Tuesday 26 March 2024
Αντίβαρο
Άγγελος Συρίγος Κύπρος Ομιλίες/Συνεντεύξεις Τάσσος Παπαδόπουλος

Επιμνημόσυνος Λόγος του Καθηγητή Άγγελου Συρίγου στο ετήσιο μνημόσυνο του Τάσσου Παπαδόπουλου

Επιμνημόσυνος Λόγος του Καθηγητή Άγγελου Συρίγου στο ετήσιο μνημόσυνο του Τάσσου Παπαδόπουλου

11 ΔΕΚ 2016

Ελληνίδες και Έλληνες της Κύπρου,

Τελούμε σήμερα το όγδοο μνημόσυνο του Τάσσου Παπαδόπουλου, του ανθρώπου που κατόρθωσε να καθιερωθεί ως ένας από τους μεγάλους ηγέτες του Ελληνισμού, σε μίαν περίοδο μάλιστα που οι μεγάλοι ηγέτες εκλείπουν.

Η σημερινή τελετή γίνεται ενώ η Κύπρος περνά τις κρισιμότερες ώρες της μετά το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν το 2004. Η εικόνα που έχουμε μπροστά μας δεν είναι ακόμη εντελώς καθαρή. Συζητήσεις συνεχίζονται επί πολλών θεμάτων, ενώ υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για κρίσιμα ζητήματα με σοβαρότερα ίσως αυτά του εδαφικού, της ασφάλειας και των εγγυήσεων. 

Στα διλήμματα που δημιουργούνται σε αυτήν τη φάση, οι συμβουλές που θα είχε να μας δώσει ο Τάσσος Παπαδόπουλος, εάν ήταν ακόμη ανάμεσά μας, θα ήσαν πολύτιμες και μοναδικές.

Βλέπετε, ο Τάσσος Παπαδόπουλος ευτύχησε να είναι μεταξύ εκείνων που οδήγησαν στην απελευθέρωση του νησιού από τον αποικιακό ζυγό. Σε νεαρότατη ηλικία συμμετείχε στην επιτροπή για τη δημιουργία του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, διετέλεσε επί έντεκα χρόνια υπουργός την κρίσιμη περίοδο μεταξύ 1959-1970, συνομίλησε επανειλημμένως με την τουρκοκυπριακή πλευρά πριν και μετά την εισβολή, ήταν για χρόνια μέλος του Εθνικού Συμβουλίου και φυσικά είχε την εμπειρία των διαπραγματεύσεων του Σχεδίου Ανάν ως πρόεδρος της Κύπρου. Πρόκειται για μία πορεία μισού αιώνα.

Αντικειμενικά ίσως 1 ή 2 ακόμη άτομα στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας μπορεί να θεωρηθεί ότι είχαν ανάλογες γνώσεις για το Κυπριακό και ήξεραν κάθε λεπτομέρειά του.

Έχοντας αυτά τα δεδομένα κατά νου για τη συσσωρευμένη πείρα και σοφία του Τάσσου Παπαδόπουλου, ανέτρεξα στο πιο ιστορικό του κείμενο, το διάγγελμα της 7ης Απριλίου 2004, λίγες ημέρες πριν το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν, για να αναζητήσω απαντήσεις στα σημερινά ερωτήματα.

Διαπίστωσα ότι στο διάγγελμα υπήρχαν θέματα που σήμερα τα έχουμε περίπου καταπιεί. Είχε πει επί παραδείγματι ο Τάσσος Παπαδόπουλος ότι:

Σε ἕνα καθεστὼς ὅπου οἱ ἀποφάσεις πρέπει νὰ λαμβάνονται μὲ βάση ἰσοτιμίας, δηλαδὴ 50-50, παρέχεται σὲ κάθε πλευρὰ ἡ εὐχέρεια καὶ ἡ δυνατότητα νὰ δημιουργοῦν ἀδιέξοδα ποὺ θὰ ὁδηγοῦν σὲ παράλυση τὶς διοικητικὲς λειτουργίες τοῦ κράτους

Είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν. Διότι σχετιζεται με την επόμενη ημέρα σε περίπτωση που προχωρήσει το σχέδιο λύσεως. Τότε που τα φώτα της δημοσιότητας θα έχουν απομακρυνθεί από το νησί αλλά τα προβλήματα θα απαιτούν γρήγορες και συγκεκριμένες λύσεις. Είναι ένα θέμα που σχετίζεται με τη λειτουργικότητα και εν τέλει με τη βιωσιμότητα του νέου κράτους.

Είναι πολλά θέματα που θίγει το διάγγελμα. Το βασικό όμως που το διατρέχει είναι αυτό που έγινε γνωστό με τη φράση:

Παρέλαβα Κράτος διεθνῶς ἀναγνωρισμένο. Δὲν θὰ παραδώσω «Κοινότητα» χωρὶς δικαίωμα λόγου διεθνῶς καὶ σὲ ἀναζήτηση κηδεμόνα.

Πρόκειται για αυτό που ο Τάσσος Παπαδόπουλος περιγράφει ως “βασική και θεμελιώδη αγωνία του”. Το λέει και το ξαναλέει:

Καλούμαστε νὰ καταλύσουμε τὴν Κυπριακὴ Δημοκρατία, τὸ μόνο ἔρεισμα ἀσφάλειας τοῦ λαοῦ μας καὶ ἐγγύηση τῆς ἱστορικῆς μας φυσιογνωμίας.

Πίσω από αυτές τις φράσεις κρύβεται ο λόγος που η Τουρκία έχει εμπλακεί σε διαπραγματεύσεις δια των Τουρκοκυπρίων.

Κυρίες και Κύριοι,

τα κατεχόμενα αποτελούν μία μαύρη τρύπα στον παγκόσμιο χάρτη. Δεν αναγνωρίζονται από κανέναν. Μέσα από τη συμφωνία λύσεως του Κυπριακού η Τουρκία αναζητεί να δώσει διεθνή υπόσταση στα κατεχόμενα. 

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ο κυπριακός ελληνισμός διαπραγματεύεται τη διεθνή του υπόσταση. Αυτό είναι το διαπραγματευτικό του χαρτί. Το μοναδικό διαπραγματευτικό του χαρτί. Το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία ως τον αποκλειστικό εκπρόσωπο του νησιού. Στο νησί δεν υπάρχει άλλη διεθνής οντότητα.

Αντιστοίχως ο ελληνισμός της Κύπρου μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων προσδοκώντας να πάρει πίσω εδάφη και περιουσίες. Επομένως, η διαπραγμάτευση είναι «αναγνώριση έναντι εδάφους». Γι’ αυτό το λόγο είναι τόσο σημαντικό η διεθνής υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας να δοθεί μόνον εάν έχει εξασφαλισθεί 100% η επιστροφή εδαφών.

Το σχέδιο της Τουρκία είναι απλό:

Σε πρώτο βήμα επιδιώκει να εξουδετερώσει το μοναδικό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα των Ελλήνων της Κύπρου: την επίσημη αναγνώριση.

Παράλληλο βήμα είναι η αναβάθμιση των κατεχομένων σε συνιστών κράτος ισότιμο με αυτό των Ελληνοκυπρίων. 

Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία των τουρκικών επιδιώξεων είναι να μην δώσουν πίσω εδάφη. 

Το ίδιο είχε συμβεί και το 2004. Στο Μπούργκενστοκ είχαμε ζητήσει τα κατεχόμενα εδάφη που θα επιστρέφονταν σταδιακά στην ελληνοκυπριακή πολιτεία σε βάθος τρεισήμισυ ετών να παραδίδονταν στον ΟΗΕ. Οι Τούρκοι δεν το δέχθηκαν. 

Επανέρχομαι στα λόγια του Τάσσου Παπαδόπουλου για το 2004 που ισχύουν ακέραια σήμερα:

Ἡ Τουρκοκυπριακὴ κοινότητα ἀποκτᾶ ὅλα τὰ βασικὰ αἰτήματα ποὺ διεκδίκησε, ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα ἐφαρμογῆς τῆς λύσης.

Ἀναγνωρίζεται ἡ ὀντότητά της ὡς «νόμιμο συνιστῶν Κράτος». Διαγράφεται ἡ εἰσβολὴ καὶ ἡ κατοχή. …

Ἀντίθετα, ὅλα καὶ ὅσα προσδοκεῖ νὰ ἀποκτήσει ἡ Ἑλληνοκυπριακὴ κοινότητα, … παραπέμπονται χωρὶς ἐγγυήσεις στὸ μέλλον καὶ ἐξαρτῶνται ἀπὸ τὴν καλὴ πίστη τῆς Τουρκίας νὰ ἐκπληρώσει τὶς ὑποχρεώσεις ποὺ ἀναλαμβάνει. … «ἀγοράζουμε ἐλπίδα», μὲ μόνο ἀντάλλαγμα καὶ διασφάλιση τὴν καλὴ θέληση τῆς Τουρκικῆς πλευρᾶς νὰ τηρήσει τὴ συμφωνία.

Το δεύτερο βήμα της Τουρκίας είναι μετά από κάποιο χρονικό διαστημα και οπωσδήποτε πριν την επιστροφή των εδαφών, να βρει αφορμή για να απαλλαγεί από τις συμφωνίες. Έτσι:

εδάφη δεν θα έχουν επιστραφεί, 

η Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα υπάρχει και 

στη θέση της δύο συνιστώντα κράτη θα αναζητούν εναγωνίως την αναγνώριση από τη διεθνή κοινότητα.

Αυτός είναι και ο λόγος που η Τουρκία επιθυμεί διατήρηση των τουρκικών στρατευμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είχε πει ο Τάσσος Παπαδόπουλος:

…ἡ συνεχὴς παρουσία τουρκικῶν στρατευμάτων στὴν Κύπρο, δὲν ἐξυπηρετεῖ βέβαια οὔτε τοὺς Ἑλληνοκύπριους οὔτε τοὺς Τουρκοκύπριους, παρὰ μόνο τὴν Τουρκία.

Κύρίες και Κύριοι, πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε ότι η Τουρκία βλέπει στρατηγικά την Κύπρο.

Οι Τούρκοι φροντίζουν και μας το λένε με κάθε τρόπο. Δεν μας το κρύβουν. Το είχε πει ο Νιχάτ Ερίμ το 1956. Το ξαναλέει ο Νταβούτογλου στο βιβλίο του το στρατηγικό βάθος που εξεδόθη το 2001:

Ακόμη κι αν δεν υπήρχε ένας μουσουλμάνος Τούρκος εκεί, η Τουρκία όφειλε να διατηρεί ένα Κυπριακό ζήτημα. … η Τουρκία είναι υποχρεωμένη από στρατηγική άποψη να ενδιαφέρεται για την Κύπρο πέραν του ανθρώπινου παράγοντα

Για την Τουρκία το Κυπριακό είναι θέμα στρατηγικής ασφάλειας. Τα συμφέροντά της είναι ανεξάρτητα από αυτά των Τουρκοκυπρίων. Η Τουρκία δεν πρόκειται να επιτρέψει στους Τουρκοκυπρίους να πάρουν μόνοι τους αποφάσεις για το μέλλον τους.

Η Τουρκία θέλει να διατηρήσει στρατεύματά της στο νησί στο διηνεκές.

Για ποιό λόγο; Απλούστατα διότι μετά τη διάλυση της Κυπριακή Δημοκρατίας θα μπορεί εύκολα να επιβάλλει τη λύση που της ταιριάζει. 

Ουσιαστικά το μέλλον αυτού του νησιού υποθηκεύεται στην πολιτική βούληση της Τουρκίας. Το είχε πει ο Τάσσος Παπαδόπουλος από το 2004:

Όλα αὐτὰ ἔναντι κενῶν, παραπλανητικῶν, δῆθεν, προσδοκιῶν. Ἔναντι τῆς ἀνεδαφικῆς ψευδαίσθησης ὅτι ἡ Τουρκία θὰ τηρήσει τὶς δεσμεύσεις της.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν για ποιο λόγο είναι ανάγκη να διαφυλαχθεί πάση θυσία η κρατική οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και όσα απορρέουν από αυτήν.

Ελληνίδες και Έλληνες της Κύπρου, 

τις επόμενες εβδομάδες θα ακούσουμε σημεία και τέρατα. Είναι η τελευταία σας ευκαιρία, θα πάθετε αυτό, θα πάθετε εκείνο, θα ενσωματώσουν οι Τούρκοι τα κατεχόμενα, θα σας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι

Τό είχε επισημάνει ο Τάσσος Παπαδόπουλος:

Εἶναι δογματισμὸς καὶ ὑποδηλεῖ ἄγνοια τῶν κανόνων τῆς διεθνοῦς πολιτικῆς, ἡ ἄποψη ὅτι αὐτὴ θἆναι ἡ τελευταία πρωτοβουλία γιὰ λύση τοῦ Κυπριακοῦ.

Το είχε πει και ο Πέτρος Μολυβιάτης:

δεν υπάρχουν τελευταίες ευκαιρίες. Η ζωή συνεχίζεται και η ζωή προσφέρει πάντοτε δυνατότητες και ευκαιρίες

Ακούω ως τη βασική απειλή για το μέλλον ότι θα ενσωματώσουν οι Τούρκοι τα κατεχόμενα. Δεν είναι εύκολο να το κάνουν. Εάν ήταν εύκολο, θα το είχαν κάνει χρόνια τώρα. 

Σε αυτό το σημείο σημειώστε πως με ό,τι έχει καταπιαστεί η Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει αποτύχει μεγαλοπρεπώς:

Πήγε να πάξει το μεγάλο παιχνίδι στη Μέση Ανατολή τοποθετώντας ισλαμικές αδελφότητες στα γειτονικά κράτη κι έχει βυθισθεί στον βάλτο της Συρίας

Έριξε το ρωσικό μαχητικό και αφού έφαγε χαστούκια, σύρθηκε γονυπετής στη Μόσχα να ζητήσει συγνώμη

Απείλησε με casus belli τους Κούρδους εάν διαβούν τον Ευφράτη στη Συρία και έκτοτε αυτοί έχουν προχωρήσει 90 χιλιόμετρα πέραν του ποταμού (προσέξτε! Μιλάμε για τους χωρίς κράτος και “ξυπόλητους” Κούρδους)

Απαίτησε αλαζονικά να συμμετάσχει στην πολιορκία της Μοσούλης και έκτοτε οι στρατιώτες είναι εγκλωβισμένοι σε ένα στρατόπεδο υπό τον έλεγχο κουρδικής πολιτοφυλακής.

Ας υποθέσουμε, όμως, ότι η Τουρκία αποφασίζει να προβεί σε ενσωμάτωση. Θα είναι αναμφισβήτητα μία θλιβερή εξέλιξη που απλώς θα επιβεβαιώνει και τυπικά την πραγματικότητα που βιώνουμε στο νησί από το 1974. Βαυκαλιζόμαστε μήπως ότι συνομιλούμε τους Τουρκοκυπρίους; Μήπως οι Τουρκοκύπριοι κατέχουν την Κύπρο; Η Τουρκία την κατέχει και αυτός είναι ο πραγματικός συνομιλητής της ελληνοκυπριακής πλευράς. Τυχόν ενσωμάτωση θα μας οδηγήσει να αντικρύσουμε κατάματα αυτή την πραγματικότητα.

Για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις, ακόμη και τυχόν ενσωμάτωση, καλό είναι να αποφύγουμε με κάθε τρόπο να φθάσουμε σε ένα νέο δημοψήφισμα. 

Θα είναι βαρύ για δεύτερη φορά να καταψηφισθεί ένα σχέδιο λύσεως, όπως είναι βέβαιον ότι θα γίνει. Πρέπει να σταματήσουμε τη διαδικασία πιο πριν. 

Σε αυτό το σημείο θα φανεί η διπλωματική δεινότητα Κύπρου και Ελλάδος. Εδώ θα αντιμετωπίσουμε ένα άλλο πρόβλημα. Εκτός από τις απειλές για καταστροφές, θα υπάρχουν και διεθνείς πιέσεις.

Το διαπιστώσαμε ήδη. Μας θυμηθήκαν τις τελευταίες ημέρες και περάσανε από εδώ, ο εγγλέζος υπουργός Εξωτερικών, ο γάλλος πρόεδρος, η αμερικανίδα υφυπουργός. Ήρθαν για να μας πείσουν ότι πρέπει να δεχτούμε. 

Πώς το λέει ο Σολωμός στους Ελεύθερους Πολιορκημένους;:

Αραπιάς άτι, Γάλλου νούς, βόλι Τουρκιάς, τοπ’ Άγγλου!

Πέλαγο μέγα πολεμά, βαρεί το καλυβάκι,

Εδώ, στην Κύπρο ήρθαν όλοι αυτοί. Ελάχιστοι πέρασαν και από την Τουρκία. Διότι γνωρίζουν ότι είμαστε ο αδύναμος κρίκος σε αυτή την ανισορροπία ισχύος. Διότι θεωρούν ότι εδώ οι πιέσεις θα είναι πιο αποτελεσματικές.

Απέναντι σε αυτές τις πιέσεις υποχρεώνομαι να επανέλθω στα λόγια του Τάσσου Παπαδόπουλου:

Οἱ ἀποφάσεις ποὺ θὰ πάρουμε ἐμεῖς σήμερα, διαμορφώνουν καὶ καθορίζουν τὶς τύχες καὶ τὰ πεπρωμένα καὶ τῶν ἐπερχόμενων γενεῶν.

Δὲν πρόκειται γιὰ πολιτικὲς ἐκλογὲς ὅπου τὰ Κόμματα καταμετροῦν τὴ δύναμή τους. Δὲν θὰ ἀναμετρηθοῦν τὰ Κόμματα μεταξύ τους. Θὰ ἀναμετρηθοῦμε μὲ τὴν ἱστορία.

Ἡ διαφύλαξη τῆς ἑνότητάς μας εἶναι ὕψιστο χρέος πρὸς τὴν πατρίδα μας

Προσέξτε αυτό το σημείο, κύριοι εκπρόσωποι των κομμάτων:

Ἡ διαφύλαξη τῆς ἑνότητάς μας εἶναι ὕψιστο χρέος πρὸς τὴν πατρίδα μας

Κυρίες και κύριοι,

Πριν από 190 χρόνια ο Διονύσιος Σολωμός περιέγραφε το πολιορκημένο από τους Τούρκους Μεσολόγγι ως ένα αλωνάκι:

Tα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι

Πολλά τα αλωνάκια του ελληνισμού στην υπερτρισχιλιετή ιστορία του.

Ατελείωτες οι μάχες στα μαρμαρένια αλώνια.

Ελληνίδες και Έλληνες της Κύπρου,

Το αλωνάκι του ελληνισμού σήμερα είναι αυτό το νησί.

Εδώ θα ξαναρχίσει το παναρχαιο δράμα.

Εδώ θα αναμετρηθεί ο καθένας από εσάς με την ιστορία αυτού του τόπου, με τα παιδιά του, με το μέλλον του, με τον εαυτό του.

Οι παρακαταθήκες ενός ιστορικού ηγέτη όπως ο Τάσσος Παπαδόπουλος εύχομαι να σας καθοδηγήσουν σε αυτή την αναμέτρηση.

26 comments

NF 16 December 2016 at 15:21

Λυσσαξε απο το κακο του ο Ανα(ν)στασιαδης οταν εμαθε τις αναφορες του κ. Συριγου στον Τασσο, και του επιτεθηκε με σφοδροτητα μιλωντας για “επισκεπτες εξ Ελλαδος”.

http://www.sigmalive.com/news/opinions_sigmalive/388181/o-panikos-tou-k-anastasiadi-kai-oi-episkeptes-eks-ellados

Κατα τα αλλα παριστανει τον Αρχηγο της Παραταξης των Ενωτικων!

Ο κ. Συριγος εθεσε το θεμα με σπανια οξυδερκεια. Η διαπραγματευση ειναι “εδαφος αντι αναγνωρισης” και δεν γινεται με τον αχυρανθρωπο Ακιντσι, αλλα με την Αγκυρα.

Reply
ΙΑΝ ΑΛΑΤΖΟ 17 December 2016 at 15:54

Έχω την αίσθηση ότι καλλίτερα μιά διχοτόμηση (τόσα χρόνια δεν είναι;) παρά μια Κύπρος που θα βάλει την γείτονα από την πίσω πόρτα στην Ευρώπη (ανατριχιάζω στην ιδέα να προεδρεύουν και αυτοί και να συναποφασίζουν με τους Ευρωπαίους για εμάς) στην οποία ούτε ανήκει ,ούτε ταιριάζει.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 19 December 2016 at 14:34

Εἶναι τόσο βέβαιον ὅσο τὸ γράφει ὁ Συρίγος (καὶ τὸ εἶπε ὁ Παπαδόπουλος) ὅτι « … τα κατεχόμενα αποτελούν μία μαύρη τρύπα στον παγκόσμιο χάρτη. Δεν αναγνωρίζονται από κανέναν. … » ; Ἔχουν τίποτε συνέπειες τὰ κατεχόμενα ἀπὸ αὐτὴν τὴν κατάσταση ; Ἔχουν κανέναν καημὸ νὰ τοὺς ἀναγνωρίσῃ κανεὶς ; Ἀφοῦ ἀντέχουν σαράντα δύο χρόνια, γιατὶ δὲν θὰ ἀντέξουν ἄλλα ἑκατὸν σαράντα δύο. Καί ἐπὶ πλέον, τί ἐγγύηση ἔχει ὁ κύριος Συρίγος, ὅτι τὰ κατεχόμενα θὰ συνεχίσουν νὰ μὴν ἀναγνωρίζονται εἰς τὸν αἰῶνα ; Ὁμολογεῖ δηλαδή, ὅτι ἔχει παραδώσει τὴν τύχη τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Κύπρου στὴν πρώτη τυχοῦσα μεγάλη χώρα. Ἄν, γιὰ δικούς της λόγους, θελήσει ἡ χώρα αὐτὴ νὰ κάνῃ τὸ χατῆρι τῆς Τουρκίας ἀναγνωρίζοντας τὰ κατεχόμενα ὡς ἀνεξάρτητο κράτος ἥ καὶ τὴν προσάρτησή τους στὴν Τουρκία, ποία ἡ θέσις, τότε, τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Κύπρου. Τότε, μὲ βάση τὰ ἴδια τὰ λεγόμενα τῶν Παπαδόπουλου-Συρίγου δὲν θὰ ἔχῃ χάσει τὰ πάντα ;

Δεύτερον, ἡ ρήση Μολυβιάτη ὅτι «δεν υπάρχουν τελευταίες ευκαιρίες. Η ζωή συνεχίζεται και η ζωή προσφέρει πάντοτε δυνατότητες και ευκαιρίες» ἰσχύει, φαίνεται καὶ γιὰ τοὺς Τούρκους. Εἰδικῶς στὴν Κύπρο, φαίνεται ὅτι ἰσχύει μόνον γιὰ τοὺς Τούρκους, ἀλλιῶς γιατί μόνον ἐμεῖς χάνουμε ;

Τρίτον, εἶναι παγία ἀρχὴ τῆς τεχνικῆς τῶν διαπραγματεύσεων ὅτι : Ἕνα χαρτί, ἴσον κανένα χαρτί. Συνεπῶς, ἡ πρόταση αὐτὴ ἐδῶ :
«Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ο κυπριακός ελληνισμός διαπραγματεύεται τη διεθνή του υπόσταση. Αυτό είναι το διαπραγματευτικό του χαρτί. Το μοναδικό διαπραγματευτικό του χαρτί. Το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία ως τον αποκλειστικό εκπρόσωπο του νησιού. Στο νησί δεν υπάρχει άλλη διεθνής οντότητα.»
σημαίνει ὅτι δὲν ἔχουν ἀντικείμενο οἱ ὁποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις. Ποτὲ τῶν ποτῶν !

Συνεπῶς, γιατί ὁ Τάσσος Παπαδόπουλος πῆγε στὴν διάσκεψη στὴν Ἑλβετία ; Γιατί δέχθηκε νὰ διακινδυνεύσῃ τὸ μέλλον τῆς Κύπρου στὸ δημοψήφισμα τοῦ 2004 ; Ὁ Συρίγος, στὴν πραγματικότητα ἐπικρίνει μεταθανατίως τὸν Τάσσο Παπαδόπουλο ! Αὐτὴ εἶναι καὶ ἡ αἰτία πού διανθίζει τὸν λόγο του μὲ τόσα ξεκάρφωτα λογοτεχνικὰ χωρία. Γιὰ νὰ κρύψῃ τὴν διαφωνία του …

Reply
Ελευθέριος 19 December 2016 at 22:00

Η παρούσα κατάσταση ντε φάκτο διχοτόμησης στην Κύπρο είναι απαράδεκτη. Το ζητούμενο όμως τώρα όπως και μετά το ’74 παραμένει να μη κατρακυλίσουμε σε λύση που θα είναι πολύ χειρότερη από αυτή. Που όχι μόνο θα νομιμοποιεί τα τετελεσμένα της εισβολής, της κατοχής, του εποικισμού που έχει επιβάλλει στρατιωτικά η Τουρκία, αλλά θα καταλύει την υπάρχουσα Κυπριακή Δημοκρατία και θα επεκτείνει την τουρκική κυριαρχία στις ελεύθερες περιοχές, πράγμα που ισοδυναμεί μακροπρόθεσμα με παράδοση ολόκληρου του νησιού στην Τουρκία.
Οι όποιες συνομιλίες για ΔΔΟ οδηγούν σε αυτό. Δεν μπορεί να υπάρξει συνολική λύση του Κυπριακού, ενόσω πριν από αυτή παραμένουν κατοχικά στρατεύματα στο νησί κι ενόσω δεν καταργούνται οι εγγυήσεις. Μια ολόκληρη ελληνική μεραρχία που υπήρχε στο νησί έφυγε στα τέλη 1967 επί χούντας. Γιατί τώρα ακούγονται πράγματα ότι χρειάζονται χρόνια τάχα για να φύγουν τα τουρκικά στρατεύματα και γιατί εμείς να υιοθετούμε τέτοιου είδους επιχειρήματα.
Και τι θα πά να κάνουν στην επικείμενη σύσκεψη Αναστασιάδης, και Τσίπρας με Ακιντζί κι Ερντογάν; Γιατί δεν λένε ξεκάθαρα κι εκ των προτέρων σε Κυπριακό κι ελληνικό λαό ποιές είναι οι θέσεις τους; Είναι νομίζουν εξουσιοδοτημένοι να δεσμευθούν σε λύση που με δημοψήφισμά του ο κυπριακός ελληνισμός έχει προηγουμένως απορρίψει;
Οποιαδήποτε τέτοια δέσμευση δεν θα είναι απλώς εξαπάτηση αλλά θα ισοδυναμεί με προδοσία.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 19 December 2016 at 23:53

Συγγνώμην, μὲ τὴν συλλογιστικὴ αὐτή, προδοσία εἶναι οἱ ὁποιεσδήποτε συνομιλίες. Συνεπῶς καὶ τοῦ Τάσσου Παπαδόπουλου. Ἅπαξ καὶ δεχθοῦμε ὅτι μόνη λύση εἶναι «πρίν άπ’ αὐτὴ» τὴ λύση νὰ μὴν «παραμένουν κατοχικὰ στρατεύματα στὸ νησί» ὁμολογοῦμε ὅτι μόνον ἡ Τουρκία μπορεῖ νὰ λύσῃ τὸ πρόβλημα καὶ ἐμεῖς πρέπει ἁπλῶς νὰ περιμένουμε νὰ εὐδοκήσει ἡ Τουρκία νὰ μᾶς κάνει τὴν χάρη νά πάρῃ τὸν στρατό της καὶ νὰ φύγῃ ! Καὶ αὐτοὶ πού λένε αὐτὰ τὰ τελείως ἡττοπαθῆ καὶ ἀπαξιωτικὰ γιὰ τὴν Ἐλλάδα καταγγέλλουν τοὺς ἄλλους ὡς προδότες ;

Reply
Ελευθέριος 20 December 2016 at 01:40

Τελείως ηττοπαθές, απαξιωτικό και προδοτικό είναι να παραχωρείς έδαφος σε αυτόν που μόνιμος στρατηγικός του στόχος είναι η πλήρης ενσωμάτωση και υποταγή σου. Και αυτό συνεπάγεται η “λύση” της ΔΔΟ που μαγειρεύουν. Οι όποιες συνομιλίες σε αυτή τη βάση μόνο επιζήμιες είναι. Οι Τούρκοι με τη διπλωματία ή με τον τσαμπουκά θα σε σύρουν αύριο σε “συνομιλίες” για την Θράκη, για τα νησιά κ.λ.π. Να πάμε λοιπόν να ανοίξουμε συζητήσεις και γι αυτά! Είναι σαν ο άλλος που πριν καταπάτησε κι απαλλοτρίωσε προς όφελός του ένα κομμάτι του κήπου σου κι αφού καμιά συνέπεια δεν υπέστη, του άνοιξε τώρα η όρεξη και κτυπά την πόρτα του σπιτιού σου και σου λέει θέλω να συζητήσουμε να μου παραχωρήσεις τον κάτω όροφο. Εκτός κι αν είσαι τελείως ανίσχυρος να τον αντιμετωπίσεις, είσαι είτε βλάκας, είτε δούλος, είτε προδότης. Διαλέγεις και παίρνεις.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 December 2016 at 08:23

Συνεπῶς, ὅλοι οἱ πρόεδροι τῆς Κύπρου καὶ οἱ πρωθυπουργοὶ τῆς Ἑλλάδος, τοὐλάχιστον ἀπὸ τὸ 1963, ἂν ὄχι ἐνωρίτερα, ποὺ συνωμίλησαν μὲ τοὺς Τούρκους, ὅλοι δηλαδὴ ἀνεξαιρέτως, εἶναι εἴτε «βλάκες», εἴτε «δοῦλοι», εἴτε «προδότες». Ἑμ τότε, καὶ ὁ λαὸς ποὺ τοὺς ἀνέδειξε, δέν εἶναι, κατὰ λογικὴ συνέπειαν, ἀκόμη χειρότερος ; Ἀφοῦ λοιπόν, εἶναι τέτοιος ὁ Ἑλληνικὸς λαός, γιατί ἀξίζει καλυτέρας τύχης ; Καὶ τόση ἐλευθερία καὶ εὐημερία ποὺ ἀπολαμβάνει πολλὴ τοῦ πέφτει. Διότι, ὅταν μόνοι μας ἀποτιμοῦμε, χάριν πολιτικῶν παθῶν, χάριν, δηλαδὴ τῆς ἐξουσίας, ἑαυτοὺς τόσο χαμηλά, λογικώτατα οἱ ξένοι θὰ μᾶς άποτιμήσουν χαμηλώτερα. Εἶναι τόσο ἀδιάσπαστος αύτὸς ὁ κύκλος τῆς κακομοιριᾶς καὶ τῆς κλάψας, ἀκριβῶς διότι δὲν ἔχει καμμία λογικὴ βάση πλήν τῆς πάντοτε ἀσβέστου δίψης γιὰ ἐξουσία τῶν ἑκάστοτε ἡγουμένων καὶ τῆς ἀνοησίας τῶν ἑκάστοτε άκολούθων των.

Reply
NF 20 December 2016 at 08:42

O Ανα(ν)στασιαδης ειπε οτι στην Ελβετια εγινε “προοδος” στην εκταση των πολιτειων και της ακτογραμμης. Και επειδη διερρευσε χαρτης με την “προοδο” που εγινε, πλεον ξερουμε οτι και στο εδαφικο κατεβασε τα βρακια του. Ο Τουρκος με 19% του πληθυσμου το 1974 παιρνει το 28,5 % του εδαφους, οτι και στο σχεδιο Α(υ)ναν, αλλα και το 50 % της ακτογραμμης! Η ακρογραμμη ειναι το σημαντικοτερο ολων, αφου εκει αναπτυσσεται ο τουρισμος, απο τον οποιο ζει η Κυπρος. Ο Τουρκος κραταει ολον τον κολπο της Μορφου και μεγα μερος της κοιλαδας. Στα σκουπιδια και αυτη η υποσχεση του Ανα(ν)στασιαδη. Και βεβαια ο Τουρκος παιρνει δικαιωμα βετο στις αποφασεις του κρατους, αλλα και παχυλο μεριδιο στο αεριο.Δεν προκειται ποτε να περασει αυτο το πραγμα σε δημοψηφισμα, και ηδη ακουγεται οτι ο Ανα(ν)στασιαδης αναζητει τροπο να παρακαμψει τη λαικη εγκριση.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 December 2016 at 10:46

Πάλι τὰ ἴδια ; Δὲν συμφωνήσαμε μόλις τώρα ὅτι (καὶ) ὁ Ἀναστασιάδης εἶναι προδότης ; Ἐσεῖς, γιὰ νὰ τὸ ἀναμασσᾶτε λοιπόν, κάτι περισσότερο θὰ θέλετε. Τί ; Μὰ τὴν ἐξουσία γιὰ κάποιον, ἄλλον προδότη στὴν θέση τοῦ Ἀναστασιάδη. «[Ν]ὰ ὑπάγει ὁ τόπος μας εἰς τὸν διάβολον», ἀρκεῖ νὰ φύγῃ ὁ Ἀναστασιάδης. Αὐτοὶ εἶσθε … Μπράβο ὑπερπατριῶτες !
Καὶ νὰ φαντασθῇ κανεὶς ὅτι οἱ πλέον λάβροι ἐν Κύπρῳ κατὰ τοῦ προδότη Ἀναστασιάδη (καὶ πρὶν ἀπ’ αὐτὸν τοῦ προδότη Τάσσου Παπαδοπούλου) εἶναι αὐτοὶ πού περίμεναν ἀπὸ αὐτὸν κάποιο ρουσφέτι πού δὲν τοὺς ἔκανε.

Reply
NF 20 December 2016 at 14:43

@Ελευθεριος

Μονοι μας αυτοεγκλωβιστηκαμε στη χρεωκοπημενη στεατηγικη της ΔΔΟ. Τον εαυτο μας να κατηγορουμε και οχι τον Τουρκο. Δες τι λεει ο κ. Συριγος. Η διαπραγματευση ειναι “αναγνωριση εναντι εδαφους”. Επιτελους ενας ανθρωπος καταλαβε την ουσια. Ε λοιπον, το εδαφος και η ακτη που ανακτουμε ειναι πολυ λιγο σε σχεση με αυτο που δικαιουμαστε και σε σχεση με αυτα που δινουμε. Το μορφωμα που ψηνεται θα διαλυθει, και τοτε εκαστος θα παρει τα εδαφη του και υα φυγει. Ειναι απεριγραπτη η τυφλωση των α(υ)νανιστων.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 December 2016 at 15:26

Τὰ ξανα-ματα-εἴπαμε, τὰ καταλάβαμε, ὅλοι εἶναι προδότες. Δὲν ἔχουμε τίποτε νὰ δώσουμε, οὔτε κἂν τὴν ἀναγνώριση. Ἡ ἐπανάληψις κατῶν κατηγοριῶν καὶ ἡ (αὐτο)μαστίγωσις βασίμως ὑποδεικνύουν ἄλλες στοχεύσεις, μηδαμῶς πατριωτικές.
Καί, ὅπως εἴπαμε, ὁ Συρίγος δὲν ἐκεθειάζει τὸν Τάσσο Παπαδόπουλος, τὸν καταγγέλλει.

ΥΓ Ἀφοῦ δὲν εἴχαμε καὶ ποτὲ τίποτε γιὰ νὰ δώσουμε, ἀφοῦ ἡ ἀναγνώριση εἶναι, τελικῶς, στὰ χέρια ἄλλων πῶς στὸ καλὸ εἶναι οἱ δικοί μας προδότες ;

Reply
Ελευθέριος 20 December 2016 at 20:30

H προδοσία κρίνεται αντικειμενικά εκ του αποτελέσματος – από την παραχώρηση εδάφους και κεκτημένων στον αντίπαλο, και είτε γίνεται ανοικτά, είτε συγκαλυμμένα από ανικανότητα ιδεολογία ή βλακεία των εκάστοτε κυβερνώντων, εκλεγμένων είτε με την θέληση, είτε με την ευπιστία της πλειοψηφίας του λαού, αλλά πάντα βέβαια σε βάρος του δίκαιου συμφέροντος ως όλον νοούμενον της χώρας και του έθνους.

Reply
Kostas A. Dimopoulos 21 December 2016 at 07:03

@ Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας

Αυτά να τα πείτε σε όσους υπέστησαν την ευγενή απώθηση από τις Εστίες τους κατά την εισβολή, στους αγνοούμενους, στους νεκρούς….Σε όσους κάθονται απέναντι και βλέπουν τα σπίτια τους καμένα, ερειπωμένα ή κλεμένα από κάποιους που λέγονται έποικοι…Σε όσους δεν μπορούν να πάνε να ανάψουν ένα καντήλι στους νεκρούς τους. Σε όσους δεν γνωρίζουν καν την τύχη κάποιων δικών τους.
Μπήκε ο τούρκος, ξεσπίτωσε, σκότωσε, κατέλαβε και κατέχει με τα όπλα ένα κομάτι μιας Χώρας (πλέον και μέλους της Ε.Ε. !!!) και εμείς συνεχίζουμε την αιώνιά μας συνήθεια…ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΚΟΚΟΡΟΜΑΧΙΕΣ και μάλιστα από ανθρώπους που έχουν μνήμες από τα γεγονότα αυτά….
Ντροπή μόνο….και καλύτερα Σιωπή….Σας το έχω πεί και παλαιότερα….Η γενιά σας φέρει πάρα πολλές ευθύνες….δεν δικαιούστε να αποστασιοποιηθείτε και να παριστάνετε τον – όποιον τέλον πάντως θεωρείτε ότι παριστάνετε….
Για να το πω λαϊκότερα….Οι περισπωμένες μας μαράνανε!!!!

Reply
NF 21 December 2016 at 07:28

@Kostas Dimopoulos

Μην ασχολεισαι φιλε μου, κσι μην του δινεις την προσοχη που τοσο επιθυμει.

Επι του θεματος. Δες τι λεει ο κ. Συριγος. Η διαπραγματευση ειναι “εδαφος εναντι αναγνωρισης”. Θα πρεπει να λεμε παντου το εξης: Γιατι ο Τουρκος που ειχε το 19 % του νομιμου πληθτσμου πριν το 1974 να παρει το 29 % του εδαφους και το 50 % της ακτογραμμης; Επισης, στα πλαισια μιας λυσης μπορει να εχουν ευρεια εσωτερικη αυτονομια, αλλα δεν μπορουν να εχουν βετο στις αποφασεις του κρατους. Αν δεν τους αρεσει ας παρουν το 19 % που δικαιουνται και ας φυγουν. Αν δεν τους αρεσει αναγνωριση γιοκ, διαβατηρια γιοκ, αεριο γιοκ, ΕΕ γιοκ, λιμανια, αεροδρομια και οδοφραγματα κλεινουν, και ασταματητος νομικος πολεμος (βλ. υποθεση Οραμς)

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 December 2016 at 10:58

Κασσέττα ἔχετε βάλει ; Εἴπαμε, δὲν συζητᾶμε, πόλεμος καὶ τὰ τοιαῦτα. Ἔτσι ὥστε νὰ βλέπουν σὲ λίγο καὶ οἱ ἐναπομείνατες Ἕλληνες Κύπριοι τὰ σπίτια τους άπὸ τὸ Google Earth καὶ τὸ Google Maps, ὅπως οἱ τωρινοὶ ἐκτοπισμένοι. Αὐτὸ εἶναι πατριωτισμός ! Μπράβο !

Reply
Kostas A. Dimopoulos 21 December 2016 at 20:31

NF, δεν διαφωνούμε….απλά έχω ένα κόλλημα με τον στρατό κατοχής….και με τους αγνοούμενους…και με τις περιουσίες των Κυπρίων που εκτοπίσθηκαν από την “εγγυήτρια” δύναμη….

Πάντως, ελληνιστί, η “κασσέττα”, λέγεται μαγνητοταινία!!!!! (ε, ναι…τώρα τρολλάρω…)

Reply
NF 21 December 2016 at 20:53

@Kostas Dimopoulos

Χθες ανακοινωθηκε οτι το κυπριακο Υπουργειο Ενεργειας ανεθεσε το οικοπεδο 10 της ΑΟΖ στον αμερικανικο ενεργειακο κολοσσο Exxon Mobile. To ωραιο ομως ειναι αλλου: Ο μεχρι σημερα Διευθυνων Συμβουλος της Exxon Mobile Ρεξ Τιλερσον ειναι ο νεος Υπουργος Εξωτερικων των ΗΠΑ!!!!!!!
Κατοπιν τουτου, θα ειμαστε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΗΛΙΘΙΟΙ αν υπογραψουμε τωρα λυση κομμενη και ραμμενη στα μετρα του Τουρκου.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 22 December 2016 at 08:17

Ναί, σωστά, νὰ ὑπογράψουμε «λύση» κομμένη καὶ ραμμένη στὰ μέτρα τοῦ Άμερικάνου. Ἀπὸ τὴν Μικρὰν Ἀσία δὲν μάθαμε τίποτα ; Ὅσο ἐξυπηρετοῦσε ἐκεῖ ἡ παρουσία τοῦ στρατοῦ μας καὶ ὅσο ἀντέχαμε ἀδειάζοντας μέχρι πανιοῦ τὶς τσέπες μας, μᾶς ένεθάρρυναν νὰ παραμείνουμε (χωρὶς οὐτε τὸ χέρι στὴν τσέπη νὰ βάζουν). Μετά, κλῶτσο καὶ τὰ βρίσκουν μὲ τὴν Τουρκία. Πότε θὰ τὸ καταλάβουμε ὅτι «Τὸ Ποντίκι πού Βρυχᾶται» εἶναι κινηματογραφικὴ ταινία καὶ ὄχι ἐγχειρίδιο ἐξωτερικῆς πολιτικῆς ;

Σημ. Ἑλληνικὰ γράφουμε ὅτα ξέρουμε ὅτι θὰ διαβάσουν Ἕλληνες. Οἱ κολλημένοι μὲ τὴν ἀναπαραγωγὴ κασσεττῶν τῆς κάθε λογῆς ἐξουσίας εἶναι πολλὰ πράγματα, άλλὰ Ἕλληνες δὲν εἶναι. Γιὰ νὰ μὴν ἔχουν, λοιπόν, ἄγνωστες λέξεις, εἶναι ἀνάγκη νὰ προσαρμόζωμε ἐνίοτε τὴν γραφή μας …

Reply
Kostas A. Dimopoulos 23 December 2016 at 07:18

@NF

Είδες που ψάρωσε ο μοναδικός Έλλην του διαδικτύου;

Φυσικά, αν ήταν τέτοιοι “‘Ελληνες” και πριν από 200 χρόνια, τώρα αυτός θα έψαχνε να βρει πως μπαίνουν οι περισπωμένες στην τουρκική….Τότε βρυχήθηκε για τελευταία φορά το “ποντίκι”…

Όποιος θεωρεί εαυτόν ποντίκι, πάντα θα φέρεται σαν ποντίκι, είτε βρυχάται είτε όχι….mentality or mindset?????
Το θέμα (για τον πανμέγιστο σχολιαστή) είναι να σκέφτεσαι και όχι να ιδρώνεις….να πουλάς καλά αυτό που θέλει ο άλλος (πχ πετρέλαιο) και να παίζεις με όλη την αγορά. Αυτό λέγεται διπλωματία και εξωτερική πολιτική με γνώμωνα το Εθνικό συμφέρον. Τα μεγάλα παιδάκια θα θυμούνται τις απειλές των τούρκων όταν ξεκίνησε η Κύπρος τον διαγωνισμό και τις έρευνες στην ΑΟΖ της….Έγινε τελικά κάτι;;;;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 23 December 2016 at 07:55

Ἐνῶ ὅποιο ποντίκι θεωρεῖ ἑαυτὸ ἐλέφαντα καταλήγει νὰ διαλύεται ὁ στρατός του σὲ τρεῖς ἡμέρες καὶ νὰ άφήνει στὸ ἔλεος τῶν Τούρκων τοὺς ἀμάχους Χριστιανοὺς τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Ὁμοίως καὶ στὴν Κύπρο τοῦ 1974. Αὐτοὶ εἶναι οἱ «πατριῶτες». Εὐτυχῶς ὁ μέσος ἄνθρωπος τοὺς βάζει συνήθως στὸ περιθώριο. Ὅ,ποτε κακῇ τῇ μοίρᾳ, συνήθως μὲ τὴν βοήθεια τῆς πολιτικῆς βίας, φθάνουν στὴν έξουσία, ὁ Ἐλληνισμὸς ὑφίσταται μία ἀκόμη συρρίκνωση καί, σίγουρα, ταπείνωση. Αὐτοὶ εἶναι, νομίζουν, πατριῶτες. Ἂν συνεχίσουν ἔτσι, ἂς ἑτοιμαζόμαστε γιὰ νέες σφαλιάρες.

Reply
ΝF 23 December 2016 at 15:26

Αγαπητε κυριε Γεωργανα!

Γιατι επιμενετε να χωνετε τη μυτη σας σε καποιες συζητησεις, οταν ειναι φανερο οτι ειστε εντελως ανεπιθυμητος απο ολους οσους συμμετεχουν σε αυτες;

Reply
Kostas A. Dimopoulos 23 December 2016 at 19:39

@NF

Άσ’τον…..Ξέρει πως δεν του κρατάω κακία. Και ξέρω πως δε θα μου κρατήσει ούτε αυτός:

@G. J. Georganas
Η χρήση στιγμιοτύπων της Ιστορίας μας (χωρίς πλήρη ανάλυση του πριν και του μετά) δεν ήταν αναμενόμενη…Τέτοιου είδους αιτιολόγηση είναι τουλάχιστον παιδαριώδης….

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 23 December 2016 at 19:54

Ἀμφισβήτησα σὲ κανένα ἐδῶ μέσα ἢ ὁπουδήποτε άλλοῦ νὰ ἐκφράζῃ τὴν ἄποψή του ὂσο ἀνόητη κι ἂν εἶναι θεωρῶ ὅτι εἶναι αὐτή. Ἔχω, συνεπῶς, τὸ δικαίωμα νὰ ἐκφράζω καὶ τὴν δική μου. Μάλιστα, ἂν δὲν κάνω λάθος, αὐτὸ τὸ δικαίωμα τοῦ ἐλευθέρως ἐκφράζεσθαι δημοσίᾳ, πρῶτοι οἱ Ἕλληνες τὸ ἀνεγνώρισαν εἰς ἑαυτούς. Φυσικὰ ὑπάρχουν πάντοτε ἀνθέλληνες, οἱ ὁποῖοι ποζάρουν ὡς Ἕλληνες. Ἔ, αὐτοὺς θεωρῶ χρήσιμο νὰ τοὺς φανερώνω, ὅ,ποτε οἱ ἴδιοι μοῦ δίδουν τὴν εύκαιρία, σὲ ὅσους τυχὸν ἐνδιαφέρονται.
Ἔχω γνωρίσει άπὸ πρῶτο χέρι, στὴν ὑπόθεση τοῦ ὀνόματος τῆς Μακεδονίας, πόση ζημία ἔκαναν αὐτοὶ ποὺ ποζάρουν ὡς πατριῶτες. Δὲν πρόκειται, τὸ ἐπ’ ἐμέ, νὰ τοὺς κάνω τήν χάρη. Ἀρκετὰ συρρίκνωσαν τὸν Ἑλληνισμό. Καὶ ἂν πάλι τοὺς περάσῃ, θέλω νὰ εἶμαι βέβαιος ὅτι δὲν θὰ εἶμαι συνένοχος.

Reply
Kostas A. Dimopoulos 24 December 2016 at 07:45

@ Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας

Καλημέρα αγαπητέ,

Δυστυχώς, η έπαρση του λόγου σας πνίγει την όποια γνώση σας. Και η εμμονή στην μονόπλευρη θεώρηση με ταυτόχρονη (και συνεχή) προσπάθεια προσωπικής προσβολής στον οποιοδήποτε αντίλογο, μόνο ως ημιμάθεια μπορεί να θεωρηθεί.

Και, εν τέλει, τόσα διαβάσαμε από σας στο συγκεκριμένο άρθρο….αλλά τελικά, μπορείτε με λίγα και απλά λόγια να μας αναλύσετε τι αντιπροτείνετε;;;

Και αν μπορείτε παρακαλώ: ΟΥΣΙΑ!!!

Επειδή παρακολουθώ τα σχόλια σας, εάν εσείς είστε Έλλην, τότε κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά εδώ…!!!
Γιατί ο Έλλην, είναι πάνω από όλα Δημοκράτης (με την ουσία/έννοια της λέξης). Εσείς όμως είστε απλά άλλος ένας νεο-έλλην που (ανεξαρτήτως σημείου πίστης εντός του πολιτικού φάσματος) επιδεικνύει άκρατο φασισμό σε οποιοδήποτε διάλογο και αν εμπλακεί!!!

Σας επαναλαμβάνω: Το πολυτονικό δεν προσδίδει ούτε βαρύτητα γνώμης, ούτε σεβασμό, ούτε λειτουργεί ως αποδεικτικό γνώσης….

Η αδυναμία γόνιμου αντιλόγου και η έπαρση δεν αλλάζουν…και κάνουν το πολυτονικό απλές κουτσουλιές πάνω από σειρές μελανών λεκέδων.

Reply
ΝF 24 December 2016 at 09:26

Αγαοητε κ. Γεωργανα!

Το 1981 οταν το ΠΑΣΟΚ ανεβηκε στην εξουσια, ο ψυχρος πολεμος ηταν στο αποκορυφωμα του. Οταν λοιπον συνεδριαζε υο συμβουλιο των μονιμων αντιπτοσωπων δτην εδρα του ΝΑΤΟ με αντικειμενο-τι αλλο;- τον εξ Ανατολων κινδυνο, σηκωνοταν ο εκπροσωπος της Ελλαδος, και εβγαζε εναν μακροσκελη ξυλινο πασοκικο λογο υπερ της παγκοσμιας ειρηνης, του διεθνους αφοπλισμου, της φιλιας και της ειρηνικης συνυπαρξης των λαων, της διακοπης των εξοπλισμων, της “απυραυλης βαλκανικης”, της αποπυρηνικοποιησης κλπ, κλπ. Οι αλλοι τον ακουγαν με υπομονη στα πλαισια της ελευθεριας του λογου, και απο μεσα τους ευχονταν να το βουλωσει. Κανεις δεν εμπαινε στον κοπο να του απαντησει. Στο τελος συνοψιζαν τις φλυαρες διαφωνιες του του σε μια μικρη παραγραφο και την εβαζαν ως υποσημειωση
στο κοινο ανακοινωθεν- ηταν η διαβοητη πολιτικη των αστερισκων.

Βαλτε λοιπον και εσεις τους αστερισκους σας, και μετα αφηστε μας να συζητησουμε σαν ανθρωποι, χωρις να μας ενοχλειτε……

Reply
Kostas A. Dimopoulos 24 December 2016 at 17:18

@NF
Τι του θύμησες τώρα….
Σκέψου ότι όταν βλέπω σχόλιό του, μου έρχεται μυρωδιά ζιβάγκο με μουστάκι……

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.