Wednesday 27 March 2024
Αντίβαρο
Πολιτική & Κοινωνία Στέλιος Παπαθεμελής

Αισώπειο μήνυμα στα κοράκια και βυζαντινό στους φορομπήχτες

papathemelisΤελικά δεχτήκαμε τα πάντα. Απαξάπασες τις αξιώσεις της Διεθνούς των τοκογλύφων. Υπερψηφίστηκε αγαλλομένω ποδί η υποθήκευση της χώρας για ολόκληρον αιώνα. Όλη η δημόσια περιουσία τελεί εφεξής υπό την αναγκαστική διαχείριση των δανειστών.

Υπερταμείο + Κόφτης =  υπερεξουσία με δύο οξύστομα εργαλεία σε εχθρικά χέρια. Αμφίστομη μάχαιρα με άλλη πλευρά της τα «κόκκινα» δάνεια και τα πράσινα που θα εξαναγκαστούν να «κοκκινίσουν». Παραδίδονται στα κοράκια των αγορών. Τα μαύρα πτηνά κουρσεύουν, διαρπάζουν, λεηλατούν, σφετερίζονται, ξαφρίζουν, σουφρώνουν, σκυλεύουν, τυμβωρυχούν το ξένο βιός.

Παραδοθήκαμε ωσάν να υπέστημεν βαριά  στρατιωτική ήττα και συντριβή. Και όμως την ίδια ώρα το εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσόν ΔΝΤ μας υπερασπίστηκε ζητώντας σοβαρή ελάφρυνση του χρέους και τερματισμό της λιτότητας. Έργο βεβαίως (και) των χειρών του το σημερινό χάλι μας. Ομολογημένο λάθος η πρώτη συνταγή του. Χωρίς έμπρακτη μετάνοια προχώρησε στο δις εξαμαρτείν. Τώρα είπε σωστά πράγματα, αλλά εν τέλει υπέκυψε στον κυνισμό του γερμανού Μεγάλου Ιεροεξεταστή. Ο τελευταίος αφού επέβαλε την εκατοντάχρονη υποθήκευση της εθνικής μας περιουσίας και τον Κόφτη του μας παρέπεμψε και μαζί του σύσσωμη η θεσμική Ευρώπη (μη βαυκαλιζόμαστε από καλολογίες τύπου Γιουνγκέρ:  «από τους Έλληνες πήραμε πολλά, τους δώσαμε λίγα») στις … γερμανικές καλένδες (2017) .

Ο αισώπειος μύθος δηλοί ότι ο κόραξ μόλις είδε ένα φίδι να κοιμάται όρμηξε και το άρπαξε. Το φίδι τον δάγκωσε (όχι θα καθόταν να φαγωθεί!) και καθώς το κοράκι ξεψυχούσε μονολογούσε «τοιούτον έρμαιον εύρηκα εξ ου και απόλλυμαι» = το εύρημά μου με κατέστρεψε. Καταλυτικό το μήνυμα στα κοράκια…

Αλλά η ανάπτυξή μας παραπέμπεται ad calendas grecas. Ποιοι θα επενδύσουν σε ένα θολό και αβέβαιο περιβάλλον;

Η Βουλή δεν νομοθετεί πια. Ούτε μπορεί, ούτε θέλει να μελετά τα νομοσχέδια που της επιβάλλονται έξωθεν. Θλιβερή εικόνα η τελευταία με τις 7.500 σελίδες που κλήθηκαν οι εκπρόσωποί μας να διαβάσουν σε χρόνο μηδέν!

Στις «Νεαρές» του Λέοντος Στ’ Σοφού (αυτοκράτωρ 886-912) εντοπίσαμε μιαν εξόχως αυστηρή, αλλά δίκαιη διάταξη για τους φορομπήχτες:  Όταν οι εντεταλμένοι να εισπράττουν και να επιβάλλουν φόρους, τολμούν να τους αυξάνουν πέραν από το  νόμιμα προκαθορισμένο όριο, αν το διαπράξουν πρώτη φορά τιμωρούνται με επιστροφή διπλασίου του καθ’ υπέρβαση εισπραχθέντος. Σε περίπτωση υποτροπής το επιστρέφουν στο 4πλάσιο  και απομακρύνονται επονείδιστα από το αξίωμά τους. (Andre Guillou, Ο Βυζαντινός Πολιτσμός, Ελληνικά Γράμματα σελ. 126).

Οι ημέτεροι φορομπήχτες προς το παρόν δεν υπέστησαν τίποτε. Διέβησαν αβρόχοις ποσί την θάλασσα των νομοθετημάτων τους, κειμένων, στους αντίποδες δογμάτων, διακηρύξεων και προγραμμάτων τους.  Οι αντίπαλοί τους, τους προσομοιάζουν με την Θάτσερ, σύμβολο του άκρατου νεοφιλελευθερισμού στην χορεία του οποίου προέκυψαν οι δικοί μας με οβίδια  μεταμόρφωση: Η Αριστερά ως Δεξιά, ή για να αντιγράψουμε τον φίλο Γ. Κοντογιώργη: «η Συριζαία Αριστερά ως Νέα Δεξιά  – μελέτη για το συντηρητικό ιδιώνυμο της Αριστεράς» (Πατάκης 2016)

Ο Παναγιώτης Κονδύλης έγραψε προσφυώς: «Όσα ωφελούν τους ιδιοτελείς τα προπαγανδίζουν οι αφελείς». Αλήθεια που καίει…

Ο ΥΕθΑ ομιλεί συνήθως ευκαίρως, ακαίρως, επί παντός του επιστητού. Προχθές ξεχνώντας ότι υπερψήφισε τις τελευταίες εφιαλτικές ρυθμίσεις κατήγγειλε την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά  ως «εγκληματική και αντισυνταγματική»! Προέβη όμως σε μία εξαιρέτως εύστοχη δήλωση για το σκοπιανό προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Ντόρας Μπακογιάννη. Η δήλωση Καμμένου επικαιροποιεί την απόφαση των Πολιτικών Αρχηγών (13/4/92).  Τότε άπαντες (πλην ΚΚΕ) συνεφώνησαν ότι στο όνομα των Σκοπίων δεν θα υπάρξει η λέξη Μακεδονία. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας (26-27/6/92) απεδέχθη, με ευστοχότερη μάλιστα διατύπωση, αυτήν την θέση: «Ονομασία που δεν θα περιλαμβάνει τον όρο (term) Μακεδονία». Η πρώην ΥπΕξ υπερασπίζεται την ανατροπή της εθνικής στρατηγικής που με πρωτοβουλία της συνετελέσθη το 2007 και την εθνικά επικίνδυνη θέση «Μακεδονία με γεωγραφικό προσδιορισμό έναντι πάντων».  Παρόμοια άποψη θα χάριζε το Μακεδονία στο εχθρικό και εξ ορισμού θνησιγενές αλβανοσλαβικό προτεκτοράτο που αργά ή γρήγορα θα διαλυθεί, αλλά θα κληροδοτήσει στους κληρονόμους του τον ατίμητο θησαυρό του ελληνικού ονόματος. Για την ώρα μας διασώζει η αδιαλλαξία των Σκοπιανών.

Καιρός όμως να επαναφέρουμε τα πράγματα στην αφετηρία τους: ονομασία χωρίς το Μακεδονία ή παράγωγα, καταγγελια της Ενδιάμεσης και ενεργός  καταπολέμηση του ανθελληνικού αλυτρωτισμού των γειτόνων.

Έτος Αριστοτέλους φέτος. Προσφεύγουμε στα «Πολιτικά» του (VII, 1327, 30) και παίρνουμε το ρωμαλέο μήνυμά του: Το γένος των Ελλήνων χαρακτηρίζεται από δυνατή ψυχική ορμή και οξεία αντίληψη. Γι’ αυτό ακριβώς και ελεύθερο ζει και άριστη πολιτική έχει και δύναμη να κυριαρχήσει πάνω σε όλους, αρκεί να είναι ενωμένο σε μία πολιτεία.

«Το δε των Ελλήνων γένος (…) ένθυμον και διανοητικόν εστίν, διόπερ ελεύθερόν τε διατελεί και βέλτιστα πολιτευόμενον και δυνάμενον άρχειν πάντων, μιας τυγχάνον πολιτείας».

Ακούει κανείς;

3 comments

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 29 May 2016 at 12:05

Τὸ «Ἀντίβαρο» ἔβαλε τώρα στὸ στόχαστρο τῆς ἀποδομήσεως τὸν Στέλιο Παπαθεμελῆ ! Προβάλλει τὶς ἀπόψεις του σὲ μέσον ἐπικοινωνίας, τὸ ὁποῖον αὐτὸς δὲν γνωρίζει, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ τὸν ἐκθέτῃ ἀνεπανορθώτως. Ὁ Παπαθεμελῆς δὲν εἶναι ἄνθρωπος τῶν δημοσίων σχέσεων καὶ τῆς ἐπικοινωνίας. Εἶναι ἄνθρωπος μὲ καθαρὲς καὶ κατασταλαγμένες ἀπόψεις στὰ πιὸ μεγάλα καὶ σοβαρὰ θέματα τοῦ ἔθνους καὶ τῆς κοινωνίας μας. Καί, ἐπὶ πλέον, ἔχει ἀποδείξει ὅτι ἔχει τὸ θάρρος νὰ ἐμμένει στὶς ἰδέες του αὐτές, ὅποιο κι ἂν εἶναι τὸ κόστος. Γιὰ νὰ ξεκαθαρίσω καὶ τὴν δική μου θέση, τὶς ἀπόψεις του αὐτὲς τὶς θεωρῶ ὀρθές, τὶς συμμερίζομαι καί, μάλιστα, τοῦ ἔχω δώσει καὶ τὴν ψῆφό μου.
Ποτὲ ὁ Παπαθεμελῆς δὲν ἰσχυρίσθηκε ὅτι γνωρίζει τὰ μέσα καὶ τὶς μεθόδους τῆς οἰκονομικῆς πολιτικῆς. Ἄλλα καὶ ὑψηλότερα εἶναι ἐκεῖνα ποὺ τὸν άπασχολοῦν. Συνεπῶς, οἱ ὅποιες ἀπόψεις προβάλλει στὸ θέμα τῆς τρεχούσης οἰκονομικῆς κρίσεως δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι οἱ κραυγὲς ἀγωνίας ἐνὸς εἰλικρινοῦς ἀνθρώπου ποὺ βλέπει γύρω του καταστροφή, ἐνῶ δὲν ἔχει τὶς γνώσεις καὶ τὶς πληροφορίες γιὰ νὰ διακρίνῃ τὶς αἰτίες. Καὶ πῶς θὰ μποροῦσε νὰ τὶς ἔχῃ, ἀφοῦ τὴν ἰδιοτέλεια καὶ τὴν διανοητικὴ ραστώνη ποὺ εἶναι ὑπεύθυνες γιὰ τὸ χάλι μας, ὁ Παπαθεμελῆς τὶς ἔχει ἀπομακρύνει ἐδῶ καὶ δεκαετίες ἀπὸ τὸ ὀπτικό καὶ ἀντιληπτικό του πεδίον. Οἱ ἰδιοτελεῖς καὶ οἱ διανοητικῶς ὀκνηροὶ δὲν πλησιάζουν τὸν Παπαθεμελῆ, διότι γνωρίζουν πολύ καλὰ ὅτι τίποτε δὲν ἔχουν νὰ περιμένουν ἀπὸ αὐτόν. Οὔτε κἂν τὴν κατσάδα πού ἀξίζουν, διότι ὁ ἄνθρωπος ζῆ σὲ ἁπτῶς ὑψηλοτέρα σφαῖρα.
Μόνον ποὺ οἱ ἰδιοτελεῖς καὶ οἱ διανοητικῶς ὁκνηροὶ εἶναι ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν συμπολιτῶν μας. Προβάλλοντας τὶς ἀπόψεις τοῦ Παπαθεμελῆ σὰν νὰ ἀφοροῦσαν ὁλόκληρο τὸ ἀνάξιο αὐτὸ πλῆθος, τὸ «Ἀντίβαρο» κατασπιλώνει τὸν ἄνδρα. Ἂς τὸ ξανασκεφθῆ τὸ «Ἀντίβαρο». Ἀκόμη καὶ ἂν ὁ Παπαθεμελῆς, μὲ τὶς παραστάσεις πού ἔχει, θεωρεῖ ὅτι ὅλοι οἱ Ἕλληνες εἶναι ὅπως αὐτός, τὸ «Ἀντίβαρο» πρέπει νὰ εἶναι πιὸ συγκρατημένο. Διότι, πιστεύω, τὸ ὀφείλει στὸν συγκεκριμένον ἄνθρωπο καὶ δάσκαλο, μαζί μὲ ὅλους μας.

