Συναυλία εντός Ιερού Ναού στον Άγιο Παντελεήμονα Αττικής!

Αναρωτιέμαι αν έχει ξαναγίνει ποτέ συναυλία μέσα σε Ορθόδοξο Ιερό Ναό, και μάλιστα με άδεια του Αρχιεπισκόπου!

Διαφωτίστε μας, παρακαλώ, όσοι γνωρίζετε.

Και όχι, δε με ενοχλεί να έχει άποψη ο οιοσδήποτε κληρικός για ένα «πολιτικό θέμα» – με την ευρεία έννοια. Διότι μ’ αυτήν την έννοια τα πάντα είναι πολιτικά!

Όμως άλλο αυτό και άλλο να κάνουμε συναυλίες σε ναούς!
ΥΓ. Δείτε και το σχετικό βίντεο.

.

(502) αναγνώσεις

22 comments

  1. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ, ΟΠΩΣ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΠΙ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΥ, Η ΚΟΖΑΝΗ ΕΠΙ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ, ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ, ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ…

  2. Νομίζω πως φτάσαμε πια στον πάτο.Αν το Βατοπέδι ήταν ένα αν μέρει κατευθυνόμενο σκάνδαλο, εδώ η ίδια η ιεραρχία εκχωρεί τη χρήση χώρου λατρείας για τον Νταλάρα (αθάνατε Πανούση είχες το προορατικό). “Εν εκκλησίαις ευλογείτε τον Θεό Νταλάρα…”
    Η αμηχανία μου ήταν η παρουσία του Αναστασίου Αλβανίας που πολύ τον σέβομαι.
    Η λογική μπορεί να βρει πολλά επιχειρήματα υπέρ της πρωτοβουλίας της Αρχιεπισκοπής. Το εκκλησιαστικό βίωμα, όμως, επαναστατεί.

  3. Συναυλίες με κλαμπατσίμπαλα; Μα τι λέτε; Οι ναοί είναι τόποι λατρείας και τίποτα άλλο. Ούτε μουσεία για τους τουρίστες, ούτε χώροι αναψυχής να τρώμε τοστ και να ακούμε μπουζούκια. Αν είναι έτσι, να γίνουμε κανονικοί Προτεστάντες να μην έχουμε και προβλήματα.

  4. ΈΧΩ ΤΗ ΓΝΏΜΗ ΌΤΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ! ΑΛΛΟ “ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ” ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ

  5. Δὲν συνηθίζεται ἡ χρήση ὁργάνων. Τὸ «δὲν ἐπιτρέπεται» στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν εἶναι κανόνας μὲ ἰσχύ νόμου καὶ συγκεκριμένες, προκαθορισμένες κυρώσεις γιὰ τοὺς παραβάτες, ὅπως στὴν Δύση, ἀλλὰ διδασκαλία πού στηρίζεται πρῶτον στὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν Ἱερὰ Παράδοση καί, δεύτερον, στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐμπειρία. Ἡ Ἐκκλησία, δηλαδή, λέει στὰ μέλη της : «Ὁ Θεὸς σὲ ἔπλασε ἐλεύθερο ὥστε ἐλευθέρως νὰ ἐπιλέγεις τὶ σκέπτεσαι καὶ τὶ πράττεις. Πρόσεξε μόνον διότι κάνοντας αὐτὸ κι ἐκεῖνο, ἀπ` ὅσο γνωρίζουμε ἀπὸ τὶς γραφές τὴν παράδοση καὶ τὴν πεῖρά μας, βλάπτεις τὴν ψυχή σου».
    Πάντως, σὲ ἔκτακτες ἀνάγκες, οἱ Ἱεροὶ Ναοὶ ἔχουν γίνει μέχρι καὶ θάλαμοι φιλοξενείας καὶ ὕπνου προσφύγων καὶ ἀστέγων. Προφανῶς, αὐτὸ εἶχε κατὰ νοῦν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος : Προκειμένου νὰ βάλουμε τοὺς ἀστέγους μέσα στοὺς ναούς, καλύτερα νὰ συγκεντρώσουμε χρήματα γιὰ νὰ τοὺς ὑποστηρίξουμε σὲ καταλληλότερο χῶρο. Ὑπάρχει καὶ ὁ συμβολισμὸς τοῦ συγκεκριμένου ναοῦ καὶ τῆς περιοχῆς του. Γνωρίζω, ἐκ πικρᾶς πείρας πόσο κοστίζει ἡ χρησιμοποίηση τοῦ Μεγάρου Μουσικῆς. Μὲ τὴν χρησιμοποίηση τοῦ ναοῦ γιὰ τὴν συναυλία τὰ χρήματα ποὺ θὰ ἐδαπανῶντο γιὰ τὴν χρήση τοῦ Μεγάρου Μουσικῆς θὰ μείνουν γιὰ τοὺς σκοποὺς τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς.
    Φυσικά, ἐναπόκειται σὲ κάθε πιστὸ νὰ κρίνει ἂν ἡ συλλογιστικὴ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἀλγεβρικῶς ἀποδίδει ἢ βλάπτει.

  6. Προκαλεί τουλάχιστον αλγεινή εντύπωση ότι η παραχώρηση του ναού όχι μόνο ενεκρίθη, αλλά εδόθη στην εκδήλωση και υπέρ το δέον πανηγυρικός τόνος με την παρουσία του ιδίου του Αρχιεπισκόπου. Αδυνατώ να ανεύρω την επικαλούμενη έκτακτη ανάγκη που επέβαλε αυτήν την παραχώρηση. Αρκετοί ναοί της Αρχιεπισκοπής έχουν πνευματικά κέντρα και αίθουσες για τέτοιου είδους εκδηλώσεις, γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε ένας τέτοιος χώρος για τον ίδιο σκοπό; Εκτός εάν μας ενδιαφέρει μόνο η χωρητικότητα σε βάρος της ιερότητας. Φοβάμαι ότι με την κίνηση αυτή άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου διότι πλέον οι Ιεροί Ναοί θα αντιμετωπίζονται ως χώροι κατάλληλοι για διοργάνωση παρόμοιων εκδηλώσεων. Ποιός θα μπορεί εκ των προτέρων να κρίνει με βεβαιότητα ότι η σκοπούμενη εκδήλωση πληροί κάποιες προϋποθέσεις ή όχι; Και ποιά κριτήρια θα λαμβάνονται υπόψιν, της Εκκλησίας, των δημοσιογράφων ή του κόσμου; Ή θα αποδεχθούμε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και οι Ναοί μπορούν να φιλοξενούν οιαδήποτε εκδήλωση αρκεί να έχει φιλανθρωπικό σκοπό; Όσο καλές και αν ήταν οι προθέσεις, το μέλλον θα δείξει ότι με την ενέργεια αυτή δημιουργήθηκαν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύθηκαν.

  7. Ο Αρχιεπίσκοπος της σιωπής, εμίλησε.
    Ο κρυμμένης Αρχιεπίσκοπος, επιτέλους εμφανίστηκε, 3 χρόνια μετά την ενθρόνισή του.

    Τι είπε; «κάντε συναυλία στον Ιερό Ναό για τους μετανάστες»!
    Που εμφανίστηκε; Στη συναυλία!

    Μέσα στα κακά βρήκα κι ένα καλό. Τουλάχιστον μας θύμισε ότι υπάρχει. Τρία χρόνια τώρα είχα ξεχάσει ότι έχουμε Αρχιεπίσκοπο…

  8. Συναυλία αυτού του είδους μέσα σε ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει ξαναγίνει (στην Ελλάδα, τουλάχιστον, κι απ’ όσο γνωρίζω). Η ευθύνη του κομματισμένου αρχιεπισκόπου είναι μεγάλη, διότι τώρα έβαλε μία κακή αρχή. Τι θα κάνει όταν κάποιοι θα θελήσουν να επαναλάβουν την “ατραξιόν” και τού ζητήσουν την άδεια;
    Ο άνθρωπος αυτός κάνει ό,τι του υπαγορεύει η κυβέρνηση και αυτό είναι πολύ άσχημο, διότι τον εκθέτει. Τον είδαμε να παρακάθεται σε υπουργικό συμβούλιο, τότε που κατάρτιζαν το ν/σχέδιο για την χορήγηση ιθαγενείας στους μετανάστες. Τι γύρευε εκεί; Μήπως αυτό το έχουμε ξαναδεί; Δεν ξέρει να κρατά την θέση του, δεν έκανε για αρχιεπίσκοπος.

  9. Ο ένας Δεσπότης- ο πρώην Αττικής- μάζεψε 1 εκ.ευρώ για ώρα ανάγκης(είχε αγάπη στον εαυτό του!) , ο δεύτερος-ο νύν Ζακύνθου-έκανε δηλώσεις σε πορνοπεριοδικό και για προγαμιαίες σχέσεις.Ο τρίτος-ο νύν Μεσσηνίας- έκανε ομιλία σε στοά μασόνων προ μηνών, ο τέταρτος-ο Βόλου Ιγνάτιος- φέρνει παπαδίνα και άλλους παπικούς να μας κάνουν μαθήματα θεολογίας σε τακτικό σεμινάριο.Ο πέμπτος-ο νύν Πρεβέζης- αναγκάζει τους ιερείς του να κάνουν όλη την Θεία Λειτουργία στην δημοτική(δεν στέκει ούτε ένα επιχείρημα υπέρ αυτού ενώ δέχεται επίθεση η γλώσσα μας από την πολιτεία κ.ά.κέντρα) .
    Όλα τα παραπάνω με στεναχωρούν αρκετά ,αλλά , ήρθε τώρα και η απέραντη αγάπη του Αρχιεπισκόπου για πολιτισμό και εράνους για να κάνει τον Ιερό Ναό=Οίκο Θεού , οίκο συναυλιών ,όπως οι παπικοί το κάνουν εδώ και χρόνια.
    Ακόμα και οι Δεσποτάδες/Αχιεπίσκοποι υπόκεινται στον νόμο του Τριαδικού Θεού .Θέλει ο Θεός κάτι τέτοιο, αναφέρει η Ιερά Παράδοσή μας κάτι τέτοιο(εκτός απο την παλαιά Διαθήκη και για λίγο) ;;;
    Σας παρακαλώ , μήν παραπονιέστε μόνο , εκφράστε έντονα και με σεβασμό την δυσαρέσκειά σας και την αντίθεσή σας ,ενημερώστε τον κόσμο , θα δώσουμε όλοι μας λόγο εν ημέρα κρίσεως .ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΜΟΥ ΑΛΗΘΕΙΑ (ΑΜΩΜΟΣ-ΨΑΛΤΗΡΙ)
    Μέσα στον Ιερό Ναό συλλειτουργούν Άγγελοι Κυρίου ,στο Άγιο Βήμα ο ίδιος ο Ι.Χριστός θυσιάζεται υπέρ ημών ,μήπως θα ξαναειπωθεί ότι τον κάναμε οίκο εμπορίου(πολιτιστικού-ψευδοφιλανθρωπίας) και θα ακούσομε ξανά το ουαί υμίν ,γραμματείς και Φαρισαίοι ,υ π ο κ ρ ι τ α ί !!!

  10. Ἐγώ ἤδη ἔκλεισα θέση, συγγνώμη, στασίδι ἤθελα νά πῶ, σέ συναυλίες τοῦ καλλιτεχνικοῦ προγράμματος τῆς Καπνικαρέας γιά τήν ἐρχόμενη ἄνοιξη.Θά ἔρθουν κάτι κουαρτέτα ἐγχόρδων , μούρλια σᾶς λέω !
    Μάλιστα πλήρωσα χωρίς νά περιμένω σέ οὐρές κλπ. χάρις στήν πολύ ἔξυπνη κίνηση τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς , ἡ ὁποία σέ συνεργασία μέ τήν InterBank ἐξέδωσε τήν πιστωτική “New age Card” !

  11. Έγώ φρονώ, ότι το θέμα είναι άλλο τόσο πολιτικό, όσο και η συζήτηση για τα λεφτά τα οποία ζητάνε οι παπάδες για να τελέσουνε τα μυστήρια του γάμου, της βάφτισης κ.ο.κ.
    Δεν είναι πολιτικό θέμα αλλά ζήτημα Πίστης, γιατί πράγματι εάν η εν λόγω ενορία ήτανε πράγματι ενορία, φυσικά το επίμαχο ζήτημα δεν θα είχε τεθεί.
    Η συγκατάθεση της Αρχιεπισκοπής αποδεικνύει για άλλη μια φορά, πλέον πανηγυρικά κατά την άποψή μου, πόσο έχει απομακρυνθεί ο ανώτερος κλήρος από τον λαό και για αυτό φυσικά δεν φέρει ευθύνη (μόνο) ο κλήρος.
    Είναι επίσης άλλο ένα τεκμήριο, για όσους επιμένουνε πεισματικά να το αγνοούνε, για το γεγονός, ότι η διαπλοκή πολιτικής και Εκκλησίας, δεν βλάπτει μόνο την πολιτεία αλλά και την Εκκλησία.

  12. Α! Να χαθειτε θεομπαιχτες. Συναυλια εντος Ιερου Ορθοδοξου Ναου σας μαρανε και δεν βλεπετε την αλλοτριωση του Ελληνισμου απο τα περιξ του Ναου αλλοπιστα στιφη που αποδομουν την Εθνικη Ελληνικη Ορθοδοξη Ταυτοτητα. Τιποτενιοι υποκριτες!

  13. Αφού έγινε, λοιπόν, η αρχή με την εν λόγω συναυλία και πλέον οι Ιεροί Ναοί θεωρούνται απλώς κατάλληλοι στεγασμένοι χώροι για την φιλοξενία παντός είδους εκδηλώσεων, ιδού ορισμένες προτάσεις για την “αξιοποίησή” τους προς την “προοδευτική” Αρχιεπισκοπή : α) παραστάσεις θεάτρου, μη εξαιρουμένου του θεάτρου σκιών, β) τουρνουά αθλητικών αγώνων για αγωνίσματα κατά προτίμηση επιτραπέζια (σκάκι, τάβλι κλπ.), αλλά γιατί όχι και κλειστού χώρου (βόλλεϋ, μπάσκετ κλπ.), γ) διοργάνωση σεμιναρίων, συνεδρίων και διαλέξεων ποικίλου περιεχομένου, δ) λειτουργία εντευκτηρίων και αιθουσών ψυχαγωγίας, ε) φιλοξενία καλλιτεχνικών εκθέσεων ή επιδείξεων κλπ. Φυσικά, ως απαραίτητες προϋποθέσεις τίθενται το “υψηλό επίπεδο των διοργανωτών, η ποιότητα του περιεχομένου, ο καλός, κατά προτίμηση φιλανθρωπικός, σκοπός της εκδήλωσης” (αλίμονο σε όποιον τα κρίνει ανεπαρκή, κινδυνεύει πλέον να κατηγορηθεί για φονταμενταλισμό) και η κάλυψη του ιερού με κατάλληλο σκηνικό, ώστε να μην “ενοχλείται” το κοινό.
    Γιατί να αρκούμαστε στην αντιγραφή των Παπικών και Ευαγγελικών προτύπων μας, ενώ μπορούμε να προχωρήσουμε ακόμη πιο μπροστά (στον δρόμο για τον γκρεμό) αξιοποιώντας κατάλληλα το Ελληνικό δαιμόνιο.

  14. Κατὰ ποιὸν ἀκριβῶς τρόπο βλάφθηκε ἡ ψυχή μας ἀπὸ τὴν συναυλία ; Γι`αὐτὸ καὶ μόνον γι` αὐτὸ πρέπει νὰ δώσει λόγο ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὡς κληρικός.
    Ἀπὸ τὰ σχὸλια βλέπω ὅτι πολλοὶ σκανδαλίσθηκαν ἀπὸ τὴν εἰσδοχὴ τῶν θύραθεν τεχνῶν σὲ χῶρο τῆς ἐκκλησίας. Ἀλλὰ δὲν βλέπω ἀντίστοιχη προθυμία καὶ καλὴ διάθεση νὰ καλύψουν τὸ κόστος ποὺ συνεπάγεται γιὰ τοὺς ἀναξιοπαθοῦντες ὁ μὴ σκανδαλισμὸς τους. Μόνον κατάρες καὶ κατακρίσεις. Ὄχι καὶ τόσο Χριστιανικὴ προσέγγιση.
    Καὶ ὁ Χριστὸς ποὺ τόλμησε νὰ κάνει θαῦμα τὸ Σάββατο, σκάνδαλο ἦταν.

  15. “…δὲν βλέπω ἀντίστοιχη προθυμία καὶ καλὴ διάθεση νὰ καλύψουν τὸ κόστος ποὺ συνεπάγεται γιὰ τοὺς ἀναξιοπαθοῦντες ὁ μὴ σκανδαλισμὸς τους…”. κε Γεώργιε, εάν δεν βλέπατε το έργο της εκκλησίας πριν από την περιώνυμη συναυλία, δεν οφείλεται στην ανυπαρξία του, αλλά στην αυτονόητη για κάθε πιστό απροθυμία προβολής του. Οι Χριστιανοί προσέφεραν και θα προσφέρουν στους αναξιοπαθούντες, σε αντίθεση με πολλούς άλλους που καμώνονται ότι κόπτονται για αυτούς, αλλά μόνο θεωρητικά, προς εξυπηρέτηση των προσωπικών τους ιδεολογικών αγκυλώσεων. Οι πόροι της Εκκλησίας για την εκπλήρωση του ανωτέρω έργου πρέπει να είναι κυρίως οι οικειοθελείς εισφορές των πιστών και όχι η εκμετάλλευση των ναών ως αιθουσών εκδηλώσεων. Εάν οι πιστοί σκανδαλίζονται, η Εκκλησία μακροπρόθεσμα χάνει πολύ περισσότερα από όσα δυνητικά θα μπορούσε να προσφέρει η “αξιοποίηση” των ναών. Βέβαια, το εν λόγω περιστατικό αποτελεί μία παρωνυχίδα μπροστά στις υπόλοιπες περιπτώσεις πνευματικής έκπτωσης και διασπάθισης εκκλησιαστικών εσόδων. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι οι κατάρες και οι κατακρίσεις δεν αποτελούν ορθόδοξη προσέγγιση. Όμως, ούτε η απάθεια και η αδιαφορία αρμόζουν σε έναν Ορθόδοξο. Όποιος επιθυμεί να δώσει λευκή εντολή για όλα τα θέματα στην Ιεραρχία χωρίς κανένα δικαίωμα αντίρρησης μπορεί ευχερώς να ενταχθεί σε άλλη Εκκλησία που ως ηγέτη θεωρεί ότι έχει τον “αλάθητο αντιπρόσωπο του Θεού επί της γής”. Όσο για την επιχειρούμενη παρομοίωση νομίζω ότι είναι λίαν ατυχής, και δεν μπορώ να κατανοήσω πώς η θεραπεία ενός ασθενούς μπορεί να συγκριθεί με την συναυλία. Από την συγκεκριμένη συναυλία πόσοι ασθένησαν και πόσοι θεραπεύθηκαν;

  16. Οι ιερείς του συγκεκριμμένου ναού φέρουν την πρώτιστη ευθύνη γιατί αποδέχτηκαν αυτήν την αποϊεριοποίηση του χώρου.Από εκεί και ύστερα αναφορικώς προς τον Ιερώνυμο, δεν μας εκπλήσσει η στάση του αντιθέτως επιβεβαιώνει την ανυπαρξία του και μας κάνει να ενθυμούμεθα τον αείμνηστο, πραγματικό αγωνιστή, προκάτοχό του Χριατόδουλο!

  17. Μήπως γνωρίζει κάποιος απο εσάς τι μουσική ακούστηκε μέσα στην εκκλησία? Διαφέρει σε πολλά το Άξιον Εστί πχ από τις δοξολογίες των ιερέων?

  18. arxoxris, και τις ίδιες «δοξολογίες» να τραγουδούσαν, πάλι άστοχο θα ήταν. Το θέμα δεν είναι ότι δεν ταιριάζει η μουσική με τον χώρο, αλλά η συναυλία. Ο ιερός ναός είναι χώρος λειτουργίας. Είναι χώρος λατρείας και προσευχής. Είναι χώρος Θείας Κοινωνίας. Δεν είναι χώρος διασκέδασης, αναψυχής ή καλοπέρασης. Ό,τι δεν εντάσσεται σ’ αυτό για το οποίο χτίστηκε είναι άστοχο. Αυτά κάνουν και στη δυτική ευρώπη και ψάχνουν να βρουν με το τουφέκι κανέναν Χριστιανό στην κυριολεξία! Μα ούτε μουσείο είναι. Να πηγαίνεις τη βόλτα σου και να βλέπεις τις εικόνες. Είπα εικόνες. Ούτε οι εικόνες επιτελούν το έργο τους όταν τις βάζουμε στα μουσεία. Οι εικόνες δεν είναι στεγνά έργα τέχνης για να τις θαυμάζουμε σε χώρους ξένους προς τη λατρεία. Και εντάξει, οι αμύητοι αυτά δεν τα καταλαβαίνουν καλά. Ο Αρχιεπίσκοπος; ο Αλβανίας; τι χαμπάριασαν;

  19. Διαφέρει, διαφέρει ! Ὑπάρχει διαφορὰ μεταξύ ἁγιογράφου καὶ ζωγράφου, μεταξὺ ψάλτη καὶ κανταδόρου ἔγραφε ὁ Φώτης Κόντογλου.
    Μὴν νομίζετε, ἔχω κι ἐγὼ διατελέσει μέλος Ἐπιτροπικοῦ Συμβουλίου, καὶ δὲν θὰ συμφωνοῦσα νὰ δώσουμε τὸν ναὸ γιὰ θύραθεν ἐκδηλώσεις. Ἄλλο, ὂμως, ἡ τεκμηριωμένη διαφωνία καὶ ἄλλο ἡ κατάκρισις, καὶ μὰλιστα, γιὰ ἄσχετα θέματα.

  20. Είναι απίστευτα αυτά που γίνονται στις μέρες μας. Όλα με Θεό τη ψυχρή λογική μπορούν να εξηγηθούν και να τα χωνέψουμε. Ο Θεός όμως δεν είναι στα μέτρα μας ή σε οποιοδήποτε μέτρο. Κρίμα που ο Γιώργος Νταλάρας έκανε αυτό το πράγμα. Όπως φαίνεται ο καθένας έχει την τιμή του σ’αυτό τον κόσμο.

    Παρακολουθούσα επί χρόνια τις εκάστοτε δηλώσεις του Γιώργου Νταλάρα και η εντύπωση μου ήταν ότι ο άνθρωπος ήξερε τις προτεραιότητες του και είχε σταθερές αρχές και αξίες και πάνω απ’ όλα ιδιαίτερη ευαισθησία στις παραδόσεις, την ιδιοσυγκρασία και τη ψυχοσύνθεση αυτού του λάού. Τα τελευταία χρόνια όμως είναι γεγονός ότι σιωπά. Τελικά η ισωπέδωση για την οποία κατηγορούσε το σημερινό παγκόσμιο κατεστημένο προφανώς δεν τον άφησε ανεπηρέαστο.

    Και κάτι ακόμη. Πάντοτε υπάρχουν “Θεάρεστες” εξηγήσεις για το κάθε τι που κάνει η πολιτεία με τη σύμπραξη της Διοικούσας Εκκλησίας. Κύριος κριτής όλων μας όμως είναι ο Θεός μέσω της συνείδησης μας. Όταν κλείνουμε τα μάτια της συνείδησης μας, βέβαια δεν μπορούμε να δούμε ούτε αυτή την κρίση του Θεού ούτε και τα κριτήρια και τις αξίες που βάσει των οποίων βλέπαμε τα πράγματα πριν 5 ή 15 χρόνια.

  21. “Υμνείτε τον Κύριον εν χορδαίς και οργάνοις” ….
    Μεταξύ των μουσικών κομματιών που παίχτηκαν στο Ναό, ήταν και η MISSA CRIOLA, μια μοντέρνα σύνθεση από την καθολική λειτουργία που συνέθεσε ένας λατινοαμερικάνος παπάς.
    Άλλωστε η μουσική, η τέχνη γενικώτερα που δημιουργεί ο άνθρωπος, είναι η γέφυρα για να συναντήσει ο άνθρωπος το Θεό του. Θα έλεγα ότι δεν υπάρχει πιο φυσικό πράγμα να γίνεται μουσική συναυλία σε ναό, με την προϋπόθεση ότι δεν θα τον έχουν “βρωμίσει ” οι παπάδες….

  22. Το ΄΄ύμνείτε τον Κύριον εν χορδαίς και οργάνοις΄΄ ίσχυε στην παλαιά Διαθήκη ,όπου ίσχυε και το οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος .Στην Νέα διαθήκη της Παρουσίας του Κυρίου Ιησού Χριστού και για 2000 χρόνια Ιεράς Παράδοσης δεν είχαμε μουσικά όργανα , δεν είμαστε πιο έξυπνοι και πιο αγνοί από τους Αγίους Πατέρες που θα πρότειναν μουσικά όργανα εάν ήταν Θέλημα Θεού . Μήπως όμως κάποιοι λατινόφιλοι και παπικοί θέλουν να μας κάνουν σαν τους φίλους τους που κάνουν συναυλίες και χορούς εδώ και δεκαετίες μέσα στις ψευδοεκκλησίες τους ;;;
    Οι Άγιοι του Θεού μας δείχνουν τον σωστό δρόμο και την γέφυρα προς τον Τριαδικό Θεό , τόσους αιώνες δεν έκαναν συναυλίες με φόβο Θεού , ο Οίκος Θεού σημαίνει ότι σε κάθε Θεία Λειτουργία θυσιάζεται ο Ιησούς Χριστός για τις αμαρτίες μας , Άγγελοι συλλειτουργούν και εμείς τον κάνουμε οίκο εμπορίου…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *