Thursday 17 August 2023
Αντίβαρο
Δημήτρης Ζιαμπάρας Κοινωνία/Οικονομία

Γύφτικα σκεπάρνια

Γράφει ο Δημήτρης Ζιαμπάρας.

Πρωτογνώρισα τους τσιγγάνους ως φοιτητής στα 80s, στο ταξίδι με την αμαξοστοιχία Αθήνα-Θεσσαλονίκη· τότε που το ταξίδι διαρκούσε από 8-17 ώρες μέσα σε κουπέ 8 ατόμων. Συνήθως έκανα θαυμάσιες γνωριμίες στην διάρκεια αυτής της πολύωρης ταλαιπωρίας, εκτός μιας σκοτεινής και θυελλώδους νύχτας που η βροχή έπεφτε καταρρακτωδώς· τότε είχα την ατυχία να πέσω σε κουπέ με γύφτους, ενώ δεν μπορούσα να αλλάξω θέση: απίστευτη βρώμα και ανυπόφορη βαβούρα. Φίλος μου, κνίτης τότε που τους δικαιολογούσε· σήμερα μένει σε μονοκατοικία έξω από την Κόρινθο, έχουν, δε, μπουκάρει οι γύφτοι σπίτι του 2-3 φορές, την ώρα που κοιμάται με την οικογένειά του — έχει πολλάκις αναθεωρήσει τις τότε ταξικές αναλύσεις του. Στον στρατό φυσικά έβγαιναν μαζικά Ι5· ανίκανοι να υπηρετήσουν (δεν είχε νόημα άλλωστε η θητεία τους).

Μετέπειτα, τους γνώρισα σε ελάχιστες περιπτώσεις ως πελάτες. Σε μια σοβαρή υπόθεση που μοιραζόμουν με έναν άλλο συνάδελφο, τον ξύπνησαν το πρωί πριν το δικαστήριο καμιά 10αριά αγροτικά με κόρνες κάτω από το σπίτι του φωνάζοντάς τον να κατέβει· έκτοτε με απέφευγε ο συνάδελφος και εγώ αυτούς. Αργότερα έμαθα πως χτύπησαν μια εξαιρετική συνάδελφο —έγκυο κιόλας— που αναλάμβανε γύφτους, επειδή έχασε ένα ποινικό δικαστήριο. Οι περισσότεροι από αυτούς βιοπορίζονται από το έγκλημα: κυρίως ναρκωτικά και όπλα. Αρκετοί εξ αυτών έγιναν πλούσιοι και αλαζόνες· πλέον δεν υπάρχει περίπτωση ακόμη και ευκαιρίες εργασίας να τους δωθούν να τις αποδεχτούν· θα εργάζονται 5 φορές σκληρότερα για 10 φορές υποπολλαπλάσια χρήματα. Παντρεύονται πολύ νέοι 12-13 χρόνων· στα 35τους μοιάζουν με 55, ενώ έχουν ήδη εγγόνια· συνήθως δεν ζουν πολλά χρόνια.

Επίσης, τους έζησα ως συνεργάτες· δικαστικός αντιπρόσωπος σε διπλές εκλογές στο Ζεφύρι, όπου στην διάρκεια της εκλογικής διαδικασίας έπεφταν συνέχεια πυροβολισμοί. Λόγω ότι χρειαζόμουν εφορευτική επιτροπή για την διπλή καταμέτρηση, καλόπιανα κάποιες γύφτισες για να βγάλουν δουλειά. Τις έριξα στο φιλότιμο, αφήνοντας τες να πάνε το μεσημέρι στα σπίτια τους για να επιστρέψουν το απόγευμα· με εντυπωσίασε που επέστρεψαν — αδυνατούσαν όμως να κάτσουν με στοιχειώδη πειθαρχία και συγκέντρωση σε ένα τραπέζι για να κάνουν απλά πράγματα όπως το άνοιγμα φακέλων. Παρ’ όλα αυτά τις κρατούσα, γιατί διασκέδαζα αφάνταστα να τις παρατηρώ να συγκρούεται μέσα τους το φιλότιμο (να μην φανούν ανάξιες της εμπιστοσύνης μου — στους λευκούς συμπατριώτες μας το εύρισκα πιο δύσκολα αυτό), με την ίδια τους την φύση που αδυνατούσε να δεχθεί περιορισμούς· φυσικά κάποια στιγμή δεν άντεχαν να με διασκεδάζουν άλλο και έφυγαν. Φαντάζομαι και αυτές με την σειρά τους διασκέδαζαν με την δική μου αγωνία βγει η δουλειά σωστά και στην ώρα της.

Η ψυχοσύνθεσή τους είναι απαγορευτική οποιασδήποτε συνεργασίας για την επίτευξη συλλογικού στόχου, ο καθένας τους εργάζεται κατά μόνας, ενώ ποτέ στην ιστορία τους δεν σχημάτισαν κάποια μορφή πολιτικής εκπροσώπησης (ως επαγγελματικές εξαιρέσεις έχω γνωρίσει τσιγγάνο δικηγόρο και νοσηλεύτρια, που δεν έχουν όμως σχέσεις με την φυλή). Οι δεξιοαριστερές φιλελέδικες ανοησίες περί περιθωριοποίησής τους, θέλουν να αγνοούν το γεγονός ότι αδυνατούν όλες οι φυλές να υιοθετήσουν τις αξίες —και ως εκ τούτου τα κριτήρια αξιολόγησης— ενός μόνο τρόπου ζωής. Γιατί νομίζετε πως οι Αμερικανοί έφερναν μαύρους για σκλάβους και δεν έπαιρναν τους ιθαγενείς ινδιάνους που είχαν δίπλα τους κατά εκατομμύρια; Διότι όταν έβαζαν τους ινδιάνους να δουλέψουν αλυσοδεμένοι ή τους περιόριζαν στον χώρο πέθαιναν· έτσι απλά. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τους τσιγγάνους (εμείς κάνουμε για δούλοι, ειδικά όσοι από εμάς δεν το ξέρουμε — αυτοί δεν κάνουν, είτε το ξέρουν, είτε όχι).

Γενικώς, το επίπεδό τους είναι απελπιστικά χαμηλό (δεν γνωρίζουν καν την ημερομηνία γέννησής τους). Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταπόδειξη στις κοινωνιολογικές θεωρίες της ενσωμάτωσης (Βρετανικές ονειρώξεις) και αφομοίωσης (Γαλλικές ονειρώξεις) από το ιστορικό παράδειγμα για χιλιετίες της αναφομοίωτης τσιγγάνικης φυλής στις Ευρωπαϊκές κοινωνίες. Δεν έχουν καμιά διάθεση εκπαίδευσης, ούτε καμιά έφεση στα γράμματα. Είναι δε οι μεγαλύτεροι φυλετιστές, μιας και δεν αποδέχονται καμιά επιμιξία με ξένο ή ξένη. Ακόμη και τσιγγάνοι σύμβολά τους όπως ο τραγουδιστής Μανώλης Αγγελόπουλος που παντρεύτηκε λευκή, ποτέ δεν του το συγχώρησαν· αναμφισβήτητα είναι πολύ περήφανοι για την φυλή τους (και μπράβο τους!). Συνάντησα ακόμη και τσιγγάνους που ήρθαν Ελλάδα από Αλβανία (ναι, υπάρχουν Αλβανοί τσιγγάνοι), στους οποίους οι ντόπιοι τσιγγάνοι απαγόρεψαν να μείνουν στους καταυλισμούς. Αισθάνονται την φωνή του αίματος τόσο δυνατή, όσο αδύνατη την φωνή της λογικής. Και αν η έλλειψη πόρων είναι η μάνα της μικροεγκληματικότητας, τότε σίγουρα η έλλειψη λογικής είναι ο πατέρας.

Μεγαλύτερη ανοησία από την ονομασία «Ρωμά» δεν υπάρχει, οι ίδιοι οι τσιγγάνοι δεν αναγνωρίζουν τους εαυτούς τους με αυτό το όνομα. Παλαιότερα, είχαν θετική συμβολή στην οικονομία του τόπου: σιδεράδες, πεταλωτές, γανωματάδες, καλαθοπλέκτες και πανηγυριτζήδες (ποτέ δεν άντεχαν να κάνουν αγροτικές ή κτηνοτροφικές εργασίες, ενώ ανέκαθεν είχαν έφεση στην μικροεγκληματικότητα). Σήμερα αυτά τελείωσαν και αδυνατούν να προσαρμοστούν στις νέες οικονομικές συνθήκες που απαιτούν συνεχή εκμάθηση (εδώ εμείς και δυσκολευόμαστε!). Πλέον ζουν σχεδόν αποκλειστικά από το έγκλημα, ενώ τους θερίζουν τα αφροδίσια νοσήματα.

Βέβαια πριν αρχίσουμε να καμαρώνουμε σαν γύφτικα σκεπάρνια για την υπέρτερη νομιμοφροσύνη μας, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με την επικρατούσα κοινωνική ηθική θεωρούμε: εγκληματικό να πουλήσει ναρκωτικά ο γύφτος· αντιδεοντολογικό να κάνει χειρουργεία χωρίς λόγο ο γιατρός· παράτολμο να πλαστογραφήσει μια διαθήκη ο δικηγόρος· τολμηρό να εκβιάσει για χρήματα ο εφοριακός· δικαίωμα να σκοτώσει το κυοφορούμενο έμβρυό της η έγκυος· δημοκρατία η βιομηχανία κατασκευής παραμυθιών με πεντάμορφες και τέρατα από τα ΜΜΕ· και μεγαλειώδες να κλέψει έναν λαό ο Σώρρος. Η κοινωνική απαξία μειώνεται, όσο η βαρύτητα του εγκλήματος αυξάνει: ο εγκληματίας καταλήγει φυλακή — ο μεγαλοεγκληματίας γράφει ιστορία.

Υπάρχει λύση με το πρόβλημα των τσιγγάνων; Όχι. Όπως στις σύγχρονες εθνικές οδούς δεν προβλέπονται λωρίδες για κάρα και πεζούς, έτσι και οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής δεν προβλέπουν θέση για δυσπροσάρμοστους ανθρώπους — το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από αυτό που νομίζουν οι φιλελέδες. Επιβάλλεται, λοιπόν, να τους δίδονται επιδόματα πρόνοιας για να διατηρούν κάποιο στοιχειώδες επίπεδο διαβίωσης (μεταξύ μας, βρίσκω οικονομικότερο και δικαιότερο να τρέφω τους τσιγγάνους, παρά τις στρατιές συνομήλικών μου με πρόωρες συντάξεις «γήρατος»· ξέρω, δεν φταίνε αυτοί — ούτε όμως και εγώ). Απαραίτητες επίσης οι επιχορηγούμενες θέσεις απασχόλησης και εκπαίδευσης, επιπέδου οικονομίας 19ου αι. — όχι φυσικά για παραγωγική εργασία ή επιμόρφωση, αλλά για να περνάνε την ώρα τους. Αναπόφευκτη δυστυχώς και η συνεχής παρακολούθηση των καταυλισμών από ισχυρές δυνάμεις πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος, με μηδενική μάλιστα ανοχή· καθώς η ροπή τους προς την παραβατικότητα είναι εγγενής, ενώ προς την εκπαίδευση ανύπαρκτη. Σε έναν κόσμο που όλοι είναι ένοχοι, η πραγματική αμαρτία είναι η βλακεία και από αυτή έχουν μπόλικη. Οι τσιγγάνοι ως πραγματική μειονότητα (όχι φαντασιακή όπως κάποιοι άλλοι) χρήζουν της προστασίας μας, γιατί διαβιούμε όλοι κάτω από τον ίδιο ουρανό — έστω και αν δεν βλέπουμε όλοι τον ίδιο ορίζοντα.

Η εκπληκτική ελλαδική φύση θα καταντούσε βαρετή, αν τα μόνα πουλιά που επιτρέπονταν να κελαηδούν ήταν τα αηδόνια και οι καρδερίνες.

Sent from my Samsung device

22 comments

Πατριώτης 15 June 2017 at 19:51

Ωραίο το άρθρο σας, κ. Ζιαμπάρα, αλλά να σάς κάνω κι εγώ μία ερώτηση:

Γράφετε “Οι τσιγγάνοι ως πραγματική μειονότητα (όχι φαντασιακή όπως κάποιοι άλλοι) χρήζουν της προστασίας μας”

Εμάς ποιος θα μάς προστατεύσει από τούς Τσιγγάνους; Πιστεύω ότι γράψατε το άρθρο παρακινούμενος από τα τελευταία συμβάντα στο Μενίδι.

Οι Τσιγγάνοι πάντα, όπως σωστά γράψατε, παρουσίαζαν μιαν μικροεγκληματικότητα. Έκλεβαν κανένα πορτοφόλι, απλωμένα ρούχα κλπ. Από το 1990 και μετά, με την έλευση των Αλβανών στην Ελλάδα, με τούς οποίους τακίμιασαν, το έχουν ρίξει στο βαρύ έγκλημα (όπλα, ναρκωτικά, διαρρήξεις, ακόμη και φόνους). Αυτά όλα, βέβαια, με ευθύνη τής ελληνικής πολιτείας, η οποία όσο περνά ο καιρός, εφαρμόζει όλο και ηπιότερα τον νόμο, κατά τρόπον που η χώρα μας, αφού πρώτα έγινε ξέφραγο αμπέλι, τώρα μετετράπη και σε “παιδική χαρά” πάσης φύσεως κακοποιών στοιχείων, άρα και των Γύφτων. Σήμερα οι Τσιγγάνοι είναι μία άκρως προβληματική μειονότητα, αφού, όπως παραδέχτηκε και ο υφυπουργός ΠΡΟ-ΠΟ, οι καταυλισμοί των είναι άβατο για την ΕΛΑΣ.

Reply
Δημήτρης Ζιαμπάρας 15 June 2017 at 23:44

Η αστυνομία θα μας προστατέψει. Ποιος άλλος; Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβλήματα με τους τσιγγάνους. Δεν είμαστε οι μόνοι.

Reply
brigita 16 June 2017 at 11:48

Ωχ! Βόηθα, Παναγιά!…

Reply
Πατριώτης 16 June 2017 at 15:17

Οι ευρωπαϊκές χώρες, όμως, κ. Ζιαμπάρα, έχουν αστυνομία και δεν νομίζω ότι εκεί υπάρχουν άβατα γι αυτήν.
Όταν υπουργός ομολογεί ότι οι καταυλισμοί είναι άβατα και δεν παραιτείται, τι περιμένετε;

Reply
Πέτρος 16 June 2017 at 16:39

Ποια Αστυνομία κε Ζιαμπάρα? Έτσι όπως τους έχουν αφήσει επί χρόνια ανεξέλεγκτους, τώρα για την Αστυνομία είναι αργά. Ας κατεβεί ο στρατός να κυκλώσει τον καταυλισμό με μερικά τεθωρακισμένα που να σημαδεύουν πάνω τους τα κανόνια και να τους καλέσουν να πετάξουν τα όπλα και να παραδοθούν. Μετά να μπουκάρουν στον καταυλισμό καμμιά 200σαριά φαντάροι καταδρομείς και να τον κάνουν φύλλο και φτερό από όπλα και ναρκωτικά (στους μπάτσους δεν έχω εμπιστοσύνη, θα τα πάρουν για να τα πουλήσουν)..

Reply
Πατριώτης 16 June 2017 at 16:45

Πέτρο, τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιτήδειους κώλους. Και τέτοιοι ασφαλώς δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Λοιπόν, … όνειρα θερινής νυκτκός κι ευχολόγια.

Επίσης, να ρωτήσω τον κ. Ζιαμπάρα, αν γνωρίζει άλλη ευρωπαϊκή ή μη χώρα, που να έχει τέτοιο χοντρό πρόβλημα με τούς Γύφτους, όπως η Ελλάδα. Δεν έχω ακουστά, αλλά και δεν νομίζω.

Reply
Δεξιός 16 June 2017 at 16:47

Διαφωνώ με την υλιστική-φυλετική προσέγγιση του Ζιαμπάρα. Μολονότι ομολογώ πως πέρα από το βιβλίο “Des Bohémiens et de leur musique en Hongrie” του μεγάλου συνθέτη και πιανίστα του 19ου αιώνα F. Liszt, όπου εξηγεί αναλυτικά το πώς η τσιγγάνικη μουσική επηρέασε και διαμόρφωσε την ουγγρική μουσική επιτρέποντας να εκφραστεί η εθνική ψυχή, κατά τα άλλα δεν έχω μελετήσει σε βάθος την κοινωνία των Τσιγγάνων. Ωστόσο δεν προτίθεμαι να αποδώσω επιστημονική βαρύτητα στις απόψεις κάποιου κυρίου Ζιαμπάρα επειδή ταξίδεψε μαζί με Τσιγγάνους σε μια αμαξοστοιχία το ’80 ή επειδή κάποιος αθίγγανος πλάκωσε στο ξύλο κάποια συνάδελφό του.

Στα αλήθεια θέλεις να μας πείσεις πως το πρόβλημα της εγκληματικότητας οφείλεται στην παραδοσιακή, συντηρητική και αντι-δραστική κοινωνία των Τσιγγάνων και πως το μόνο άβατο στην Ελλάδα είναι αυτό; Γιατί βλέπω πως τις τελευταίες μέρες ξεσπάθωσαν όλοι οι “πατριώτες” της κακιάς ώρας εναντίον των Τσιγγάνων, οι ίδιοι αντιμνημονιακοί “πατριώτες” που ψήφισαν τους συμμορίτες του ΣΥΡΙΖΑ. Και αντί 40 χρόνια τώρα που οι πραγματικοί γύφτοι (ή μάλλον κωλόγυφτοι), ακροαριστεροί “αντεξουσιαστές”, ορφανά των ηττημένων συμμοριτών του ’46-’49, σκοτώνουν, καταστρέφουν δημόσια περιουσία, διαλύουν πανεπιστήμια, τρομοκρατούν και καταλύουν την Αστική Δημοκρατία, να μαζευτείτε 10,20 χιλιάδες να διαδηλώσετε εναντίον τους και να κατέβετε στα Εξάρχεια να τους κυνηγήσετε, ψηφίζετε το πολιτικό σκέλος της εγκληματικής αυτής οργάνωσης και μετά πάτε και διαδηλώνετε εναντίον των Τσιγγάνων που είμαι σίγουρος πως η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχει σχέση με την μαφία της Αττικής.

Όχι λοιπόν κύριε Ζιαμπάρα και κάθε κύριε Ζιαμπάρα. Δεν είναι “αναπόφευκτη δυστυχώς και η συνεχής παρακολούθηση των καταυλισμών από ισχυρές δυνάμεις πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος, με μηδενική μάλιστα ανοχή”. Αναπόφευκτη είναι η συνεχής παρακολούθηση των Εξαρχείων και του αριστερού συμμοριτισμού από ισχυρές δυνάμεις πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος με μηδενική ανοχή και, πίστεψέ με, αυτό θα το δεις από την αντι-καραμανλική, αντι-κομμουνιστική Δεξιά και μάλιστα λίαν συντόμως.

Reply
ΝΚ 16 June 2017 at 19:18

Καλά, φάτε τώρα Μπαλαμοί τις ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ* ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ που ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση και την άλλη φορά να μην ξαναλερώσουν τα πτώματα των παιδιών σας τις αγνές τσιγγάνικες σφαίρες…

*Πχ εισαγωγή σε σχολές που δεν πιάνουν την βαθμολογία, λόγω τσιγγάνικης καταγωγής.
Ε, λογικό , αφού σκοτώνουμε τα αθώα παιδιά τους.

-Πως; Τι;
Μαθαίνω ότι τελικά αθίγγανοι σκότωσαν μπαλαμόπαιδο.

Δεν πειράζει, πάλι οι Έλληνες φταίνε για την Αριστερά, ας φάνε τις ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ και ΣΚΑΣΜΟΣ.

Έτσι μπράβο.

Reply
leon11gr 16 June 2017 at 21:23

Η Γαλλία επί Σαρκοζύ απέλασε ένα μεγάλο μέρος στη Ρουμανία το 2010
http://www.tanea.gr/news/world/article/4589693/?iid=2

Reply
Πατριώτης 17 June 2017 at 14:36

@ leon11gr

Αυτοί ήσαν Ρουμάνοι υπήκοοι. Πιο μπροστά είχε βάλει αρχή να τούς απελαύνει η Ιταλία, με πρωθυπουργό τον Μπερλουσκόνι.

Έστω υπ’ όψιν, ότι στο Μενίδι και όχι μόνο, έχουν βρει καταφύγιο πολλοί Βούλγαροι κι ακόμη περισσότεροι Αλβανοί Γύφτοι (κανείς δεν γνωρίζει αν είναι όλοι δαύτοι μόνο Γύφτοι), οι οποίοι, ως φαίνεται, διαθέτουν και βαρύ οπλισμό. Γι αυτό η αστυνομία δεν τολμά να επέμβει, φοβούμενη τα “χειρότερα”. Το δε εμπόριο ναρκωτικών πάσης φύσεως πάει σύννεφο. Δηλαδή, αφήνει η αστυνομία την πληγή να κακοφορμίζει και … όπου βγάλει. Αυτή η αστυνομία θα μάς προστατεύσει; Σωθήκαμε!

Reply
ΘΑΝΟΣ 17 June 2017 at 19:11

Αγαπητε κ Ζιαμπάρα ενδιαφέρον το άρθρο σας και δειχνει αληθινα την συγχρονη πραγματικοτητα όσων γυφτων δεν θέλουν να εκπολιτιστούν..
Φυσικα υπαρχουν και αρκετες οικογενειες που εχουν αφομοιωθεί πλήρως και τα παιδια τους σπουδαζουν σε πανεπιστημια και εχουν αξιοπρέπεια και ήθος…
Δεν ξεχωριζουν σε τίποτα από τα υπόλοιπα ελληνοπουλα…
Οι γυφτοι των καταυλισμών και των γκετοποιημένων περιοχών παρουσιαζουν την εικόνα που περιγραφετε με γλαφυρο τροπο…

Θα διαφωνήσω μόνο σε ένα πράγμα…
Στο να τους δοθουν επιδόματα προνοίας… εκτός αν εννοείτε τα επιδόματα προνοίας που δίνονται και στους υπολοιπους άπορους πολιτες…
Διότι αν εννοείτε να δοθούν αποκλειστικά νέα επιδόματα προνοίας ΜΟΝΟ στους γυφτους τότε λυπάμαι αλλά αυτό είναι αντισυνταγματικό και προκαλεί κοινωνικες ανισότητες μεταξυ των ελληνων πολιτων που πεινούν και των γύφτων…

Επίσης βρίσκω απαραδεκτο το να μην υπηρετουν κανονικα οπως όλοι την πατρίδα και να τους δινουν χαρτι Ι5….
Το να υπηρετεις δεν προυποθετει εξειδικευμενες γνωσεις…
Απλά αγάπη προς την πατρίδα…
Αν οι γυφτοι που περιγράφετε δεν την διαθέτουν, τότε απλά χαρτί αλλοδαπού αφαίρεση ιθαγενειας και απέλαση προς αγνωστη κατεύθυνση…

Δεν πιστεύω να σας φαίνεται σαν ρατσιστικο ή σκληρό;
Είναι απλα δικαιο….
Η κοινωνία μας δεν εχει περιθωρια να θρεφει κηφηνες και παράσιτα που στο τελος τελος την μισουν…
Ετσι λυνεται το προβλημα με απλο τρόπο…

Και να ειστε βεβαιος ότι αν η ελληνικη πολιτεία εφάρμοζε πιο αυστηρά τους νόμους της τοτε το θεμα θα ειχε ηδη λυθεί…
Δυστυχως καποιους υψηλα ιστάμενους τους βολεύει το εγκλημα και το συντηρούν παντοιοτρόπως… και μαζι με αυτό και τους παράνομους παραβατικούς γύφτους που το αγαπούν…..
Σας ευχαριστω

Reply
NF 18 June 2017 at 11:21

@Δεξιος

Χωρις να το ξερεις, εισαι ενας ψευδοδιανοουμενος αριστεροκουλτουριαρης.

Σκότωσε τους συγγενεις σου και αυτοκτόνησε!

Reply
NF 18 June 2017 at 11:32

Τα πραγματα ειναι πολυ χειροτερα απο οτι λεει ο κ. Ζιαμπαρας.

Για παραδειγμα, ειναι ανυπολογιστη η ζημια που προκαλουν οι τσιγγανοι σε βαρος της Εθνικης Οικονομιας, λογω της φθορας που προκαλουν σε παραγωγικες υποδομες. Ειναι ιδιαιτερα δραστηριοι στην κλοπη και λαθρεμπορια μεταλλων. Αποξηλωνουν και κλεβουν καλωδια και μηχανηματα απο βιοτεχνικες/βιομηχανικες εγκαταστασεις, σωληνες και αλλα υλικα απο γεωργικες καλλιεργειες κλπ, για να παρουν σιδηρο και χαλκο τα οποια στη συνεχεια πωλουν στο λαθρεμποριο ως σκραπ.

Και βεβαια κλεβουν απο τους δημους και τη ΔΕΗ το ρευμα και το νερο που χρησιμοποιουν στους καταυλισμους τους.

Reply
Δεξιός 18 June 2017 at 16:37

@NF

Εγώ ξέρω καλά τι είμαι, δεν χρειάζομαι εσένα να μου το μάθεις αντιμνημονιακέ “Δεξιέ πατριώτη”.
Άντε πήγαινε διαδήλωσε τώρα κατά των Τσιγγάνων και μετά, μαζί με τους δικούς σου συγγενείς, τους “δημοκρατικούς” αντιμνημονιακούς κωλόγυφτους των Εξαρχείων, πηγαίνετε, Καραμανλικοί και συριζαίοι μαζί, εκεί που ανήκετε: στο Gay Pride 2017.

Reply
NF 19 June 2017 at 03:47

@Δεξιος

Η ΝΔούλα εδωσε βροντερο παρων στο gay pride parade, εστειλε μαλλιστα και επισημη αντθπροσωπεια!

http://www.protothema.gr/politics/article/688312/vasilis-kikilias-i-nd-ekprosopithike-sto-gay-pride/

Ο δε Κουλης ειχε δηλωσε οτι διαφωνει μεν με την υιοθεσια παιδιων απο….”ομοφυλα ζευγαρια”, αλλα σε μια 10ετια το….. ξανασυζητα

Reply
Kostas A. Dimopoulos 22 June 2017 at 21:13

Άντε ρε NF !!!

Που χάθηκες…με πρόλαβες τώρα…αυτό το “Δεξιός” πριν από το σχόλιο (16 June 2017 at 16:47) πολύ με τάραξε….

Reply
NF 23 June 2017 at 11:31

@Kostas Dimopoulos

Τι να σου πω φιλε μου! Αν αυτος ειναι “Δεξιος”, εγω ειμαι αναρχοκομμουνιστης, και δη Μ-λ !

Reply
admin 26 June 2017 at 11:19

Προς σχολιαστές: αν είναι τόσο δύσκολο να συζητάτε χωρίς να απευθύνετε υβριστικές λέξεις ο ένας στον άλλο, καλύτερα να μην συζητάτε. Εδώ τουλάχιστον.

Τρία σχόλια σ’ αυτό το νήμα και ένα σε άλλο νήμα (του Δεξιού, Ελευθέριου και Κώστα Δημόπουλου) δεν εγκρίθηκαν για δημοσίευση.

Η συζήτηση για το ποιος και πώς ξεκίνησε η εκτράχυνση είναι περιττή, άσκοπη και αδιάφορη.

Μπορείτε όλοι να εκφράζετε τα επιχειρήματά σας εντός ευπρεπών ορίων. Παρακαλώ να προσπαθείτε να το κάνετε από δω και πέρα.

Ανδρέας.

Reply
Δεξιός 26 June 2017 at 16:12

Κατανοώ την θέση του κ.Σταλίδη και έτσι δεν παραπονούμαι για την διαγραφή των σχολίων μου. Καταλαβαίνω την αντίθεση του διαχειριστή στην ανταλλαγή προσωπικών επιθέσεων, η οποία πηγάζει από την ακλόνητη πίστη του στον ορθολογισμό. Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσω πως οι πολιτικές συζητήσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους την ιστορική εμπειρία, και αυτή η τελευταία έχει αποδείξει π.χ. πως ο κ.Τσίπρας έχει γίνει πρωθυπουργός ακριβώς επειδή οι ιδεολογικοί του αντίπαλοι δεν του απαντούσαν στο επίπεδο στο οποίο διαλεγόταν.

Reply
Ελευθέριος 26 June 2017 at 18:34

Σεβαστή η θέση του διαχειριστή κι επιτέλους αναγκαία η παρέμβασή του, γιατί ορισμένα σχόλια (και δικών μου συμπεριλαμβανομένων), είχαν εκτραχυνθεί σε καθαρά προσωπικές ύβρεις.
Οι δικαιολογίες περιττεύουν, απ’ την πλευρά μου έστω εκ των υστέρων τα αναιρώ. Η ένταση της αντιπαλότητας με ορισμένους – είτε λόγω αποστροφής χαρακτήρων είτε πολιτικών τοποθετήσεων – ενίοτε οξύνεται και φθάνει την εχθρότητα σε βαθμό ανεπιθύμητο, πράγμα που εντέλει γίνεται επιβαρυντικό και δυσάρεστο για τρίτους αλλά και για μένα τον ίδιο. Γι’αυτό, αν θα συνεχίσω κατά περίσταση να σχολιάζω μέσα δώ, θα αποφεύγω εφεξής τις κακοτοπιές, με το να πάψω να ανταλλάσσω οτιδήποτε με αυτούς που αποδεδειγμένα θεωρώ ότι διάλογος δεν γίνεται. Ας κάμουν κι αυτοί απ’ την πλευρά τους το ίδιο.

Reply
Kostas A. Dimopoulos 26 June 2017 at 20:44

Hi admin,

Επιτέλους έδωσες σημεία ζωής…Σεβαστή η άποψή σου. Όχι όμως και όσων έσπευσαν να “απολογηθούν..”

Καλό θα ήταν να ρίχνεις πιο συχνά από καμιά ματιά ή να βάλεις τα φίλτρα που έχει ένα mail-marshall… Θα γλυτώσεις από πολλά έτσι.

Reply
ρεμαλι 2 July 2017 at 22:11

η λογικη του αρθρογραφου μου θυμιζει την λογικη των Ελληνικων κυβερνησεων που για να αλλαξει σταση η Τουρκια προσπαθουν να την χωσουν στην ΕΕ. καλα κρασια

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.