Reply
admin 31 May 2016 at 15:47

Τι εννοείτε; ότι ο Παπαθεμελής αυτο-αποδομείται από αυτά που γράφει και κακώς δημοσιεύονται τα κείμενά του;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 31 May 2016 at 16:29

Ὀ Παπαθεμελῆς γράφει μέ βάση τὶς παραστάσεις ποὺ ἔχει. Δὲν ἔχει ἐπαφὴ μὲ τὸ Πελατειακὸ Ἰδιοτελές Παρασιτικὸ Παρακράτος Ἀμερίμνων, στὸ ὁποῖον, ὅμως, ὁμνύει τὸ 95% τοὐλάχιστον τῶν Ἑλλαδιτῶν ψηφοφόρων. Καὶ δὲν ὑπάρχει τρόπος νὰ ἀποκτήσῃ ἐπαφή. Τὸ κατ’ ἐμέ, καλύτερα ποὺ δὲν ὑπάρχει τρόπος. Θὰ μποροῦσε νὰ ‘πῇ κανένας ὅτι εἶναι ἕνας λαϊκὸς γέροντας. Συνεπῶς, θὰ πρότεινα στὸν «Ἀντίβαρο» νὰ ἐπιλέγῃ προσεκτικώτερα τὰ κείμενά του, τὰ ὁποῖα ἀναδημοσιεύει.
Πρακτικῶς, στὸ συγκεκριμένο κείμενο, ἂν ἤμουν «Ἀντίβαρο», θὰ δημοσίευα ἀπόσπασμα μὲ τὸ εὕρημά του ἀπὸ τὸν Κώδικα Λέοντος τοῦ Σοφοῦ καὶ θὰ ἔδιδα παραπομπὴ στὸ ὑπόλοιπο, γιὰ ὅποιον θὰ ἐνδιεφέρετο. Μάλιστα, ἐὰν εἶχα χρόνο, θὰ ἔψαχνα καὶ περισσότερο τὸ θέμα νὰ ‘δῶ μήπως κάποιο μέτρο πολιτικῆς ἀνάλογο θὰ μποροῦσε, καὶ ὑπὸ ποιές προϋποθέσεις, νὰ εἶναι χρήσιμο σήμερα. Αὐτὸ θὰ ἦταν, νομίζω, μεγαλύτερη τιμὴ στὸν δάσκαλο. Ἀφοῦ δὲν μποροῦμε νὰ τὸν φθάσουμε σὲ ἀκεραιότητα, ἂς κάνουμε κάτι γιὰ νὰ φέρουμε τὶς λιγώτερο ὑψηλὲς ἀπὸ τὶς ἰδέες του στὸ σήμερα.
Νά σημειώσω ὅτι, ὅποιος ἐπιπολαίως μόνον καὶ ἀπὸ τὰ σκουπιδοκάναλα γνωρίζει τὸν Παπαθεμελῆ, ὠς ἀνίδεος Ἀντιοχεύς, θὰ νομίζῃ ὅτι ὁ Παπαθεμελῆς ὑπερμαχεῖ, ὅπως τόσοι δημοκοποῦντες, τοῦ ὡς ἄνω πελατειακοῦ καὶ παρασιτικοῦ παρακράτους. Καὶ αὐτὸ ἐνῶ ὁ ἄνθρωπος ἀνήλωσε τὸν βίον νὰ τὸ μάχεται μὲ ὅλα τὰ μέσα, συχνώτατα ἐγκαταλελειμμένος ὑπὸ γονέων καὶ ἀδελφῶν, λοιδορούμενος, θλιβόμενος, κακουχούμενος ! Καὶ χωρὶς νὰ ὁργίζεται ὁ ἴδιος ποτὲ γιὰ τὴν ἀπρόκλητη ἐχθρότητα τοῦ κόσμου τούτου. Δέν αὐταποδομεῖται, λοιπόν, ὁ Παπαθεμελῆς. Ἐμεῖς πρέπει νὰ προσέχουμε σὲ ποιὸν τὸν δίνουμε νὰ τὸν διαβάσει. Δέν εἶναι γιὰ τὸν πᾶσα ἕναν.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.