Το Άγιον Όρος μπροστά σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Το Άγιον Όρος βρίσκεται μπροστά σε ένα
κρίσιμο σταυροδρόμι της υπερχιλιετούς ιστορίας του. Θα ακολουθήσει τον Κύριο
στον Γολγοθά η θα υποταχτεί στα κελεύσματα της παγκοσμιοποίησης και της
αποστασίας από τον Θεό; Το ελληνικό Κράτος, αυτοδιοίκητο μέρος του οποίου αποτελεί
το ΆγιονΌρος κατά το πατροπαράδοτο καθεστώς που προστατεύεται από το ελληνικό
Σύνταγμα και διεθνείς συνθήκες, αδυνατεί να βοηθήσει αφού έχει ήδη υποταχτεί.
Αυτός ήταν ο σκοπός της ουσιαστικής πτώχευσης και υποταγής στο Δ.Ν.Τ. Το πλήρως
αποτυχημένο πρόγραμμα, που θα μας οδηγήσει μετά από δέκα χρόνια λιτότητας και
ύφεσης σε χρέος 120% (εκεί δηλαδή που είμαστε το 2009)  δείχνει ότι οι δανειστές αποβλέπουν να
πληρωθούν αγοράζοντας φτηνά τις τεράστιες πλουτοπαραγωγικές πηγές της Χώρας
(πετρέλαιο, φυσικό, αέριο, ουράνιο κ.ο.κ.-βλ. άρθρο «
Ρωσία και Ισραήλ ζητούν άμεση έναρξη γεωτρήσεων νότια της Κρήτης» στο «Αντίβαρο» της 29.12.2011 ). Όχι
μόνο δεν μπορεί να βοηθήσει το ελληνικό Κράτος αλλά και εκτελεί πιστά τις
εντολές της παγκοσμιοποίησης που θεωρεί την Ορθοδοξία αντίπαλη δύναμη (βλ.
Σαμουήλ Χάντιγκτον, Η σύγκρουση των πολιτισμών). Οι παραβιάσεις του
Καταστατικού Χάρτη, του Συντάγματος και διεθνών συνθηκών στη περίπτωση της φορολόγησης του Αγίου
Όρους, η καθυστέρηση προώθησης από το ελληνικό Κράτος οποιασδήποτε
χρηματοδότησης του  Ε.Ε., ακόμη και όπου
δεν υπάρχει οικονομική υποχρέωση του ελληνικού Κράτους, η παράνομη προφυλάκιση
και σύλληψη του Γέροντα Εφραίμ αυτό δείχνουν. Ήδη γίνεται λόγος για οικονομικό
έλεγχο που σκοπό έχει να εκβιάσει το Άγιον Όρος ώστε να άρει το πατροπαράδοτο
άβατο καθεστώς και να δεχτεί έτσι ουσιαστικά την κατάργηση του Αγίου Όρους ως
ακρόπολης της Ορθοδοξίας.

Αν και η δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου
περιορίζεται στα πνευματικά θέματα, και δεν επεκτείνεται στα διοικητικά, ούτε
το Οικουμενικό Πατριαρχείο μπορεί να βοηθήσει το Άγιον Όρος. Η Μεγάλη
Εκκλησία  είναι πάντα εν αιχμαλωσία. Όχι
μόνο στο τουρκικό Κράτος, αλλά και στο ελληνικό και στο αμερικανικό, Κράτη από
τα οποία εξαρτάται πολιτικά και οικονομικά. Η εκκωφαντική σιωπή του Οικουμενικού
Πατριαρχείου ακόμη και όταν παραβιάζεται από το ελληνικό Κράτος ο Καταστατικός
Χάρτης και η δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου αυτό δείχνει (βλ. άρθρο
μου «
Η εκκωφαντική σιωπή του Φαναρίου» στο «Αντίβαρο» της 31.12.2011). Είναι
απορίας άξιο πως και γιατί τα κράτη αυτά επέτρεψαν στο Πατριαρχείο να
«διεκδικήσει τα δικαιώματα του» στην αντίθεση με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο
Αθηνών Χριστόδουλο!

Επομένως, το Άγιον  Όρος θα ακολουθήσει τον Κύριο στον Γολγοθά,
όπως έκανε για περισσότερα από χίλια χρόνια. Μαζί του θα πορευθεί και ο πιστός
λαός. Και για αυτό τον λόγο, το Άγιον Όρος οφείλει να παραμείνει
ενωμένο, αλλά και να προστατεύσει την περιουσία του. Τίθεται δε το ερώτημα τι
θα γίνει με την περιουσία που το Άγιον Όρος έχει ήδη δώσει στο ελληνικό Κράτος
(1.3 εκ. στρέμματα γης). Νομίζω ότι το Άγιον Όρος οφείλει να διεκδικήσει όποια
περιουσία δόθηκε χωρίς αντάλλαγμα. Μια τέτοια δωρεά είναι παράνομη, αφού απαγορεύεται
από τον Καταστατικό Χάρτη. Αλλά είναι και ανήθικη. Η περιουσία του Αγίου Όρους
ανήκει στο σύνολο της Ορθοδοξίας. Και ήδη με την αχαριστία του προς το Άγιον
Όρος το ελληνικό Κράτος αποδεικνύει ότι δεν έχει κανένα ηθικό δικαίωμα σε αυτή
την περιουσία. Εάν χρειαστεί, το Άγιον Όρος οφείλει να στραφεί στα αρμόδια
ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, καθώς και στα ορθόδοξα Πατριαρχεία και
Κράτη, για να υπερασπιστεί την Ορθοδοξία που η παγκοσμιοποίηση ήδη θέτει σε
διωγμό.

(656) αναγνώσεις

12 comments

  1. Στο προηγούμενο σχόλιο, ο συνονόματός μου πολύ ωραία τα λέγει, αλλ’ ας μου επιτρέψει να προσθέσω και τούτο: ότι κατά τις τελευταίες δεκαετίες, και κυρίως από το 2003 και εντεύθεν (όταν συνέπραξε με τον οικουμενιστή “πατριάρχη” κ. Βαρθολομαίο στον διωγμό της Ι.Μ. Εσφιγμένου), το Άγιον Όρος αυτοαναιρέθηκε. Ως συνέπεια, έχει χάσει πλήρως την αίγλη του και ουδόλως πλέον αποτελεί “ακρόπολι της Ορθοδοξίας”!

  2. Aγαπητε κυριε Χατζηνικολαου μοιραζομαι τις ιδιες ανησυχιες που εκφρασατε σε διαφορα σχολια σας και συμφωνω με τις αποψεις σας και με σεβασμο θα προετρεινα λιγη προσοχη στο θεμα του Αγιου Ορους που θιξατε.

    Οι Γερονταδες των 19 μονων και αλλοι πνευματικοι ανθρωποι καθε αλλο παρα οικουμενιστες ειναι. Παρ’ολα αυτα δεν δημιουργησαν σχισμα. Σεβομεθα και τον ζηλο των Εσφιγμενιτων αλλα δεν πρεπει να βιαστουμε σε συμπερασματα.

    Η αιγλη του Αγιου Ορους και της απανταχου Ορθοδοξου εκκλησιας ειναι η υπαρξη φωτισμενων και θεουμενων ανθρωπων που δοξαστηκαν απο τον Θεο. Οταν εκλειψουν αυτοι τοτε θα εκλειψει και η αιγλη.

  3. Αγαπητέ Κύριε Ελοτανέ, οι γεροντάδες των 19 ιερών μονών θα έπρεπε να προσέχουν περισσότερο το Περιβόλι της Παναγίας. Θα έπρεπε να θυμούνται καλύτερα και να διδάσκονται από τα όσα κακά συνέβησαν επί “πατριάρχου” Βέκκου. Και θα έπρεπε να κρατούν πάντα ψηλά τα λάβαρα της Ορθοδοξίας. Αυτοί, όμως, κοινωνούν με αιρετικούς “πατριάρχες,” παρά την σαφεστάτη απαγόρευση μίας τέτοιας κοινωνίας από τις ιερές Γραφές, τις Συνόδους και τους Αγίους Πατέρες. Επίσης, συνεργούν με τον σύγχρονο Βέκκο (τον κ. Βαρθολομαίο) στην καταπάτηση του Καταστατικού Χάρτου του Αγίου Όρους (ΚΧΑΟ), διώκοντες τους αδελφούς των Εσφιγμενίτες και εγκαθιστώντες στη θέση τους τους Κατσουλιέρηδες! Έτσι, έβαλαν βόμβα μεγατόνων στα θεμέλια του Αγίου Όρους. Και η άλωση του Αγίου Όρους, αλλά και ολοκλήρου της Εκκλησίας του νέου εορτολογίου, από τους οικουμενιστάς ψευδεπισκόπους (όρος που χρησιμοποιείται από τον ΙΕ’ Κανόνα της ΑΒ’ Συνόδου για ανάλογες περιστάσεις) προχωρεί ακάθεκτα, ενώ οι αγιορείτες περιορίζονται σε μερικά “αντιοικουμενιστικά” άρθρα, και αυτά εμπνευσμένα από την φοβερή αίρεση του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, σύμφωνα με την οποία η αποτείχιση από την αίρεση δημιουργεί σχίσμα αν γίνει πριν από την ολοσχερή καταστροφή της Εκκλησίας! Εφόσον, λοιπόν, αυτοί δεν σέβονται ούτε την Ορθόδοξη διδασκαλία, ούτε τους Ορθοδόξους αδελφούς των Εσφιγμενίτες, ούτε τον ΚΧΑΟ, εγώ γιατί να τους σεβασθώ; Μήπως επειδή είναι νηστευταί κ.λπ.; Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέγει ότι και αν ακόμη κάποιος νηστεύει, παρθενεύει και κάνει ακόμη και θαύματα, αλλά δεν διδάσκει και δεν εφαρμόζει την Ορθόδοξη διδασκαλία, τότε στα μάτια μας να φαίνεται ως λύκος! Δυστυχώς, αγαπητέ, το Άγιον Όρος εάλω! Συμφώνως με τις ι. γραφές και τους Αγ. Πατέρες (όπως οι Άγιοι Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Θεόδωρος ο Στουδίτης κ.ά.) οι γεροντάδες των 19 ι. μονών που κοινωνούν με τον κ. Βαρθολομαίο και τους ομόφρονές του είναι εχθροί του Θεού και θα κολασθούν μαζί με τους οικουμενιστάς που τιμούν και μνημονεύουν ως ορθοδόξους.

  4. Οποιαδήποτε θέση και αν πάρει κανείς στο θέμα της Μονής Εσφιγμένου (το οποίο οφείλει να λυθεί, κατά την γνώμη μου, ειρηνικά ως μια διαφορά ανάμεσα σε αδελφούς), το θέμα παραμένει. Και το θέμα είναι η τύχη του Αγίου Όρους σε μια εποχή όπου όχι μόνο το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά και η Ελλάς βρίσκονται εν αιχμαλωσία. Το θέμα είναι βέβαια στα χέρια της Παναγίας. ΄Ετσι, το ερώτημα είναι ποιά θέση θα πάρουμε εμείς, θα γίνουμε συνεργοί της Παναγίας και θα σωθούμε η θα συνταχθούμε με τους διώκτες του Αγιωνύμου Όρους και θα αντιμετωπίσουμε το τρομερό «σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν»;

  5. Ο καθε πιστος πρεπει να προσεξει πολυ και με καθοδηγηση να παρει σωστη θεση για να μην βρεθει εκτος εκκλησιας. Μπορει να μην συμφωνουμε με καθε πραξη καποιων ιεραρχων αλλα αυτο δεν σημαινει οτι θα προκαλεσουμε σχισμα.

    Ελπιζω να μην πιστευει κανεις οτι οι 19 μονες του Αγιου Ορους που υπαγονται στο Οικουμενικο Πατριαρχειο, οπως και η εκκλησια της Ελλαδος, δεν εχουν την Χαρη και τα μυστηρια ειναι ακυρα. Θεος φυλαξει αυτο ειναι μεγαλη πλανη.

    Οι μεγαλοι αγιοι που κοιμηθηκαν την τελευταια εικοσαετια ( Παισιος, Πορφυριος, Ιακωβος, Σωφρονιος) παρεμηναν στην μητερα εκκλησια και μας διδαξαν με την σταση τους. Παλαιοτερα, ο γεροντες Φιλοθεος Ζερβακος και Ιωσηφ ο ησυχαστης επιβεβαιωσαν το ιδιο.

    Δεν μπορει κανεις να μην αγαπα τους ζηλωτες και υπερμαχους της Ορθοδοξιας, αλλα δεν ωφελει να εχουμε ζηλο “ου κατ επιγνωσιν”.

    Προσωπικα τα κριτηρια που ακολουθω ειναι απλα, οπου υπαρχουν Αγιοι εκει υπαρχει Χαρις και αυτοι καθοδηγουν την εκκλησια στην ορθη πιστη.

  6. Αγαπητέ Κύριε Ελοτανέ, είναι κρίμα που περιφρονείτε την Ορθόδοξη Διδασκαλία των ι. Γραφών, των Συνόδων και των Αγίων Πατέρων, συμφώνως με την οποία πρέπει να χωριζόμεθα από (και να μην κοινωνούμε με) τους αιρετικούς οικουμενιστάς. Ο Άγ. Μάρκος Ευγενικός γράφει: «Άπαντες οι της Εκκλησίας διδάσκαλοι, πάσαι αι Σύνοδοι και πάσαι αι θείαι Γραφαί φεύγειν τους ετερόφρονας παραινούσι και της αυτών κοινωνίας διΐστασθαι» (P.G. 160, σ. 101). Συνεπώς, αυτά που γράφετε περί δήθεν παραμονής στην Εκκλησία, περί ζήλου “ου κατ’ επίγνωσιν” κ.λπ. είναι, κατά τον Άγ. Μάρκο τον Ευγενικό, σε αντίθεση με την διδασκαλία απάντων των της Εκκλησίας διδασκάλων, πασών των Συνόδων και πασών των θείων Γραφών. Πώς θέλετε να ονομάζεσθε Ορθόδοξοι Χριστιανοί όταν απορρίπτετε την διδασκαλία απάντων των της Εκκλησίας διδασκάλων, πασών των Συνόδων και πασών των θείων Γραφών και ασπάζεσθε το αιρετικό βιβλίο του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου “Τα Δύο Άκρα”;

  7. κε Δημήτριε, δεν έχω την προσδοκία να αντικρούσω αναλυτικά τους γνωστούς ισχυρισμούς σας. Παρακαλώ όμως, να προβληματισθείτε ειλικρινώς με τα κάτωθι ζητήματα :
    α) αναφέρεσθε στον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό. Σας υπενθυμίζω ότι ο Άγιος Μάρκος κατά την επιστροφή του στην Βασιλεύουσα, όταν όλοι οι πιστοί αποδοκίμαζαν τον Αυτοκράτορα και του υπόλοιπους ιεράρχες και επευφημούσαν τον ίδιο ως προφήτη και Άγιο, ΔΕΝ ίδρυσε δική του εκκλησία, αλλά έδωσε την τίμιο αγώνα του υπέρ της Αληθείας ΜΕΣΑ στην Εκκλησία με τους πολυάριθμους οπαδούς του, μέχρι την τελική επικράτηση της Ορθοδοξίας. Εάν οι ανθενωτικοί είχαν ιδρύσει δική τους εκκλησία, θα είχαν καταστραφεί άπαντες.
    β) σε πόσα κομμάτια πρέπει να χωρισθούν οι ομοϊδεάτες σας για να κατανοήσετε ότι η αυθαίρετη και μονομερής αναγωγή σε δόγματα θεμάτων που δεν έχουν ορισθεί από την Εκκλησία ως τέτοια, οδηγεί σε ατέρμονα σχίσματα. Δυστυχώς, η ευκολία των αλληλοαφορισμών και των αποτειχίσεων στον χώρο σας έχει αναχθεί σε προσόν και σημείο γνησιότητας πίστεως, ενώ συνιστά ακριβώς το αντίθετο. Ατυχώς, ο ζήλος αυτός έχει καταστεί ύψιστη και αποκλειστική απασχόληση της πλειοψηφίας των ΓΟΧ και δεν πρόκειται να σταματήσει μέχρι να εξαντληθούν οι διαθέσιμοι υποψήφιοι “αιρετικοί” προς αφορισμό.
    γ) αναφέρθηκε ο Ελοτανός στους σύγχρονους Αγίους της εκκλησίας και τη στάση τους στο ζήτημα του ημερολογίου, αλλά εντέχνως αποφύγατε τον σχολιασμό. Εάν δεν τους αναγνωρίζετε, μπορείτε να το ομολογήσετε ευθέως.
    Είναι τόσο δύσκολο να κατανοήσετε ότι με την ευχέρεια εξαπόλυσης επιθέσεων και αναθεμάτων δεν βοηθάτε κανέναν, αλλά αντιθέτως προκαλείτε αντίστοιχη αντίδραση. Πού είναι η Αγάπη; Αυτή την πολιτεία και αυτή την εκκλησία ονειρευόμαστε, όπου όποιος διαφωνεί αντιμετωπίζεται ως αιρετικός; Δεν πρόκειται να δώσω συνέχεια στο θέμα, διότι ξέρω ότι δεν πρόκειται να σας πείσω. Ξέρετε, αποτειχίζοντας κάποιος όλους τους διαφωνούντες, στο τέλος μπορεί να αντιληφθεί ότι έχει φυλακίσει την σκέψη του στα τείχη που ο ίδιος έχτισε, είναι δύσκολο να τα υπερβεί και αναλώνεται σε αυτό που έμαθε καλά : να ενισχύει τα υπάρχοντα τείχη και να χτίζει καινούργια.

  8. Αγαπητέ κ. Φιλανθρωπηνέ, δυστυχώς διαστρεβλώνετε βάναυσα την αλήθεια. Εξηγούμαι:

    1. Οι ΓΟΧ δεν ίδρυσαν νέα Εκκλησία, αλλά αποτελούν τη συνέχεια της παλαιάς. Νέα “εκκλησία” ιδρύουν αυτοί που εγκαταλείπουν την ιερά Παράδοση και εγκολπώνονται νέα δόγματα και νέες παραδόσεις, στην προκειμένη περίπτωση οι οικουμενισταί, τους οποίους ακολουθούν όλοι οι νεο-εορτολογίτες. Κατά τους Αγίους Πατέρες, είσθε ΟΛΟΙ συνένοχοι. Από αγάπη σας το λέμε αυτό, όχι από μίσος! Άλλωστε, έχουμε στενούς συγγενείς που κοινωνούν με την αίρεση. Λέτε να τους μισούμε και αυτούς;

    2. Όπως ανέφερα στα προηγούμενα σχόλιά μου, η Ορθόδοξη διδασκαλία λέγει ν’ αποτειχιζώμεθα από τους αιρετικούς ψευδεπισκόπους. Λοιπόν, πώς θα υπήρχε συνέχεια στην Εκκλησία της Ελλάδος αν οι αποτειχισθέντες δεν είχαν δικούς τους επισκόπους;
    Ο Άγιος Μάρκος παρήγγειλε στους ενωτικούς να ΜΗΝ παρευρεθούν ούτε καν στην κηδεία του και στα μνημόσυνά του! Δεν ήταν αποτείχιση αυτό; Γιατί, όχι μόνο δεν θέλετε να το παραδεχθείτε, αλλά το χρησιμοποιείτε και ως παράδειγμα υπέρ της στάσεώς σας;

    3. Άγιοι μέσα στο σχίσμα και στην αίρεση δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν! Τα όσα έγραψα στον Ελοτανό ισχύουν βεβαίως και για τους γνωστούς γεροντάδες, οι οποίοι τα έκαναν “πλακάκια” με την αίρεση, κατηγορώντας την μόνο ρητορικώς. Γιατί νομίσατε ότι “εντέχνως” απέφυγα να το πω; Αυτονόητο δεν είναι; Για τον κ. Βαρθολομαίο, ο γ. Παΐσιος δήλωσε ότι “στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, ο Θεός οικονόμησε τον καλύτερο πατριάρχη”!!! Γνωρίζετε εσείς κανέναν αληθινό άγιο να επαινεί αιρεσιάρχες με τον επαίσχυντο αυτόν τρόπο;

    4. Ποιός είπε ότι καλά είναι τα σχίσματα στο χώρο του πατρίου; Επιπλέον, γιατί το αναφέρετε αυτό, δίνοντας την ψευδή εντύπωση στον αδαή αναγνώστη ότι στο χώρο του νέου εορτολογίου (ν.ε.) δεν υπάρχουν σχίσματα; Έζησα πέντε χρόνια στην Αυστραλία (τότε ήμουν κι εγώ με το ν.ε.) και γνωρίζω πολύ καλά το φοβερό σχίσμα που υπάρχει εκεί μεταξύ αφενός της “αρχιεπισκοπής” (με “αρχιεπίσκοπο” που διδάσκει από τις στήλες του περιοδικού της “αρχιεπισκοπής” ότι ο Χριστός ήταν στην αρχή αμαρτωλός!!!) και αφετέρου της “Ορθοδόξου Κοινότητος.” Αλλά και στη Λάρισα υπάρχει σχίσμα, καθώς και αλλού στην Ελλάδα, με τους προσφάτως αποτειχισθέντες (ο κ. Π. Σημάτης κ.ά.) Δηλαδή, καυχιέσθε επειδή υπάρχουν μόνο 3 σχίσματα στο ν.ε., ενώ αυτά στο π.ε. είναι περισσότερα;

    5. Γιατί αναπαράγετε τις γνωστές διαστροφές του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, ότι δήθεν ανηγάγαμε σε δόγμα το ημερολόγιο κ.λπ.; Σε προηγούμενό σχόλιό μου (βλ. παραπάνω) σας απέδειξα ότι, ενώ το θέμα του ν.ε. δεν είναι καθεαυτό δογματικό, εντούτοις προσλαμβάνει ακραιφνώς δογματικό χαρακτήρα από τα εξής δύο γεγονότα: Πρώτον, ότι έγινε για να προωθήσει την αίρεση του οικουμενισμού, δηλαδή την καταστροφή της Εκκλησίας του Χριστού και την εγκατάσταση της Πανθρησκείας του Σατανά, και, δεύτερον, απετέλεσε την αιτία του σχίσματος, άρα έβλαψε το δόγμα της Μιάς Εκκλησίας, που ομολούμε στο 9ο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως (“Εις Μίαν Αγίαν …”).

  9. κε Δημήτριε, ατυχώς επιβεβαιώνομαι καθώς διαπιστώνω ότι τα τείχη σας έχουν χωρίσει με τη λογική και με τα παγκοίνως γνωστά. Η προσωπική σας αλήθεια. την οποία ισχυρίζεσθε ότι διαστρεβλώνω βάναυσα, πόρρω απέχει από την κρατούσα. Ειδικότερα :
    1. Το ποιός ίδρυσε νέα εκκλησία ή όχι το επιβεβαιώνει η ιστορία και όλες οι υπόλοιπες ορθόδοξες εκκλησίες του κόσμου, που, ανεξαρτήτως ημερολογίου, αναγνώρισαν και αναγνωρίζουν μία εκκλησία της Ελλάδος, αυτή που υπήρχε πριν και μετά το σχίσμα. Τα υπόλοιπα ανήκουν στον χώρο της προσωπικής σφαίρας εκάστου.
    2.α. Δεν σας προβληματίζει ότι όλοι οι επίσκοποι της εκκλησίας φάνηκαν “αιρετικοί ψευδεπίσκοποι”, ενώ οι “αποτειχισθέντες” ανηύραν κάποιους αρκετά έτη αργότερα; Η αποστολική διαδοχή υστερεί του ημερολογίου; Διότι στις εκκλησίες των ΓΟΧ πάσχει πολλαπλώς.
    β. Ο Άγιος Μάρκος ΔΕΝ ίδρυσε δική του εκκλησία, ενώ θα μπορούσε αφού οι ανθενωτικοί αποτελούσαν την συντριπτική πλειοψηφία των πιστών. Ας μιμηθούμε, λοιπόν, το παράδειγμά του και ΜΕΣΑ στην εκκλησία να απευθυνόμασθε σε κληρικούς της επιλογής μας. Πείτε το όπως θέλετε, αλλά οι αγώνες δίνονται μέσα στο στάδιο και όχι στο βοηθητικό γήπεδο, που ανακηρύσσουμε μόνοι μας σε στάδιο.
    3. Εάν αυτή είναι η δική σας αλήθεια, την αφήνω στην κρίση των λοιπών σχολιαστών και των Ορθοδόξων απανταχού της γης, που μπορεί να μην αυτοαποκαλούνται Γνήσιοι, αλλά έχουν σαφές αισθητήριο αγιότητας.
    4.5. Τα σχίσματα των ΓΟΧ είναι περισσότερα, αν και το πλήρωμά τους είναι ασυγκρίτως μικρότερο, διότι η νοοτροπία τους παράγει σχίσματα. Απόδειξη τούτου είναι ο υπ’ αριθμ. 5 ισχυρισμός σας σύμφωνα με τον οποίο ένα θέμα μπορεί να μην είναι καθεαυτό δογματικό, αλλά μπορεί να γίνει “επειδή προωθεί τον οικουμενισμό και βλάπτει την μία θρησκεία”. Τα δόγματα τα έχει ορίσει η εκκλησία και όχι ο καθένας αυθαίρετα. Με την συλλογιστική ακροβασία και την πλήρη σύγχυση αιτίου και αιτιατού κάθε ζήτημα ανεξαρτήτως σημασίας, αποκτά θέση δόγματος ικανού να θέσει σε κίνηση την προσφιλή διαδικασία διαφύλαξης γνησιότητας (αφορισμός, σχίσμα, αποτείχιση κλπ.). Αλήθεια, βάσει της άνω λογικής με την αλλαγή ώρας μήπως τίθεται δογματικό ζήτημα; Το λέω γιατί κάποιοι ΓΟΧ εορτάζουν την Ανάσταση με ώρα Ιεροσολύμων (!!!). Αυτοί, προφανώς, θα είναι γνησιότεροι ή γνησιότατοι.
    κε Δημήτριε, η θρησκεία μας, όπως την αντιλαμβάνομαι, δεν εξαντλείται στην ανύψωση τειχών ή στην διαρκή αναζήτηση δογματικής γνησιότητας, αλλά στην κατάργηση των τειχών, ώστε να μπορέσει να μπεί και λίγη από την θεία Χάρη. Σας εύχομαι καλό τριήμερο, Ευλογημένα Χριστούγεννα για εσάς και καλή φώτιση για όλους μας.

  10. Πω, πω! Χειρότερα και από την αριστερά!
    Ένα καράβι Κόμματα και Γκρουπούσκολα, να κατηγορεί ό ένας τον άλλον για αναθεωρητισμό ή προδοσία!
    Φαινόμενο σύμφυτο του πάσης φύσεως δογματισμού!
    Πλάκα που σπάωωω …!

  11. Αγαπητέ κ. Φιλανθρωπηνέ, επειδή προφανώς το κριτήριό σας δεν είναι το που βρίσκεται η Ορθοδοξία, αλλά το ποιος αναγνωρίζει ποιον και πόσοι βρίσκονται σε κάθε πλευρά, θα ήθελα να κλείσω ως εξής: Επί Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού (7ος αιών), όπως συμβαίνει και σήμερα, όλα τα Πατριαρχεία είχαν πέσει στην αίρεση του Μονοθελητισμού και μόνον ο Άγιος Μάξιμος με δύο υπατακτικούς του παρέμειναν Ορθόδοξοι. Και τότε τον περιγελούσαν όλοι, λέγοντάς του “μόνος σου έφτιαξες Εκκλησία;” κ.λπ. Όμως, η 6η Οικ. Σύνοδος, 20 χρόνια μετά τον θάνατο του Αγίου, αυτόν ανεγνώρισε, ενώ κατεδίκασε όλους τους πατριάρχες ως αιρετικούς. Δεν θα επανέλθω, διότι εσείς δεν καταλάβατε σχεδόν τίποτε από όσα σας έγραψα στα προηγούμενα σχόλιά μου, οπότε ο χρόνος που διέθεσα να σας παράσχω τις απαραίτητες πληροφορίες πήγε χαμένος, ο δε κ. Χονδρογιάννης σπάει πλάκα μ’ ένα ζήτημα που αφορά τη σωτηρία δισεκατομμυρίων ψυχών! Καλή μετάνοια.

  12. Η παγκοσμιοποίηση διώκει το Άγιον Όρος, την Εκκλησία και την Ελλάδα, στο σύνολο τους, χωρίς να κάνει τις διακρίσεις που κάνουν οι σχολιαστές. Ας αντιμετωπισουμε την έξωθεν απειλή ως μία ενωμένη οικογένεια και μετά λύνουμε τις οικογενειακές διαφορές μας. Διαφορετικά, θα εξαφανισθούμε κι εμείς μαζί με τις διαφορές μας!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *