Friday 26 April 2024
Αντίβαρο
Ιστορία Κωνσταντίνος Χολέβας Σχολικά εγχειρίδια

Προαναγγέλουν λογοκρισία της Ιστορίας!

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.

271209-ellas

Καλή Χρονιά και ευλογημένη! Το 2016 προβλέπεται να δούμε πολλές επιθέσεις κατά της Παιδείας, της Ιστορίας μας και της ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας. Οι άνθρωποι, οι οποίοι ορίσθηκαν από τον Πρωθυπουργό για να … αναμορφώσουν την Παιδεία έχουν ήδη προαναγγείλει ότι θα παραμορφώσουν τα ιστορικά γεγονότα και θα τα συμμορφώσουν προς τις διεθνιστικές, παγκοσμιοποιημένες και πολυπολιτισμικές ιδεοληψίες τους.

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου δήλωσε ότι η Ιστορία στα σχολεία θα επανασυγγραφεί και  θα διδάσκεται χωρίς… εθνόμετρο. Ο Αντώνης Λιάκος, ο επικεφαλής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία έχει εκφράσει την άποψη ότι δεν τον ενδιαφέρει η καλλιέργεια εθνικής ταυτότητας στους μαθητές, αλλά ιστορικής ταυτότητας. Εμμέσως πλην σαφώς προαναγγέλλουν λογοκρισία των ιστορικών γεγονότων, κειμένων και προσώπων. Όλη η διαχρονική ελληνική Ιστορία είναι γραμμένη από αγώνες για το Έθνος, την Πατρίδα, την απελευθέρωση από ξενικές κατοχές, την απόκρουση επιδρομών αλλοφύλων.

Αφού δεν θέλουν αναφορές στον εθνικό χαρακτήρα των αγώνων και στην εθνική συνείδηση των αγωνιστών, τότε θα έχουμε μία Προκρούστεια αφήγηση μιας ξαναγραμμένης, αλλοιωμένης και ψαλιδισμένης «Ιστορίας». Πώς μπορείς να μιλήσεις για τους Περσικούς Πολέμους αν δεν αναφερθείς στον παιάνα των Σαλαμινομάχων «’Ιτε παίδες Ελλήνων, ελευθερούτε πατρίδα» ; Πώς θα μιλήσουν για το επίγραμμα στον Τύμβο του Μαραθώνος, το οποίο αναφέρει ότι «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν»; Τι θα κάνουν με τον όρκο των Αθηναίων Εφήβων, οι οποίοι ορκίζονταν: «Την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω» ;

Θα λογοκρίνουν τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη και τον γιο του Θεόδωρο Β΄ Λάσκαρι, οι οποίοι κατά τον 13ο αιώνα θεωρούν εαυτούς απογόνους των Αρχαίων Ελλήνων και διακηρύσσουν ότι αμύνονται υπέρ του ελληνικού γένους και της ελληνίδος επικρατείας;

Θα απαγορεύσουν τη διδασκαλία της τελευταίας ομιλίας του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ο οποίος καλεί τους συναγωνιστές του να πολεμήσουν για την Πίστη και την Πατρίδα; Θα απαγορεύσουν κάθε δημοτικό τραγούδι που αναφέρεται στη Μεγάλη Ιδέα των Ελλήνων και στην απελευθέρωση της Κωνσταντινουπόλεως, στην Ρωμανία η οποία πέρασε, αλλά ανθεί και φέρει κι άλλο;

Θα λογοκρίνουν τα κηρύγματα των εκκλησιαστικών ανδρών επί Τουρκοκρατίας, οι οποίοι δια στόματος Ηλία Μηνιάτη (γύρω στο 1700) καλούν την Παναγία να ελευθερώσει το Γένος των Ελλήνων; Και όπως ορθώς ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, θα διαγράψουμε τον Θ. Κολοκοτρώνη, ο οποίος τονίζει ότι αγωνίστηκε για τη Πίστη και την Πατρίδα;

Οι Μακεδονομάχοι, οι ήρωες του 1940, τα Ελληνόπουλα της Κύπρου το 1955, για το Έθνος αγωνίσθηκαν και όχι για κάποια απρόσωπη  «ιστορική συνείδηση»! Οι αρνητές της εθνικής μας ταυτότητας επιχειρούν λοβοτομή στα παιδιά μας. Με κάθε νόμιμο και επιστημονικό τρόπο θα τούς εμποδίσουμε!

4 comments

Louis coutas 5 January 2016 at 10:21

Ο κ. Χολέβας πιστεύω ότι συγχίζει την έννοια Πατριωτισμός με Την έννοια Εθνικισμός. Μόλις πριν λίγες μέρες διάβασα ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο του Χρ. Γιανναρά που κάνει την διάκριση αυτή και θα ήταν φρόνιμο να την έχει υπόψη του και ο κ. Χολέβας.

Reply
Ευμένης Καρδιανός 5 January 2016 at 14:25

Προς: κ. Louis Coutas

Νομίζω ότι μάλλον εσείς συγχέετε τις δύο έννοιες.

Γνωρίζετε πως η Καθηγήτρια κ. Αρβελέρ, θεωρεί ως πρωτεύουσα της Ελλάδος και του Ελληνικού Έθνους την Κωνσταντινούπολη;

Είναι άραγε η κ. Αρβελερ ……. εθνικίστρια;

Όταν προσπαθείτε βα ερμηνεύσετε το κείμενο του κ. Χολέβα, έχετε υπ’ όψιν σας το Εθνικό Δόγμα που έχει θεσπίσει επίσημα η Ακαδημία Επιστημών της Βουλγαρίας, της Αλβανίας και της Σερβίας.

Σκόπιμα δεν αναφέρομαι στην δόλια και ύπουλη Τουρκία, όπου όπως ανέφερε ο Καθηγητής κ. Ι. Μάζης στον Σταθνό Τηλοψίας Σκάϊ, όλα τα πολιτικά κόμματα είναι …. εθνικιστικά …!

Ποιά είναι η δική σας άποψη επί των ανωτέρω;

Φιλικά

Ευμένης Καρδιανός

Reply
Κυριάκος Κατσιμάνης 5 January 2016 at 20:03

Αγαπητέ Louis Coutas, μάλλον εσύ συγχέεις (και όχι «συγχίζεις», και μάλιστα με γιώτα!) τα πράγματα.
Πρώτα πρώτα, υπάρχει ο εθνικισμός και υπάρχει και η εθνική συνείδηση. Η διαφορά μεταξύ τους είναι μεγάλη, αλλά εσύ προφανώς την αγνοείς και την αντιπαρέρχεσαι. Ο εθνικισμός είναι μια αρνητική ιδεολογικοπολιτική στάση και επιλογή, γιατί θεμελιώνεται στην πεποίθηση της υπεροχής μιας συγκεκριμένης, κάθε φορά, εθνότητες, και προσπαθεί να επιβάλει αυτή την υπεροχή με μισαλλοδοξία, φανατισμό και επιθετικότητα. Αντίθετα, η εθνική συνείδηση χαρακτηρίζει «ένα σύνολο ανθρώπων, οι οποίοι ζουν στον ίδιο
τόπο, μιλούν την ίδια γλώσσα, χαρακτηρίζονται από πολιτιστική ιδιοπροσωπία και πολύ συχνά εμφορούνται από την ίδια θρησκευτική πίστη».
Η εθνική συνείδηση «διαπερνά συναισθηματικά ένα έθνος, συμβάλλει στη συσπείρωση και τη συνοχή του» και «προβάλλεται στο μέλλον ως ενιαία βούληση για κοινό, ελεύθερο και δημιουργικό βίο». Είναι αυτονόητο ότι η εθνική συνείδηση αντιπροσωπεύει ό,τι πιο θετικό και πολύτιμο διαθέτει ένας λαός και γι’ αυτό πρέπει να διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού.
Και ενώ ο εθνικισμός εκτρέπει και διαστρεβλώνει τον πατριωτισμό, η εθνική συνείδηση αποτελεί το θεμέλιό του, καθώς και την προϋπόθεση της σωστής αξιοποίησής του. Ταυτόχρονα, η τόνωση της εθνικής συνείδησης και του συναισθήματος του πατριωτισμού αντιστρατεύεται και εξουδετερώνει τον εθνικισμό. Αντίθετα, η υποτίμηση του πατριωτισμού και οι προσπάθειες υπόσκαψης ή και εξάλειψης της εθνικής συνείδησης ενισχύουν τον εθνικισμό και τον γιγαντώνουν.
Περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://docs.google.com/file/d/0B3uP1UvUpWlZRjAtWThJYXE5LTA/edit

Κυριάκος Κατσιμάνης

Reply
Kostas A. Dimopoulos 6 January 2016 at 17:39

@ louis coutas

Αποκτήστε πρώτα γλωσσική συνείδηση αγαπητέ και μετά λάβετε θέση επί ενός τόσου σοβαρού ζητήματος!!!!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.