Επιστολή περί Αγίας Λαύρας

Κύριε Σταλίδη, παρακαλώ να το δημοσιεύσετε

 

 

 

Επειδη το εκτρωμα του ΣΚΑΙ, εγινε αφορμη να περασουμε από  την μια υπερβολη, την πληρη αρνηση του εθνους από τον Βερεμη , στο αντιθετο,  στην  υπερασπιση αναληθων γεγονοτων,   ως ιστορικός βαλκανιολογος, αποφασισα να  αναφερω κι εγω αυτά που γνωριζω σχετικα με το θεμα.

 

Κατ΄  αρχας ειναι πολυ καλο το βιντεάκι με τις μαρτυριες περι της 25ης Μαρτιου και της Αγιας Λαυρας, αλλα ειναι καπως: “Καποιον ειδα, που ειδε καποιον αλλον, που ακουσαν κατι  απο καποιον μπαρμπα…..”

 

Τη στιγμη που υπαρχουν τα απομνημονευματα του Π.Π.  Γερμανου, που λενε ΠΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΛΑΥΡΑ τις μερες που αναφερουμε, ποιος ο λογος να ψαχνουμε τον Φινλευ και τους αλλους;

 

Τωρα, γιατι γραφτηκαν στην ιστορια ετσι; Εξηγω (ως ειδικος, οχι ως απλος παρατηρητής).

 

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του  1821. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.

 

Η Επανάσταση ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου 1821  στο Ιάσιο  με την ευλογια του Μητροπολίτη Βενιαμίν του ιστορικου Λαβαρου (της σημερινης ελληνικης σημαίας της θαλλασης)   στον επισης ιστορικο Ι. Ναο των Τριων Ιεραρχων  (του 1560) του Ιασιου .

 

Αρχηγος της επαναστασης ηταν ο Πριγκιψ  (Κνεζ) Αλεξανδρος Υψηλαντης από το Κιεβο της Ρωσιας.

 

Οι Καλαβρυτινοι  και καποιοι Πελοπονησιοι λενε σημερα ότι δεν επροκειτο περι επαναστασης αλλα περί αντιπερισπασμού(;;;). Αυτό είναι ψευδές υποβολιμαίο και  κακόβουλο. Παραχαράσσει το ίδιο όπως παραχαρασει  ο Βερεμης και ο Σκαι.

 

Το σχεδιο  της Φιλικης ηταν να ξεκινησει από εκει η επανασταση (γιατι και απο στρατηγικης αποψης και μονο είναι παιδαριώδες και  ανοητο να ξεκινησει μια επανάσταση από την Πελοποννησο),   των ενωμενων δυναμεων  Σερβων- Ελληνων και λοιπων Χριστιανών της Μολδοβλαχίας, Βουλγαριας… εχοντας την πλάτη τους προστατευμενη από τους Ρώσους  και τον αορατο αρχηγο της ΦΙΛΙΚΗΣ τον Κωνσταντιν Κωνσαντινοβιτς Ροδοφοινίκιν (Φοινικα της Ροδου) Αναπληρωτη Υ.Εξ. της Ρωσιας και πρώτο τη τάξει μυστικοσυμβούλου του Τσάρου.

 

Η 25 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΟΙ.

 

Γεγονοτα που επινοηθηκαν απλα και μονο για να εχει ενας συγκεκριμένος τοπος την ύψιστη τιμη να ονομαζεται ΚΟΙΤΙΔΑ!

 

Και για να διαιωνίσουν οι προεστοί αυτου του τοπου την πολιτικη τους καριερα εις το διηνεκές.  Ακομα και σημερα υπαρχουν πολιτικοι με το όνομα Ζαΐμης, Λόντος και Φωτήλας. Ακομα και προσφατα, όταν ο Καραμανλης προτεινε στον μανιάτη Βαρβιτσιωτη να αποσυρθει, για να βαλει τον γιο του στην θεση του, ελαβε ως απαντηση: « Αυτό το μαγαζι το εκτισα εγω …»   (δημοσιευτηκε σε ολες τις εφημεριδες. Μαγαζι βεβαια εννοουσε την Ελλαδα. Ετσι την ειδαν κι ετσι την εβλεπαν καποιοι την Ελλαδα. Απο παντοτε! Κι ο Βαρβιτσιωτης πατερας  εγινε Ευρωβουλευτης χαριν του «μαγαζιου»).  Ολοι αυτοι  λοιπον δημιουργησαν μια παραδοση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για δικο τους πολιτικο οφελος .

 

 

 

ΣΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ

 

Ο εορτασμος  της 25ης Μαρτίου ως ημέρας που ξεκίνησε η Επανάσταση του ΄21 πραγματοποιήθηκε με το διάταγμα 980 του βασιλιά Όθωνα στις 15 Μαρτίου 1838. Την ίδια χρονιά έγινε και ο πρώτος επίσημος εορτασμός.

 

Συμβατικη ημερομηνια, που επιλεγη  επειδη ήταν η μερα του Ευαγγελισμου! (Διπλη εορτη)

Η προαναφερομενη παραφιλολογία δημιουργησε την  παράδοση σύμφωνα με την οποία η Επανάσταση ξεκίνησε από τη μονή της Αγίας Λαύρας των Καλαβρύτων και ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε τη σημαία του Αγώνα. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει μιας και την ημέρα αυτή ο Π. Π. Γερμανός βρισκόταν στα Νεζερά  της Αχαΐας, όπως ο ίδιος γράφει στα απομνημονεύματά του. (εκτος κι αν γραφει ψεματα στα απομνημονευματα του).
Το ότι ο Π.Π. Γερμανος δεν σήκωσε κανενα λαβαρο και δεν κηρυξε τιποτε στα Καλαβρυτα στις 25 Μαρρτιου, δεν μειωνει την προσωπικη του δραση και προσφορα, ουτε και της Εκλησιας. Ο Π.Π. Γερμανος ηταν ο Γενικος Εφορος της Φιλικης Εταιρείας στην Πελοπονησο. Ηταν δηλαδη η υπατη αρχη  του ξεσηκωμου και δεν κρινεται από ένα τυχαιο και ανυπαρκτο γεγονος που καποιοι αλλοι    (πολιτικαντηδες) επινοησαν. Ηταν και παραμενει εθνεγερτης!

 

 

 

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

 

Η χρηματοδοτηση  είναι απειρως  το σημαντικοτερο πραγμα  σε μια επανανσταση.

 

ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ, ΓΙΑ ΟΛΑ,  μα κανεις δεν μας ειπε μεχρι σημερα το σημαντικοτερο: ΠΟΙΟΣ ΧΡΗΜΟΤΟΔΟΤΗΣΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του 1821; (Για την χρηματοδοτηση της  επαναστασης του Λενιν  ακομα και για τις χρηματοδοτησεις τρομοκρατικων ομαδων εχουν γραφτει χιλιαδες τομοι).

 

Τρια χρονια υπο κατοχη ηταν η Αθηνα (1941-1944) και θρηνησε 700.000 νεκρους απο την πεινα!!!

 

Γιατι 8-10 χρόνια επαναστασης, οπου δεν σπερνονταν τιποτε, οπου ολοι οι αντρες ηταν στα βουνα και η γη καμενη κι ερημη, οπου χρειάζονταν μπαρουτι, βολια, κανόνια, φαγητο, ρουχα…. ( μην αναφερει κανεις το φολκλορ του μπαρουτομυλου της Δημητσάνας), οπου οι οπλαρχηγοι και οι στρατιωτες επαιρναν μισθο (οποιον μισθο) για να συντηρηθουν και να συντηρησουν  οικογένειες…

 

ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕ; (Σας λεει κατι το «Εθνικοι Ευεργετες», που φυσικα ηταν ολοι Μακεδονες και Ηπειρωτες. Ανθρωποι που ρευστοποίησαν ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ, ΚΑΡΑΒΙΑ, ΕΜΠΟΡΙΚΑ… στην Ρωσια, στην υπολοιπη Οθωμανια, και την Αυστρουγγαρια για τον αγωνα).

 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟ.

 

Τον Τατσόπουλο τον συναντησα τον Οκτωβριο στον «Πατακη» επι της Ακαδημιας.  Μιλησαμε για την εκπομπη που ετοιμαζονταν. Του ειπα ότι θα του στειλω μερικα στοιχεια. Μου ειπε ότι δεν συμμετεχει στα κειμενα. Ωστοσο του τα εστειλα.

 

Αυτουσια η επιστολη μου παρακατω.

 

 

Αγαπητέ Πέτρο

 

Θα σου πω για το 1821, που  μιλησαμε και είπαμε  πολύ  λίγα.

 

Η  επιστημονική διαδικασία δημιουργίας των εθνών στην Ευρώπη, ξεκινάει μεν από την Γαλλική Επανάσταση, με την προσθήκη του υποκειμενικού κριτηρίου της Συνείδησης (στα αλλα τρια που γνωριζουμε απο τον Ηροδοτο), αλλά ουσιαστικά ξεκινάει από την ΔΡΑΣΗ του ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ. Με τον  οικονομικο πολεμο που κηρυξε στους Εβραιους και νικησε.

 

Μέχρι την εμφάνιση του, το εμπόριο  (με την μορφή παζαριών) ελέγχονταν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης από τους Εβραίους.

 

Η διδαχή του Κοσμά : “Όχι εμπόριο  τις Κυριακές αλλά τα Σάββατα” (την Εβραϊκή Αργία) ανέτρεψε τα  δεδομένα Πανευρωπαϊκά.

 

*Δημιουργείται για πρώτη φορά στην ιστορία  ελληνική αστική τάξη

 

* Η οποία  χρηματοδοτεί τον ελληνικό διαφωτισμό (δημιουργεί σχολεία).

 

*Ο διαφωτισμός δημιουργεί την εθνική συνείδηση

 

* Η εθνική συνείδηση οδηγεί στην Εθνική Επανάσταση

 

*Η οποία πάλι χρηματοδοτείται από την ιδια  αστική τάξη.

 

(Ο μύλος με τα μπαρουτοβόλια της Δημητσάνας, που εδωσε μπαρούτι στον αγωνα, είναι  δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα. Ακομη κι αν υπηρχε, δεν εφτανε η παραγωγη του ουτε για μυρωδια).

 

Τώρα.

 

Οι Μαθητές του πατροκοσμα (τους είπε όταν τους αντίκρισε, ότι από αυτούς θα προέρθει η ανάσταση του γένους, οι Βλάχοι, ήταν οι αστοί, που δημιούργησαν και χρηματοδότησαν όλα τα ανωτέρω. Επίσης αποτελέσαν και τον μεγαλύτερο όγκο των κλεφταρματωλων και του επαναστατικού στρατού, μαζί με τους Σουλιώτες και τους Αρβανίτες. 1250  ηταν οι Μποτσαραιοι το 1821,  μολις 56 ατομα το 1830). ( Οι Αρβανιτες ηταν Ελληνες βεβαια γι αυτο και πολεμησαν για την Ελλαδα)

 

 

Κέντρα που συνετελεσθη  αυτή η διαδικασία της εθνικης αναγεννησης ήταν:

 

 α ) “Αι Νεαι Αθήναι”, η Μοσχοπολη των Βλάχων,

 

β) τα Γιάννενα, και

 

γ) η Πόλη.

 

Συνεχίζουμε.

 

Μετά την συνθήκη του  Καρλοβιτς και του Πασαροβιτς, οι Βλάχοι από την Ήπειρο και την Δυτ. Μακεδονία εξαπλωθήκαν σε όλη την Ευρώπη  (πλην Γαλλίας και Ιβηρικής) και την έλεγξαν ολοκληρωτικά στον οικονομικό της  τομεα.

 

·     Εκτός της Ελληνικής επανάστασης και του Ελληνικού Κράτους,  δημιούργησαν:

 

·      Την πρώτη εθνική αφύπνιση και πρωτη  εθνική επανάσταση στην Ευρώπη

 

·       Ο Μοσχοπολιτης Τραπεζίτης Θεόδωρος Τυρκας χρηματοδότησε το πρώτο λεξικό, αναγνωστικό και γραμματική της Σερβικής Γλωσσας. Και οι  Σέρβοι έκαναν – με ελληνικη χρηματοδοτηση- την ΠΡΩΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (1804).

 

·     Ακολούθησαν οι ΈΛΛΗΝΕΣ (έργο και αυτή  η επανάσταση  των ιδιων  Ελλήνων Αστών—  κι εδώ έχουμε  πάλι μια πρωτοτυπία , ότι η Ελληνική Επανάσταση είναι μεν η Δεύτερη εθνική επανάσταση στον κόσμο, αλλά η ΜΟΝΑΔΙΚΗ που δημιουργήθηκε από μια αστική τάξη που ζούσε  μακριά από την Ελλάδα).

 

·      Επίσης, οι Ζάππες χρηματοδότησαν  και το πρώτο λεξικό, αναγνωστικό και γραμματική της Ρουμανικής, και έτσι οι Ρουμάνοι γίνονται το τρίτο αφυπνισμένο  έθνος της Ευρώπης.

 

Αυτά φοβόταν ο Μετερνιχ και μισούσε τους Έλληνες. Το κακό παράδειγμα του Πατροκοσμα!!!!

 

Αυτα περίπου είναι το 1821.

 

Δημιούργημα του Πατροκοσμα, από τον οικονομικο του πολεμο με τους Εβραιους. Πολεμο τον οποιο κερδισε. Όπως δημιουργημα του είναι , σε προέκταση,  οι εθνικές επαναστάσεις και τα εθνικά κράτη ολόκληρης της Ευρώπης…

 

Όλα ξεκινησαν  στην Ήπειρο και την Δυτική Μακεδονία, από τους Ηπειρώτες και τους Δυτικομακεδονες (κυριως Βλαχους) μαθητές τού Κοσμά.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι δεν υπάρχει Πελοπονησιος, η Κρητικός η… Εθνικός Ευεργέτης…

 

 

 

Την ελληνική ιστορία της περιόδου την περιγράφω σε δυο βιβλία μου.

 

 

 

Α)  Στο “Κεφάλαιο και εθνική συνείδηση”. Ιδιωτική έκδοση κάποιας εταιρείας που το μοίρασε ως πρωτοχρονιάτικο δώρο σε συνεργάτες της το 2004 και,

 

 

 

Β) «Πατροκοσμας: Ποτε την Κυριακή», εκδοσεις Αρμός  πού έκανε πάταγο, αφού καποιοι απο την ιεραρχία το αποκήρυξαν  ως  Μαρξιστικό (ο Πατροκοσμας κυνηγήθηκε και από  μερος της επισημης εκκλησίας…)

 

 

 

Το γιατί μαθαίνουμε για την Πελοπόννησιο πειρατή,  τον  Μπεη,  τον υπαλληλο των Τουρκων, Πετρομπεη, που ζήτησε 1.000.000 χρυσά γροσια από την Φιλικη Εταιρεια ως προκαταβολή μαλιστα, για να συμμετασχει στον αγώνα, η για τον άλλον τον Πανουτσο τον Νοταρα, αυτόν που πηγε στο σπιτι του ο Μακρυγιαννης και εξ αιτιας του «συχαθηκε το ρωμεικο», ή τους αλλους που τα «πηραν όλα» μετα την ανεξαρτησια, όπως γραφει παλι ο Μακρυγιαννης (καλεσε και τον  Βλαχο Ηπειρωτη, Βαγγελη Ζαππα  η κυβερνηση, αλλα αυτος αρνηθηκε να παρει χρηματα η χωραφια, ως αγωνιστης και πρωτοπαληκαρο του Μαρκου Μποτσαρη. Έφυγε στην Μολδοβλαχια και από εκει αφησε αυτος και ο ανιψιός του την γιγαντια περιουσια τους  δωρεα, συμπληρωμα στον φυσικο  αγωνα που εδωσαν για την πατριδα).

 

Αυτοι κυβερνησαν λοπιπον, αυτοι εξακολουθουν  να  κυβερνουν, αυτωνων την εκδοχη για το 1821  τονιζουμε. Ειπαμε: θελουν να εχουν την υψιστη τιμη να ονομαζονται “κοιτιδα” και να απολαμβανουν ετσι πολιτκα και οικονομικα προνομια!

 

 

 

Ξέχασα να σου πω και για την αορατη αρχή της Φιλικής. Το Κωνσταντιν Κωνσταντινοβιτς Ροδοφοικιν, (Φοινικα της Ροδου)  Υπουργο, (αναπληρωτή του Νέσελροντ)  Εξωτερικων την εποχή του Ναβαρίνου και της ιδρυσης του Ελληνκου κρατους το 1929 κρατος που ιδρύθηκε  αποκλειστικά από την Ρωσία    (η Ρωσία ίδρυσε ΟΛΑ τα ορθόδοξα κράτη στον κόσμο).

 

Ο Ροδοφονιξ ηταν από την Ροδο, γεννηθηκε στο Κιεβο, προωθησε πολλούς Ελληνες, όπως   και τον  Καποδιστρια που τον εκανε  υψηλόβαθμο διπλωμάτη     (και όχι βεβαια υπουργο, όπως λενε οι αγραμματοι στην Ελλαδα).  Εγινε αναπληρωτης  Υπ.Εξ , αρμοδιος για το Βόστοτσνι ντεπαρτμέντ, κατοπιν Υπουργος κανονικος  για την τριετια (1827-1839)  και κατοπιν πρωτος τη ταξη μυστικοσυμβουλος  του  Τσαρου…

 

εγινε Θρύλος και λαικο τραγούδι σε όλους τους ορθόδοξους λαους της Βαλκανικης  (εκτος από την Ελλαδα, όπου έγινε θρύλος ο ληστης Πετρομπεης).

 

 

 

ΚΑΙ η σχέση των ΕΛΛΗΝΩΝ με τους ΠΑΛΑΙΟΕΛΛΑΔΙΤΕΣ

 

ΟΙ ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ

 

Είναι ενδεικτικό της «εθνικής συνείδησης» που είχαν, το γεγονός ότι, το μεγαλύτερο πρόβλημα των πολιτικών και των αστών  του πρωτου ελληνικου κρατους   μετά την ανεξαρτησία, έγινε το θέμα των «Ετεροχθόνων» με αναρίθμητους προβληματισμούς εντός και εκτός κοινοβουλίου. Το θέμα δηλαδή αν έχουν δικαίωμα σε κείνο το αρχικο μικρό ελληνικό κράτος να εγκατασταθούν να ζήσουν, να πολιτευθούν και δραστηριοποιηθούν Έλληνες από την Ήπειρο, την Θεσσαλία, την Μακεδονία, την Πόλη, την Μ. Ασία … Οι «Ζαΐμηδες»  και οι «Νοταράδες»  που είχαν πιάσει τα πόστα της Αθήνας (κατά τον λόγο του Μακρυγιάννη, που εξ αιτίας αυτών «σιχάθηκε το ρωμαίικο»), βοηθούμενοι και από τις περιρρέουσες ιδεολογίες της εποχής, στις οποίες συμμετείχε ακόμα και ο Παπαρηγόπουλος, ο οποίος από την άλλη αγωνίζονταν,  να αποδείξει πως ο Φαλμεράυερ,  ήταν εσκεμμένα ανθέλληνας,  θεωρούσαν ως Έλληνες την καταγωγή μόνο όσους ζούσαν μέχρι την Λαμία και τους βορειότερους ως Έλληνες κατ΄ επιλογή τους!!!

 

Θαυμάστε την απάντηση που έδωσε στους «Ζαΐμηδες» ο σύντροφος του μεγάλου Ρήγα Φεραίου, ο Χριστόφορος Περαιβός, στην Εθνοσυνέλευση της 7ης  Μαρτίου 1844.

 

«..Λοιπόν οι Ζωσιμάδαι εκείνοι, οι στύλοι της ελληνικής αναγεννήσεως, δια τούτο εκκένωσαν τους θησαυρούς των εις την εκπαίδευσιν και τον φωτισμόν  του Έθνους όλου, δια να κηρύξωμεν σήμερον ότι Έλληνες δεν είναι οι Ηπειρώται; Λοιπόν το Σούλι το ηρωικόν Σούλι, δια τούτο δυο έτη εβάσταζε τον χείμαρον  εξήντα χιλιάδων  μαχίμων τουρκαλβανών, ετοίμων να πλημυρίσωσιν εις την αρχήν της επαναστάσεως την ήδη ελευθέρα Ελλάδα, δια να είπωμεν σήμερον, ότι οι Σουλιώται δεν έχουν ίσα δικαιώματα με τους λοιπούς Έλληνας; Λοιπόν η Θεσσαλία, η Μακεδονία, η Ήπειρος, δια τούτο ήσαν προπύργια του ελληνικου πολέμου;… Μη αδελφοί, δια το όνομα του Θεού! Ας μη προξενήσωμεν τοιαύτην ανίατον πληγήν εις την αγαπητήν πατρίδα! Μη , δια λόγους μικρούς εφήμερων συμφερόντων και παθών, θυσιάσωμεν συμφέροντα κοινά, γενικά, μεγάλα, αιώνια!!… Θα φιλονικούμεν ακόμα για το πόσους περισσότερους Έλληνας ν΄αποκλείσωμεν;»

 

 

Για να περάσουμε και στην κρατική  «επιστημονική» στήριξη του ανθελληνισμού του, με τον Πρόεδρο της Αρχαιολογικής Εταιρείας  Ρίζο Νερουλό, να δηλώνει  το 1841 ότι :  « Ο Φίλιππος έπραξε και κάτι άλλο από την νίκη (στην Χαιρώνεια) ΟΛΕΘΡΙΟΤΕΡΟΝ. Εγένησε τον Αλέξανδρον».

 

Τακτική βεβαια που ακολουθεί και σήμερα η Αθήνα, καθώς δεν θεωρεί τους ακόμα τους Μακεδόνες Έλληνες, αφού  πέραν της στήριξης που παρέχει στα Σκόπια, ακόμα και το Άγαλμα του Μεγάλου Αλέξανδρου  κρύβει επί 15ετια στις αποθήκες του Δήμου στον  Ζωγράφο,  αφού υπάρχουν αντιδράσεις τόσο από την σημερινή Αρχαιολογική Εταιρεία (γιατί άραγε αντιδρά  η Αρχαιολογική Εταιρεία;), αλλα και από την κυρία Μπακογιάννη, που ως Δήμαρχος ξήλωσε το βάθρο με την επιγραφή που έστησε ο κ. Αβραμόπουλος για τον ανδριάντα του Αλέξανδρου, επί των οδών Διάκου και Αμαλίας) και ως Υπουργός των εξωτερικών σήμερα απαγορεύει το στήσιμο του ανδριάντα!!!.

 

Στέφανος

 

Στεφανος Σωτηριου

 

Ιστορικος Βαλκανιολογος

.

 

(995) αναγνώσεις

One comment

  1. Είπατε: “Κατ΄ αρχας ειναι πολυ καλο το βιντεάκι με τις μαρτυριες περι της 25ης Μαρτιου και της Αγιας Λαυρας, αλλα ειναι καπως: “Καποιον ειδα, που ειδε καποιον αλλον, που ακουσαν κατι απο καποιον μπαρμπα…..”
    Τη στιγμη που υπαρχουν τα απομνημονευματα του Π.Π. Γερμανου, που λενε ΠΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΛΑΥΡΑ τις μερες που αναφερουμε, ποιος ο λογος να ψαχνουμε τον Φινλευ και τους αλλους;”
    Επειδή προφανώς έχετε πέσει θύμα παραπληροφόρησης σας παραπέμπω στ’ απομνημονεύματα του Π.Π.Γερμανού, ο οποίος μιλάει σε τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του, σελ. 25-30 των εκδόσεων ΔΡΟΜΕΥΣ 1996, όπου αναφέρει στη σελ. 28 στιχ.22 : “..όθεν μερισθέντες ανεχώρησαν εκ της Λαύρας, ο μεν Π.Π. ο Κερνίκης και Ανδρέας Ζαήμης δια τα Νεζερά, ο δε Ασημάκης Ζαήμης και Φωτήλας δια την Κερπινήν, ο δε Σωτήριος Χαραλάμπης και Σωτήριος Θεοχαρόπουλος δια Ζαρούχλαν..”.
    Οπως αναφέρει ο Π.Π.Γερμανός κληθείς από Πάτρα να μεταβεί στην Τριπολιτσά, το απέφυγε για να μην εγκλωβιστεί εκεί και παρέμεινε στη μονή αγ. Λαύρας από 08 έως και 18 Μαρτίου 1821. Οπότε ήταν στην αγ. Λαύρα. Στις 17 Μαρτίου ( εορτή του αγ. Αλεξίου ) πανηγυρίζει η μονή και είχε μαζευτεί πλήθος προσκυνητών. Εγινε δοξολογία και πιθανόν η ορκωμοσία. Ο Π.Π.Γερμανός δεν αναφέρει λεπτομέρειες της δοξολογίας αφενός γιατί δεν συνειδοτοποιούσε πως την στιγμή εκείνη έκανε κάτι “συμβολικό” που θα γινόταν η ενωτική πράξη του έθνους (δ/γμα 1838 ), αφετέρου οι δοξολογίες και οι ορκωμοσίες ήταν πολύ κοινότυπα την εποχή εκείνη , γινόντουσαν συνεχώς σε χωριά,εκκλησίες κ.λ.π
    Επίσης στο αρχείο αγωνιστών του 1821 ( εθνική βιβλιοθήκη ) στα κυτία ( κουτιά ) Νο140, α.α 01954, 52/03722, 105/06833, 30/01045 κ.λ.π αναφέρονται τα ονόματα αγωνιστών όπως Θ. Μπουλιαρίτης, Δρούγκας Γεώργιος, Κωστόπουλος Σπυρίδων κ.λ.π με πιστοποιητικά που αναφέρουν ότι έλαβαν μέρος στη μάχη των Καλαβρύτων ( 21.03.1821 ) και προηγουμένως ( 17.03.1821 ) στη Λαύρα.
    Αυτά ενδεικτικώς και όχι περιοριστικώς. Ομοίως ο όμιλος απογόνων αγωνιστών 1821 έχει πάμπολλα αδημοσίευτα έγγραφα που επιβεβαιώνουν τα ανωτέρω και η εκπομπή του ΣΚΑΙ αγνόησε.
    Επομένως αγ. Λαύρα υπήρξε και ο Π.Π.Γερμανός ήταν εκεί 08-18.03.2011. Μπορεί να μην έκανε ορκωμοσία όπως στον πίνακα του Βρυζάκη, αλλά κάτι έγινε εκεί, όπως έγινε και στην Αρεόπολη ( 17.03.1821 ) στην Καλαμάτα ( 22.03.1821 ), στο Αίγιο την Πάτρα κ.λ.π Την 25η Μαρτίου επεδόθη διακήρυξις ανεξαρτησίας στα προξενεία των ξένων δυνάμεων σε Καλαμάτα και Πάτρα. Ολα αυτά τα επιμέρους γεγονότα και με την σύμφωνη γνώμη των αγωνιστών και της εκκλησίας, ο Οθων ( 1838 )τα συγκέντωσε στην 25η Μαρτίου ως εθνική επέτειο. Κάτι που κάνουν όλοι οι λαοί ( π.χ Αμερικανοί και Γάλλοι για 4 και 14 Ιουλίου αντιστοίχως ).
    Τα πράγματα είναι απλά. Δύσκολα τα κάνουν οι όψιμοι ερευνητές του 20ου και 21ου αιώνα, όπως του ΣΚΑΙ.
    Κατά τα λοιπά το κείμενό σας ( αν και λίγο οξύ ως “αδικημένος” βορειοελλαδίτης ) με βρίσκει απολύτως σύμφωνο σε όλα με την μικρή σημείωση πως η όντως “Πανελλήνια επανάσταση του Υψηλάντη τον Φεβρουάριο του 1821” δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί Ελληνική εθνική επέτειος το 1838 γιατί αφορούσε πληθυσμούς και εδάφη εκτός της ελλαδικής επικράτειας ( δηλ. πιό οικουμενική ), γι΄αυτό η εμμονή με το Μοριά. Φυσικά το σημερινό Κράτος θα μπορούσε να την αποκαταστήσει, όπως και το θέμα της χρηματοδότησης του αγώνα που εύστοχα θέτετε, αλλά όπως γωρίζετε είναι το κατεξοχήν αναξιόπιστο και ολίγιστο μόρφωμα.
    Με εκτίμηση
    Δρ. Δημ Σταθακόπουλος
    Δικηγόρος – Οθωμανολόγος , σύμβουλος ομίλου αγωνιστών 1821
    http://www.apogonoi1821.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *