Tuesday 26 March 2024
Αντίβαρο
Αναδημοσιεύσεις Σταύρος Λυγερός

Πώς φτάσαμε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο

Εξίμισι μήνες μετά τις εκλογές, το τέλος του έργου είναι ορατό διά
γυμνού οφθαλμού. Οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού αποδείχθηκαν ρητορική
άνευ αντικρίσματος. Το περιβόητο «πιστόλι στο τραπέζι» παρόξυνε παρά
απέτρεψε την κερδοσκοπία των αγορών. Η Ελλάδα βαδίζει ολοταχώς προς τον
ευρωπαϊκό μηχανισμό διάσωσης, το μόνο σίγουρο σκέλος του οποίου είναι το
ΔΝΤ. Η κυβέρνηση Παπανδρέου έχασε τον έλεγχο των εξελίξεων και δεν
κατάφερε να τον ανακτήσει. Η επικείμενη προσφυγή θα επισφραγίσει το
ναυάγιο της πολιτικής της. Η κυβέρνηση Καραμανλή έχει βαρύτατες ευθύνες
για τη δημοσιονομική βόμβα που κληροδότησε. Το ΠΑΣΟΚ δεν ευθύνεται για
την πολύ δύσκολη κατάσταση που παρέλαβε. Ευθύνεται, όμως, για τον τρόπο
που την χειρίστηκε. Ο Γιώργος Παπανδρέου γνώριζε τη δημοσιονομική
κατάσταση τουλάχιστον από τον Αύγουστο 2009. Παρ’ όλα αυτά, όχι μόνο
συνέχισε την προεκλογική ρητορική του, αλλά δεν φρόντισε να εκπονήσει
σχέδιο άμεσης εφαρμογής για να αποτρέψει την επερχόμενη έκρηξη. Αλλά και
όταν κέρδισε τις εκλογές συμπεριφέρθηκε λες και δεν καθόταν πάνω σε
ωρολογιακή βόμβα.

Οι Βρυξέλλες περίμεναν από τη νέα κυβέρνηση ένα
άμεσα εφαρμόσιμο πρόγραμμα δημοσιονομικής εξυγίανσης. Οταν αντ’ αυτού
άκουσαν γενικόλογες προθέσεις, συμπέραναν ότι το «ελληνικό πρόβλημα» δεν
εισέρχεται σε τροχιά επίλυσης. Η κίνηση Παπακωνσταντίνου να αποκαλύψει
τις δημοσιονομικές ταχυδακτυλουργίες της κυβέρνησης Καραμανλή άνοιξε τον
ασκό του Αιόλου.

Οταν το 2004 ο Γιώργος Αλογοσκούφης είχε
αποκαλύψει τις δημοσιονομικές ταχυδακτυλουργίες της κυβέρνησης Σημίτη,
οι Βρυξέλλες είχαν δυσφορήσει, αλλά δεν μπορούσαν να πουν τίποτα για μία
κίνηση που προβαλλόταν σαν πράξη εξυγίανσης. Οταν, όμως, η Αθήνα
ξανάπαιξε το ίδιο έργο, η Ε. Ε. κατήγγειλε δικαιολογημένα την Ελλάδα για
συστηματική παραπλάνηση. Το σήμα στις αγορές είχε δοθεί.

Παρ’ ότι
φάνηκε από νωρίς η αρνητική δυναμική, ο Γιώργος Παπανδρέου δεν επέδειξε
πολιτικά αντανακλαστικά. Συμπεριφέρθηκε λες και είχε εξασφαλισμένη
περίοδο χάριτος όχι μόνο στο εσωτερικό, αλλά και στο εξωτερικό. Αντί να
κινηθεί όπως επέβαλε η κατάσταση ανάγκης, αναδόμησε τον κυβερνητικό
μηχανισμό, προκαλώντας χάος στη λειτουργία του κράτους. Λόγω της μεθόδου
των βιογραφικών άφησε για μήνες τα υπουργεία χωρίς τα στελέχη που
κινητοποιούν καθημερινά τη διοίκηση, παρατείνοντας το χάος σε μία
συγκυρία που απαιτούσε άμεσες και δραστικές παρεμβάσεις. Ο κατάλογος των
λαθών είναι μακρύς.

Για μήνες ο πρωθυπουργός υποκατέστησε την
έμπρακτη πολιτική από τη ρητορική. Το αποτέλεσμα ήταν η Ελλάδα να
μετατραπεί σε έναν αδύνατο κρίκο, γύρω από τον οποίο παίχτηκαν ευρύτερα
κερδοσκοπικά και γεωοικονομικά παιχνίδια. Τελικώς, με καθυστέρηση έλαβε
τα μέτρα που του υπέδειξαν. Δεν βγήκε, όμως, από το κάδρο της διεθνούς
δημοσιότητας. Δεν επιδόθηκε αφ’ ενός στο δραστικό νοικοκύρεμα των
δημοσίων οικονομικών και αφ’ ετέρου στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών
δυνατοτήτων. Αντιθέτως, ο Γιώργος Παπανδρέου ανέθεσε στον εαυτό του την
αμετροεπή αποστολή να αναμορφώσει την Ευρωζώνη και να πατάξει τη διεθνή
κερδοσκοπία. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_20/04/2010_398134.

31 comments

Ανώνυμος 20 April 2010 at 20:54

Η Ελλαδα κυριε Λυγερε δεν εγινε ο αδυνατος κρικος τους τελευταιους 6 μηνες, ειτανε και θα ειναι ο αδυνατος κρικος εως την ημερα που θα αποφασισουμε ολοι οι Ελληνες να παρουμε τις τυχες στα χερια μας αντι να τις δωριζουμε στους ξενους ευεργετες καθε φορα. Χωρις να θελω να υπερασπισω τον κυριο Παπανδρεου η τον οποιονδηποτε Ελληνα πολιτικο γιατι πολυ απλα δεν το αξιζουν η χωρα μας εδω και πολλα χρονια απλα παιζει το παιχνιδι των μεγαλων με την δικη μας συγκαταθεση. Δηλαδη οταν οι Ελληνες πολιτες ψηφιζαν Παπανδρεου γνωριζοντας το χρεος της χωρας, γνωριζοντας οτι δεν παραγουμε τιποτα, γνωριζοντας το προβλημα με τον Δημοσιο Τομεα τι περιμενανε; Οτι θα ερθει σαν απο μηχανης θεος ο Γιωργακης με βαλιτσες λεφτα για να τα εξυγιανει ολα σε μια μερα; Περιμενανε οτι δεν θα φτασουμε στην χρεωκοπια; Μακαρι να χρεωκοπησουμε μπας και απολυθουν επιτελους οι χιλιαδες καρεκλοκενταυροι, βολεμενοι. Ναι θα την πληρωσουμε ολοι αλλα ετσι τουλαχιστον εχουμε μια μικρη ελπιδα να βαλουμε μυαλο. Φυσικα δεν ελπιζω να ερθει το ΔΝΤ μεσα στην χωρα γιατι τοτε οι επιπτωσεις θα ειναι διαφορετικες, δεν πιστευω ομως οτι μια χρεοκωπια δεν θα εχει και τα θετικα της. Στο κατω της γραφης, ας φροντιζαμε να μην ξοδευουμε παραπανω απο οτι βγαζουμε, ας φροντιζαμε να ελεγχουμε ενεργα ολους αυτους που τα τρωγανε αντι να καθομαστε στην ακρη με τον γνωστο ωχαδερφισμο μας.

Reply
nectos 21 April 2010 at 10:22

Στη πολιτική χρεωκοπία του ΔΝΤ φθάσαμε γιατί οι μεγαλοπολιτικοί έπαιρναν τις ευρωπαικές
επιδοτήσεις και αντί να δημιουργούν έργα υποδομής και να εποπτεύουν ώστε οι πολίτες να
κάνουν μονάδες βιομηχανικής και αγροτικής παραγωγής,τις μοίραζαν στους συνδικαλιστές με
σύνθημα τον προσωπικό ευδαιμονισμό και τον άναρχο καταναλωτισμό.
Τώρα που η Ευρώπη θέλει πίσω τα κλεμμένα για να αντέξει στη νομισματική κρίση που ξεκίνησε ήδη από το 2008,η Ελλάδα δεν έχει να πληρώσει.Επομένως το σύστημα σκέφθηκε την
εύκολη λύση να κρυφτεί πίσω από το άλλοθι ενός παγκόσμιου τραπεζικού μηχανισμού για να
ισοπεδώσει τα εισοδήματα του λαού,χωρίς όμως να μεριμνά για την ανάπτυξη ώστε να πάρει ο
λαός πίσω τα λεφτά και τις κοινωνικές του κατακτήσεις ύστερα από ένα εύλογο χρόνικο διάστημα.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης

Reply
Ανώνυμος 21 April 2010 at 20:56

Ο Νεο Ελλην κυριε Κατσιλιωτη πως μεριμνα για να αναπτυξει την οικονομια του περα απο το να ψηφιζει 300 αχρηστους και να περιμενει βοηθεια απο την θεια Αμερικη και Ευρωπη; Υπαρχει πρωτοβουλια για αναπτυξη απο τους πολιτες; Αν βγαλουμε τις εξαιρεσεις απο την μεση, υπαρχουν αυτοι που θελουν να ανοιξουν καφετεριοταβερνακαφενειομπουζουκαδικο και αυτοι που θελουν να γινουν δημοσιοι αχρηστοι. Εδω εχουμε τοσους διδακτορικους και μαστεραδες που γυρνανε πατριδα και ανοιγουν γυραδικο που θα πνιγουμε απο τα γυραδικα. Ειμαστε απο τους τελευταιους παγκοσμιως στην εκμεταλευση του διαδικτυου, στην αναπτυξη επιχειρησεων με νεες τεχνολογιες, στην πρωτοβουλια γενικως. Πηγαινεις σε ομορφα βουνα και πεδιαδες και βλεπεις εναν αγροτικο τουρισμο σε προνηπιακη ηλικια. Προσπαθεις να βρεις Ελληνικο ελαιολαδο – ημαρτον – στην Γαλλια, στην Γερμανια, στην Βρετανια και δεν μπορεις παρα 1,2 μπουκαλακια, ολοι ξερουνε Ιταλικο και Ισπανικο. Μαλιστα τελευταια το Ιταλικο ελαιολοδο που τις περισσοτερες φορες ειναι Ελληνικο κλεμμενο εχει αναχθει εως το καλυτερο του κοσμου. Εχεις ξενους ομως που γνωριζουν τι παει να πει Ελληνικο προιον που ζητανε Ελληνικα προιοντα και δεν μπορουν να τα βρουνε πουθενα. Εμεις τι στο καλο κανουμε για να βοηθησουμε; Το μονο που ακουει κανεις ειναι Ελα μωρε ποιος θελει να φαει Ελληνικη φετα, ποιος θελει να πιει Ελληνικο κρασι η να δοκιμασει κανενα Ελληνικο μεζε. Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.

Reply
johnmic 23 April 2010 at 12:52

Για την κατάντια μας είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Ολοι. Αλλά να σας πω και μιά κουβέντα. Μέσα στην απέραντη φιλολογία, για τα λάθη μας, για τις παραλείψεις μας, για τα αίσχη μας, για τις ευθύνες μας και την κατανομή τους, ψάχνω, ψάχνω συστηματικά, ψάχνω απελπισμένα, μιά κουβέντα, μιά ενωτική κουβέντα προκειμένου “να κάνουμε κάτι”. Αλλά παρακαλώ! Οχι ρητορίες! Κάτι συγκεκριμένο..

Βλέπω την κυβέρνηση να πελαγοδρομεί και να κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία
Βλέπω την Νέα Δημοκρατία να προσπαθεί να ταξινομήσει το χρόνο και να κατηγορεί την κυβέρνηση
Βλέπω την Αριστερά να λέει την μία ανοησία μετά την άλλη.
Βλέπω τους φύλακες των αρχαιολογικών χώρων να κλείνουν την Ακρόπολη
Βλέπω τους δημοσίους υπαλλήλους να δίνουν την χαριστική βολή
Βλέπω άλλους να αντιδρούν στην άρση του καμποτάζ – στο θεό σας!
Βλέπω να απεργούν τα περίπτερα.
Βλέπω εξεταστικές επιτροπές για διερεύνηση των αυτονοήτων
Βλέπω τη δικαιοσύνη να αδυνατεί ή να μη θέλει να αποδόσει δικαιοσύνη
Βλέπω εκπαιδευτικούς που δεν εκπαιδεύουν
Βλέπω γιατρούς υπεράριθμους να μην γιατρεύουν λόγω έλλειψης προσωπικού.
Βλέπω…βλέπω…

Αν είμαστε άξιοι της μοίρας μας; Αστειεύεστε; Φυσικά!

Υπάρχει τίποτα άλλο; Ισως… άν δω κάποιους (πχ τους εκπαιδευτικούς), να πούν: “Με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ θα προσφέρουμε 2 ώρες παραπάνω μάθημα στα παιδιά λόγω εθνικής ανάγκης”. Και να το ακούσει η ΑΔΕΔΥ και να πεί: “Κι εμείς! Θα πέσουμε πάνω να βοηθήσουμε στις συγχωνεύσεις υπηρεσιών. Ιδού οι ομάδες εργασίας μας” Κι ο ΣΕΒ να πεί: “Αναλαμβάνουμε εμείς αυτές τις κοινωνικές δαπάνες”. Κι ο ΣΕΠΕ να πεί: “Εντάξει, τέρμα οι μαλακίες. Πάμε από την αρχή! Αφήστε να σας καταρτήσουμε δωρεάν ένα νέο, πρακτικό σχέδιο για το τι θα κάνουμε με τα μηχανογραφικά συστήματα του δημοσίου. Πως θα συμμαζέψουμε το χάλι”.

Κι οι άλλοι να πούν…. να πούν και να κάνουν.

Τριγυρνάω τα fora και τα κανάλια, τις εφημερίδες και τα “συνδικαλιστικά όργανα”, και περιμένω να τ’ ακούσω. Μία μόνο φορά. Μία!

Μπας κι αφού είμαστε υπό κατάρευση, το ντόμινο λειτουργήσει αυτή τη φορά κάπως διαφορετικά.

Γιάννης Μικρός.

Reply
imago 23 April 2010 at 15:46

Εγώ βλέπω το ΘΑΣΟΚ να εκκαθαρίζει την κρατική μηχανή από ο,τιδήποτε μή πράσινο και να βολεύει μόνο τους δικούς του.
Επίσης βλέπω την σοσιαλλουμπενολαϊκή νομενκλατούρα να κατεβαίνει στους δρόμους και να “διεκδικεί” από ένα κράτος το οποίο ξεχαρβάλιασε η ίδια.
Τέλος βλέπω τα κορόιδα στον ιδιωτικό τομέα να δέχονται σχεδόν αδιαμαρτύρητα τις περικοπές των μισθών, κάτι το οποίο με παραμένον σταθερό το άνοιγμα στους μισθούς σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αλλά και συνεχιζόμενη καταναλωτική συμπεριφορά επικεντρωμένη στα προϊόντα εισαγωγής, θα διατηρήσει το κόστος διαβίωσης σε υψηλά επίπεδα και θα εξαθλιώσει περαιτέρω τα κορόιδα.
Το ΔΝΤ θα εφαρμόσει πολτική η οποία σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Δυτικής Ευρώπης θα οδηγούσε σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας οικονομίας. Αυτό όμως προϋποθέτει καταρχήν την μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων και την απορρόφισή των από τον ιδιωτικό τομέα (για αυτό και θα απαιτήσει μείωση των μισθών και απελευθέρωση των κανόνων πρόσληψης και απώλησης στον ιδωτικό τομέα) και το κυριότερο από όλα, προϋποθέτει έναν παραγωγικό ιδιωτικό τομέα, γιατί το κλειδί στην αναπτυξιακή πολιτική, όπως την αντιλαμβάνεται το ΔΝΤ (και όχι ο…Τσίπρας) είναι το εμπορικό ισοζύγιο. Δεν βλέπω δυστηχώς ούτε τρόπους, ούτε προθέσεις για να συμβεί αυτό και οι περικοπές στον ιδιωτικό τομέα απλά θα οδηγήσουνε σε ταχεία εξαθλίωση τις λαϊκές μάζες, σε κοινωνικές ταραχές (βλέπε Αργεντινή) αλλά και σε ακόμη μεγαλύτερη εξάρτηση των πολιτών από Λούμπεν κομματόσκυλα και πολιτικούς.

Reply
johnmic 23 April 2010 at 17:48

Imago έχεις πιό οργανωμένες απόψεις από μένα. Προσωπικά, αν και έχω ασφαλώς τις απόψεις μου δεν είμαι τόσο έτοιμος να καταμερίσω επακριβώς τις ευθύνες – άλλωστε ακριβώς αυτό είναι που μου είναι παγερά αδιάφορο αυτή τη στιγμή. Εκτός εάν τα συμπεράσματα μπορούν (γρήγορα) να επιταχύνουν μιά κάποια πορεία προς τα εμπρός. Με συγκεκριμένο, πρακτικό, εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό τρόπο. Μόνο αυτό έχω το κουράγιο να συζητήσω.

Οχι πως διαφωνώ ιδιαίτερα με όσα λές, στον ιδιωτικό, παραγωγικό τομέα δουλεύω, (μόνο με ιδιώτες πελάτες για να μην παρεξηγηθούμε κιόλας), άρα κι αν ψιλοδιαφωνήσουμε, κάπου θα τα βρούμε. Απλώς βαριέμαι μερικές ακόμα κατηγορίες κατά των μεν ή των δεν. Ακόμα κι αν είναι εύστοχες. Κι αν πω τις δικές μου τι θα κερδίσουμε; Γεμάτος ο τόπος αφορισμούς.

Δεν σας κρύβω ότι ώρες ώρες περιμένω να δώ στο Αντίβαρο μιά εξέλιξη την οποία νομίζω πως έχουμε ανάγκη: Εκτενέστερες συζητήσεις πάνω σε πρακτικά θέματα, που να αποσκοπούν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα, ή σε προτάσεις, ίσως μεγαλόπνοες, ίσως μικρές, ίσως αυτοτελείς, ίσως διασυνδεδεμένες, ίσως τεκμηριωμένες ιδεολογικά ίσως όχι.

Ούτε εγώ συνδράμω ιδιαίτερα σ’ αυτό αλλά είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν εδώ πολύ ικανότεροι από μένα, ειδικοί σε ένα σωρό τομείς που θα μπορούσαν να βάλουν ένα χέρι. Θα ακούσουμε καλά πράγματα, θα ακούσουμε λιγότερο καλά – τέλος πάντων θα έχουμε το τεκμήριο ότι συντάσσονται από κάποιους που ενδιαφέρονται, πιθανότατα δε ανιδιοτελώς.

Η εξέλιξη με το βιβλίο της ιστορίας, ήταν μιά επιτυχία που μας δείχνει το δρόμο. Εντάξει, δεν μπορούμε να εκστρατεύουμε για κάθε τι, ειδικά εάν δεν είμαστε συσπειρωμένοι στο βαθμό που ήμασταν τότε – το καταλαβαίνω. Αλλά ας έχουμε το νού μας… Ακόμα κι αν δεν “πετύχουμε” πολλά πράγματα, θα είμαστε καλύτερα ενημερωμένοι ή τουλάχιστον θα έχουμε περισσότερο σκεφτεί πάνω στην αποτεσματικότητα των δράσεων.

Ενα από τα πολλά που απέτυχαν στη χώρα μας είναι η περίφημη “κοινωνία των πολιτών”. Η ικανότητά μας δηλαδή, πέρα από το τι κάνουμε στις εκλογές να δρούμε με ένα συντεταγμένο, συναινετικό (κατά προτίμηση) και αποτελεσματικό (πάνω απ’ όλα) τρόπο. Υπάρχουν και εξαιρέσεις φυσικά, τιμητικές και μπράβο τους.

Σήμερα σκεφτόμουν το χάλι των 140 νοσοκομείων που παραγγέλνουν ότι τους κατέβει το καθ’ ένα (ναί, ναί διαφθορά μην εμβαθύνουμε, τα ξέρουμε). Και σκεφτόμουν ότι ο κλάδος μου (software) θα μπορούσε να προσφέρει δωρεάν το λογισμικό που θα τα οργάνωνε όλα αυτά – ναί θα χρέωνε τις υπηρεσίες δεν γίνεται αλλιώς. Αλλά όλη η δουλειά, θα μπορούσε να γίνει οικονομικά, με πολλαπλασιαστικό όφελος τόσο για το ίδιο το έργο, όσο πολύ περισσότερο για τα αποτελέσματά του. Φυσικά θέλει πολιτική βούληση, φυσικά θα πέσουν να με φάνε μερικοί μερικοί, αλλά είναι μία πρόταση. Πρέπει ασφαλώς να πείσω τους δικούς μου πρώτα, να καταθέσουν την πρόταση κλπ κλπ. θα σκοντάψουμε ενδεχομένως σε ένα σκασμό προβλήματα αλλά τι να κάνουμε τώρα, στο χάλι που είμαστε τίποτα δεν είναι εύκολο.

Επιχειρησιακά το θέμα είναι εφικτό – αυτό ξέρω. Από την άλλη σκέφτομαι μη και τυχόν περάσει από το νου κανενός ότι πάω να κάνω διαφήμιση του ενός ή του άλλου κι άντε μετά να αποδείξεις ότι θες να κάνεις καλό κι ότι δεν είσαι ελέφαντας.

Αγωνίζομαι με νύχια και με δόντια να μην περιπέσω σε μιά μοιρολατρική, παθητική κατάσταση που θα κουνάω το κεφάλι “με νόημα”, θα μπαίνω το βράδι στο Αντίβαρο και θα περιορίζομαι να “καυτηριάζω εύστοχα” τα κακώς κείμενα, όπως κάνω συχνά, όπως κάνεις εσύ, όπως ίσως κάνουμε όλοι μας εδώ. Κι έπειτα να προσπαθούμε να πείσουμε τον εαυτό μας ότι άπαξ και “παρενέβημεν στα κοινά” μπορούμε να κοιμηθούμε ήσυχοι ότι κάναμε το καθήκον μας.

Γιάννης Μικρός

Reply
imago 23 April 2010 at 20:04

“Προσωπικά, αν και έχω ασφαλώς τις απόψεις μου δεν είμαι τόσο έτοιμος να καταμερίσω επακριβώς τις ευθύνες – άλλωστε ακριβώς αυτό είναι που μου είναι παγερά αδιάφορο αυτή τη στιγμή.”

φίλτατε,

στην προηγούμενη συζήτηση την οποία είχαμε περί διανομής υπολογιστών σε παιδιά, συμφωνήσαμε σε ένα σημείο. Ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι η διαφθορά στις προμήθειες. Πριν λοιπόν ασχοληθούμε με τα ευκταία αποτελέσματα θα πρέπει να εξετάσουμε προθέσεις και αυτές θα πρέπει να αναζητηθούνε στις αιτίες και στους υπαίτιους. Καλή λοιπόν η ρητορική περί (ευκταίων) αποτελεσμάτων, αλλά πόσο παραγωγικό είναι να συζητάμε για παράδειγμα για την σκοπιμότητα της διανομής υπολογιστών από τα σχολεία στα παιδιά, όταν συμφωνούμε ότι αυτό θα έχει την επιδείνωση της διαφθοράς και κρατικοδίαιτης επιχειρηματικότητας ως αποτέλεσμα;

Reply
imago 23 April 2010 at 20:14

και για να θέσω και εγώ ένα ερώτημα, στο οποίο πιστεύω ότι είναι δυνατόν να δοθεί μια εφαρμόσιμη απάντηση (εάν υπάρχει βέβαια):

Τί θα μπορούσε να αποτελέσει το αντικείμενο μιας παραγωγικής δραστηριότητας στον ιδιωτικό τομέα, σε έκταση μάλιστα ώστε πρώτα να καλυφθούνε οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς, γιατί μόνο μέσα από μια σταθερή στήριξη στην εσωτερική αγορά, ενός εξαγώγιμου προϊόντος, είναι δυνατόν να δημιουργηθούνε οι προϋποθέσεις εξαγωγής, και στην συνέχεια να επέλθουνε εξαγωγές, με στόχο την βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου και κατά συνέπεια μείωση του ελλείματος;

Γιατί το μόνο το οποίο προκύπτει από την ενεργοποίηση του μηχανισμού διάσωσης, είναι η εξασφάλιση δανεικών. Το μεγάλο πρόβλημα το οποίο παραμένει είναι το έλλειμα, το τεράστιο δημόσιο χρέος και φυσικά η ελλειπής προοπτική να μειωθούνε αυτά τα δύο, με έναν ιδιωτικό τομέα ο οποίος λειτουργεί μεταπρατικά, δηλαδή εξ ορισμού με εισαγωγές και επιδείνωση του εμπορικού ισοζυγίου.

Reply
johnmic 23 April 2010 at 21:18

Αγαπητέ imago δεν είμαι βέβαιος για το τι πρέπει να εξετάσουμε πρώτο. Κατά τη συζήτηση για τα laptops απομόνωσα το πρόβλημα των προμηθειών κλπ και συγκεντρώθηκα στην σχέση υπολογιστού και εκπαίδευσης γιατί το κέντρο βάρος της συζήτησης – στο βαθμό που μπορώ να το αντιληφθώ φυσικά – αφορούσε σ’ αυτή τη σχέση.

Στην εδώ συζήτηση λοιπόν που το κέντρο βάρους της συζήτησης μετατοπίζεται αλλού, να το εξετάσω πράγματι με την σειρά που το θέτεις. Ναί είναι πρόβλημα κι αυτό και οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα σχετίζεται με τις κρατικές προμήθειες. Ολοι ξέρουμε (ή τέλος πάντων υποθέτουμε βάσιμα) τι γίνεται. Αλλά αντιλαμβάνεσαι ότι η λύση δεν είναι να καταργήσουμε πλήρως τις κρατικές προμήθειες – αν και βεβαίως για πλήθος εξ’ αυτών δεν θα διαφωνούσα καθόλου.

Θα μπορούσαμε να οργανώσουμε τη συζήτηση λοιπόν ως εξής:

1. Ποιές κρατικές προμήθειες είναι αναγκαίες.
2. Πως, οι αναγκαίες αυτές προμήθειες, θα διεξάγονται με διαφανή και έντιμο τρόπο.

Φυσικά αντιλαμβάνομαι που το πας και δεν θέλω και πολύ να συμφωνήσω: ότι δηλαδή αν ξέρουμε ότι θα γίνει πάρτυ διασπάθισης δημοσίου χρήματος σε μιά προμήθεια τότε η σκοπιμότητά της αίρεται κι ας είναι και για τον αγιότερο σκοπό.

Πρόκειται άλλωστε για κάτι που ζούμε επί χρόνια: Ενα έργο είναι απαραίτητο, το θέλουμε, αλλά όταν γίνεται διαπιστώνουμε τις κακοτεχνίες και το όργιο σπατάλης που το συνόδευσε… Και τότε βεβαίως, αξιολογώντας συνολικά το θέμα πολύ βασίμως λέμε: “Ανάθεμα την ώρα και την στιγμή καλύτερα να μην γινόταν ποτέ”. Αλλά πόσο μπορούμε να προχωρήσουμε έτσι Imago;

Για τις διαπιστώσεις σου στο δεύτερο σχόλιό σου σχετικά με το έλλειμα συμφωνώ απολύτως – δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Οσο για το πολύ καίριο ερώτημα που θέτεις έχω ισχυρή άποψη: Το λογισμικό.

Φιλικά
Γιάννης Μικρός.

Reply
imago 23 April 2010 at 21:26

“Ενα έργο είναι απαραίτητο”

Μόνο το εφικτό έργο είναι και απαραίτητο.

Υ.Γ. μπορείς να διευκρινήσεις λίγο τον όρο λογισμικό, εννοείς software?

Reply
alex.zoi 24 April 2010 at 08:38

Τα πιο πολλά από τα σχόλιά σας είναι λογικά. Διαβάζοντάς τα φαίνεται να καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα: Οτι η οποιαδήποτε εφαρμογή μέτρων και αναδιαρθρώσεων θα αποβεί κάποια στιγμή προς όφελος της χώρας μας εάν μπορέσουμε να αλλάξουμε και την νοοτροπία μας σαν καταναλωτές, σαν πολίτες, σαν εργαζόμενοι, σαν άτομα!
Προοδευτικά μέτρα έχουν υποστεί άγρια κακοποίηση λόγω της εφαρμογής τους. Καλή η θεωρία (είμαστε η κατεξοχήν χώρα της φιλοσοφίας) αλλά έχουμε αδρανήσει τραγικά στην πρακτική και εφαρμογή.
Θα υποστούμε το ΔΝΤ, θα αλλάξουμε όμως και την νοοτροπία μας για να έχουμε στο μέλλον κάποιο όφελος, διαφορετικά θα παραμείνουμε υπό καθεστώς μόνιμης κηδεμονίας και καταπίεσης.
Ενα-ένα δίπλα στα σκληρά μέτρα θα πρέπει να συμβαίνει και κάτι που θα θέτει βάσεις για εξέλιξη στην παιδεία, στην υγεία, στην δημοσιονομία, στην οικονομία.
Οι της Ευρώπης και του ΔΝΤ έχουν την έγνοια της οικονομίας του ευρώ και καλά κάνουν, εμείς;

Reply
johnmic 24 April 2010 at 12:10

Αγαπητέ Imago δεν αναφέρθηκα στο “εφικτόν” των έργων αλλά στη σκοπιμότητά τους. Και άσκησα κριτική όχι στό “μάταιο” αλλά στο υπερβολικά ακριβό.

Ναί εννοώ το software. Το software θα μπορούσε να λάβει την θέση του ανάμεσα στην ναυτιλία και τον τουρισμό ως στρατηγικός και εξαγωγικός τομέας. Και μιλώ ασφαλώς για παραγωγή του.

Γιάννης Μικρός.

Reply
imago 24 April 2010 at 12:54

Δεν είναι άσχημη ιδέα, πιστεύω μάλιστα ότι υπάρχουνε από τώρα και οι βάσεις και το προσωπικό. Πάντως πιστεύω, ότι αυτοί οι οποίοι θα επωφεληθούνε από μια ανάπτυξη αυτού του τομέα, θα είναι λίγοι.
Αλλά ως ιδέα για ανάπτυξη είναι απολύτως ορθή. Πές μου τώρα όμως, αυτός ο τομέας θα δημιουργηθεί στην βάση one – man – activity ή θα απαιτηθούνε διασυντεχνιακές αγγυλώσεις, γιατί εγώ προσωπικά προτιμώ το δεύτερο.

Reply
johnmic 24 April 2010 at 14:39

Αγαπητέ Imago

Δεν πρόκειται περί ιδέας τόσο πολύ, όσο περί μιάς πραγματικότητας.
Το ελληνικό software είναι πολύ καλής ποιότητας και είναι ήδη εξαγώγιμο προϊόν.

Οσο για το ποιοί θα ωφεληθούν, μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται ότι είναι λίγοι στην πραγματικότητα όμως ο όποιος εκσυγχρονισμός των ελληνικών επιχειρήσεων συνέβη τα τελευταία 20 χρόνια, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σ’ αυτόν τον παράγοντα. Και να σκεφτείς μιλώ μόνο για όσα συμβαίνουν στον ιδιωτικό τομέα – φαντάσου να είχαμε αξιοποιήσει (στα σοβαρά) τις δυνατότητες για ένα εκσυγχρονισμένο δημόσιο τομέα. Αλλά ας τ’ αφήσουμε αυτό.

Το software επηρεάζει τα πάντα. Τις συναλλαγές, την ενημέρωση, αφορά στους υπολογιστές, τα κινητά, τις τηλεπικοινωνίες – τα πάντα. Μπορούμε να παίξουμε σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό – ειδικά εάν συντονίσουμε τα σχέδιά μας με ζητήματα ναυτιλίας, μεταφορών και τουρισμού. Και να πετύχουμε 1) άλματα στο εσωτερικό 2) δραστήριο εξαγωγικό εμπόριο.

Υπάρχουν πλήθος λοιπών ευεργετικών συνεπειών, αλλά περιοριζομαι στα παραπάνω ως εισαγωγικά στο θέμα.

Φιλικά,
Γιάννης Μικρός.

Reply
imago 24 April 2010 at 20:31

Δεν διαφωνώ ότι η ποιότητα του ελληνικού λογισμικού είναι καλή, αλλά ο ρόλος ο οποίος καλείται να παίξει στην δημιουργία μιας παραγωγικής οικονομίας, όπως παραδέχεσαι και ο ίδιος άλλωστε, παραμένει μια ιδέα.
Ωστόσο από τις περαιτέρω παρατηρήσεις σου, σχετικά με τον συντονισμό σχεδίων, φθάνουμε στο σημείο διασυντεχνιακών αγγυλώσεων. Όμως το λογισμικό χωρίς πρωτογενής παραγωγή είναι άνευ αντικειμένου, χρειάζεται καταρχήν μια εγχώρια αγορά στις βασικές απαιτήσεις της οποίας θα συγκαταλέγεται και η παροχή δευτερογενών υπηρεσιών. Ανέφερες τέτοιους τομείς, όπως η ναυτιλία και ο τουρισμός. Αρκούνε αυτά για να καλυφθούνε οι ανάγκες ανεύρεσης εργασίας για τέσσερα και πλεόν εκατομμύρια ανθρώπων;

Reply
johnmic 24 April 2010 at 20:47

Αγαπητέ Imago ιδέες ζητήθηκαν, ιδέα κατέθεσα. Σχετικά με πρωτογενή παραγωγή αναμένω ανάλογες. Θα υπάρχουν φαντάζομαι, μίλησα απλώς για κάτι που ξέρω. Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς εννοείς μιλώντας περί “διασυντεχνιακών αγκυλώσεων”, το είχες αναφέρει και σε προηγούμενο σχόλιο και δεν είχα ρωτήσει.

Φιλικά,
Γιάννης Μικρός

Reply
imago 24 April 2010 at 22:27

Για να αναπτυχθεί μια οικονομία σε υγιές περιβάλλον, δηλαδή ο κύκλος χρήματος να περνά από όλα τα φάσματα της κοινωνίας, θα πρέπει ο κάθε κλάδος να έχει συμφέρον από την υγιή ανάπτυξη άλλων κλάδων από την λειτουργία των οποίων εξαρτάται και η δική του ανάπτυξη. Για παράδειγμα η αγορά λογισμικών, ως τομέας παροχής υπηρεσιών, έχει κάθε συμφέρον η αγορά πρωτογενούς και δευτερογενούς παραγωγής να λειτουργεί και αναπτύσσεται με υγιή τρόπο γιατί μόνο έτσι εξασφαλίζεται και ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά λογισμικών και το αντίστροφο φυσικά. Για να συμβαίνει αυτό, έχουνε όλοι οι τομείς συμφέρον από την ρυθμιστική παρουσία και λειτουργία του κράτους. Με αυτό τον τρόπο, οι διακλαδικές, διασυντεχνιακές αγγυλώσεις, ευνοούνε την ομαλή λειτουργία του κράτους ως ρυθμιστικού παράγοντα και δεν ενεργούνε, όπως αυτή την στιγμή, ο κάθε κλάδος χωριστά και προπαντώς φασιστικά.

Reply
Ανώνυμος 25 April 2010 at 10:09

Κι εγώ λέω να κάνουμε αυτό που κάνανε στην Ιρλανδία….
Δημοψήφισμα!
Εγώ δεν έφαγα, δουλεύω και πληρώνομαι.
Ας τα βρουν από αυτούς που τα πήραν!
http://www.youtube.com/watch?v=_nyw9h95nlQ
http://video.google.com/videoplay?docid=1225481207300275539&hl=el#

Reply
Ανώνυμος 25 April 2010 at 10:11

Κι εγώ λέω να κάνουμε αυτό που κάνανε στην Ιρλανδία….
Δημοψήφισμα!
Εγώ δεν έφαγα, δουλεύω και πληρώνομαι.
Ας τα βρουν από αυτούς που τα πήραν!
http://www.youtube.com/watch?v=_nyw9h95nlQ
http://video.google.com/videoplay?docid=1225481207300275539&hl=el#
http://thesa1nt.wordpress.com/2010/04/24/dnt3/

Reply
Ανώνυμος 25 April 2010 at 10:11 Reply
imago 25 April 2010 at 12:09

φίλτατε,

δυστηχώς αυτοί που τα πήραν, άφησαν λογαριασμό στο όνομα του ελληνικού κράτους, δηλαδή των Ελλήνων πολιτών.
Έτσι είναι όταν είσαι πολίτης και όχι απλά υπήκοος μιας δημοκρατίας. Δεν φθάνει μόνο ο καθένας να κοιτάζει την δουλειά του.

Reply
Ανώνυμος 25 April 2010 at 14:27

Δεν νομιζω οτι μπορουμε ακομα να μιλαμε για αφυπνιση και πως αυτη μπορει να επιτευχθει. Ειμαστε περιεργος λαος, οχι οτι ειμαστε τοσο διαφορετικοι απο ολους τους αλλους λαους, οχι. Απλα εχουμε διαφορετικη ιδιοσυγκρασια, διαφορετικο τροπο ζωης, διαφορετικο τροπο σκεψης γι αυτο και φτασαμε εδω που φτασαμε. Συνηθως παντα αρχιζουμε να αντιμετωπιζουμε μια κατασταση στο παρα πεντε. Ειναι χαρακτηριστικο μας γνωρισμα να περιμενουμε την εσχατη στιγμη για να αντιδρασουμε, ισως γιατι πιστευουμε παρα πολυ στον απο μηχανης θεο, ισως γιατι παρα ειμαστε αισιοδοξοι, δεν ξερω. Ακομα αυτη η εσχατη στιγμη δεν εχει φτασει γι αυτο και κανενας δεν αντιδρα. Σε μερικους μηνες ομως οταν θα αρχισουν να απολυουν κατα συρροη, οταν η φτωχεια θα αρχισει να εξαπλωνεται με γοργους ρυθμους, οταν ο κοσμος δεν θα μπορει να αντιμετωπισει την κατασταση με το να καθεται στον καναπε, οταν τελικα τα γεγονοτα μπουνε με ισχυ στο σπιτι μας, τοτε ισως να δουμε διαφορετικα τα πραματα και να αρχισουμε να αντιδρουμε πραγματικα. Προς το παρον ενα μεγαλο ποσοστο των Ελληνων εχει ενα πιατο φαι, μπορει να παει και μια βολτα εξω, εχει την δουλεια του και ζει χωρις μεγαλες στερησεις.

Ισως λεω ισως, το ΔΝΤ να μας σηκωσει απο τον καναπε μας οποτε να επιδρασει σαν καταλυτης για μια ολικη αφυπνιση.

Καπου διαβασα οτι το software θα μπορουσε να γινει προιον εξαγωγης. Συμφωνω αν και νομιζω οτι μπορουμε να δωσουμε μεγαλη ωθηση σε υπηρεσιες γυρω απο το software, ουσιαστικα να δημιουργησουμε διαδικτυκα για τα Βαλκανια ενα κεντρο παροχης υπηρεσιων. Το διαδικτυο στην Ελλαδα ειναι ακομα σε βρεφικη ηλικια και χρησιμοπειοιται για παιχνιδια η για να κατεβαζουν ολοι ταινιες και μουσικη. Εργαζομαι στο εξωτερικο αρκετα χρονια στην κατασκευη λογισμικου και γνωριζω αρκετους Ελληνες σε θεσεις κλειδια σε μεγαλες εταιριες η πολυ καλους ερευνητες. Το μονο που ολοι χρειαζονται για να γυρισουν Ελλαδα και να μεταφερουν την τεχνογνωσια που κατεχουν στην πατριδα τους ειναι μια αχτιδα αλλαγης. Οτι τελικα καπως εχουν αλλαξει τα πραματα και ο κοσμος, το κρατος, οι επιχειρηματιες δεν θα τους αντιμετωπισουνε με τον χειροτερο τροπο πετωντας κυριολεκτικα τις δυνατοτητες τους στο καλαθι των αχρηστων. Προς το παρον οταν βλεπουμε ολοι μας την χωρα να μην εχει τις υποδομες, να μην εχει την θεληση να αναπτυξει υψηλη τεχνολογια και να προωθει συνεχως τους αχρηστους ψηλα δεν εχουμε τον λογο να γυρισουμε.

Δημητρης

Reply
Γιώργος Βλάχος 25 April 2010 at 19:17

Πως φτασαμε στο Δ.Ν.Τ

http://mkka.blogspot.com/2010/04/blog-post_23.html

Reply
johnmic 25 April 2010 at 20:20

Αγαπητοί Δημήτρη & Imago,

Οι υπηρεσίες επί του λογισμικού είναι μέρος της συνολικής “βιομηχανίας” λογισμικού – έτσι τα αντιλαμβάνομαι. Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετική τεχνολογία παραγωγής του – σε πολύ σημαντικούς τομείς του μάλιστα – και μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε ζωτικό χώρο σημαντικά ευρύτερο από τα Βαλκάνια, οπωσδήποτε δε στα τελευταία.

Το λογισμικό κερδίζει από την ανάπτυξη οιουδήποτε κλάδου, ανταποδίδει μάλιστα, όντας ικανό να συνδράμει στην ανάπτυξή του. Από την γεωργία μέχρι τον τουρισμό, από τις μεταφορές ως την ναυτιλία, από τον πολιτισμό και την παιδεία μέχρι την πράσινη ανάπτυξη μπορεί κανείς να συναντήσει πόσο το λογισμικό παίζει ένα καταλυτικό, εγκάρσιο στρατηγικό ρόλο.

Η χώρα μπορεί! – τουλάχιστον στον τομέα του λογισμικού. Και αν θέλετε και μιά κουβέντα που μπορώ να υπογράψω, το ελληνικό λογισμικό ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας του όποιου εκσυγχρονισμού γνώρισε ο ιδιωτικός τομέας και η ελληνική επιχείρηση τα τελευταία 25 χρόνια. Η τεχνογνωσία που έχει σωρρευτεί είναι εκμεταλλεύσιμη ποικιλοτρόπως όχι μόνο στην Ελλάδα όχι μόνο στα Βαλκάνια.

Γιάννης Μικρός.

Reply
imago 25 April 2010 at 21:22

φίλτατε Γιάννη,

σχετικά με τις δυνατότητες του ελληνικού λογισμικού ως εξαγώγιμο προϊόν, έχω κάποιες αμφιβολίες. Όχι γιατί αμφιβάλλω για την ποιότητά του, αλλά επειδή εκτιμώ, ότι το λογισμικό γενικά δεν είναι εξαγώγιμο, τουλάχιστο σε τέτοιο μέγεθος. Η δική μου εμπειρία από την Γερμανία τείνει μάλλον προς την επίγνωση, ότι κάθε χώρα είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς με δικά της λογισμικά.

Reply
johnmic 26 April 2010 at 04:14

Αμφιβολίες έχω κι εγώ, μόνο που τις έχω για διαφορετικούς λόγους. Πάντως η Γερμανία διαθέτει ένα από τα γνωστότερα διεθνώς (έξαγώγιμα) συστήματα λογισμικού. Το λογισμικό είναι το κατ’ εξοχήν προϊόν που ενδείκνυται για εξαγωγές (δεν γνωρίζω το “μέγεθος”, το μέτρο που φιλοδοξείς να επιτευχθεί βέβαια). Τέλος η Γερμανία δεν είναι η αγορά στόχος, τουλάχιστον όχι η προτεραιότητα. Είναι όμως τα Βαλκάνια, είναι η Ανατολική Ευρώπη, είναι οι Μεσογειακές χώρες, είναι οι Αραβικές. Κι είναι επίσης και αρκετές “Δυτικές”.
Εν πάσει περιπτώσει. Μπορεί κανείς να γράψει μία παράγραφο, ή μιά πολύτομη μελέτη για το θέμα. Ας μείνω στην παράγραφο.

Φιλικά,
Γιάννης Μικρός.

Reply
ΑΗ 26 April 2010 at 16:00

ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ, ΠΕΦΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ Βγάλει ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΔΟΣΑΤΖΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ.

ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΛΕΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΣΚΛΗΡΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΝΟΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΣΚΛΗΡΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΑΠΟΜΕΙΝΕ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΟΦΛΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΜΑΡΕΙ Ο ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΣ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟΥΣ ΜΠΡΑΒΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΠΑΕΙ ΕΝΑ-ΕΝΑ ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ………

Η ΑΠΟ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ “ΜΠΟΜΠΑΣ” ΚΟΚΤΕΙΛ ΕΕ+ΔΝΤ, ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΟΗΜΑ ΕΑΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΛΩΝΕ ΟΤΙ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΕΓΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ OIL RIGS ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΑΝΤΛΗΣΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ, ΚΑΙ Πως Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ “ΜΠΟΜΠΑ” ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ <<ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ>> ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ <<ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ>> ΝΑ ΞΟΦΛΗΣΟΥΜΕ (ΤΟ ΜΗ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΟ ΔΗΘΕΝ ΧΡΕΟΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ (ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΜΕ ΤΑ ΒΙΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ) ΣΕ ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΟΠΟΥ ΑΠΛΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΘΗΚΑΝ ΔΑΝΕΙΚΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΔΑΝΕΙΚΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ <<ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ>> ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ…… ΠΟΥΘΕΝΑ

ΜΑΤΑΙΑ ΨΥΛΛΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΑΛΛΑ ΜΕ “ΜΠΟΜΠΑ” ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΒΑΦΤΙΣΤΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ, Η ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ, ΚΑΙ Η ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΟΣ ΕΣΠΑ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΑΝΑΤΙΜΗΜΕΝΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΣΤΗ ΔΕΗ.

Η ΘΑ ΒΑΦΤΙΣΤΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, την ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΞΕΝΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΧΑΡΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ‘ΞΕΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ” ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΕ Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΕ, ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΛΠ, ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΑ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕ ΒΑΝΑΥΣΑ ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ, ΚΑΘΩΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΒΓΑΖΕ ΣΑΝ ΑΛΛΟ ΚΑΖΙΝΟ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΕΝΩ ΦΕΣΩΝΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΤΟΥ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΑΠΟ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΠΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΣΑ ΣΤΑ 300 ΔΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ (ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ) ΧΡΩΣΤΑΜΕ……., ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΑΘΕ ΞΕΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ (ΣΠΑΤΟΣΗΜΟ), Η ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΠΣ ΚΑΙ ΕΣΠΑ.

ΚΑΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ “ΧΑΦΤΕΙ” ΚΑΝΕΙΣ Ως ΕΠΕΝΔΥΣΗ, ΕΙΤΕ ΤΗΝ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΚΥΡΙΟΤΗΤΟΣ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ, ΕΙΤΕ ΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΤΟΦΙΟΥ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΕΦΤΑ.

Η ΔΗΜΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ Η ΣΟΦΙΣΤΕΙΑ, ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΟΥΛΗΘΗΚΕ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΙΑΙΑ, ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ. ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ <<ΒΓΑΖΟΥΝ ΛΕΦΤΑ>>.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΕ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΝΑ ΧΑΘΕΙ Ο,ΤΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕ, ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΟ ΝΟΥ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΣΤΟ ΜΑΝΙΑΚΙ …”ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΖΗΣΟΥΝ ΑΣ ΑΚΟΥΝ ΤΑ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ>>!!

Reply
Ανώνυμος 2 May 2010 at 06:26

SORRY GIA TA GREEKLISH

TO “TSOVOLA DWSTA OLA” EINAI THS NEAS DHMOKRATIAS ?
THN KATANDIA TWN TAMEIWN THN EKANE H ND ? ( TO NAT p.x)
H KATANDIA TWN NOSOKOMEIWN OPOY TO NOSILEFTIKO PROSWPIKO XRHMATIZETAI GIA NA KANAI THN DOULEIA TOU EINAI THS ND?
H KATANDIA TWN SXOLEIWN OPOY OI KATHIGITES DEN KANOUN MATHIMA PLEON EINAI THS ND?
OTAN STO ESY RWTOUN TIN HLIKEIA TOU ASTHENOUS PRIN STEILOUN ASTHENOFORO (“TA TIMHMENA GHRATIA”) EINAI THS ND?
..
EN OLIGOIS, MHPWS PREPEI NA KOITAXOUME O KATHENAS TIS EFTHYNES TOU? EXOUME POLLES.

Reply
ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΝΟΥΣΙΔΗΣ 4 May 2010 at 22:17

Έτσι όπως τα λες είναι αγαπητέ δυστυχώς, και ακόμα χειρότερα.
Ξέρω από πρώτο χέρι περιπτώσεις, που αγρότες με 100άδες στρέματα αμπελιού, που παράγουν το καλύτερης ποιότητας κρασί (στη Θράκη συγκεκριμένα) και δεν μπορούν να το διαθέσουν στην αγορά και τελικά τους πληρώνει η ΕΟΚ για να το ξυλώσουν! Ξέρεις τι είναι να έχεις επενδύσει (100άδες χιλιάδες ευρώ) σε 100-200 στρέματα αμπέλι και να μην μπορείς να διαθέσεις το κρασί και να το κάνεις τσίπουρο για να διατηρήσεις κάτι; Μιλαμε ότι ο άνθρωπος έχει φτιάξει 130 τόνους τσίπουρο! Και τελικά να σε βάζουν να το ξυλώσεις; Αυτή είναι η κατάντια μας! Καλά να πάθουμε λοιπόν !

Reply
Arctic 5 May 2010 at 10:31

Ιμαγκο γειά σου
Λες σε ενα προηγούμενο σχόλιο κάτι περι Τσίπρα και του πως αντιλαμβάνεται την ανάπτυξη. Την κοινωνία όμως δεν την είχε τόσα χρόνια ο Τσιπρας… το Πασοκ και η ΝΔ την είχανε. Τουλάχιστον ανεπιτυχης ο υπαινιγμός σου…
Φιλικά

Reply
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ 20 January 2011 at 07:29

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ. ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΣ ΦΤΑΙΧΤΗΣ ΓΙ’ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ. ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΣΧΕΔΟΝ 2 ΔΙΣ. (ΣΕ ΕΥΡΩ) ΚΑΙ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΧΤΩ ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΕΟΣ ΣΧΕΔΟΝ ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ (19 ΔΙΣ.). ΕΔΩΣΕ ΒΕΒΑΙΑ ΧΡΗΜΑ ΣΤΟ ΛΑΟ, ΑΝΕΒΗΚΕ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΒΙΩΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΟΜΩΣ ΑΥΤΟΣ ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΔΟΛΙΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ. ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΑΓΑΠΗΤΟ ΚΑΙ ΛΑΟΠΡΟΒΛΗΤΟ ΚΟΜΜΑ, ΘΕΜΕΛΙΩΣΕ ΤΗΝ ΠΑΝΤΟΤΙΝΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΕ ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΗ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΣΩΤΗΡΕΣ ΜΑΣ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΜΩΣ ΚΑΚΟ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΜΑΘΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΣΑΝ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΟΙ, ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΦΙΓΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ ΜΑΣ (ΒΛΕΠΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ), ΕΜΕΙΣ ΣΗΚΩΝΑΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑΦΕΡΝΑΜΕ ΤΟ ΛΑΟΠΡΟΒΛΗΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΒΟΛΕΨΗ ΜΑΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ. ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ. ΕΛΠΙΖΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ…

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.