Η Εκκλησία απέναντι στη σύγχρονη κρίση

Διαβάστε την έκδοση της Αρχιεπισκοπής «Προς τον Λαό» που διανεμήθηκε στους ναούς όλης της χώρας την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010.

Είναι θετικό που η Εκκλησία της Ελλάδος αποφάσισε να μιλήσει, μετά από τρία περίπου χρόνια σχετικής αφωνίας.

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/anakoinothenta/pros_lao_2010.pdf
.

(1015) αναγνώσεις

22 comments

  1. Εἰλικρίνεια
    + Λιτότης
    + Ἐγκράτεια
    + Ὀλιγάρκεια
    = Σωτηρία

  2. Ποιοι μιλάνε;

    Mιλάνε αυτοί που κατ’ εξοχήν ευθύνονται για την από ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους οικονομική υπανάπτυξη της πατρίδας μας, αυτοί που με κουρελοτίτλους από την βυζαντινοκρατία και την οθωμανοκρατία, έχουν ιδιοποιηθεί τεράστιο ποσοστό από τον εθνικό πλούτο, αυτοί που επί δύο σχεδόν αιώνες εμπόδισαν την δημιουργία Κτηματολογίου, αυτοί που ρευστοποίησαν και καρπώθηκαν εύκολο χρήμα από γαίες, ακίνητα και τραπεζικές μετοχές που στην πραγματικότητα δεν τους ανήκαν ποτέ, αυτοί που υποχρέωσαν το δούλο σε αυτούς Ελληνικό Κράτος, είτε είχε είτε δεν είχε, να στέλνει απίθανα τεράστια ποσά από τα χρήματα των φορολογούμενων υπηκόων του σε ξένες χώρες για να συντηρήσει χρηματοβόρα «πατριαρχεία» και προσηλυτιστικές «αποστολές».

    Mιλάνε αυτοί των οποίων οι χρυσοφόρες «υπηρεσίες», επιχειρήσεις και προσοδοφόρα ακίνητα φοροαπαλάσσονται σκανδαλωδώς, σε ύψος 2 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, αυτοί των οποίων τους μισθούς πληρώνει το Κράτος που τώρα σείει άγρια την σπάθα κατά των εργαζομένων στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ, αυτοί που δεν τους άγγιξε έως τώρα κανένα «μέτρο» και, καθ’ όπως φαίνεται, ούτε που μελλοντικά θα τους αγγίξει, αυτοί που επί δύο περίπου αιώνες επέβαλλαν στο υπόδουλο Κράτος, με ραβασάκια ή τηλεφωνήματά τους, διορισμούς, τοποθετήσεις στελεχών, ακόμη και χορηγήσεις πτυχίων.

    Μιλάνε αυτοί που με την πολιτική τους ισχύ ελέγχουν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και με την οικονομική τους ισχύ την πλειοψηφία των Μαζικών Μέσων Ενημέρωσης, αυτοί που επιβάλλουν και πετυχαίνουν να σκύβουν μπροστά τους το κεφάλι σε ένδειξη υποταγής, όλοι ανεξαιρέτως οι εκπροσωπούντες το Ελληνικό Κράτος, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό έως την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Μιλάνε αυτοί που βουλιμικά κατασπάραξαν τεράστια ποσά κοινοτικών χρημάτων για να αυξήσουν την χλιδή και την τρυφή στις υπερβολικά πολλές μητροπόλεις και στα ακόμα πιο πολυπληθή μοναστήρια τους, αυτοί που καταβρόχθησαν αμύθητα ποσά για δήθεν «φιλανθρωπικό» έργο, αυτόκλητοι εργολάβοι, για να μην πούμε νταβατζήδες, της αυτονόητης φιλαλληλίας την οποία έχουν εδώ και αιώνες ξεφτιλίσει σε ελεημοσύνη.

    Αυτοί που με την περιβόητη «Αλληλεγγύη» και την «καθαρτήρια» μετάλλαξή της «Αποστολή» κατάπιαν και εξακολουθούν να καταπίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου, με την κάλυψη και υποστήριξη μάλιστα των πρόσφατων κυβερνήσεων τις οποίες τώρα τόσο αχάριστα και υποκριτικά εγκαλούν, αλλά και αυτού του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια.

    Mιλάνε αυτοί που κατ’ εξοχήν ευθύνονται τόσο για την, μέσα από τις οικογένειες, τα σχολεία και τα Μ.Μ.Ε. που ελέγχουν, διαμόρφωση των νεοελλήνων σε λαό που ηλιθιωδώς υποθήκευσε το μέλλον του, όσο και του λασπώδους ηθικού τοπίου που κυριαρχεί παντού, του λασπώδους ηθικού τοπίου του βυζαντινισμού, αλλά και του οθωμανισμού, του οποίου τελευταίου κατήντησαν το Ελληνικό Κράτος τον μοναδικό συνεχιστή, όταν η ίδια η Τουρκία έχει εδώ και έναν περίπου αιώνα τελειώσει με αυτόν οριστικά.

    Μιλάνε αυτοί που τώρα, εντελώς απρόσβλητοι από τις βίαιες ανακατατάξεις που δεχόμαστε κατακέφαλα όλοι οι άλλοι «κοινοί θνητοί» και όλες ανεξαιρέτως οι κοινωνικές τάξεις και όλα τα επαγγέλματα, περιμένουν στην άκρη, καθισμένοι επάνω στον αμύθητο πλούτο τους, ακίνητο αλλά και «ρευστό», αποθηκευμένο στην χώρα αλλά και, κυρίως, στο εξωτερικό, για να καταπιούν αύριο ολόκληρη την ημιδιαλυμένη και παραπαίουσα νεο-ελληνική κοινωνία, με την «βαθιά» εξουσία της οικονομικής και, εν τέλει, πολιτικής ευρωστίας τους.

    Ακόμα και έτσι όμως είναι αδηφάγοι και για, για να μην ξεχάσουν την… τέχνη, εξακολουθούν να κατασπαράσσουν ακόμα και «φθηνουρίες», όπως 1 ταπεινό ευρώ από κάθε ειδική συναλλαγή μιας ζημιογόνας κρατικής τράπεζας ή μπουκιές από το ποσό που συγκεντρώθηκε από τον «8ο Ετήσιο Αγώνα Κατά της Φτώχειας» (14.12.«2010»).

    Αυτοί είναι που μιλάνε! Οι ρασοφόρες ακρίδες και το τεράστιο πλήθος των συνενόχων τους, που τώρα υποδύονται τους πατριδαμύντορες -αυτοί που στα «ιερά» τους βιβλία αγνοούν παντελώς την λέξη «πατρίδα»!

    Αυτοί είναι που μιλάνε! Οι εκλεκτοί και μοσχαναθρεμένοι των βυζαντινών και οθωμανών κατακτητών, οι συνεργάτες όλων των τυράννων και κατακτητών, οι εφευρέτες του ψυχοτρομοκρατικού «επιχειρήματος» ότι όποτε υποδουλωνόντουσαν οι πιστοί τους ήταν γιατί ο «τριαδικός» Θεός τους το επιθυμούσε!

    Αυτά τα καλοζωϊσμένα παράσιτα έρχονται τώρα να δαγκώσουν το υπηρετικό χέρι που επί δεκαετίες τους μπουκώνει και τους σκουπίζει, για να πουλήσουν φιλολαϊκό προφίλ και φιλοπατρία, ουρλιάζοντας υστερικά μέσα από το φυλλάδιό τους ότι η Ελλάδα είναι «χώρα υπό κατοχή».

    Για πρώτη φορά, και μοναδική ίσως, θα συμφωνήσουμε μαζί τους στο τελευταίο. Μόνο που η κατοχή δεν επεβλήθη πρόσφατα και ούτε ο στρατός κατοχής είναι μόνον εκείνος, τον οποίο αυτοί κουτοπόνηρα επιχειρούν να δείξουν. Αργά ή γρήγορα θα πάψει η πλατυτάτη ομπρέλα προστασίας που τώρα οι θεοκράτες συντηρούν με τα πλούτη τους και τις πολυειδείς πιέσεις τους και τότε οι Έλληνες θα δουν την κανονική εικόνα.
    Και όταν την δουν, οι όποιοι κατακτητές, «παλαιοί» και «νέοι», θα περιέλθουν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Σε μια θέση από την οποία δεν θα τους βγάζει κανενα προπαγανδιστικό πυροτέχνημα, πόσω μάλλον τα ευχέλαια και τα σταυροκοπήματα.

    Έτσι πάντως, «για την Ιστορία» που λέμε, θυμίζουμε ότι το 1857, την ίδια χρονιά που στην τραγική πατρίδα μας το υπόδουλο στους ορθόδοξους θεοκράτες Κράτος επέβαλλε στους μαθητές την υποχρέωση του τακτικού εκκλησιασμού υπό την επιτήρηση των δασκάλων τους, στο Μεξικό η κυβέρνηση Χουάρες προέβαινε σε εθνικοποίηση της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας και των μοναστηριών για να την χρησιμοποιήσει ως ενέχυρο για κρατικό δάνειο από το εξωτερικό.

    Πέρα από τους ρεκασμούς των θεοκρατών, αυτό θα αποτελούσε για την Ελλάδα του 2011 μια σημαντικότατη βοήθεια για την αποτροπή της εξαθλίωσης των πολιτών της και την εκχώρηση της εθνικής της κυριαρχίας. Μόνο που, για την ώρα τουλάχιστον, δεν υπάρχουν πολιτικοί με το ικανό ανάστημα να το δρομολογήσουν. Οι υπάρχοντες εκχωρούν καθημερινά ολοένα και περισσότερη Ελλάδα στις περιβόητες «αγορές» και παράλληλα σκύβουν υποτακτικά μπροστά στα ρασοφόρα αφεντικά τους.

    (ΑΝΤΙΓΡΑΦΉ – ΑΠΌΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ
    ΥΠΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ
    Από: http://www.ysee.gr/index.php?type=deltia_typou&f=232)

  3. Νὰ καὶ μιὰ καλὴ εἴδηση : Ἡ σωτηρία εἶναι νὰ ἐπιστρέψουμε στὴν εἰδωλολατρεία …
    Γιατὶ εἶναι καλὴ εἴδηση ; Μὰ γιατὶ μᾶς παρηγορεῖ: ὅταν βλέπεις τὰ χειρότερα, παρηγορεῖσαι γιὰ τὰ χάλια σου.
    Καὶ γιὰ κάτι ἀκόμη : Ἂν ἐπρόκειτο νὰ προσκυνήσω ἕναν θεὸ φτιαγμένο μὲ τὰ χέρια μου, γιατὶ ὄχι τὸν Μαμμωνᾶ ποὺ εἶναι καὶ ἀποδοτικός ; Βέβαια, ἡ οἰκονομικὴ κρίση τον ἔχει ἴσως λίγο κοντύνει, ἀλλὰ κάποτε ἀσφαλῶς θὰ ἀνακάμψει. Καὶ δὲν κινδυνεύει καὶ ἡ συζυγική μου τιμή ἀπὸ τὸν μπερμπάντη τὸν Δία.

  4. Ο συντάκτης του άρθρου αυτού είναι βέβαιον ότι έχει σύγχυση φρένων…

  5. Μα τον Δία, έφτασε και εδώ το ΥΣΕΕ;
    Ρε δεν πάτε να κάνετε καμία ανθρωποθυσία στον Όλυμπο, κι αφήστε τους υπόλοιπους να διαβάζουμε ό,τι γουστάρουμε; ευχαριστώ.

  6. Τι να πω?
    Το “αντίβαρο” δίνει το κείμενο με λινκ για να το διαβάσουμε
    και ο φίλος του “υσεε” παραθέτει ολόκληρο κατεβατό ως σχόλιο copy paste μαζί με το…λινκ.
    Ο πολιτισμός του καθενός… φαίνεται.

    ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ
    Το κείμενο της εκκλησίας είναι πολύ παρήγορο και δυναμικό.
    Ελπίζω η εκκλησία να συνεχίσει να μιλά έτσι, χωρίς το φόβο των διάφορων καλοθελητών
    διαμόρφωσης της κοινής γνώμης ΜΜΕ κ ΣΙΑ

  7. Πράγματι, το κείμενο της Ιεραρχίας είναι δυναμικό. Όμως, έχουμε χορτάσει από λόγια – έργα δεν βλέπουμε. Δεν μπορεί κανείς να μην αισθανθεί τεράστια απογοήτευση συγκρίνοντας τα επιτεύγματα της Εκκλησίας της Αλβανίας σε σχέση με την δική μας. Μία κατ’ όνομα Εκκλησία το 1991 χωρίς ναούς, χωρίς κληρικούς, χωρίς προνόμια ή διευκολύνσεις και με ένα τρομοκρατημένο ποίμνιο, σήμερα μετά από 19 έτη λειτουργεί σχολεία όλων των βαθμίδων, πανεπιστήμιο, ιατρικό κέντρο κλπ. Οι υπογράφοντες το εν λόγω κείμενο ας αναρωτηθούν πρώτα : έχουν εξαντλήσει τις δυνάμεις και τις δυνατότητές τους στο φιλανθρωπικό – κοινωνικό έργο για να έχουν το ηθικό σθένος να κατηγορούν τους υπόλοιπους ηγέτες; Πόσα έργα και προγράμματα θα μπορούσαν να λειτουργούν με τα μέσα που διαθέτουν εάν δεν είχαν άλλες προτεραιότητες, αδιάφορες για το κοινωνικό σύνολο (υστεροφημία, εξασφάλιση, ασφάλεια στην μετακίνηση κλπ.); Καλά είναι τα λόγια και οι γενικόλογες διαπιστώσεις, εάν όμως δεν συνοδεύονται από πράξεις και αποφάσεις, καλύτερα να λείπουν. Διαφορετικά, μπορεί κάποιος εύλογα να σκεφθεί ότι η απόσταση από το Ιουδαϊκό Ιερατείο δεν είναι μεγάλη.

  8. Η αποστολή της Εκκλησίας ούτε ολοκληρώνετε ούτε και εξαντλείτε στο φιλανθρωπικό της έργο.
    Είναι άστοχο να ζητάμε τεκμήρια και αντικειμενικές μαρτυρίες. Όποιος πιστεύει ότι η Εκκλησία εκ των πραγμάτων δεν διαθέτει φιλανθρωπικά αντανακλαστικά, οφείλει να αποχωρήσει από αυτήν, γιατί η φιλανθρωπία, το μοίρασμα του χειτώνος, αποτελεί βασικώτατο σημείο και μαρτυρία της Πίστης!

  9. Φίλε Imago δεν θα διαφωνήσω μαζί σου. Πράγματι, η φιλανθρωπία αποτελεί μαρτυρία της Πίστης και ουδέποτε ανέφερα ότι η Εκκλησία δεν διαθέτει φιλανθρωπικά αντανακλαστικά ή ότι δεν προσφέρει κοινωνικό έργο. Όμως, από το ανωτέρω κείμενο της Ιεραρχίας σαφώς συνάγεται (και παγκοίνως ομολογείται) ότι η χώρα διέρχεται περίοδο κρίσης. Θα ήταν, λοιπόν, προτιμότερο σε τέτοια ακριβώς περίοδο, η εν λόγω επιστολή, εκτός από κρίσεις και διαπιστώσεις, να περιείχε και κάποιες αποφάσεις των συντακτών της ανάλογες με την κρισιμότητα της κατάστασης που οι ίδιοι περιγράφουν, λ.χ. ότι κανείς Μητροπολίτης δεν θα κυκλοφορεί με αυτοκίνητο άνω των 1.600 cc, και το περίσσευμα θα διετίθετο για την εκ των πραγμάτων απαιτούμενη ενίσχυση του υπάρχοντος φιλανθρωπικού έργου ώστε να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες της κοινωνίας. Οι δύσκολες καταστάσεις απαιτούν και δύσκολες αποφάσεις, ειδάλλως οι διαπιστώσεις στερούνται νοήματος και σκοπιμότητας. Ας αναλογισθούμε πόση περισσότερη απήχηση θα είχε η συγκεκριμένη επιστολή εάν συνοδευόταν από μία τέτοια απλούστατη απόφαση προσαρμοσμένη στις επιταγές των καιρών.

  10. Θύμωσε το … Μαριό 🙂

    Για πόσους διαφορετικούς λόγους μπορεί να θυμώσει κανένας!

    Η Μαριώ δεν θέλει την παρέμβαση της Εκκλησίας, διότι κάτι τέτοιο παραπέμπει στον … μεσαίωνα. Οι 12θεϊστές έχουν τρικυμία εν κρανίω.

    Εγώ θυμώνω, διότι βαρέθηκα να διαβάζω λόγια, χωρίς να βλέπω πράξεις. Αλήθεια, τι φόρους πληρώνει η Εκκλησία της Ελλάδος; Φορολογείται η ακίνητη περιουσία της;

  11. “λ.χ. ότι κανείς Μητροπολίτης δεν θα κυκλοφορεί με αυτοκίνητο άνω των 1.600 cc”

    βέβαια αντιλαμβάνομαι το νόημα του συμβολισμού, αλλά επιμένω, ότι η προβολή του έργου της Εκκλησίας, ακόμη και όταν γίνεται για θεμιτούς λόγους, ενέχει και το στοιχείο της αστοχίας.
    Η Εκκλησία, ως φορέας της ελεύθερης βούλησης των Πιστών, οφείλει να ενεργεί με αυστηρή οικονομία πράξεων, δηλαδή άμεση, απολίτικη, σύνδεση δράσης – αποτελέσματος.
    Το γεγονός ότι υπάρχουνε Μητροπολίτες οι οποίοι κυκλοφορούνε με αμαξάρες αποτελεί φυσικά αμαρτία, μέ ή χωρίς κρίση.

  12. Φίλε ανώνυμε 17:21,

    νομίζω ότι κάνεις ένα λάθος.
    Ξεκινάς να κάνεις κριτική στην εκκλησία τη στιγμή που κάνει πολύ θετικά βήματα.

    Το μεγαλύτερο μέρος των πολιτικών συνενεί είτε με σιωπή είτε με συμμετοχή
    σε ένα ξεπούλημα της χώρας… τα ΜΜΕ και δημοσιογράφοι κάνουν τα πάντα για να μας αποκοιμήσουν
    και να στρέψουν τη προσοχή μας αλλού.
    Και εκεί που το σύστημα σιωπά… έρχεται η εκκλησία να αρθρώσει λόγο προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Το να θέτεις θέμα φορολόγησης της εκκλησίας κλπ αυτή τη στιγμή είναι αποπροσανατολιστικό.

  13. >Το να θέτεις θέμα φορολόγησης της εκκλησίας κλπ αυτή τη στιγμή είναι αποπροσανατολιστικό.< Κάθε άλλο. Αυτή είναι η πιο επίκαιρη στιγμή. Τα λόγια είναι εύκολα, αλλά δεν γεμίζουν τα ταμεία του κράτους, το οποίο περικόπτει ανηλεώς μισθούς και συντάξεις, επιβάλλει φόρους, αυξάνει ΦΠΑ κλπ. Αντί μύδρων κατά του μνημονίου, θα προτιμούσα να έβλεπα την εκκλησία φορολογούμενη, όπως όλοι οι πολίτες. Αυτό θα ήταν πράξη ουσίας.

  14. Η προσφορά της Εκκλησίας δεν είναι τόσο κεντρική, όσο ενοριακή. Ο καθένας μπορεί να πάει στην ενορία του και να διαπιστώσει ιδίοις όμασι την προσφορά της Εκκλησίας στους φτωχούς και άπορους της ενορίας. Θα εκπλαγεί!

    Αυτά όμως δεν διαφημίζονται ούτε από τους ίδιους, ούτε από τους αντιεκκλησιομανείς δημοσιογράφους

  15. “Κάθε άλλο. Αυτή είναι η πιο επίκαιρη στιγμή.”

    Θα διαφωνήσω οριζόντια και κάθετα, για τους ακόλουθους λόγους:

    α. η κρίση αυτή δεν θα ξεπεραστεί, εάν βρούμε λεφτά, αλλά εάν μάθουμε, ως εθνική οικονομία να τα κερδίζουμε

    β. δεν βοηθάει σε τίποτε εάν μετά το κράτος χρεοκοπήσει και η Εκκλησία

  16. Φίλε ανώνυμε,

    η εκκλησία δεν είναι μόνο λόγια όπως λες….
    και αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις μόνο από κοντά της ως ενεργό μέλος της,
    ή γνωρίζοντας κάποιον που είναι.

    Το θέμα της περιουσίας της εκκλησίας είναι άκαιρο και πολύπλοκο.
    Και όταν τίθεται αυτή τη στιγμή, τίθεται κυρίως από αυτούς που θέλουν το λαό να συνεχίσει
    να κοιμάται, στη προσπάθεια τους να χτυπήσουν αυτόν που τους κάνει κριτική…την εκκλησία.
    ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ?
    Εκεί είναι η ουσία.

    Τώρα λίγα λόγια για τη φορολόγηση της εκκλησίας.
    Το κράτος θα βάλει φόρο σε χρήματα που προορίζονται για φιλανθρωπίες?
    Τα γηροκομεία που συντηρεί η εκκλησία θα φορολογούνται ως μέρος της ακίνητης περιουσίας???
    Το ίδιο και οι ναοί?
    Το οικόπεδο του νοσοκομείου “ευαγγελισμού” ανήκει στην εκκλησία…θα πληρώσει φόρο για αυτό?
    …ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.

    Γιατί το ρευστό της εκκλησίας καλύπτει κυρίως πάγιες ανάγκες.
    Το ελληνικό κράτος έχει τεράστια ακίνητη περιούσια που του ανήκει και δεν την αξιοποιεί.
    Το ελληνικό κράτος έχει επιχειρήσεις που ξεπουλά επειδή είναι “ανίκανο” να τις διαχειριστεί.
    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ… ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΧΑΝΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥ και τους βολευτές.

    Το προβλημα λοιπόν δεν είναι η εκκλησία… ή μάλλον είναι, για τους βολεμένους όταν αυτή μιλά ανοιχτά.

  17. Για το ζήτημα της φορολόγησης της Εκκλησίας ας μην πλανώμεθα : όσο νερό και αν πέσει σε μία δεξαμενή τρύπια, χαμένο θα πάει. Έχουν, λοιπόν, απόλυτο δίκιο ο Μακ και ο Imago στο σημείο αυτό. Φορολόγηση σίγουρα δεν χρειάζεται. Όμως, στοιχειώδης έλεγχος, απολογισμός και αξιολόγηση επιβάλλεται. Και τούτο διότι, εφόσον η προσφορά της Εκκλησίας γίνεται πρωτίστως σε ενοριακό επίπεδο, όπως πολύ εύστοχα επισημάνθηκε, θα πρέπει οι “αιμοδότες του έργου” – ενορίτες να αντιλαμβάνονται στοιχειωδώς τι έργο παράγεται με όσα προσφέρουν. Ειδάλλως, θα παύσουν ή θα περιορίσουν την συνδρομή τους, όπως ήδη συμβαίνει. Οι συντάκτες, λοιπόν, του εν λόγω κειμένου θα μπορούσαν να αναλογισθούν εάν και πόσο συμβάλουν στο έργο των ενοριών ή το περιορίζουν, επιβάλλοντας σε αυτές τακτικές ή έκτακτες επαχθείς “εισφορές” για επιδίωξη προσωπικών τους προτεραιοτήτων, που ουδεμία σχέση έχουν με την οφειλόμενη προσφορά στο χειμαζόμενο ποίμνιο.

  18. Την στιγμή που όλοι στην Ελλάδα πληρώνουν βαρύτατους φόρους για ατασθαλίες άλλων, την στιγμή που ζητούνται έκτες εισφορές από ανθρώπους που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, την στιγμή που περικόπτεται ο 13ος και 14ος μισθός και σύνταξη, είναι τουλάχιστον σκάνδαλο να μη πληρώνει φόρους η εκκλησία. Σε ποιο άλλο κράτος είναι η εκκλησία απαλλαγμένη από την φορολογία;

    “α. η κρίση αυτή δεν θα ξεπεραστεί, εάν βρούμε λεφτά, αλλά εάν μάθουμε, ως εθνική οικονομία να τα κερδίζουμε

    β. δεν βοηθάει σε τίποτε εάν μετά το κράτος χρεοκοπήσει και η Εκκλησία”

    Συμφωνώ με το (α), αλλά λεφτά χρειάζονται και τα ζητάνε, αν έχεις υπ’ όψιν σου. Δεν είναι δυνατόν να αυξάνουν π.χ. ανεξέλεγκτα τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, ακόμη και στα αγροτικά, και η εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία να μένει αφορολόγητη. Όσο για το (β), δεν βλέπω γιατί θα χρεοκοπήσει η εκκλησία, επειδή θα πληρώνει όπως όλοι οι πολίτες. Το κράτος χρεοκόπησε, από διασπάθιση δημοσίου χρήματος, φοροδιαφυγή, υπέρμετρο δανεισμό και ρεμούλες πολιτικών. Γνωστά είναι αυτά. Γιατί πρέπει να σηκώσουν οι πολίτες το βάρος της κακοδιοίκησης μόνοι τους με την μορφή εξοντωτικής φορολογίας και η εκκλησία να παραμένει απαλλαγμένη απ’ αυτήν.

    “Και όταν τίθεται αυτή τη στιγμή, τίθεται κυρίως από αυτούς που θέλουν το λαό να συνεχίσει
    να κοιμάται, στη προσπάθεια τους να χτυπήσουν αυτόν που τους κάνει κριτική…την εκκλησία”

    Ίσα-ίσα, τίθεται απ’ αυτούς που θέλουν τον λαό να ξυπνήσει πια. Το να ζητάς να μην έχει η εκκλησία προνομιακή μεταχείριση λέγεται “προσπάθεια να χτυπήσεις την εκκλησία”; Αν είναι δυνατόν και μετά λες για λαό που κοιμάται. Και βέβαια κοιμάται!

    Το κείμενο, όπως είπα ξανά, είναι ωραίο και πολλά ωραία κείμενα έχουν γραφεί και ακόμη ωραιότερα λόγια θα λεχθούν. Η ουσία είναι “μη μου την τσέπην τάραττε”, έτσι δεν είναι;

    “Το κράτος θα βάλει φόρο σε χρήματα που προορίζονται για φιλανθρωπίες?”

    Η εκκλησία πρέπει να φορολογηθεί όπως ο νόμος ορίζει. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Τα ποσά που δαπανώνται για φιλανθρωπικούς σκοπούς εκπίπτουν του φόρου. Δεν νομίζω να είσαι τόσο άσχετος, εκτός κι αν δεν πληρώνεις φόρους.

    “Το ελληνικό κράτος έχει τεράστια ακίνητη περιούσια που του ανήκει και δεν την αξιοποιεί.
    Το ελληνικό κράτος έχει επιχειρήσεις που ξεπουλά επειδή είναι “ανίκανο” να τις διαχειριστεί.”

    Χείριστα, αλλά είναι λόγος αυτός για να μην φορολογείται η εκκλησία; Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Συμψηφισμούς θα κάνουμε, σαν τα κόμματα (“εσείς κλέψατε τόσα”, “ναι, αλλά κι εσείς κλέψατε περισσότερα”); Τι ανοησίες είναι αυτές;

    “ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ… ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΧΑΝΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥ και τους βολευτές.”

    Και είναι αυτός λόγος να τα πληρώνω μόνον εγώ; Είναι λογική αυτή;

  19. “Την στιγμή που όλοι στην Ελλάδα πληρώνουν βαρύτατους φόρους για ατασθαλίες άλλων”

    Κανείς στην Ελλάδα δεν πληρώνει για τα λάθη άλλων, γιατί όλοι μας έχουμε κάμει τόσα λάθη οι ίδιοι, ώστε δεν έχουμε καιρό να ασχοληθούμε με εκείνα των άλλων.
    Ούτε η πεποίθηση, ότι:
    “Γιατί πρέπει να σηκώσουν οι πολίτες το βάρος της κακοδιοίκησης μόνοι τους”
    ως αιτιολόγηση για την συμμετοχή της Εκκλησίας στην φοροεισφορά είναι σωστή, γιατί απλούστατα:

    α. όντως οι πολίτες σε μια δημοκρατία οφείλουνε να σηκώσουνε το βάρος της συντήρησης του κράτους μόνοι τους

    και

    β. δεν το σηκώνουνε, ακόμη και σήμερα, ΟΛΟΙ οι πολίτες το βάρος.
    Δεν μπορώ να δεχθώ λοιπόν αυτό το επιχειρήμα.

  20. Αγωνίζομαι να κατανοήσω αυτή τη σούπα συλλογισμών και επιχειρημάτων από τη μιά της ομάδας Μ.Ρεπούση και του άρθρου της στο Βήμα και από την άλλη των συντασσόμενων με αυτήν ηθελημένα ή μη (πχ Ανώνυμος ο Α΄),κάθε φορά που αρθρώνεται λόγος από την Εκκλησία .
    Βολεύει την εξουσία να χρησιμοποιεί την Εκκλησία μόνο προεκλογικά στην τιβί με σταυροκοπήματα και ασπασμούς ,αλλά δεν την βολεύει όταν , ενώ οι εκπρόσωποι των θιγομένων αντιδρούν μετά τα νομοθετήματα, οι ενορίες μπορούν εν σώματι να αντιδράσουν.
    Τότε ξυπνούν τυχαία “κάποιοι” που ενοχλούνται και προσπαθούν να την φιμώσουν αγωνιωδώς ” γιατί η Εκκλησία δεν πληρώνει φόρους”. Να μια καλή ιδέα λοιπόν ,να μη έχουν φωνή ( και ψήφο ίσως;) όσοι απαλλάσσονται από φόρους ,όσοι έχουν εισόδημα κάτω από 10,000ευρώ.
    Η ουσία λοιπόν είναι, έχει δίκιο ή όχι η Εκκλησία; Γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ να υψώσει φωνή;Θα υπάρξει πρόταση καθώς θα βλέπουμε τον διπλανό μας να καίγεται ,ή θα περιμένουμε τη σειρά μας;

  21. Ζητώ συγγνώμη που έπεσα στη παγίδα που διέγνωσα.
    ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.
    Για τη κρίση δεν φταίει η εκκλησία, τελεία.

    Και η συζήτηση για τη “φορολόγηση” της εκκλησίας αυτή τη στιγμή…
    βολεύει αυτούς που μας κυβερνούν.

    ΑΝ κάποιοι πρέπει να φορολογηθούν δεν είναι η εκκλησία που παράγει σημαντικό έργο αλλά
    κάποια αμφιβόλου ποιότητας “φιλανθρωπικά” ιδρύματα βλ μασονικές στοές.
    Για αυτά γιατί δεν γίνεται κουβέντα?
    Και γιατί γίνεται κουβέντα με τόσο μένος εναντίων της εκκλησίας?
    Όποιος έχει μάτια βλέπει… ποια συμφέροντα-ιδεολογήματα εξυπηρετούνται.
    Πάντα η αιτία υπάρχει στο ποιος οφελείται.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *