Το Ρήγμα

Επιτέλους υπήρξε το ρήγμα που απαιτούνταν για να επέλθει το τέλος του παρόντος πολιτικού σκηνικού. Το κυβερνητικό κόμμα πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο και το μείζονος αντιπολίτευσης κόμμα από το κακό στο χειρότερο. Από την μεταπολίτευση και μετά ποτέ η διαφορά στα δύο μεγάλα κόμματα δεν υπήρξε τόσο μεγάλη.


Η κυβέρνηση επέδειξε θάρρος να ανοίξει μια πληθώρα ευαίσθητων θεμάτων, τα οποία απειλούνε επιτέλους να διαρρήξουν τον άρρωστο κοινωνικό ιστό. Οικονομικό, ασφαλιστικό, φορολογικό, μεταναστευτικό, δημοσιοϋπαλληλικό, εκλογικό νόμο, αγροτικό κ.λπ. Έχουν όλα τεθεί στο τραπέζι με ένα τρόπο εξαιρετικά ευφυή και με το μάτι στο μέλλον. Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν όπως το σχέδιο «Καλλικράτης» για την αυτοδιοίκηση, το οποίο μάλλον δείχνει να στοχεύει σε λάθος κατεύθυνση. Η Παιδεία πάλι δεν έχει ανοίξει ως θέμα (σοφά από μια άποψη λόγω της αποτυχημένης επιλογής των λεγόμενων «αποδομητών της ελληνικότητας» στην ηγεσία του υπουργείου). Μόνο όμως άδικοι και μικρόψυχοι δεν θα παραδεχθούν ότι οι υπουργοί της κυβέρνησης φανερά ενδιαφέρονται και εργάζονται. Αν καταφέρει να κλείσει τα μισά από αυτά που άνοιξε η κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός από «Γιωργάκης» ίσως εξελιχθεί σε μείζων «Παπανδρέου», δηλαδή όταν στο μέλλον λέμε Παπανδρέου να εννοούμαι αυτόν και όχι τον πατέρα του ή τον παππού του. Ασχολούμενος με αυτό που απολαμβάνει περισσότερο: τις Διεθνείς Δημόσιες Σχέσεις μας, ο Γ. Α. Παπανδρέου έχει αφήσει το συντονιστικό βάρος των υπουργών στον οιονεί πρωθυπουργό Θ. Πάγκαλο ο οποίος έχει εξαλείψει τους ενδεχόμενους σολίστες υπουργούς, διαμορφώνοντας μια κυβέρνηση με πραγματική συλλογικότητα, το μυστικό της μάλλον. Σε αντίθεση με την προηγούμενη θλιβερή κυβερνητική εμπειρία.


Η μείζων αντιπολίτευση αντιθέτως δείχνει να έχει μια ηγεσία υπό αίρεση. Άβουλη να κάνει εσωκομματικές τομές και να απαλλαχθεί από πολιτικά βαρίδια. Ανίκανη ακόμη και για στοιχειώδη αυτοκριτική, τα στελέχη της γυρνάνε από κανάλι σε κανάλι γελοιοποιούμενοι αντιπολιτευολογούντες. Δεν δείχνουν ικανοί να αρθρώσουν πολιτικό λόγο σε κανένα επίπεδο. Δεν δείχνουν ικανοί να αναζητήσουν νέα πρόσωπα που δεν θα παραπέμπουν στην ανικανότητα της κυβέρνησης «Καραμανλή». Δεν δείχνει ικανή ούτε η εσωκομματική της αντιπολίτευση, η οποία δεν θα μπορούσε να αποτελέσει ελπίδα εφόσον οι πολιτικές της θέσεις δεν έχουν έρεισμα στην βάση του κόμματος.


Η ελάσσων αντιπολίτευση της αριστεράς είναι χαμένη στην αχλή του χρόνου, αιχμάλωτη της ιστορίας της, δηλαδή του γήρατός της. Το ΚΚΕ εγκλωβισμένο σε μια ανούσια φρασεολογία της δεκαετίας του 1970. Ο ΣΥΡΙΖΑ αναμασά ανόητα αρχές του «Ανθρωπισμού» και του «Διαφωτισμού» ως πανάκεια για κάθε πολιτικό πρόβλημα. Οι Οικολόγοι Πράσινοι επιστρέφουν τάχιστα εκεί που ανήκουν, στην Πολιτική Ανυπαρξία, στην απολιτίκ πλευρά της ζωής που απάδει του λαϊκού αισθητηρίου.


Εξαίρεση το ΛΑΟΣ το οποίο αρθρώνει πολιτικό λόγο, το άγχος του όμως της πολιτικής επιβίωσης (βλέπε λαϊκισμός) δεν το αφήνει να επηρεάσει ευρύτερα πολιτικά στρώματα της συντηρητικής παράταξης. Το μεγάλο συντηρητικό κόμμα θα προστρέξει σύντομα εκεί για αιμοδοσία για να παρατείνει λίγο ακόμη τον χρόνο ζωής του ανίατα άρρωστου δεινόσαυρου. Αν τότε το ΛΑΟΣ αντισταθεί στον πειρασμό (ιδιαίτερα αμφίβολο), ξεπεράσει τον λαϊκιστικό εαυτό του και αφήσει τον δεινόσαυρο να πεθάνει, θα επιβραβευθεί γενναιόδωρα αργότερα από την βάση της συντηρητικής παράταξης που θα την απαλλάξει από το άγος που την τυραννάει χρόνια.


Το νέο πολιτικό σκηνικό αναπόφευκτα θα οδηγήσει την Ελλάδα να κατανοήσει ότι έχει έρθει το ιστορικό τέλος του βασικού ιδεολoγήματος του διαφωτισμού: του Έθνους-Κράτους. Όχι του Έθνους, αλλά του Έθνους-Κράτους, δηλαδή του Εθνικισμού. Η ιδεολογία που βοήθησε τον 19ο αιώνα να ξεφύγει η Βόρεια Ευρώπη από την μέγκενη της θρησκευτικής και πολιτικής καταπίεσης. Σήμερα όμως αυτή η ιδεολογία αποτελεί τροχοπέδη για την εξέλιξη των λαών (βλέπε FYROM, Τουρκία, αλλά και Ελλάδα με την αντίδραση του κόσμου στην απόδοση ιθαγένειας στους μετανάστες). Το μέλλον της Ελλάδας δεν βρίσκεται στο Ένα Μεγάλο Έθνος, αλλά στις Πολλές Μικρές Κοινότητες. Ευέλικτοι, συνεκτικοί και αυτόνομοι οικισμοί με δορυφορικούς βοηθητικούς πληθυσμούς (μετανάστες), που θα μπορούν να προσαρμόζονται με την ταχύτητα που απαιτείται στην συνεχή και αμείλικτη αλλαγή του σημερινού κόσμου της τεχνολογίας. Όλοι αυτοί οι οικισμοί θα βρίσκονται υπό τον συντονισμό μιας αποψιλωμένης από εξουσίες κεντρικής κυβέρνησης και ενός ευρύτερου διεθνικού σχήματος ανεκτικού της πολιτιστικής ετερότητας, όπως η ΕΕ.


Σε θέματα γεωπολιτικής ο αναπόφευκτος άξονας Ελλάδας-Ισραήλ-Κουρδιστάν θα περιορίσει την Τουρκία αργά ή γρήγορα στα πραγματικά της πολιτιστικά σύνορα. Ο κόσμος διεθνώς δείχνει να βαίνει προς οργανωτικά σχήματα στα οποία οι Έλληνες ιστορικά έχουν αποδείξει ότι ευημερούν και δημιουργούν μεγάλους πολιτισμούς.


Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει, το ρήγμα στο πολιτικό σκηνικό επήλθε ανεπιστρεπτί, είναι θέμα χρόνου ο μεγάλος σεισμός που θα γκρεμίσει τα πάντα. Το μέλλον προβλέπεται λαμπρό!


Ο Δημήτρης Ζιαμπάρας είναι Δικηγόρος, ΜΒΑ, DiplEng.

.

(999) αναγνώσεις

135 comments

  1. Επειδή διάβασα πολλούς χαρακτηρισμούς για μάς και την κοινωνία μας, που είναι σε γενικές γραμμές αληθείς,
    σκέφθηκα ότι μακάρι και οι πολιτικοί νά έδειχναν τόση εμμονή και αφοσίωση για το συμφέρον της Ελλάδας όση και οι μοναχοί για τα μοναστήρια τους.

    Ελληνες οι μέν, Ελληνες και οι δέ.

  2. Π. Τσίρο τώρα κατάλαβα, η φωλιά του τέρατος είναι η Τουρκία και όχι το Πατριαρχείο. οκ τότε. Ευχαριστώ για την επεξήγηση!

  3. Μπάμπη, αργά ήρθες να με υπερασπίσεις. Τώρα το έφαγα το ξύλο. Τα βρήκαμε στο τέλος με τον Ανώνυμο, μου πρότεινε μέχρι και βιβλίο να διαβάσω. Τέλος καλό, όλα καλά!

  4. Δημήτρη οι παρατηρήσεις σου σχετικά με το πολιτικό σκηνικό είναι ευστοχές, πρέπει να παραδεχτώ ότι ο Παπανδρέου είναι καλύτερος των προσδοκιών ακόμα και των υποστηρικτών του. Ώστοσο να μου επιτρέψεις να σου πω ότι είσαι πολύ αυστηρός στην κριτική σου για την Νέα Δημοκρατία. Πρέπει να αναλογιστείς ότι η παραταξη αυτή πέρασε ενα σοκ όσο λόγω της τεράστειας ήττας αλλά και λόγω της αρχικά μη αναμενόμενης εκλογής του Αντ. Σαμαρά. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα βρει το δρόμο της, σταδιακά θα απογαλακτιστεί από το σάπιο περιβάλλον Καραμανλή και θα ορθοποδήσει. Ο ΛΑΟΣ δεν προσφέρει σοβαρή εναλλακτική πρόταση και σύντομα θα ξεφουσκώσει γιατί ο Καρατζαφέρης πέρα από εξυπνα λογοπαίγνεια δεν χαρακτηρίζεται παρά από ένα λαϊκίστικο και επιφανειακό πολιτικό λόγο (πχ η προσφατη ερώτηση για τα πετρέλαια στο Αιγαίο).

    Πάντως αυτή η περιόδο είναι κρίσιμη για την Ελλάδα, ο Παπανδρέου δίνει μια μάχη και ο Σαμαρας με την υπεύθυνη στάση του κερδίζει πόντους. (Ας αναλογιστούμε πόσο άστοχη ήταν η επιλογή Καραμανλή για πρόωρες εκλογές τον Σεπτεμβριο γιατί με τέτοιο πολιτικό σκηνικό θα προκαλούσε το ΠΑΣΟΚ εκλογές για τον ΠτΔ, δεν νομίζω!!!)

    Σε ευχαριστώ πολύ

    ΥΓ: Σύγγνωμη για την καθυστέρηση αλλά συμβαίνουν διάφορα σε επαγγελματικό και οικογενειακό επίπεδο

  5. Ελπήνωρ, την θέση ότι “ο ατομισμός οδήγησε τους Έλληνες στον Χρυσό Αιώνα” ομολογώ ότι την ακούω για πρώτη φορά και αισθάνομαι ότι είναι στον αντίποδα της πραγματικότητας. Πολλοί μπερδεύουν τον ατομισμό με την ιδιότητα του Πολίτη αλλά νομίζω ότι η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Ο Πολίτης είναι μέρος της Πόλις όπως μαρτυρά και το όνομά του, το Άτομο είναι κάτι ξεκομμένο και εξεταζόμενο από μόνο του (in vitro), δηλαδή όχι στο πλαίσιο κοινωνίας και ανθρωπίνων σχέσεων (in vivo). Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει το άτομο περισσότερο από ότι υπάρχει η γοργόνα και ο κένταυρος. Και όταν λέμε Πόλις δεν εννοούμε φυσικά τον πολεοδομικό οικισμό αλλά το πλέγμα των ανθρωπίνων σχέσεων με κοινή ιστορία, γλώσσα και όραμα. Ελπίζω να μην διαφωνείς σε αυτά τα πολύ βασικά της δικής μου κοινωνιολογικής και ιστορικής αντίληψης.

  6. Χαίρομαι για τη ευχάριστη εξέλιξη, Δημήτρη και λυπάμαι που τον “έλουσα” τον άνθρωπο. Τελικά χρειάζεται μια κάποια αυτοσυγκράτηση, αφού μόνο πλούτος είναι η νηφάλια ανταλλαγή απόψεων. Μακάρι να συνεχίσουμε όλοι μας έτσι (τώρα το’ ριξα στην ηθικολογία, οπότε βάζω τελεία εδώ).

  7. Γιάννη Δεληγιώργη, η δήλωσή σου “ο Παπανδρέου είναι καλύτερος των προσδοκιών ακόμα και των υποστηρικτών του” δείχνει την έντιμη στάση σου απέναντι στην πραγματικότητα, αλλά και στις πολιτικές ιδέες σου. Δεν έχεις ανάγκη να χτίζεις εικονικές πραγματικότητες που να μην θέτουν σε δοκιμασία τις πολιτικές θέσεις σου. Τώρα για τον Σαμαρά μου είχε δημιουργήσει πολλές ελπίδες η εκλογή του, η μέχρι τώρα πορεία με απογοητεύει, ελπίζω να πέφτω έξω και να δείξει άλλο πρόσωπο.

  8. Όταν κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Παπανδρέου έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες των, θα ήτανε καλό να αποσαφηνίσουνε ποιές προσδοκίες είχανε, γιατί ενόψει της ψήφισης του λαθρονομοσχεδίου αλλά και της σύστασης εξεταστικής επιτροπής με φωτογραφικό για την διακυβέρνηση της χώρας από την Ν.Δ. χρονικό διάστημα εξέτασης, δημιουργούνται πιστεύω εύλογα ερωτήματα για αυτές τις προσδοκίες οι οποίες δήθεν ξεπεράστηκαν.

  9. Imago, ήμουν από αυτούς που έλεγαν τον Πρωθυπουργό μας “Γιωργάκη”, διότι έβλεπα την έλλειψη ευφράδειας και γοητείας (συγκριτικά με Α. Παπανδρέου ή Κ. Καραμανλή). Επιπλέον ασυζητητί ανήκει στους ανελλήνιστους από πολλές απόψεις.

    Όλα όμως αυτά τα αρνητικά και άλλα τόσα είναι απλώς ενδεικτικά του τι μπορεί κάποιος να κάνει. Αποδεικτικά είναι μόνον τα αποτελέσματα στην πολιτική. Και για τον χρόνο που βρίσκεται στην κυβέρνηση το μόνο αποτέλεσμα που θα μπορούσε κάποιος να αναζητήσει είναι το θάρρος του να ανοίξει κάποια θέματα. Και κατά την γνώμη μου το επέδειξε. Επίσης επέλεξε να βάλει στην θέση του αντιπροέδρου έναν άνθρωπο με τον οποίο είχε μεγάλες συγκρούσεις. Άρα έδειξε να μπορεί να ξεπερνά το εγώ του. Εύχομαι ολόψυχα να τελεσφορήσουν τα θέματα που άνοιξε!

    Ο Σαμαράς πήρε κάποια ρίσκα στην επιλογή νέων προσώπων;

  10. κ. Ζιαμπάρα, ελπίζω ότι δεν αγνοήσατε απλά σας διέφυγε το σχόλιό μου πιο πάνω. Γι’αυτό επανέρχεστε και λέτε τα ίδια και τα ίδια στον imago. Τα ξαναγράφω

    1. γώ είμαι σχετικά ευχαριστημένος από τον Σαμαρά στη ΝΔ

    Ιδού ένα δείγμα. Απόσπασμα από την ομιλία του στον προυπολογισμό

    -> Πρώτον, στην Κύπρο, υποστηρίζουμε μια λύση σύμφωνη με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, αλλά και σύμφωνη με το κοινοτικό κεκτημένο. Σας θυμίζω ότι το, αλήστου μνήμης, Σχέδιο Ανάν δεν είχε καμία σχέση με το Κοινοτικό κεκτημένο. Κι αν τέτοιο ή ανάλογο μας φέρουν πάλι, να το ξέρουν από τώρα, ότι και το καινούργιο θα πάει να συναντήσει το παλιό: Στο καλάθι των αχρήστων!
    Και δεν θα το απορρίψουμε εμείς. Θα το απορρίψει ο ίδιος ο Κυπριακός Ελληνισμός, όπως και το προηγούμενο.

    http://www.nd.gr/ndvouli/index.php?option=com_content&task=view&id=47670

    Ποια η αντίστοιχη θέση του πρωθυπουργού;

    Για το μεταναστευτικό με καλύπτει η τοποθέτησή του ότι θα αποσύρει το εν λόγω νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ.

    2. Δηλαδή κ. Ζιαμπάρα ποιους θέλατε και με ποιους είστε δυσαρεστημένους; ο καθένας με αυτούς που έχει πρέπει να δουλέψει. Τα πρόσωπα λοιπόν είναι περιορισμένα εξ ανάγκης. Η ουσία είναι οι απόψεις, ο δημόσιος λόγος και τα λοιπά.

    1. Στο Κυπριακό τέτοια ξεκάθαρη θέση δεν είχε Έλληνας πολιτικός ΠΟΤΕ του

    2. Στο Μεταναστευτικό είπε ότι θα αποσύρει το νομοσχέδιο. Το αν τον πιστεύετε ή όχι είναι άλλο θέμα.

    3. Στα κοινωνικά ήτανε η ΠΡΩΤΗ φορά στα χρονικά του κράτους μας που αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης διαφώνησε με τα μπλόκα των αγροτών και το κλείσιμο των δρόμων. Θυμάστε πριν από ακριβώς 12 μήνες τον νυν πρωθυπουργό να υποδέχεται μετά βαίων και κλάδων τους Κρήτες αγρότες στον Πειραιά; Αυτό (του Σαμαρά φέτος) δεν είναι ρήγμα; Η στήριξη και η συναίνεση στα οικονομικά δεν είναι ρήγμα; Μας δουλεύετε;

    Ναι, εγώ είμαι ευχαριστημένος από τον Σαμαρά. Και απογοητευμένος 100% από τον ΓΑΠ.

    Πάει η “εθνική” παιδεία. Πάει η “εθνική” οικονομία. Πάει το Υπουργείο Αιγαίου, πάει το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, πάει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Η παιδεία έγινε “δια βίου κατάρτιση”. Η παιδεία της Δραγώνα χωρίς πτυχίο. Η ασφάλεια έγινε “ΠΡΟΠΟ”. Άκου “του πολίτη”! Η πολιτική ορθότητα επίσημη ιδεολογία έγινε. Οι μετανάστες έρχονται να μείνουν για πάντα και να αλλοιώσουν τον (όποιον) πολιτισμό μας. Ο ίδιος ο ΓΑΠ είπε στη Βουλή(!) “η τηλεόραση αλλοιώνει περισσότερο τον πολιτισμό μας από τους μετανάστες”! Σας διέφυγε; Ο ΓΑΠ έγινε περίγελος των FT που τον κυνηγούσαν στους διαδρόμους κι αυτός απαντούσε. Που είναι οι ρήξεις; Που είναι η αξιοπρέπεια; Μήπως όταν προπαγάνδιζε το Σχέδιο Ανάν;

    Άκου ΠΑΣΟΚ και ρήγμα. Κολοκύθια τούμπανα λέω γω.

  11. κε. Ζιαμπάρα,

    αστειεύεσται. Νέος άνθρωπος, ο υπουργός των Υμίων και της παράδοσης του Οτσαλάν?
    Ώ, έχετε δίκαιο…και αυτό αποδεικτικό του “θάρρους” το οποίο τον χαρακτηρίζει καί αυτόν καί τις επιλογές του…

    Υ.Γ. αυτές οι συγκρούσεις τί έγινα τώρα, ξεπεράστηκαν?

  12. Γιάννη3, δεν έχω ιδεολογικές διαφορές με τον Σαμαρά. Ούτε έχω σκοπό να απολογηθώ για τον Παπανδρέου, και τις ατυχείς κατά καιρούς πολιτικές επιλογές του. Πέρα όμως από την ιδεολογία υπάρχει η επιλογή συνεργατών που έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα που οι ιδεολογικές διαφορές έχουν αμβλυνθεί μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Θα ήθελα ο Σαμαράς να τολμήσει να δοκιμάσει νέα πρόσωπα από τα πολλά που διαθέτει η ιστορική συντηρητική παράταξη. Ο Παπανδρέου το τόλμησε, να δούμε αν θα του βγει.

    Όσον αφορά τον Πάγκαλο τον θεωρώ από τους πιο άξιους πολιτικούς μας ανεξαρτήτως παράταξης και δεν είμαι σίγουρος αν στα Ύμια και στον Οτσαλάν θα μπορούσαν να γίνουν πολύ διαφορετικά πράγματα από αυτά που έγιναν. Μπορεί να κάνω και λάθος θα δούμε…

  13. Imago, το ότι ο Παπανδρέου ξεπέρασε τις προσωπικές του συγκρούσεις με τον Πάγκαλο, το θεωρώ το μεγαλύτερο κατόρθωμά του. Ξεπέρασε τον εαυτό του. Έχω βαρεθεί μικροπολιτικές και μικρόψυχες συμπεριφορές από Έλληνες πολιτικούς. Αλίμονο, τα ιδεολογικά γυαλιά δεν μπορεί να μας εμποδίζουν να αναγνωρίζουμε κάτι καλό όταν υπάρχει.

    Εσύ βλέπεις κάτι θετικό στον Παπανδρέου ή μόνο αρνητικά;
    Στον Σαμαρά βλέπεις κάτι αρνητικό ή μόνο θετικά;

  14. “Εσύ βλέπεις κάτι θετικό στον Παπανδρέου ή μόνο αρνητικά;
    Στον Σαμαρά βλέπεις κάτι αρνητικό ή μόνο θετικά;”

    φίλτατε κε. Ζιαμπάρα,

    νομίζω ότι υποτιμάτε την νοημοσύνη μου.
    Όταν καταλήγετε στο αδιαφοροποίητο συμπέρασμα ότι ο κ. Παπανδρέου έχει “ξεπεράσει τον εαυτό του και δεν είναι μικρόψυχος” και ότι ο κ. Σαμαράς σας έχει απογοητεύσει θα έπρεπε να αποφεύγεται, κατά την άποψή μου πάντα, να ρωτάτε εμάς τους υπόλοιπους εάν αναγνωρίζουμε “θετικά και αρνητικά” στους δύο αυτούς πολιτικούς.
    Όσο για τον κ. Πάγκαλο, τον οποίο θεωρείτε ως έναν από τους πιο άξιους πολιτικούς ανεξαρτήτως παράταξης (!), θα ήθελα και μια αιτιολόγηση για αυτή την εκτίμηση, γιατί εγώ προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ άλλη από “τα ιδεολογικά γυαλιά” τα οποία μπορεί να έχετε.

  15. Imago, θα σου απαντήσω για τον Πάγκαλο. Τον θεωρώ ιδιαίτερα ευφυή και με εξαιρετική παιδεία άνθρωπο. Επίσης είναι μέγας αγωνιστής για πολλές δεκαετίες. Δεν πρέπει να απαξιώνουμε την συμβολή των δύο μεγάλων κομμάτων στην εξέλιξη της πατρίδας μας στην περίοδο της μεταπολίτευσης. Ο Πάγκαλος σίγουρα ανήκει στους πρωτεργάτες αυτής της εξέλιξης.

    Τώρα θα επαναλάβω την ερώτησή μου:
    “Εσύ βλέπεις κάτι θετικό στον Παπανδρέου ή μόνο αρνητικά;
    Στον Σαμαρά βλέπεις κάτι αρνητικό ή μόνο θετικά;”
    Η ερώτηση πάει και στον Γιάννη3.

  16. κ. Ζιαμπάρα, είναι εξωφρενικό από μέρους σας να μας ζητάτε επίμονα κάτι που εσείς όχι απλώς δεν κάνετε, αλλά κάνετε ακριβώς το ανάποδο. Απαντώ για μένα.

    Σας έδωσα μία λίστα 6-7 λόγων από τη σημερινή δράση του ΓΑΠ με την οποια του ασκώ κριτική. Σημερινά πράγματα. Ναι, έχω και θετικά. Δεν τα λέω προς στιγμήν.

    Έδωσα μία λίστα 3-4 θετικών λόγων για την ως τώρα πορεία του Σαμαρά. Ναι έχω και ένα αρνητικό. Δεν το λέω προς το παρόν.

    Εσείς το μόνο που λέτε είναι “τα πρόσωπα που χρησιμοποιεί ο Σαμαράς”. Ποια πρόσωπα; πείτε τα. Και ποια να χρησιμοποιούσε. Πάρτε τη σημερινή κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ και σας προκαλώ: βρείτε εσείς καλύτερα!

    Εν ολίγοις: δε με νοιάζουν τα “πρόσωπα” αόριστα. Εμένα με νοιάζει η καθαρή θέση στο Κυπριακό (σας την έδωσα δις και την παραβλέψατε περιέργως), η καθαρή θέση στο μεταναστευτικό (απόσυρση νομοσχεδίου), η σύνεση στα κοινωνικά (πανελλαδική πρώτη μη υποστήριξη διαμαρτυρόμενων αγροτών), η συναίνεση με παρουσίαση πρακτικών προτάσεων στα οικονομικά.

    Γίνομαι κουραστικός που τα επαναλαμβάνω, αλλά δεν έχω καμία απάντησή σας ή σχόλιο επ’ αυτών.

    Και η απάντηση σε όλα αυτά είναι ποια; “δεν έκανε ρήξη στα πρόσωπα”! Ανέκδοτα μας λέτε;

  17. Βρε καλέ μου Γιαννη3, σου είπα δεν έχω ιδεολογικές διαφορές με τον Σαμαρά. Αυτό σημαίνει ότι συμφωνώ με τις βασικές θέσεις του, γιατί να επεκταθώ στην κάθε μια. Και με τον Παπανδρέου π.χ. θεωρώ ότι έχει λάθος για το Κυπριακό ή τον «Καλλικράτη» γιατί να επεκταθώ;

    Μου αρκεί που λες ότι έχεις θετικά και αρνητικά από τον καθένα έστω και αν δεν θες να αναφέρεις κάτι συγκεκριμένα. Στο θέμα των προσώπων όμως νομίζω ότι έχεις λάθος. Δεν θέλω να το ξαναπώ γιατί θα γίνω εγώ κουραστικός αλλά ΝΕΑ πρόσωπα σημαίνει αυτά τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα με την πιο αποτυχημένη κυβέρνηση στην νεότερη ελληνική ιστορία, π.χ. Παυλόπουλος, , Χατζηγάκης, Παπαθανασίου, Σπηλιοτόπουλος, Πετραλιά, Στυλιανίδης κ.λπ.

  18. Γιάννη3, να προσθέσω στο προηγούμενο, ότι ευτυχώς που οι ανεκδιήγητοι Βουλγαράκης, Ρουσόπουλος, Αλογοσκούφης και Ζαχόπουλος απομακρύνθηκαν από μόνοι τους γιατί φοβάμαι ότι ακόμη θα υπομέναμε το άγος της θέασής τους. Δεν έχω πρόθεση να σε τσιγκλίσω αλλά δεν μπορώ να μην στα πω…

  19. κε. Ζιαμπάρα,

    αν κατάλαβα καλά, θεωρείτε τον Πάγκαλο ως τον πλέον αξιόλογο πολιτικό “ανεξαρτήτως παρατάξεως” επειδή,

    δεν πρέπει να υποτιμούμε την προσφορά καί των δύο μεγάλων παρατάξεων στην χώρα.

    Προφανώς με αντίστοιχα κριτήρια αξιολογήτε και τον Παπανδρέου φθάνοντας έτσι σε ανάλογα συμπεράσματα.

  20. Imago, προφανώς αποτυγχάνω να απαντήσω στην ερώτησή σου επιτυχημένα. Δώσμου λοιπόν εσύ ένα επιτυχημένο δείγμα απάντησης στην δική μου ερώτηση.

    Την ξαναεπαναλαμβάνω:
    “Εσύ βλέπεις κάτι θετικό στον Παπανδρέου ή μόνο αρνητικά;
    Στον Σαμαρά βλέπεις κάτι αρνητικό ή μόνο θετικά;”

  21. Δεν απαντήσατε στο θέμα που σας έθεσα κύριε Ζιαμπάρα: 1. εάν βλέπετε θετικές προοπτικές για ορισμένα από τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας που σας ανέφερα, και 2. εάν συμφωνείτε ότι ο ατομισμός που επιδεικνύουν οι νεοέλληνες αποτελεί ένα από τα σημαντικά βαρίδια στην δυνατότητα προόδο και -στην περίπτωση που συμφωνείτε- ποια θα μπορούσε να είναι η “θεραπεία”.
    Αντ΄αυτών αναπτύξατε την ιδιαιτέρως σας προσφιλή έννοια της Πόλεως, και την διαφορά ατόμου και πολίτη..

  22. Ελπήνωρ,

    1. Όπως λέω και στο άρθρο μου ο κόσμος βαδίζει προς μονοπάτια στα οποία ο ελληνισμός έχει αποδείξει ότι μπορεί και γράφει ιστορία. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην έλλειψη πληρότητας που βιώνει ο άνθρωπος στις σύγχρονες κοινωνίες οπότε υποχρεωτικά θα αρχίσει να αναζητά μορφές κοινοτικής οργάνωσης για να μπορέσει να το αντιμετωπίσει. Σε αυτή την προοπτική πολλά από τα προβλήματα που ανέφερες θα έχουν μια θετική εξέλιξη σε προοπτική φυσικά κάποιων δεκαετιών και όχι αύριο.

    2. Ο Ατομισμός από μόνος του δεν είναι το απόλυτο κακό. Κακό είναι όταν σε φέρνει εξελικτικά προς τα πίσω στα ζωώδη ένστικτα. Καλό είναι όταν σε οδηγεί στην αυτονομία δηλαδή στην απεξάρτηση από κάθε στοιχείο της ζωώδους μας φύσεως αλλά και από κάθε κοινωνικό προκαθορισμό. Είναι η ατομικότητα της Θέωσης σε αντίθεση με την ατομικότητα του θηρίου. Αυτό που έλεγε ο Αριστοτέλης, “άνθρωπος μόνος του είναι η Θεός ή θηρίο”. Στην περίπτωση του θηρίου προφανώς ο άνθρωπος αποτελεί πρόβλημα όχι κοινωνίας αλλά ούτε καν απλής συνεύρεσης.

    Ελπίζω να σας περιέγραψα καλύτερα την άποψή μου επί του θέματος.

  23. Νομίζω όμως ότι ο Πλάτων είχε διαφορετική άποψη από τον Αριστοτέλη, έτσι δεν είναι κύριε Ζιαμπάρα;

  24. Ελπήνωρ, έτσι για το ωραίο του λόγου το πρωτότυπο κείμενο του Αριστοτέλη από τα Πολιτικά Α27, “ο δε μη δυνάμενος κοινωνείν ή μηδέν δεόμενος δι’ αυτάρκειαν ουθέν μέρος πόλεως, ώστε ή θηρίον ή θεός”…

  25. Ελπήνωρ, δεν γνωρίζω καλά να σου πω για τον Πλάτωνα αν είχε διαφορετική άποψη από τον Αριστοτέλη στο συγκεκριμένο θέμα. Αν γνωρίζει κάποιος άλλος για να σου απαντήσει, ευπρόσδεκτη κάθε απάντηση…

  26. 1.

    Αγαπητέ μου φίλε Δημήτρη,
    Μακάρι να επαληθευτεί η εκτίμησή σου ότι “το ρήγμα στο πολιτικό σκηνικό επήλθε ανεπιστρεπτί”, αλλά φοβούμαι, (μετά και την τελευταία παλινδρόμηση των Ελλήνων ψηφοφόρων, από την αποχή των Ευροεκλογών, στις ουρές ανάδειξης αρχηγού στην εξευτρελιστικά ητημένη παράταξη της ΝΔ), ότι η “κομματοκρατία” καλά κραττεί, ακόμη.

    Η άλλη εκτίμησή σου, ότι αποτελεί τροχοπέδη στην εξέλιξη της Ελληνικής κοινωνίας η ρεαλιστική άποψη (που δεν θα την χαρακτήριζα “ιδεολογία”)που δεν θέλει την απόδοση πολιτικών δικαιωμάτων (ιθαγένεια,εκλέγειν και εκλέγεσθαι) στους μετανάστες, θα με πείσει για την ορθότητά της όταν μου απαντήσεις στο ερώτημα:
    – Όταν οι Τούρκοι, οι Αλβανοί και οι Σκοπιανοί (που δεν αποτελούν πλάσματα της φαντασίας) με τις δεδηλωμένες σε όλους τους τόνους, (αλλά και με σχεδιασμένες ενέργειες) βλέψεις τους (που κι αυτές δεν αποτελούν δημιουργήματα της φαντασίας) επάνω στην εδαφική και πολιτική κυριαρχία μας , έχουν, ως αυριανοί Ευρωπαίοι πολίτες εξασφαλισμένη τη νομιμότητα παραμονής τους (και πολλαπλασιασμού τους)στην Ελλάδα, θα αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να διοικούν αυτοί, κάποιες περιοχές, ίσως και όλες, της Ελληνικής “επικράτειας”, όταν θα μπορούν να το κάνουν, νομίμως, όταν ήδη το επιχειρούν παρανόμως;

    Με αγάπη
    Όθων Ιακωβίδης

  27. Όθων, ο κόσμος περίμενε στις ουρές της ΝΔ διότι έψαχνε απελπισμένος για ελπίδα. Μέχρι τώρα όμως έχει απογοητευθεί από την αδράνεια και την διστακτικότητα σε αλλαγές Σαμαρά.

    Στο άλλο θέμα που θέτεις των κινδύνων από γείτονες χώρες, σαφώς και υπάρχουν κίνδυνοι εθνικοί, ούτε συζήτηση επί αυτού, πρέπει να επαγρυπνούμε. Η καλύτερη, ίσως και η μόνη, άμυνα είναι να είμαστε εμείς συνειδητοποιημένοι για το ποιοι είμαστε και να εξασφαλίσουμε την de facto (όχι de jure) πολιτιστική ανωτερότητά μας από τους άλλους που θα έρθουν έτσι και αλλιώς ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ.

  28. Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο σ’ αυτόν τον κόσμο.

    Ο κ. Ζιαμπάρας έρχεται ενθουσιασμένος για το μεταναστευτικό νομοσχέδιο ενώ αποφεύγει να μιλήσει συγκεκριμένα για αυτό το νομοσχέδιο. Πανηγυρίζει επειδή θα πρέπει κάποτε λέει τα παιδιά των μεταναστών να αποκτήσουν ιθαγένεια αλλά δεν έχει γράψει ούτε ένα φωνήεν για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και τις ρήτρες το παρότι του υποδείχθηκε ήδη πολλάκις. Αγνόησε και τα σχόλια και την κριτική. Μόνο απαντάει αερολογώντας στον καθένα λες και του κάνουμε ομαδική συνέντευξη.

    Συνεχίζει ο κ. Ζιαμπάρας και εκθειάζει τον ΓΑΠ και το ΠΑΣΟΚ για την ως τώρα πορεία τους. Επίσης αποφεύγει την επί της ουσίας συζήτηση. Μόνο αοριστολογίες.

    Συνεχίζει ο κ. Ζιαμπάρας και σε κάθε ευκαιρία χώνει και ένα καρφί στον Σαμαρά. Λες και αυτός είναι ο πόνος του. Απορώ τι τόσο κακό είδε μέχρι τώρα. Αντίθετα, του υπεδείχθησαν ορισμένα όχι απλώς θετικά, αλλά συγκεκριμένες αλλαγές πλεύσεις. Σ’ αυτές απαντάει μονολεκτικά “συμφωνώ ιδεολογικά”. Αλλά συνεχίζει σαν ξεροκέφαλος να ρίχνει αόριστα και πάλι τα καρφιά του.

    Ε όχι κύριε Ζιαμπάρα. Δεν είναι έτσι.

    Το να έχεις τέτοια ξεκάθαρη θέση για την Κύπρο (την μετέφερα ήδη δύο φορές) δεν είναι ιδεολογικό θέμα. Είδαμε ότι ο Γιωργάκης βρίσκεται στο άλλο άκρο. Και είναι ο ίδιος ο Υπ.Εξ. μην το ξεχνάμε.

    Αν στα οικονομικά ο δρόμος είναι ένας και ακόμη κι εγώ ο άσχετος να ήμουν στο τιμόνι, ελάχιστες είναι οι διαφορές στα “μέτρα” που θα έπαιρνα, στα εθνικά οι διαφορές είναι αχανείς.

    Ε όχι κύριε Ζιαμπάρα. Ο κόσμος που περίμενε στις ουρές και ψήφισε Σαμαρά δεν είναι καθόλου “απογοητευμένος”, δεν διαπιστώνει καμία αδράνεια και καμία διστακτικότητα. Διαπιστώνει μία τεράστια αλλαγή ύφους, μία σύνεση, εθνικές θέσεις, διαπιστώνει έργο (ήδη βρισκόμαστε σε προ-συνεδριακή περίοδο), διαπιστώνει την καλύτερη χρήση του υλικού που βρήκε μπροστά του. Επειδή το υλικό δεν το επέλεξε ο ίδιος. Το βρήκε μπροστά του. Και το επιχείρημα ότι “ΑΝ οι τάδε παρέμεναν στην πολιτική, θα τους είχαμε και αυτούς”. Μα ΔΕΝ τους έχουμε κύριε! Με τέτοια “ΑΝ” δεν ασκείς κριτική. Κάνεις επίθεση άνευ λόγου.

    Προφανώς κάτι κρύβετε. Προφανώς κάτι θέλετε να πείτε και το λέτε εμμέσως πλην σαφώς. Προφανώς στρέφεστε προς το ΠΑΣΟΚ και αδικαιολόγητα το εκθειάζετε.

    Σας κατάλαβα.

  29. Περί Σαμαρά ξέχασα να προσθέσω και το εξής. Εσκεμμένα ανέφερα όσους περίμενα στις ουρές και ψήφισαν Σαμαρά. Διότι υπήρξαν και άλλοι που περίμεναν στις ουρές και ψήφισαν Μπακογιάννη. Οι 8/10 από αυτούς είναι το ίδιο ευχαριστημένοι με τους πρώτους. Όμως οι 2/10 είναι αμετανόητοι. Μισούν τον Σαμαρά για το 1993 και είναι διατεθειμένοι να κάνουν αντάρτικο μέχρι όπου τους παίρνει. Αυτοί στα γκάλοπ δηλώνουν ΠΑΣΟΚ ώστε να μην πλησιάσει η ΝΔ και το ίδιο θα κάνουν και στις εκλογές, τουλάχιστον στις δημοτικές και νομαρχιακές που έρχονται. Σε ορισμένες θα υπάρξουν και Ντορικοί αντάρτες.

  30. Αγαπητέ Ζιαμπάρα σε καταλάβαμε
    Υμνείς δικολαβικά τον ΓΑΠ (σοφιστείες) για να πάρεις κάποια κρατική θέση στο νεοΠασοκ. ΔΕΝ έχεις επιχειρήματα για να στηρίξεις την καλή πορεία του ΓΑΠ και της παρέας του. Άνοιξε 10 σοβαρά θέματα και το έκανε όχι για να δώσει λύση αλλά για να χτυπήσει το εθνος-κράτος που δεν αγαπά. Σε αυτό το σημείο έχετε τους ίδιους σκοπούς διάλυση του κράτους μας που φιλοξενεί το Ελληνικό έθνος επειδή διαπνέεσθε απο το ίδιο ιδεολόγημα του εθνομηδενισμού.
    Η ανόητη πρότασή σας για τις μικρές κοινότητες θα είχε έννοια στα πλαίσια του κράτους μας και όχι χωρίς αυτό, επειδή θα μας οδηγούσε στην Ελλάδα του 13ου αιώνα χωρισμένη σε μικρά υποτελή κράτη με τους φράγκους να ελέγχουν τα πάντα στα 2/3 της χώρας. Την εποχή εκείνη οι ελληνόφωνοι ανθέλληνες γασμούλοι υμνούσαν την δύση και τον ιπποτισμό της (χρονικό του Μορέως).
    Όταν οι γασμούλοι μισούσαν την Ελλάδα και τους Έλληνες όντας μιγάδες οι ίδιοι τι να πούμε για τους αλλογενείς σημερινούς λαθρομετανάστες.
    Δεν περιμένω να συμφωνήσεις μαζί μου αν μισείς την πατρίδα σου και επιθυμείς την διάλυση του κράτους μας, τότε είμαστε εχθροί!!!

  31. Γιάννη3, μακάρι να έχω εγώ άδικο και συ δίκιο και ο Σαμαράς να αποκτήσει το απαιτούμενο θάρρος που χρειάζεται για να κάνει τις απαιτούμενες αλλαγές στο κόμμα της ΝΔ για να παίξει τον ρόλο του ως αξιωματική αντιπολίτευση.

  32. Τεύκτρε, δεν είμαι μέλος του ΠΑΣΟΚ και ούτε ποτέ ήμουν. Απλά χαίρομαι όταν βλέπω μια ελληνική κυβέρνηση να ξεκινάει καλά. Αν μάλιστα φέρει αργότερα και αποτέλεσμα ακόμη καλύτερα. Το εύχομαι ολόψυχα. Φαντάζομαι και εσύ εύχεσαι να τα πάει καλά ασχέτως της εμφανούς κομματικής σου τοποθέτησης.

    Ποιοι είναι οι «γασμούλοι»;

  33. Γιάννη3, Ανώνυμε και Τεύκτρε, ελπίζω το Συνέδριο της ΝΔ να αποτελέσει σημείο καμπής για τον Σαμαρά και το αρχηγικό του προφίλ. Ελπίζω…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *