Sunday 28 April 2024
Αντίβαρο
Αναδημοσιεύσεις Γιώργος Καραμπελιάς Ελληνική πολιτική

Οι «γενιτσαραγάδες» ή η διαλεκτική της αποστασίας

Γράφει ο Γιώργος Καραμπελιάς.
Αναδημοσίευση από το Άρδην-Ρήξη.

 

Καὶ ἡ γ-αἰτία εἶστε σεῖς, οἱ γὶ-ἄνομοι Πασάδες,
π’ ἀφῆνετ’ ἀχαλίνωτους τσὶ γιαννιτσαραγάδες·[  ]
Το Τραγούδι του Δασκαλογιάννη

Του Γιώργου Καραμπελιά

genitsaragiades-kubernhsh-syriza

Ο Ιωάννης Βλάχος, ο θρυλικός Δασκαλογιάννης, που επιχείρησε την πρώτη επανάσταση των Κρητών ενάντια στην τουρκική κατοχή, το 1770, σύμφωνα με το μακρύ άσμα που συνέθεσε δεκαέξι χρόνια μετά, ο μπαρμπα Μπατζελιός, το «Τραγούδι του Δασκαλογιάννη» σε 1032 στίχους, είχε μια στιχομυθία με τον Τούρκο πασά, αμέσως πριν τον τραγικό θάνατό του με γδάρσιμο. Σύμφωνα με το τραγούδι όταν ο πασάς τον ρώτησε για ποιο λόγο ξεσηκώθηκαν οι Σφακιανοί, ενώ απολάμβαναν τόσα προνόμια, ο Δασκαλογιάννης του απάντησε πως επαναστάτησαν για την πατρίδα, την πίστη και για την Κρήτη ολόκληρη που στέναζε κάτω από την καταπίεση των γενιτσαραγάδων: «Ἀλήθεια λές, οἱ Σφακιανοὶ δωσίματα δὲ δίδου»,/ αλλά εγώ «’ποφάσισα τὴν Κρήτη νὰ σηκώσω/κι ἀποὺ τ’ ἀνύχια τῶν Τουρκῶ νὰ τῆνε λευτερώσω·/ πρῶτο γιὰ τὴν πατρίδα μου, δεύτερο γιὰ τὴν πίστη,/ τρίτο γιὰ τσ’ ἄλλους χρισθιανοὺς ποὺ κάθουνται στὴν Κρήτη·/γιατί, κι ἂν εἶμαι Σφακιανός, παιδὶ τσὴ Κρήτης εἶμαι/ καὶ νὰ θωρῶ τσὶ Κρητικοὺς στὰ βάσανα πονεῖ με».

Ο βασικός όμως λόγος που ξεσηκώθηκαν οι Κρητικοί ήταν η καταπίεση των «γιανιτσαραγάδων»  δηλαδή των εξισλαμισθέντων  Κρητικών, των Τουρκοκρητικών που τους άφηναν αχαλίνωτους οι πασάδες.

Οι γενιτσαράγαδες, οι γενίτσαροι, ήταν οι πλέον λυσσαλέοι αντίπαλοι των όμαιμών τους Κρητικών – και αυτό δεν συνέβαινε μόνο στην Κρήτη, παντού πρωτοστατούσαν στις καταπιέσεις και τις σφαγές των  Ελλήνων. Το ίδιο, κατ’ αναλογία, συνέβη και στην Κατοχή με τους δωσιλόγους, που ξεπερνούσαν και τους Γερμανούς σε αγριότητα. Και οι λόγοι είναι προφανείς. Οι γενίτσαροι/δωσίλογοι έχουν κόψει τους δεσμούς με τους συμπατριώτες τους και πρέπει να επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο στα αφεντικά τους. Στη μετάβαση από την προηγούμενη τους ταυτότητα στη νέα πρέπει να αποδείξουν πως όντως έχουν αλλάξει στρατόπεδο. Γι’ αυτό και οι κατακτητές πάντα τους προτιμούσαν, ακόμα και για τα πιο υψηλά αξιώματα. Οι εξωμότες θα καταλαμβάνουν συστηματικά τη θέση του βεζίρη – όμως ποτές εκείνη του Σουλτάνου. Οι αποστάτες είναι πάντα χειρότεροι.

Γι’ αυτό και οι Συριζαίοι νεομνημονιακοί αποστάτες, είναι χειρότεροι από τους παλαιομνημονιακούς της Δεξιάς ή του ΠΑΣΟΚ. Για πολλούς λόγους.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να αποδείξουν στ’ αφεντικά τους πως είναι αποτελεσματικοί και μπορούν να κάνουν τη δουλειά καλύτερα από τους «άλλους», χωρίς μάλιστα να υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις, επειδή οι ίδιοι υπήρξαν «αντιμνημονιακοί». Γι’ αυτό και θα υπογράψουν τα πάντα, αυτά που εκείνοι δεν ήταν διατεθειμένοι ή δεν τολμούσαν να κάνουν. Αυτά που δεν έκανε ο Άδωνις, θα τα κάνει ο γενιτσαραγάς Πολάκης, θα υποθηκεύσουν ολόκληρη την περιουσία της χώρας, θα διαλύσουν την οικονομία των νησιών, θα πουλήσουν όλες τις ελληνικές τράπεζες στα ξένα κοράκια, θα δώσουν τα κόκκινα δάνεια στα hedge funds, θα φέρουν το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, θα εγκαινιάσουν την ισλαμοποίηση της χώρας.

Δεύτερον, από τη στιγμή που πέρασαν τον Ρουβίκωνα, πέρυσι το καλοκαίρι, έχουν αποκτήσει ανοικτά την ψυχολογία του αποστάτη και του εξωνημένου. Ξέρουν πως δεν μπορούν «να επιστρέψουν» στην παλιά τους ταυτότητα και στους παλιούς τους φίλους, ενώ ακόμα αγωνίζονται για να σταθεροποιήσουν την καινούργια. Η άθλια Βαγενά θα επαίρεται «αγωνιστικά», γιατί το κόμμα της μας υποδούλωσε μόνο επί 99 χρόνια –αντέξαμε και τετρακόσια–, ο αθλιότερος Κυρίτσης θα κάνει «ταξικό πόλεμο» κατά των «μένουμε Ευρώπη» όταν αυτός και η παρέα του δεν έμειναν απλώς στην (Δυτική) Ευρώπη αλλά μας υποδούλωσαν στον Σόϊμπλε. Ο «διανοούμενος» Σεβαστάκης θα χαρακτηρίζει τις «off shore» εταιρείες «αφήγημα» του νεοφιλελευθερισμού και ο άλλοτε  μακεδονομάχος, υπερασπιστής της ελληνικής γλώσσας και πρώην σύντροφός Κώστας Ζουράρης, θα συνεχίζει να ψηφίζει ανενδοίαστα μαζί με την Σία Αναγνωστοπούλου και τον Νίκο Φίλη.

Τρίτον, διότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αυτό που ο λαός αποκαλεί «λιγούρηδες» ή «ξεπλένηδες». Έτσι εξηγείται και το πως και γιατί δεν αντιδρούν ή δεν εξεγείρονται οι Συριζανελ βουλευτές. Είναι προφανές – μία φορά τους έπεσε το «λαχείο» και δεν είναι διατεθειμένοι να το χάσουν. Πότε άλλοτε ο Τσίπρας θα γίνει πρωθυπουργός, πότε άλλοτε ο Φίλης θα γίνει υπουργός Παιδείας, πότε άλλοτε ο Καμμένος θα κορδακίζεται με στολές παραλλαγής, πότε άλλοτε η Χρυσοβελώνη και η Αυλωνίτου θα μοστράρουν στα κανάλια, πότε άλλοτε…; Μια παρέα τυχάρπαστων, τυχοδιωκτών, ανεπρόκοπων, ρεταλιών, πώς θα μπορούσε να ξαναβρεθεί στην εξουσία; Ήταν μια «ζαριά», και γι’ αυτό δεν είναι διατεθειμένοι να ξεκολλήσουν με τίποτε.

Γι’ αυτό εξάλλου και «βιάστηκαν» να αναρριχηθούν τη χειρότερη στιγμή στην κυβέρνηση, παρά τις παραινέσεις μας να περιμένουν μέχρι το Φθινόπωρο του 2015. Αυτοί μάλλον γνώριζαν καλύτερα από εμάς πως, «ή τώρα ή ποτέ», όσο για τη χώρα και το λαό της, στα παλιά τους τα παπούτσια. Γι’ αυτή την, πολυπόθητη, εξουσία θα έκαναν και θα κάνουν τα πάντα, κυριολεκτικώς. Οι νεοδημοκράτες και οι Πασόκοι, έχοντας μια στενή και μακρά σχέση με την εξουσία έχουν εν τέλει μικρότερο άγχος, στην πλειοψηφία τους. Γιατί έχουν την αίσθηση ακόμα, πως και αν χάσουν τις εκλογές τώρα, θα τις ξανακερδίσουν, πιθανώς αύριο. Επί πλέον πολλοί από αυτούς κατάγονται από πολιτικά τζάκια και είναι δεμένοι με ισχυρά τοπικά πολιτικά δίκτυα. Γι’ αυτό και πολύ πιο συχνά αρνούνταν –κάποιοι από αυτούς– να ψηφίσουν ορισμένα νομοσχέδια, ακόμα και για το γάλα, γεγονός που οδήγησε τόσες φορές στην πτώση των μνημονιακών κυβερνήσεων ή στη συρρίκνωση της δύναμής τους, ή ακόμα-ακόμα και στην άρνηση να αποδεχτούν κάποιες από τις απαιτήσεις των δανειστών. Ο Σόϊμπλε από 2011 προσπαθούσε να επιτύχει την δημιουργία του υπερταμείου που θα εκποιήσει το σύνολο της δημόσιας περιουσίας. Δεν το πέτυχε με τον ΓΑΠ –ακόμα και με αυτόν–, δεν το πέτυχε με τον Παπαδήμο, τον Σαμαρά, τον Βενιζέλο, το κατόρθωσε, και χωρίς μεγάλη προσπάθεια, με τον Τσίπρα και τον «μαρξιστή» Τσακαλώτο. Εδώ, οι Συριζαίοι και οι Ανέλ, «μπετόν αρμέ», ψηφίζουν τα πάντα. «Σήμερα έχει, αύριο δεν έχει», γι’ αυτούς. Εξάλλου, όσοι είχαν τσίπα επάνω τους, αποχώρησαν το καλοκαίρι από τον θίασο – ο Δαμαβολίτης, ο Λαφαζάνης, η Ζωή– και έμειναν μόνο τα «πουλημένα τομάρια».

Και δεν παίρνουν πια και από «βρίσιμο». Μάλιστα όσο περισσότερο τους καταριέται ο κόσμος, όσο περισσότερο τους καθυβρίζει και τους στηλιτεύει ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γλέζος, η Κωνσταντοπούλου, ο Λαφαζάνης, ο Αλαβάνος– που τους χαρακτήρισε χειρότερους από τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο–, οι οποίοι υπήρξαν και παλιοί τους σύντροφοι, πόσο μάλλον ο διαχρονικός «εχθρός» Καραμπελιάς, τόσο πιο πολύ βυθίζονται στον δρόμο και την ψυχολογία του δωσιλογισμού. Γιατί γνωρίζουν πως πλέον δεν υπάρχει επιστροφή. Πέρασαν «απέναντι» και επομένως θα πουλήσουν όσο πιο ακριβά γίνεται το τομάρι τους. Δηλαδή θα επιδιώξουν να αγκιστρωθούν στην εξουσία μέχρι το τέλος, και όσο αντέξουν. Γι’ αυτό εξάλλου και δεν ανησυχεί ιδιαίτερα ο Τσίπρας στις ψηφοφορίες στη Βουλή. Απλώς φροντίζει να τους προσφέρει πάντα ένα φύλλο συκής. Μια μέρα προτού ψηφίσουν τα νέα προαπαιτούμενα στη Βουλή, έπαιξαν την παράσταση του διεφθαρμένου που γίνεται αδιάφθορος· ακόμα και στην πιο κακόγουστη παράσταση δεν ιδρώνει πια το αυτί τους: «γενιτσαραγάδες».

Πηγή

14 comments

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 2 June 2016 at 17:09

Καλέ μου ἄνθρωπε, Γιῶργο Καραμπελιᾶ, ἔχεις μία ἐναλλακτιὴ πρόταση πολιτικῆς γιὰ τὴν Ἑλλάδα διαφορετικὴ ἀπὸ τὰ μνημόνια ; Μιὰ πρόταση μὲ πέντε ἀριθμοὺς ποὺ νὰ εἶναι λογικῶς συμβατοὶ μεταξύ τους ; Ἀφοῦ δὲν τὴν βρῆκες ἕξι χρόνια, τὶ τὸ ταλαιπωρεῖς ; Καὶ γιὰ σένα ἔγραψε ἄρα γε ὁ Δημήτριος Κόκκος τὸ ποίημα αὐτό :

Ὀ ἀντιπολιτευόμενος

Ἐν μέσῳ τῆς ἐκλογικῆς αὐτῆς ἀνεμοζάλης,
ἐνόμισα καθῆκον μου κ’ ἐγὼ νὰ εἰσπηδήσω,
καὶ μετ’ ἀγῶνος φοβεροῦ καὶ πυρετώδους πάλης
νεκρὸς ἢ μόνον νικητής, παιδιά, νὰ ἐπιζήσω!
Τουτέστι «τάν ἢ ἑπὶ τᾶς!», οἱ πάντες μ’ ἐννοεῖτε,
αἱ δ’ ἐξηγήσεις περιτταὶ μοὶ φαίνονται, πολῖται!

Ἀντιπολιτευόμενος! ἱδοὺ τὸ πρόγραμμά μου!
Τὴν τωρινὴν κυβέρνησιν ἀγρίως θὰ πατάξω!
Πατρὶς ἐδῶ, πατρὶς ἐκεῖ, πατρὶς τὸ σύνθημά μου,
πατρίς, μὰ τὸν Θεόν, πατρίς- enfin θὰ πατριάξω!
Ὁράτε ὅτι τὴν πτωχὴν πατρίδα μας προδίδουν,
διότι τρώγουν μοναχοὶ καὶ εἰς ἡμᾶς δὲν δίδουν.

Τὰ οἰκονομολογικά! -ἱδοὺ πρώτη φροντίς μου!
Τὰ στρατοναυτολογικά! -ἰδοὺ καὶ ἡ δευτέρα!
Τἁ ἐξωεσωτερικά! -ἐν ὅλῳ πόθοι τρεῖς μου,
ἑκ τῆς κοιλίας θ’ ἀντηχοῦν ὀξεῖς εἰς τὸν αἰθέρα.
Τὸ μεγαλεῖον, ἡ πατρίς, ἡ δόξα, τὸ καθῆκον,
καὶ τὸ ἀνῆκον ἅπασι καὶ πᾶσι τὸ προσῆκον!

Ἄλλως, μενόντων ὦδέ πως τῶν πάντων συμφερόντων
καὶ τῶν ταμείων τρομερῶς συνδιασπαθιζόντων,
κ’ ἐκείνων πάντων, δηλαδή, τρωγόντων καὶ πινόντων,
ἡμῶν δὲ πάντων τῶν λοιπῶν πεινώντων καὶ διψώντων,
ἡμεῖς θὰ καταντήσωμεν, ἀναμφιβόλως, τσίροι,
καὶ νεκρικὸν μετ’ οὖ πολὺ θ’ ἀκούσωμεν ψαλτῆρι.

Λοιπόν! Λοιπὸν ἅπαντ’ αὐτά εὐκόλως ἐννοοῦντες,
καὶ βλέποντες πὼς ἡ πατρὶς ἐπνίγη ἐντός ἕλους,
πρέπει, ἐν γένει τὸν λαὸν ὀρθῶς ποδηγετοῦντες,
νὰ φθάσωμεν εἰς ἀσφαλῆ λιμένα, ἑπὶ τέλους.
Τοιουτοτρόπως ἡ πατρίς, νικῶσα, μετὰ θάρρους
θὰ πέσει ὡς μικρὸς ἰχθὺς εἰς πεινασμένους γλάρους!

Ἐλπίζω, συμπολῖται μου, τὴν ψῆφόν σας νὰ ἔχω!
Ἐλπίζω νὰ μ’ ἐκλέξετε, ὡς αντιπρόσωπόν σας,
διότι, μὰ τὸν Ἰησοῦν Χριστόν μας, δὲν ἀντέχω,
καὶ φεῦ! θὰ μ’ ἔχετε βαρὺ φορτίον στὸν λαιμόν σας!

Ἐν τούτοις, ἄν μοι πέπρωται ὁ τάλας ν’ ἀποθάνω,
τὰ κατωτέρω γράψατε στὸν τάφον μου ἐπάνω:
«Ἀντιπολιτευόμενος ὁ μακαρίτης ἦτο·
εἶχ’ εὐγενῆ αἰσθήματα, ἀρχάς και πεποιθήσεις,
καὶ ὑπὸ τούτων πάντοτε ἁγνῶς ἐνεφορεῖτο·
ἀλλ’ ὅμως τὸν κατέβαλον στομαχικαὶ παθήσεις.
Ἀπέθανε φιλόπατρις καὶ ὁμιλῶν καὶ γράφων –
μὲ ἄλλους λόγους νηστικὸς κατῆλθεν εἰς τὸν τάφον».

Παχειὰ καὶ κούφια λόγια χορτάσαμε.

Καὶ δυὸ λόγια καὶ στὸν ἐπιμελητὴ τοῦ «Ἀντιβάρου». Αὐτὴν τὴν ρητορική, αὐτὸν τὸν χαλκὸν τὸν ἠχοῦντα καὶ τὸ ἀλαλάζον κύμβαλον, τὸ διαβάσαμε καὶ τὸ ἀκούσαμε ἄπειρες φορὲς μέχρι τώρα. Ἂν ἦταν κάτι νὰ χάψουμε, τὄχουμε χάψει πλέον. Ξεκολλῆστε !

Reply
Kakarelidis 3 June 2016 at 00:04

Ἡ μοναδική, στὰ πλαίσια τῆς δυτικῆς νοοτροπίας, συνεπὴς πρόταση γιά τήν ἐπίλυση τῆς κρίσης στήν ΕΕ καί τὴν εὐρωζώνη, ἦτο τῶν Galbraith, Holland, Varoufakis.
Ἡ ὁποία, λόγῳ τῶν παραλογισμῶν τῶν μικρῶν ἡγετῶν καὶ τῶν πτωχευμένων τραπεζικῶν συμμοριτῶν τῶν μεγάλων χωρῶν τῆς Ευροζώνης, ἀναθεωρήθηκε ἀρκετές φορές μετὰ τὴν κάθε ἀποτυχία τῶν ἀποφάσεων τῶν τελευταίων. Ἑπόμενο, τὸ ὅτι καποτε οἱ συγγραφεῖς σταμάτησαν νὰ ἀσχολοῦνται.
Καὶ ἔμειναν οἱ λαοί τῆς Εὐρωζώνης καὶ Ἑνίων ἐκτός αὐτῆς, μὲ τὴν ἀπροκάλυπτη κατάργηση τῆς δημοκρατίας καὶ διακυβέρνησή των, ἀπὸ ἕνα διευθυντήριο, ποὺ μπροστά του τὰ σχετικά μυθιστορήματα τοῦ σχωρεμένου Ludlum φαντάζουν προσκοπικές ἱστορίες.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 June 2016 at 08:30

Κουράστηκαν τὰ παλληκάρια καὶ σταμάτησαν νὰ γράφουν καὶ νὰ ζητοῦν ἀκόμη περισσότερο χρέος, άλλὰ χωρὶς ἐπιτήρηση. Διότι αὐτὸ ζητοῦσαν. Ἔτσι θὰ προκάναμε νὰ δώσουμε συντάξεις καὶ ἐφ’ ἅρπαξ σὲ ἀκόμη περισσοτέρους, παροχὲς ἀντίστοιχες μὲ τὰ κεκτημένα τους, κεκτημένα ποὺ κέρδισαν μὲ τὸν ἀπεργιακὸ ἐκβιασμό, ὄχι κανενὸς ἐργοδότη, άλλὰ τῶν συμπολιτῶν τους. Αὐτὴ εἶναι ἡ πρότασις τῶν Γκάλμπραιηθ, Χόλλαντ καὶ Βαρουφάκη. Ποῦ ἀκούσθηκε δημοκρατία ὅπου ψηφίζεις νὰ πληρώσουν οἱ ἄλλοι καὶ αὐτοί, ποὺ εἶναι καὶ φτωχότεροι, ὅπως οἱ Σλοβάκοι, δυστροποῦν ; Τέτοιοι θρασεῖς ζητιάνοι ἔχουμε καταντήσει ὥστε οἱ δάσκαλοι (οἱ δάσκαλοι !) δὲν ντρέπονται νὰ γράφουν τέτοιες μπαροῦφες. Κι αὐτὸ ἀφ’ ὅτου τὸ 82% τοῦ λαοῦ, μὲ τὴν ψῆφό του τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2015, ἀπέδειξε πόσο ἐκτιμᾶ τὶς σαπουνόφουσκες περὶ διευθυντηρίων.
Να σημειώσουμε, ἐγκυκλοπαιδικῶς, ὅτι, ἀπὸ τοὺς τρεῖς λεβέντες, δῆθεν ρηξικελεύθους, συγγραφεῖς, ἀποδεδειγμένως οἱ δύο, ὡς γόνοι λαμπρῶν πατέρων, δὲν πέθαναν δὰ καὶ στὸν κόπο νὰ ἀναδειχθοῦν. Τὸ πόσο δέ, ἐκτιμᾶ τὴν δύναμιν πειθοῦς τῶν ἐπιειρημάτων του ὁ ἕνας ἀπὸ τοὺς δύο τὸ ἀπέδειξε ὅταν ἐνεφανίσθη σὲ ἐπίσημο συνάντηση μὲ περιβολὴ πορνοβοσκοῦ (κατὰ τὴν περιγραφὴ σχετικῶς φιλικῆς του Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος). Ἡ δύναμις τοῦ λόγου …
Ἔξι χρόνια τώρα, οἱ λίγοι ποὺ καταλαβαίνουμε ἀριθμητικὴ τῆς Στ’ Δημοτικοῦ (ἕνας ἀκόμη ἐδῶ κατέβασε τὸν πῆχυ στὴν Δ’ Δημοτικοῦ) ἀγωνιζόμαστε νὰ ἀναστρέψουμε τὴν πλημμύρα τῆς μπουρδολογίας καὶ τῆς κενολογίας. Καὶ ὑπάρχουν καὶ οἱ ἑκατοντὰδες χιλιάδες ποὺ τὸ πῆραν άπόφαση καὶ μετανάστευσαν θεωρήσαντες τὸν κατὰ τῆς ἀνοησίας ἀγῶνα μάταιον.
Ἄ ! Νὰ μὴν τὸ ξεχάσω. Ὁ Βαρουφάκης δὲν πῆγε καὶ στὸν στρατό. Ἐμεῖς ποὺ πήγαμε, εἴμαστε, φαίνεται, ἠλίθιοι !

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 June 2016 at 09:48

Ὁ Παναγιώτης Κονδύλης ἔγραψε ὅτι «ὁ Ἑλληνικὸς Εὐρωπαϊσμὸς δὲν εἷναι παρὰ ἡ μεταμφιεσμένη ἐπιθυμία ἄλλοι νὰ μᾶς ταΐζουν καὶ ἄλλοι νὰ φυλᾶνε τὰ σύνορά μας». Ἡ ἀναγκαία συμπλήρωσις τοῦ ἀποφθέγματος τοῦ περιωνύμου φιλοσόφου, μετὰ ἀπὸ ἕξι χρόνια κρίσεως ὑπερχρεώσεως (καὶ ὀκτὼ ἄλλων παρομοίων κρίσεων στὰ 195 χρόνια ἐλευθέρου πολιτικοῦ βίου καὶ μετὰ ἀπὸ τούλάχιστον 100 χρόνια ὑπὸ οἰκονομικὴν ἐπιτροπείαν), ἔρχεται στὸν νοῦ τελείως φυσικά : «… καὶ ὁ Ἑλληνικὸς ἀντιεὐρωπαϊσμὸς εἶναι ἡ μεγαλόστομη ἀγανάκτηση τῶν Ἑλλήνων ὅ,ποτε οἱ ὑπόλοιποι Εὐρωπαῖοι δὲν τοὺς ταΐζουν καὶ δὲν φυλᾶνε τὰ σύνορά τους».

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 June 2016 at 10:11

Ἐξωδίκως, τὸ σύστημα προστασίας τῶν σχολίων ἀπὸ δικτυακὲς ὀχλήσεις, παρατηρῶ ὅτι γυμνάζει τοὺς ἐπιδόξους σχολιαστὰς στὴν ἀπλῆ, πρακτικὴ Ἀριθμητική. Φαίνεται ὅτι στὸν ὑπόλοιπο κόσμο κατενόησαν ὅτι τὴν ἄσκηση αὐτὴν, τοὐλάχιστον στὴν Ἑλλάδα, τὴν ἔχουμε συνεχῶς ἀνάγκη. «Ἦτο καιρός», καθὼς λέγουν οἱ φράγκοι μυθιστοριογράφοι.

Reply
Kakarelidis 3 June 2016 at 11:02

Ὡς φαίνεται ἡ πρόταση τῶν Galbraith, Holland, Varoufakis, ποὺ προανεφερα γιά τὴν κρίση, καὶ δὲν ἀφαιροῦσε ἰδιαιτερα, τὴν Ἑλλάδα, ἦτο προφανῶς ἄλλη καἰ ἄλλου, μιὰ καὶ δὲν διεπίστωσα, στὴν λογικά ψευδεπίγραφη πρόταση, τὰ ὅσα ὁ κ Γεωργάνας ἀνέλυσε στά σχόλιά του, γιὰ τὴν πρόταση τῶν συγκεκριμένων. Ἀπολογοῦμαι.

Reply
Kakarelidis 3 June 2016 at 11:04

Ὡς φαίνεται ἡ πρόταση τῶν Galbraith, Holland, Varoufakis, ποὺ προανεφερα γιά τὴν κρίση, καὶ δὲν (διόρθωση προηγουμένου) Ἀφοροῦσε ἰδιαιτερα, τὴν Ἑλλάδα, ἦτο προφανῶς ἄλλη καἰ ἄλλου, μιὰ καὶ δὲν διεπίστωσα, στὴν λογικά ψευδεπίγραφη πρόταση, τὰ ὅσα ὁ κ Γεωργάνας ἀνέλυσε στά σχόλιά του, γιὰ τὴν πρόταση τῶν συγκεκριμένων. Ἀπολογοῦμαι.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 June 2016 at 13:18

Γιὰ νὰ ἑστιάσουμε σὲ κάποιο συγκεκριμένο κείμενο, στὸν ἱστοτόπο Βαρουφάκη, αὐτὸ εὑρίσκω νὰ εἶναι τὸ πλέον πρόσφατο. Ὅλα ὅσα προτείνει γίνονται ἤδη μὲ μοναδικὴ ἐξαίρεση τὴν ὑποχρέωση τῶν χωρῶν τῆς Εὐρωζώνης νὰ παραμένουν σὲ δημοσιονομικὴ ἐπαγρύπνηση, τὴν κατάργηση τῆς ὁποίας ζητᾶ ἡ τριὰς τῶν συγγραψάντων,. Βεβαίως ἡ πρότασή τους τυχὸν υἱοθετουμένη, θὰ τίναζε τὴν παγκόσμιο οἰκονομία στὸν ἀέρα. Καὶ τότε θὰ βλέπαμε στὴν τηλεόραση τὴν σημερινὴ Βενεζουέλα καὶ θὰ θαυμάζαμε τὸ πόσο καλὰ περνοῦσε ὁ λαὸς ἐκεῖνος.
Τὸ ἐρώτημά μου πρὸς τὸ κίνημα «ξάπλα-κλάψα» παραμένει : ἔχετε κάτι καλύτερο νὰ προτείνετε ; Ἂν ὄχι, τούλάχιστον σταματῆστε τά παχειὰ λόγια γιὰ τὴν δυστυχία καὶ τὴν συμφορά μας. Δέν θέλετε νὰ σκάψετε, τούλάχιστον μὴν ἐμποδίζετε αὐτοὺς ποὺ θέλουν. Ἀρκετὴ ζημιὰ κάνατε.

ΥΓ Ὁ τίτλος τοῦ κειμένου τῶν Γκάλμπραιηθ, Χόλλαντ καὶ Βαρουφάκη, «A Modest Proposal» δὲν εἶναι πρωτότυπος, ἀφοῦ τὸν ἴδιο τίτλο φέρει ἕνα πολιτικο-σατιρικὸ φυλλάδιο τοῦ Ἰωνάθαν Σουΐφτ, ἀπὸ τὸ 1729. Μπορεῖ κανεὶς ἀπὸ τοὺς κεχηνότας θαυμαστὰς τοῦ Βαρουφάκη νὰ πάρῃ ὅρκο ὅτι ἡ τριὰς τῶν συγγραψάντων δὲν ἤθελε ἁπλῶς νὰ κλείσῃ τὸ μάτι στοὺς φιλολογοῦντας, νὰ κάνῃ τὴν πλάκα της καί, συγχρόνως, νὰ μετρήσῃ μὲ ἐπιστημονικὸ τρόπο τὴν ἀνθρωπίνη βλακεία ; Πρέπει νὰ ὑπάρχῃ ἀρκετὴ στὴν Ἐλλάδα καὶ ἰδίως στὴν Β’ ἐκλογικὴ περιφέρεια Ἀθηνῶν, ὅπου ὁ Βαρουφάκης πῆρε πάνω ἀπὸ 100.000 σταυροὺς προτιμήσεως στὶς ἐκλογὲς τοῦ Ἰανουαρίου 2016.

Reply
Ημ 3 June 2016 at 20:56

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας Την περιπτωση τα δικα σας γραπτα να ειναι εντελως αδιαφορα και οι τροποι σας αθλιοι την εξετασατε ποτε;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 4 June 2016 at 08:11

Ναί.
Ὡς πρὸς τὸ ποιὸν ἐνδιαφέρουν τὸ ὅποια πράγματα γράφω, τί θὰ μποροῦσα νὰ κάνω ; Νὰ ρωτῶ χαρτορίχτρες γιὰ τὸ τί μπορεῖ νὰ ἐνδιαφέρῃ τὸν τάδε τὸν δεῖνα καὶ νὰ σπεύδω νὰ τὸ γράψω, ἀκόμη καὶ ἂν δὲν ἐνδιαφέρῃ ἐμένα ; Καί γιατί ἄρα γε ; Ἔχει ὁ τάδε ἢ ὁ δεῖνα τὴν δική μου ἀνάγκη ; Δὲν μπορεῖ νὰ ψάξῃ νὰ βρῇ νὰ διαβάσῃ ὅ,τι τὸν ἐνδιαφέρει ;
Ὡς πρὸς τοὺς τρόπους, νομίζω ὅτι οἱ χαλασοχώρηδες τῆς τελευταίας ἑξαετίας, αὐτοὶ πού διαλέγονται μὲ τὶς μοῦντζες καὶ τὰ γιαούρτια, θὰ ὠφελοῦνταν τὰ μάλα νὰ ὑποστοῦν οἱ ἴδιοι παρόμοια μεταχείριση. Ἄλλο ὅτι εἶμαι, λόγῳ ἡλικίας καὶ παλαιομοδίτικης ἀνατροφῆς καὶ ἐκπαιδεύσεως, ἀνίκανος νὰ τοὺς τὴν παράσχω. Καὶ ἡ χώρα θὰ ὠφελεῖτο, μάλιστα.

Reply
Beriev 4 June 2016 at 15:13

Φιλοσοφική ερώτηση:

-Στην διαλεκτική, σε τι διαφέρει άραγε η ‘έργω’ “μούντζα και γιαούρτι” από την ‘λόγω’ “μούντζα και γιαούρτι”;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 4 June 2016 at 23:25

Εἶναι νομίζω ἀπολύτως ἐφικτὸν τὸ νὰ τεκμηριωθῇ πειραματικῶς ἡ διαφορὰ τῶν δύο προσεγγίσεων με μικρὰ δαπάνη. Ἀλλά, βεβαίως, ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου περιλαμβάνει ἀναγκαστικῶς καὶ τὴν εὐχέρεια καὶ τὴν ἀνοχὴ λεκτικῶν ρίψεων, γιαούρτης, καφὲ καὶ μούντζας. Ἀλλιῶς, κάθε λόγος πού δὲν θὰ ἄρεσε στὴν ἐκάστοτε ἐξουσία θὰ χαρακτηριζόταν λεκτικὴ ρῖψις γιαούρτης, καφὲ καὶ μούντζας. Κατανοῶ ὅτι οἱ γαυριάσαντες στὴν διάρκεια τῆς κρίσεως ἀνησυχοῦν μήπως πάθουν ὅσα ἀπρεπῆ ἔπραξαν ἢ ἐνεθάρρυναν ἄλλους νὰ πράξουν. Καλὸ θὰ τοὺς κάνῃ ἡ ἁνησυχία, σὲ ὅσους, τέλος πάντων, δὲν ἔχει παραλύσει πλήρως ἠ νοητικὴ λειτουργία ὡς ἐκ τῆς παρατεταμένης νοητικῆς ἀδρανείας.

Reply
IOANNES 15 June 2016 at 18:06

Γεώργιε, πρόσεξέ το. Διολισθαίνεις σε ανοηταίνοντα. Ούτε ο Μπαρουφάκης, ούτε ο (ξε)Τσίπρας, ούτε κανείς δεν θα μπορέσει να σε επαναφέρει.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 15 June 2016 at 20:43

Ἐὰν περίμενα ἀπὸ τόν, πρὸ 40ετίας συμμαθητή μου γιὰ δύο περίπου χρόνια, Μπαρουφάκη, νὰ μὲ ἐπαναφέρῃ, ζήτω ποὺ σώθηκα. Ὅποιος ἔχει νὰ προσφέρῃ κάτι ἑπὶ τῆς οὐσίας γιὰ τὴν τρέχουσα Ἑλληνικὴ κρίση, καλὸ εἶναι νὰ τὸ καταθέσει. Ἕξι χρόνια πέρασαν. Ἂν δὲν ἔχῃ κάτι νὰ προσφέρῃ, ἂς μήν κάνῃ θόρυβο. Ἀρκετὰ πληρώσαμε τοὺς ἄδειους τενεκέδες.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.