«Ένοπλες συγκρούσεις» η άλωση της Πόλης το 1453 και η Επανάσταση του 1821 κατά την κυρία Μπακογιάννη!

«Ένοπλες συγκρούσεις» η άλωση της Πόλης το 1453 και η Επανάσταση του 1821 κατά την κυρία Μπακογιάννη σε ομιλία της στην Τουρκία, διεκδικώντας -προφανώς- ένα θετικό προφίλ στη φίλη και γείτονα χώρα… Όσο για την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974, αυτό για την αρχηγό της Δημοκορατικής Συμμαχίας δεν ήταν παρά «συνθήκες έντασης»

Κυρίες και Κύριοι,

Αγαπητοί φίλοι,

Τα πρώτα χίλια χρόνια της συνύπαρξής μας, πολιτικά, μπορούν να θεωρηθούν ως “η χιλιετία των συγκρούσεων”. Αυτό, βέβαια, εξηγείται δεδομένων των πολλών ενόπλων συγκρούσεων που συνέβησαν ιδιαίτερα μεταξύ του 1071 και του 1453, και το 1821.

Το 1923 όμως, οι δυο σημαντικοί αρχηγοί των κρατών μας, ξεκίνησαν μια νέα πορεία: ειρήνης, συνεργασίας, φιλίας και Συμμαχίας.

Αυτό με φέρνει στο δεύτερο σημείο της ομιλίας μου:

Πιστεύω ακράδαντα, ότι, παρά την εκ νέου επιστροφή σε συνθήκες έντασης, από το 1974, λόγω του Κυπριακού, η θεμελιώδης απόφαση των μεγάλων ηγετών μας, να αφήσουμε πίσω μας σχεδόν μια χιλιετία συγκρούσεων και να ξεκινήσουμε μια χιλιετία φιλίας και συνεργασίας, δεν ετέθη ποτέ εν αμφιβόλω. Είμαστε η γενιά που έχει πλέον την ευθύνη να κλείσει το χάσμα που δημιουργήθηκε τα τελευταία 55 χρόνια.

Ολόκληρη η ομιλία της

http://www.dimsim.gr/6_1a45/omilia_ntoras_mpakogiannh_sthn_100h_sunanthsh_Bab-I_Ali.html

.

(314) αναγνώσεις

9 comments

  1. Η Μπακογιάννη βαδίζει στα ίχνη της Ρεπούση και της Γιαννάκου. Η πρώην υπουργός Παιδείας αποδοκιμάσθηκε δύο φορές, στις εθνικές εκλογές 2007 και στις ευρωεκλογές 2009. Τώρα καταλάβατε γιατί 800.000 πολίτες έτρεξαν σε κομματικές κάλπες για να αποτρέψουν την Ντόρα Μπακογιάννη να ηγηθεί σε μεγάλη παράταξη…

  2. Αν κατάλαβα καλά, σύμφωνα με την νενέκα, οι Τούρκοι ήταν από τα ομηρικά χρόνια γείτονες μας και απλά ερίζαμε για την Πόλη , πότε αυτοί , πότε εμείς. Σαν συνυφάδες.
    Αμοιρε Κοντογιώργη, που απέδειξες σε διαχρονικά ανόητους α-επιστήμονες και σ’ όλα τα εκσυγχρονιστικά μηρυκαστικά, την διαχρονικότητα τού Ελληνικού έθνους- γένους, απαντώντας στον Χομπσμπαουμ [με αφορμή συνέντευξη τού τελευταίου στην Ελευθεροτυπία, 27-3-95]. Η απάντηση δημοσιεύθηκε στην Ελευθεροτυπία, και εκτενέστερη ανάλυση έγινε στο βιβλίο του :Εθνος & “Εκσυγχρονιστική ” νεωτερικότητα- Ο Ελληνισμός ως Εθνος – κοσμοσύστημα, – Εναλλακτικές Εκδόσεις, 2006.
    Σε τέτοιες περιπτώσεις οι αρχαίοι μας πρόγονοι , που τόσο θαυμάζουν και επικαλούνται επιλεκτικά οι προσκυνημένοι, ήσαν πιό άμεσοι. Περνούσαν μαχαίρι τούς προδότες, αν δεν τόσκαγαν πρώτοι αυτοί.

  3. Δεν υπάρχει λοιπόν τίποτε πιο επικύνδινο για μια χώρα, από ανθρώπους με μηδαμινή απήχηση στο κοινό, αλλά αδάμαστη φιλοδοξία.
    Η ιστορία μας έχει διδάξει στο παρελθόν, ότι τέτοιοι πολιτικοί πάντα φαινότανε, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, χρήσιμοι στον ξένο παράγοντα.

  4. Εἰδικῶς γιὰ τὴν Ἅλωση, ποιὸς ἔχει τὴν συντριπτικῶς μεγαλυτέρα εὐθύνη ; Οἱ Τοῦρκοι ἢ ἡ κακοδιοίκηση τοῦ Ἀνατολικοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους ;
    Καὶ μήπως βοηθᾶμε τὴν κακοδιοίκηση ὂταν ἀπομονώνουμε τέσσαρες λέξεις σὲ σύνολο σχεδὸν 3.600 ; Μάλιστα, ἡ κυρία Μπακογιάννη ἔχει ‘πεῖ καὶ πολλὰ σωστὰ καὶ δυσάρεστα γιὰ τὸ ἀκροατήριό της στὸ ὑπόλοιπο τῆς ὁμιλίας της.
    Δὲν ἔχω καμμία συμπάθεια γιὰ τὴν ὁμιλήτρια, ἀλλὰ πρέπει νὰ προσπαθοῦμε νὰ τὴν κρίνουμε δικαίως. Ὑποτίθεται ὅτι τὸ Ἀντίβαρο αὐτὸ προσπαθεῖ καὶ ὄχι τὴν δαιμονοποίηση.

  5. Για την (δεύτερη) Άλωση, συντριπτικώς τη μεγαλύτερη ευθύνη έχει η πρώτη Άλωση το 1204, και η πλήρης αποδυνάμωση που ακολούθησε. Υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό;

  6. Η κυρία Μπακογιάννη έχει προ πολλού δείξει τις θέσεις της και την υποχωρητικότητά της σε διάφορα θέματα. Αυτό είναι σαφές. Η σημειολογία όμως είναι τεράστια υπόθεση στην πολιτική, φίλτατε Γεώργιε Ιακ. Γ…

    Τόσο τεράστια που όταν είχε έρθει ο Τούρκος Υπ.Εξ (επί ΓΑΠ στο υπουργείο αυτό) προ πολλών ετών, ζήτησε από την κυβέρνηση του Σημίτη τότε να ζητήσει από το ξενοδοχείο που έμενε να αφαιρέσει έναν πίνακα του Κολοκοτρώνη επειδή δεν άρμοζε στην ελληνοτουρκική φιλία. Η κυβέρνηση το έκανε. Μιλάμε για έναν πίνακα που κανείς δεν πρόσεχε και που μόνο ο Τούρκος υπουργός είδε στον διάδρομο του ξενοδοχείου του. Και έκανε τέτοιον σαματά. Φανταστείτε για την ορολογία που χρησιμοποιεί κανείς δημόσια.

    Από τα μικρά φαίνονται τα μεγάλα.

  7. Μπά, ἡ πρώτη Ἅλωση φταίει ; Τὸ Μαντζικέρτ δὲν συνέβη ἄρα γε ; Καὶ οἱ ἄπειρες αἱρέσεις στὴν Ἀνατολή, δὲν εἶχαν, λέτε, καμμία σχέση μὲ τὴν φορολογία τῆς Ἀνατολῆς ; Πῶς ὁ Μωαμεθανισμὸς ἔπιασε τόσο γρήγορα ρίζες στὴν Ἀνατολή, ὥστε σὲ λιγώτερο ἀπὸ 100 χρόνια νὰ φθάσουν οἱ Ἄραβες στὶς πύλες τῆς Κωνσταντινουπόλεως ; Καὶ ὁ Βατάτζης, ποὺ ἀνόρθωσε τὸ κράτος μετὰ τὴν πρώτη Ἅλωση, μήπως δέν ὑπῆρξε ; Ἀλλά, φαίνεται, δὲν μᾶς ἄρεσε ἡ αὐστηρὴ οἰκονομικὴ του διοίκηση. Μόνο τοὺς ξένους πρεσβευτὲς ἤξερε νὰ δωροδοκεῖ. Αὐτὸ καὶ ἀγαθοεργίες. Γιὰ τοὺς ὁμοίους του μεγαλογαιοκτήμονες, τίποτε ! Προτιμήσαμε, λοιπόν, τοὺς διαπλεκομένους ἀριστοκράτες ἀπὸ τὴν ἀξιοκρατία ποὺ εἶχε, ἐξ ἀνάγκης, ἀσπασθεῖ ἡ δυναστεία τῶν Λασκαριδῶν. Οἱ Παλαιολόγοι, βλέπετε, δὲν ἐπέβαλαν στρατολογία, ποὺ θὰ ἔδινε καὶ δικαιώματα στοὺς ὑπέχοντας στρατολογικὴ ὑποχρέωση, ἀλλὰ προτιμοῦσαν τοὺς Λατίνους μισθοφόρους. Ἀποτέλεσμα : Οἱ στρατιωτικοὶ διοικητὲς γιὰ τὴν ἄμυνα τῆς Πόλης τὸ 1453 ἦταν ὅλοι Λατίνοι, πλὴν ἑνός, κι αὐτοῦ διορισμένου λόγῳ ἐξαιρετικῶν ἐξωστρατιωτικῶν ἱκανοτήτων. Αὐτὰ δὲν τὰ γράφω γιὰ νὰ παίρνουν θάρρος οἱ ἐθνομηδενιστές, ἀλλὰ γιὰ νὰ βάζουμε μυαλὸ, ὅσοι θέλουμε νὰ ζήσει καὶ νὰ ἐξακολουθήσει νὰ δημιουργεῖ τὸ Ἑλληνικὸ καὶ τὸ Χριστιανικὸ πνεῦμα. Αὐτὸ δὲν τὸ ἐπιτυγχάνουμε μὲ κραυγές κατὰ τῶν ὁμοίων τῆς κυρίας Μπακογιάννη, ἀλλὰ μὲ προσεκτικὴ ἐπιχειρηματολογία.

  8. Υποθέτω ο παραπάνω εννοεί ότι από την πρώτη Άλωση και μετά αποδυναμώθηκε η άλλοτε ισχυρή άμυνα της Αυτοκρατορίας, κάτι φανερό και από την πολυδιάσπαση και τα μικρά κρατίδια/πριγκιπάτα που δημιουργήθηκαν μετά το 1204. Ήταν λοιπόν απλά θέμα χρόνου να καταληφθεί και το τελευταίο προπύργιο, η ίδια η πρωτεύουσα. Ιστορικοί απορούν μάλιστα που κρατήθηκε άλλους 2.5 αιώνες για το τελειωτικό χτύπημα.

    Δεν κατάλαβα όμως τι σχέση έχουν όλα αυτά που λέτε με τους εθνομηδενιστές. Οι εθνομηδενιστές άλλα πράγματα έχουν στο νου τους. Την αποδόμηση του έθνους που κατά τους ίδιους γεννήθηκε από τον Διαφωτισμό -δείτε και παραπλεύρως- και εμπεδώθηκε μετά την Ελληνική επανάσταση (εεεε.. συγγνώμη, μετά τις ένοπλες συγκρούσεις του 1821). Οι εθνομηδενιστές δεν έχουν βασικό πεδίο τους ενασχόλησης το ποσοστό των Λατίνων στρατιωτικών της Πόλης το 1453. Ούτως οι άλλως θεωρούν όλο το Βυζάντιο ως Μεσαίωνα και το απορρίπτουν. Δεν εννοώ εδώ ασφαλώς την Μπακογιάννη, για να μην παρεξηγηθώ. Με αφορμή αυτό συμμετέχω στη συζήτηση που ανοίξατε.

    Και τέλος κύριε Γεωργάνα δεν απαντήσατε στο δικό μου σχόλιο. Απαξιείτε;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *