Στην Ευρώπη με ελληνορθόδοξη παιδεία

europeΕνοχλημένος ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από τις επιθέσεις αριστερών βουλευτών εναντίον της εθνικής μας ταυτότητας αφιέρωσε μία σχετική παράγραφο κατά την ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (7.9.2013). Τόνισε ότι ορισμένοι δήθεν ευρωπαϊστές βάλλουν κατά της Ιστορίας που διδάσκεται στα σχολεία και θέλουν να την ξαναγράψουν. Θύμισε ότι οι ίδιοι κύκλοι αμφισβητούν τη θρησκευτική μας παράδοση. Διακήρυξε ότι για να είσαι καλός ευρωπαίος δεν υπάρχει κανένας λόγος να εγκαταλείψεις την εθνική και θρησκευτική σου κληρονομιά. Και δείχνοντας την απόφασή του να εμποδίσει την αλλοίωση της παιδείας μας εστράφη προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο λέγοντας: «Παναγιώτατε, αυτά τελείωσαν». Προσέθεσε δε ότι οι ευρωπαϊκοί λαοί σέβονται την εθνική τους ταυτότητα, ενώ  όποτε αποκόπηκαν από τις ρίζες τους δεν ωφελήθηκαν.

Πράγματι οι οπαδοί του εθνομηδενισμού, του αφελληνισμού και της αποχριστιανοποιήσεως χρησιμοποιούν πολύ συχνά την Ευρώπη ως πρόσχημα για το γκρέμισμα των ιερών και οσίων του Έθνους μας. Αλλά τις περισσότερες φορές έχουν άδικο. Η Ευρώπη ουδέποτε ζήτησε να σβήσουμε το θρήσκευμα από τα δημόσια έγγραφα, ούτε να ξαναγράψουμε την Ιστορία με φιλοτουρκικό πνεύμα, ούτε βεβαίως ζήτησε να μετατρέψουμε τα Θρησκευτικά σε ένα ανούσιο πολυπολιτισμικό  συνονθύλευμα θρησκειολογικών πληροφοριών. Στην Ευρώπη επικρατεί το ομολογιακό και όχι το θρησκειολογικό μάθημα Θρησκευτικών. Στα σχολεία που η ίδια η Ευρ. Ένωση ιδρύει και χρηματοδοτεί για τα παιδιά των υπαλλήλων της τα ελληνόπουλα διδάσκονται από την Α΄ Δημοτικού τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά και με ύλη πλουσιότερη από αυτή των δημοσίων σχολείων μας.

Μιλώντας για την Ευρώπη κρίνω σκόπιμο να μεταφέρω τις απόψεις ενός σπουδαίου Έλληνα μελετητή του Ευρωπαϊκού πνεύματος. Ο αείμνηστος Παναγιώτης Κανελλόπουλος, φιλόσοφος και πολιτικός του προηγουμένου αιώνος, υπογράμμιζε ότι η αποκοπή μας από τις χριστιανικές ρίζες μπορεί να οδηγήσει σε ακρότητες, βία και ολοκληρωτισμούς. Έγραφε σχετικά: «Η πιο προγραμματισμένη και τραγικότερη άρνηση της ανεκτικότητας σημειώθηκε στις ώρες εκείνες της ιστορίας του κόσμου που έκαναν τον άνθρωπο να αγνοήσει ή και να αρνηθεί, να χλευάσει και να κατατρέξει τη θρησκεία… αντικαθιστώντας την είτε με την υπερφυσική δική του Λογική στη μεγάλη Γαλλική Επανάσταση, είτε με την υπερφυσική δική του Διαλεκτική, όπως στα κομμουνιστικά καθεστώτα, είτε με το υπερφυσικό εγκόσμιο Εγώ ενός λαού, όπως στη Γερμανία του Χίτλερ».

Η συζήτηση περί παιδείας και Ευρώπης μας μεταφέρει  στη γειτονική μας Ιταλία. Όταν προ ολίγων ετών μία μητέρα ζήτησε να κατέβει ο Εσταυρωμένος από τις σχολικές αίθουσες, διότι ενοχλούνται τα άθεα παιδιά της, τότε σύσσωμη η κοινωνία, η διανόηση και η πολιτική ηγεσία της Ιταλίας διαμαρτυρήθηκε και απαίτησε την παραμονή του Χριστιανικού συμβόλου στις σχολικές τάξεις. Ακόμη και η κομμουνίστρια βουλευτής Νατάλια Γκίνσμπουργκ συνυπέγραψε με το επιχείρημα ότι ο Εσταυρωμένος εκφράζει την ταυτότητα του ιταλικού λαού. Μνημειώδης είναι η απόφαση του ιταλικού Συμβουλίου της Επικρατείας για το ίδιο θέμα (13.2.2006). Αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Σε ένα χώρο μη θρησκευτικό όπως είναι το σχολείο, που έχει στόχο την εκπαίδευση των νέων, ο Εσταυρωμένος μπορεί πάλι για τους πιστούς να παραμένει σύμβολο θρησκευτικών αξιών, αλλά για τους μη πιστούς η ανάρτησή του δεν μπορεί να θεωρηθεί ως σύμβολο θρησκευτικών διακρίσεων. Σε ένα βαθμό αντιπροσωπεύει με τρόπο συνθετικό και ευκόλως αντιληπτό και διδακτικό, περισσότερο από κάθε άλλο σύμβολο, ορισμένες αξίες της κοινωνίας, οι οποίες εμπνέουν τη συνταγματική μας τάξη, που αποτελεί θεμέλιο της κοινωνικής συμβιώσεως. Υπό αυτή την έννοια ο Εσταυρωμένος αποτελεί ακόμη και στο πλαίσιο του εκκοσμικευμένου μη θρησκευτικού κράτους σύμβολο κατ’ εξοχήν παιδαγωγικό, ασχέτως της θρησκευτικής πίστης των μαθητών».

Όσοι ζητούν από την Ελλάδα να διαγράψει την παράδοσή  της θέλουν μία Ελλάδα χωρίς αύριο.

Κ.Χ. 7.9.2013

(816) αναγνώσεις

7 comments

  1. Δηλαδή τι;Πλέκουμε το εγκώμιο του αρχιπροδότη επειδή είπε τα αυτονόητα; Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας!

  2. Ναὶ, εἶχα (δυστυχῶς γιὰ τοὺς μισοῦντες ἐμὲ ἐδῶ, λῶλ) χρόνο στὸ διήμερο νὰ διαβάσω
    πολὺ Ἀντίβαρο. Καὶ μετὰ λύπης βλέπω τὸν κ. Χολέβα νὰ ἀποκαλύπτει αὐτὸ ποὺ
    ἐδῶ καὶ καιρὸ σχολίαζα: τὸ γραπτό του διέπεται ἀπὸ ἰδεολογικοπολιτικὴ φόρτιση,
    ἐδῶ καὶ χρόνια. Δὲν βλέπει τὸ ἀδιέξοδο τοῦ Κράτους (ὁπότε καὶ τοῦ Ἔθνους, διότι σὲ
    Ἐθνοκράτος γεννηθήκαμε!). Γυρνὰ τὴν πλάτη στὸ ξεπούλημα; Στὴν ἐξαθλίωση τοῦ λαοῦ;
    Στὴν μείωση (γιὰ πρώτη φορά, μετὰ τὴν δεκαετία τοῦ ’40!) τοῦ πληθυσμοῦ; Συμπεριφέρεται
    πάντως σὰν μητροπολῖτες τύπου +Θεσσαλονίκης καὶ +Πειραιῶς, ποὺ συγκινοῦνται δῆθεν
    γιὰ τὸ ταλαίπωρο Ἔθνος (-ποίμνιο = πρόβατα), ἐνῶ βλέπουν τὸ Κράτος νὰ ξεπουλιέται
    ὅπως εἶναι ἐπιπλωμένο, ποὺ ἔλεγε καὶ τὸ λαϊκὸ ἄσμα…

    Πολὺ φοβοῦμαι ὅτι τὰ κείμενα τοῦ κ. Χολέβα θὰ τὸν ἐκθέσουν ὅταν ἀνατραπεῖ
    αὐτὴ ἡ κατάσταση, ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἐξαθλιωμένο λαό. Δὲν θὰ μπορεῖ πιά, ὁ
    ἴδιος καὶ οἱ ὅμοιοί του, νὰ ἐλιχθεῖ γιὰ νὰ ἐνταχθεῖ στὸ νέο περιβάλλον σὰν νὰ
    μὴν συνεργάστηκε (μέσω τοῦ προπαγανδισμοῦ ὑπὲρ τοῦ Πρωθυπουργοῦ
    τοῦ ξεπουλήματος γῆς καὶ ὕδατος!) μὲ τὸ καθεστὸς ποὺ ἀποσυνθέτει τὴν
    Ἑλλάδα…τὴν Ἑλλάδα ποὺ τόσο “ἀγάπησαν” πολὺ μὲ τὴν (προβλέψιμη)
    πένα τους, ἀλλὰ ποτὲ δὲν ὑπερασπίστηκαν μὲ τὸν βίο τους.

    Προπαγανδισμὸς ὑπὲρ Σαμαρᾶ: 7.9.2013

    Ἡ καταληκτικὴ πρόταση εἶναι τραγική… ὁ Σαμαρᾶς ποὺ καταργεῖ τὴν
    βιομηχανία τῶν Ε.Δ. (ἀντὶ νὰ τὴν ἐκσυγχρονήσει), τὴν ΕΡΤ μὲ τρόπο
    ἀνεκδιήγητο (ὅπως ὁ Ράλλης τὸ Πολυτονικὸ σὲ ἕνα βράδι, κάποτε τὸ ’82),
    ὁ Σαμαρᾶς αὐτὸς θεωρεῖται ὅτι ἐξασφαλίζει τὸ αὔριο…

    Νισάφι κ. Χολέβα…

  3. Ὁ Ράλλης τὸ πολυτονικό ! Τὸ 1982 !
    Καὶ εἶχε ὁ σχολιογράφος χρόνο …
    Ἀργία μήτηρ πάσης κακίας. Καὶ αὐτὸ ἀφορᾶ, δυστυχῶς, καὶ ἄλλα σημεῖα τοῦ σχολίου, ὅπως τήν δυνατότητα νὰ ἐκσυγχρονισθοῦν τὰ παρ’ ἡμῖν ἀνεκδιήγητα τεμπελχανεῖα. Τὰ ὁποῖα, εἰρήσθω ἐν παρόδῳ, κοστίζουν πολύ περισσότερο στοὺς χειμαζομένους συμπολίτες μας ἀπὸ τὰ σχόλια τοῦ ἀρθρογράφου, γιὰ τὰ ὁποῖα ὁ σχολιογράφος αἰτεῖται ἔλεος σὲ παρεφθαρμένα τουρκικά.

  4. Ἡ μεταρρύθμιση Ράλλη ἔγινε τὸ ’76: συγνώμη γιὰ τὸ λάθος στὴν ἡμερομηνία.
    Ἄλλωστε ἥμαστε ἀγέννητοι τότε…

    Ἀπὸ τὴν ἄλλη: ἄν καὶ κατὰ καιροὺς συμφωνοῦμε κ. Γεωργανᾶ, στὶς ἐν λόγῳ
    ὑπεραπλουστεύσεις σας, ποὺ βρίθουν ἀπὸ μισανθρωπιά βρὲ παιδί μου…, θὰ
    διαφωνήσω ἔντονα.

  5. Ο κ. Σαμαράς δυστυχώς δεν έχει καμία σχέση με τον «ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό» του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Αν ζούσε στις ΗΠΑ μάλλον θα ανήκε στις πιο ακρέες ομάδες του Ρεπουμπλικανικού κόμματος. Επιπλέον, ο κ. Σαμαράς είναι συστηματικά ανακόλουθος. Ενώ σε κάθε ευκαιρία μιλάει για ανάπτυξη, για καινοτομία και τεχνολογική πρόοδο, ο υπουργός έχτισε ένα άκρως συντηρητικό σχολείο στο οποίο κεντρικό ρόλο έχουν τα αρχαία ελληνικά ενώ η πληροφορική είναι σχεδόν απούσα, Σκεφτείτε πως στο γυμνάσιο οι μαθητές διδάσκονται 9 ώρες φιλολογικά μαθήματα συν 3 ώρες ιστορία ενώ για τα μαθηματικά, τη βιολογία, τη φυσική, τη χημεία και την πληροφορική υπάρχουν μόνο 10 ώρες. Φυσικά τα ίδια και χειρότερα εγκλήματα έγιναν στο «νέο» λύκειο. Και ενώ οι νεοέλληνες γίνονται όλο και πιο αγράμματοι γλωσσικά καθώς ούτε ορθογραφία δεν ξέρουν πια (γιατί άραγε;), στερούνται και βασικότατων επιστημονικών γνώσεων πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει καμία ελπίδα για αυτή την χώρα. Τέλος, κανείς δεν ζητά από την Ελλάδα να διαγράψει την παράδοσή της, απλά να καταλάβει πως η Ελλάδα με παράδοση αλλά χωρίς γνώση επιστήμης και τεχνολογίας δεν έχει ούτε σήμερα.

  6. Ποιος φιλελευθερισμός του Καραμανλή; θα μας τρελάνεις; τη μία κρατικοποίηση μετά την άλλη έκανε. Τόση άγνοια πια; καταπίνετε τις ταμπέλες και δεν μπορείτε ορισμένοι να δείτε ούτε τη μύτη σας.

  7. Δυστυχῶς, ἀγαπητὲ κύριε Κυριάκο Παπαδόπουλε, ἤμουν ἤδη 22 ἐτῶν τὸ 1982. Συνεπῶς, ἔχω πληρώσει γιὰ τὰ τεμπελχανεῖα αὐτά, ΕΡΤ καὶ πολεμικὲς βιομηχανίες, πολύ περισσότερα ἀπὸ κάποιον ποὺ δὲν εἶχε γεννηθεῖ τὸ 1982. Σᾶς βεβαιῶ, πάντως, ὅτι οἱ μισθοδοτούμενοι ἐκεῖ μέσα δὲν ἔχουν κανένα ἔλεος γι’ αὐτοὺς πού πληρώνουν τοὺς μισθούς τους. Συνεπῶς ἡ μομφὴ ἐπὶ μισανθρωπίᾳ πρέπει νὰ στραφεῖ πρὸς αὐτούς, πολλῷ μᾶλλον πού ἡ μισανθρωπία των εἶναι ἔμπρακτος, ἐνῶ ἡ δικὴ μου εἶναι μόνον στὰ λόγια. Διότι δὲν τολμῶ νὰ μὴν πληρώσω τοὺς κάθε λογῆς φόρους μου, οἱ ὁποῖοι τοὺς τρέφουν.
    Ἄ, και Γεωργάνας, προσοχὴ τὸν τόνο στὴν παραλήγουσα.
    Ὁ κύριος Συρόπουλος γράφει κάτι πολύ οὐσιαστικό : Ὅτι τὰ σχολεῖα χρηματοδοτοῦνται γιὰ νὰ παράσχουν κλασσικὴ παιδεία, ἀλλὰ δὲν τὴν παρέχουν. Φυσικά, αὐτὸ σημαίνει ὅτι καὶ νὰ ἐπέβαλε ἡ κυβέρνηση ἀλλαγὴ κατευθύνσεως πρὸς τὴν θετικὴ καὶ τεχνολογικὴ παιδεία, τὸ πιθανώτερο εἶναι νὰ μὴν τὴν παρείχαν οὔτε αὐτήν. Πάντως, γεγονὸς εἶναι ὅτι πολιτικὰ ἀναστήματα ὅπως ὁ Καποδίστριας, ὁ Τρικούπης, ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος καὶ ὁ Ἰωάννης Μεταξᾶς ματαὶως ἐπεχείρησαν νὰ κατευθύνουν τοὺς νέους σὲ θετικὲς καὶ ἐπιστημονικὲς σπουδές, ἀλλὰ δὲν ἐπέτυχαν σπαουδαῖα πράγματα. Συνεπῶς, ἡ παραγωγὴ διπλωματούχων ἀνεπιστημόνων δὲν εἶναι ἐπιλογὴ τῶν Σαμαρᾶ-Ἀρβανιτοπούλου, ἀλλὰ τῶν μαθητῶν-φοιτητῶν καὶ τῶν γονέων τους ἤδη ἀπὸ σχεδὸν διακόσια χρόνια, ἂν ὄχι καὶ περισσότερα. Ἂν πρέπει, ὑποχρεωτικῶς, νὰ ψέξουμε γιὰ κάτι τοὺς Σαμαρᾶ καὶ Ἀρβανιτόπουλο εἶναι πού δὲν κηρύττουν ρητῶς ὅτι κλασσικὴ παιδεία σημαίνει ψωμὶ κι ἐλιά, Πτωχοπρόδρομο καὶ Παπαδιαμάντη. Μὲ τὸν «ἀστικὸ» τρόπο ζωῆς δὲν συμβιβάζεται. Ἂς ἀποφασίσουμε ἂν πράγματι «αἱρετωτέρα εἶναι ἀείποτε ἡ ἔντιμος εὐτέλεια τῆς ἀδόξου καὶ κομώσης πολυτελείας καὶ τρυφῆς». Πάντως, καὶ τὰ δύο δέν γίνεται. Καβάφης καὶ ἐξηλεκτρισμὸς δὲν συμβιβάζονται, γι’ αὐτὸ καὶ ὁ πρῶτος ἔζησε μόνον μὲ κεριά.
    Καὶ κάτι ἀκόμη : Παράδοση δὲν σημαίνει καθόλου ἀκινησία ἢ στασιμότητα. Ἡ παράδοση εἶναι ἀξίες πού ἀναγνώρισαν οἱ πρόγονοι, ἀλλὰ ἔχουν ἐφαρμογὴ καὶ σήμερα. Τά ὑπόλοιπα πού πωλοῦνται ὡς παράδοση εἶναι ἁπλῶς τοπικὸ χρῶμα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *