Wednesday 27 March 2024
Αντίβαρο
Ιωάννης Σ. Λάμπρου Πολιτική & Κοινωνία

Το Πολυτεχνείο και η κ. Παπαγγελή

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2Η ΜΕΡΑ

Του Ιωάννη Σ. Λάμπρου

 

Μήτρα όλων των κακών;

 

Η ανάρτηση κειμένου  σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης της κ. Παπαγγελή, υποψήφιας περιφερειακής συμβούλου Αττικής με τον Γιώργο Κουμουτσάκο στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές,  αναφορικά με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, επανέφερε το ζήτημα της συγκεκριμένης περιόδου στη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

 

Η θέση του Πολυτεχνείου στο δημόσιο διάλογο αλλάζει. Υπήρξε εποχή που  οι πιο πολλοί  ήθελαν να ταυτιστούν με τη «γενιά του Πολυτεχνείου» και με ότι αυτή αντιπροσώπευε. Τώρα, είναι σύνηθες να βρίζει  κάποιος οποιονδήποτε είχε σχέση με το Πολυτεχνείο. Αποτελεί έναν ευδιάκριτο στόχο για τη σημερινή παρακμή. Πλήρης απονομιμοποίηση. Σε αυτό ευθύνεται, πρώτιστα, η πολιτεία αρκετών από αυτών που συμμετείχαν αλλά και αυτών που πολιτεύτηκαν στο όνομα του Πολυτεχνείου χωρίς να έχουν αγωνιστεί.

 

Οι ασκούντες κριτική  στη γενιά του Πολυτεχνείου τη θεωρούν υπαίτια για όλα τα δεινά της πατρίδας μας. Έστω και αν, σχεδόν, όλα προϋπήρχαν της γενιάς του Πολυτεχνείου…

Η επιδείνωση στην Οικονομία, η χαλάρωση των ηθών, ο κρατισμός,  η δυσλειτουργία του κράτους, η εξάρτηση. Όλα αποδόθηκαν στην γενιά του Πολυτεχνείου.

Ο παρεμβατικός ρόλος του κράτους  υπήρξε ανέκαθεν στοιχείο της ελληνικής οικονομίας. Οι κρατικοποιήσεις δε, δεν ξεκίνησαν από τους μετέχοντες στην εξέγερση του Πολυτεχνείου αλλά από τον Κ. Καραμανλή μετά την ανάληψη της εξουσίας το 1974. Παράλληλα, η  πολιτική των πανωτοκιών  που γονάτισε πολλές ελληνικές ιδιωτικές  επιχειρήσεις ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Γ. Ράλλη.

 

Δανεικά υπήρχαν και πριν το 1974. Εξάρτηση υπήρχε και πριν το 1974. Πως θα ονόμαζε κανείς τις σχέσεις της Ελλάδος με τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία πριν το 1974; Είναι λόγω ακριβώς  αυτής της διαχρονικής εξάρτησης και της αναζήτησης προστατών που ώθησε τον Κ. Καραμανλή να εντάξει την χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα ως  προστατευτική ασπίδα  απέναντι στον τουρκικό επεκτατισμό. Η έμφαση δε στην υλική ευμάρεια, ο καταναλωτικός τρόπος ζωής υπήρξε αναπόσπαστο στοιχείο των δεξιών κομμάτων μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η πολιτική του Κ. Καραμανλή με τις αντιπαροχές είναι ενδεικτική του εκμαυλισμού των Ελλήνων πολύ πριν ανέλθει στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ. Ο ηδονηστικός ατομισμός και η υπερκατανάλωση προϋπήρχαν στην ελλαδική κοινωνία. Μάλιστα είχαν ενταθεί κατά τη διάρκεια της επταετίας. Η δε δημογραφική κάμψη παρατηρείται από το 1970.

Η οκταετία του Κ. Καραμανλή 1955 – 1963 βρίθει από σκάνδαλα με επιχειρηματίες. Φαινόμενα διαφθοράς συναντάμε και κατά τη διάρκεια της επταετίας από την τότε στρατιωτική ηγεσία.

 

Αποτελεί απόδειξη ιδεολογικής ένδειας και ανίκανης ηγεσίας το ότι τα δεξιά / συντηρητικά κόμματα δεν κατάφεραν να δώσουν πειστικές απαντήσεις σε όλες αυτές τις τάσεις. Μάλιστα υιοθέτησαν άκριτα τις παραπάνω επιλογές και τις εφάρμοσαν μόλις αυτά άσκησαν εξουσία. H κοσμική ζωή ( lifestyle ) και ο άκριτος δανεισμός απετέλεσαν αναπόσπαστα στοιχεία και της Νέας δημοκρατίας.

 

Τέλος,  η διόγκωση του δημόσιου τομέα με τον  διορισμό υπεράριθμων υπαλλήλων από τον Α. Παπανδρέου αποτελεί καταστροφική πολιτική, η οποία , όμως, έχει τις ρίζες της πριν το 1974. Ο Ανδρέας Παπανδρέου, αν και φαύλος και  κυνικός, προσπάθησε με στρεβλό τρόπο να διορθώσει μια αδικία. Την περιθωριοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων συμπατριωτών μας από τις μεταπολεμικές  κυβερνήσεις όταν το πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων ήταν απαραίτητο για το οτιδήποτε. Αν δεν υπήρχε περιθωριοποίηση αυτών των Ελλήνων δεν θα υπήρχε ανάγκη αποκατάστασης τους και δεν θα φορτώνονταν οι Δημόσιες Υπηρεσίες πλεονάζον αντιπαραγωγικό εργατικό δυναμικό. Ο Α. Παπανδρέου ήταν το εκτελεστικό όργανο αυτής της στρέβλωσης. Ο ηθικός αυτουργός, όμως, η αιτία του κακού ήταν οι  εθνικόφρονες της μεταπολεμικής περιόδου. Εξ’ άλλου και σε αυτόν τον τομέα η μη μαρξιστική Νέα Δημοκρατία μπορεί να μην έφτασε τη δόξα του ΠΑΣΟΚ αλλά κατέβαλλε φιλότιμες προσπάθειες να μην διαταράξει αυτή την πολιτική.

 

Η έλευση της  μεταπολίτευσης και η άσκηση κυρίαρχης επιρροής από τη λεγόμενη γενιά του Πολυτεχνείου, στις περισσότερες περιπτώσεις,  δεν δημιούργησε αλλά ενέτεινε παθογένειες που προϋπήρχαν  και είχαν να κάνουν με τις συνθήκες κοινωνικού μετασχηματισμού από την εποχή της τουρκοκρατίας, της Επανάστασης και αργότερα. Παράλληλα, η απονομιμοποίηση διαχρονικών αξιών της ελληνικής κοινωνίας από το στρατιωτικό καθεστώς έδωσε τη θέση της σε πάσης φύσεως εισαγόμενα ιδεολογήματα και νοοτροπίες ξένα προς τον τόπο μας και υπονομευτικά της ταυτότητας μας.

 

Τι κρατάμε

Σίγουρα, η αντίθεση στο καθεστώς   και τα βασανιστήρια των εξεγερμένων  έγιναν αντικείμενο καπηλείας από καιροσκόπους που δεν είχαν συμμετοχή στην κατάληψη του Πολυτεχνείου ή που στην καλύτερη περίπτωση συμπαραστάθηκαν στους νέους φοιτητές από το Λονδίνο και το Παρίσι. Η Αριστερά και το ΠΑΣΟΚ το χρησιμοποίησε για να εμπεδώσει την ηγεμονία τους στην κοινωνία. Η κ. Παπαγγελή γράφει για  «…ωμό ηθικό μανιχαϊσμό: οι πολίτες χωρίζονταν σε «καλούς» αριστερούς-«προοδευτικούς», και κακούς…». Όπως ακριβώς ο διαχωρισμός μεταξύ καλών εθνικοφρόνων και μιασμάτων, προδοτών αριστερών μετά τον πόλεμο.  Ότι έδωσες  θα λάβεις…

Επίσης, η δυσαρέσκεια εντάθηκε από την χρήση υπερβολών και ψεμάτων στην προσπάθεια να λάβει το γεγονός μεγαλύτερες διαστάσεις. Σωστά αναφέρει η κ. Παπαγγελή τις περιπτώσεις της Ηλένιας και των ομαδικών τάφων. Διαπράττει, όμως, τεράστιο λάθος αναφορικά με τους νεκρούς δίνοντας έμφαση στον τόπο και όχι στην πράξη αυτή καθ’ εαυτή. Αναφέρει πως «Μας είπαν για δολοφονημένους εντός του χώρου του Πολυτεχνείου, όπου όμως κανείς δεν έχασε τη ζωή του.» Έχει αλήθεια σημασία αν δεν  σκοτώθηκαν συμπατριώτες μας στο χώρο του Πολυτεχνείου αλλά χτυπήθηκαν θανάσιμα  λίγο παρακάτω στη διασταύρωση Αβέρωφ και Μάρνης  όπως ο  17χρονος Διομήδης Κομνηνός; Διασταύρωση Πατησίων και Κότσικα όπως ο 16χρονος  Αλέξανδρος Σπαρτίδης; Διασταύρωση Πατησίων και Στουρνάρη όπως ο 20χρονος Μιχαήλ Μυρογιάννης; Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία της έρευνας του Λεωνίδα Καλλιβρετάκη ( Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ) 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ως αποτέλεσμα επιθέσεων που δέχτηκαν. Ένας δε, ο Γεώργιος Σαμούρης, 22 ετών, χτυπήθηκε στη διασταύρωση Καλλιδρομίου και Ζωσιμάδων και εξέπνευσε στο πρόχειρο ιατρείο του Πολυτεχνείου όπου είχε μεταφερθεί.

Η κατάληψη του Πολυτεχνείου οφείλει να τοποθετηθεί στις σωστές τις διαστάσεις. Δεν συγκρίνεται με την 25η Μαρτίου ή την 28 Οκτωβρίου.Δεν ευθύνεται για την πτώση της δικτατορίας. Το τίμημα για αυτό το καταβάλλουν, 40 χρόνια μετά, οι Έλληνες της Κύπρου.  Ανέδειξε, όμως, τις εσωτερικές του αντιφάσεις και ανταγωνισμούς. Η ανάληψη της εξουσίας από τον Δ. Ιωαννίδη και το μετέπειτα πραξικόπημα εναντίον του Μακαρίου δίνουν την εντύπωση πως το Πολυτεχνείο συνετέλεσε, έμμεσα, στη τουρκική εισβολή. Από την άλλη, όμως, δεν σημαίνει ότι αν είχε παραμείνει ο Παπαδόπουλος δεν θα προσπαθούσε, παρά την είσοδο πολιτικών προσώπων στην κυβέρνηση, να κάνει  πραξικόπημα εναντίον του Μακαρίου. Ήδη είχαν γίνει απόπειρες δολοφονίας του Μακαρίου πριν το 1973. Επίσης, τι πιθανότητες υπήρχαν για επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών της κυβέρνησης Μαρκεζίνη για διενέργεια εκλογών στις αρχές του 1974; Όλα αυτά αποτελούν υποθέσεις. Την στιγμή που είσαι έτοιμος να κάνεις αυτό το βήμα και να αναλάβεις τις συνέπειες ( δεν υπήρχε έτοιμη στρατιά δικηγόρων και δημοσιογράφων να τους συμπαρασταθεί ) δεν υπολογίζεις τι θα μπορεί να συμβεί εδώ και εκεί. Καθοδηγείσαι ολοκληρωτικά από το σκοπό που έχεις θέσει και δεν αναλώνεσαι σε παίγνια και υποθέσεις. Τίποτα άλλο δεν μετράει.

 

Η κ. Παπαγγελή, υποτιμητικά, χαρακτηρίζει τα γεγονότα του Πολυτεχνείου εφηβική εξέγερση. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, ακυρώνεται  η  θέληση ορισμένων νέων ανθρώπων, στην ακμή τους, να διακινδυνεύσουν τη σωματική τους ακεραιότητα απέναντι σε ένα στρατιωτικό καθεστώς. Πόσο μάλλον όταν τις τελευταίες δεκαετίες  έχει γίνει τόσο μεγάλη κατάχρηση των λέξεων αγώνας και αντίσταση από κάθε απίθανο «επαναστάτη» που γνωρίζει πολύ καλά πως δεν θα καταβάλλει το τίμημα που κατέβαλλαν αρκετοί από τους φοιτητές το 1973.

 

Ακόμα και αν αρκετοί από αυτούς τους νέους εξαργύρωσαν την συμμετοχή τους με θέσεις και αξιώματα δεν ακυρώνεται η συγκεκριμένη στιγμή της αντίστασης. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, και τις πολιτικές προεκτάσεις, ανεξάρτητα από τον μετέπειτα βίο τους εκείνη η στιγμή τους ανήκει. Είναι δική τους. Νέοι άνθρωποι καθοδηγούμενοι από τη συνείδηση τους. Ακόμα και αν δεχθούμε το ακραίο σενάριο ότι  όλη η εξέγερση είχε ενθαρρυνθεί από τρίτους αυτό δεν μειώνει τη συγκεκριμένη στιγμή της αντίστασης και τα βασανιστήρια που υπέστησαν πολλοί από αυτούς.

 

Οφείλουμε ως κοινωνία να τιμάμε κάθε  εκδήλωση αγωνιστικού φρονήματος. Στις κανονικές της διαστάσεις. Οφείλουμε να μνημονεύουμε συγκεκριμένα, όχι γενικά και αόριστα, τους συνανθρώπους μας οι οποίοι, βάσει της προαναφερόμενης έρευνας,  έχασαν τη ζωή τους άσχετα αν χτυπήθηκαν μέσα στο χώρο του Πολυτεχνείου ή όχι…

Οφείλουμε τέλος να μνημονεύουμε όσους βασανίστηκαν και ιδιαίτερα αυτούς που δεν απασχόλησαν ποτέ την κοινή γνώμη και που έφυγαν ή θα φύγουν από τη ζωή ήσυχα και σεμνά αρνούμενοι να εκπορνεύσουν τα δεινά τους.

 

Δεν πρέπει να οδηγηθούμε από το άκρο της θεοποίησης στο άκρο της άρνησης. Δεν χρειάζεται να θάψουμε το παρελθόν και να το αρνηθούμε  ολοκληρωτικά. Κρατάμε ότι αξίζει. Νέους, υγιείς, όμορφους ανθρώπους, όπως η κ. Παπαγγελή, να φωνάζουν για την πατρίδα τους κρατώντας ελληνικές σημαίες. Ξεχνάμε όλα τα άλλα. Να μείνει αυτή η εικόνα.

 

Η κ. Παπαγγελή τελειώνει την ανάρτηση της με τη φράση: «Δεν χρειαζόμαστε νέα Πολυτεχνεία και νέους μάρτυρες, αλλά μια επανάσταση του πιο αυτονόητου πράγματος: «της κοινής λογικής» ». Αν αυτό το έθνος βάδιζε με την κοινή  λογική η κ. Παπαγγελή θα φορούσε μαντήλα,  όντας μητέρα επτά παιδιών κάπου στην Ανατολία. Θέλουμε ήρωες. Χρειαζόμαστε  Έλληνες με αίσθηση αυτοθυσίας. Χρειαζόμαστε μπροστάρηδες εθνικών και κοινωνικών αγώνων. Αυτοί θα διαιωνίσουν το Έθνος. Αυτοί θα αναζωογονήσουν την κοινωνία μας.  Το κολλαγόνο από μόνο του δεν αρκεί…

4 comments

Απο Πλατεια Βαθης 19 November 2014 at 21:20

Δεν μπορω να μεινω σιωπηλός, ως εκαναν οι υπολοιποι, προ εμου, 190 -εισετι- αναγνωστες.
Ο αρθρογραφος εσαλπισε την γνωστη -στους ασπρομαλληδες ηλικίας “Πολυτεχνειου”- “αριστερη” τρομπετα. Την εχουμε ακουσει πολλακις… δεν εκομισε γλαύκας.
Δεν ειμαι κανενός “συνηγορος”. Αντιθετως διατεινομαι οτι :
“ενωπιον μιας καταστροφης ουδεις αμοιρος ευθυνων”, αλλα και
“καθεις φερει την ευθυνη που του αναλογει”.
Εχω την αισθηση οτι η 26χρονη νεαρα κυρια Παπαγγελη κανει ευρυτατη χρηση του “σταρ μεϊκινγκ συστεμ” εχοντας σαρωσει τα περιβαλλοντα του life-style. Με εναν “facebook” σχολιασμο περι “εδω Πολυτεχνειο” και τονιζοντας τις αρχαιολογικες της σπουδες, “εισβαλει” στο πολιτικο προσκηνιο, και, ωωω του θαυματος, άπαντες -ή σχεδον- την προβαλλουν.
Πολλακις παρατηρουμενο σημειο των καιρών : μια πανεμορφη νεαρα κυρία, με επιδοσεις στο μοντελινγκ, καλλιεργει αναγνωρισιμότητα -ευκολο για την ομορφιά της- και εισβαλει με μια κοινοτυπη δηλωση περι “Πολυτεχνείου” στο “πολιτικο γυαλι” πλασαροντας “κουλτουρα” αρχαιολογίας… επιστημης που μας απασχολει σημαντικότατα σημερα με τα ευρηματα της Μακεδονίας μας… και δινει “ποντους”.

Η γνωστη αυτη “συνταγη” με αφηνει παγερα αδιαφορο, ομοίως όποιον την χρησιμοποιει !! …μεταξυ αυτων και ο Φ. Κρανιδιωτης που “λαυρος” -οπως σωστα ειπε καποιος- εσπευσε να “βαλει πλάτη” !!
Για τον αρθρογραφο μια μονολεκτικη απαντηση : Η Μ Α Ρ Τ Ο Ν !!!!!

Reply
NF 22 November 2014 at 10:48

Ολα οσα γραφει ο συντακτης Ι. Λαμπρου ειναι παραμυθια και τα στοιχεια τον διαψευδουν πανηγυρικα.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΗΤΑΝ ΜΟΛΙΣ 22 % του ΑΕΠ ΤΟ 1974. Ενα απο τα χαμηλοτερα στη Δυση. Ο ισχυρισμος του Ι. Λαμπρου οτι «δανεια υπηρχαν και πριν το 1974» ειναι κραυγαλεο και ξεδιαντροπο ψευδος.

Γραφει οτι “η δημογραφγικη καμψη παρατηρειται απο το 1970.” Το 1971-1981 ο πληθυσμος αυξηθηκε απο 8,7 εκατομμυρια σε 9,7 εκατομμυρια. Το 1981 αντιστοιχουσε ενας υγιης αριθμος 2,2 παιδιων ανα οικογενεια, και υπηρχαν 148.000 γεννησεις στην ανα ετος. Οι γεννησεις κατερρευσαν τηδεκαετια του 1980 πεφτοντας στις 100.000 το 1987, ή 1,3 παιδια ανα οικογενεια.

Ο Καραμανλης αρχισε οντως τις κρατικοποιησεις το 1975. Κακως, κακιστα. Ομως δεν φορτωσε τις ΔΕΚΟ με υπεραριθμους κομματικους φιλους, και τα χρεη της Ολυμπιακης και του ΟΣΕ δημιουργηθηκαν μετα το 1981. Το 1981 το κρατος ειχε μολις 350-400 χιλιαδες δημοσιους υπαλληλους. Αυτοι εφτασαν το 1.000.000 μερικα χρονια αργοτερα. Η ανεργια ηταν μολις 3,5 % το 1981, παρολο που ο αριθμος των δημοσιων υπαλληλων ηταν τοτε χαμηλος.

Ο Ι. Λαμπρου λεει οτι «ο ηδονηστικός ατομισμός και η υπερκατανάλωση προϋπήρχαν στην ελλαδική κοινωνία και ειχαν ενταθεί κατά τη διάρκεια της επταετίας.» Αθελα του ομολογει οτι ο Λαος μαλλον καλοπερνουσε επι Επταετιας. Και δεν ηταν καθολου κακο αυτο, αφου αφου εκεινη η καλοπεραση οφειλοταν στην οικονομικη προοδο και οχι στα δανεια.

Η τουρκικη εισβολη στην Κυπρο το 1974 ηταν η τιμωρια του Μακαριου και του ΑΚΕΛ απο τους Αμερικανους για τη φιλοσοβιετικη και φιλοαραβικη τους πολιτικη. Αυτος ηταν ο λογος αλλωστε που οι ΗΠΑ εμποδισαν την αποπειρα της Ελλαδας να αντιδρασει στρατιωτικα. Ο Μακαριος ουδεποτε κερδισε τμιες εκλογες μετα το 1959, το ημιδικτατορικο καθεστως του δεν ηταν αξιο συμπαθειας. Ομως η Μεταπολιτευση δεν τολμησε ποτε να δικασει τον Ιωαννιδη για τα οντως εγκληματικα λαθη του στην Κυπρο, διοτι θα εβγαιναν στον αερα πραγματα που δεν τη βολευαν, και αρα δεν δικαιουται να κατηγορει κανεναν.

Ο γερος Καραμανλης ειχε πολλες αμαρτιες αλλα κλεφτης δεν ηταν, και «τα σκανδαλα της περιοδου 1955-1963» που παραδοξως δεν κατονομαζονται, ειναι μαλλον προϊον φαντασιας του Ι. Λαμπρου.Μιλαει αοριστως για «διαφθορα της Επταετιας» αλλα οι Απριλιανοι πεθαναν παμπτωχοι.

Οι νεκροι του Πολυτεχνειου ηταν 12 συμφωνα με το πορισμα του Αστυνομου Γ. Σαμπάνη το 1982. Ο τελευταιος ειχε αποταχθει απο τη δικτατορια επανηλθε στη Μεταπολιτευση και εκανε τη σχετικη ερευνα με εντολη της Κυβερνησης του ΠΑΣΟΚ. Απο μελετη των θανατων ειναι φανερο οτι αρκετοι απο αυτους προηλθαν απο αδεσποτες σφαιρες αστυνομικων και στρατιωτων που εριχναν στον αερα για να εκφοβισουν τους διαδηλωτες (πχ ο θανατος του 5χρονου Δημητρη Θεοδωρα στου Ζωγραφου).

Οχι μονο η Ελλαδα, αλλα και ολοκληρη η Δυτικη Ευρωπη ηταν εξαρτημενη απο τις ΗΠΑ, αφο αυτες φροντιζαν για την αμυνα της Ηπειρου απεναντι στο Ανατολικο μπλοκ.

Διαβαστε το πιο απιστευτο απο ολα:
“Τέλος, η διόγκωση του δημόσιου τομέα με τον διορισμό υπεράριθμων υπαλλήλων από τον Α. Παπανδρέου αποτελεί καταστροφική πολιτική, η οποία , όμως, έχει τις ρίζες της πριν το 1974. Ο Ανδρέας Παπανδρέου, αν και φαύλος και κυνικός, προσπάθησε με στρεβλό τρόπο να διορθώσει μια αδικία. Την περιθωριοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων συμπατριωτών μας από τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις όταν το πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων ήταν απαραίτητο για το οτιδήποτε. Αν δεν υπήρχε περιθωριοποίηση αυτών των Ελλήνων δεν θα υπήρχε ανάγκη αποκατάστασης τους και δεν θα φορτώνονταν οι Δημόσιες Υπηρεσίες πλεονάζον αντιπαραγωγικό εργατικό δυναμικό. Ο Α. Παπανδρέου ήταν το εκτελεστικό όργανο αυτής της στρέβλωσης. Ο ηθικός αυτουργός, όμως, η αιτία του κακού ήταν οι εθνικόφρονες της μεταπολεμικής περιόδου. Εξ’ άλλου και σε αυτόν τον τομέα η μη μαρξιστική Νέα Δημοκρατία μπορεί να μην έφτασε τη δόξα του ΠΑΣΟΚ αλλά κατέβαλλε φιλότιμες προσπάθειες να μην διαταράξει αυτή την πολιτική. <

Ποιος φταει λοιπον για τη διογκωση του Δημοσιου; Μα φυσικα οι «κακοι» που κυβερνουσαν τη χωρα πριν το 1974. Αν αυτοι δεν ειχαν στερησει απο τους φουκαραδες αριστερους το δικαιωμα να διοριστουν στο Δημοσιο και να σιτιστουν απο το κρατος και το συστημα που μισουσαν και πολεμουσαν, δεν θα χρειαζοταν να δημιουργησει ο Α. Παπανδρεου το κρατος-τερας με το 1.000.000 υπαλληλους, δεν θα χρειαζοταν να χορηγησει συνταξεις σε 300.000 μαϊμου «αγωνιστες της Εθνικης Αντιστασης», ουτε να λαβει τα υπολοιπα οικονομικα μετρα που οδηγησαν στον εφιαλτη του Χρεους !!!!!

Η Ελλαδα σε γενικες γραμμες ηταν μια ΥΓΙΗΣ ΧΩΡΑ τη δεκαετια του 1970. Μετα αρχισε η κατρακυλα.
Οι παραμυθαδες οπως ο Ι. Λαμπρου στερουνται αξιοπιστιας και σοβαροτητας. Τους πηραμε χαμπαρι.

Reply
Δημήτριος Γ. Παναγιώτου 23 November 2014 at 08:21

Χαίρομαι διότι οι προλαλήσαντες (ή μάλλον …προγράψαντες) με τις καίριες παρατηρήσεις τους με γλύτωσαν από τον κόπο να παρέμβω δυναμικά αντικρούοντας τις ανοησίες που περιέχει το παρόν “πόνημα” και έβαλαν στην θέση του τον παραμυθά κύριο Λάμπρου, αν και τόσο μεγάλα παραμύθια για να τολμήσει να τα πει κάποιος ή είναι βαλτός (και πληρωμένος) ή δεν έχει σώας τας φρένας. Αν μη τι άλλο τουλάχιστον ας μένατε πιστός στα γνωστά τοις πάσι ιστορικά γεγονότα και ας δίνατε την δική σας ερμηνεία όσο σαχλή και αν ήταν. Αλλά εσείς ξεπεράσατε κάθε όριο! Ντροπή και όνειδος “κύριε” Λάμπρου, τίποτε άλλο!

Reply
IA 26 November 2014 at 16:46

Διαβάζοντας τα σχόλια των προηγουμένων, σκέφτομαι πόσο δίκιο είχε η μάνα μου που έλεγε για τους δεξιούςν (και τους πεφωτισμένους)…

Μαύροι παιδί μου μαύροι, δεν αλλάζουνε με τίποτα.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.