Thursday 17 August 2023
Αντίβαρο
Αναδημοσιεύσεις Νικόλαος Χειλαδάκης

Ο Ηγούμενος Εφραίμ είναι μόνο η αρχή

* Γράφει ο Νικόλαος Χειλαδάκης – 09.40

«Παλιά αν ένας ευλαβής ασχολείτο με την κατάσταση στον κόσμο δεν πρέπει να ήταν καλά, ήταν για κλείσιμο στον Πύργο.

Σήμερα αντίθετα αν ένας ευλαβής δεν ενδιαφέρετε και δεν πονεί για
την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο, είναι για κλείσιμο στον Πύργο» –
Πατήρ Παΐσιος ο αγιορείτης

Το σοκαριστικό θέαμα ένας ηγούμενος
από την μεγαλύτερη μονή του Αγίου Όρους να σέρνετε στις φυλακές σαν
κοινός κατάδικος, προκαλώντας τις ανάλογες αλγεινές εντυπώσεις σε
τοπικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι παρά η αρχή μιας σειράς
επιθέσεων κατά του Αγίου Όρους, της ελληνικής εκκλησίας και της
Ορθοδοξίας στην χώρα μας.

Ίσως δεν θα αργήσει ο καιρός που ακόμα και η ομολογία πίστεως θα
θεωρείται αναχρονιστική και αξιόποινη πράξη και η ανάρτηση δημόσια των
εικόνων του Χριστού και της Παναγίας, θα θεωρείτε… παραβίαση  των
«δημοκρατικών» και «ανθρωπίνων» δικαιωμάτων των «ελεύθερα σκεπτόμενων»
ελλήνων πολιτών.

Είναι φανερό πως το ελληνικό κράτος και το
διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα που το κυβερνάει, σκοπεύει να βάλει «χέρι»
στο Άγιο Όρος.

Η πρώτη κίνηση θα είναι η αποστολή ελεγκτικού σώματος για να ελέγξει
που πήγαν τα κονδύλια που διέθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στις διάφορες
μονές του Άθω για έργα ανακαίνισης πολλών ετοιμόρροπων κτιρίων.

Η αφορμή θα είναι ο έλεγχος, αλλά ο απώτερος σκοπός θα είναι να
«βάλουν χέρι» στα έσοδα των μονών, να ελέγξουν όλες τις πηγές
χρηματοδότησης των είκοσι μοναστηριών  του Αγίου Όρους, τις δωρεές και
όποιες  άλλες επιχορηγήσεις, είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό.

Ο σκοπός η οικονομική εξόντωση των μοναστηριών.

Δεύτερο βήμα θα είναι η κατάργηση κάθε χαρακτήρα αυτοδιοίκησης και
αυτονομίας του Αγίου Όρους, όπως αυτή καθιερώθηκε εδώ και χίλια περίπου
χρόνια και έγινε σεβαστή και από όλους τους σουλτάνους της Οθωμανικής
αυτοκρατορίας.

Σαν πρώτη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και η αποστολή
εισαγγελέα στο Βατοπέδι χωρίς να ερωτηθεί καν η ιερά επιστασία κατά
παράβαση όλων των μέχρι τώρα ισχυόντων.

Η επόμενη κίνηση θα είναι η ανακήρυξη του Αγίου Όρους σαν παγκόσμιο
τουριστικό αξιοθέατο και η καθιέρωση «ειδικών επιστημονικών –
τουριστικών αποστολών» στην αρχή με την συμβολική, συμμετοχή και του
γυναικείου φύλου, σε «ειδικές» εργασίες, που δήθεν θα ανυψώνουν και θα
προβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά του ακρογωνιαίου αυτού στύλου της
ελληνικής ορθοδοξίας.

Με τον διπλωματικό αυτό τρόπο θα καταργηθεί σταδιακά το άβατο και
πλέον γυναίκες κρατικοί αξιωματούχοι, αλλά και εκλεκτοί διεθνώς
επισκέπτες του γυναικείου φύλου, θα μπορούν να έρχονται στο Άγιο Όρος
με «ειδική αποστολή»,  καταρρίπτοντας με φανερό πλέον τρόπο κάθε ιερή
παρακαταθήκη του Άθω.

Στο τέλος οι μονές θα ανακηρυχτούν σαν οικήματα που ανήκουν στην
διεθνή πολιτιστική κληρονομιά και δεν αποκλείετε να επιβληθούν νόμοι
για την ξενοδοχειακή αξιοποίηση των ιερών μονών προς όφελος υποτίθεται
της ελληνικής οικονομίας, μιας οικονομίας που την έχει ήδη  λεηλατήσει η
προδοτική πολιτική κλίκα που κυβέρνησε τις τελευταίες δεκαετίες την
χώρα.

Στο τέλος θα επιβληθεί η άποψη ότι το Άγιο Όρος «έχει πολύ χρήμα»
και πολλές προοπτικές οικονομικής αξιοποίησης για το «καλό της
πατρίδας».

Αλλά δεν είναι μόνο το Άγιο Όρος που είναι ο στόχος
όλου αυτού του άθεου εκσυγχρονιστικού  και αντιχριστιανικού
κατεστημένου που έχει οδηγήσει την χώρα στην πλήρη εθνική και διεθνή
απαξίωση.

Η εκπαίδευση είναι ήδη στο στόχαστρο. Σε λίγα χρόνια μονό για
ιστορικούς λόγους  θα υπάρχει αναφορά στα σχολικά βιβλία για τη
Ορθοδοξία.

Τα παιδιά μας σε λίγα χρόνια θα αγνοούν ακόμα και το  «Πάτερ Υμών»
γιατί, όπως θα ισχυρίζονται οι ταγοί της απαξίωσης της θρησκείας μας, η
δημόσια απαγγελία του  θα προσβάλει την «ελευθερία» και τα ανθρώπινα
δικαιώματα των μη χριστιανών.

Οι εικόνες θα κατέβουν από τα δικαστήρια γιατί θα προσβάλλουν κάθε
ένδικο που δεν πιστεύει και δεν θα θέλει να έχει πάνω από το κεφάλι του
στην διάρκεια μιας δίκης τον Χριστό, ή την Παναγία με τον Χριστό.

Οι καμπάνες θα θεωρηθούν σαν ενοχλητικά κατάλοιπα μιας οπισθοδρομικής εποχής και θα καταργηθούν.

Ήδη γνωστός μητροπολίτης μητρόπολης της κεντρικής Ελλάδας, που είχε
και εκπομπή στην κρατική τηλεόραση, έκανε συστάσεις στους ιερείς της
μητρόπολης του να μην ενοχλούν με τις καμπάνες της ενορίας τους, τους…
 φιλήσυχους πολίτες που θέλουν να ξεκουράζονται τις Κυριακές.

Το ιερά ράσα θα πρέπει να μην εμφανίζοντας δημόσια, όπως γίνετε και
στις άλλες κοσμικές και «σύγχρονες» χώρες, αλλά μόνο μέσα στην εκκλησία
και μόνο κατά την διάρκεια της λειτουργίας.

Οι ιερείς δεν θα πρέπει να ξεχωρίζουν εξωτερικά από τους άλλους
πολίτες προκαλώντας το δημόσιο αίσθημα, δηλαδή τα γένια τους θα πρέπει
να είναι προσεγμένα, μόλις που θα φαίνονται για να είναι και… της
μόδας.

Φυσικά οι ενορίες θα εξοντωθούν οικονομικά καθώς κάθε οικονομική
επιχορήγηση θα ελέγχετε και θα φορολογείται για να πηγαίνει το
μεγαλύτερο μέρος στην κρατική κλίκα.

Η εφαρμογή του Καλλικράτη στην εκκλησία θα καταργήσει πολλές
μητροπόλεις που έχουν ιστορία πολλών αιώνων και τις οποίες ούτε η
Οθωμανική αυτοκρατορία δεν τόλμησε να τις πειράξει.

Ούτε λόγος φυσικά για αναμετάδοση της Θειας Λειτουργίας τις Κυριακές
από τα κρατικά ΜΜΕ, ενώ θα απαγορεύεται κάθε παρουσία ιερέων στις
δημόσιες τελετές και φυσικά δεν θα υπάρχουν αγιασμοί  και δημόσια ιερά
μνημόσυνα.

Άλλωστε ο πολιτικός γάμος θα έχει και συνέχεια με την πολιτική κηδεία.

Να μην μιλήσουμε τέλος για τις κάρτες και την ολοκληρωτική φακέλωση
της  προσωπικότητας μας με σκοπό την κατάργηση  του αυτεξουσίου μας,
δηλαδή  του πιο ιερού δώρου του Παντοδύναμου προς τον άνθρωπο.

Όλα αυτά που ίσως για πολλούς φαντάζουν απίθανα, δυστυχώς είναι μέρος
του σχεδίου καταρράκωσης κάθε αξίας της Ορθοδοξίας στην πατρίδα μας όπου
η Ορθοδοξία υπήρξε για αιώνες ο φάρος της ύπαρξης της.

Φαινόμενα σαν αυτό του καθηγούμενου Εφραίμ είναι μόνο η αρχή.

Το ζήτημα είναι  αν εμείς οι ίδιοι θα αφήσουμε απροκάλυπτα όλα αυτά να περάσουν έτσι πάνω από τις κεφαλές μας.

Ο Νικόλαος Χειλαδάκης, είναι Δημοσιογράφος -Συγγραφέας και Τουρκολόγος.

http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=10424:2011-12-29-07-48-51&catid=43:2011-04-16-11-54-50

Υστερόγραφο του Αντίβαρου: σ’ αυτό το κλίμα όλα τα πολιτικά κόμματα θα έπρεπε να πάρουν ΣΑΦΕΙΣ δημόσιες θέσεις


10 comments

Eλοτανος 29 December 2011 at 22:59

Τα περισσοτερα απο αυτα που αναφερατε ειδη εχουν πραγματοποιηθει. Το λυπηρο ειναι οτι ο μεγαλυτερος κινδυνος για την Ελλαδα ειναι η αποστασια απο την ορθοδοξη πιστη και η υπονομευση της ελληνοχριστιανικης παραδοσης, που δυστυχως καλλιεργειται απο τους ιδιους τους Ελληνες.

Αυτο συνεβει στην Ρωμανια οπου ο Θεος επετρεψε (δεν απεσοβησε) την πτωση της Κωνσταντινουπολης, οταν η Ορθοδοξια κινδυνευε να σβηση με την αποδοχη της Παπικης αιρεσης.

Αυτοι που πιστευουν οτι η Εκκλησια ειναι το σωμα του Χριστου με κεφαλη τον Χριστο και οτι ” οι πυλες Αδου ου κατισχυσουσιν αυτης”, δεν θα απελπιστουν αλλα θα συνεχισουν τον πνευματικο τους αγωνα ελπιζοντας στο ελεος του Θεου.

Οσον αφορα το Αγιον Ορος, εφ’οσον βγαζει καρπο, η κυρια Θεοτοκος δεν θα επιτρεψει την ιεροσυλια ενος χωρου που αποκλειστικα της ανηκει.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 30 December 2011 at 00:53

Θὰ ἤθελα νὰ ἀπευθύνω μιὰ καλοπροαίρετη ἐρώτηση στὸν κόσμο τοῦ Ἀντιβάρου, ὑπευθύνους καὶ ἀναγνώστες. Τὸ τονίζω, καλοπροαίρετη, διότι δὲν ἔχω καταφέρει νὰ βγάλω τὸ παραμικρὸ συμπέρασμα γιὰ τὸ τί ἀκριβῶς συνέβη μὲ τὴν ὑπόθεση Βατοπεδίου. Ἀπλὰ εἶμαι γεμάτος ἀπορίες.

1) Τὸ Ἀντίβαρο ἔδειξε ὑπερβάλλοντα ζῆλο ἔναντι τῶν θέσεων τοῦ ΣΚΑΙ, ὅταν τὸ τελευταῖο προέβαλλε τὸ ντοκυμανταὶρ γιὰ τὴν Ἐπανάσταση τοῦ ’21. Φυσικὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει (ὑποθέτω) ὅτι στραφήκατε κατὰ τοῦ καναλιοῦ, ἀλλὰ κατὰ τοῦ συγκεκριμένου προγράμματος: συμφωνεῖτε; Πάντως ὑπάρχουν μερικοὶ ποὺ μίλησαν γιὰ “γκεμπελικοῦ τύπου προπαγάνδα΄΄, χρεώνοντας στὸν συγκεκριμένο σταθμό, καὶ στὴν ἰδιοκτησία του, ἐξυπηρέτηση ἀντεθνικῶν συμφερόντων.

Ἐρώτηση: σᾶς ἄρεσε ἡ ἐκπομπὴ τοῦ ἰδίου καναλιοῦ γιὰ τὴν Μονὴ Βατοπεδίου; Ποιὰ ἦταν, κατὰ τὴν γνώμη σας, τὰ κίνητρα γιὰ μιὰ τέτοια ἐκπομπή; Κατήγγειλε κανεῖς ἐμπαιγμὸ τῆς Ὁρθοδοξίας ἀπὸ τὸ Κανάλι, γιὰ ἴδιον ὅφελος τοῦ ἰδιοκτήτου;

2) Θὰ ἤθελα μιὰ ἀπάντηση, εἰλικρινὰ τὴν χρειάζομαι, καὶ γιὰ τὸ ἐξής: θεωρεῖτε τὴν συμπεριφορὰ τοῦ γέροντος Ἐφραὶμ σωστή; Εἶναι Ὀρθόδοξα τὰ ἤθη ποὺ ἀκολουθεῖ; Οἱ μεταφορὲς μὲ λιμουζίνες, ἐλικόπτερα, οἱ ἐπισκέψεις σὲ γραφεία ὑπουργῶν, στὸ γραφεῖο τοῦ ἴδιου τοῦ πρωθυπουργοῦ…θεωρεῖτε σωστὴ τὴν ἐκμετάλλευση Ἁγίων λειψάνων καὶ κειμηλίων καὶ τὴν ἐπιλεκτικὴ περιφορά τους; Μήπως ξεχάσατε τὸ σκάνδαλο μὲ τὴν τεράστια οὐρὰ ἀνθρώπων ποὺ περίμενε ὑπομονετικὰ νὰ προσκυνήσει, καὶ τὴν (χωρὶς εἰδοποίηση) μεταφορὰ τῆς Τιμίας Ζώνης σὲ σπίτια πολιτικῶν, μεταξὺ αὐτῶν καὶ τοῦ Κων. Μητσοτάκη;

Στὴν Ῥωσία, ἀγαπητοί, πεθάνανε ἄτομα στὶς τεράστιες οὐρές. Θὰ ἤθελα τὴν δική σας τοποθέτηση ἐπὶ τοῦ θέματος, ἀφοῦ μπῆτε στὸν κόπο νὰ μελετήσετε τὸ παρακάτω κείμενο:
http://www.itar-tass.com/en/c39/281876.html

Χρόνια Πολλὰ καὶ Καλὰ σὲ Ὅλους!

Reply
andreasl 30 December 2011 at 09:39

Δεν μπορεί να υπάρχει ξεχωριστή δικονομία για τους μοναχούς ή τους πλουσίους.

Reply
Φιλανθρωπηνός 30 December 2011 at 09:48

Αγαπητέ Κυριακέ, επέτρεψέ μου να αποπειραθώ να απαντήσω στα ερωτήματα :
1) κάθε εκπομπή αξιολογείται αυτοτελώς. Επειδή κάποια ήταν ελλιπής, δεν σημαίνει ότι όλες οι εκπομπές του ιδίου σταθμού πρέπει να απορριφθούν πάραυτα. Αναφορικά με την εκπομπή για το Βατοπέδι νομίζω ότι ανέδειξε στο ευρύ κοινό κάποιες πτυχές της υπόθεσης γνωστές εξαρχής στους ενδιαφερόμενους. Είναι βέβαιο ότι ο σταθμός έχει κάποια κίνητρα για την προβολή της εκπομπής αυτής, όπως και για την προβολή οιασδήποτε άλλης. Τα κίνητρα αυτά μπορεί να ανάγονται σε προσωπικές διαμάχες μεταξύ ανταγωνιστών. Ενδιαφέρει πρωτίστως εάν οι πτυχές που προβάλλονται στην εκπομπή είναι αληθείς, ασχέτως κινήτρων. Εν πάση περιπτώσει και όσοι ανέδειξαν στο “σκάνδαλο” από κάποια κίνητρα ωθήθηκαν, και σίγουρα όχι τα αγαθότερα.
2) Συμφωνώ μαζί σου ότι η συμπεριφορά του γέροντα δεν αρμόζει στο σχήμα και στην θέση του. Στα πλαίσια της κοσμικής του μεγαλομανίας εντάσσεται και το ταξίδι στη Ρωσσία, το οποίο τελικά μάλλον λειτούργησε εις βάρος του. Το Άγιον Όρος έχει είκοσι μονές με αντίστοιχους ηγουμένους και εκατοντάδες μοναχούς, όλες κατέχουν ιερά λείψανα, αλλά κανείς δεν (αυτο)προβάλλεται όσο ο Εφραίμ, παρά το γεγονός ότι η παρουσία του συνιστά σημείον αντιλεγόμενον. Αυτή, όμως, η υπερφίαλη, ίσως και εσφαλμένη, συμπεριφορά δεν μπορεί να επισύρει αυτομάτως και το πλέον επαχθές μέτρο της προφυλάκισης (!!!). Με την λογική αυτή θα έπρεπε να έχουν οδηγηθεί στις φυλακές εκατοντάδες προβεβλημένα πρόσωπα, που όμως κυκλοφορούν ελεύθερα και με εμφανή διάθεση εμπαιγμού, όπως πλείστοι όσοι υπουργοί και βουλευτές, πρώην και νυν.
Ο Εφραίμ υποτίθεται ότι προφυλακίσθηκε για τη συμμετοχή του σε μία υπόθεση, στην οποία όλοι οι υπουργοί απηλλάγησαν λόγω παραγραφής. Αυτό είναι το σκάνδαλο, Κυριακέ, και όχι η συνολική συμπεριφορά του. Η προφυλάκιση κάποιου λόγω υποκειμενικών κρίσεων για τον βίο του είναι τουλάχιστον άδικη, υπερβολική και αυθαίρετη. Πιστεύω ότι την ίδια λογική ακροβασία διέπραξαν και οι αρμόδιοι.

Reply
admin 30 December 2011 at 10:47

Αγαπητέ Κυριακέ, θα απαντήσω στο ίδιο μήκος κύματος με τον Φιλανθρωπηνό.

Πρώτον, δεν θεωρώ ότι το Αντίβαρο επέδειξε υπερβάλλοντα ζήλο στη σειρά εκπομπών 1821. Το να αποδεχτείς να περάσει στα «ψιλά» κάτι τέτοιο σημαίνει αποδοχή του περιεχομένου. Συγκεντρώθηκαν άριστης ποιότητας κείμενα, για παράδειγμα του Δημήτρη Σταθακόπουλου, τα οποία εκδόθηκαν από κάποιον σύλλογο και κυκλοφόρησαν ευρύτερα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι και οι ίδιοι οι παράγοντες της εκπομπής εκείνης επαίνεσαν τον συγγραφέα και αναρωτήθηκαν για τα αποτελέσματα της εκπομπής τους. Επίσης, δημιουργήθηκαν ορισμένα βίντεο αντικρούσεων τα οποία έγιναν ανάρπαστα στον χώρο του διαδικτύο και, κατά τη γνώμη μου, αντέστρεψαν τις εντυπώσεις της εκπομπής. Η ενασχόληση πολλών με την Επανάσταση εκείνες τις ημέρες ενδυνάμωσε τη μνήμη όλων. Τέλος, υπάρχει ένας ακόμη καρπός εκείνης της προσπάθειας του Αντίβαρου, ο οποίος θα ωριμάσει τους επόμενους μήνες και θα είναι ανατρεπτικός. Αναμείνατε νεότερα!

Δεύτερον, προφανώς εκείνη η «αντιπαράθεση» έγινε με επιχειρήματα, απόψεις, πηγές και παράθεση στοιχείων. Δεν μπορεί λοιπόν να αφορά σε ολόκληρο τον σταθμό. Η αλήθεια είναι ότι ο ΣΚΑΙ έχει προβάλλει σειρά άλλων αντίστοιχων εκπομπών (συχνά μεταγλωτισμένων ξένων ντοκυμανταίρ) ενώ ο λόγος ορισμένων παραγόντων της εκπομπής και του σταθμού είναι δημόσιος και γνωστός, όπως και η δράση τους σε έντυπα, ιδρύματα κλπ. Γενικώς, η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και γνωριζόμαστε όλοι. Συνεπώς, αφ’ ενός όχι, δεν μπορεί εκείνη την αντιπαράθεση να τη χρεώσει κανείς σε ολόκληρο τον σταθμό, αφ’ ετέρου οι απόψεις και οι δράσεις των προσώπων καταγράφονται για όλα τα θέματα και όχι αποσπασματικά. Η καταγραφή τους δεν σημαίνει απόδοση κακών κινήτρων. Οδηγεί όμως σε μία ολοκληρωμένη εικόνα για τις θέσεις και τη στάση των προσώπων σε μία σειρά ζητημάτων. Από κει και πέρα, ο καθένας κρίνει αναλόγως με τις δικές του απόψεις.

Τρίτον, ένα μέρος των λεγομένων στην εκπομπή του ΣΚΑΙ για το Βατοπαίδι είναι κόμιση Γλαύκων εις Αντίβαρον. Όταν δαπανώνταν εκατομύρια τηλε-ώρες για τον βομβαρδισμό της κοινής γνώμης χωρίς ούτε πέντε λεπτά παρουσίασης της αντίθετης άποψης (γεγονός ενδεικτικό από μόνο του) στην υπόθεση αυτή, το Αντίβαρο έδωσε το μικρό του βήμα σε 1-2 τέτοιες αντίθετες φωνές. (Θυμίζω ότι το Αντίβαρο είναι απλώς βήμα και δεν υπάρχει κάποιο όργανο ή επιτροπή, η οποία να παίρνει επισήμως θέσεις.). Επιλέξτε το θέμα «Βατοπαίδι» και θα δείτε ορισμένα παλιά άρθρα επί του θέματος.

Τέταρτον, τα κίνητρα του σταθμού ΣΚΑΙ που αποφάσισε 3 χρόνια μετά να μεταδώσει τη συγκεκριμένη εκπομπή μας είναι άγνωστα. Δεδομένης της στάσης του σταθμού από το 2008 έως σήμερα στο ίδιο ζήτημα, συμφωνώ στην παρατήρησή σου ότι πρόκειται για μία στροφή. Μοιράζομαι την απορία σου.

Πέμπτον, σχετικά με τον ηγούμενο Εφραίμ. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να διαχωριστεί η «κοσμική» από την «Θεολογική» κριτική. Θεωρώ την προφυλάκισή του έχουσα «πολιτική» χροιά. Είναι παντελώς και καταφανώς αβάσιμη και τελικά άκρως απογοητευτική για την όποια εμπιστοσύνη μας έμεινε για τη Δικαιοσύνη στη χώρα.

Τα πράγματα είναι απλά: Ζημία του Δημοσίου δεν υφίσταται. Μαύρο χρήμα δεν ανιχνεύθηκε. Κίνδυνος φυγής στο εξωτερικό δεν υπάρχει. Κίνδυνος επανάληψης των αδικημάτων δεν υπάρχει. Οι φυσικοί αυτουργοί είτε είναι πολιτικά πρόσωπα είτε όχι, κυκλοφορούν όλα ελεύθερα κι ωραία και δεν τους ακουμπάει η Δικαιοσύνη και προφυλακίζεται ο «ηθικός αυτουργός». Οι πιέσεις σε πολιτικά πρόσωπα (η κατηγορία εναντίον του Εφραίμ) εμφανίζεται ως ποινικά κολάσιμη, πολύ περισσότερο από την πλαστογραφία (δες το πρόσφατο άρθρο του Γ. Μάτσου στο Αντίβαρο για περισσότερα). Η περιβόητη αντιστροφή όλων των διαδικασιών, σύμφωνα με την οποία όλα τα ακίνητα θα επιστρέφονταν στο κράτος, το οποίο θα είχε κερδίσει πρωτόδικα την υπόθεση της λίμνης και η Μονή θα είχε δικαίωμα έφεσης, δηλαδή η πρόταση της ίδιας της Μονής _απορρίφθηκε_ από τον Γ. Παπακωνσταντίνου όταν έγινε υπουργός οικονομικών (αυτή η πράξη κι αν είναι «απιστία»). Ως προς το κοσμικό μέρος τα πράγματα είναι πεντακάθαρα και ο π. Εφραίμ είναι απλά το εξιλαστήριο θύμα. Ως προς τα άλλα, η συζήτηση είναι διαφορετικής φύσης και εκτιμώ ότι δεν μπορεί να συζητηθεί δημόσια τη δεδομένη στιγμή.

Ανδρέας.

ΥΓ. Και όπως γράφω στο υστερόγραφο πιο πάνω, θα ανέμενα καθαρές θέσεις από όλα τα πολιτικά κόμματα επί αυτών.
ΥΓ2. Προφανώς όλα αυτά είναι αυστηρά προσωπικές απόψεις δικές μου και δεν εκφράζω κανέναν άλλον.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 30 December 2011 at 12:53

Ἀγαπητοὶ Ἀνδρέα καὶ Φιλανθρωπινέ,

Μὲ καλύπτουν πλήρως τὰ σχόλιά σας, εἰλικρινά.

Κάνω τὸν συνήγορο τοῦ ἐξ’ ἀπὸ ‘δῶ, διότι μόνον ἔτσι συγκεντρώνω/συγκεντρώνουμε ἐπιχειρήματα.

Χριστὸς Γεννᾶται Δοξάσατε!

Ἄν χάσουμε τὸ Ἅγιον Ὅρος, θὰ χάσουμε τὰ πάντα!

Ὅλοι μας ἔχουμε Πνευματικὸ στὸν γερο-Ἄθω.

Δὲν στοχεύεται ὁ (ἀτυχέστατος στοὺς χειρισμοὺς) Ἑφραίμ: ὁ π. Παϊσιος τὸ ἔλεγε, μὲ πρόσχημα τὶς ἐπιδοτήσεις καὶ τὶς ἀναπαλαιώσεις θὰ ζητήσουν (ἀπὸ τὴν Ε.Ε.) νὰ καταργηθεῖ ἀκόμα καὶ τὸ Ἄβατο.

Καὶ ὅμως, πρόσφατή μου ἐπίσκεψη στὴν ἀθωνικὴ Πολιτεία μὲ ἔπεισε γιὰ τὸ ὅτι “στὴν ζωὴ βρίσκεις αὐτὸ ποὺ ψάχνεις”. Ἀνταμείφθηκα δεόντως, γεμίζοντας τὶς μπαταρίες.

Ἄν εἶναι νὰ γίνονται ὅλα αὐτὰ γιὰ δοκιμασία, ἄς γίνονται…

Θερμὲς Εὑχὲς

Reply
Eλοτανος 30 December 2011 at 14:57

Αγαπητε Κυριακε ευλογες οι ερωτησεις σας και απο πλευρας μου δεν ειμαι σε θεση να τις απαντησω, αλλα επιτρεψτε μου να εκφρασω μερικες προσωπικες σκεψεις.

Εφ’οσον εχετε πνευματικο θα γνωριζετε απο προσωπικη πειρα οτι ειναι απαραιτητο να παρει πρωτα κανεις ευχη πριν επιχειρησει οτιδηποτε, πχ ταμα, αυστηρη νηστεια η ακομη και πολυωρη ουρα μεσα στο κρυο εστω και για προσκυνημα, διοτι καμμια φορα πισω απο μια ενεργεια μας μπορει να κρυβεται ο εγωισμος και αλλα παθη η απλως να σφαλλουμε και να μην εχουμε ωφελεια (εχω προσωπικη εμπειρια).

Οσον αφορα την καλοπροαιρετη σταση του Ρωσσικου λαου, φυσικα το αθεο πρακτορειο Τας δεν θα την αξιολογησει, διοτι δεν εννοει τον ρολο της εκκλησιας ως νοσοκομειο – θεραπευτηριο.

Οσον αφορα την υποθεση του ηγουμενου Εφραιμ, προσωπικα αποφευγω να κρινω, ενθυμουμενος ποσο ευκολα οι Φαρισαιοι εκριναν τον Κυριο οταν συνενεστραφη με ανθρωπους ακαταλληλους γι’αυτους. Καλυτερα να προσευχομαστε για τους ιερεις μας να ορθοτομουν τον λογο της αληθειας οπως λεμε και στην Λειτουργια.

Εαν δεν εχετε υπ’οψιν, το κειμενο του Σεβ Ιεροθεου Βλαχου ειναι διαφωτιστικο
http://www.parembasis.gr/2011/11_12_14.htm

Reply
Kyriakos Papadopoulos 30 December 2011 at 16:14

Ἀγαπητὲ Ἐλότανε,

Εἶμαι πολὺ νεώτερος ἀπ’ ὅτι φαντάζεσαι, ἴσως λόγω τοῦ πολυτονικοῦ νὰ μὲ θεωρεῖς μεγαλύτερο, γι’ αὐτὸ σὲ παρακαλῶ νὰ μοῦ ἀπευθύνεσαι στὸν ἐνικό…

Θὰ γράψω κάτι ποὺ τὸ ἔκρυβα μέσα μου: ἄν ἡ ἴδια ἡ Θεοτόκος (ἡ Ταχεία Προστασία: δὲν εἶναι πανταχοῦ Παρούσα, ἀλλὰ ταχέως προστατεύει))ἐπισκεπτόταν ἔναν τόπο, φαντάζομαι ὅτι ὁ κόσμος θὰ περίμενε καὶ μέρες, σὲ τεράστιες οὐρές, γιὰ νὰ πάρει τὴν Εὐλογία της.

Γνωρίζοντας ἀρκετὰ γιὰ τὸν λαὸ τῆς Ῥωσίας, καὶ γιὰ τὸν ζηλωτισμό τους, δὲν μὲ ἐκπλήσσει αὐτὸ ποὺ ἔγινε. Προσωπικὰ εἶχα ἀγανακτήσει, περιμένοντας σὲ τεράστια οὐρὰ στὴν Ἁγία Πετρούπολη (σὲ καθημερινή, ὅχι σὲ γιορτή!) γιὰ νὰ προσκυνήσω τὴν εἰκόνα τῆς Παναγίας τοῦ Καζάν. Ἀγανάκτησα, διότι κάθε Ῥῶσος-Ῥωσίδα, χωριστά, ἀφιέρωνε χρόνο μπροστὰ στὴν εἰκόνα, προσκυνώντας, κλαίγοντας, χωρὶς νὰ ὑπολογίζει αὐτοὺς ποὺ περιμέναν στὴν οὔρά…ἄλλος κόσμος, ἄλλη νοοτροπία! Θαρρῶ πὼς ἀλλιὼς περνᾶ ὁ χρόνος γιὰ τοὺς Ῥώσους, οἱ ὁποίοι μόνον ἐξωτερικὰ ἐκδυτικίστηκαν.

Στὰ δικά μας τώρα: πιστεύω στὰ Μυστήρια τῆς Ἑκκλησίας καὶ στὶς Παραδόσεις μας. Μ’ ἀρέσει νὰ συμβουλεύομαι Πνευματικοὺς ἀνθρώπους. Ἀλλὰ ἀρνοῦμαι νὰ δεχθῶ ζωὴ Καλογήρου μέσα στὸν κόσμο. Δὲν μπορῶ νὰ ζητῶ γιὰ τὸ κάθε τι συμβουλὴ Πνευματικοῦ. Δὲν εἶναι φυσιολογικὸ γιὰ ἔναν κοσμικό. Φυσιολογικὸ εἶναι νὰ μετανοεῖς καὶ νὰ ἐξομολογεῖσαι: νὰ ἐπιζητεῖς τὴν συγχώρεση. Ὅχι ὅμως νὰ σὲ δένει πνευματικὴ ἐξάρτηση μὲ Πνευματικό, ὅ ὁποίος νὰ σὲ “κανονίζει” χωρίς νὰ εἶναι μοναχός…προσωπικὴ ἄποψη.

Ὅσον ἀφορὰ στὴν ἰεροκρισία: δὲν συμφωνῶ. Δὲν κρίνω τὸν ἰερέα ὅταν τελεῖ τὰ Ἄχραντα Μυστήρια. Σὰν ἄνθρωπος ὅμως, σὰν κοσμικός, θὰ κρίνω τὶς πράξεις του. Συμφωνῶ ὅτι χρειάζεται Διάκριση: αὐτὸ εἶναι ὑψηλὸς στόχος…

Θερμὲς Εὑχὲς

Reply
Eλοτανος 30 December 2011 at 18:53

Αγαπητε Κυριακε κατανοω πληρως τις σκεψεις σου πανω σ’αυτα τα θεματα που με απασχολησαν επισης στα νεωτερα μου χρονια. Δεν ειμαι πνευματικος ανθρωπος για να ειμαι σε θεση συμβουλεψω αλλους, αλλα αν θελεις μπορω να μοιραστω το πως αντιμετωπιζω προσωπικα αυτα τα θεματα.

Πιστευω οτι οπως ο Θεος δεν εχει αναγκη των προσευχων μας ετσι και ο πνευματικος πατερας δεν εχει αναγκη να “κανονιζει” την ζωη αλλων. Αυτο αν μη τι αλλο θα τον αποσπασει απο τον κυριο του στοχο της δικης του εργασιας. Επισης θα φερει και μεγαλη ευθυνη ενωπιον του Θεου γι’αυτο οι πραγματικα αξιοι δεν επιδιωκουν να αναλαβουν αυτο το εργο, πχ ο γεροντας Σωφρονιος ανελαβε με τρομο την πνευματικη πατροτητα μονο εν υπακοη προς τον γεροντα του τον Αγιο Σιλουανο.

Εννοησα μετα απο πολυ καιρο οτι η προσευχη και η υπακοη ειναι εξ’ολοκληρου προς οφελος μας . Ο δυτικος Χριστιανισμος και οι αλλες θρησκειες πιστευουν στην εξιλεωση του Θεου. Αυτα ειναι ξενα στην Ορθοδοξη παραδοση οπου ολη η ασκητικη αποβλεπει στο ιδιωτικο μας οφελος δηλαδη θεραπεια ψυχης. Δεν κατανοησα εξ’αρχης οτι ο Θεος αγαπα το ιδιο τον αθεο, τον αλλοθρησκο, τον αντιθεο οπως και τον ορθοδοξο. Η προσευχη μου, η υπακοη μου στο θελημα Του, η νηστεια μου, η μυστηριακη ζωη μου ειναι μονο προς οφελος μου, με αλλα λογια δεν “αλλαζουν” τον Θεο. Ο βαθμος συνεπως που τα επιδιωκω ειναι συναρτηση της δικης μου “διψας” για προοδο και δεν επιβαλλονται απο την εκκλησια η οποια απλως μασ συμβουλευει.

Ειδικοτερα για την υπακοη κοσμικων οπως εμεις, πρεπει να γινεται με λογικο και ηρεμο τροπο. Εξεταζοντας τις προθεσεις μας μπορουμε να αποφασισουμε αν αισθανομαστε πχ κινδυνο η αβεβαιοτητα ως προς τη εκφανση των γεγονοτων και εαν χρειαζομαστε ευχη πριν ξεκινησουμε κατι. Προσωπικα αρχησα απο “πολυ σημαντικα” πραγματα και οσο εβλεπα την ωφελεια που αποκομιζα, την αναζητουσα και για “λιγοτερο σημαντικα”, λαμβανοντας υπ’οψιν την κατασταση υγειας και απασχολησης του πνευματικου. Οταν ο πνευματικος δεν ειναι διαθεσιμος και πρεπει να προχωρησουμε, τοτε κανουμε το σταυρο μας και ο Θεος βλεπει την προαιρεση μας και η ευχη ερχεται.

Η γνωση, η εμπιστοσυνη και η πιστη ειναι πραγματα που ερχονται με εμπειρικο τροπο και αποκτουνται σταδιακα. Οτι ειναι πολυτιμο εμαθα οτι αποκτιεται δυσκολα. Οτι ειναι ευκολο πχ το να κρινεις καποιον, ειναι στην καλυτερη περιπτωση αχρηστο και στην χειροτερη αμαρτημα.

Συγγνωμη σε ολους αν τους κουρασα με τις πολυλογιες μου. Ευχομαι σε ολους εμας που ανταλλασουμε αποψεις καλοπροαιρετα και στο Αντιβαρο που μας προσφερει αυτην την δυνατοτητα, χρονια πολλα και θεαρεστα και με υγεια το 2012.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 30 December 2011 at 20:41

Σὲ εὐχαριστοῦμε ἐκ βάθους καρδίας Ἐλότανε!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.