Ανακοίνωσις Ιεράς κοινότητας Αγίου Όρους περί της ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως και της «κάρτας του πολίτη»

ΚΑΡΥΑΙ ΤΗ 22.4/5.5.2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ «ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Εξ
αφορμής της προσφάτου καταθέσεως στην Βουλή των Ελλήνων του νομοσχεδίου
«Για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» και την απορρέουσα εκ τούτου
μελ­λον­τική έκδοσι της «Κάρτας του Πολίτη», η Ιερά Κοινότης του Αγίου
Όρους επιθυμεί να επισημάνη τα ακόλουθα:
Η
«Κάρτα του Πολίτη» ταυτοποιεί την προσωπικότητα του πολίτη και τον
μετατρέπει σε ένα αριθμό του συστήματος της ηλεκτρο­νικής
διακυβερνήσεως. 



Όλοι οι πολίτες εντάσσονται πλέον σε
ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο ελέγχει και επεξερ­γάζεται τα στοιχεία
της προσωπικής τους ζωής (οικονομική δραστηριότης, θέματα υγείας,
εργασίας, κοινωνικής συμπεριφοράς κ.λπ.), καταργώντας ουσιαστικά τις
προσωπικές τους ελευθερίες. 
Επειδή
το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα να μετεξελίσσεται εύκολα θεωρούμε
ότι είναι ορατός ο κίνδυνος για τους Χριστιανούς να παραβιάζεται η
ελευθερία της θρησκευτικής τους συνειδήσεως, στερώντας τους την
δυνατότητα να ομολογούν ελεύθερα την πίστι τους και να κηρύσσουν το
Ευαγγέλιο του Χριστού. 



Επειδή μάλιστα η εξουσία χρήσεως του
συστήματος αυτού παραδίδεται σε φορείς ακαθόριστους ως προς τον δη­μόσιο
η ιδιωτικό τους χαρακτήρα και τους δίδεται η ευχέρεια να προσθαφαιρούν
στην Κάρτα δεδομένα, υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και της ανεπίγνωστης εκ
μέρους των πιστών χρήσεως αντιχριστιανικών συμβόλων.
Για
όλους τους παραπάνω λόγους η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους εκφράζει την
έντονη ανησυχία της και υποβάλλει θερμή παράκλησι προς την Ελληνική
Κυβέρνησι να μη προχωρήση στην έκδοσι της ηλεκτρονικής «Κάρτας του
Πολίτη», συνιστά δε στους χριστιανούς να χρησιμοποιούν τα συμβατικά μέσα
ταυτοποιήσεώς τους. 


 Η υποχρεωτική επιβολή τοιούτου είδους Κάρτας μας ευρίσκει αντιθέτους.
Ως
Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν λησμονούμε ότι «μείζων ο εν ημίν η ο εν τω
κόσμω», και ότι ο Χριστός «νενίκηκε τον κόσμον»• τούτο όμως δεν
συνεπάγεται και την συμφωνία μας σε υποχρεωτικές και ανελεύθερες
πρακτικές.



Ευχόμεθα ολοψύχως η Κυρία Θεοτόκος, η
Προστάτις και Έφορος του Αγίου Όρους, να δίδη στον ευλαβή λαό της
πατρίδος μας την δύναμι να ανταπεξέρχεται σε όλες τις δυσκολίες του
βίου, μάλιστα μέσα στη δυσχερή αυτή συγκυρία που διερχόμεθα.

 Άπαντες οι εν τη κοινή Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι
των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω.

http://orthodox-watch.blogspot.com/2011/05/blog-post_9352.html

.

(714) αναγνώσεις

One comment

  1. Ακούστε, αντιλαμβάνεται κάθε λογικός άνθρωπος τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την δυνητική συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων των πολιτών σε ενιαία ή διασυνδεδεμένα μηχανογραφικά συστήματα.

    Κάθε λογικός άνθρωπος επίσης αντιλαμβάνεται την σημασία ενός δημόσιου τομέα που είναι μηχανογραφημένος με ένα ορθολογικό τρόπο, που έχει συμμαζεμένα τα αρχεία του, που δεν βασανίζει τον πολίτη και που τέλος πάντων δεν θα καταρρέει κάθε φορά που πρέπει να μοιράσει δυό γαιδάρων άχυρα.

    Σταθμίζοντας αμφότερες τις ανωτέρω θέσεις, είναι σωστό να απαιτηθούν εγγυήσεις σχετικά με την διαχείριση τέτοιων συστημάτων. Τα οποία παρεμπιπτόντως δεν είναι και καμμιά τεχνολογία του διαβόλου – εφαρμογή του αυτονόητου είναι. Για το αστείο της υπόθεσης, διάβαζα προ καιρού μιά προκύρηξη του δημοσίου για την προμήθεια ενός μηχανογραφικού συστήματος “για την ψηφιοποίηση του μητρώου προσωπικού του υπολιμεναρχείου Κω”. Κι αναρωτιώμουν, ποιός εγκέφαλος το σκέφτηκε αυτό. Αραγε εάν μετατεθεί ο λιμενικός θα εγγραφεί σε άλλο σύστημα; Και πόσα άραγε τέτοια συστήματα θα χρειαστούν για κάθε (υπο)λιμεναρχείο;

    Εν πάσει περιπτώσει:

    1) Nαί πρέπει να ενοποιηθούν ή διασυνδεθούν τα μηχανογραφικά συστήματα και πρέπει να κωδικοποιηθούν σε ενιαία αρχεία οι έλληνες πολίτες. Υπάρχουν τρόποι. Και δεν θέλει πολύ μυαλό για να κατανοήσει κανείς ότι αυτό είναι απαραίτητο.

    2) Ναί υπάρχουν κίνδυνοι και οφείλουν να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν. Υπάρχουν τρόποι να διασφαλιστούν τα δεδομένα – και μάλιστα πολύ καλύτερα από τον τρόπο που γίνεται σήμερα.

    Από τα σημεία τώρα αυτά, μέχρι την “επιχειρηματολογία” της σεβαστής Ιεράς κοινότητας, να μου επιτρέψετε να πω ότι εντοπίζω σοβαρή απόσταση.

    Ειδικότερα μάλιστα δεν κατάλαβα ακριβώς αυτό το “υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και της ανεπίγνωστης εκ μέρους των πιστών χρήσεως αντιχριστιανικών συμβόλων”.

    Τώρα πείτε μου εσείς, που είστε λογικοί και ψύχραιμοι άνθρωποι. Τι καταλάβατε;

    Φιλικά,

    Γιάννης Μικρός.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *