Επιστολή στην υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου για τα βιβλία ιστορίας του CDRSEE

 ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΥΦΗΛΙΟΥ

Επικοινωνία:

Nina
Gatzoulis

President
of the Committee of World Pan-Macedonian Associations

Email:
ninagatz@comcast.net

Τηλ: 603-742-0466

Φαξ: 603- 617-2977

 

 

 

Προς
κ. Άννα Διαμαντοπούλου

Υπουργό
Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Ανδρέα
Παπανδρέου 37

15180
Μαρούσι

 

Αξιότιμη
κυρία Υπουργέ,

 

Ενημερωθήκαμε από διάφορες πηγές ειδήσεων, όπως στην αρθρολογία της
εφημερίδας
PRESS της 27ης
Νοεμβρίου 2010 με τίτλο
Συμμετέχει στη Συγγραφή «Περίεργων»
Βιβλίων Ιστορίας-Η Επιστροφή της Θάλειας Δραγώνα,
  πως το τετράτομο Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας
το οποίο εξεδόθη από το Κέντρο Δημοκρατίας και Συμφιλίωσης της Νοτιανατολικής
Ευρώπης στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης μπορεί να επανέλθει και να
προωθηθεί  στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
«
Πάντως μέχρι τώρα η «αντίσταση» της Ελλάδας καλά κρατεί στην ενσωμάτωση των
βιβλίων στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αν λάβουμε υπόψη πως στις περισσότερες
χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ήδη εισαχθεί. Το ερώτημα είναι: Θα
κρατήσει αυτή η «αντίσταση»; Και αν ναι για πόσο; Διότι πολλοί είναι οι
«απαισιόδοξοι» που λένε πως αργά ή γρήγορα δυστυχώς θα μπουν και στα Ελληνικά
σχολεία τα τέσσερα αυτά βιβλία».

 

Το τετράτομο διατίθενται σε τέσσερις τόμους και έχει μεταφραστεί σε 8
γλώσσες από το 2007: Σερβικά, Κροατικά, Ελληνικά, Αγγλικά, Σκοπιανά, Τουρκικά,
Βοσνιακά και Αλβανικά με σχέδια μετάφρασης στα Ιαπωνικά. Το υλικό τους δε, δεν
πηγάζει από τις επίσημες ιστορικές πηγές αλλά από…φωτογραφίες, σκίτσα,
αποσπάσματα βιβλίων, πίνακες και…δημοσιεύματα του Τύπου. Με το πρόσχημα ότι η
Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι εθνικιστική επιχειρείται να αποδειχθεί
ότι το έθνος δεν αποτελεί πλέον την μοναδική ταυτότητα ενός λαού και καλεί τους
μαθητές να υπερβούν το έθνος και να ταυτισθούν με στενότερα ή και ευρύτερα
σύνολα (μικρότερες ή μεγαλύτερες εξω-συνοριακές κοινωνικές ομάδες).
Επιχειρείται δηλαδή, η απο-εθνικοποιημένη προσέγγιση της Ιστορίας, σε αντίθεση
με την «εθνικιστική ιστορία» που διδάσκεται σήμερα.

 

Μάλιστα οι συγγραφείς του τετράτομου σε δηλώσεις τους αναφέρουν πως τα
Ελληνόπουλα πρέπει και αυτά να μάθουν την ιστορία των γειτόνων τους. Σ’ αυτή
ειδικά την περίπτωση όμως, τη στιγμή που η Ελληνική ιστορία μεθοδεύεται και
υπονομεύεται από διάφορους φορείς η σημαντικότερη ερώτηση είναι: οι γείτονές
μας τι ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ή τι δεν μαθαίνουν για την Ελληνική ιστορία από το τετράτομο
Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας; Η Τουρκία όμως και η Βουλγαρία δεν προωθούν το
τετράτομο στο δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα, αν και το τετράτομο τάσσεται υπέρ
των προαναφερθέντων χωρών. Γιατί ενώ τα βιβλία προωθούνται για συμφιλίωση δεν
υπάρχει φανερό σχέδιο να διδαχτούν στην Τουρκία και τη Βουλγαρία και ιδιαίτερα
εφ’ όσον η Ελλάδα πολέμησε με αυτές τις χώρες;

 

 

 

 

 

Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου έχουν τις εξής παρατηρήσεις και
κριτική για το περιεχόμενο του προαναφερθέντος τετράτομου:

 

  1. Υποβαθμίζεται ο ρόλος των πολιτικών
    και στρατιωτικών ηγετών ως ιστορικών παραγόντων και προβάλλεται ως
    δημιουργός της ιστορίας το ανώνυμο πλήθος από αμφίβολες μαρτυρίες.

 

  1. Τα Βαλκανικά κράτη παρουσιάζονται ως
    γεννήματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στην οποία δίνεται μια εντελώς
    ανεπιστημονική ψευδό-ιστορία από τις 
    αρχές του 14ου μ.Χ. ως τον 20ο αιώνα και το
    Βυζάντιο αγνοείται εντελώς και έτσι ο Βυζαντινός μένει στην αφάνεια.

 

  1. Ο αγώνας της Ελληνικής εθνεγερσίας
    απουσιάζει παντελώς και παρατίθενται μόνον το «Άσμα πολεμιστήριον» του
    Αδαμαντίου Κοραή και επιλεκτικά κάποια αποσπάσματα από την Προκήρυξη του
    Αλέξανδρου Υψηλάντη.

 

  1. Ο Μακεδονικός αγώνας περιγράφεται ως
    αγώνας της Βουλγαρίας, αλλά και ως «Μακεδονικός». Η Επανάσταση του Ίλιντεν
    παρουσιάζεται ως «Μακεδονική» εξέγερση και δεν αναφέρεται καθόλου στον
    τοπικό ελληνικό πληθυσμό, τους βλαχόφωνους Έλληνες και τον σλαβόφωνο
    πληθυσμό που αντιστάθηκαν στη Βουλγαρική επιρροή.

 

  1. Γίνεται απαράδεκτη προβολή του
    κράτους των Σκοπίων ως Μακεδονία και των Σκοπιανών ως Μακεδόνες-αλλά ξένης
    προς τους Ελληνικής εθνικότητας-οι οποίοι είναι οι απόγονοι του Φιλίππου
    και του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

  1. Είναι ισχνότατη η παρουσία Ελληνικών
    πηγών σε αντίθεση με τις Σλαβικές και Τουρκικές.

 

  1. Τα παρατιθέμενα ιστορικά δήθεν
    τεκμήρια προέρχονται από αμφίβολες και ύποπτες πηγές, που δεν έχουν κανένα
    επιστημονικό κύρος. Είναι αξιοσημείωτο ότι πουθενά δεν μνημονεύεται, ούτε
    καν στη βιβλιογραφία, το πολύτιμο και βαθύτατα επιστημονικό έργο του
    Απόστολου Βακαλόπουλου «Ιστορία του Νέου Ελληνισμού», βασισμένο σε
    εγκυρότατες και αδιαμφισβήτητες πηγές.

 

  1. Αποσιωπούνται οι θηριωδίες των
    Βουλγάρων και των Τούρκων εις βάρος των Ελλήνων.

 

  1. Παρατίθενται συγκριτικοί πίνακες με
    στατιστικά στοιχεία για τον πληθυσμό Μακεδονικών πόλεων με τρόπο που
    δικαιώνουν τους Σλάβους (Σέρβους, Βούλγαρους) και να δημιουργούν αμφιβολία
    για την αξιοπιστία των ελληνικών στατιστικών πινάκων.

 

  1. Παρατίθενται παραπλανητικές εικόνες
    (πόλεων, ενδυμασιών) εις βάρος του Ελληνικού πληθυσμού.

 

  1. Παρουσιάζεται η ΕΟΚΑ ως τυχοδιωκτική
    και τρομοκρατική οργάνωση.

 

Γενικά μέσα στα βιβλία αυτά:

α) Αφανίζεται η Ελληνική ιστορία και
επιχειρείται μεθοδικά άμβλωση της Ελληνικής ιστορικής μνήμης και εθνικός
αποχρωματισμός των Ελλήνων.

β) Επιχειρείται προετοιμασία για χωρίς
αντιδράσεις επιβολή στα Βαλκάνια μια νέας τάξης πραγμάτων, η οποία ευνοεί τους
Σλάβους και τους Τούρκους.

 

 

 

 

 

Συμπερασματικά
θα λέγαμε ότι ο Ρουμάνος
και ο Τούρκος που έγραψαν τον α’ τόμο, η Ρουμάνα που έγραψε τον β’ τόμο, ο
Βούλγαρος που έγραψε τον γ’ τόμο και η Κροάτισσα που έγραψε το δ’ τόμο έθαψαν
κυριολεκτικά την Ελλάδα και την Ελληνική ιστορία.

 

Μερικά
παραδείγματα:

Η προπαγάνδα που
γίνεται εναντίον της Ελληνικότητας της Μακεδονίας είναι ολοφάνερη. Στις σελίδες
107-108 του δεύτερου βιβλίου
Nations and States of Southeast Europe βρίσκεται ένα ποίημα του Gjiorgii Pulevski (αν και σ’ αυτές τις σελίδες έχουν
τοποθετηθεί οι εθνικοί ύμνοι διαφόρων Βαλκανικών χωρών, οι «ακαδημαϊκοί» επέλεξαν
να τοποθετήσουν το ποίημα του προαναφερθέντος ποιητή το οποίο δεν δίνει στον
αναγνώστη καμιά ευκαιρία αμφισβητήσεως της «Μακεδονικότητας» των βορείων
γειτόνων μας). Στις σελίδες 48-49 οι Σκοπιανοί υποκλέπτουν την Ιστορία των
Βουλγάρων (Ίλιντεν, Κρούσεβο κτλ), ενώ οι χάρτες γενικά που υπάρχουν (σελ. 57 –
Southeastern Europe after Versailles and Lauzanne 1923)
οποιοσδήποτε μπορεί κάλλιστα να διακρίνει στη νότια Σερβία τη λέξη «Μακεδονία»,
ενώ γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά πως το όνομα αυτής της περιοχής εκείνη την εποχή
ήταν απλώς Νότιος Σερβία και περίπου το 1929 έγινε
Vardarska Banovina.

 

Οι Βαλκανικοί
πόλεμοι είναι ένα κομμάτι της Ελληνικής ιστορίας για την οποία ο Ελληνισμός
νιώθει εθνική υπερηφάνεια. Όμως στη σελίδα 51 του δεύτερου βιβλίου http://www.cdsee.org/pdf/WorkBook2_gr.pdf
διαβάζουμε: «Στη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων η Μακεδονία κατακτήθηκε από
τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Σερβία και τελικά μοιράστηκε ανάμεσά τους»,
ενώ
στη σελίδα 115 του τρίτου τόμου http://www.cdsee.org/pdf/WorkBook3_gr.pdf  η Ελλάδα, η Σερβία και οι Βουλγαρία
αναπαριστάνονται ως σκυλιά που μαλώνουν για ένα κομμάτι κρέας (τη Μακεδονία)
και ο σκύλος (η κακιά Ελλάδα) αποχωρεί με το μεγαλύτερο κομμάτι κρέατος (τη
Μακεδονία) στο στόμα του. Επιπροσθέτως στη σελίδα 69 του ίδιου τόμου οι
συγγραφείς αναφέρονται στην…«Κατάληψη» της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό
στρατό.

 

Κυρία Υπουργέ,
ύστερα από τις δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ,
Philip Gordon στις
διαρροές του
Wikileaks ότι «μια σοσιαλιστική κυβέρνηση θα ήταν
δυνατότερος και πιο ευέλικτος εταίρος στις διαπραγματεύσεις»,
και τα
ευχαριστήρια του κ. Κώστα Καρρά http://www.cdsee.org/pdf/clio_preface.pdf
ενός εκ των στελεχών και πρωτεργατών της Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας, ο οποίος
τονίζει: «Τέλος, η γενναιόδωρη οικονομική στήριξη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει
καλύψει το έργο των ακαδημαϊκών, των οποίων ο πυρήνας αποτελείται από μέλη της
Ακαδημαϊκής Επιτροπής του Προγράμματος Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας»,
ευελπιστούμε
πως τα βιβλία αυτά δεν θα έχουν καμιά θέση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της
Ελληνικής νεολαίας.

 

Με εκτίμηση,

 

Πρόεδρος Επιτροπής Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου-Νίνα Γκατζούλη

Παμμακεδονική Ένωση ΗΠΑ-Δρ. Αντώνιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Αυστραλίας-Δημήτρης Μηνάς, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Καναδά-Χαράλαμπος Μουτουσίδης, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Ευρώπης-Αρχιμανδρίτης Παντελεήμων
Τσορμπατζόγλου, Πρόεδρος

Μακεδονικά Τμήματα Αφρικής-Αμύντας Παπαθανασίου, Πρόεδρος

 

Κοινοποίηση: Μέλη της Ελληνικής βουλής

                      
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

 

 

 

.

(741) αναγνώσεις

3 comments

  1. Οι σκοτεινοί κύκλοι της νέας τάξης πραγμάτων βάλθηκαν

    να αλλοιώσουν την Ιστορία της Ελλάδας

    και να καταστρέψουν τόσο το παρόν όσο και το μέλλον της

    (π.χ. με τη στημένη οικονομική κρίση και την οργανωμένη εισβολή των λαθρομεταναστών).

    Ας αντισταθούμε.

  2. Το τερατούργημα που λέγεται τετράτομη βαλκανική ιστορία και θα διανεμηθεί στους μαθητές
    αποτελεί την εξωραισμένη προσπάθεια να ωραιοποιηθεί ο ισλαμικός κόσμος της Οθωμανικής
    αυτοκρατορίας,να στηλιτευτεί η “βαρβαρότητα” των ορθόδοξων κρατών και έμμεσα να γίνει
    δεκτή η τουρκική πρόταση για επιστροφή στον νεοθωμανισμό.
    Ειλικρινά δεν περιμέναμε κάποια διαφορετική πρωτοβουλία από άτομα που από την φοιτητική τους
    ηλικία είναι ταγμένα στον διεθνισμό και την νέα τάξη πραγμάτων.Το πρόβλημα το έχει ο ελληνικός
    λαός που δεν έχει το θάρρος να απορρίψει μέσα από την ψήφο του πρόσωπα και παρατάξεις που δεν
    συνάδουν με την εθνική μας παράδοση.
    Νεκτάριος Κατσιλιώτης
    Ιστορικός-Εκδότης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *