Χριστούγεννα με βιβλία Εθνικής Αυτογνωσίας

urlΜε ευφροσύνη καρδιάς οι Χριστιανοί προσδοκούμε να βιώσουμε το άρρητο μυστήριο της Ενανθρωπήσεως του Κυρίου. Και επειδή αυτές οι ημέρες για αρκετούς Έλληνες συνδέονται με την αγορά και μελέτη  βιβλίων, προτείνω σήμερα δύο εξαιρετικά πονήματα σχετικά με την εθνική μας αυτογνωσία. Πολλοί διερωτώμεθα πώς επιβίωσε το Έθνος κατά την Τουρκοκρατία, πώς μορφώθηκαν οι υπόδουλοι, πώς διατηρήθηκε η συνέχεια του Ελληνισμού. Η προσπάθεια της αποδομητικής σχολής των ιστορικών που αμφισβητούν το Έθνος και την Εκκλησία ευτυχώς βρίσκει απαντήσεις.

 

Το πρώτο βιβλίο που έχω μπροστά μου περιέχει τα Πρακτικά του Α΄ Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου που οργάνωσε τον Οκτώβριο του 2012 η Εκκλησία της Ελλάδος και η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος. Έχει τίτλο: «Ιστοριογραφία και Πηγές για την ερμηνεία του 1821» και εκδόθηκε από τις εκδόσεις ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ. Η Ιερά Σύνοδος έχει αποφασίσει τη  διοργάνωση δέκα επιστημονικών συνεδρίων με παρεμφερή θέματα, ούτως ώστε το δέκατο να συμπέσει με το έτος 2021, όταν θα συμπληρώνονται διακόσια έτη από την Εθνεγερσία.

 

Ο τόμος παρουσιάζει σχεδόν όλες τις εισηγήσεις των  επιστημόνων-ομιλητών και δίνει ψύχραιμες απαντήσεις στις αμφισβητήσεις που εγείρονται από ιδεολογικά φορτισμένους ιστορικούς της εποχής μας. Οι συμμετέχοντες στον τόμο δεν συμπίπτουν απολύτως σε όλα τα συμπεράσματα, αλλά η κοινή συνισταμένη σε μεγάλο βαθμό καταδεικνύει τα σφάλματα των εθνοαποδομητών ιστορικών. Χαρακτηριστική είναι μία παράγραφος από το κείμενο του Πανεπιστημιακού π. Γεωργίου Μεταλληνού,  που ερεύνησε εμπιστευτικά βρετανικά αρχεία:

 

«Κατά τον (Άγγλο Μισσιονάριο) Lowndes η Επανάσταση άρχισε στις 4 Απριλίου, δηλαδή στις 23 Μαρτίου νε το παλαιό ημερολόγιο κάτι που ενισχύει τις μαρτυρίες και των ελληνικών πηγών…. Ως τόπο δε έναρξης της Επανάστασης αναφέρει την Πάτρα προσθέτοντας ότι μετά από σύσκεψη έλαβε χώραν την ίδια ημέρα σε όλα τα μέρη της Πελοποννήσου.. Ο Lowndes είχε μάλλον πληροφορηθεί για την απόφαση που πάρθηκε στη Βοστίτσα μετά από εισήγηση του Παπαφλέσσα και έμμεσα του Αλεξ, Υψηλάντη να αρχίσει η Επανάσταση στις 25 Μαρτίου» (σελ. 67).

 

Το δεύτερο βιβλίο που σας προτείνω έχει γραφεί από τον Πανεπιστημιακό ιστορικό Απόστολο Διαμαντή και έχει τίτλο «Έθνος και Θεσμοί στα χρόνια της Τουρκοκρατίας» και υπότιτλο «Η κανονιστική εκτροπή στην ελληνική ιστοριογραφία». Κυκλοφορείται από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις και καταρρίπτει με θαυμαστή τεκμηρίωση όλα τα φληναφήματα των δήθεν προοδευτικών ιστορικών. Ο Διαμαντής αποδεικνύει τη συνέχεια της ελληνικής εθνικής συνείδησης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τονίζει τον ρόλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη διατήρηση αυτής της συνείδησης, μελετά τον θεσμό των Κοινοτήτων επί Τουρκοκρατίας και αποδεικνύει ότι το εθνικό κράτος το δημιούργησαν οι Έλληνες μετά το 1204 και δεν το πήραν ως δάνειο από τον Δυτικό Διαφωτισμό. Παραθέτω τις αποστομωτικές επισημάνσεις του για το Κρυφό Σχολειό, από τη σελίδα 150:

 

«Στην ίδια κατεύθυνση ο Φάνης Κακριδής στο πολύ ενδιαφέρον δοκίμιό του για το κρυφό σχολειό, παρουσιάζει σημαντικά τεκμήρια για τις απαγορεύσεις στην εκπαίδευση των κατακτημένων από την οθωμανική διοίκηση… Πρόκειται για τις μαρτυρίες της Εύας Βλάμη από το Γαλαξίδι του 18ου αιώνα-  «μετά από τον σηκωμό όμως του Ορλώφ (1772) αποσκόλιασε η Τουρκιά, τους πήρε μυρουδιά, χάλασε το σκολειό κι έκλεισε στη φυλακή τους δασκάλους»- του Ιωάννη Συκουτρή, ο οποίος «ανεπόλει αργότερα το μάθημα της ιστορίας, που σαν κρυφό σχολειό το βράδυ, μετά την απόλυσιν των μαθημάτων των άλλων τάξεων, εγίνετο σκοτεινά και αθόρυβα δια τον φόβον του κυριάρχου» και του Γάλλου Rene Puaux, ο οποίος στις ανταποκρίσεις του από την Ήπειρο του 1913 ανέφερε πώς … «η ελληνική ιστορία ήταν απαγορευμένη. Έτσι έκανα συμπληρωματικές μυστικές παραδόσεις».

 

Εύχομαι σε όλους  Καλά Χριστούγεννα και καλή ανάγνωση σε όσους αγαπούν τα βιβλία.

 

Κ.Χ. 21.12.2013

 

(951) αναγνώσεις

5 comments

  1. Το βιβλίο του Απόστολου Διαμαντή που αναφέρει ο Κων/νος Χολέβας είναι πολύ καλό. Σαν ένα συνοπτικό εγχειρίδιο κατά βασικών θέσεων της αποδομητικής σχολής με πολύ καλή τεκμηρίωση.

    Προχθές αναρτήθηκε μια βιβλιοπαρουσίαση για το έργο αυτό με κάποιες σκέψεις για τα θέματα που αναλύει:
    http://www.oodegr.com/oode/biblia/kritiki/e8nos_tourkokratia_1.htm

    Το θέμα του βιβλίου αναφέρεται και εδώ:
    http://enalekdoseis.net/archives/2366

  2. Δηλαδή, σύμφωνα μὲ τὸν συγγράψαντα, ἐπειδὴ ὁ νέος Ἑλληνισμὸς ἄρχισε ἀπὸ τὸ 1204 (ἂν εἶναι σωστό, καταλύει, ὄχι μόνον τὸν Κοραϊσμό, ἀλλὰ καὶ τὸν Παπαρρηγοπουλισμό), δικαιοῦνται νὰ ροκανίζουν οἱ σημερινοὶ Ἕλληνες, ἀρχοντικὰ καὶ ἐς ἀεί,τὰ δισεκατομμύρια τῶν κουτοφράγκων ! Ἐπὶ τέλους, δὲν καταλαβαίνουν ὅσοι τὰ γράφουν αὐτὰ ὅτι καὶ τὸ λίγο δίκιο, πού μπορεῖ νὰ εἶχαν, τὸ χάνουν μὲ τέτοια χονδροειδῆ λογικὰ ἅλματα ; Λογικὰ ἅλματα πολύ χειρότερα άπὸ αὐτὰ πού προσάπτουν, ἐνδεχομένως μὲ κάποια βάση, στοὺς ἀντιπάλους τους.

  3. Εδώ υπάρχει κάποιο μπέρδεμα και μάλλον πρέπει να το δει ο διαχειριστής:

    Το άρθρο με τίτλο “Χριστούγεννα με βιβλία Εθνικής Αυτογνωσίας” τελειώνει με την ευχή:

    Εύχομαι σε όλους Καλά Χριστούγεννα και καλή ανάγνωση σε όσους αγαπούν τα βιβλία

    και ακολουθεί η υπογραφή του Κων/νου Χολέβα: “Κ.Χ. 21.12.2013“.

    Από εκεί και κάτω, το κείμενο που ξεκινά με ακατανόητους χαρακτήρες (τα λεγόμενα “κινέζικα“) και τη φράση “Και οι υποτιθέμενοι διασώστες μας φανατικοί υπηρέτες των αφεντικών τους” και συνεχίζει με το σχόλιο “Οι δανειστές μας είναι τοκογλύφοι αισχίστου είδους” κ.λπ. κ.λπ.

    μάλλον είναι εντελώς άσχετο με το κανονικό άρθρο.

    Μάλλον, όταν ο διαχειριστής προσάρμοζε το άρθρο, έγινε κάποια επικόλληση κειμένου από άλλο άρθρο με αποτέλεσμα αυτή την παράδοξη σύνδεση.

    Ούτε ο Κων/νος Χολέβας ούτε ο Απόστολος Διαμαντής κάνουν κανέναν τέτοιον παράδοξο συσχετισμό μεταξύ αποδομητών και δανείων. Θα ήταν καλό αν μπορούσε ο διαχειριστής να σβήσει το άσχετο κείμενο, που επικολλήθηκε μετά την υπόγραφη του Κων/νου Χολέβα.

  4. Ευχαριστούμε για την επισήμανση. Πράγματι έτσι έγινε. Ο διαχειριστής που ανήρτησε το συγκεκριμένο άρθρο, σχεδόν ταυτόχρονα ανήρτησε και ένα άλλο άρθρο του Σ. Παπαθεμελή (http://www.antibaro.gr/article/9658) από όπου προέρχεται το επιπλέον και περιττό απόσπασμα. Μόλις διορθώθηκε.

    Ανδρέας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *