Γιατί 28η Οκτωβρίου;

Γράφει ο Ερμής Σούλης Σκιαδόπουλος.

Τορπιλισμός της Έλλης…15 Αυγούστου 1940, ημέρα τής Kοίμησης της Θεοτόκου.  Ο Μουσολίνι αναζητά εναγωνίως μία πολεμική επιτυχία. Ο Χίτλερ ως νικητής προελαύνει ακάθεκτος. Επικρατεί περιφρόνηση για τον ελληνικό στρατό, υποτίμηση και πίστη για μία γρήγορη, ανεμπόδιστη προέλαση έως την Αθήνα. Και εκεί που το μαύρο και η γερμανική πολεμική μηχανή κυριαρχεί σε όλη την Ευρώπη, εκεί που η προέλαση του σκότους προχωρεί και ιστορικά κράτη καταρρέουν ή συνθηκολογούν, ακούγεται μία ιαχή, μία λέξη, ΑέραςΑέρας

Διαχέεται σε κάθε σπιθαμή τής ύπαρξή μας και του τόπου μας, παρουσιάζει την ιστορική συνέχεια των αγώνων, των θυσιών μας. Επισφραγίζεται με αυτά τα πέντε γράμματα και συμπυκνώνει τη ψυχή και την πορεία ενός λαού.  Η αδήριτη ανάγκη για ελευθερία στο μεγαλείο της, η αστείρευτη αγάπη για τη ζωή και η ταυτόχρονη αψήφιση του θανάτου, εγκολπώνονται σε αυτή τη λέξη. Η ορμητική φλόγα τής ελευθερίας δεν αλλοιώνεται, δεν περιορίζεται, δεν υφίσταται ανάσχεση υπό το φόβο τής ισχύος τής ύλης. Αλλά δρα ως απότοκο της αγάπης, της μοναδικής κινητήριας δύναμης. Η αγάπη, η μόνη αφυπνίζουσα συνειδήσεις  κινητοποιεί πνευματικούς νόμους, η μόνη υπεράνω πάσης κατεστημένης νοητικής επεξεργασίας, πάσης ορθολογικής προσέγγισης. Αέρας είναι η ρομφαία τής μανικής επιθυμίας μας για ελευθερία.

Αέρας ο συμπολεμιστής, η εμπροσθοφυλακή τού ΌΧΙ, υπό ένα κοινό σκοπό αμφότεροι εκφράζουν τη μέγιστη ισχύ τους. Η επερχόμενη ελευθερία έχει ως αφετηρία το ΟΧΙ γιατί προδιαγράφει την έναρξη και τη λήξη του πολέμου, την αρχή και το τέλος ως όλον.

Γιατί λοιπόν η 28η Οκτωβρίου ως εθνική εορτή;

Τιμούμε την εναντίωση στο φασισμό, στη λαίλαπα της απανθρωπιάς και μισαλλοδοξίας. Διατηρούμε τη φλόγα τού αγώνα ενάντια στην υποδούλωση και στην κάθε είδους επιβουλή.  Εορτάζουμε το σύσσωμο ΟΧΙ τού ελληνικού λαού δια στόματος του Ι. Μεταξά. Αρνούμαστε να υποκύψουμε, να προσκυνήσουμε. Είμαστε και πρέπει να είμαστε μαχητές τής ελευθερίας.

Τιμούμε τις επικές μάχες στη Β.Ήπειρο, την απελευθέρωση της Κορυτσάς, της Δερβιτσάνης, του Αργυρόκαστρου και της Χειμάρρας. Σφυρηλατούμε στη μνήμη μας το αιματοβαμμένο ύψωμα 731, το Καλπάκι, το ύψωμα Κραμπάλα, την 8η Μεραρχία, το απόσπασμα Πίνδου του Δαβάκη. Η ηρωική αυτοθυσία των μαχόμενων ενεργοποιεί τη σύνδεση με τον Λεωνίδα στις Θερμοπύλες, τους οπλαρχηγούς του 1821 και φέρει ενεργή την αέναη ελευθερία τού Είναι μας.

Σεβόμαστε τη λήξη τού πολέμου. Αλλά  η αρχική εναντίωση στην απολυταρχία και στους δυνάστες απέφερε την πρώτη ουσιαστική, καίρια και ηχηρή ήττα του Άξονα. Επομένως εορτάζουμε την ενεργοποίηση της ελπίδας, την ώθηση για την αντεπίθεση των Συμμάχων δια μέσου τής διάχυσης παντού του θεμέλιου λίθου τής υπόστασής μας, της ελευθερίας. Εορτάζουμε την παρουσίαση στην πράξη τού μεγαλύτερου ταλέντου μας, το να εμπνέουμε.

Η ιστορία επιτάσσει. Εμείς θα μείνουμε κωφοί στο κάλεσμα της ίδιας μας της φύσης; Οδηγός μας όσοι πολέμησαν αλλά και οι άμαχοι. Αυτοί κέρδισαν τη μεγαλύτερη μάχη. Γυναίκες, παιδιά, ηλικιωμένοι έσπευσαν με μοναδικό κίνητρο την αγάπη δίχως ιδεολογικούς περιορισμούς και αγκυλώσεις να προσφέρουν ανιδιοτελώς. Σε μία εποχή σήμερα όπου ο ηρωισμός οφείλεται να καταδεικνύεται καθημερινά, το παράδειγμα του ελληνικού λαού αποτελεί και πρέπει να αποτελεί, το σημερινό οδοδείκτη μας.

Εορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου και το Alorsc’ est la guerre στον Ιταλικό φασισμό γιατί αποδείξαμε για ακόμα μία φορά στην ιστορία, αυτό που εκπληκτικά περιγράφει ο εθνικός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς: « Η μεγαλοσύνη των λαών δεν μετριέται με το στρέμμα, αλλά με της καρδιάς το πύρωμα και με το αίμα».

Από τη στιγμή που τα λείψανα των αγωνιστών κείτονται έπειτα από 77 χρόνια στα εδάφη των μαχών δίχως τον δέοντα σεβασμό, είναι χρέος μας ως ελάχιστη απότιση φόρου τιμής, να σεβαστούμε τις ψυχές τους, διαφυλάττοντας την ιστορική μας μνήμη και τη δίψα για ελευθερία.

Για αυτό εσάς ευχαριστούμε! Για αυτό εσάς τιμούμε! Γιατί σταθήκατε στο ύψος τής κληρονομιάς που παραλάβατε, στο ύψος τής ελληνικής ψυχής. Εσάς ευχαριστούμε για την αυτοθυσία που συνιστά την ύψιστη μορφή αγάπης και προσφοράς.

Ο τόπος αυτός μοσχοβολά ελευθερία. Κάθε σπιθαμή χώματος αποπνέει αυτό το μέγιστο ιδεώδες. Η ψυχή μας είναι ταυτισμένη με τα χώματα αυτά και αποτυπώνεται σε αυτά. Ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, κοινωνικής τάξης, φύλου, ηλικίας ο τόπους ετούτος είναι για τους λεύτερους.  Δεν προσκυνάμε, δεν γονατίζουμε παρά μόνον μπροστά σας, στους νεκρούς μας.

Για αυτό 28η Οκτωβρίου!

Χρόνια πολλά Ελλάδα! Χρόνια πολλά Έλληνες! Χρόνια πολλά λευτεριά!

Ερμής Σούλης Σκιαδόπουλος

Πηγή

15 comments

  1. “Τιμούμε την εναντίωση στο φασισμό, στη λαίλαπα της απανθρωπιάς και μισαλλοδοξίας”

    Μόλις προ ολίγου σχολίασα αυτή την ανοησία.

    Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς θέλει να γράψει ο αρθρογράφος. Έναν διθύραμβο, ή να απαντήσει στο ερώτημα (το θέτουν πολλοί) “Γιατί 28η Οκτωβρίου;” και όχι το τέλος τού πολέμου, όπως τα υπόλοιπα κράτη (όσα το εορτάζουν ακόμη).

    Η απάντηση είναι απλή: Την 28η Οκτωβρίου και για τούς επόμενους πέντε μήνες, η Ελλάδα όχι μόνον αναχαίτισε τούς Ιταλούς εισβολείς και τα αλβανικά τσιράκια των, αλλά πέρασε και στην αντεπίθεση απελευθερώνοντας την Β. Ήπειρο (ήταν η τρίτη και τελευταία φορά), η οποία τελεί ακόμη υπό αλβανική κατοχή.

    Αυτή ήταν η πρώτη ήττα τού Άξονα και γι αυτό τιμούμε αυτήν και όχι το τέλος τού πολέμου.

  2. Υπάρχουν άλλοι δύο λόγοι, για τούς οποίους, ίσως, εορτάζεται η 28η Οκτωβρίου και όχι η λήξη τού Β’ΠΠ, ή η απελευθέρωση τής Ελλάδος.

    α) Την 28η Οκτωβρίου άρχισαν να εορτάζουν αμέσως μετά από έναν χρόνο, δηλαδή την 28/10/1941, εν μέσω Κατοχής. “Η επέτειος του «ΟΧΙ» γιορτάστηκε για πρώτη φορά στα χρόνια της Κατοχής. Στο κεντρικό κτίριο και στον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε ο πρώτος εορτασµός στις 28 Οκτωβρίου 1941. Γίνονταν ομιλίες από τους φοιτητές, ενώ μίλησε για την επέτειο την παραμονή και ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τσάτσος, ο οποίος αρνήθηκε να κάνει µάθηµα την ηµέρα της επετείου με αποτέλεσμα να απολυθεί από το Πανεπιστήμιο” (εδώ).

    β) Το τέλος τής Κατοχής δεν έφερε ειρήνη στον τόπο. Ούτε να το καταλάβομε δεν προλάβαμε κι άρχισε εμφύλιος σπαραγμός διαρκείας πέντε ετών.

  3. Φαντάζομαι ότι κατανοείτε ότι όταν λέμε ότι εναντιωθήκαμε στον φασισμό περιγράφουμε το καθεστώς της τότε Ιταλίας και σχετικά με την απανθρωπιά και τη μισαλλοδοξία προφανώς αναφερόμαστε στον πόλεμο και στην κατάσταση στην Ευρώπη τότε. Τώρα αν η ιδεολογική σας φόρτιση και η διάχυτη άποψη όπως σωστά την αναφέρετε στο σχολιασμό σας δεν σας επιτρέπει να κατανοήσετε ότι το κείμενο εξάρει την άρνηση υποταγής και το ΟΧΙ, την πρώτη ουσιαστική ήττα του άξονα και γενικά τους λόγους εορτασμού της 28ης, τότε ευχαριστώ για τα σχόλια και καλή συνέχεια στο λαβύρινθο της νοητικής επεξεργασίας.

  4. Ασφαλώς το κατανοώ και γι αυτό λέω ότι είναι λάθος. Δεν εναντιωθήκαμε στο πολίτευμα τού εισβολέα, αλλά στον ίδιον τον εισβολέα, όποιος κι αν ήταν αυτός. Ούτε εναντίον τής μισαλλοδοξίας και τής απανθρωπιάς τού πολέμου εναντιωθήκαμε.

    Απαξιώ να σχολιάσω περαιτέρω τς ανοησίες ενός επηρμένου και ανάγωγου νεανία.

  5. Εσείς πρώτος δείξατε ασέβεια χρησιμοποιώντας τον όρο ανοησία. Σας επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς στο όλον τους. Το κείμενο ανεφέρεται σε κάθε είδους εισβολέα και συγκεκριμένα στη φασιστική Ιταλία. Τώρα αν εσείς επιθυμείτε να δημιουργείτε εντυπώσεις με μόνο στόχο την υπηρέτηση της ιδεολογικής σας ατζέντας, τότε συνεχίστε! Σε όλα εναντιωθήκαμε! Η πρώτη ουσιαστική ήττα του Άξονα όταν άλλοι συνθηκολογούσαν, η αντίσταση της ”μικρής” Ελλάδος στον ιταλικό επεκτατισμό , η ελπίδα που εκφράστηκε, οι αξίες όπως η αυτοθυσία, η μάχη μέχρις εσχάτων δίχως υλικές ανέσεις, η προσφορά του απλού λαού δεν αποτελούν εναντίωση στην απανθρωπιά και μισαλλοδοξία; Για να καταλαβαίνουμε τι λέμε! Σας απάντησα στον ίδιο εριστικό και προσβλητικό τόνο των σχολίων σας.Μπορεί και να έπραξα λανθασμένα, αλλά έχουμε βαρεθεί τις ιδεολογικές αγκυλώσεις όλων, το μονοπώλιο σε εκφράσεις και πρακτικές. Δεν ανήκω στα τσιφλίκια της ”δεξιάς” και της ”αριστεράς” παρά μόνον στην ελευθερία της σκέψης μου. Καλό σας βράδυ και καλή συνέχεια στην διαδικτυακή περιήγηση και σχολιασμό με ψευδώνυμο!

  6. Ο Πατριώτης κόλλησε σε μία μόνο φράση και εγκαλεί τον αρθρογράφο…Το δάσος το είδατε?

  7. @ ermis

    Διαβάζω “Τιμούμε την εναντίωση στο φασισμό, στη λαίλαπα της απανθρωπιάς και μισαλλοδοξίας” και το σχολιάζω ως ανοησία, διότι είναι! Διαβάστε και το σχόλιο αυτό τού κ. Κακαρελίδη.

    Επανέρχεστε προσπαθώντας να διορθώσετε “Το κείμενο ανεφέρεται σε κάθε είδους εισβολέα και συγκεκριμένα στη φασιστική Ιταλία”. Αποφασίστε τι θέλετε να γράψετε και μετά ελάτε να συζητήσετε.

    Στην συνέχεια “Φαντάζομαι ότι κατανοείτε ότι όταν λέμε ότι εναντιωθήκαμε στον φασισμό περιγράφουμε το καθεστώς της τότε Ιταλίας”. Οποία έκπληξις! Ούτε που το είχα φαντασθεί. Πού να ξέρω εγώ ότι το τότε καθεστώς τής Ιταλίας ήταν/λεγόταν φασιστικό, πολλώ μάλλον δε ότι εναντίον τού καθεστώτος αυτού πολεμήσαμε, καθ’ ότι εμείς είχαμε “πλέργια” δημοκρατία.

    “Τώρα αν εσείς επιθυμείτε να δημιουργείτε εντυπώσεις με μόνο στόχο την υπηρέτηση της ιδεολογικής σας ατζέντας, τότε συνεχίστε!”.

    Να η αναίδεια και το αποκορύφωμα τής ανοησίας. Είναι αυτό απάντηση σε μία παρατήρηση που κάνω; Ποια ιδεολογική … “ατζέντα” (sic) εξυπηρετώ, γράφοντας τα αυτονόητα;

    Η αντίσταση τής Ελλάδος στον Άξονα δεν ήταν η πρώτη (προηγήθηκε σθεναρή και όντως ηρωική αντίσταση τής Πολωνίας και η “Μάχη τής Αγγλίας”), άρα δεν κάνει αυτό την 28η Οκτωβρίου να ξεχωρίζει. Τότε τι; Η Ελλάδα όχι μόνον αντιστάθηκε, αλλά πέρασε και στην αντεπίθεση και γι αυτό μπορούμε να κάνομε λόγο για πρώτη ήττα τού Άξονα, η οποία ενεθάρρυνε τούς υπολοίπους εμπλεκομένους στην σφαγή. Κατερρίφθη το μέχρι τότε αήττητον τού Άξονος. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί, ότι οι δύο προαναφερθείσες χώρες είχαν να κάνουν με Γερμαν…, συγγνώμη, Ναζί ήθελα να γράψω, και όχι με … φασίστες, που μάλλον απεδείχθησαν κατώτεροι των περιστάσεων. Και η Πολωνία μάλιστα με διπλή εισβολή. Η άπελπις επέλαση τού πολωνικού ιππικού εναντίον των γερμαν.., ωχ! πάλι το ίδιο λάθος, των ναζιστικών τεθωρακισμένων, νομίζω ότι σε τίποτε δεν είναι κατώτερη τής δικής μας γενναιότητος και αυτοθυσίας, ή κάνω λάθος. Και από την άλλη είχαν τούς Σοβιετικούς και τα γνωστά των κατορθώματα.

    Και συνεχίζεται η έπαρση και η έλλειψη αγωγής: “αλλά έχουμε βαρεθεί τις ιδεολογικές αγκυλώσεις όλων, το μονοπώλιο σε εκφράσεις και πρακτικές”“. Να απαντήσω ότι κι εγώ έχω βαρεθεί τούς αερητζήδες που γράφουν δεκάρικους; Να συνεχίσομε σ’ αυτόν τον τόνο και ύφος, επειδή τολμήσαμε να κάνομε μία παρατήρηση; Δεν νομίζω.

    Τέλος, διαβάζοντας “Γιατί λοιπόν η 28η Οκτωβρίου ως εθνική εορτή;”, έγραψα το δεύτερο σχόλιό μου (2 November 2017 at 15:34 ). Διότι πράγματι ρωτούν γιατί αυτήν, που είναι η αρχή τού πολέμου και όχι το τέλος.

  8. Μόλις άφησα ένα σχόλιο εδώ. Δεν το βλέπω. Γιατί;

  9. @ermis
    Για να λέμε τα πράγματα με “το όνομά τους” καλό θα ήταν να αποφεύγεις χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιεί κατά συρροήν η “δημοκρατική” αριστερά.

    Ο παππούς μου – όπως και όλοι οι άλλοι Ήρωες του Έπους του ’40, δεν πήγαν να πολεμήσουν κανένα φασισμό. Πήγαν να υπερασπισθούν τα πάτρια…υπέρ Βωμών και Εστιών!!!

    Μην φοβάσαι να χρησιμοποιήσεις τις σωστές λέξεις. Εκτός αν θες να αρθρογραφείς κατά Κουμουνδούρου μεριά….

  10. 1) Η παρατήρηση, ο κάθε σχολιασμός και η κριτική όταν είναι με διάθεση θετική και ευγενική είναι πάντα δεκτή. Όταν συνοδεύεται από χαρακτηρισμούς ειδικά από τους λεγόμενους διαδικτυακούς ανώνυμους σχολιαστές δεν την αποδέχομαι.
    2) Το γεγονός ότι λέξεις, όροι, εκφράσεις μονοπωλούνται με ύπουλες στοχεύσεις από φορείς, ιδεολογίες, κόμματα και ανθρώπους δε σημαίνει ότι όταν τις επικαλούμαστε ταυτιζόμαστε με όλους αυτούς. Αν η κρίση σας βασίζεται σε ένα τέτοιο σκεπτικό τότε με συγχωρείτε αλλά ο αγώνας σας είναι ήδη χαμένος. Για αυτό ad hominem επιχειρήματα δεν τα κάνω αποδεκτά. Δεν αρθρογραφώ για κανέναν της φαυλοκρατίας. Έγραψα το κείμενο αυτό ως ευχαριστώ σε όσους πολέμησαν για εμάς και την πατρίδα μας. Αυτό είναι το πνεύμα το κειμένου ώστε να καταδείξει ότι ο εορτασμός της 28ης είναι αναγκαίος.
    4) Απαντάω πάντα στο ύφος που μου απευθύνονται.
    5) Φασισμός- Ναζισμός: ιδεολογίες, πρακτικές. Με συγχωρείτε δλδ δεν θα τρελαθώ κιόλας. Η φασιστική Ιταλία επιτίθεται. Περιγράφει το καθεστώς της Ιταλίας. Αντισταθήκαμε προφανώς στην Ιταλία και επομένως δύναμαι να κάνω χρήση της λέξεως φασισμού αφού εκείνη τη στιγμή εκφραζόταν από τη χώρα που μας απείλησε. Τώρα αν κάποιοι κάνουν ειρωνική χρήση του όρου ναζί τώρα τι να πω.Οι ιδεολογικές αγκυλώσεις και τύφλωση διαπερνούν όλες τις ιδεολογίες.
    6)κ .Κώστα δεν φοβάμαι να χρησιμοποιώ τις σωστές λέξεις. Αλλά δεν εκφράζομαι με βάση τι χρησιμοποιούν οι άλλοι και τι όχι. Σας ευχαριστώ παρόλα αυτά για το σχόλιό σας.
    7) απανθρωπιά και μισαλλοδοξία..Επιμένω ότι αντισταθήκαμε και σε αυτές τις καταστάσεις. Προφανώς και άλλοι το έκαναν.Αλλά εμείς το πράξαμε επιτυχώς.
    Καλή συνέχεια σε όλους.

  11. “Αντισταθήκαμε προφανώς στην Ιταλία και επομένως δύναμαι να κάνω χρήση της λέξεως φασισμού αφού εκείνη τη στιγμή εκφραζόταν από τη χώρα που μας απείλησε”

    1-4-1955: Έναρξη Αγώνα τής ΕΟΚΑ στην Κύπρο κατά τής Βασιλευομένης Δημοκρατίας.

    “απανθρωπιά και μισαλλοδοξία..Επιμένω ότι αντισταθήκαμε και σε αυτές τις καταστάσεις”

    Αφού μάς επετέθησαν οι Ιταλοί, αναγκαστήκαμε να μπούμε στον Β’ΠΠ. Αν δεν μάς είχαν επιτεθεί, θα μέναμε ουδέτεροι. Όποιος θέλει να αγωνιστεί εναντίον κάποιου/κάτι, μπαίνει αυθορμήτως στον πόλεμο εναντίον του.

    ad hominem επιχειρήματα: “Τώρα αν η ιδεολογική σας φόρτιση και η διάχυτη άποψη…”, “Τώρα αν εσείς επιθυμείτε να δημιουργείτε εντυπώσεις με μόνο στόχο την υπηρέτηση της ιδεολογικής σας ατζέντας, τότε συνεχίστε!”

    Αν δεν κατάλαβες τι σού λένε, δεν πειράζει. Αν κατάλαβες και παρ’ όλα αυτά δυσκολεύεσαι ν’ αποδεχθείς το λάθος σου, αποδεικνύεις την γνήσια ελληνική σου ταυτότητα. Ου με πείσεις καν με πείσεις.

    Έγινε πολλή κουβέντα για το αυτονόητο, αυτό που καταλαβαίνει και μαθητής τού δημοτικού σχολείου.

  12. Η μπάλα στην εξέδρα ακόμη μία φορά. Απαντήσεις κατά προτίμηση . Κατά του Στέμματος όμως αναφέρεται συχνά. Εσείς κρίνατε την πρόθεση χρήσης της λέξης. Τεράστιο απόθεμα κριτικής σκέψης.
    Και η μπάλα στην εξέδρα συνεχίζεται:Αφού έχετε κάνει ήδη χρήση ad hominem επιχειρημάτων σας απάντησα με τον ίδιο τρόπο. Η διαστρέβλωση είναι γέννημα θρέμμα των ”πατριωτών” και αυτών που ενοχλούνται να λέμε τους Γερμανούς του Β’παγκ ναζί. Εσείς ”πατριώτη” είστε ο κριτής του λάθους και του σωστού πίσω από την ανωνυμία σας. Επαγγελματίες σχολιαστές. Ακριβώς και μαθητής του δημοτικού κατανοεί το πνεύμα του κειμένου και όχι τις εξυπνάδες ενός ανώνυμου επαγγελματία σχολιαστή που όπως είπε απλά έκανε παρατήρηση. Γνωστές οι πρακτικές των δήθεν ενδεδυμένων με ”ευγένεια” ανώνυμων κατόχων της αλήθειας. Προφανώς και είναι η ελληνική η γνήσια ταυτότητά μου για αυτό και δεν ντρέπομαι να πω ναζι τους Γερμανούς του Β΄παγκ, άλλοι δυσκολεύονται!
    Καλή συνέχεια γνήσιε ”πατριώτη”.

  13. Απ’ όλη αυτή την προσωπική επίθεση, λόγω ελλείψεως επιχειρημάτων, ένα κρατώ, διότι ήταν και η αιτία τής παρεμβάσεώς μου:

    “και αυτών που ενοχλούνται να λέμε τους Γερμανούς του Β’παγκ ναζί”

    Δεν “ενοχλούμαι” (sic) -πόθεν προκύπτει αυτό;-, απλώς είναι λάθος. Μάς επετέθη η Γερμανία και η Ιταλία και όχι ο ναζισμός και φασισμός αντιστοίχως.

    Δεν έχει σχέση αν γράφει κανείς με ψευδώνυμο, αλλά ΤΙ γράφει.

    Στις υπόλοιπες χυδαιότητες, απαξιώ να απαντήσω. Εξακολουθείς να είσαι ένας ανάγωγος, που έχει μεγάλο πρόβλημα με το μικρό του είναι.

    ΤΕΛΟΣ.-

  14. Γιατί μας επετέθη η Ιταλία επί Μουσολίνι και η Ιταλία επί Χίτλερ; Γιατί όχι νωρίτερα ή αργότερα; Μήπως το ότι μας επετέθησαν τότε έχει να κάνει με το ποιοι ήταν; Δηλαδή με το τι πίστευαν και δηλαδή με τον λόγο για τον οποίον μας επετέθησαν; Γιατί δεν πολεμήσαμε και τους Άγγλους που ήρθαν στη χώρα και οργάνωσαν την αντίσταση; Αυτοί δεν ήταν ξένος στρατός που πατούσε σε ελληνικό έδαφος; Το ότι μας επιτέθηκαν οι Ιταλοί και οι Γερμανοί οφείλεται στη συμμαχία που έκαναν και στους στόχους που έβαλαν από κοινού. Το ότι έβαλαν αυτούς τους στόχους και το πώς τους εφάρμοσαν, οφείλεται στην ιδεολογία τους. Άλλωστε οι Γερμανοί μάζεψαν από την Ελλάδα όλους τους Εβραίους. Αυτό το έκαναν σε όλες τις χώρες που κατέκτησαν. Άρα εφάρμοσαν την ιδεολογία τους παντού. Το ίδιο και στην Ελλάδα. Ήρθαν και γι’ αυτόν τον λόγο στην Ελλάδα. Ποιος μπορεί να το αρνηθεί δεδομένων των γεγονότων; Για τον ίδιο λόγο και η Ελλάδα διάλεξε στρατόπεδο. Δεν διάλεξε στρατόπεδο επειδή ο άξονας επιτέθηκε πρώτος, είπε το ΟΧΙ και μετά υποχρεώθηκε να υποδεχθεί τους Άγγλους από το αντίπαλο στρατόπεδο επειδή είχε ήδη πει ΟΧΙ στον πρώτο επιτιθέμενο. Διάλεξε στρατόπεδο εν γνώσει της ύπαρξης των δύο στρατοπέδων. Επιλέγοντας το ένα ή επιλέγοντας να αμυνθεί έναντι του ενός, αυτομάτως ενέταξε τον εαυτό της στο άλλο. Και ασφαλώς επέλεξε στρατόπεδο πολύ νωρίτερα από την 28η Οκτωβρίου 1940. Επέλεξε στρατόπεδο όταν ξεκίνησε να δομείται η γραμμή των Οχυρών Μεταξά στα βόρεια σύνορά μας, δηλαδή η άμυνα της χώρας στο ενδεχόμενο να γίνει αυτό που τελικά έγινε.

    Το παράδειγμα της Κύπρου είναι ατυχέστατο.

  15. Όταν ένας ανώνυμος “πατριώτης” μέμφεται άρθρο επώνυμου πατριώτη ως μερικώς ανόητο, αποκαλύπτει το προσωπείον του. Ας αφήσουμε τους ανώνυμους στον κρυψώνα της υποκρισίας ή του δόλου τους. Εκείνοι γνωρίζουν… Η αντιπαράθεση με κάθε ανώνυμο σχολιαστή είναι περιττή. Οι άδολοι πατριώτες δεν κρύβονται, δεν φοβούνται μην εκτεθούν…
    Ι. Σουλιώτης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *