Οι Τουρκοκύπριοι στα δίχτυα του ισλάμ



Έντονες
διαμαρτυρίες για την ανέγερση τζαμιού στην παλιά Λευκωσία

Η προσπάθεια της
φιλοϊσλαμικής κυβέρνησης της Τουρκίας να επιβάλει έμμεσα και στα κατεχόμενα τον
ισλαμικό τρόπο ζωής, καταδικάζεται από όλο και μεγαλύτερο αριθμό Τ/κ. Οι
αντιδράσεις είναι εντονότερες όταν θίγονται συμφέροντα ή επηρεάζεται η
καθημερινή ζωή. Υπερασπιστές του Ισλάμ και των συμφερόντων της Τουρκίας στο
νησί αυτοκηρύχτηκαν οι εκατοντάδες χιλιάδες έποικοι που έχουν κατακλύσει τα
κατεχόμενα και διατρανώνουν με κάθε ευκαιρία την αφοσίωση στην πατρίδα και την
πίστη τους.

Σε πολλές
περιπτώσεις οι φονταμενταλιστές αποθρασύνονται γνωρίζοντας ότι έχουν στο πλευρό
τους παράγοντες της Τουρκίας και των κατεχομένων. Προβάλλουν τη θρησκεία ως
ασπίδα στις παρανομίες και εκδηλώσεις τους. Την επομένη του μεγάλου
συλλαλητηρίου της 28ης Ιανουαρίου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα πανό που
καταφέρονταν κατά της Τουρκίας, συγκεντρώθηκαν μπροστά στο πολιτιστικό Κέντρο
Μπαράκα στην κατεχόμενη Λευκωσία όπου ανήρτησαν πανό με αισχρό περιεχόμενο για
τα μέλη του Κέντρου και άρχισαν να κραυγάζουν συνθήματα αλλά και αποσπάσματα
από το κοράνι. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι εθνικιστές διαμαρτύρονταν για
πολιτικού περιεχομένου θέματα κρατώντας σημαίες και πανό με θρησκευτικό
περιεχόμενο.

Τις μέρες μας
βρίσκονται σε επιφυλακή και είναι έτοιμοι να αντισταθούν με κάθε μέσο στις
αντιδράσεις οργανωμένων συνόλων στην απόφαση του «δημάρχου» Λευκωσίας Τζεμάλ
Μπουλουτογλουλαρί να παραχωρήσει έκταση στο κέντρο της κατεχόμενης Λευκωσίας
για ανέγερση τεράστιου τζαμιού και συγκροτήματος καταστημάτων.

Το τζαμί θα
ανεγερθεί στο χώρο που βρίσκεται ο σταθμός των αστικών, υπεραστικών και
τουριστικών λεωφορείων και ταξί. Μέρος της μεγάλης πλατείας παραχωρήθηκε για
ανέγερση του «δημαρχείου» και του Θεάτρου. Αν επικρατήσει η απαίτηση του
Τζεμάλ, ο σταθμός θα πρέπει να μεταφερθεί κάπου αλλού. Οι προοδευτικοί Τ/κ
διερωτώνται προς τι η ανέγερση ενός ακόμη τζαμιού από τη στιγμή που στα
κατεχόμενα υπάρχουν 182 τζαμιά (σε σύνολο 161 σχολείων).

Πολυσέλιδη
ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Πολεοδόμων καταδικάζει την απόφαση του «δημάρχου»
και επισημαίνει τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν. Την απόφαση καταδικάζουν οι
ακαδημαϊκοί και ο κοσμήτορας της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου
Ανατολικής Μεσογείου.

«Ως το μεγαλύτερο
κακό που μπορεί να γίνει για τη Λευκωσία» χαρακτήρισε την απόφαση του
Μπουλουτογλουλαρί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ισμαΐλ Κανλί.

Το σύνολο σχεδόν
των πολιτικών κομμάτων αντιτίθεται στην ανέγερση, με το ΡΤΚ να ανακοινώνει ότι
περιττεύει κάθε δαπάνη προς τον σκοπό αυτό, αφού η περιοχή είναι γεμάτη από
τζαμιά. Το κόμμα Κοινοτικής Δημοκρατίας προειδοποίησε το κοινό για τον στόχο
της τουρκικής κυβέρνησης να υποχρεώσει τους Τ/κ να ακολουθήσουν τον δρόμο που
επιτάσσει το Ισλάμ.Τις ίδιες απόψεις συμμερίζεται και ο ΓΓ του Κόμματος Ενωμένη
Κύπρος Ιζέτ Ιζτζάν ο οποίος, αφού απέρριψε την ανέγερση τζαμιού, δήλωσε ότι
αντ’ αυτού θα μπορούσαν να ανεγερθούν σχολεία, νοσοκομεία, που τόσο ανάγκη έχει
η τ/κ κοινότητα. Ο αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος Σερντάρ Ντενκτάς
υποδεχόμενος το ΔΣ του Επιμελητηρίου Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών,
δήλωσε ότι συμφωνεί με το περιεχόμενο της γνωμάτευσής τους για το τζαμί και
επικρίνει τον «δήμαρχο» για την εμμονή του. Προοδευτικά μη κυβερνητικά σύνολα
κάλεσαν τον «δήμαρχο» να επαναξιολογήσει την όλη κατάσταση και να επενδύσει σε
χώρους πρασίνου και άλλα έργα υποδομής.

Σε δημοσκόπηση
που διενήργησε η εταιρεία Καντεμ για λογαριασμό της «Γενί Ντουζέν» (Φεβρουάριος
2011) το 79,7% του δείγματος εξέφρασε την αντίθεσή του στην ανέγερση νέων
τζαμιών. Νεότερη δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για λογαριασμό του τ/κ εμπορικού
επιμελητήριου (Απρίλιος 2011) αναφέρει ότι το 83,1% του δείγματος ( 276
επιχειρηματίες της περιοχής) αντιτίθεται στην ανέγερση και μόλις το 10,4% την
εγκρίνει. Ένα 6,6% την αποδέχεται υπό όρους.

Σύμφωνα με
δημοσκόπηση της εταιρείας δημοσκοπήσεων
Red Βorder για λογαριασμό
της «Χαβαντίς» το 48,7% απορρίπτει την όποια σκέψη για ανέγερση μεγάλου τζαμιού
στην καρδιά της κατεχόμενης Λευκωσίας, το 26,2% την εγκρίνει, το 22,5% δεν θα
είχε αντίρρηση για την ανέγερση αλλά σε άλλη περιοχή και ένα 2,6% είναι
αναποφάσιστοι. Εκτός από τους απλούς ανθρώπους, αντίθετος στην ανέγερση του
μεγάλου τζαμιού στην κατεχόμενη Λευκωσία είναι και ο γνωστός Σεΐχης της Λεύκας
, θρησκευτικός ηγέτης του Τάγματος των Νακσιμπέντ. Σε δηλώσεις του, κάλεσε
όλους όσοι θα διαθέσουν κονδύλια για το τζαμί, να τα διαθέσουν σε ανέγερση
εργοστασίων προκειμένου να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας αλλά και να διανείμουν
γάλα στους φτωχούς.

Ένα από τα πολλά
συνθήματα που ακούστηκαν στο συλλαλητήριο της 28ης Ιανουαρίου στα κατεχόμενα
ήταν και αυτό που καλούσε την ψευδοκυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ανέγερση
του μεγάλου τζαμιού και του συγκροτήματος καταστημάτων στην καρδιά της
κατεχόμενης Λευκωσίας.

Το αίτημα για τη
μη ανέγερση του τεράστιου συγκροτήματος και του τζαμιού εκφράστηκε και από τους
εργαζόμενους στην ευρύτερη περιοχή και όπως ελέχθη από την ανέγερση θα
επηρεαστούν 180 επιχειρήσεις, 11 τράπεζες, 8 ιατρεία, δύο υπεραγορές , σύνολο
3.000 άτομα (25-1-11 «Γενί Ντουζέν»).

Ο «δήμαρχος»
Μπουλουτογλουλαρί επιμένει στην υλοποίηση των σχεδίων ισχυριζόμενος ότι όλα τα
τζαμιά της κατεχόμενης Λευκωσίας ήταν προηγουμένως εκκλησίες, ότι το κονδύλι
που θα διατεθεί από την Τουρκία είναι της τάξεως των 20-25 εκ. ΛΤ (κάπου 10 εκ. – 12 ½ εκ. ευρώ) και
ότι τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα 2-3 ετών από τη θεμελίωση
του έργου που αναμένεται να γίνει τους προσεχείς μήνες. Για το τζαμί Σελιμιγιέ
(Αγία Σοφία) είπε ότι μπορεί να μετατραπεί σε μουσείο και δεν απέκλεισε το
ενδεχόμενο κάποιες από τις εκκλησίες της κατεχόμενης πόλης που σήμερα
χρησιμοποιούνται ως τζαμιά, να επαναλειτουργήσουν ως εκκλησίες.

Οι υποστηρικτές
της ανέγερσης του τζαμιού ισχυρίζονται ότι τις Παρασκευές παρατηρείται
κοσμοσυρροή πιστών στα τζαμιά της Λευκωσίας με αποτέλεσμα πολλοί πιστοί να
αδυνατούν να εισέλθουν σε αυτά για το ναμάζι.

Σύμφωνα με
ειδικούς, για να τελεστεί άνετα η γονυκλισία (ναμάζι) απαιτείται χώρος 70 τετρ.
εκατ. Το συνολικό εμβαδόν των 10 τζαμιών της κατεχόμενης Λευκωσίας είναι 3.130 τετρ. μέτρα
με χωρητικότητα 4469 πιστών.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ
ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ

Ο αρθρογράφος της
«Χαβαντίς» Ντερβίς Ντογάν έγραφε ότι ο Τούρκος Υπ. Εσωτερικών εξέφρασε τα
παράπονά του σε Τ/κ καθηγητή επειδή οι Τ/κ δεν έχουν ιδέα από τις ώρες προσευχής
και το τελετουργικό για αυτή, προσθέτοντας «Πόσο καλά θα ήταν να εντάσσονταν
ένα εκατομμύριο θρησκόληπτοι Τ/κ στην ΕΕ. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας».
Ο αρθρογράφος σχολιάζει τον στόχο της Τουρκίας για ένα εκατομμύριο
θρησκόληπτους Τ/κ και γράφει ότι όλα όσα ακούονται και γράφονται τελευταία για
τον ισλαμικό τρόπο ζωής στα κατεχόμενα δεν είναι τυχαία. Σε μια προσπάθεια να
μπολιάσει η Τουρκία τους Τ/κ με θρησκευτικό φανατισμό μετέφερε στα κατεχόμενα
μέρος των ιερών κειμηλίων που φυλάσσονται στο ανάκτορο Τοπκαπι της
Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για μια τούφα μαλλιών που λέγεται ότι ανήκουν στον
ιδρυτή της θρησκείας Μωάμεθ. Το κειμήλιο αυτό έφθασε στο νησί με τιμές και με
αφορμή τις εκδηλώσεις με τίτλο «Εβδομάδα Γέννησης» για την επέτειο της γέννησης
του Μωάμεθ. 

Η εκάστοτε
τουρκική ηγεσία βλέπει τους Τ/κ ως μια κοινότητα η οποία αδυνατεί να
ορθοποδήσει χωρίς τη στήριξη της Τουρκίας, ανίκανους, οκνηρούς, χαραμοφάηδες
και για το λόγο θεωρεί υποχρέωσή της να διορίζει Τούρκους εκ Τουρκίας στις
θέσεις-κλειδιά του ψευδοκράτους.

Αποθρασύνθηκαν οι
ιμάμηδες

Μετά την τουρκική
ηγεσία που για λόγους εκδίκησης ανέθεσε καθήκοντα «πρέσβη» στον επικεφαλής της
Επιτροπής Βοήθειας της «Πρεσβείας» Ακτσά, ο οποίος πάντοτε έβλεπε τον εαυτό του
ως σκιώδη υπουργό ή και πρωθυπουργό, τώρα ήλθε η σειρά και των ιμάμηδων να
φέρουν τους Τ/κ στον σωστό δρόμο. Ο ιμάμης του κατεχόμενου χωριού Βαθύλακα,
Μουσταφά Σοϊλού, σε άρθρο του στην τοπική εφημερίδα της Γιαλούσας επικρίνει
έντονα τη συμπεριφορά των Τ/κ δασκάλων και καθηγητών προς τους μαθητές και
ισχυρίζεται ότι η περιβολή των καθηγητριών δεν διαφέρει από πορνοστάρ. Ως ένας
άλλος Ερντογάν, σχολιάζει και αυτός τους μισθούς των εκπαιδευτικών και πιστεύει
ότι είναι χαράμι τα χρήματα που παίρνουν επειδή δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντά
τους. Φυσικά, δεν παρέλειψε να επιτεθεί και κατά των συνδικαλιστών, ενώ
προειδοποίησε ότι όλοι όσοι δεν εκπαιδεύουν τους μαθητές σωστά και είναι
ανήθικοι, τους περιμένει η κόλαση. Θέσεις και απόψεις όπως αυτές του ιμάμη
προβάλλονται και στα τουρκικά φύλλα, εξ ου και αντιπροσωπεία του Συνδέσμου
Ανεξάρτητων Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών επισκέφθηκε τα κατεχόμενα για να
συζητήσει τις λεπτομέρειες ανέγερσης ενός συντηρητικού ξενοδοχείου όπου θα
ισχύουν οι επιταγές του κορανίου. Το ξενοδοχείο θα διαθέτει 500 δωμάτια.

Τζαμί σε κάθε
χωριό Στα τέλη του Δεκεμβρίου ο λεγόμενος τέως «Υπουργός» Γεωργίας Ζορλού Τορέ,
συνοδευόμενος από τρεις «βουλευτές» επισκέφθηκε το τζαμί στο χωριό Μαραθόβουνο
και σε δηλώσεις του ανέφερε ότι σε κάθε χωριό και κατοικημένη περιοχή θα πρέπει
να υπάρχει και ένα τζαμί για να ακούγεται η φωνή του χότζα. Το τζαμί στον
Μαραθόβουνο λειτούργησε πρόσφατα και ανεγέρθηκε με κονδύλια που διατέθηκαν από
την Τουρκία. Οι τρεις «βουλευτές» (Χασίπογλου- Ταντζερ – Ασλάνμπαμπα)
αναφέρθηκαν στο μεγάλο αριθμό εκκλησιών στις ελεύθερες περιοχές και δήλωσαν ότι
επιβάλλεται όπως κάθε χωριό έχει το τζαμί του, κάλεσαν δε όσους αντιτίθενται
στην ανέγερση τζαμιών να επανεξετάσουν τις θέσεις τους καθ’ ότι το Ισλάμ
εκφράζεται διά των μιναρέδων. 

Εβκάφ, «πρεσβεία»
και διεύθυνση Θρησκευτικών Υπηρεσιών επεχείρησαν να αναγείρουν τζαμί στον χώρο
όπου βρίσκεται η ιστορική Εκκλησία του χωριού Θέρμια. Μετά από καταγγελία
πολίτη που το σπίτι του εφάπτεται της Εκκλησίας, το Επαρχιακό «Δικαστήριο»
Κερύνειας διέταξε την αναστολή των έργων.

Το Εβκάφ
ισχυρίζεται ότι το τζαμί (χωρητικότητας 500 πιστών) θα ανεγερθεί δίπλα στην
Εκκλησία η οποία δεν θα πληγεί από τις οικοδομικές εργασίες. Παρά το σάλο που
έχει προκαλέσει η ανέγερση του τζαμιού, ο «κοινοτάρχης» επιμένει ότι είναι
αίτημα των 2000 κατοίκων του χωριού οι οποίοι μαζεύουν υπογραφές για τη
συνέχιση των εργασιών. 

Η ανέγερση
τζαμιών σε κάθε χωριό δικαιολογείται μόνο για τα χωριά των οποίων οι κάτοικοι
είναι έποικοι. Σε χωριά που διαμένουν Τ/κ, περιττεύει κάθε επένδυση σε
θρησκευτικούς χώρους αφού οι Τ/κ δεν είναι θρησκευόμενοι και σπάνια -ή ποτέ-
επισκέπτονται τζαμί. 

Πριν μερικά
χρόνια ο ιμάμης του χωριού Τρεμετουσιά Γιουσούφ Ακγκιορ παραιτήθηκε από τα
καθήκοντά του επειδή τον βασάνιζαν τύψεις συνειδήσεως αφού εισέπραττε τον μισθό
του χωρίς να επισκέπτεται το τζαμί ούτε ένας πιστός. 

Κατά το παρελθόν
τα τζαμιά χρησιμοποιήθηκαν και ως χώροι διδασκαλίας του κορανίου με τους
οργανωμένους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν και να διαμηνύουν στην ψευδοκυβέρνηση
ότι κακώς ανέχεται την κατάσταση. Η ανοχή αυτή δεν ήταν τυχαία αφού είναι
γνωστή η υποταγή σε κάθε οδηγία, εντολή και διαταγή της φιλοϊσλαμικής
κυβέρνησης της Άγκυρας.

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
08/05/2011

.

(307) αναγνώσεις

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *