Οργή λαού, φωνή Θεού

Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων

Στην Κύπρο προ ολίγων ημερών συνέβη κάτι σημαντικό, το οποίο ίσως δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση που διορίσθηκε από τον Πρόεδρο Χριστόφια –τον κυριώτερο υπεύθυνο για την πολύνεκρη έκρηξη στη ναυτική βάση- και η οποία στηρίζεται μόνον από το κομμουνιστικό ΑΚΕΛ, αποφάσισε ξαφνικά να καταργήσει τη χρήση των σχολικών εγχειριδίων για τα Θρησκευτικά που έρχονται από την Ελλάδα και να εισαγάγει ένα νέο βιβλίο στην Α΄ Γυμνασίου. Το εν λόγω εγχειρίδιο αντανακλά την ιδεολογία και την εκπαιδευτική φιλοσοφία του Κυπρίου Προέδρου, ο οποίος αμφισβητεί την ελληνορθόδοξη ταυτότητα των Κυπρίων, προωθεί σε την αφελή προσέγγιση με τους Τουρκοκυπρίους και την θεωρία της «κυπριακής εθνικής συνειδήσεως». Χαρακτηριστικά αναφέρω, επειδή ξεφύλλισα το βιβλίο μέσω Διαδικτύου, ότι στις πρώτες σελίδες των Κυπριακών Θρησκευτικών αναγράφεται ότι οι Απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας συνάντησαν στην Κύπρο έναν πληθυσμό που αποτελείτο από «ντόπιους Κυπρίους». Όλοι οι σοβαροί ιστορικοί γνωρίζουν ότι κατά τους πρώτους Χριστιανικούς χρόνους η πλειοψηφία του πληθυσμού στη Μεγαλόνησο ήταν ελληνική, όπως είναι και σήμερα. Όμως η γραμμή του ΑΚΕΛ και του Χριστόφια έχει μείνει στις αριστερές αγκυλώσεις που δεν βλέπουν Έλληνες στην Κύπρο, αλλά ελληνόφωνους Κυπρίους.

Το πιο ενδιαφέρον της υποθέσεως είναι ότι οι Έλληνες Κύπριοι Θεολόγοι αρνήθηκαν να διδάξουν αυτό το εγχειρίδιο, το οποίο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο απεξάρτησης της κυπριακής παιδείας από την ελληνικότητα και την Ορθόδοξη παράδοση. Επίσης ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος και πολλοί Μητροπολίτες διαφώνησαν δυναμικά με την προσπάθεια αλλοιώσεως του ελληνικού χαρακτήρα της παιδείας. Αλλά και μεταξύ του λαού διεφάνη αμέσως η αντίδραση. Τελικά ο Υπουργός Παιδείας του Χριστόφια Γ. Δημοσθένους αναγκάσθηκε να αποσύρει άρον –άρον το επίμαχο εγχειρίδιο και ζήτησε από το ελληνικό Υπουργείο παιδείας να ξαναστείλει το βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, το οποίο διδασκόταν επί πολλά χρόνια στην Α΄ Γυμνασίου. Είναι η δεύτερη φορά που οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί αντιδρούν σε σχολικό βιβλίο με τη στήριξη της πλειοψηφίας του λαού. Η πρώτη ήταν το 2001 όταν οι φιλόλογοι της Μεγαλονήσου αρνήθηκαν να διδάξουν το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου που εστάλη από την Ελλάδα με συγγραφείς τον καθηγητή Γεώργιο Κόκκινο και συνεργάτες του. Το βιβλίο αυτό μιλούσε με αρνητικούς χαρακτηρισμούς για τον επικό αγώνα της ΕΟΚΑ του 1955-59. Μετά την κυπριακή αντίδραση αποφασίσθηκε να μην διδαχθεί ούτε στην Ελλάδα.

Στη χώρα μας έχουμε πρόσφατο το παράδειγμα της παλλαϊκής αντιδράσεως στο απαράδεκτο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού της περιόδου 2006-2007. Εκκλησία, σωματεία, επιστήμονες, απλοί πολίτες και κυρίως η Ακαδημία Αθηνών καταδίκασαν με επιχειρήματα την προσπάθεια να ωραιοποιηθεί η Οθωμανική τυραννία και να δικαιολογηθούν τα εγκλήματα των Νεοτούρκων. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι όταν υπάρχει μαζική αντίδραση βασισμένη σε επιχειρήματα και όχι μόνο σε κραυγές, τότε μπορούμε και στην Ελλάδα και στην Κύπρο να ανατρέψουμε αποφάσεις που θίγουν την εθνική μας αξιοπρέπεια. Αυτό μάς δίνει ελπίδα ειδικά σε περίοδο οικονομικής και πνευματικής κρίσης και αποδεικνύει ότι ο καθένας μας μπορεί κάτι να κάνει γι’ αυτόν τον τόπο και μάλιστα για ευαίσθητα θέματα, όπως η Παιδεία, η εθνική μας ταυτότητα και η Ελληνορθόδοξη παράδοση.

Το ίδιο άλλωστε κατόρθωσε η πλειοψηφία των Ελλήνων και σε κρίσιμα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής επιβιώσεως. Παρά τη μαζική έξωθεν χρηματοδότηση υπέρ του ΝΑΙ τελικά οι Έλληνες Κύπριοι καταψήφισαν το 2004 το σχέδιο Ανάν που οδηγούσε σε πλήρη τουρκοκρατία στον Βορρά και σε μερική τουρκοκρατία στον Νότο. Λίγοι ξεκίνησαν την αντίδραση κατά του -αγγλικής επινοήσεως- σχεδίου τον Νοέμβριο του 2002 και παρά τα πενιχρά οικονομικά μέσα η αλήθεια έλαμψε. Το σχέδιο καταποντίσθηκε και ελπίζω να μην επανεμφανισθεί με διαφορετικό περιτύλιγμα. Όταν πρωτοεμφανίσθηκε κάποιοι απαισιόδοξοι φίλοι μου έλεγαν: Αφού το θέλει η Αμερική, θα περάσει. Κι όμως δεν πέρασε! Διότι όταν ο Ελληνισμός είναι αποφασισμένος μπορεί να ανατρέψει βεβαιότητες και συμφέροντα.

Αντίστοιχη εθνική επιτυχία κατορθώσαμε όσοι αντιδράσαμε ποικιλοτρόπως στην προσπάθεια των ενδοτικών να παραδώσουν στα Σκόπια το όνομα Μακεδονία. Τα μαζικά συλλαλητήρια στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα άρθρα, τα βιβλία, οι εκκλήσεις διανοουμένων όπως ο Ελύτης και ο Ανδρόνικος και οι δημοσκοπήσεις που έδειχναν και δείχνουν τη σταθερή εθνική θέση της πλειοψηφίας των Ελλήνων απέτρεψαν τις υποχωρήσεις και τις παραχωρήσεις. Τα Σκόπια είναι το μόνο κράτος στον κόσμο, το οποίο εντάχθηκε στον ΟΗΕ με όνομα διαφορετικό από αυτό που αναφέρει το Σύνταγμά του. Πρόκειται για μία επιτυχία του ελληνικού λαού που τάχθηκε αντίθετος με τη βιασύνη κάποιων Ελλήνων και συμμάχων να «κλείσουν» το θέμα .

Αποδεικνύουμε κατά καιρούς ότι δεν είμαστε αποχαυνωμένος λαός ούτε ενδιαφερόμαστε μόνο για την τσέπη μας. Σε θέματα ζωτικής σημασίας για την εθνική μας αξιοπρέπεια και για την διαφύλαξη της ελληνορθόδοξης αυτοσυνειδησίας μας αφυπνιζόμαστε και εμποδίζουμε τα τετελεσμένα. Δεν το κάνουμε πάντα, αλλά το κάνουμε συχνά. Αξίζει να αποκτήσουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και βεβαίως είναι απαραίτητο να μελετούμε και να ενημερωνόμαστε. Χωρίς τεκμηρίωση και υπευθυνότητα κάθε αγώνας κινδυνεύει να χαρακτηρισθεί γραφικός και να αποτύχει. Οργή λαού, φωνή Θεού, λοιπόν! Παρά τις επιμέρους κομματικές μας διαφοροποιήσεις, ας είμαστε ενωμένοι στα δύσκολα. Για να δώσουμε ένα μέλλον στο παρελθόν μας!

Κ.Χ. 8.12.2011

(3770) αναγνώσεις

8 comments

  1. Πρεπει να αναρωτηθη κανεις με ποιους μυθους τρεφεται ο κος Νιακαρης. Θα πρεπει μαλλον να ειναι εισαγωμενοι εφ’οσον δεν εμπιστευται την δικη του Ελληνορθοδοξη παραδοση. Τι κριμα για ενα βαπτισμενο Χριστιανο !

  2. “Τι κριμα για ενα βαπτισμενο Χριστιανο!”

    Διερωτήθη, καταστάλαξε και εβαπτίσθη;
    Η νήπιον εβαπτίσθη, ακαταπαύστως ως παιδί εκατηχήθη και ως ενήλιξ πιθανώς διερωτήθη;
    Ποιά πορεία πραγμάτων φαίνεται ορθή;

    Εάν δεν είχε επιβληθεί υποχρεωτικώς η δεύτερη, ανορθόδοξη πορεία, ισχυρίζεται κανείς ότι ο ρους των πραγμάτων και της ιστορίας θα ήταν ίδιος;
    Ποιός θα ήταν δεν το ξέρω, πιθανότατα όμως ούτε ο κ. Eλοτανος θα ευρισκόταν την στιγμή αυτή σε θέση να οικτίρει τον κ. Νιάκαρη για τις επιλογές και τα πιστεύω του!

  3. Η αληθεια ειναι κυριε Χονδρογιαννη οτι ο Κυριος δεν υποχρεωνει τον ανθρωπο να τον πιστεψη και να τον ακολουθηση. Το αυτεξουσιο ειναι απαραβιαστο προνομιο και ισχυει για ολους μας βαπτισμενους και μη. Αποδειξη ειναι η αποστασια που καλπαζει στην εποχη μας επιβεβαιωνοντας την Αγια Γραφη που λεγει οτι πολλοι οι κλητοι λιγοι οι εκλεκτοι. Το βαπτισμα ειναι μεγιστο δωρο που παρεχει ενας γονεας στο παιδι του και αποτελει την υιοθεσια του απο τον Θεο. Αυτο ομως δεν αποτρεπει τον ανθρωπο να αποριψη τον Πατερα του οπως ο ασωτος της παραβολης. Εμεις οι Ελληνες εχουμε την ευλογια να κληρονομησουμε την Ελληνορθοδοξη παραδοση που ξεκινησε με τους 3 Ιεραρχες και συνεχιστηκε μεχρι την εποχη μας απο μεγαλους πατερες και μητερες της εκκλησιας. Πολλοι απο αυτους ηταν μαρτυρες που εθελοντικα υπεστηκαν το μαρτυριο και συγχωρεσαν τον θυτη τους. Λατρεψαν ομως μονο τον αληθινο Θεο.

  4. Καλά, μην μου κάνετε κήρυγμα! Αυτά τα γνωρίζω ίσως και καλύτερα από εσάς!
    Το θέμα ήταν ο οικτιρμός σας για τα “απολωλότα πρόβατα”!
    Απλά παρατήρησα ότι χριστιανός (και ότι άλλο βεβαίως) γίνεσαι με το πρώτο “ουά!” και πριν την λέξη “μαμά” και κατά κληρονομική διαδικασία. Δεν είναι αποτέλεσμα επιλογής.
    Σεις ο ίδιος για παράδειγμα, αν είχατε γεννηθεί μόλις κάποια μίλια πιό ανατολικά, την στιγμή αυτή θα κατηγορούσατε τον κ. Χολέβα για άπιστο! Υπερασπιζόμενος ομοίως το κλητός μεν αλλά και εκλεκτός! Απολαμβάνοντας ακριβώς την ίδια ευλογημένη τύχη! Λατρεύοντας ομοίως τον μόνο και αληθινό θεό, αλλά όχι αυτόν που λατρεύετε εδώ!
    Μπορεί να είσθε όσο θέλετε υπερήφανος για αυτό, αλλά δεν αφαιρεί και το δικαίωμα σε όποιον από θέση ενήλικος ξαναστοχάστηκε συνολικά το θέμα και κατέληξε σε δικά του συμπεράσματα να σας θεωρεί, όχι απολωλότα, απλώς “πρόβατα”!

  5. Δεν ηταν η προθεση μου να κανω κηρυγμα. Απλα επισημανα την ορθοδοξη αποψη της βαπτισης, διοτι αν καταλαβα καλα αποκαλεσατε την περιπτωση βαπτισης σε νηπιακη ηλικια “ανορθοδοξη πορεια”, πραγμα παντελως αναληθες. Αν παρεξηγησα την θεση σας συγγνωμη.

    Οσο για την υποθετικη σας προταση οτι οπου γεννηθη κανεις εκει παραμενει και αυτο ειναι αναληθες. Αλλιμονο αν η πιστη στον αληθινο Θεο που υπεστη σταυρωση για ολη την ανθρωποτητα, εξαρτατο απο το τοπο γεννησης και μονο, δηλαδη κατι σαν λαχειο !

  6. Τέλος πάντων δεν θέλω να δώσω συνέχεια για τον τους διαφορετικούς τρόπους που βλέπουμε τα πράγματα. Έχουμε διαφορετικά σημεία εκκίνησης και δεν μπορούμε να συναντηθούμε. Ο καθένας την πορεία του.
    Δεν θα είχα δε ούτε καν διανοηθεί να σχολιάσω εάν δεν διέκρινα αυτήν την περιφροντική στάση, χαρακτηριστική όμως όλων των θρησκολήπτων προς όσους “αποστάτησαν”, τουτέστιν διεμόρφωσαν προσωπική γνώμη και αντίληψη, σίγουρα με πολύ μελέτη και βάσανο του νού. Ενώ κατά τους θρησκολήπτους είθισται να ταυτίζονται ως “άμυαλοι”, ρηχοί και επιπόλαιοι και ζωωδών ενστίκτων!
    Η δεύτερη θέση σας όμως που υπόκειται σε αντικειμενική παρατήρηση, να με συγχωρείτε αλλά πάσχει πάσης επιβεβαιώσεως! Δυστυχώς η πίστη στον αληθινό θεό που εσείς επικαλείσθε επιβεβαιώνεται μόνον στους γεννηθέντας χριστιανούς και στους τόπους που αυτοί συναντούνται! Και μην επικαλεσθείτε άγνοια κλπ. Οι μουσουλμάνοι της Θράκης, των λοιπών Βαλκανίων, το πολυφυλετικό μωσαϊκό των ΗΠΑ κλπ. δεν προσέτρεξαν να ασπασθούν τον αληθινό θεό.
    Για αυτό σας λέω, μόλις στην Κομοτινή να είχατε γεννηθεί, 50-50 να μην τα λέγατε αυτά! Ή μάλλον θα τα λέγατε, αλλά για άλλον θεό!

  7. Σεβομαι τις αποψεις σας και ελπιζω τουλαχιστον να συμφωνουμε οτι αξιζει να αναψουμε και ενα κερακι για τους υπερ πιστεως και πατριδος πεσοντας προγονους μας, ιδιαιτερα του 1821. Ευλογημενα Χριστουγεννα και καλη φωτηση να εχουμε ολοι μας.

  8. Τιμώ και γώ (κι ας μην είναι με κεράκι) όλους τους προγόνους μας για όσα έκαναν στην αέναη μάχη για μια καλύτερη ζωή για αυτούς και για τους απογόνους τους. Σ’ αυτούς οφείλουμε το “ζειν” και στις θυσίες τους το “ευ ζειν”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *