Thursday 17 August 2023
Αντίβαρο
Ιστορία: Βυζάντιο Κωνσταντίνος Χολέβας Ορθοδοξία

Ο Άγιος Κωνσταντίνος και οι Χριστιανικές μας Ρίζες

Γράφειο Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων.

Προσκυνώ ευλαβικά το τεμάχιο του Τιμίου Ξύλου και τα ιερά λείψανα της Αγίας Ελένης, που ήλθαν από τη Βενετία στην Αθήνα. Και αναλογίζομαι πόσα οφείλουμε ως Έλληνες και ως Ευρωπαίοι στους δύο Ισαποστόλους: Τον Άγιο Κωνσταντίνο και τη μητέρα του, την Αγία Ελένη.

Οι δύο Άγιοι πρωταγωνίστησαν σε κοσμοϊστορικά γεγονότα, τα οποία άλλαξαν  την πορεία του Γένους και ολοκλήρου του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Ο Άγιος και Μέγας Κωνσταντίνος υπέγραψε το Διάταγμα των Μεδιολάνων το έτος 313, το οποίο καθιέρωνε την ανεξιθρησκία. Έτσι έπαυσαν οι φοβεροί διωγμοί κατά των Χριστιανών.

Ο Άγιος Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας από την Παλιά Ρώμη στη Νέα Ρώμη, από τη λατινόφωνη Δύση στην ελληνόφωνη Ανατολή. Το Βυζάντιο, η αρχαία αποικία των Μεγαρέων, έμεινε στην Ιστορία ως Κωνσταντινούπολις, η πόλις του Αγίου Κωνσταντίνου.

Ο Κωνσταντίνος συνεκάλεσε στη Νίκαια την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία καταδίκασε την αίρεση του Αρείου. Αν και δεν είχε βαπτισθεί ακόμη  παρακολούθησε τις εργασίες και άκουσε με προσοχή τις ομιλίες των Θεοφόρων Πατέρων.

Ο Άγιος Κωνσταντίνος καθιέρωσε για πρώτη φορά στην Ιστορία της Ανθρωπότητος νόμους με Χριστιανικό περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τήρηση της αργίας της Κυριακής, την οποία κακώς επιχειρούν σήμερα να καταργήσουν οι δανειστές μας.

Η Αγία Ελένη με την υποστήριξη του υιού της ταξίδεψε σε ηλικία περίπου 80 ετών στα Ιεροσόλυμα και βρήκε τον Τίμιο Σταυρό. Στην επιστροφή της ευλόγησε την ελληνική Μεγαλόνησο Κύπρο, όπου ίδρυσε τη Μονή Σταυροβουνίου.

Οι ειδωλολάτρες της εποχής εκείνης δεν συγχώρησαν στον Κωνσταντίνο τη συμβολή του στην εδραίωση του Χριστιανισμού. Συνέγραψαν κείμενα γεμάτα ανακρίβειες και συκοφαντίες εναντίον του. Αυτά αναπαράγουν στην εποχή μας ελάχιστοι φανατικοί νεοπαγανιστές. Αλλά ο σεβασμός  των Ορθοδόξων προς τον Άγιο Κωνσταντίνο δεν κλονίζεται.

Ο Ελληνισμός από την πρώτη στιγμή τίμησε και θαύμασε τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα, ο οποίος ίδρυσε την Ελληνορθόδοξη Αυτοκρατορία. Το κράτος της Ρωμανίας (Βυζαντινή Αυτοκρατορία) με τις προσευχές του Αγίου άντεξε επί 1100 χρόνια αγωνιζόμενο κατά πολυαρίθμων επιδρομέων. Διαφύλαξε την Ορθόδοξη Πίστη, την Ελληνική γλώσσα και παιδεία και τη Ρωμαϊκή νομική και πολιτειακή συγκρότηση.

Στη συνείδηση του Ελληνισμού ο Άγιος Κωνσταντίνος είναι «δικός μας». Το 1237 ο Αυτοκράτωρ της Νικαίας Ιωάννης Βατάτζης έγραφε προς τον Πάπα ότι ο Άγιος Κωνσταντίνος έδωσε την Κωνσταντινούπολη στο Γένος των Ελλήνων. Και γύρω στο 1600 οι Έλληνες κληρικοί, που μετείχαν στην εξέγερση του Επισκόπου Τρίκκης Διονυσίου Φιλοσόφου, ζητούσαν βοήθεια από τους Δυτικούς ηγεμόνες με το επιχείρημα: «Μάς οφείλετε πολλά, διότι δικός μας είναι ο Άγιος Κωνσταντίνος»!

Φλουρί Κωνσταντινάτο φορούμε στα παιδιά μας και παίρνουμε δύναμη από τους Αγίους μας.

Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 21.5.2017

12 comments

NF 26 May 2017 at 08:34

Αμην κυριε Χολεβα! Τωρα το πως συμβιβαζονται ολα αυτα τα ελληνοχριστιανικα με τα οσα λεει και πραττει ο Κουλης, στη ΝΔουλα, η οποια ειρησθω εν παροδω οτιτ εχει μετατραπει σε εναν γαλαζιο ΣΥΡΙΖΑ, αυτο μονο εσεις το ξερετε!

Ο Αυτοκρατωρ Κωνσταντινος Α ο Μεγας ειχε σκοτωσει τη γυναικα, του γιο του, τον κουνιαδο του και τον ανηψιο του, ομως ανακηρυχθηκε Αγιος, διοτι νομιμοποιησε τον Χριστιανισμο, τον οποιο χρησιμοποιησε για να διασφαλισει την ενοτητα της Αυτοκρατοριας, την οποια ειχε προηγουμενως αιματοκυλισει, στον αιματηροτατο εμφυλιο πολεμο που προκαλεσε για να ξεκανει τους αλλους τρεις συναυτοκρατορες της Τετραρχιας και να μεινει μονος του στην εξουσια. Αμην!

Reply
Δεξιός 26 May 2017 at 13:01

Άλλος ένας που έχει πρόβλημα με τον Δεξιό αντι-κομμουνιστή Χολέβα. Δεν τον ενδιαφέρει πώς συμβιβάζονται τα διάφορα “ελληνοχριστιανικά” που λέει όταν ανοίγει το απύλωτο στόμα του ο προστάτης των κουκουλοφόρων, αυτό το πολιτικό σκουπίδι, που παριστάνει τον ΠτΔ, ή πως συμβιβάζεται ο “ελληνοχριστιανός” Καμμένος (Καραμανλής) με τον ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα των κομμουνιστών ορφανών του συμμοριτοπολέμου, το κόμμα των κουκουλοφόρων και των τρομοκρατών το οποίο στηρίζει για να απολαμβάνει την ποινική ασυλία της εξουσίας, αλλά τον ενδιαφέρει ο κ.Χολέβας επειδή κατέβηκε υποψήφιος με την Σαμαρική αντι-κομμουνιστική ΝΔ για να τσακίσει την ιδεολογική ηγεμονία των κομμουνιστών που νομιμοποιήθηκαν και ξεπλύθηκαν στην Μεταπολίτευση από διάφορους “ελληνοχριστιανούς”. Αλλά είμαι εγώ εδώ για να απαντώ όπως αρμόζει σε όλους εσάς. Γιατί δεν φαντάζομαι να καταδεχθεί ολόκληρος Χολέβας να ασχοληθεί μαζί σου.

Reply
NF 27 May 2017 at 17:53

Αγαπητε Δεξιε, εξ οσων γνωριζω ο Αντωνακης Σαμαρας, εδωσε υπηκοοτητα σε 50.000 λαθρομεταναστες, και τους επετρεψε και να μπουν στις στρατιωτικες σχολες. Και επι των ημερων του η ΝΔούλα γαλαζιος ΣΥΡΙΖΑ ητανε…….

Αλλα τωρα ο Αντωνακης ειναι παρελθον.

Δεν μας ειπες, ποια ειναι η γνωμη σου για τον Κούλη; :))

Reply
Δεξιός 27 May 2017 at 20:09

Γιατί νομίζεις πως έχω κανένα …φυλετικό πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες; Με πέρασες για άλλου τύπου “Δεξιό”, όπως με χαρακτήρισε ο άλλος ο βρωμοκομμουνιστής σε προηγούμενο σχόλιο. Θα σου το πω ευθέως λοιπόν: αισθάνομαι περισσότερο αδελφός και ομόψυχος με μια φτωχή οικογένεια από την Αιθιοπία, την Ουγκάντα, το Κονγκό, τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, την Ινδία ή από τις Βαλκανικές χώρες παρά με ελληνόφωνους σαν κι αυτούς που ψήφισαν την εγκληματική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015. Προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να αντικατασταθούν όλοι οι ελληνόφωνοι απόγονοι των συμμοριτών με αντι-κομμουνιστές από τις παραπάνω χώρες που θα ήταν υπέρ της σκληρής δουλειάς για την ευημερία του Έθνους, της Αστικής Δημοκρατίας και της παραδοσιακής συγκρότησης της κοινωνίας και φυσικά αντίθετοι με την ανθρωπολογικά διαβρωτική και πολιτισμικά παρακμιακή ιδεολογία της Νέας Αριστεράς της δεκαετίας του ’60 της οποίας άξιοι εκπρόσωποι είναι το κόμμα των κουκουλοφόρων και οι ακόλουθοί του. Είμαι απολύτως σίγουρος πως με μια σωστή εθνική, αντι-κομμουνιστική Παιδεία, μετά την ενσωμάτωσή τέτοιων οικογενειών στην Ελλάδα θα είχαμε ένα Έθνος απείρως καλύτερο από το σημερινό. Σε όλα τα επίπεδα.

Επίσης, όσο ο αγράμματος συμμορίτης που παριστάνει τον πρωθυπουργό γλείφει εκεί που έφτυνε και μάλιστα, την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενος, γράφει στο προσχέδιο των προϋπολογισμών του ύμνους για την διακυβέρνηση 2012-2015 ο Σαμαράς θα είναι πάντα εδώ, πάνω από το κεφάλι σου. Επίσης όταν θα δεις τον Άδωνι Γεωργιάδη υπουργό Δημοσίας Τάξεως να τσακίζει στο ξύλο παρακρατικούς συμμορίτες του ΣΥΡΙΖΑ τότε θα καταλάβεις πόσο παρελθόν είναι ο Σαμαράς.
Και τέλος όσον αφορά στον “Κούλη”, μετά την μέρα εκείνη, της εκλογής ΠτΔ, που σηκώθηκε μέσα στην Βουλή και έγραψε εκεί που έπρεπε το ακροαριστερό πολιτικό σκουπίδι που πρότεινε η παράταξη των κουκουλοφόρων (και κυρίως το πώς αιτιολόγησε αυτό το γράψιμο), θα πρέπει να κάνει κάτι πολύ σοβαρό για να χάσει την εκτίμησή μου (και πολλών σαν κι εμένα). Να κάνει όχι “να πει”! Διότι μετά το ξεκοίλιασμα των καραμανλικών ακολούθων των κομμουνιστών μέσα στο κόμμα και την αναβάθμιση των αντι-κομμουνιστών του δίνω το ελεύθερο “να πει” ό,τι θέλει. Ακόμα και “ζήτω το ΚΚΕ”.

Reply
NF 28 May 2017 at 13:19

Α, “πολυπολιτισμικος” και εσυ λοιπον αγαπητε “Δεξιε”!
Μα τοτε σου παει γαντι η σημερινη ΝΔούλα.

Και επειδη δεν εχετε πλεον διαφορες ιδεολογικες-πολιτικες διαφορες απο τον ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθειτε να τις εφευρετε: Μας λετε λοιπον οτι επι των ημερων σας θα υπαρξει “Ησυχια, Ταξις, Ασφαλεια”, ενω σημερα αλωνιζουν οι αναρχοκομμουνισται κουκουλοφοροι τρομοκρατες. Και ποιος εμποδισε τον Αντωνακη να τους μπαγλαρωσει ολους αυτους το 2012-2015;

Reply
Πατριώτης 28 May 2017 at 15:46

Κύριε Χολέβα,

Δεν μπορούμε να πραβλέψομε μερικές ιστορικές αλήθειες:

α) Ο Κωνσταντίνος χρησιμοποίησε την χριστιανική θρησκεία, για να εδραιώσει την εξουσία του και όχι διότι ήταν ευσεβής χριστιανός. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Συνέχισε την ρωμαϊκή παράδοση, κατά την οποία ο εκάστοτε αυτοκράτωρ ήταν Pontifex Maximus, δηλαδή κεφαλή τής θρησκείας και ήταν κεφαλή και τής χριστιανικής εκκλησίας (εδώ κάπου μπερδεύονται η θρησκεία με την εκκλησία).

β) Οι Χριστιανοί, από πλευράς των, συνέχισαν κι αυτοί την ρωμαϊκή παράδοση, κατά την οποία θεοποιούνταν ο εκάστοτε θνήσκων αυτοκράτωρ και αγιοποίησαν, από τον Κωνσταντίνο και μετά, όλους τούς αυτοκράτορες! Όλοι οι “Βυζαντινοί” αυτοκράτορες είναι άγιοι, ναι ή όχι; Θα θυμάστε ότι το θέμα είχε τεθεί στον μακαριστό Χριστόδουλο, μαζί με τα “αναθέματα” κατά τού Ελληνισμού και τα “εξ αμάξης” που ψάλλουν στις εκκλησίες κατά των Εβραίων την Μεγαλοβδομάδα και ζήτησαν να “ξεκαθαρίσουν” το αγιολόγιο και να καταργηθούν τα άλλα, ως ανάρμοστα να ακούγονται σε χριστιανικές εκκλησίες. Ο μακαριστός είχε πει ότι θα το κοίταζε, αλλά δεν πρόλαβε.

γ) Το παράδειγμα των Ρωμαίων και τού Κωνσταντίνου, ως προς την κεφαλή τής εκκλησίας, ακολούθησε και ο Ερίκος Η’ τής Αγγλίας, όταν χώρισε τα τσανάκια του με το Βατικανό κι έθεσε εαυτόν κεφαλή τής Αγγλικανικής Εκκλησίας, πράγμα που εξακολουθεί να είναι μέχρι σήμερα ο εκάστοτε Βρετανός μονάρχης. Το 1721, ο τσάρος Πέτρος ο Μέγας ακολούθησε το παράδειγμά του (των), κατήργησε το Πατριαρχείο Μόσχας κι έβαλε μία επιτροπή κοσμικών να διαχειρίζεται τα τής εκκλησίας, τής οποίας επιτροπής προήδρευε αυτός.

Κατά τα λοιπά, αν το κράτος τής Ρωμανίας διετηρήθη 11 αιώνες … με τις προσευχές του Αγίου, εγώ δεν μπορώ να το ξέρω.

Reply
leon11gr 28 May 2017 at 22:05

Δεν καταλαβαίνω πως βγάζετε το συμπέρασμα ότι έγινε από πολιτική σκοπιμότητα. Στο κάτω κάτω υιός της Αγίας Ελένης ήταν που ήταν ευσεβεστατη, είναι δυνατόν να μην πίστεψε στον Χριστό; Σκότωσε αυτούς που σκότωσε αλλά μετενοησε.
Αυτό είναι το μεγαλείο του Χριστιανισμού.
Δεν έχω υπόψιν μου άλλον Άγιο αυτοκράτορα, εκτός από τον Ιωάννη Βατάτζη.

Reply
Πατριώτης 29 May 2017 at 10:57

Ήταν υιός τής Αγίας Ελένης (Flavia Iulia Helena Augusta), αλλά και τού Κωνσταντίνου Χλωρού (Marcus Flavius Valerius Constantius Herculius Augustus), ο οποίος ήταν μάλλον ηλιολάτρης, μία θρησκεία αρκετά διαδομένη τα χρόνια εκείνα στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. To ερώτημα αν είναι δυνατόν να μην πίστεψε στον Χριστό, είναι μάλλον αφελές. Πού το ξέρεις ότι μετενόησε;
Το ότι εσύ δεν ξέρεις άλλους αυτοκράτορες να έχουν αγιοποιηθεί, δείχνει ότι μάλλον έχεις ιστορικό κενό. Ιδού και κάποιους άλλους.

Σήμερα, 29 Μαΐου, τιμάται η μνήμη τού αγίου Κωνσταντίνου ΙΑ’ Παλαιολόγου.

Reply
leon11gr 29 May 2017 at 13:41

Ο Μέγας Κωνσταντίνος μετενόησε διότι εβαπτίσθη. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε νηπιοβαπτισμός. Η βάπτιση προϋπέθετε κάθαρση καρδίας και όχι μόνο αυτό αλλά και βαθιά γνώση του δόγματος. Ήταν αδύνατον να βαπτισθεί αλλιώς.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε πολλούς εχθρούς οι οποίοι προσπαθούν να σπιλώσουν τη μνήμη του για πολλά χρόνια μετά το θάνατό του. Αυτοί είναι:
1. Οι ειδωλολάτρες. Δεν του συγχώρεσαν την καθιέρωση της ανεξιθρησκείας. Τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν για το βίο του (κυρίως σε ότι αφορά τους φόνους) προέρχονται κυρίως από το Ζώσιμο, ο οποίος ήταν ειδωλολάτρης και το έργο του δεν συνίσταται για ιστορική έρευνα, λόγω της εμπαθείας του.
2. Οι Διαφωτιστές.
3. Οι παπικοί. Δεν του συγχώρεσαν τη μεταφορά της πρωτεύουσας.

Ομολογώ ότι δεν ήξερα για μερικούς ακόμη αγιοκατεταγμένους Αυτοκράτορες. Σίγουρα δεν είναι όλοι. Πχ. ο Νικηφόρος Φωκάς δεν είναι, βάσει του συναξαρίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Reply
Πατριώτης 30 May 2017 at 10:20

Δεν υπάρχει τεκμηριωμένη ιστορικά βάπτιση τού “αγίου”. Βαθιά γνώση τού Δόγματος μπορεί να έχει κι ένας αβάπτιστος, αρκεί ν’ ασχοληθεί μ’ αυτό.
Οι παπικοί δεν τού συγχώρησαν; Μα δεν υπήρχε το Σχίσμα τότε. Kαι οι … Διαφωτιστές πού μπαίνουν; Δεν μού λες, στον ΟΟΔΕ διαβάζεις αυτά τα “τεκμήρια”;

Εδώ σταματώ αυτήν την συζήτηση, από την οποία δεν βγαίνει άκρη. Θα την συνεχίσω μόνο με τον αρθρογράφο, αν θελήσει να απαντήσει.-

Reply
Κοζανίτης 30 May 2017 at 11:34

Πατριώτη, γιατί σταματάς προκαταβολικά την συζήτηση πριν σου απαντήσει κανείς;
Έγραψες τρία πράγματα με μεγάλη βεβαιότητα λέγοντας “ας μην κοροιδευόμαστε”. Ένα ότι ο Μ. Κωνσταντίνος χρησιμοποίησε τη χριστιανική θρησκεία και ότι δεν ήταν χριστιανός. Δύο ότι όλοι οι αυτοκράτορες αγιοποιήθηκαν. Με θαυμαστικό. Και τρία ένα άσχετο με το θέμα.

Για το πρώτο σου απάντησαν ότι δεν υπήρχε τότε νηπιοβαπτισμός και η διαδικασία βάπτισης ήταν μία διαφορετική διαδικασία, εντελώς ξένη για μας. Θα έλεγα ότι μόνο με την βάπτιση ξένων άθεων μπορεί να συγκριθεί. Σου είπαν για κάθαρση καρδίας και για γνώση δόγματος και απάντησες ότι γνώση δόγματος μπορεί να επιτευχθεί απλά και μόνο με την ενασχόληση κάποιου, δηλαδή με τα βιβλία. Ε λοιπόν όχι. Εδώ δείχνεις την άγνοιά σου για το θέμα. Δεν μπορείς να την ενασχόληση να αποκτήσεις γνώση του δόγματος, διότι το δόγμα δεν είναι απλή ανάγνωση αρχών και αξιών. Δεν είναι ιδεολογία ο Χριστιανισμός. Είναι βίωμα. Και σε χρόνια χωρίς νηπιοβαπτισμό τότε ή σε βαπτισμό αλλόθρησκων σήμερα, απαιτείται μεγάλη περίοδος βιώματος. Είναι προτεσταντικής προέλευσης η οπτική σου ότι διαβάζεις, πιστεύεις και γίνεσαι χριστιανός.

Για το δεύτερο έδωσες μόνος σου την απάντηση. Από άνω των 100-110 αυτοκρατόρων μας έδωσες μία λίστα 10 που έχουν αγιοποιηθεί. Είναι αυτοί “όλοι”; και μάλιστα με θαυμαστικό σαν να είναι τόσο προφανές και γνωστό ότι όλοι ανεξαιρέτως αγιοποιήθηκαν. Ασφαλώς 10 στους 100τόσους δεν είναι λίγοι. Όμως δεν είναι όλοι ανεξαιρέτως, όπως πράγματι συνέβαινε από τους παγανιστές.

Οι απαντήσεις δεν μπορούν να σταματήσουν όταν το θέλεις εσύ.

Reply
Πατριώτης 30 May 2017 at 12:06

Σταμάτησα την συζήτηση με τον leon11gr , διότι δεν οδηγούσε πουθενά και είπα ότι θα την συνεχίσω, αν μού απαντήσει ο αρθρογράφος. Εφ’ όσον παρουσιάζεται νέος συζητητής, που θέτει λίγο-πολύ τα ίδια θέματα, αλλά με τρόπο διαφορετικό, απαντώ:

α) Έκανα λάθος στο ότι όλοι οι αυτοκράτορες κατατάχθηκαν, εφ’ όσον δεν μπορώ να βρω τώρα το σχετικό αποδεικτικό. Τέλος. Αν κάπου κάνω λάθος, δεν έχω πρόβλημα να το παραδεχτώ.

β) Είπα ότι δεν υπάρχει ΙΣΤΟΡΙΚΗ απόδειξη για την βάπτιση τού “αγίου”. Όσον αφορά στα δόγματα μιας θρησκείας, ναι, πιστεύω ότι μπορείς να τα μάθεις και διαβάζοντας. Άποψή μου, βρε αδελφέ. Δεν μπορώ π.χ. να γνωρίζω τι είναι η Αγία Τριάς, χωρίς να είμαι καν Χριστιανός; Πώς διδάσκεσαι στην θρησκειολογία τα δόγματα άλλων θρησκειών, χωρίς απαραιτήτως να τις/τα ασπάζεσαι; Τα υπόλοιπα είναι προσωπικές σου απόψεις, που δεν είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ, καθ’ ότι καθάπτονται των προσωπικών σου πιστεύω, τα οποία δεν με αφορούν.

γ) Αυτό που εσύ ονόμασες “άσχετο” στην πρώτη παράγραφο τού σχολίου σου, δεν κατάλαβες γιατί είναι σχετικό και πολύ μάλιστα, αν και το εξηγώ. Ξαναδιάβασέ το.

Μία συζήτηση πάντα μπορεί να σταματήσει, αν κάποιος δεν επιθυμεί να την συνεχίσει. Κανείς δεν μπορεί να επιβάλει τίποτε στον άλλον, ούτε … εσύ! Σχολίασα το κείμενο τού κ. Χολέβα, έγραψα τις απόψεις μου για ό,τι μπορώ, κατά το δυνατόν, να ισχυρισθώ και θα περιμένω πλέον την δική του αντίδραση.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.