Tuesday 26 March 2024
Αντίβαρο
Διάφορα Κωνσταντίνος Ναλμπάντης

Περιήγηση στις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις της Ανατολικής Μακεδονίας

Κωνσταντίνος Ναλμπάντης

Μια κριτική ανασκόπηση και ανάλυση – βασισμένη στις εμπειρίες των πολιτών

Περιήγηση στις τοπικές Αυτοδιοικήσεις της Ανατολικής Μακεδονίας
Μία κριτική ανασκόπηση και ανάλυση – βασισμένη στις εμπειρίες των πολιτών

Κωνσταντίνου Σ. Ναλμπάντη, Κολωνία

Προλεγόμενα

Πηγές Μεγάλου Αλεξάνδρου Δοξάτου, Πηγές Βοϊράνης Δοξάτου, Πηγές Πάρκου Δοξάτου;,

Μια προκλητική, απαράδεκτη, παραποίηση ανιστόρητων «εισβολέων» στο Δημοτικό Διαμέρισμα – Κοινότητα Κυργίων;, που παρόμοια αυταρχικότητα και εκδικητική Δημοτική Αρχή δεν συναντάμε πουθενά στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αν και στην συνένωση Καλλικράτη συνενώθηκαν μικροί και μεγάλοι Δήμοι ως ένας Δήμος, αλλά κανένας, μα κανένας Δήμος δεν δρα απέναντι στα Δημοτικά Διαμερίσματα με τόση άνιση μεταχείριση, με τόσο μισητή αρνητική επιβολή, με τόση ύποπτη δράση «κατοχικής» αυταρχικότητας, με τόση προκλητική, εκδικητική άρνηση κατοχυρωμένων τοπίων, ονομάτων και Δημοτικών Διαμερισμάτων, όσο ο Δήμος Δοξάτου, απέναντι στο Δημοτικό Διαμέρισμα – Κοινότητα Κυργίων.
Μέχρι τώρα δεν συνάντησα Δήμους να ισχυρίζονται:

Βαπτιστήριο Καβάλας, Αρχαίο Θέατρο Καβάλας, Λασπόλουτρα Καβάλας., Πέτρινο Φαράγγι Προσοτσάνης, Φυλακές Παρανεστίου, πάρκο Προφήτη Ηλία Παρανεστίου, πουθενά και σε τόσους Δήμους της Ελλάδας και του εξωτερικού, δηλαδή να εξουδετερώνουν και να αρνούνται το νομικά καθιερωμένο Δημοτικό Διαμέρισμα.

Η προβληματική κρίσης της χώρας μας και των τοπικών μας Αυτοδιοικήσεων

Οι τρεις τραγικές περιπτώσεις και ύποπτες μηχανορραφίες για τις Πηγές που βρίσκονται μέσα στο Δημοτικό Διαμέρισμα – Κοινότητας Κυργίων, μέσα στο γεωγραφικό προσδιορισμό και μέσα στο Αγρόκτημα Κυργίων. Για να λάβει ο διευρυμένος Δήμος Δοξάτου επιχορηγήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ίδιες Πηγές χρησιμοποιεί τρία διαφορετικά ονόματα:

1.Περίπτωση μηχανορραφίας:
Πηγές Βοϊράνης (βουλγαρικής προέλευσης;), Πηγές Κυργίων και Πηγές Κεφαλαρίου.

Και όχι μόνο αυτά:
2. Περίπτωση μηχανορραφίας:
Και στη συνέχεια και πάλι αντί Πηγές Πουνάρπασι, του Δ.Δ. Κυργίων, τώρα αναφέρουν για τις ίδιες πηγές 5 πέντε ονόματα, στο ίδιο περιβαλλοντικό πάρκο και στο ίδιο γεωγραφικό προσδιορισμό των Κυργίων και μέσα στο Αγρόκτημα Κυργίων, τώρα πάλι σε::
Πηγές Κεφαλαρίου, Πηγές Βοϊράνης, (βουλγαρικής προέλευσης;) Δοξάτου, Πηγές Κυργίων,
Πηγές Μεγάλου Αλεξάνδρου Δοξάτου και Πηγές Πάρκου Δοξάτου. Μια απαράδεκτη πρόκληση!!

3.Περίπτωση μηχανορραφίας, αυταρχική ενέργεια τριών απειλητικών ονομάτων
Προσοχή γιατί επίσημα χρησιμοποιούν και φαίνονται μόνο τρία ονόματα Πηγών:

1.Πηγές Κεφαλαρίου, /απουσιάζει η προτεραιότητα Δ.Δ – Κοινότητας Κυργίων
2. Πηγές Βοϊράνης Δοξάτου (βουλγαρικής προέλευσης;),/Απουσιάζει το Δ.Δ. Κυργίων
3. Πηγές Μεγάλου Αλεξάνδρου Δοξάτου, /απουσιάζει η προτεραιότητα Δ.Δ.Κυργίων.

Η τρίτη επίσημη μηχανορραφία αφορά την «εισβολή» και «αρπαγή» του Δημοτικού Διαμερίσματος – Κοινότητας Κυργίων, και με στόχο την άρνηση του Δ.Δ. – Κυργίων και την τριχοτόμηση των Πηγών του Δ. Διαμερίσματος και του Αγροκτήματος Κυργίων, εκεί μέσα, όπου βρίσκονται οι Πηγές Κυργίων.

Μην ξεχνάμε, ότι τουλάχιστον τα δεκαπέντε τελευταία χρόνια οι τοπικοί Δήμοι και Κοινότητες αναπτύχθηκαν με άνισα κοινωνικά και οικονομικά μέτρα, «εγωκεντρικών βασιλίσκων», χωρίς δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης, δημοκρατική άμιλλα, συναίνεση, αλληλεπίδραση και χωρίς ισότιμη και ισόνομη ευκαιρία και μεταχείριση, και αυτό θα πει «ηθελημένη» υποβάθμιση ενός Δημοτικού Διαμερίσματος, σημαίνει αναβάθμιση ενός άλλου Δ.Δ., που προωθεί την ανισότητα, άνιση μεταχείριση και ως επακόλουθα, το δικό μας όφελος και την προώθηση του αθέμιτου ανταγωνισμού, έτσι που οι μετέπειτα αποφάσεις να μην βρίσκονται στη βάση αξιόλογων και πειστικών προοπτικών, αλλά «ανόμοιων» χειρισμών του αθέμιτου ανταγωνισμού, Δ. Διαμερισμάτων, που εμποδίζουν περαιτέρω τη στερέωση της αξιοπιστίας στο σύστημα και την προοπτική της κοινωνικής και δημοκρατικής αλληλεπίδρασης με τους ανθρώπους του τόπου μας, που τόσο έχουμε ανάγκη.

Μπορούμε περαιτέρω να αντικρίσουμε κριτικά και να συλλογιστούμε τις πολλαπλές εμπειρίες που αποκτήσαμε από τα αρνητικά του συστήματος «divide et impera» διαίρει και βασίλευε, με το μοιράζω, διαχωρίζω, εξουσιάζω, κυριαρχώ και κυβερνώ με τις προσφερόμενες θέσεις στην Τ.Α, που αναπτύσσεται με ημετέρους μια άνιση και επικίνδυνη κοινωνία.

Επισκέψεις περιοχών των επαρχιών της Περιφέρειας

Δεν γνωρίζουμε τις σκέψεις του Δήμου με τη δράση να επιβάλλει με τον τρόπο της «εισβολής» και «αρπαγής», Δημοτικών Διαμερισμάτων, κατάργηση καταχωρημένων οριοθετήσεων, ιδιοκτησίας, ονομάτων, Αγροκτημάτων της περιοχής του Δ.Δ. – Κοινότητας Κυργίων-, εκεί , μέσα που υπάρχουν οι Πηγές Πουνάρπασι Κυργίων, ενώ και για τα Κύργια οφείλει να εφαρμόζεται το άρθρο 12,4 περί συνενώσεων, να αποφασίζουμε εμείς, για εμάς, που ισχύει σε όλη την Ελλάδα.
Αναφορά ονόματος Πηγών και Δημοτικό διαμέρισμα που έχουν πάντα προτεραιότητα!

Η θεωρία όμως της «ομογενοποίησης» του Δήμου δεν μπορεί να εφαρμοστεί μονόπλευρα και «αυταρχικά» μόνο και μόνο για την «αρπαγή» του Δ. Διαμερίσματος – Κοινότητας Κυργίων, εκεί που μακροχρόνια υπάρχουν οι Πηγές Πουνάρπασι, χωρίς το μέτρο αυτό σε παρόμοιες περιπτώσεις να ισχύει σε κανένα άλλο Δήμο της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά ούτε και στην υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.

Παρέκβαση:
« Αλλά όταν ένας κόσμος κατορθώνει να περνιέται ως ο μοναδικός κόσμος, η ομογενοποίηση των ατόμων
φτάνει σε επίπεδα τελειότητας τέτοια, που τα απολυταρχικά ή δικτατορικά καθεστώτα των
προηγούμενων εποχών δεν είχαν καν φανταστεί ότι θα μπορούσαν να υλοποιήσουν»
http://agisgios2blogspot.de /2011/02/blog-post.html. Τέλος της παρέκβασης

Παρακαλείστε ευγενώς, ρίξτε μια ματιά στο μεγαλύτερο προσφυγικό, ημιορεινό και ορεινό Κεφαλοχώρι και το Δημοτικό Διαμέρισμα – Κοινότητα Κυργίων και ιδιαίτερα στις Πηγές Πουνάρπασι, που μετονομάστηκαν σε Πηγές Κεφαλαρίου, και όχι βέβαια μόνο Κεφαλαρίου.

Αντί βέβαια να ρίξουν μια ματιά στην χαρτογράφηση και τη διαχωριστική γραμμή και
την σχετική ορολογία που ίσως θα μπορούσε να μετονομαστεί το γειτονικό Δ. Διαμέρισμα που βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή, όχι στις Πηγές, αλλά πιο κάτω επί του ποταμού, πλησίον του ιχθυοτροφίου, όπως σωστά τα Ρεστωράν και Καφέ χρησιμοποιούν τον όρο ποταμό και όχι Πηγές, και γύρω από αυτό το όνομα θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε διδάγματα από τις πολλαπλές χώρες των ποταμών Ρήνου και Δούναβη.
Όπου τώρα σε εμάς με την επικρατούσα εσφαλμένη ορολογία, μας τρομάζουν και μας εξοργίζουν, πέντε έξι ονόματα της ύποπτης « αρπαγής;» του Πουνάρπασι του Δ.Δ.- Κοινότητας Κυργίων.

Γιατί ακριβώς και επειδή βρίσκονται οι Πηγές μόνο μέσα στο Δημοτικό Διαμέρισμα Κυργίων, και μόνο μέσα στο γεωγραφικό προσδιορισμό των Κυργίων, και μόνο μέσα στο απέραντο Αγρόκτημα των Κυργίων και σύμφωνα με το άρθρο 12,4 περί συνενώσεων, που ισχύει σε όλη την Ελλάδα, αυτό θα πει, εμείς αποφασίζουμε, εμείς για εμάς και το όνομα και το Δ.Δ. Κυργίων.

Αλλά τι μεγάλος αμοραλισμός των Τ.Α.; Να αποσιωπώνται, να αμφισβητούνται, και να σαμποτάρονται και να τίθενται Πηγές και Δ. Διαμερίσμα Κυργίων, με πέντε διαφορετικά ονόματα στη «λεία της αρπαγής» από ιδιοτελείς σκοπούς; Ευδιάκριτα φαίνεται να υποδαυλίζονται καταστάσεις, όπου ανεξέλεγκτες ομάδες, αναγείρουν και διαφημίζουν κάθε τόσο αλλαγές τοπωνυμιών μέσα στο Δ.Δ – Κοινότητας Κυργίων.

Διότι δεν τίθενται μόνο τα πέντε – έξι αυθαίρετα ονόματα και οι Πηγές στη λεία των πολλαπλών ύποπτων και προκλητικών «εισβολέων», αλλά και εκτός της «αρπαγής»,
δημιουργούν αντι- περιβαλλοντικά κτίρια «σκιάχτρα» και απαξιούν και την προτεραιότητα της αναφοράς του ονόματος και την ύπαρξη του Δημοτικού Διαμερίσματος Κυργίων, εκεί μέσα που βρίσκονται οι Πηγές, που ανέφερα παραπάνω, και φοβούμαι ότι με αυτόν τον τραγικό προσανατολισμό και αυτόν τον αμοραλισμό προσβάλλουν την ευαίσθητη, φιλότιμη, αξιαγάπητη, φιλήσυχη και ειρηνική ψυχή των καλοκάγαθων Κυργιωτών.

Και ερωτώ, όλους τους δημοκρατικά σκεπτόμενους πολίτες, πώς θα διαπεράσει το υποτιθέμενο μοντέλο «ομογενοποίησης», με μια τέτοια αμόνοιαστη πολιτική «εγωκεντρικών βασιλίσκων» σε ανθρώπους με πλούσιες ιδιαιτερότητες, διαπολιτιστικές ικανότητες, και θαυμάσιες πολυμορφίες; Και παραγωγικές σκέψεις; Πώς; και μάλιστα όταν δεν ευσταθούν το όνομα Πηγών και το όνομα του δημοτικού διαμερίσματος και ο γεωγραφικός προσδιορισμός των Κυργίων, εκεί που βρίσκονται οι Πηγές !!! Και πρέπει να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα το άρθρο 12,4 περί συνενώσεων.

Με την συνέχιση του τρόπου που ακολουθείται χλευάζοντας ακόμα και τους επισκέπτες, αναζητώντας τις Πηγές, σε ανύπαρκτη ονομασία, και ανύπαρκτο γεωγραφικό προσδιορισμό Δημοτικού Διαμερίσματος και την πραγματική ονομασία των Πηγών.
Ο γεωγραφικός προσδιορισμός είναι αναγκαίος, διότι ενεργείται παραποίηση της αλήθειας, εσφαλμένη διακίνηση ανθρώπων σε ανύπαρκτο τόπο και λόγω του αποπροσανατολισμού, αλλά με αυτό προωθούμε τη δυσφήμηση του τόπου και την ταλαιπωρία των επισκεπτών και λόγω του αναξιόπιστου προσδιορισμού του ονόματος και του γεωγραφικού αποπροσανατολισμού των Πηγών !!;

Στις συνεδριάσεις των Τ.Α, δημιουργείται ένα τέτοιο κλίμα συντομίας, που αρκετοί σύμβουλοι εφαρμόζουν το σλόγκαν, ήλθον, είδον και απήλθον, χωρίς επαρκή την κατατοπιστική ενημέρωση, το διάλογο και αντίλογο και την αυτεπάγγελτη κατατοπιστική έρευνα, αλλά με αυτήν την ελλιπή καθοδήγηση διαπερνά το κουκούλωμα της κάθε υπόθεσης, όρα τη «σιωπή» απέναντι της τριχοτόμησης και όχι μόνο, των Πηγών, του Δ.Δ. – γεωγραφικού προσδιορισμού των Κυργίων και την ονομασία των Πηγών.

Οι κομματικοί πολιτικοί μας της Τ.Α. παρουσιάζονται αναποτελεσματικοί.
Είναι κρίμα για τους ταλαιπωρημένους, ειρηνικούς και καλοκάγαθους συμπολίτες μας των Κυργίων η άνιση μεταχείριση και γιατί άραγε δεν φθάνει η απαίσια «υπερβολική» περιβαλλοντική καταστροφή της επέμβασης της Καβάλας στις Πηγές, στην μαγευτική και αξιοθαύμαστη λιμνούλα με δένδρα, που αρχικά λεγότανε Πηγές Πουνάρπασι της Κοινότητας Κυργίων.

Όπου κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, τότε που επικρατούσε στην Ελλάδα ένα απέραντο Νεκροταφείο της σιωπής και του φόβου, με μια απαράδεκτη, προκλητική, αποικιακή, «εκβιαστική» σύμβαση για 99 χρόνια με τα Κύργια και λόγω της καταστροφής του πανέμορφου περιβάλλοντος των Πηγών – απόσυρσης – προώθησης του πιο «κοινωνικού» προϊόντος του πόσιμου νερού, όπου τώρα η Καβάλα αναπτύσσει τον τουρισμό της, πωλεί το νερό, κερδοσκοπεί και ευημερεί, όπως και οι κερδοφόρες αρδεύσεις και το πόσιμο νερό για την ευρύτερη περιοχή, ενώ το μεγαλύτερο προσφυγικό, ημιορεινό και ορεινό Κεφαλοχώρι τα Κύργια υποφέρουν από τη διάκριση, την απομόνωση, την αποξένωση, την υποβάθμιση, την παραμέληση και την κρίση.

Το ακατανόητο για τους Κυργιώτες είναι, στην περίπτωση αυτή των Πηγών, ότι όλα τα χουντικά συμβόλαιο ακυρώθηκαν, παρέμεινε όμως αμετάβλητο το συμβόλαιο Κυργίων-Καβάλας.

Και για την ιστορία να θυμάστε, ότι 12 χρόνια η διευρυμένη Καποδίστρια καθιερωμένη έδρα του Δήμου Δοξάτου, ήτανε στα Κύργια, έδρα της σπόντας, της υποβάθμισης, της άνισης μεταχείρισης και της απάτης, χωρίς να εδρεύουν 12 ολόκληρα χρόνια εκεί, ούτε Δήμαρχος και ούτε προσωπικό έδρας, σύμφωνα με τον Νόμο.
Μια αξεπέραστη, αρνητική εμπειρία και αφαιρώντας από τους κατοίκους κάθε ισότιμη και δημοκρατική άμιλλα, συν-απόφαση και με το σύστημα“divide et impera“ μια προκλητική, προγραμματισμένη υποβάθμιση, άνιση μεταχείριση, και λόγω απουσίας και έλλειψης προϋποθέσεων καταπολέμησης της υποβάθμισης, υπέστη θύμα του αθέμιτου ανταγωνισμού, διότι η δική μας υποβάθμιση,παραμέληση σήμαινε αναβάθμιση κάποιου άλλου, και ενώ κυβερνούσαν 12 χρόνια στην έδρα της απάτης στα Κύργια, το στρατηγείο όμως του Δήμου βρισκότανε εκτός Κυργίων, σε άλλο μέρος, τοιουτοτρόπως έχασαν κάθε αξιοπιστία, εμπιστοσύνη και σκεπάζεται όλο το χωριό από το βαρύ πέπλο της δυσπιστίας, της απογοήτευσης και του πόνου, και χωρίς τον απαραίτητο ανθρώπινο σεβασμό.

Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που δεν υπάρχει έμπιστος δημοκρατικός μεσάζων για να οδηγήσει τα πέντε έξι προστριβόμενα μέρη σε συμφιλίωση και εφαρμογή του άρθρου 12,4., και απομένει τοιουτοτρόπως μόνο η διαδικασία δικαίωσης στα αρμόδια δικαστήρια.

Αλλά ακόμα πιο προκλητική και η μετέπειτα επέμβαση και περιβαλλοντική καταστροφή εκ μέρους του Δήμου Δοξάτου με κτιριακές εγκαταστάσεις «σκιάχτρων», χωρίς αναφορά του Δ.Δ. Κυργίων και με ονόματα Πηγών που μας εξοργίζουν, είναι ένας αντιπαραγωγικός αμοραλισμός, και ετούτο το ύποπτο φαινόμενο με το «κατοχικό πνεύμα», νοσηρών εγωισμών, που προκλητικά, εκεί, αρνείται και αποσιωπά την αναφορά του γνήσιου Δημοτικού Διαμερίσματος, και του γεωγραφικού προσδιορισμού Δ.Δ.– Κοινότητας Κυργίων, εκεί όπου βρίσκονται και ανήκουν οι Πηγές, αναφορές, όπως ισχύουν σε όλα τα διαμερίσματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, που πρέπει επίσης να κατατεθεί και η χαρτογράφηση της περιοχής και των ορίων των δημοτικών διαμερισμάτων.

Είναι κατά την άποψη των πολιτών μια υπερβολική και «χυδαία», αλλά και «κατοχική» πρόκληση του Δ. Δοξάτου που με την ψυχολογική βία της δύναμης της εξουσίας !!! με περιφρόνηση και έλλειψη σεβασμού, απέναντι των Κυργιωτών, αρνείται και αποσιωπά το όνομα Πηγών και το Δημοτικό .Διαμέρισμα Κυργίων.- και του γεωγραφικού προσδιορισμού, ένα φαινόμενο που δεν συναντάμε σε άλλα Δ.Δ. και σε άλλους Δήμους, αλλά τι τραγικό για τον τόπο μας, ακόμα όμως συνεχίσουν να προωθούν και να ανέχονται μια άνιση μεταχείριση οι δημοκρατικά εκλεγμένοι των τοπικών και δημοτικών διαμερισμάτων;

Μην ξεχνάμε, ότι οι επόμενες γενιές των Κυργιωτών και των άλλων διαμερισμάτων θα μας καταδικάζουν για την μαλθακότητα, θα μας κατακρίνουν για αμοραλισμό, για την έλλειψη διορατικότητας, και θα μας ειρωνεύονται για την παθητική „Laissez faire συμπεριφορά για τη σημερινή στάση μας, και ότι για τα παθήματά μας, θα χαρακτηριζόμαστε πάντα και από όλους, ότι είμαστε άξιοι της τύχης μας.

Ετούτη η «κατοχική» διαπίστωση για τους ύποπτους «προβοκάτορες» είναι ένα καταδικαστέο, απαίσιο προκλητικό «αυταρχικό» φαινόμενο αυθάδειας και περιφρόνησης, που δεν συναντά κανείς ούτε σε άλλους Δήμους της Ελλάδας, αλλά ούτε και του εξωτερικού.

Έτσι αφού εισήλθαν στις εσωτερικές υποθέσεις του Δ.Δ. – Κοινότητας Κυργίων « ύποπτοι εισβολείς;» και αντί του παλιού ονόματος Πηγών Πουνάρπασι, ή Πηγές Κυργίων, Δ.Δ. Κυργίων, και του γεωγραφικού προσδιορισμού Κυργίων, εντός του Αγροκτήματος Κυργίων, ίσως για να πάρουν επιχορηγήσεις της ΕΕ ξανα- βαπτίζουν τις Πηγές και την απέραντη περιοχή του Δ.Δ. Κυργίων και αναφέρουν 3-5 «απειλητικά» ονόματα.

Συνολικά από τρία ως πέντε αντιμαχόμενα «απειλητικά» ονόματα της προσπάθειας της ψυχολογικής «εκβίασης» και «κατοχής»; Που εξοργίζει και ξεσηκώνει τους ανθρώπους των Κυργίων και πουθενά στο πάρκο, σε κτίρια, δρόμους και προσβάσεις δεν υπάρχει το όνομα Πηγές Κυργίων ή Δημοτικό Διαμέρισμα Κυργίων, εκεί όπου βρίσκονται οι Πηγές.

Είναι κατά την άποψη των κατοίκων, μια απερίγραπτη, ανεπίτρεπτη πρόκληση, μηχανορραφία και στενοκεφαλιά, που υποπτεύονται, βασίζεται πάνω στο «ψεύδος», την παραποίηση και πάνω στην απάτη, και φαίνεται ευδιάκριτα η ελλιπή ενημέρωση, η «αντιδημοκρατική» στάση, ύποπτη ανοχή και «σιωπή» των εκλεγμένων συμβούλων, ένας ακρωτηριασμός, ακινησία και «βουβαμάρα» έστω ορισμένων και των λοιπών παθητικών πολιτών και με αυτό έρχεται και διαιωνίζεται η αναξιοπιστία μας, ο εξευτελισμός μας, και η αποξένωση μεταξύ μας, χωρίς ευαισθησία, χωρίς ευθύνη, αλληλοσεβασμό απέναντι στις ταλαιπωρημένες τοπικές μας κοινωνίες και στα επιμέρους δημοτικά μας διαμερίσματα και τους αξιαγάπητους ειρηνικούς συμπολίτες μας, μόνο και μόνο γιατί υπάρχουν καιροσκοπικά αίτια, τιθέμενοι και εντεταγμένοι στο σύστημα διαίρει και βασίλευε με την συνεχή εναλλαγή στα προνόμια…;
Μήπως όμως επαληθεύεται η υποψία, ότι αντί της συναίνεσης, συν-απόφασης, διαλόγου, αλληλοσεβασμού και πρόληψης και για τις επείγουσες κοινές λύσεις των προβλημάτων είμαστε μια κοινωνία της αντιλογίας, της τιμωρίας και της εκδίκησης;

Είναι κρίμα για τις τοπικές μας κοινωνίες, που εκλεγμένοι και «παθητικοί» και ειρηνικοί πολίτες δεν φάνηκαν άξιοι πρόδρομοι των περιστάσεων αναγνώρισης της ευαισθησίας των ανθρώπων και προσπάθεια της βελτίωσης της αλληλέγγυας συμμετοχής, κατανόησης των ενδιάμεσων ανθρώπινων σχέσεων, ενώ παραβλέπουμε καταστάσεις, παραβιάζουμε με την ανοχή μας θεσμούς και παραποιούμε τις αλήθειες, ισοτιμίες, διατάξεις και τα αισθήματα του ανθρωπισμού και της ευθύνης, ενώ απαιτείται η αλήθεια, η ενεργητικότερη δράση όλων μας, αντί των αυταρχικών αποφάσεων που εξοργίζουν κατοίκους Δημοτικών Διαμερισμάτων.

Είναι κρίμα η υποψία, ότι έχουμε διχασμένες προσωπικότητες και ότι πάσχουμε από ……….., κυρίως όμως από αδυναμία προσαρμογής στο περιβάλλον, από διάσπαση της προσωπικότητάς μας και της διαταραχής της λογικής σκέψης για χάρη της πελατειακής συμπεριφοράς και του καιροσκοπισμού και επίσης της βραδυπορίας, προωθώντας τον πνευματικό μαρασμό με το συνεχές φρενάρισμα και λόγω της έλλειψης αυτοκριτικής…;
Σ υ μ π ε ρ α σ μ α τ ι κ ό ς Ε π ί λ ο γ ο ς

Αν και έχουμε κάποια περιθώρια ελευθερίας, λόγου και δράσης ανθρώπων, που συχνά η ελευθερία πυροβολείται από ανθρώπους με ιδιοτελείς στόχους, και αυτή η ελευθερία είναι βέβαια και η ευθύνη μας για την πραγματοποίηση των επιδιώξεων απέναντι στα βασικά άρθρα του δημοκρατικού συντάγματος, αλλά και επειδή ελευθερία σημαίνει ευθύνη, παρά πολλοί συνάνθρωποί μας φοβούνται την ελευθερία τους και παραιτούνται απ΄ αυτήν καταφεύγοντας στην μακαριότητα της ανευθυνότητας…

Πολίτης όμως ελεύθερος είναι όποιος τολμά να ερευνά, να ανακαλύπτει και να στηλιτεύει τους υπεύθυνους που ευθύνονται για τη διαφθορά και τις ατασθαλίες τους, συγκάλυψης, ή κάλυψης, πελατειακή νοοτροπία και νεποτισμό, και για μια τέτοια παραγωγική πνευματική, οικονομική και κοινωνική επένδυση δεν θα γίνει καμιά υπέρβαση…

Άλλωστε μια κριτική συνεισφορά είναι σαν μια καλή ιατρική διάγνωση…
Χρόνια τώρα γνωρίζουμε, από τις επικρίσεις των επιστημόνων και των πολιτών, ότι η γραφειοκρατία της ελληνικής κρατικής μηχανής και της ανεύθυνης πολιτικής αλαζονείας μερικών, είναι ένα περίεργο σύστημα που ταυτίζει την έννοια της διοίκησης με αυτούς που την ασκούν. Συχνά παρατηρούμε το φαινόμενο, ότι αν θέλουν σας εξυπηρετούν.

Αν δεν θέλουν υπάρχουν χίλιοι τρόποι να σας ταλαιπωρούν, να σας εκδικηθούν και να σας τιμωρήσουν. Ένα περίεργο φαινόμενο νοοτροπίας που παρουσιάζεται σχεδόν υπερβολικά μόνο στην Πατρίδα μας. Απ΄ άκρη σε άκρη της επικράτειας είχε και έχει ακόμα κανείς την εντύπωση, ότι στις ενδιάμεσες ανθρώπινες σχέσεις κυριαρχεί το «χυδαίο» πνεύμα αντιλογίας…

Εκείνη η γραφικότητα και απλότητα των ανθρώπων και του χωριού μας, της αμφιθεατρικής περιοχής μας και των Πηγών Πουνάρπασι , του δικού μας Δ.Δ. και η σχετική περιοχή μετατράπηκαν πολλές φορές σε πεδίο αυθαίρετης αντιμαχόμενης «αρπαγής», του αναπτυσσόμενου μίσους, του αθέμιτου ανταγωνισμού, του νοσηρού εγωισμού και της αδιαλλαξίας και τοιουτοτρόπως να φέρουν σήμερα οι Πηγές και η περιοχή με άρνηση αναφοράς του Δ.Δ και μέσα στο Δ.Δ.- Κοινότητα και μέσα στο Αγρόκτημα Κυργίων, πέντε διαφορετικά, «εκβιαστικά»,»κατοχικά», «κλοπιμαία;» ονόματα !!

Τι απαίσια όμως νοοτροπία, και προκλητική συμπεριφορά απέναντι στους αξιαγάπητους, ειρηνικούς και φιλήσυχους κατοίκους της τοπικής μας κοινωνίας !! Που ναι και καλά οι ύποπτοι «εισβολείς» μετέτρεψαν περαιτέρω την περιοχή και σε αυθαίρετα, προκλητικά, αντιαισθητικά και αντι-περιβαλλοντικά «σκιάχτρα», με μια «κατοχική» νοοτροπία, με άρνηση και χωρίς την αναφορά του Δ.Δ.- Κοινότητας Κυργίων και του γεωγραφικού προσδιορισμού.

H Laissez- Faire, αχαλίνωτη συμπεριφορά μας, φέρνει τους αρνητικούς καρπούς της Παιδείας, αυτής της αγωγής και διαπαιδαγώγησης, που αποθηκεύσαμε κατά τα νεανικά μας χρόνια.

Είθε οι προϊστάμενοι των Δήμων και οι ανώτερες βαθμίδες της Περιφέρειας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που καλούνται κατεπειγόντως, να αντιληφθούν εγκαίρως την απαράδεκτη συμπεριφορά των περιβαλλοντικών «εισβολέων», δράσουν έτσι ώστε σύμφωνα με το άρθρο 12 περί συνενώσεων, όπου εμείς αποφασίζουμε για εμάς, που ίσχυε και ισχύει για την Ελλάδα, οι Κυργιώτες να αναζητήσουν το όνομα που τους αρμόζει και επίσης και η απανταχού η αναφορά του Δ.Δ. – Κοινότητας Κυργίων, είναι και δεσμευτική και έχει προτεραιότητα.

Ελπίζουμε να επιδιώξουν με ένα συγκεκριμένο διάλογο, αντίλογο και με δημοκρατική αλληλεπίδραση, να λάβουν τις ευθύνες και την ανάληψη των συνεπειών τους και τη διόρθωση των λαθών περί Πηγών, την απώθηση των ονομάτων των ύποπτων «εισβολέων» και παραίτηση από ένα παρόμοιο μοντέλο ύποπτης «ομογενοποίησης», έστω και με κατευθυντήριες γραμμές προσανατολισμού ή άλλων αξιόπιστων εναλλακτικών λύσεων, και κυρίως της προώθησης της αναγκαίας ειρηνικής συμβίωσης, της ισότιμης και ισόνομης πολιτικής του αλληλοσεβασμού και αλληλεγγύης μεταξύ των δημοτικών μας διαμερισμάτων.

Προς τούτο και του Δ.Δ. και της ονομασίας και του γεωγραφικού προσδιορισμού των Πηγών, έχει σταλεί στην Περιφέρεια και το Υπουργείο Εσωτερικών έκκληση περίπου με 250 υπογραφές ενεργών πολιτών την 04.08. 2011 – Συστημένη Επιστολή, αλλά και επίσης την 20.10.2012, όπου και ενημερωθήκαμε περαιτέρω από την Αθήνα, ότι λόγω της δέσμευσης, της υποχρέωσης και της ευθύνης μας απέναντι στους υπογράψαντες , αναφέρουμε, ότι αν δεν εκπληρωθεί κατεπειγόντως η δίκαια έκκληση των πολιτών, μπορούμε και έχουμε τη δυνατότητα σύντομα να απευθυνθούμε για τη δικαίωση στα αρμόδια Δικαστήρια, όπου σχετικά ενημερώθηκε και η Περιφέρεια και το Υπουργείο Εσωτερικών και με επιμέρους προτάσεις εναλλακτικών λύσεων.

Είθε να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε και τις αρνητικές εμπειρίες παραγωγικά για το καλό, την ευημερία και την ειρηνική συμβίωση των πολιτών του τόπου μας και της περιοχής και είθε να βρεθεί ένας άξιος μεσολαβητής, που θα οδηγήσει τα προστριβόμενα μέρη σε συμβιβασμό, σύμφωνα με τον Νόμο και με παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, διότι υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις:

1.Αναφορά ονόματος Πηγών Κυργίων ή επιλογή Νέου ονόματος Πηγών, σύμφωνα με το άρθρο 12,4 και αναφορά παντού του Δημοτικού Διαμερίσματος- Κοινότητας -Κυργίων.

2.Απόσχιση του Δ.Δ.- Κοινότητας Κυργίων και της περιοχής των Πηγών από το διευρυμένο Δήμο.

Την απάντηση μπορεί να μας τη δώσει η Περιφέρεια και τα αρμόδια Υπουργεία, αλλά αν δεν είναι ικανοποιητική, προτιμότερο μια διαδικασία αποφάσεων από τα αρμόδια δικαστήρια και γι΄ αυτό πρέπει να ληφθεί έγκαιρα θέση.

Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο

Κωνσταντίνος Σ. Ναλμπάντης
E-mail: konstantin.nalbantis@t-online.de

Πηγή: www.kn-megalexandros.gr, Για τις Πηγές και την Παιδεία, και, επίσης για περαιτέρω κυκλική ενημέρωσή σας, διαβάστε τη σειρά: Παιδεία ο μόνος δρόμος για την Ευρώπη και επίσης σχετικά για τις Πηγές στην ιστοσελίδα:- www.dramina.gr, αρθρογράφος –Κ. Ναλμπάντης

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.