Το Υπουργείο Παιδείας μπλοκάρει τις Ολυμπιάδες Μαθηματικών και Φυσικής

Το Υπουργείο Παιδείας για πρώτη φορά φέτος εδώ και πολλές δεκαετίες δεν κάλυψε τα έξοδα αποστολής της ελληνικής συμμετοχής στημ 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα και δεν προτίθεται να καλύψει τα έξοδα ούτε για την Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, ούτε για την Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής.

Το ποσό που δεν κάλυψε στην πρώτη περίπτωση ήτανε 2500 ευρώ, ενώ το ποσό που δεν προτίθεται να καλύψει για την Ολυμπιάδας Φυσικής είναι 3000 ευρώ! Το ποσό για την επικείμενη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση, αλλά από τα συμφραζόμενα εξάγεται ότι δεν δύναται να το καλύψει με δικά της έξοδα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (κάτι που ήδη έκανε για την ΒΜΟ) με κίνδυνο η χώρα μας να μείνει χωρίς συμμετοχή για πρώτη φορά στα χρονικά!

Βρίσκω τα γεγονότα αυτά παντελώς απαράδεκτα και τα καταγγέλω δημοσίως αναδημοσιεύοντας τις ανακοινώσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, αλλά και το επίσημο έγγραφο του Υπουργείου που απεστάλη στην Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Η λύπη μου και η διαμαρτυρία μου είναι πολλαπλή, διότι εκτός των άλλων, έχω και προσωπική εμπειρία από αυτές τις διοργανώσεις έχοντας συμμετάσχει με επιτυχία στην 7η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα στη Σόφια το 1990.

Ανδρέας.

Ακολουθεί το Δελτίο τύπου της Μαθηματικής Εταιρείας.



Δελτίο Τύπου – Διαμαρτυρία

Ολοκληρώθηκε η 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα που πραγματοποιήθηκε στη Μολδαβία από 2 έως 8 Μαΐου, με τη συμμετοχή των καλύτερων μαθητών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα Μαθηματικά. Οι έλληνες μαθητές μέλη της ελληνικής ομάδας, συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, που θέλει κάθε φορά να φέρνουν στη χώρα μας μετάλλια, κατέκτησαν ένα αργυρό και τρία Χάλκινα μετάλλια.

Η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Β.Μ.Ο), που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το Μάιο του 1984, είναι πια ένας θεσμός υψηλοτάτου ενδιαφέροντος όχι μόνο για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Απόδειξη σ΄ αυτό αποτελεί η συμμετοχή τα τελευταία χρόνια εκτός συναγωνισμού εθνικών ομάδων και από άλλες χώρες της Ευρώπης όπως της Αγγλίας, Γαλλίας και της Ιταλίας.

Η επιλογή των μαθητών που συμμετέχουν σ΄ αυτή γίνεται μέσω των Μαθηματικών διαγωνισμών που διοργανώνει κάθε χρόνο η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία από το 1933. Στη διοργάνωση συμμετέχουν περίπου 15000 μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα. και εργάζονται γι’ αυτήν χωρίς καμία αμοιβή εκατοντάδες μέλη της. Η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στις διεθνείς αυτές διοργανώσεις γίνεται από τα μέλη της Επιτροπής διαγωνισμών καθηγητές Πανεπιστημίου και Μαθηματικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι εργάζονται αφιλοκερδώς. Η μόνη συμβολή του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας Δια Βίου Μάθησης&Θρησκευμάτων όλα αυτά τα χρόνια ήταν η διάθεση αιθουσών για τη διεξαγωγή των αρχικών φάσεων του διαγωνισμού και η κάλυψη των εξόδων μετάβασης και επιστροφής των έξι μαθητών και των δυο συνοδών καθηγητών, που συμμετείχαν στις διοργανώσεις αυτές.

Σημειώνουμε ότι η συμμετοχή και η κατάκτηση μεταλλίων σε αυτούς τους διαγωνισμούς αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής σε μεταπτυχιακά προγράμματα μεγάλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του εξωτερικού και ανεβάζουν το κύρος της χώρας σε θέματα Παιδείας. Οι μαθητές αυτοί έχουν βραβευθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τη Βουλή των Ελλήνων, έχουν προσκληθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κι έχουν γίνει δεκτοί με υποτροφίες σε ονομαστά Πανεπιστήμια του Εξωτερικού.

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας Δια Βίου Μάθησης&Θρησκευμάτων δεν κάλυψε τα έξοδα μετάβασης και επιστροφής της Ελληνικής Ομάδας για τη συμμετοχή της στην 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (συνολικό κόστος αποστολής 2500€ !!!). Πρέπει να επισημάνουμε ότι είκοσι μέρες μετά την επιστροφή των παιδιών και μετά από συνεχείς οχλήσεις της Εταιρείας εκδόθηκε η απόφαση για τη συγκρότηση της Ελληνικής Ομάδας για την 27η Β.Μ.Ο.

Υπενθυμίζουμε ότι από 2 έως 14 Ιουλίου 2010 θα διεξαχθεί η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα στο Καζακστάν, θεσμός παγκοσμίου ενδιαφέροντος, που είχε διοργανώσει με μεγάλη επιτυχία και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τον Ιούλιο του 2004, και δεν έχουμε ακόμη σαφή απάντηση αν το Υπουργείο θα εγκρίνει και θα καλύψει τη δαπάνη μετάβασης και επιστροφής της Ελληνικής ομάδας.

Πιστεύουμε ότι η περικοπή της χρηματοδότησης αυτών των αποστολών με αποτέλεσμα την μη συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνείς πνευματικούς αγώνες υπονομεύει το κύρος της χώρας.

Η Υπουργός Εθνικής Παιδείας Δια Βίου Μάθησης&Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου θα φέρει ακέραια την ευθύνη για τον πιθανό διεθνή διασυρμό της χώρας.

Η ανακοίνωση προέρχεται από την επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας


Επίσης, το Υπουργείο αρνείται να πληρώσει και τα αντίστοιχου μεγέθους έξοδα για τη Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής:.

(692) αναγνώσεις

17 comments

  1. Υπάρχει λύση
    Από του χρόνου την Ελληνικη συμμετοχη να την συντονίζει μια ΜΚΟ από αυτες που αφειδως χρηματοδοτούνται απο την Ελληνική κυβέρνηση.
    Επίσης να εξαλειφθεί η λέξη “Ελληνική” και η αποστολή να περιγράφεται ως εξης “μαθητες που σπουδάζουν στην Ελλάδα”

  2. Τι άλλο περιμένουμε να δούμε για να καταλάβουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι μας έχουν καταστρέψει; Αλλά δεν βρίσκουν αντίδραση και συνεχίζουν. Είναι όντως επικίνδυνο όπως λέει ο κύριος Τσίρος.

  3. Πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε την “κυρία” Διαμαντοπούλου στην ηγεσία ενός τόσο σπουδαίου Υπουργείου???
    Είναι πραγματικά επικίνδυνη, για να μην πω… επικίνδυνοι!

  4. Το νέο μας αφήνει άφωνους.Το κράτος όφειλε να δώσει χρήματα στα σχολεία για να καλυφθούν
    τα έξοδα ώστε να πάνε οι μαθητές στις ολυμπιάδες μαθητικών και φυσικής για να αποδώσουν
    και να κάνουν την Ελλάδα ακόμη πιο ισχυρή στο χώρο του πνεύματος.
    Στο ερώτημα που θα έβρισκε το κράτος τα λεφτά,η απάντηση είναι οτι θα μπορούσε να τα
    εξοικονομήσει από κάποιες επιχορηγήσεις που δίνονται σε θολοκουλτουριάρικα έντυπα που
    όχι μόνο δεν παράγουν πολιτισμό,μα απειλούν και την κοινωνική ασφάλεια.
    Νεκτάριος Κατσιλιώτης
    Ιστορικός-Εκδότης

  5. Έχω την αίσθηση ότι το παραμύθι της οικονομικής κρίσης εφευρέθηκε ακριβώς για να στραφεί αλλού το ενδιαφέρον και να σταματήσουν οι διάφορες δραστηριότητες που προάγουν το πνεύμα και τον πολιτισμό. Δεν τους βλέπετε πώς είναι θλιβερά και μίζερα ανθρωπάκια που δεν ξέρουν να μιλούν καλά-καλά την γλώσσα;
    Το ΥΠΕΠΘ ξέρει να λέει μεγάλα λόγια, χαρακτηριστικό των μικρών ανθρώπων, αλλά για ρωτήστε τους μαθητές εάν έχουν το δικαίωμα να διαλέξουν να μάθουν όποια ξένη γλώσσα θέλουν ή εάν στα σχολεία τους αναγκάζουν να δηλώνουν συγκεκριμένες γλώσσες με το δικαιολογιτικό ότι δεν υπάρχουν αίθουσες.

  6. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή η προσπάθεια “εξοικονόμησης” γίνεται από το Υπουργείο λίγες ημέρες πριν από την λήξη του σχολικού έτους και την αναμενόμενη για μία ακόμη χρονιά επίδειξη της “αγάπης” κάποιων μαθητών για τα βιβλία τους. Η επιδεικτική βαρβαρότητα και ανεξέλεγκτη προκλητική καταστροφή χιλιάδων σχολικών βιβλίων δεν προβληματίζει διόλου το Υπουργείο, που κάνει στοχευμένες “περικοπές” μόνο σε τομείς, όπου δεν υπάρχει οικονομικό ενδιαφέρον. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η ανάδειξη κάποιων μαθητών σε διεθνείς πνευματικούς διαγωνισμούς δεν εξυπηρετεί την από καιρού επιδιωκόμενη “αρχή της ισοπέδωσης” και της ήσσονος προσπάθειας. Εάν πράγματι ενδιαφερόταν κανείς για την περιστολή των δαπανών προτείνω το εξής απλούστατο : ας υποχρεώνονται οι μαθητές να επιστρέφουν τα βιβλία τους σε καλή κατάσταση στην λήξη του σχολικού έτους, ώστε αυτά να διανέμονται ξανά το επόμενο έτος ή έστω να προωθούνται στην ανακύκλωση. Με την μέθοδο αυτή η Γερμανία τυπώνει κατά μέσο όρο ένα βιβλίο κάθε έξη έτη. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει δωρεάν παιδεία, που εξαντλείται στην δωρεάν παροχή των βιβλίων, και όχι να παρακολουθεί αμέτοχο την καταστροφή μυριάδων βιβλίων που κόστισαν εκατομμύρια ευρώ, χάριν γούστου. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι ο ισχυρισμός της περικοπής δαπανών λειτουργεί ως πρόσχημα και κατά το δοκούν.

  7. έπρεπε να έχει εμφανιστεί μια σοβαρή “τρομοκρατική” οργάνωση. ή κόβετε τους εξωφρενικούς μισθούς σας και επιστρέφετε όσα φάγατε ή σας σκοτώνουμε, με τυχαία σειρά. Οχι 17Ν. αυτη ήταν παραστρατημένοι. άστοχοι.

    Μόνο τη ζωή τους έχουν να φοβηθούν πιά. Ο νόμος είναι αδύναμος πια για αυτούς. Υπάρχει τίποτα άλλο να φοβηθούν; Τί; τη “λαϊκή κατακραυγή”;

    για όποιον έχει αντιρρήσεις ηθικής φύσης:

    όταν σε κυνηγάει ένα ζώο, απειλεί τη ζωή σου και τη ζωή των παιδιών σου, δεν νοείται ‘βρώμικο παιχνίδι’.

  8. Τα βιβλία τους από πλευράς περιεχομένου είναι όντως για κάψιμο!
    Άν το «υπουργείο» ήταν υπουργείο και όχι αφελληνιστικό κωλοχανείο, και ενδιαφέρονταν να βγάλουν πραγματικά μορφωτικά βιβλία, όπως ίσως κάποτε της δεακετίας του 60-70, τότε θα μπορούσαμε, να ζητήσουμε να διατηρούνται και να παρδίδονται τα βιβλία από τους μαθητές, στην κατάσταση που τα πήραν. Από προσωπική εμπειρία καταθέτω, ότι αυτό εφαρμοζόταν στο Βέλγιο, όπου έκανα 2 τάξεις (5η και 6η) του δημοτικού! Και τα βιβλία τους ήταν βιβλία!

  9. Η ξεφτίλα ποιά είναι: ότι αυτά (τα βιβλία μας) χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαική ένωση για την ανατύπωσή τους, οπότε φανταστείτε για τι ξεφτίλες (και τί μ@λ@κες) θα μας έχουν όταν θα βλέπουν το περιεχόμενο των βιβλίων μας!

  10. Τα βιβλία που διανέμονται τώρα στα σχολεία και τα γυμνάσια είναι στην πλειονότητά τους κακογραμμένα ελλιπή με λάθη και δεν επιτελούν το σκοπό τους . Λυπάμαι για λογαριασμό αυτών που τα έγραψαν και αυτών που τα “ενέκριναν” . Δικαιολογώ τους μαθητές για τη συμπεριφορά τους με την επισήμανση ότι η κατάληξη των περισσοτέρων σχολικών βιβλίων θάπρεπε να είναι ο κάδος ανακύκλωσης

  11. όσα έγραψα μοιάζουν υπερβολικά και εκτός θέματος

    όμως το καίριο σημείο δεν είναι τα διόμιση χιλιάρικα που δεν δίνουν για την αποστολή.

    είναι ότι έχουμε ένα τσούρμο κλέφτες σαν νοικοκυραίους.

    αυτοί πρέπει να φύγουν πάση θυσία.

    εν ανάγκη να προσλάβουμε ξένους πιά να μας κάνουν κουμάντο!

  12. Ασχέτως του περιεχομένου των βιβλίων, για το οποίο συμφωνώ απόλυτα με τις παρατηρήσεις των υπολοίπων, γεγονός είναι ότι μέχρι να αλλάξουν – κάτι που δεν θεωρώ πιθανό να συμβεί άμεσα – θα ξανατυπωθούν, διαδικασία που συνεπάγεται σημαντική δαπάνη, την στιγμή που τα ίδια βιβλία προηγουμένως έχουν παραδοθεί κατά χιλιάδες στην καταστροφή. Αυτό αναμφισβήτητα συνιστά σπατάλη. Βέβαια, επειδή θεωρώ ότι το Υπουργείο ακολουθεί μία στρατηγική, στις προτεραιότητες της οποίας δεν εντάσσεται η συμμετοχή μαθητών σε “ανιαρούς και μικροαστικούς” επιστημονικούς διαγωνισμούς, θα μπορούσε να ανεύρει ευχερώς και να διαθέσει κονδύλια σε οργάνωση πιο “σύγχρονων” διαγωνισμών, σε τομείς που αρκετοί μαθητές μας έχουν μεγάλη πιθανότητα να διακριθούν παγκοσμίως, όπως καταλήψεις σχολείων, αποχές, μπάχαλο, βανδαλισμοί κλπ. Απορώ, πάντως, που δεν το έχουν σκεφθεί ακόμα. Είναι βέβαιο ότι τα κονδύλια δεν θα αποτελούσαν κανένα πρόβλημα στην περίπτωση αυτή.

  13. Γιατί να χρηματοδοτήσουν κάτι που θα κάνει τους πολίτες να σκέπτονται και να ακονίζουν το μυαλό τους? Πρόκειται να έχουν κάποιο υλικό όφελος? Ποιός έχει περίσσευμα από τις χρηματοδοτήσεις να επενδύσει ουσιαστικά στην παιδεία?

  14. Μας δουλεύουνε ρεεεεεεεε μας κλέβουν μέρα μεσημέρι και μεις κοιταζόμαστε!

  15. Στο σημερινό τεύχος του εβδομαδιαίου περιοδικού “ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ”, δημοσιεύεται άρθρο της Άννας Δόλλαρη, το οποίο αφορά στην παιδεία και έχει σχόλια των Καργάκου, Μπαμπινιώτη και Ζουράρι.

    Ως φαίνεται, η Διαμαντοπούλου, αυτή η κατά Ζουράρι … “συνοικιακή γκόμενα”(καταπληκτικό!), δεν έχει ακόμη παραιτηθεί της ιδέας της καθιέρωσης της Αγγλικής ως επίσημης γλώσσας του ελληνικού κράτους. Ο γραικυλισμός και τα επαρχιακά κόμπλεξ της “κυρίας” αυτής, σε όλο τους το μεγαλείο.

    Αυτό που κυρίως με θορύβησε, διότι δεν το έχω ξαναδαβιάσει ή ξανακούσει, είναι ότι έχει δρομολογηθεί η επαναφορά του διαβόητος κουρελουργήματος (και πάλι δανείζομαι την λέξη από τον Κ. Ζουράρι) της Ρεπούση στα σχολεία.

    Επειδή το Αντίβαρο είχε πρωτοστατήσει στον αγώνα για την απόσυρσή του, η οποία επετεύχθη μετά πολλών βασάνων, πιστεύω ότι η πληροφορία αυτή ενδιαφέρει, αν βεβαίως είναι σωστή.

    Ένα είναι το βέβαιο: Άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της, η Διαμαντοπούλου έχει μετά ζήλου επιδοθεί στον πλήρη αφελληνισμό της παιδείας. Ξεκινώντας από την κατάργηση της λέξης “εθνική”, μέχρι τον διορισμό του κατάλληλου ανθρώπου στην κατάλληλη θέση (Δραγώνας).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *