Η πρώτη σύγκρουση Κυπρίων – ξένων

06/11/2010 | ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μακελειό στη Λάρνακα, με πολλούς τραυματίες και από τις δύο πλευρές


Ελληνικές σημαίες και συνθήματα εναντίον των μεταναστών από τη μια, πολύχρωμα πανό για την πολυπολιτισμικότητα από την άλλη. Η εκσφενδόνιση κόκκινης μπογιάς έδωσε δραματική όψη στις συγκρούσεις.


Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τη σύγκρουση μεταξύ των δύο ομάδων


Πρωτοφανή επεισόδια έλαβαν χώρα χθες, στην περιοχή των Φοινικούδων στη Λάρνακα. Σημειώθηκε σφοδρότατη σύγκρουση Κυπρίων με αλλοδαπούς και Κύπριους αντιρατσιστές, η πρώτη τέτοια σύγκρουση που καταγράφεται ποτέ στη χώρα μας. Τα επεισόδια σημειώθηκαν ανάμεσα σε πορεία που οργάνωναν το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης (ΚΕΑ) και η Κίνηση για Σωτηρία της Κύπρου και συμμετεχόντων στο φεστιβάλ Rainbow αλλοδαπών, αλλά και Κυπρίων μελών της Κίνησης για Ισότητα, Στήριξη και Αντιρατσισμό (ΚΙΣΑ).


Υπήρξαν πολλοί τραυματισμοί, ευτυχώς όχι σοβαροί, οι οποίοι προκλήθηκαν από μάχες στήθος με στήθος, πετροβολισμούς, εκσφενδονίσεις πλαστικών καρεκλών και άλλων αντικειμένων.


Οι συγκρούσεις
Η μεν πλευρά του ΚΕΑ κρατούσε ελληνικές σημαίες και πανό που καταφέρονταν κατά της παρουσίας των μεταναστών στην Κύπρο. Η δε πλευρά του ΚΙΣΑ κρατούσε πολύχρωμες σημαίες, πανό υπέρ της πολυπολιτισμικότητας και φώναζε συνθήματα όπως «κάτω οι ναζί».


Τα επεισόδια ξεκίνησαν όταν οι διαδηλωτές του ΚΕΑ πέρασαν ακριβώς μπροστά από το χώρο του Rainbow και παρευρισκόμενοι στο φεστιβάλ ανέκοψαν την πορεία τους. Η Αστυνομία παρουσιάστηκε σε εκείνο το στάδιο ανέτοιμη να συγκρατήσει τους διαδηλωτές των δύο πλευρών, αφού προέταξε δυσανάλογα μικρό αριθμό μελών της, σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις δύο εκδηλώσεις, που άγγιξαν τους 500. Ως αποτέλεσμα ξέσπασαν άγριες μάχες, κυρίως μεταξύ νεαρών διαδηλωτών του ΚΕΑ και Κυπρίων του ΚΙΣΑ και Παλαιστινίων.


Τελικά, μετά από αποφασιστική παρέμβαση της Αστυνομίας, που απομόνωσε την ομάδα των ξένων και της ΚΙΣΑ, οι διαδηλωτές των κυπριακών οργανώσεων ανασυντάχθηκαν και πραγματοποίησαν την πορεία τους, όπως είχαν προγραμματίσει. Η πορεία, που συνοδευόταν από αστυνομική δύναμη, πέρασε από την παραλιακή, τουριστική, περιοχή και κατέληξε στην εκκλησία του Αγίου Λαζάρου. Μετά από σύντομη ομιλία του προέδρου της ΚΕΑ, οι Κύπριοι διαδηλωτές αποχώρησαν όλοι μαζί, αφού έψαλαν τον εθνικό ύμνο. Οι συμμετέχοντες στο φεστιβάλ παρέμειναν στην περιοχή των Φοινικούδων μέχρι τις 10 το βράδυ.


Μάχη δηλώσεων
Σε δηλώσεις του στη «Σ», ο πρόεδρος του ΚΕΑ Κρίνος Μακρίδης ανέφερε ότι πρόκειται για την «πρώτη αναμέτρηση γηγενών με κουβαλητούς στην Κύπρο». Εξέφρασε την άποψη ότι ήταν η πρώτη φορά που ο λαός σήκωσε κεφάλι ενάντια στα επιδόματα, στην αφαίμαξή του και ενάντια στην προσπάθεια αλλοτρίωσης της εθνικής του ταυτότητας. «Αναμφίβολα οι κυβερνώντες είναι με το μέρος αυτής της κατάστασης και την υποθάλπτουν», υποστήριξε. Αναφερόμενος στην Αστυνομία, δήλωσε ότι «στάθηκε κοντά μας και είναι όλοι τους παιδιά μας και τους προστατέψαμε, και το μεγαλύτερο κακό δεν έγινε διότι εισακούσαμε τις οδηγίες τους να μην προχωρήσουμε και να συγκρουστούμε μέτωπο με μέτωπο μαζί τους. Τα επεισόδια δεν αποφεύχθηκαν, αλλά δεν είχαμε τα χειρότερα».


Διαφορετική άποψη διατύπωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΚΙΣΑ Δώρος Πολυκάρπου. Επέρριψε ευθύνες στην Αστυνομία, γιατί, όπως δήλωσε στη «Σ», επέμενε να επιτρέψει στην πορεία των διαδηλωτών να περάσει μέσα από τη συγκέντρωση του rainbow στις Φοινικούδες. «Αυτό που έγινε ήταν ότι οι συγκρούσεις δεν αποφευχθήκαν, γιατί η Αστυνομία ήθελε να ανοίξει δρόμο στους ρατσιστές να περάσουν και να προχωρήσουν προς την εκκλησία Αγίου Λαζάρου. Όταν οι ρατσιστές μάς επιτέθηκαν και χτυπούσαν βάναυσα τον κόσμο μας, η Αστυνομία δεν μας προστάτψε», ισχυρίστηκε.


http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/323314

.

(346) αναγνώσεις

6 comments

  1. Είναι φυσικό κι αναμενόμενο, όπως και στην Ελλάδα. Η Κύπρος (κατεχόμενη) υφίσταται πληθυσμιακή αλλοίωση από τον τουρκικό εποικισμό και η ελεύθερη από τους λαθρομετανάστες, ακριβώς όπως η Ελλάδα. Τελικά, θα αφήσουμε να μας αφανίσουν σαν έθνος;

    Εκτενέστερη ενημέρωση εδώ.

  2. Δεν επρόκειτο για σύγκρουση “Κυπρίων και ξένων”, μα για επεισόδεια που προκλήθηκαν όταν οι συμμετέχοντες σε ετήσιο φεστιβάλ για τους μετανάστες προσπάθησαν να εμποδίσουν πορεία από ακροδεξιές και ρατσιστικές οργανώσεις.

    Προφανώς, οι αλλοδαποί που εργάζονται στη Κύπρο δεν είναι λαθρομετανάστες, ούτε και παρανόμως διαμένοντες. Εχουν έρθει κανονικά από το αεροδρόμιο, και έχουν άδεια παραμονής και εργασίας από τις κυπριακές αρχές.

    Στα κείμενα τους και σε ρατσιστικές εκπομπές από ένα ράδιο, οι ρατσιστές μιλούν για πολιτικούς πρόσφυγες και λαθρομετανάστες. Όταν όμως κάνουν πορεία, μιλούν γενικά για ξένους. Από αυτό συμπεραίνω ότι είναι θρασύδειλοι, αλλά και ότι δεν συνειδητοποιούν τι τους γίνεται.

    Στις ελεύθερες περιοχές υπάρχουν σήμερα και αρκετοί παράνομοι. Αυτοί είτε έχουν έρθει παράνομα, είτε παραμένουν στη Κύπρο μετά τη λήξη της άδειας τους.

    Η αναφορά στους τραυματίες είναι παραπλανητική. Κάποιοι τραυματίστηκαν πράγματι από εκσφενδονιζόμενα αντικείμενα. Αλλά αυτό που παραλείπει να αναφέρει το κείμενο (ένα ρηχό και απολίτικο άρθρο εφημερίδας, σημειώνουμε) είναι πως ένας τουρκοκύπριος μουσικός μαχαιρώθηκε από τους φασίστες, ενώ έφευγε από το φεστιβάλ. Οι θρασύδειλοι φασίστες, δηλαδή, περίμεναν να βρουν κάποιον μόνο του, και να του επιτεθούν.

    Ο αριθμός των ξένων μεταναστών στη Κύπρο, νόμιμων και παράνομων, έχει φτάσει σε όρια δύσκολα, ίσως και προβληματικά. Αλλά γι’ αυτό δεν φταίνε οι ξένοι. Όπως ανάφερα, οι πιο πολλοί ήρθαν και εργάζονται νόμιμα.

    Τελείως διαφορετική κατηγορία είναι οι πολιτικοί πρόσφυγες. Αυτοί φύγανε από τη χώρα τους κυνηγημένοι από τον πόλεμο ή και από ρατσιστικά καθεστώτα. Η μόνη στάση που αξίζει στις παραδόσεις και στην ιστορία μας είναι να τους καλοδεχτούμε και να τους φιλοξενήσουμε. Οι ρατσιστικές κα οι ακροδεξιές ομάδες μιλάνε συχνά εναντίον “των ψευτο-πολιτικών προσφύγων”. Υποστηρίζουν θέσεις ρατσιστικές, κι ύστερα έρχονται και κλαψουρίζουν, επειδή τους λέμε ρατσιστές.

    Άλλα όποιο και όσο πρόβλημα υπάρχει, αυτό δεν μπορεί καθόλου να γίνει δικαιολογία για να αφήνονται χωρίς κριτική ο ρατσισμός και οι ρατσιστικές ομαδούλες, που έχουν αρχίσει να σχηματίζονται.

    Μέχρι τώρα, ο ανοικτός ρατσισμός και φασισμός συναντάτο μόνο στο χώρο συζητήσεων του “αντίβαρου” –τα άρθρα ήταν πολύ πιο προσεκτικά και προσεγμένα, αν και όχι πειστικά. Τώρα όμως, ο ρατσισμός έσκασε μύτη και στα άρθα. Πόσο άραγε μέχρι να γίνει ανοικτός;

    Και να μη τρέξετε και να φωνάζετε πως “μα ποιοί; μα εμείς; μα εμείς, δεν είμαστε ρατσιστές”. ‘Η την άλλη αγαπημένη καραμέλα των ρατσιστών, “αν ρατσισμός είναι…., τότε είμαι ρατσιστής”. Τόσα πράγματα κάθισα και έγραψα, κι θα βγουν τώρα τα θρασύδειλα του ρατσισμού και της ακροδεξιάς να διερωτώνται μήπως είναι ρατσιστές λόγω του ενός και του άλλου;;
    -.

  3. Δηλαδή, ρε σαχλαμάρα, κάθε φορά που εσύ και οποιοσδήποτε λαθραίος στην Κύπρο, αποφασίσουνε για τον εαυτό τους, ότι μια πορεία δεν πρέπει να γίνει, βαφτίζουνε όσους συμμετέχουνε σε αυτήν ως ρατσιστές και τους πετροβολάνε;

  4. Και για να γίνουν τα πράγματα πιο συγκεκριμένα:

    Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης
    http://antistasi.org/

    H “Κίνηση για Σωτηρία της Κύπρου” δεν φαίνεται να έχει δική της ιστοσελίδα.
    -.

  5. @ Κωνσταντάς Χατζηκωσταράτσος, 17/11/2010 – 17:50.

    Προφανώς, οι αλλοδαποί που εργάζονται στη Κύπρο δεν είναι λαθρομετανάστες, ούτε και παρανόμως διαμένοντες. Εχουν έρθει κανονικά από το αεροδρόμιο, και έχουν άδεια παραμονής και εργασίας από τις κυπριακές αρχές.

    Πόθεν προκύπτει αυτό και μάλιστα … “προφανώς”; Έχεις κάποια στοιχεία; Διότι ο λόγος είναι για 200.000 (λαθρο)μετανάστες, ήτοι το 25% του πληθυσμού του νησιού; Απευθύνεσαι σε ανθρώπους που έχουν το ίδιο και μεγαλύτερο πρόβλημα.

    ΥΓ: Καλό είναι να διαβαστεί και η απάντηση του Γιάννη Κολοβού στο Δώρο Πολυκάρπου

  6. Και για να κλείνει το θέμα, ακόμα και η έκθεση της ΑΚΕΛικής Αστυνομίας κατέδειξε ως υπεύθυνους των επεισοδίων τους “αντιρατσιστές”…

    http://www.sigmalive.com/news/local/325586

    Την ΚΙΣΑ καθιστά ως πρώτη υπεύθυνη για τα επεισόδια στη Λάρνακα η έκθεση γεγονότων της Αστυνομίας, η οποία ετοιμάστηκε από τον Αστυνομικό Διευθυντή και από αστυνομικούς του αρχηγείου.

    Όπως αναφέρεται στην έκθεση πρώτη υπεύθυνη είναι η ΚΙΣΑ αφού ενώ είχε προγραμματίσει την εκδήλωση της στη Λεμεσό μόλις έμαθε ότι θα πραγματοποιούνταν εκδήλωση από το κίνημα ελληνικής αντίστασης στη Λάρνακα, μετέφερε την εκδήλωσή της στην Λάρνακα. Ακολούθως, ευθύνες επιρρίπτονται και στον πρόεδρο της ΚΙΣΑ ο οποίος σύμφωνα με μαρτυρίες που περιγράφονται στην έκθεση, προκαλούσε με τις ενέργειές του, ενώ σύμφωνα με την έκθεση η Αστυνομία είχε εισηγηθεί γραπτώς τόσο στο Δήμαρχο Λάρνακας όσο και στο αρμόδιο έπαρχο να μην επιτρέψουν την πραγματοποίηση της εκδήλωσης της ΚΙΣΑ. Τελικά όπως αναφέρεται στην έκθεση ο Δήμαρχος έδωσε άδεια για την εκδήλωση ενώ ο έπαρχος έδωσε σχετική άδεια για την τοποθέτηση των μεγαφωνικών συσκευών.

    κλπ κλπ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *