Έλληνες από το Άρβανον: Η αλήθεια για την ταυτότητα των Αρβανιτών

ellines-arvanonΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ

«Λίκνον της Ελλάδος», «κοιτίς του ελληνισμού», «εύανδρος» και άλλοι τιμητικοί χαρακτηρισμοί κοσμούν την Ήπειρο. Θα μπορούσαμε και «καρδιά της Ελλάδας» να τη χαρακτηρίσουμε, αφού αυτή μέσα στους τελευταίους τριάντα αιώνες αιμοδοτεί συνεχώς την ελληνική χερσόνησο με αίμα πάντοτε ελληνικό, που άλλοτε ονομάζεται πελασγικό, άλλοτε αιολικό, άλλοτε δωρικό και την τελευταία φορά, κατά τους 14ο και 15ο αιώνες μ.Χ., ηπειρωτικό! 

Οι κάτοικοι της Αλβανίας από το τέλος του 13ου αιώνα ηδη προσδιορίζονταν από τους άλλους λαούς ως Αλβανοί, δηλαδή με ένα εθνωνυμικό, το οποίο και οι ίδιοι, έστω και ανεπίσημα, είχαν αποδεχθεί.

Εάν λοιπόν οι εποικοι, που έφθασαν στην Ελλάδα περί τα μέσα του 14ου αιώνα κατόπιν προσκλήσεων διαφόρων ηγεμόνων, ήσαν Αλβανοί, φυσικότατο θα ήταν να δηλώνουν Αλβανοί και ο ελληνικός λαός να τους αποκαλεί Αλβανούς. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ποτέ!

Ο ελληνικός λαός, αγνοώντας τους βυζαντινούς ιστορικούς του, αποκαλούσε από τότε και αποκαλεί μέχρι σήμερα  Αρβανίτες τους εποίκους αυτούς, όπως και οι ίδιοι θεωρούσαν τον εαυτό τους, ως Έλληνες δηλαδή από το Άρβανο. Η εθνική μνήμη του ελληνικού λαού αποδεικνύεται εγκυρότερη και ισχυρότερη του ιστορικού λόγου. Οι Αρβανίτες της Ελλάδας, έχοντας τις ρίζες τους στο πανάρχαιο ελληνικό Άρβανο, ουδέποτε αποδέχτηκαν ως δικό τους εθνωνυμικό τον όρο Αλβανοί,  όπως πράττουν μέχρι σήμερα και οι Σουλιῶτες καί οἱ Χιμαραίοι καί οι Σπαθιώτες καί όλοι οι Βορειοηπειρώτες. Πάντοτε διακήρυσσαν ότι είναι Έλληνες Αρβανίτες. Αυτά σημαίνουν ότι πίσω από το εθνωνυμικό Αλβανός καί τό πατριδωνυμικό Αρβανίτης υφίστανται δύο διαφορετικοί λαοί, οι Αλβανοί καί οι Ἕλληνες.

Ο Βρετανός καθηγητής P. Trudgill ύστερα από επιτόπιες έρευνες διαπιστώνει ότι: «Οι άνθρωποι για τους εαυτούς τους αναφέρονται όχι ως Αλβανοί, αλλά ως Αρβανίτες, λαλούν: Ἀρβανίτης» ( «The people themselves are refferred, not as Albanians, but as Arvanites, sing: Arvanitis».)

Γιατί, πράγματι, όπως μαρτυρούν και πολλές σημαντικές ιστορικές μαρτυρίες, που καταγράφονται στο βιβλίο Έλληνες από το Άρβανον, τη συντριπτική πλειοψηφία των εποίκων της νότιας Ελλάδας και ορισμένων νησιών απετέλεσαν δίγλωσσοι, ελληνόφωνοι και αρβανιτόφωνοι, Ηπειρώτες Έλληνες και λιγοστοί μόνον από τους γείτονές τους, Αλβανούς.

Και τούτο ακόμη για την αρβανιτοφωνία: ο συγχρωτισμός στον τόπο μας κατά την τελευταία εικοσαετία γηραιών, γηγενών, αρβανιτόφωνων Ελλήνων και Αλβανών οικονομικών μεταναστών, παρέσχε ευκαιρίες στους πρώτους για απόπειρες επικοινωνίας στο αρβανίτικο ιδίωμα με τους δεύτερους, πλην όμως οι προσπάθειες απέβησαν άκαρπες. Το ίδιο είχε συμβεί και με τους αρβανιτόφωνους στρατιώτες μας, πριν από 73 χρόνια που βρέθηκαν στην Αλβανία κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο, καθώς μας βεβαιώνει ο ιστορικός Κ. Μπίρης. Το αρβανίτικο ιδίωμα ελάχιστα κοινά στοιχεία έχει με την αλβανική γλώσσα, με συνέπεια ο γνώστης του πρώτου να αδυνατεί να επικοινωνήσει με τον γνώστη της δεύτερης. Οι Αλβανοί δικαιολογούν το γεγονός, ισχυριζόμενοι ότι τα Αρβανίτικα είναι αρχαία Αλβανικά. Είναι όμως και γεμάτη από αρχαία ελληνικά όπως μας διαβεβαιώνουν ειδικοί ερευνητές. Κατόπιν αυτών, δέον είναι να διευκρινιστεί ότι ο γνώστης του αρβανίτικου ιδιώματος δεν είναι και δεν πρέπει να ονομάζεται αλβανόφωνος αλλά αρβανιτόφωνος.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Κωνσταντίνου Καραστάθη, Έλληνες από το Άρβανον, των Εκδόσεων Άθως.

www.stamoulis.gr/Έλληνες-από-το-Άρβανον-Η-Αλήθεια-για-την-Ταυτότητα-των-Αρβανιτών-Εποίκων-μας_p-403582.aspx

(5283) αναγνώσεις

32 comments

  1. Κανένας δεν αμφισβητεί την ελληνική συνείδηση των Αρβανιτών της Ελλάδας, ας μην το παρακάνουμε όμως.

    Αν σε προηγούμενες εποχές το όνομα “Αρβανίτες” δεν ήταν συνώνυμο του “Αλβανοί” τότε γιατί στα δημοτικά τραγούδια οι Τουρκαλβανοί αποκαλούνταν Αρβανίτες;

    η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ’ αγγόνια.
    Αρβανιτιά την πλάκωσε στου Δημουλά τον πύργο.
    «Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είν’ εδώ το Σούλι.
    Εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων»

    Και οι Αρβανίτες (Arbereshe) της Ιταλίας; Έλληνες κι αυτοί;
    http://en.wikipedia.org/wiki/Arb%C3%ABresh%C3%AB_people

  2. ”Κανένας δεν αμφισβητεί την ελληνική συνείδηση των Αρβανιτών της Ελλάδας”

    Μην είσαι και τόσο βέβαιος. Εγώ νομίζω ότι πάρα πολλοί αγνοούν (ή «αγνοούν») την διαφορά, δηλαδή είτε από άγνοια, είτε εσκεμμένως. Υπάρχει μία ιστοσελίδα (δεν την αναφέρω, διότι δεν θέλω να της κάνω διαφήμιση), η οποία επιδίδεται στην καλλιέργεια αυτής της συγχύσεως, προσπαθώντας να πείσει ότι Αρβανίτες και Αλβανοί είναι έν και το αυτό. Και μάλιστα παρουσιάζει τους Αλβανούς ως αγωνισθέντας εναντίον του οθωμανικού ζυγού, ενώ είναι γνωστό ότι οι Αλβανοί και τότε, όπως και τώρα, ήσαν τσιράκια των Τούρκων. Γνωστοί οι Τουρκαλβανοί γενίτσαροι.

    ”Και οι Αρβανίτες (Arbereshe) της Ιταλίας; Έλληνες κι αυτοί;”

    Τι ακριβώς θέλεις να πεις μ’ αυτό; Είπε κανείς ότι είναι Έλληνες; Στην N. Ιταλία υπάρχουν τα ελληνόφωνα χωριά. Μάλλον άστοχη η ερώτηση/παρατήρηση.

    Συνιστώ και το βιβλίο του Σαράντου Ι. Καργάκου Αλβανοί, Αρβανίτες, Έλληνες

  3. Τι Αρβανίτες, τι Αλβανοί, τι Έλληνες και τρίχες κατσαρές.

    Εδώ και χίλια πεντακόσια χρόνια τα Βαλκάνια μαζί με την Μικρά Ασία υπήρξαν ανέκαθεν ένα τεράστιο χωνευτήρι πληθυσμών, λαών και εθνοτήτων.

    Κρίμα που δεν έχουν γίνει σοβαρές έρευνες πάνω στο DNA των πληθυσμών αυτών των περιοχών για να πέσει το μεγάλο γέλιο. Να βρεθούν τίποτα Βούλγαροι “υπερεθνικιστές” με Αλβανικό DNA, τίποτα ντόπιοι “Ελληνάρες” με “mixed βαλκανικό” DNA και τίποτα Αλβανοί “ουτσεκάδες” με καταγωγη την …Πελοπόννησο.

    Το μοναδικό “διαχωριστικό” των πληθυσμών των Βαλκανίων-Μικράς Ασίας ήταν και είναι η θρησκεία. Ορθόδοξοι, Μουσουλμάνοι, Καθολικοί κλπ.

    Και η μόνη ελπίδα βελτίωσης της ζωής των κατοίκων αυτών των περιοχών είναι η ομοσπονδιοποίηση τους κάτω από μια κοινά αποδεκτή ενιαία κυβερνητική υπερεθνική και υπερθρησκευτική δομή. Στην αρχή “mixed” στη συνέχεια Ορθόδοξη αφού είναι και η μόνη ανεκτική στο διαφορετικό θρησκεία από τις υπόλοιπες.

    Εαν δεν γίνει κάποτε αυτό μια ζωή θα μας παίζουν σαν την γάτα με το ποντίκι οι …ούνοι, οι γότθοι, οι φραγκοι και κέλτες.

    Θα μας αλλάζουν κάθε τριάντα χρόνια τα σύνορα κατά τα συμφέροντά τους (βλέπε Γερμανία και Σερβία και αλλού) και θα μας έχουν συνεχώς σε ένα ιδιότυπο “prisoner’s dilemma” εξοπλισμών και αμοιβαίας καταστροφής όπως π.χ. έχουν την Ελλάδα και την Τουρκία εδώ και μισό αιώνα οι Αμερικανοί.

    Πολλοί θα πουν: …παλαβομάρες.
    Σκεφτείτε καλύτερα…

  4. Αγαπητέ Beriev, το σχόλιό σου όχι μόνο “παλαβομάρες” δεν περιέχει, αλλά, αντιθέτως, μου έφερε στο νού το όραμα του Ρήγα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι έφυγε νωρίς, παραδομένος από εκείνους ακριβώς που ενοχλούνταν περισσότερο από τα σχέδιά του. Άς μου επιτραπεί και μία συμπλήρωση στην προτροπή σου για έρευνα DNA : μήπως και κάποιοι εξ Ανατολών γείτονες, αξιωματούχοι κιόλας, δεν προσπαθούν απεγνωσμένα να ξεχάσουν ποιοί ήταν οι προγονοί τους; Αλλά, βλέπεις, ορισμένα πράγματα δεν αλλάζουν όσο και αν θέλουμε.

  5. Δεν είναι θέμα DNA, αλλά εθνικής συνειδήσεως. Όταν εμείς λέμε ότι είμαστε Έλληνες (όσοι το λέμε), δεν εννοούμε ότι έχομε αίμα (sic) ελληνικό, αλλά ελληνική συνείδηση, πηγάζουσα από την Ιστορία, τις παραδόσεις, την γλώσσα και την θρησκεία.

    Ιστορία κάνομε, όχι ζωολογία, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Σβορώνος.

  6. Συνειδητὰ πιὰ δὲν σχολιάζω. Κάποτε τὸ ἔκανα “σὲ πραγματικὸ χρόνο”, καὶ
    δέχθηκα προσωπικὲς ἐπιθέσεις ποὺ μὲ σκανδάλιζαν, καὶ (δυστυχῶς) μὲ ἔκαναν
    νὰ ἐμπλέκομαι μὲ ἠλιθίους (ποὺ λόγῳ τεράστιας πείρας πάντοτε στὸ τέλος
    διέλυαν κάθε μορφῆς διάλογο!).

    Παραθέτω τὰ λόγια τοῦ Γεωργίου Σφραντζῆ, ἀπὸ τὸ γνήσιο χρονικόν του
    (τὸ Βραχύ/Μinus). Ὁ κ. Καργάκος (που τὸν ἀνέφερα κάποιος παραπάνω)
    εἶναι τελείως ἐρασιτέχνης, μὲ τὴν κακῆ
    ἔννοια τῆς λέξης, καὶ δὲν ἔχει ἀκόμα μάθει νὰ βρίσκει τὰ αὐθεντικὰ χειρόγραφα,
    τὶς αὐθεντικὲς πηγές, αὐτὲς δηλαδὴ ποὺ ἔχουν ὑποστεῖ τὸ minimum ἐπεξεργασίας,
    μέσα στοὺς αἰῶνες. Τὸν ἄκουγα κάποτε νὰ ἀναφέρεται στὴν Ἄλωση τῆς Πόλης,
    τὸ 1453, καὶ νὰ ἀναφέρεται ἐκτενῶς στὸν ψευδο-Σφραντζῆ. Ἀρκεῖ αὐτὸ τὸ
    μέγιστο λάθος (ποὺ ΔΕΝ θὰ τὸ ἔκανε πρωτοετῆς ἱστορικοῦ τμήματος), γιὰ
    νὰ τὸ θεωρῶ τελείως ἐρασιτέχνη.

    [39.8] Ἔτι δὲ καὶ τὸ κάκιστον καὶ ἀφελέστατον γένος τῶν Ἀλβανιτῶν,
    καιροῦ λαβόμενον τῆς ὑπολήψεως καὶ ἁρπακτικῆς αὐτῶν γνώμης ἁρμο-
    δίου, τί οὐκ ἔπραξαν ᾒ τί οὐκ εἰργάσαντο κακόν; Ἀπιστοῦντες γὰρ δὶς
    τοῦ σαββάτου, ἀπὸ τὸν ἕνα τῶν αὐθεντῶν εἰς τὸν ἄλλον ἀπήρχοντο· καὶ
    κάστρα, ὡς ἡ ἐκείνων γλῶσσα, εἰς κεφαλατίκια ἀπῄτουν, εἰ δ’ οὖν, εἰς
    τὸν ἄλλον ἀπήρχοντο καὶ οἱ ἄλλοι πρὸς τὸν ἕτερον τῶν δεσποτῶν ὁμοίως.
    Διὰ μέσου οὖν, εἴ τι ἆρα καὶ εὕρισκον τῶν ἀθλίων τάχα Ῥωμαίων, ἀλλὰ
    δὴ καὶ τῶν Ἀλβανιτῶν καὶ συγγενῶν πολλάκις καὶ οἰκείων αὐτῶν, πάντα
    διηρπάζοντο καὶ ἠφάνιζον. Ἐγένοντο δὲ τοιαῦτα καὶ τοσαῦτα, ὅτι τὶς
    ἀξίως αὐτὰ θρηνήσειεν;

  7. Κυριάκο, μέρες που είναι θα απέχω κι εγώ από τα σχόλια και θα ασκηθώ στη νηστεία, ίνα μη τον αδελφό μου σκανδαλίζω.

  8. @ Kyriakos Papadopoulos

    “Συνειδητὰ πιὰ δὲν σχολιάζω”

    Άρα το παραπάνω σχόλιό σου το γράφεις …. ασυνείδητα;;;

    ” Ὁ κ. Καργάκος (που τὸν ἀνέφερα κάποιος παραπάνω) εἶναι τελείως ἐρασιτέχνης, μὲ τὴν κακῆ ἔννοια τῆς λέξης, καὶ δὲν ἔχει ἀκόμα μάθει νὰ βρίσκει τὰ αὐθεντικὰ χειρόγραφα, τὶς αὐθεντικὲς πηγές”

    Πώς το ξέρεις;

    ΥΓ: Τι το θέλεις το πολυτονικό, όταν περισπάς το “κακῆ”;

  9. Κυκλοφόρησε κι αυτό το βιβλίο. Δεν το έχω διαβάσει, απλώς το αναφέρω πληροφοριακά.

  10. Δὲν μπορεῖ νὰ θεωρεῖται “ἐπιστημονικὸ” ἕνα κείμενο, ποὺ δὲν ὑφίσταται peer review, ἀπὸ ἐπιστημονικὴ ἐπιτροπή. Ἄν ἦταν Oxford University Press, γιὰ παράδειγμα, θὰ τὸ παραδεχόμουν. Ἐκδόσεις Ἰνφογνώμων εἶναι πολὺ καλές, ἀλλὰ σὲ καμία περίπτωση ἐπιστημονικές. Εἶναι σὰν νὰ λέμε ἐκδόσεις Λιβάνη ἤ Κάκτος…

    Γι’ αὐτὸ ἀπέχω πιά: δὲν καταλαβαίνετε ἀπλὰ πράγματα. Μάταιοι διάλογοι.

  11. Ἡμιμαθῆ “πατριώτη” (τῆς κακιᾶς ὥρας): περισπωμένη στὴν λήγουσα, στὴν αἰτιατικῆ θυληκοῦ γένους (Τριανταφυλλίδης)

  12. Επειδή Έλληνας και γεννιέσαι αλλά και γίνεσαι (γίνεσαι όχι αμέσως φυσικά, αλλά σε μια ιστορική πορεία, είτε σύντομη είτε εκτενή, ανάλογα τα δεδομένα), δεν θα ήταν σημαντική τόσο η αρχαία καταγωγή των Αρβανιτών, όσο η επιθυμία τους να είναι Έλληνες ως προς την εθνική ταυτότητα, όπως μας λέει ο Παναγιώτης Αραβαντινός στη “Χρονογραφία της Ηπείρου” (τόμ. Β΄, σελ. 155), ότι δηλ. οι Σουλιώτες μιλούσαν όλοι τα ελληνικά και αυτοονομάζονταν με υπερηφάνεια Έλληνες, και σε αυτό συμφωνούσε και ο Κοραής.

    Όπως είναι η γνώμη μου, αν μια ελληνική οικογένεια εγκατασταθεί στην Αργεντινή, ζήσουν εκεί παιδιά, εγγόνια, δισέγγονα τα οποία υιοθετούν την εκεί παιδεία και μεγαλώνουν με την αγάπη για τον νέο τους τόπο και ανατριχιάζουν με τους δικούς τους ήρωες και πεθαίνουν για να υπερασπιστούν την Αργεντινή ως πατρίδα και σπίτι τους, είναι χωρίς νόημα να τους λέει κάποιος Έλληνες. Σίγουρα, ιστορικά μιλώντας, θα πει κάποιος ιστορικός ότι οι τάδε είναι απόγονοι μιας ελληνικής οικογένειας, αλλά πώς να είναι Έλληνες κάποιοι άνθρωποι που γεννήθηκαν 100-150 χρόνια μετά; Εδώ στον τόπο μας έχουμε Έλληνες που οι προπαππούδες τους ήταν κανονικοί Ρώσοι. Κι όμως δεν δέχονται να τους πεις ότι είναι Ρώσοι, ούτε αισθάνονται Ρώσοι.

    Αν κάποιος στην Ελλάδα ασχολείται με τις καταγωγές των ανθρώπων που εντάχθηκαν στην Ελληνική Εθνική Ταυτότητα, αυτό γίνεται μόνο και μόνο επειδή στον τόπο μας έχουμε προβλήματα συνόρων με κάποιες χώρες και θέλουμε να μην αφήνουμε επιχειρήματα για αναχρονιστικές διεκδικήσεις περιουσιών, εδαφών κ.λπ.
    Ουσιαστικά όμως όσοι Αρβανίτες, Βλάχοι, Σλαβόφωνοι κ.λπ. έζησαν και πέθαναν για την αγάπη της Ελλάδας, είναι Έλληνες διότι αυτοί επέλεξαν να ζήσουν ως Έλληνες και να πεθάνουν ως Έλληνες και αν ζούσαν τώρα, κανείς δεν θα τολμούσε να τους πει ότι ήταν κάτι άλλο.

  13. Σχετικά με το επιστημονικό έργο, ήθελα να πω μια γνώμη.

    Σίγουρα, ο πλέον ασφαλής τρόπος για να διαπιστώσει κάποιος ότι σε ένα επιστημονικό κείμενο έχει ακολουθηθεί η ορθή μέθοδος εξαγωγής συμπερασμάτων, χωρίς λογικά άλματα και αντιεπιστημονικές αλχημίες, είναι να περάσει από peer review.

    Δεύτερον, επίσης αρκετά ασφαλής τρόπος είναι η βιβλιοκρισία (όχι βιβλιοπαρουσίαση), όπου ανάλογα τον κρίνοντα φυσικά, έχουμε και πάλι μια σε βάθος εξέταση των μεθόδων και των δεδομένων μιας επιστημονικής προσπάθειας.

    Τρίτον, αρκετή ασφάλεια μας δίνει και ο εκδοτικός οίκος που αναλαμβάνει την έκδοση ενός έργου. Το ΜΙΕΤ, ο Παπαδήμας, οι εκδ. Ηρόδοτος και άλλες πολλές, αποτελούν εγγύηση ότι το έργο που εκδίδουν διακρίνεται για την επιστημονική του σοβαρότητα.

    Πέρα όμως από αυτά, είναι και ο συγγραφέας.
    Για παράδειγμα, ο Θεόδωρος Γιαννόπουλος, επιστήμονας και συγγραφέας του εξαιρετικού βιβλίου “Πόθεν και πότε οι Έλληνες;” (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2013), παραδέχεται με γενναιότητα ότι η επιστημονική γνώση δεν περιορίζεται πάντα ανάμεσα στους επαγγελματίες ειδικούς επιστήμονες, αλλά “υπάρχουν πάντοτε κάποιοι” μή επαγγελματίες, που “οι γνώσεις και οι ιδέες τους κυμαίνονται ενίοτε στο ίδιο ή και σε υψηλότερο επίπεδο από εκείνες ορισμένων επαγγελματιών” (σελ. 7 της Εισαγωγής).

    Ένας συγγραφέας για τον οποίο συναντάμε αναφορές στις βιβλιογραφικές σημειώσεις άλλων επιστημονικών έργων, αποκτά κύρος από αυτό. Ένα παράδειγμα για το συγκεκριμένο θέμα των Αρβανιτών, είναι ο Κ. Μπίρης και το βιβλίο του “Αρβανίτες οι Δωριείς του νεώτερου Ελληνισμού“. Φυσικά ο εκδ. οίκος Μέλισσα που πήρε το βιβλίο από την 3η έκδοση και μετά είναι ένας καλός εκδοτικός οίκος, αλλά από τη στιγμή που τον Μπίρη και το έργο του αυτό το συναντάμε στα βιβιλιογραφικά σημειώματα της “Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους” (εκδ. Αθηνών), στον Απόστολο Βακαλόπουλο, σε άρθρα επιστημονικών περιοδικών, σε διδακτ. διατριβές κ.λπ., από εκεί και πέρα δεν μας απασχολεί ούτε αν ο Μπίρης ήταν επαγγελματίας ή ερασιστέχνης ιστορικός, ούτε το peer review, ούτε ο εκδοτικός οίκος, ούτε η βιβλιοκρισία. Από τη στιγμή που το έργο βρίσκει θέση στην επιστημονική βιβλιογραφία, το έργο μπορούμε να το επιστευτούμε, όχι ως “ευαγγέλιο” φυσικά, αλλά ως σοβαρό και επιστημονικό.

    Ο Κώστας Καραστάθης, από το βιογραφικό του (εύκολα το βρίσκει κανείς στη Google), φαίνεται να έχει σχέση με το άθλημα της συγγραφής.

    Το πιο γνωστό ιστορικό του έργο έως τώρα, ήταν το “Μέγας Κωνσταντίνος: Κατηγορίες και αλήθεια“.
    Βεβαίως, βρήκα τον Κώστα Καραστάθη και το έργο του αυτό, να προτείνεται από τον π. Γεώργιο Μεταλληνό στο βιβλίο “Για την Πίστη, την Γλώσσα και την Ιστορία μας” (Ορθόδοξος Κυψέλη, 2011), όμως δεν συνάντησα τον Κώστα Καραστάθη σε άλλα βιβλιογραφικά σημειώματα. Ασφαλώς ο π. Γεώργιος Μεταλληνός είναι επιστήμονας με όλη τη σημασία της λέξης και έτσι, το γεγονός ότι προτείνει το βιβλίο του Καραστάθη λέει πολλά. Όμως, αν επρόκειτο για ένα έργο που πράγματι ανατρέπει τα δεδομένα, πιστεύω ότι από το 2006 που πρωτοκυκλοφόρησε, θα είχε πάρει μια θέση στη βιβλιογραφία. Αυτός τουλάχιστον είναι ο τρόπος που σκέφτομαι εγώ.

    Όμως, στο βιβλίο του Καραστάθη για τον Μ. Κων/νο, κάτι που δεν μου έκανε πολύ καλή εντύπωση, ήταν ο εύκολος και γρήγορος τρόπος που ξεπερνούσε το σοβαρό ζήτημα της “damnatio memoriae” (= εξάλειψη της αναγραφής) για τον Κρίσπο και την Φαύστα.

    Το λέω σε μια δική μου ειλικρινή προσπάθεια, να προσπαθήσω να τεκμηριώσω κάθε γραμμή του άρθρου μου για την υποτιθέμενη δολοφονία του Κρίσπου και της Φαύστας (ΕΔΩ: http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/krispos2.htm) έβλεπα μπροστά μου σοβαρά στοιχεία που επιβεβαίωναν την εφαρμογή της “damnatio memoriae”, ενώ ο Κ. Καραστάθης δεν το δέχεται αυτό, χωρίς όμως να με αναπαύει με αδιάσειστα στοιχεία. Ξεπερνούσε κάπως βιαστικά ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, το οποίο, αν ισχύει, αποδεικνύει ότι “κάτι” συνέβη στην οικογένεια του Μ. Κων/νου, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει υποχρεωτικά ούτε αιμομιξία, ούτε δολοφονία. Άλλωστε, όπως αναφέρω, ο Σωζομενός και ο Ευάγριος Σχολαστικός, αρνούνται την περίπτωση δολοφονίας Κρίσπου και Φαύστας.

    Κατά συνέπεια λοιπόν, το βιβλίο του Καραστάθη για τους Αρβανίτες, σίγουρα δεν θα είναι ένα βιβλίο ανέντιμο ούτε πρόχειρο, προσωπικά όμως θα περίμενα να δω την πορεία του πριν το αγοράσω, ενώ για το θέμα των Αρβανιτών θα αγόραζα σίγουρα του Μπίρη (το έχω αγοράσει βεβαίως).

  14. Κυριάκο, καλό μου παιδί,

    είπα κι εγώ να νηστέψω και να μετανοήσω μπας και μου συγχωρεθούν οι αμαρτίες, αλλά εσύ δεν μ’αφήνεις ν’αγιάσω! Είπα να κάνω λίγο κράτει με τα σχόλια, να αποτοξινωθώ, όχι να μη βλέπω. Μπαίνω λοιπόν μέσα με τον πρωινό καφέ και γκλούπ! κόντεψες να με πνίξεις στην πρώτη γουλιά βρε μπαγάσα!

    Τόχα δει κι εγώ σε πρώτη ανάγνωση πούβγαζε μάτι, κείνο το “κακῆ” σου με φαρδιά πλατιά περισπωμένη, αλλά είπα να το καταπιώ και μετά να το ρίξω στη νηστεία, για να μη λες ότι στέκομαι στα επουσιώδη. Όμως να επικαλείσαι απ’ τη μια το “peer review” επί της αξιολόγησης κειμένων κι απ’ την άλλη να μην παραδέχεσαι απλά ένα ορθογραφικό σου λάθος και να βγαίνεις κι από πάνω με Τριανταφυλλίδηδες κι απόδοση εξ’αυτού χαρακτηρισμών για ημιμάθεια δύσκολα το καταπίνει κανείς.

    Που το βρήκες ότι το επίθετο κακή στην αιτιατική περισπάται; Μήπως περνάς τη δοτική που δεν εδιδάχθης (κακῆ τῆ τύχη, ἐπὶ διαστροφῇ κακῆ), για αιτιατική (και την κακή σου μοίρα);

    Κι από που ως που βρε ταραξία της γραμματιικής τα συνηρημμένα αφορούν και σε επίθετα;

    “Σ’ αγαπάω ακόμα
    αλλά εσύ είσαι κακιά”
    δῆλα δή αυτό το “κακιά” γίνεται κατά την Παπαδοπούλειο γραμματική “κακῆ”; Τον κακό σου τον καιρό!

    Εγώ σε είχα προειδοποιήσει να μη χρησιμοποιείς το πολυτονικό αλλά εσύ δεν μ’ακούς.
    Σαν τον άλλον πούχει φτάσει πια τα ογδόντα και θέλει ακόμη να γαμεί!

    Θέ μου συγχώρεσέ με..!

  15. Κι ας μην εσκότωσα κανένα Κρίσπο ή καμμιά Φαύστα!

  16. Τὸ σημαντικότερο συμπέρασμα τοῦ παραπάνω “διαλόγου” εἶναι ὅτι ἀποδεικνύω
    αὐτὸ ποὺ ὑποστηρίζω. Ὑπάρχουν κυρίαρχες τάσεις, στὴν Ἑλλλάδα, ποὺ δὲν ἐπιτρέπουν
    καμία παρέκκλιση (γιὰ νὰ μὴν πῶ ἀπόκλιση) ἀπὸ τὴν ἐπιβεβλημένη πορεία (στὴν περίπτωση
    τοῦ “διαλόγου” μας αὐτὴ ἡ πορεία εἶναι ὁ κρατικὸς ἐθνικός μας μῦθος).

    Οἱ καλοθελητὲς αὐτοί, μὴν ἔχοντας ἐπιχειρήματα ἀλλὰ γράφοντας μὲ σοφιστίες,
    θὰ πιαστοῦν ἀπὸ ἕναν τόνο, ἕνα πνεῦμα, ἕνα ὀρθογραφικὸ λάθος, καὶ θὰ θάψουν
    τὴν διαφορετικὴ θέση μέσα σὲ ἕναν ὀχετὸ ὑπερ(-παρα-)πληροφόρησης. Χαίρομαι
    ποὺ ὁ Πατριώτης ἔπεσε στὴν παγίδα αὐτή, ἀναδεικνύοντας καὶ τὸ ὑψηλότατο IQ του…
    ἡ ἀνασφάλειά του εἶναι αὐτὴ ποὺ τὸν κάνει νὰ κρύβετε. Ξεχνᾶ ὅτι ἐγὼ τὸν ψέγω
    ἐπώνυμα. Αὐτὸς ὅμως…

    Στὴν περίπτωσή μας τὸ θέμα εἶναι τὸ Γένος τῶν Ἀλβανιτῶν/Ἀρβανιτῶν. Παρέθεσα
    (ἀντι-)παράδειγμα ποὺ δείχνει ὅτι ἡ ἐθνοτικὴ αὐτὴ ὁμάδα _δὲν_ θεωροῦταν ὅτι
    ἀνῆκε στὸ γένος τῶν Ῥωμαίων (στὴν κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενη Ῥωμηοσύνη). Εἷναι
    ξεκάθαρο ὅτι ἀκόμα καὶ ἡ γλώσσα τους θεωρεῖται διαφορετικὴ (διαβᾶστε ξανὰ
    τὸ ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ Chronicon Minus). Ἡ ἀντίληψη αὐτὴ δὲν ἀλλάζει οὔτε στὸν
    16ο αἰώνα, ἀφοῦ ὁ Μακάριος Μελισσηνὸς ὅχι μόνον διατηρεῖ τὴν παράγραφο αὐτὴ
    τοῦ Σφραντζῆ, ἀλλὰ μετατρέπει τὸ Ἀφελέστατον σὲ Ἀνωφελέστατον (τῶν Ἀλβανιτῶν
    Γένος).

    Κατὰ τὰ ἄλλα, γι’ αὐτὰ ποὺ εἰπώθηκαν γιὰ τὸν κ. Καργᾶκο: δεῖτε τί γράφει γιὰ
    τὴν Ἄλωση τῆς Πόλης, τὸ 1453, καὶ ἀπὸ ποὺ ἀντλεῖ τὶς πηγές του. Δυστυχῶς
    δὲν ξεχωρίζει τὸν ψευδο-Σφραντζῆ ἀπὸ τὸν γνήσιο, καὶ αὐτὸ ἀναδεικνύει
    ἐρασιτεχνισμό.

    Δὲν ξανασχολιάζω πράγματα προφανῆ γιὰ αὐτοὺς ποὺ γνωρίζουν πιὰ
    ἡ διαφορὰ ἄρθρου γνώμης ἀπὸ τὴν ἐπιστημονικὴ ἀρθρογραφία.

  17. Y.Γ. Tὰ τρία λάμδα στὴν Ἑλλάδα, τὸ κρύβετε –> κρύβεται,
    σίγουρα ἀποτελοῦν δόλωμα γιὰ τοὺς καλοθελητές/τσαρλατάνους
    ἀνωνύμους. Σᾶς βαριέμαι, Λευτέρη/Πατριώτη κλ.π. Μείνατε
    4-5 ἄτομα στὸ Ἀντίβαρο. Σᾶς βαρέθηκαν ὅλοι οἱ ἀναγνῶστες.
    Τὸ λέω αὐτὸ διότι ὑπάρχουν καὶ γνωστοί μου ποὺ “ἔκοψαν”
    τὸν χῶρο, ἀκριβῶς γιὰ τὸν παραπάνω λόγο.

    Στὸ ὑστερόγραφο αὐτὸ ἤθελα νὰ ὑπενθυμίσω στὸν Πάπυρο
    ὅτι ἔχει μπερδέψει (ἐδῶ καὶ καιρὸ) τὶς ἔννοιες ἐθνοτικὴ ὁμάδα
    καὶ ἐθνοκράτος.

  18. “Χαίρομαι ποὺ ὁ Πατριώτης ἔπεσε στὴν παγίδα αὐτή, ἀναδεικνύοντας καὶ τὸ ὑψηλότατο IQ του… ἡ ἀνασφάλειά του εἶναι αὐτὴ ποὺ τὸν κάνει νὰ κρύβετε. Ξεχνᾶ ὅτι ἐγὼ τὸν ψέγω ἐπώνυμα. Αὐτὸς ὅμως…”

    Σε ποια παγίδα έπεσα; Όταν πήγαινα στο σχολείο, το “κακός” ήταν ακόμη ασυναίρετο. Βεβαίως, ως γνωστόν, αργότερα έγινε συνηρημένο 🙂

    Με ψέγεις ως ημιμαθή και δεν έχεις τα κότσια να ζητήσεις συγγνώμη, όχι για το γραμματικό λάθος, αλλά για τον ψόγο και θέλεις να απαντήσω σε ένα μειράκιον, πού έχει καβαλήσει το καλάμι; Αυτό θα ήταν το λάθος, στο οποίο τώρα με την αναίδειά σου με εξαναγκάζεις.

  19. ” Ὁ κ. Καργάκος (που τὸν ἀνέφερα κάποιος παραπάνω) εἶναι τελείως ἐρασιτέχνης, μὲ τὴν κακῆ ἔννοια τῆς λέξης, καὶ δὲν ἔχει ἀκόμα μάθει νὰ βρίσκει τὰ αὐθεντικὰ χειρόγραφα, τὶς αὐθεντικὲς πηγές”

    “Γι’ αὐτὸ ἀπέχω πιά: δὲν καταλαβαίνετε ἀπλὰ πράγματα. Μάταιοι διάλογοι”

    “Σᾶς βαριέμαι, Λευτέρη/Πατριώτη κλ.π”

    Θλιβερό παραλήρημα. Ο καθένας καταλαβαίνει περί τίνος πρόκειται. Δεν θα ήθελα ν’ ασχοληθώ περισσότερο.

    _____________________________________________________________________________

    @ Papyrus52 14 March 2014 at 19:25

    Συμφωνώ απολύτως, αν και, κατά την γνώμη μου, χρειάζεται μία διαφορετική διατύπωση:
    Έλληνας γεννιέσαι, δεν γίνεσαι (με την έννοια των οπαδών του DNA, που, όπως είπα, είναι άνευ νοήματος).
    Ελληνόψυχος (δηλ. με ελληνικό φρόνημα/συνείδηση) γίνεσαι, δεν γεννιέσαι.

    ΥΓ: Αυτή η διατύπωση δεν είναι δική μου, αλλά την άκουσα από την Δασκάλα Χαρά Νικοπούλου και μού άρεσε. Την βρίσκω σωστή.

  20. Και μαζί με σένα που “συνειδητά πια δεν σχολιάζεις” αλλά δεν λές και να μας εγκαταλείψεις στην ορφάνια μας, γινόμαστε 6. Εγώ πάντως καθόλου δε σε βαριέμαι, γιατί κάθε φορά που μπαίνεις “ασυνείδητα” να σχολιάσεις μου δίνεις αφορμή να γελάω με την καρδιά μου, απαλύνοντας έτσι την πίκρα της περιρέουσας κατάστασης.

    Επί του θέματος, αν βρείς χρόνο από τις υψηλές σου ενασχολήσεις και προτού βγαίνεις με απόλυτο ύφος να αποφαίνεσαι για το “ανωφελέστατον των Αλβανιτών γένος” του ψευδο- Φραντζή, θα σε προέτρεπα να εγκύψεις ολίγον σε ιστορικά γεγονότα, μορφές μεγάλες ή και λιγότερο γνωστές της νεότερης ιστορίας μας, αντιστασιακής, πολιτικής, πολιτισμικής και στο έργο τους, όπως του Ίωνα Δραγούμη, του Νίκου Εγγονόπουλου, του Νεοκλή Καζάζη, του Παύλου Μελά, του Λάκη Πύρζα, του Αλέξανδρου Κοντούλη, του Πολυχρόνη Λεμπέση, της Ελένης Μπούκουρα, του Βασίλη Λάσκου, του Νικόλαου Βότση, του Ευάγγελου Ζάπα, του Σπύρου Λούη, του Ρήγα Βελεστινλή, του Σπυρομήλιου, του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, του Γεώργιου Καραϊσκάκη, του Οδυσσέα Ανδρούτσου, του Ανδρέα Μιαούλη, της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, του Χατζημιχάλη Νταλιάνη, του Αθανάσιου Διάκου, του Κίτσου Τζαβέλλα, του Μάρκου Μπότσαρη, του Γεωργίου Καστριώτη (Σκεντέρμπεη), αυτού ακόμη του τυρράνου Αλή Πασσά του Τεπελενιώτη και τόσους άλλους επώνυμους κι ανώνυμους που είτε ήσαν Αρβανίτικης καταγωγής είτε απέβλεπαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη συνεργασία Ελλήνων και Αλβανών.

    Ολίγος σεβασμός κυκλοθυμικόν κι απαίδευτον μειράκιον δεν θα έβλαπτε.

  21. Ελληνόψυχος (δηλ. με ελληνικό φρόνημα/συνείδηση) γίνεσαι, δεν γεννιέσαι

    Πολύ σωστά. Αν θέλουμε να εξετάσουμε κατά γράμμα το ζήτημα, αυτό ισχύει απολύτως.Η Ρεπούση για παράδειγμα (και πολλοί άλλοι δυστυχώς) δείχνουν να επιθυμούν να είχαν γεννηθεί στο Παρίσι και ειδικότερα στο εμπορικό του κέντρο…

  22. Ἑλληνᾶρες μου ἐσεῖς!!

    Μὴν σᾶς ματιάσω…

    Ἄντε, θὰ σᾶς γράφω καμιὰ φορά, γιὰ νὰ
    ἐκτονωθῶ, διότι βλέπω τσιμπάτε πάρα πολὺ
    ἄσχημα! Σφηκοφωλιὰ σωστὴ κάνατε τὸ
    φόρουμ τοῦ Ἀντίβαρου: μὴν τυχὸν καὶ
    γράψει κανένας ἄλλος…

    Πάντως, φτιάχνετε τὸ κέφι κάθε πικραμένου,
    μὰ τὴν ἀλήθεια!

    Τὰ ξαναλέμε ψαράκια (ὅταν ἔχω τὴν ἀνάγκη
    νὰ χαμογελάσω!).

    Πάπυρε, Ἐλευθέριε, Πατριώτη… lol

  23. Μου είναι αδύνατον να κατανοήσω την κατάσταση…
    Ούτε καν σου απάντησα, ακόμα και όταν αναίτια επιτέθηκες με τη φράση “νὰ ὑπενθυμίσω στὸν Πάπυρο ὅτι ἔχει μπερδέψει (ἐδῶ καὶ καιρὸ) τὶς ἔννοιες ἐθνοτικὴ ὁμάδα καὶ ἐθνοκράτος.“.

    Πως είναι δυνατόν να βγάζεις επιθετικότητα χωρίς να δεχτείς επίθεση από εμένα, και να ειρωνεύεται χωρίς να σε πειράξω; Εσύ δεν είσαι που εκφράζεις παράπονα επειδή δέχεσαι αδικαιολόγητες επιθέσεις; Και παρ’ όλ’ αυτά αντιμετωπίζεις τους άλλους με αυτόν ακριβώς τον τρόπο που ισχυρίζεσαι ότι σε ενοχλεί;
    Πολύ περίεργη συμπεριφορά έχεις…

  24. Κυριάκο, συνειδητέ μη σχολιαστή, δεν βρέχει, απλώς σε έχουν πάρει χαμπάρι και οι πέτρες. Θλιβερό το θέαμα.

  25. Μα φυσικα και εχουν γινει εξετασεις dna και φυσικα εχει παραμεινει ιδιο το dna, οποιος αναφερεται σε εξετασεις dnaγια να αποδειξει δηθεν την μη ελληνικοτητα των Ελληνικων φυλων καλα θα κανει να το ξανασκεφτει γιατι θα γινει αμεσως ρεζίλι

  26. Το θέμα έχει 2 σκέλη:
    – Το ένα σκέλος είναι το γεγονός ότι οι Αρβανίτες από την στιγμή που εμφανίζονται τον 15ο αιώνα έχουν ευθύς εξαρχής Ελληνική συνείδηση. Το κατανοεί κανείς όταν διαβάζει π.χ. τα περί Μπούα (διάσημος Αρβανίτης “στρατιώντι”) ο οποίος, μισθοφόρος των Βενετσιάνων σε μάχη εναντίον των Γάλλων γυρνά και εμψυχώνει τους Αρβανίτες του θυμίζοντάς τους ότι είναι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ηρώων, μεγάλων προγόνων με απαράμιλη πολεμική αρετή που πολεμήσαν εναντίον φοβερότερων εχθρών εμπρός στους οποίους οι Φράγκοι (οι Γάλλοι δηλαδή…) είναι τρίχες…
    => … Αλβανός και να λέει το παραπάνω… ολίγον τι δύσκολον! Την κλοπή της ιστορίας μας οι Αλβανοί την αρχίσαν πολύ πρόσφατα, ολίγες δεκαετίες πριν, επί Χότζα. Μέχρι τον 20ο αιώνα οι Γκέγκηδες του βορρά, όχι μόνο την Βόρεια Ήπειρο αλλά και όλη την Τοσκερία τη θεωρούσαν Ελληνικά χώματα.

    – Το άλλο σκέλος είναι στην πραγματική καταγωγή των Αρβανιτών. Ειπώθηκε παραπάνω ότι το ”Αρβανίτης” καμιά φορά αναφερόταν και στους Τουρκαλβανούς. Ναι, αληθεύει αυτό, αλλά ΣΠΑΝΙΖΕΙ και άρα δε μπορεί να παρθεί σοβαρά όταν 9 φορές στις 10 γίνεται άμεσος διαχωρισμός. Το -ίτης, -ώτης κτλ. άλλωστε στην Ελληνική γλώσσα αυτόματα υποδηλώνει Ελληνική καταγωγή. Ο Ιταλιώτης δεν είναι Ιταλός αλλά Έλληνας από Ιταλία. Ομοίως το Αιγυπτιώτης, δεν είναι Αιγύπτιος αλλά Έλληνας από Αίγυπτο. Ομοίως και το Αρβανίτης δεν είναι Αλβανός αλλά Έλληνας από την περιοχή του Αρβένου (ή Άρβανου). Και πρέπει να ανοίξει κανείς το χάρτη και να ανοίξει τα ιστορικά αρχεία για να δει που τοποθετούσαν οι Βυζαντινοί Έλληνες την περιοχή του Άρβενου. Ουσιαστικά ήταν η περιοχή της κοιλάδας του ποταμού Σκουμπίν (εκεί που είναι το Ελμπασάν σήμερα). Το Άρβανον λοιπόν φέρεται να ήταν τα όρη μεταξύ Ελμπασάν και των λιμνών της Οχρίδας και Πρέσπας. Εκεί λοιπόν εώς και τα τέλη του Μεσαίωνα δεν αναφέρεται παρουσία Αλβανών (Σκιπετάρων δηλαδή…). Αυτοί ως τα 1200 αναφέρονται πιο βόρεια. Φέρεται όμως με την κάθοδο των Βενετσιάνων και την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης να χρησιμοποιήθηκαν από αυτούς αλλά και από το Δεσποτάτο της Ηπείρου ως μισθοφόροι και να τους δόθηκαν κτήματα νοτιότερα κάτι που με την κατάρρευση του Δεσποτάτου αυτού (ούτως ή άλλως εμμέσως υπόδουλου στη Βενετία…) να προχώρησαν παρακάτω. Οι Αρβανίτες λοιπόν ήταν από τους πρώτους Έλληνες που δέχθηκαν την εισβολή των Σκιπετάρων που αργότερα μετονομάστηκαν μάλλον πρώτα από τους Ιταλούς (και προφανώς λανθασμένα – και ίσως και άσχετα από τον ομόηχο όρο ”Αρβανον”) ως Αλβανοί (ένα όνομα που ως τότε χρησιμοποιούταν για Καυκάσιο λαό στο Αζερμπαιτζάν! Οι ίδιοι οι Αλβανοί αυτονομάζονταν ως Σκιπετάροι. Οι Αρβανίτες λοιπόν αποτελούν το βορειότερο τμήμα του Ελληνισμού. Αναμείχτηκαν με Αλβανούς ή άλλους; Το ερώτημα αυτό ας τεθεί για τον καθένα μας. Ουδέποτε τότε ή και σήμερα οι υπόλοιποι Έλληνες έθεσαν τέτοιο θέμα. Ο μέσος Αλβανός δε μοιάζει με τον μέσο Έλληνα – τον σποτάρεις από χιλιόμετρα. Ο Αρβανίτης δεν ξεχωρίζει από τον μέσο Έλληνα, τότε και τώρα. Εάν όμως ήθελε να δει κανείς ποσοστώσεις τότε ας τσεκάρει τα Οθωμανικά αρχεία: στο πιο ”άλβανο-ονοματισμένο” Αρβανίτικο χωριό σε Σούλι και Πελοπόνησσο, τα ονόματα είναι 70% Ελληνικά 30% Αλβανικά. Το γιατί π.χ. οι Αλβανοί ουδέποτε θα παίρνανε Ελληνικά ονόματα (ενώ το αντίθετο θα ήταν πιο εύκολο να γίνει) και το γιατί ότι οι Αρβανίτες συνολικά είχαν Ελληνική συνείδηση θα πρέπει να ξεκαθαρίζει και τα της καταγωγής τους – γιατί την περίοδο 1300-1800 κανείς δε θα ήταν τόσο ανόητος να θέλει να είναι Έλληνας όταν αυτό μόνο γκαντεμιά θα μπορούσε να του φέρει!

  27. Και εδω βλεπουμε την παραπληροφορηση σε ολο της το μεγαλειο … το λεει και το ξαναλεει οτι Αλβανοι και Αρβανιτες δεν εχουν σχεση, που στο τελος λες μωρ’λες να ειναι το αντιθετο δλ το φανερο. Μεχρι και πηγες σου ειναι αβασιμες και λενε το αντιθετο.( ο ιστορικος Μπιρης το λεει και το ονομα του οτι ειναι Αρβανιτης που στα αλβανικα το Μπιρης σημαινει γιος που τον εχεται φανατισει στα πολιτικα σας παιχνιδια και ο καθηγητής P. Trudgill που προς εκπληξη μου λεει τα αντιθετα που λεει εδω το αρθρο και μαλλον αυτο το βιβλιο(τελειως αχρηστο και ακρως εθνικiστκο) να καi η πηγη :http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-968X.1977.tb00350.x/abstract … o αλλος μιλαει για DNA χωρις αποδειξεις ή πήγες. Μην φανατιζεστε, μιλαμε για ιστορια. Μας βλεπει ολος ο κοσμος.

  28. βλεπω εδω μιλανε για ιστορια κατι τυποι που νομιζουν οτι μιλαμε για θεωριες game of thrones χωρις αποδειξεις παλι … ο αλλος λεει για Καυκασο αζερμπαιτζαν και οτι να’ναι και δεν υπαρχει καν σχεση … αποδειξεις οπως αυτες μιλανε απο μονες τους οτι ο Αλβανικος λαος ειναι ντοπιος στα βαλκανια μπορει με αλλη ονομασια οπως Δαρδανοι, Ιλλυριοι πρωτοΚελτες etc. πηγη dna http://www.eupedia.com/forum/threads/26201-Who-were-and-are-the-Albanians-and-their-DNA

    http://www.eupedia.com/images/content/Haplogroup_I2a.gif

  29. E pa mundur që shkencërisht të jesh edhe Arvanit edhe Grek
    ADRIANO XHAFAJ·08.10.2016
    Δεν μπορεις επιστημονικα να εισαι και Ελληνας και Αρβανιτης,και Ελληνας και Βλάχος ,Σλαβος,Τουρκος
    Συζήτηση / Diskutim
    Φιλοι μου δεν υπαρχουν Ελληνες – Αρβανιτες αλλα Ελλαδικους Αρβανιτες
    Δεν γινεται για ιστορικους,πολιτισμους ,παράδοσηακους,γλωσσολογικούς,Αιματικους,κληρονομικους ..κτλ λογους να εισαι και Ελληνας και Αρβανιτης.
    Μιλαω Αλβανικα και ειμαι Ελληνας ειναι το ιδιο με το να μιλω Ελληνικα και ειμαι Αλβανος.
    Η ερωτηση ειναι γιατι να μιλαω Αλβανικα αφου ειμαι Ελληνας και το αντιθετο;
    Την εξηγηση τους Ελληνες εθνικιστες που εχουν μεγα διαφωνια με την Ελλαδικη Ακαδεμηα της Αθηνας.
    Ολοι οι ξενοι στην Ελλαδα ειναι Ελλαδιτες,οχι ωμος Ελληνες .
    Ελλαδικη…Ιστορια και Πολιτισμο ,Αστυνομια και Στρατο…..
    Οι Αρβανιτες και ξενοι που μελετούν την Αρβανιτικη γλωσσα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι :
    – Μια εμπεριστατωμένη μελέτη της Αρβανιτικης γλώσσας οδηγεί αναγκαστικά στην Αλβανία .
    – Η επεκταση της Αρβανιτιας δεν στηρίζεται με τιποτα απο τους Ελληνες ,αλλα στηρίζεται μονο απο τους Αρβανιτες και Αλβανους ως εθνικη στρατηγικη συμμαχοι .
    Οι Αλβανοι ολοι τους νιωθουν εθνικα τους Αρβανιτες .
    – Καθε Αλβανος νιωθει και Αρβανιτης.
    – Κανενας Ελληνας δεν νιωθει Αρβανιτης ,οχι μονο δεν ξερει και δεν ενδιαφερεται για τα Αρβανιτικα,αλλα παντα κρυφα σκοπευουν των πνιγμο των Αρβανιτων και των Αρβανιτικων Γιατι στα 200 χρονια δεν επέτρεψαν ενα κλαδος της Αρβανιτολογιας στα Πανεπιστημια των Αθηνων ?
    Μηπως δεν εφτασαν 200 χρονια ? Γιατι δεν μιλησαν ποτε για επεκταση της Αρβανιτιας,για τα Αρβανιτικα που χανονται καθε μερα,για υπαρξη της Αρβανιτικης κοινωνιας,για Αρβανιτικη παραδοση ,τραγουδια και πολιτισμο,Αρβανιτικα σχολεια … ?
    Να και η απαντηση
    Επειδη οι Αρβανιτες και οι Ελληνες δεν ειναι ενας εθνος,αλλα αντιπαλοι,που ενας απο τους δυο πρεπει να χαθει .
    Ετσι οι Ελληνες ειναι κατακτητες των Αρβανιτων , και οι Αρβανιτες πρεπει να χαθουν , πραγμα αυτο γινεται μερα με την μερα….
    Φιλοι μου Αρβανιτες ? Επισημα οι Αρβανιτες δεν ειναι Ελληνες . Το λεει επισημα η Ακαδημια Αθηνων ,η οποια δεν εχει πει ποτε οτι οι Αρβανιτες ειναι Ελληνες . Το θεωρω καταντια ζητιανων το οτι οι Αρβανιτες ειναι Ελληνες ,και οι Ελληνες δεν ειναι Αρβανιτες !!! Καθαρα εδω ειναι η λεγομενη αποκτηση και αναγκασή να πεις ετσι.
    Δηλαδη οι Ελληνες ως κατακτητες των Αρβανιτων εξουσιαζουν και οι Αρβανιτες για αναγκη της επιβιωσης ειναι υποχρεωμενοι να λενε οτι ναι οι Αρβανιτες ειναι Ελληνες ,αλλα ποσο Αρβανιτες ειναι οι Ελληνες ως μελη του ιδιου εθνους το κρυβουν σκόπιμα.(και οι Αρβανιτες ειναι παντα φοβεροι ???) Δηλαδη εγω γινομαι σαν εσενα και εσυ δεν γινεσαι σαν εμενα στο ιδιο εθνος….Ειναι τελικα το ιδιο εθνος ?
    Αυτο και η ελλειψη της ζήτησης για κλαδος της Αρβανιτολογιας στην Αθηνα,Θηβα,Κορινθο,Σπαρτη,Τριπολη,Λαμιας,Λιβαδειας,Θεσσαλονικης,Εβρο,Ιωαννινα,Αρτα,Πρεβεζα,Γρεβενα,Πατρα,Πυργος,Καλλαματα κτλ οδηγει στο συμπερασμα οτι οι Αρβανιτες ειναι κοντα στο θανατο απο αδιαφορη πληρη εξουσια των Ελληνων,και οχι μονο απλη εξουσια αλλά θα προτιμούσα να χρησιμοποιήσω τη λέξη σφαγή .
    Η Αρβανιτικη υπερηφανεια που ειναι ? Που ειναι η Αρβανιτικη συνειδηση,Μπεσα και κληρονομια,η Αρβανιτικη κοινωνια,Αρβανιτικος πληθυσμος συνένοχοι σε αυτή την κατάντια των Αρβανιτων και Αρβανιτικων.
    Οι πουλημενοι Αρβανιτες στους Ελληνες (Ελλην Αρβανιτες),αλλα και οι ιδιοι Ελληνες οφειλουν να απαντήσουν
    [2] Οι Αλβανοί λένε : Πρώτα οι αρβανιτες.Οι έλληνες λένε πρώτα οι έλληνες .Αρα πιος στηρίζη ουσιαστικά τους αρβανίτες ?Απάντηση οι Aλβανοί που το έχουν έως πρωτια.
    Οι Αλβανοι στηριζουν την ενίσχυση των Αρβανιτων και των Αρβανιτικων ενω oι Ελληνες στηριζουν την ενίσχυση μονο των Ελληνων .Για αυτο και απαγορευουν τα Αρβανιτικα και τις αλλες ξενες γλωσσες στην Ελλαδα.
    Φανερα αντιπαλοι εθνοι, που ενας φοβαται την επεκταση του αλλουνου. [3] Η Γλωσσα ειναι το αιμα του εθνους .Τα Αρβανιτικα δειχνουν στα ματια των αλων ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ .Η διαφυλαξη της γλωσσας ειναι η διαφυλαξη του εθνους.
    Γιατι η διαφυλαξη του εθνους να γινεται μονο για τα ελληνικα των Ελληνων
    Γιατι η διαφυλαξη του εθνους δεν μπορει να γινεται με τα Αρβανιτικα των Αρβανιτων ?
    Γιατι η διαφυλαξη του εθνους δεν μπορει να γινεται με την μητρικη γλωσσα των Αρβανιτων ,αλλα μονο με την Ελληνικη ? Μηπως η Ελληνικη ειναι υπερανω της Αρβανιτικης και υπολοιπων ξενων γλωσσων στην Ελλαδα ? [4] Γιατί οι Eλληνες δεν αγαπάνε μαζί με τους Αρβανίτεςκαι τα Αρβανίτικα ?
    Πόλη εύκολη απάντηση .
    Τα αρβανίτικα είναι Αλβανικά και “φωτια
    και τσεκουρι” στους Αρβανιτες με Αρβανιτικα.
    Επειδη οι Aρβανίτες κριαζετε να είναι Eλληνες οπωσδήποτε και με οτιδηποτε.
    Για να ειναι οπωσδηποτε Ελληνες,χρειαζεται οπωσδηποτε να μιλανε Ελληνικα…
    Για τα Αρβανιτικα δεν χρειαζεται να ξερουν,ενδεχομένως να διαλύσει το συντομότερο αυτό το γεγονός, αναφέροντας ξένο κράτος…
    https://www.facebook.com/notes/54100114782/E%20pa%20mundur%20q%C3%AB%20shkenc%C3%ABrisht%20t%C3%AB%20jesh%20edhe%20Arvanit%20edhe%20Grek/10154639481214783/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *