Ζητείται υπερμοντέρνος Μεγάλος Πέτρος για την Ελλάδα

Ζητείται υπερμοντέρνος Μεγάλος Πέτρος για την Ελλάδα
Ερευνητική μελέτη, με προτάσεις, για τη βελτίωση των Ελληνικών πραγμάτων

Μιχάλης Κ. Γκιόκας και Χρίστος Δ. Κατσέτος
Μ.Κ.Γκιόκα, M.D.,Ph.D., Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής καί Βιολογικής Χημείας, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστημίου τής Καλιφόρνιας, Ντέιβις, Καλιφόρνια,

Χ.Δ. Κατσέτος, M.D.,Ph.D., Ερευνητής Καθηγητής τής Παιδιατρικής, καί Παθολογοανατομικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Drexel, Φιλαδέλφια, Πεννσυλβανία

Οι Συγγραφείς είναι επίσης: Πρόεδρος (Καθηγητής Μιχάλης Γκιόκας) καί Αντιπρόεδρος (Καθηγητής Χ. Κατσέτος) τού ΘINK-ΤANK ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ ΕΤΑΙΡΕΊΑ ΑΜΕΡΙΚΉΣ. http://www.demokritos.org

Αντίβαρο, Νοέμβριος 2006


Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στό σταυροδρόμι τής Ιστορίας. Παρά τήν συμμετοχή της στήν ΕΕ, μέ κονδύλια γιά υποδομή καί άλλες ανάγκες, τήν στρατηγική της θέση στήν ανατολική Μεσόγειο, τήν φανταστική φυσική ομορφιά της πού τήν χρίζει αυτομάτως Μέκκα τού Τουρισμού, τόν τεράστιο Εμπορικό Στόλο της, πού διασχίζει τούς ωκεανούς (205 εκατομ. τόννων), τήν αξιοζήλευτη κληρονομιά σάν γενέτειρα τής Δημοκρατίας καί τού Δυτικού πολιτισμού, τήν σπίθα εξυπνάδας καί δυναμικό τού λαού της, τά τέσσερα εκατομμύρια δυναμικής διασποράς, (ειδικά στήν ΕΕ, στήν Βόρειο Αμερική καί Αυστραλία), τήν δραματική επιτυχία τών Ολυμπιακών αγώνων 2004, πού κατέπληξε τήν ανθρωπότητα, καί όμως, μερικά απαραίτητα στοιχεία λείπουν από τήν όλη εξίσωση.

Επί πλέον, δέν ξεχνάμε, ότι οι Ελληνες μέ κατά κεφαλήν ακαθάριστο εθνικό εισόδημα (GNI) στά 22,000 δολλάρια Αμερικής, έχουν τώρα ανατρέψει ακόμη καί τό περίφημο απόφθεγμα τού Ηροδότου: “Ελλάδι πενίη αείκοτε σύντροφος εστίν’’.

Αλλά, παρά τά πλεονεκτήματα καί τίς επιτεύξεις, η χώρα εμφανίζεται αδύναμη στόν διεθνή στίβο, καί πολυάριθμα προβλήματα έχουν τώρα συσσωρευθεί, σάν σταγόνες υδραργύρου. Η τελευταία κακή κατάσταση ήταν τό φιάσκο μέ τήν Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία τής Μακεδονίας (FYROM). Ενα μικρό Βαλκανικό κρατίδιο φορτωμένο μέ πληθώρα εσωτερικών προβλημάτων κατάφερε τήν αναγώριση τής Αμερικής γιά πλιάτσικο τού ονόματος τής “Μακεδονίας”.

Αυτό αποτελεί αποτυχία τής διπλωματίας καί τού διεθνούς δυναμικού τής Ελλάδος. Επί πλέον η εξωτερική πολιτική είναι συγκεχυμένη όσον αφορά τήν Τουρκία, η οποία έχει τήν πρωτοβουλία σέ πολλά επίπεδα. Παρά τήν απόφαση τής ΕΕ νά αρχίσει συζητήσεις ένταξης μέ τήν Τουρκία, τήν οποία η Ελλάδα υπεστήριξε μέ ενθουσιασμό, η μονολιθική καί επιθετική στάση τής γείτονος δέν έχει αλλάξει.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.

Η άρνηση τής Τουρκίας νά αναγνωρίσει τήν Κυπριακή Δημοκρατία, πλήρες μέλος τής ΕΕ, οι συνεχείς επιθέσεις κατά τού Πατριαρχείου, τό συνεχιζόμενο Casus Belli εναντίον τής Ελλάδος καί οι αδιάκοπες παραβιάσεις τού εναερίου χώρου στό Αιγαίο, είναι όλα δυσοίωνα γεγονότα. Νά τό πούμε καθαρά: Τό Ελληνικό δόγμα εξωτερικής πολιτικής γιά τήν εξημέρωση τής Τουρκίας μέσω υποστήριξης εισόδου της στήν ΕΕ, απεδείχθει μή παραγωγικό καί παταγώδης αποτυχία. Η Τουρκία συνεχίζει νά πιέζει τήν Ελλάδα μέ επίμονες πτήσεις τής αεροπορίας της, μέ σκοπό νά καταδείξει συνιδιοκτησία τού Αγαίου μέ παραβιάσεις τού εναερίου χώρου, πού στοιχίζουν στόν Ελληνα φορολογούμενο 1.250.000 Euro ημερησίως (καί 1.3 δις. δολλάρια από τό 1998 μέχρι τόν Μάιο 2003).

Η Ελληνική αεροπορία βρίσκεται σέ διαρκή επιφυλακή γιά τήν αντιμετώπιση τών παραβιάσεων. Τά τελευταία 31 χρόνια 115 Ελληνες πιλότοι καί 197 αεροπλάνα έχουν χαθεί. Υπάρχει επίσης συνεχής αντίσταση στήν Κύπρο, διαρκής πίεση στό Πατριαρχείο, καί κεκαλυμένη πίεση διά μέσου FYROM, τής Μουσουλμανικής μειονότητας τής Θράκης καί διά μέσου Αλβανίας.

Μερικά αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι τά εξής: Η Ιστοσελίδα τού Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών υιοθετεί πλήρως τήν προπαγάνδα τών Σκοπίων εναντίον τής Ελλάδος. Επί τή βάσει ιστορικών καί θρησκευτικών δεσμών η Τουρκία ακολουθεί μακρόπνοο σχέδιο στήν Αλβανία πού περιλαμβάνει – χωρίς όμως νά περιορίζεται σέ αυτό -μία φιλόδοξη επένδυση στήν υποδομή. Η ανάρτηση σημαιών τής Βόρειας Κύπρου στό γήπεδο ποδοσφαίρου στά Τίρανα αποτελεί καταφανή ένδειξη τών πραγματικών προθέσεων καί τρόπου σκέψεως τών Τούρκων υπευθύνων καί τών Αλβανών συνεργατών τους, παρά τό γεγονός ότι 56% τού 1.5 εκατομμυρίου μεταναστών στήν Ελλάδα είναι Αλβανοί, πού στηρίζουν μέ πακτωλό εμβασμάτων σέ Ευρο, τήν οικονομία τής γείτονος. Αυτό αποτελεί ουρανομήκη αδικία κατά τής Ελλάδος, καί τό άκρον άωτον τής αχαριστίας.

Όταν η κ. Μίτρεβα, Υπουργός εξωτερικών τού FYROM επεσκέφθει τήν Τουρκία τό 2005, τής απέδωσαν εξαιρετικές τιμές καί η επίσκεψή της παρετάθη μέ σημαντική επακόλουθη δημοσιότητα. Η προκλητική παρέμβαση τής Τουρκίας στήν Μουσουλμανική μειονότητα τής Θράκης έχει εκδηλωθεί μέ ανάρμοστες δηλώσεις Τούρκων επισήμων πού επισκέπτονται τήν περιοχή καί μέ τόν ενοχλητικότατο ρόλο τού Τούρκου Προξένου στήν Κομοτινή πού παραβιάζει συστηματικά τήν διεθνή συμφωνία τής Βιέννης (8 Απριλίου 1961), πού αφορά τόν σεβασμό τών προξενικών αρχών πρός τούς νόμους καί κανονισμούς τού κράτους πού τούς φιλοξενεί.

Επί πλέον οι Τουρκικές αρχές έχουν ακολουθήσει μιά αδυσώπητη πολιτική εξόντωσης τής απομένουσας Ελληνικής παροικίας στήν Κωνσταντινούπολη. Τό μακροχρόνιο κλείσιμο τής Θεολογικής σχολής τής Χάλκης, οι ασύδοτες παραβιάσεις τής Θρησκειτικής ελευθερίας, ο εξευτελισμός τού Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου (τού οποίου η οικουμενικότητα δέν αναγνωρίζεται!) καί η απαλλοτρίωση Πατριαρχικής περιουσίας, όλα αποτελούν τρανά παραδείγματα μιάς στρατηγικής εθνικής εξόντωσης.

Αφετέρου λόγω τής Συμμαχίας Ισραήλ -Τουρκίας (1996), η Τουρκία εξακολουθεί νά έχει τήν εύνοια τής Αμερικής καί η ειδική μεταχείρισή της παραμένει, παρά τά τεράστια εσωτερικά της προβλήματα, τήν άρνησή της νά επιτρέψει τήν διάβαση Αμερικανικών στρατευμάτων γιά τήν εισβολή στό Ιράκ καί τήν επίσκεψη αντιπροσωπείας τών Χάμας στήν Αγκυρα. Είναι αρκετό ότι ο πετρελαιοαγωγός από τό Βακού στό Σευχάν θεωρείται πολύ σημαντικός γιά τήν διψασμένη γιά πετρέλαιο πανγκόσμια οικονομία. Η έμμονη δέ υποστήριξη τής Αμερικής στήν Τουρκία γιά τήν ένταξή της στήν ΕΕ είναι πρωτοφανής, όπως είναι καί η προώθηση τού σχεδίου Αννάν, πού σκοπεύει νά ικανοποιήσει τήν Τουρκία καί νά νομιμοποιήσει τήν κατοχή τών 38% τής Κύπρου. Η δικαιολογημένη απόρριψη τού σχεδίου Αννάν από τόν Κυπριακό λαό έχει δυσαρεστήσει ωρισμένους διοικητικούς κύκλους τής Αμερικής. Αλλά προσφάτως φαίνεται ότι οι σχέσεις τής Αμερικής-Τουρκίας έχουν πάρει τήν κατιούσα λόγω υποστήριξης τής Αμερικής πρός τούς Κούρδους στό βόρειο Ιράκ καί γιά άλλους λόγους.

Τό γεγονός παραμένει ότι παρά τήν συμμετοχή στήν ΕΕ καί τό ΝΑΤΟ η Ελλάδα είναι διπλωματικά σέ αμυντική θέση, καί πολλοί στήν ΕΕ καί Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν τήν Τουρκία, παρά τίς παραβιάσεις τών ανθρωπίνων διαιωμάτων, καί τήν επιθετικότητα τών ενόπλων δυνάμεων πού δέν τίς κοντρολλάρει η πολιτική ηγεσία.

Η σποραδική αναθεώρηση τού Τουρκικού Συντάγματος του 1982, που περιλαμβάνει κατάργηση τής θανατικής ποινής καί τήν αύξηση τού αριθμού μή στρατιωτικών μελών στό Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας (ΕΣΑ), θεωρείται ανεπαρκής σέ σύγκριση μέ ένα νέο Σύνταγμα πού νά βασίζεται σέ μοντέλλο τής ΕΕ. Ενας στρατηγός πού ήταν γενικός γραμματέας τού ΕΣΑ, δήλωσε χαρακτηριστικά: “ακόμη καί άν διορίσουν 100 μή στρατιωτικούς ώς μέλη τού ΕΣΑ, θά είναι ασήμαντο, διότι οι αποφάσεις δέν παίρνονται μέ ψηφοφορία αλλά μέ…αμοιβαία συναίνεση”.

Επομένως, δείγματα κακών προθέσεων καί υποκρισίας είναι πολλά, όπως ο συνεχής ανταγωνισμός στό Κυπριακό, καί οι αλλόκοτες καί επίμονες παραβιάσεις τού Ελληνικού εναερίου χώρου, όπως είπαμε προηγουμένως. Πολλοί πιστεύουν ότι η θρασύτατη παρέμβαση στίς Ελληνικές στρατιωτικές ασκήσεις στό Αιγαίο (μιά μακρόπνοη στρατηγική γιά τήν καθιέρωση γκρίζων ζωνών στήν περιοχή) μαζί μέ τήν μελετημένη υποστήριξη τού FYROM καί τής Αλβανίας, είναι προσχεδιασμένες, γιά νά θέσουν τής Ελλάδα σέ μέγκενη πίεσης. Τελικά η επιθετική, καί μερικοί πιστεύουν προσχεδιασμένη σύγκρουση, μεταξύ Ελληνικού καί Τουρκικού καταδιωκτικού στό Αιγαίο στίς 23-5-2006, μέ απώλεια τού Έλληνα πιλότου, μαζί μέ τήν θρασεία απαίτηση τής Αγκυρας γιά επανορθώσεις, αποτελούν σαφή ένδειξη ότι η Ελληνική εξωτερική πολιτική πρός τήν Τουρκία είναι αποτυχημένη καί πρέπει νά αλλάξει ριζικά.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.

Μερικά εσωτερικά προβλήματα είναι τά εξής: υψηλό ποσοστό ανεργίας , ακρίβεια ζωής έπειτα από τήν υιοθέτηση τού Euro καί οι χαμηλοί μισθοί σέ σύγκριση μέ τήν υπολοιπη ΕΕ, τά οποία τροφοδοτούν διάχυτη διαφθορά πού περιλαμβάνει καί ελάχιστα μέλη τού δικαστικού σώματος. Επίσης, τό χαμηλό επίπεδο τών υπηρεσιών υγείας καί τού Εκπαιδευτικού συστήματος, μέ δυσλειτουργία τής Μέσης Εκπαίδευσης καί τών Πανεπιστημίων, καί 50,000 νέων πού σπουδάζουν στό εξωτερικό. Επί πλέον, υπάρχει τό διαρκές πρόβλημα τών τροχαίων ατυχημάτων, μέ απαράδεκτους αριθμούς νεκρών καί τραυματισμένων, τά διάτρητα σύνορα σέ στεριά καί θάλασσα, μέ χιλιάδες λαθρομεταναστών κάθε χρόνο, τό σκάνδαλο τής υπογεννητικότητας (TFR 1.3) μέ 200,000 εκτρώσεις καί 100,000 γεννήσεις τό χρόνο, καί τήν συνεχή γήρανση τού πληθυσμού μέ 20% πάνω από 65.

Ανεξήγητη είναι η ανυπαρξία σοβαρού προγράμματος αύξησης γεννητικότητας γιά αντικατάσταση τών γενεών (TFR 2.1), (μέ τήν εξαίρεση ενός πετυχημένου δοκιμαστικού προγράμματος τής Εκκλησίας στήν Θράκη) Επίσης η έλλειψη καταλλήλου προγράμματος προσαρμογής καί αφομοίωσης τών νόμιμων μεταναστών, καί τής αναστολής εισόδου νέων λαθρομεταναστών, πού θά αυξήσουν τόν ολικό αριθμό αλλοδαπών σέ 3.5 εκατ. από τό 2015-2020 (J. Chamie UN). Όλα αυτά προκαλούν μεγάλη ανησυχία.

Ο Τουρισμός είναι αδύναμος, η ποιότητα χαμηλή καί ο αριθμός τών περιζήτητων Αμερικανών τουριστών μικρός, μέ απώλεια περί τά 5 δις. δολλάρια τό χρόνο καί ένας μαφιόζικος υπόκοσμος μαζί μέ τό εμπόριο σαρκός καί ναρκωτικών, ζούν καί βασιλεύουν, καί μερικά από τά ΜΜΕ είναι ιδιοκτησία, η είναι υπό τήν επορροήν μεγάλου χρήματος, μιά κατάσταση πού ορθά ο Πρωθυπουργός υπεσχέθει νά διορθώσει.Οι σχέσεις μέ τήν Αμερική είναι καλές παρά τόν αντι-Αμερικανισμό, καί οι σχέσεις μέ τήν Τουρκία είναι τό πιό ακανθώδες πρόβλημα τής εξωτερικής πολιτικής.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως έναν ισχυρό «σαγηνευτικό» ηγέτη καί τολμηρό αναμορφωτή, πού θά εμψυχώσει καί θά εμπνεύσει τόν λαό της καί τήν Διασπορά καί θά αναπτύξει μιά απόλυτα απαραίτητη, κουλτουριστική καί οργανωτική επανάσταση.

Οι Έλληνες είναι πανέξυπνοι καί δαιμόνιοι, αλλά είναι επίσης πολύ δύσκολοι στη διακυβέρνηση. Εν τούτοις, θά ανταποκριθούν σθεναρά πρός ένα ισχυρό καί χαρισματικό ηγέτη, πού θά τούς εμψυχώσει καί θά τούς ενεργοποιήσει. Θά ακολουθήσουν έναν ηγέτη πού θά τούς πείσει, ότι γιά τό καλό τών παιδιών τους, η έξαλλη αντίληψη περί διασκέδασης καί καλοπέρασης, πρέπει νά μετατραπεί σέ ηθικό κώδικα σκληρής εργασίας καί παραγωγής, πού θά καταπλήξει τήν ανθρωπότητα, όπως έκαναν οι Ολυμπιακοί τού 2004.

Σέ όλη τήν Ιστορία τά τελευταία 1.000 χρόνια, μιά περίφημη προσωπικότητα λάμπει σάν γιγαντιαίος φάρος, ο Μεγάλος Πέτρος τής Ρωσσίας, ο Επαναστάτης Τσάρος. Ποιός ήταν ο Μεγάλος Πέτρος; Καί γιατί η αλλόκοτη εμφάνιση αυτού τού απολυταρχικού ηγέτη στή Ευρωπαική σκηνή καί τό μοναδικό του πνεύμα καί τεράστιες επιτεύξεις, θεωρούνται αξιοσημείωτα καί σχετικά μετά από πολλούς αιώνες;

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

Γεννήθηκε τό 1672 στήν Μόσχα καί πέθανε τό 1725 στήν Πετρούπολη (St. Petersburg). Ενταφιάσθηκε στόν Καθεδρικό Ναό «Πέτρος καί Παύλος» καί ο Ρωσσικός λαός ακόμη καί σήμερα φέρνει λουλούδια στόν τάφο του. Ο Peter B. Putnam στό βιβλίο του, “Πέτρος ο Επαναστάτης Τσάρος”, τόν περιγράφει ώς εξής: “Ηταν η ταχύτητα, η έκταση καί η δυναμική ενέργεια τών μεταρρυθμίσεων τού Μ. Πέτρου πού τίς έκανε επαναστατικές. Επί πλέον, η επανάσταση ήταν προσωπική. Αυτός δέν έστειλε μόνον άλλους στό εξωτερικό, αλλά πήγε καί ο ίδιος. Προσέλαβε ξένους ναυπηγούς, αλλά ναυπήγησε πλοία μέ τά δικά του χέρια’’. Η προσωπικότητά του καί οι τεράστιες μεταρρυθμίσεις πού επέβαλε, έχουν συναρπάσει γενεές ιστορικών, συγγραφέων καί κοινών θνητών. Η επανάσταση τού Μ. Πέτρου ήταν μοναδική.

Ο Arnold Toynbee τόν ονόμασε “τό πρότυπο μοντέλο ενός αυταρχικού μεταρρυθμιστή γιά δυτικοποίηση. Εχει παρασκευάσει ένα καλούπι γιά τούς ηγέτες όλων τών αναπτυσσόμενων εθνών, από τήν εποχή του καί μετά, καί κανένας δέν τόν ακολούθησε πιό πιστά από τόν Ιωσήφ Στάλιν πού προσπάθησε νά κάνει, από τό 1928 μέχρι το 1941 στήν Ρωσσία, ξανά, ότι είχε κάνει ο Μ. Πέτρος περίπου 230 χρόνια νωρίτερα. Ο Στάλιν περιέγραψε τό πρόγραμμα μοντερνισμού τού Μ. Πέτρου σάν μοναδική προσπάθεια αναπήδησης από τά σκαριά τής υποανάπτυξης.

Η επανάσταση τού Μ. Πέτρου ήταν επίσης μοναδική, λέει ο Putnam, διότι αυτός έγινε τό δυναμικό όργανο καί η προσωποποίηση τής αλλαγής.

Ο Μ. Πέτρος ήταν άριστος ακροατής καί διαρκώς ζητούσε από τούς ξένους πρεσβευτές νά τού πούν πώς μπορεί νά εκσυγχρονίσει τή Ρωσσία. Αυτοί τού είπαν ότι χρειάζεται εμπόριο μέ άλλα έθνη, καί γιά αυτό χρειάζεται εμπορικό ναυτικό καί χρειάζεται επίσης, πολεμικό ναυτικό, νά τό προστατεύσει. Ο Μ. Πέτρος έκανε ακριβώς ότι τού είπαν καί πήγε στό εξωτερικό νά μάθει ναυπηγική. Ο Putnam περιγράφει “ότι έφερε τεράστια συμβολή καί στό εκπαιδευτικό σύστημα, διότι δημιούργησε τήν Ακαδημία Επιστημών καί Σχολές ναυσιπλοΐας καί σπουδών μηχανικής στήν πρωτεύουσα, καθώς καί σχολές κρυπτογραφίας στίς επαρχίες. Τετραπλασίασε τό εμπόριο με ξένα κράτη καί η βαριά βιομηχανία του ξεπέρασε τήν βιομηχανία άλλων προοδευμένων εθνών.

Η μεθοδολογία του ήταν μέν αυταρχική, αλλά η παραγωγή σιδήρου ήταν τριπλάσια τής Αγγλίας καί συνέβαλε στό ρόλο μεγάλης δύναμης γιά τήν Ρωσσία. Προσπάθησε νά βελτιώσει τήν δημόσια διοίκηση μέ πρότυπο τήν Σουηδία, γιά νά θεμελιώσει ένα έθνος διοικούμενο μέ νόμους καί κανονισμούς καί όχι μέ παγιωμένες συνήθειες καί ιδιοτροπία. Στήν Σουηδία, Δανία καί Πρωσσία, η εποπτεία τών κυβερνητικών τμημάτων ήταν στά χέρια επιτροπών τά λεγόμενα Κολέγια. Ο Μ. Πέτρος είχε πεισθεί ότι τά Κολέγια ήταν απαραίτητα γιά καλή διοίκηση καί ότι ο μηχανισμός τους έμοιαζε με τόν μηχανισμό ωρολογίου, όπου τά επί μέρους εξαρτήματα κρατούν αρμονικά, ένα τό άλλο, σέ διαρκή κίνηση. Εστειλε Ρώσσους στό εξωτερικό νά μελετήσουν Κολέγια καί διώρισε ξένους ειδικούς στά δικά του Κολέγια, νά εκπαιδεύσουν τούς Ρώσους.

Ειδικός στόχος τής επιμονής καί του θυμού του, ήταν η ανεντιμότητα τών επισήμων, διότι η διαφθορά ήταν εκτεταμένη καί τοποτέτηση σέ κρατική υπηρεσία εθεωρείτο σάν λαμπρή ευκαιρία πλουτισμού. Μόνον έξι από τόν μεγάλο αριθμό βοηθών τού Μ. Πέτρου ήσαν πραγματικά τίμιοι. Σέ μιά περίπτωση, ήταν τόσο θυμωμένος, πού ήταν έτοιμος νά βγάλει διάταγμα γιά τιμωρία μέ απαγχονισμό κάθε επισήμου πού είχε κλέψει αρκετά χρήματα νά πληρώσει γιά τό σκοινί. Ενας αριστοκράτης είχε τό θάρρος νά ρωτήσει τόν Μ. Πέτρο: επιθυμεί ο αυτοκράτωρ νά μείνει χωρίς υπηκόους; Όλοι κλέβουμε είπε, μερικοί περισσότερα καί άλλοι λιγώτερα, μερικοί στά κρυφά καί άλλοι στά φανερά. Ο Μ. Πέτρος έβαλε τά γέλια καί έσκισε τό διάταγμα”. Αλλά όμως όλοι έλαβαν τό μήνυμα.

“Γιά νά καταλύσει τή διαφθορά”, λέει ο Putnam, “διώρισε μερικούς επίλεκτους ως οικονομικούς επόπτες, πού έγιναν οι πασίγνωστοι μισητοί στήν Ρωσσία”. Η διαφθορά τών επισήμων εξακολούθησε νά υπάρχει, αλλά μετά από τόν Μ. Πέτρο εθωρείτο τουλάχιστο παράνομη.Τά δυτικά κράτη επεκράτησαν στό εμπόριο μέ τήν Ρωσσία, σάν αποικία πού ανταλάσσει πρώτες ύλες γιά βιομηχανικά προιόντα, πού δέν μπορούσε νά παράγει μόνη της. Η πιό χτυπητή εξαίρεση τής Ρωσσικής εξάρτησης στή Δύση, ήταν στρατιωτική. Ο Μ. Πέτρος αντελήφθει καθαρά ότι χωρίς τήν ανάπτυξη βιομηχανίας όπλων η Ρωσσία θά παρέμενε έθνος δεύτερης κατηγορίας. Επομένως, παρήγαγε όπλα σέ τεράστια κλίμακα καί σέ μιά μόνον γενεά η βαριά βιομηχανία ήταν τεράστια.

Προσπάθησε νά κάνει περισσότερα από ότι μπορούσε στήν ζωή του καί ο ρόλος του ήταν η ώθηση πρός τό μέλλον. Ο Putnam λέει ότι ήταν ένα ζωντανό παράδοξο: ονειροπόλος καί ρεαλιστής, ευλύγιστος καί άκαμπτος, λιτός καί σπάταλος, υπομονητικός καί οξύθυμος, ρέπων πρός αυτοθυσία καί εγωκεντρικός. Αλλά προώθησε τήν Ρωσσία στό μέλλον μέ τό πνεύμα του, τήν ενεργητικότητα καί τήν αγάπη του γιαυτήν. Αυτός ο γίγαντας είχε μεγάλα χαρίσματα καί ισόβαθμες φιλοδοξίες. Αυτός ήταν ο Μ. Πέτρος τής Ρωσσίας, επαναστατικός ηγέτης πού έσπρωξε τό έθνος πρός τό μέλλον”. Συμπλήρωσε πράγματι μιά κουλτουριστική καί οργανωτική επανάσταση.

Ο Μ. Πέτρος εξακολούθησε νά ζεί ταπεινά, φορούσε μεταχειρισμένα ρούχα καί είχε μόνον λίγους υπηρέτες. Συνήθως πήγαινε στό κρεββάτι στίς 10 μ.μ. μέ έγερση στίς 3.0 μέ 4.0 π.μ., γιά νά εργασθεί μέ τούς βοηθούς του καί τούς Υπουργούς. Εκανε δέ ακριβώς τό ίδιο όταν ήταν στό Παρίσι ή στό Λονδίνο. Ηταν ενας μοναδικός ηγέτης .

ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

Θά τό πούμε αμέσως καθαρά καί ξάστερα, ότι ένας αυταρχικός μεταρρυθμιστής στή θέση αρχηγού κράτους, γιά τήν σημερινή εποχή, είναι απολύτως απαράδεκτος καί ασυμβίβαστος μέ τήν Δημοκρατία. Δέν συζητούμε εδώ βασιλιάδες καί αυτοκράτορες. Αυτό πού έχουμε κατά νούν, είναι ένας υπερμοντέρνος ηγέτης, πού είναι προικισμένος μέ τά ταλέντα τού Μ. Πέτρου, όπως, τό οξύ πνεύμα μεταρρύθμισης καί νεωτερισμού, τό χάρισμα ισχυρής ικανότητας γιά πειθώ, καί επί πλέον, τη διορατικότητα, μαζί μέ τήν μαγνητική φυσιογνωμία του.

Ειδικά, ο ηγέτης πρέπει να είναι αλλεργικός στή διαφθορά καί να έχει προσήλωση σέ στρατηγικό στόχο, πού θά μπορεί νά οδηγήσει σέ επείγουσα κουλτουριστική καί οργανωτική επανάσταση. Ενας τέτοιος ηγέτης μπορεί νά εμφανισθεί σάν αστραπή εν αιθρία, από τά στρώματα τής πολιτικής, ακαδημαικής, εμπορικής, συνδικαλιστικής καί επαγγελματικής τάξεως τής Ελλάδος καί τής ακμάζουσας Διασποράς στήν ΕΕ, Αυστραλία καί Βόρειο Αμερική. Τέτοιος ηγέτης μπορούσε νά γαλβανίσει τήν πολιτική, εκπαιδευτική, εμπορική, βιομηχανική, θρησκευτική καί εργατική ελίτ καί ιδιαίτερα τούς νέους τής χώρας, μέ στρατηγικό στόχο την ισχυροποίηση τής Ελλάδος καί ένα καλύτερο μέλλον. Πιστεύουμε ότι, ένας τέτοιος ισχυρός καί χαρισματικός ηγέτης μπορεί νά εμφανισθεί, ώς από Μηχανής Θεός, μόνον εάν οι ακόλουθες αλλαγές υλοποιηθούν στό σημερινό πολιτικό σύστημα:

1. Αλλαγή από τήν σημερινή Πρωθυπουργική Κυβέρνηση, σε Προεδρικό σύστημα διακυβέρνησης τής Ελλάδος. Τό καθοριστικό χαρακτηριστικό του Προεδρικού συστήματος είναι ο τρόπος εκλογής τού διοικητικού σώματος, αλλά σχεδόν όλα τά προεδρικά συστήματα έχουν τά εξής κοινά χαρακτηριστικά:

α) Ο Πρόεδρος είναι καί αρχηγός κράτους καί πρόεδρος τής Κυβερνήσεως καί δέν έχει επίσημη σχέση μέ τό νομοθετικό σώμα (Βουλή). Δέν του επιτρέπεται νά εισαγάγει νομοσχέδια, αλλά μπορεί νά προβάλλει Βέτο σέ ψηφισθέντα νομοσχέδια. Τό Βέτο μπορεί νά αγνοηθεί μέ υπερψήφιση από τό νομοθετικό σώμα.

β) Ο Πρόεδρος έχει ωρισμένο χρόνο θητείας (π.χ. 6 χρόνια) καί εκλογές γίνονται σέ προκαθωρισμένη ημερομηνία καί δέν μπορούν νά γίνουν λόγω αρνητικού ψήφου εμπιστοσύνης, η άλλες διαδικασίες τής Βουλής. Πολλά προεδρικά συστήματα περιλαμβάνουν κανονισμούς γιά δίκη τού Προέδρου καί απομάκρυνσή του από τή αρχή, εάν βρεθεί ένοχος εγκλήματος.

γ) Η εκτελεστική εξουσία είναι μονοπρόσωπη καί τά μέλη τής Κυβερνήσεως διορίζονται από τόν Πρόεδρο, υπηρετούν όσο εκείνος είναι ικανοποιημένος από τις επιδόσεις τους καί είναι υποχρεωμένα νά εφαρμόζουν τήν πολιτική της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας.

Συχνά τό Προεδρικό Σύστημα απαιτεί νομοθετική έγκριση τών υποψηφίων μελών τής κυβερνήσεως καί υποψηφίων δικαστών. Ο Πρόεδρος έχει τήν δύναμη νά δώσει εντολές στά μέλη τής Κυβερνήσεως, στούς στρατιωτικούς, η σέ οποιονδήποτε αξιωματούχο της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά γενικά δέν έχει τήν δυνατότητα νά δώσει εντολές ή νά απολύσει δικαστάς.

δ) Ο Πρόεδρος συχνά έχει τήν δύναμη απονομής χάριτος καί μετατροπής της ποινής σέ κατάδικους εγκληματίες.

2. Τέσσερα είναι τά βασικά πλεονεκτήματα τού Προεδρικού Συστήματος:

α) Η κατευθείαν εντολή που διαθέτει, εφόσον ο Πρόεδρος εκλέγεται απ’ ευθείας από τό λαό. Αυτό κάνει τήν δύναμη τού Προέδρου αυθεντική καί γνήσια, σέ σχέση μέ έναν ηγέτη πού εκλέγεται έμμεσα από μικρό αριθμό αντιπροσώπων.

β) Ο διαχωρισμός των εξουσιών, λόγω τής εκλογής τού Προέδρου καί τού νομοθετικού σώματος, ως δύο παράλληλων οντότητων, μιά διευθέτηση πού πολλοί πιστεύουν πως σημαίνει εκ τών πραγμάτων, ότι η μιά οντότητα επιβλέπει τήν άλλη καί έτσι αποφεύγονται καταχρήσεις.

γ) Η ταχύτητα καί αποφασιστικότητα, διότι ένας ισχυρός Πρόεδρος μπορεί νά προκαλέσει αλλαγές ταχέως.

δ) Η σταθερότητα, διότι ο Πρόεδρος μέ οριστικά καθωρισμένη θητεία μπορεί νά παράσχει μεγαλύτερη σταθερότητα σέ σύγκριση μέ τόν Πρωθυπουργό, πού μπορεί νά απολυθεί σέ κάθε στιγμή. Πολλοί πιστεύουν ότι ένα έθνος πού βρίσκεται υπό πίεσην είναι πολύ καλύτερα μέ Πρόεδρο, μέ προκαθορισμένη θητεία, αντί γιά μιά σειρά από Πρωθυπουργούς.

3. Αλλά μερικοί βρίσκουν τά ακόλουθα μειονεκτήματα στό Προεδρικό σύστημα.

α) Τάση γιά αυταρχισμό.

β) Τόν διαχωρισμό δικαιοδοσίας μεταξύ τού Προέδρου καί Νομοθετικού σώματος, σάν δύο παράλληλες οντότητες, πού μερικές φορές προκαλεί μποτιλιάρισμα, μειώνει τήν υπευθυνότητα καί επιτρέπει στόν Πρόεδρο νά κατηγορεί τό Νομοθετικό σώμα καί αντιστρόφως.

γ) Οδόφραγμα γιά τήν καθαίρεση τού Προέδρου προτού νά λήξει η θητεία του.

δ) Μερικοί πολιτικοί επιστήμονες θεωρούν τόν συνδυασμό καθηκόντων αρχηγού κράτους καί προέδρου κυβερνήσεως, ότι δημιουργεί πρόβλημα Προεδρισμού, διότι κριτική τού Προέδρου ώς αρχηγού κράτους αποτελεί κριτική τού κράτους καθεαυτού.

ε) Αλλά παρά τίς επιφυλάξεις αυτές, πιστεύουμε σθεναρά ότι, ειδικά γιά τήν Ελλάδα σήμερα, τό Προεδρικό σύστημα θά είναι πιό κατάλληλο καί πιό αποδοτικό.

ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ;

1. Ο εκλεγμένος άμεσα από τόν λαό Πρόεδρος, μπορεί νά προχωρήσει μέ βάση τόν κανόνα, ότι τά μέλη τής Βουλής, δέν θά υπηρετούν ως Υπουργοί καί θά διορίσει μιά τεχνική Κυβέρνηση από διακεκριμένους καί ικανούς εμπειρογνώμονες στά διάφορα Υπουργεία, όπως καθηγητάς πανεπιστημίου, επιχειρηματίες, διπλωμάτες, έμπειρους στρατιωτικούς, καί άλλους αποδεδειγμένους ειδικούς στόν τομέα τους. Οι τεχνικοί σάν μέλη τής Κυβερνήσεως, από τήν Ελλάδα καί τήν Διασπορά, θά είναι ικανότατοι στό Υπουργείο τους καί μέ πιθανή ανοσία πρός τήν διαφθορά.

Επί πλέον ο Πρόεδρος θά ανασυγκροτήσει εκ θεμελίων τήν ασφυκτική καί δυσλειτουργούσα γραφειοκρατία στά Υπουργεία, πού θά αποτελέσει Ηράκλειο έργο καθεαυτό.

2. Θά αναμορφώσει ριζικά τό εκπαιδευτικό σύστημα, εδικά τά Πανεπιστήμια πού δυσλειτουργούν, καί θά επιλύσει τήν παρούσα αντιδικία πού σχετίζεται μέ τήν ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, πού προκαλεί ισχυρή αντίδραση καθηγητών καί φοιτητών. Θά ανατρέψει τήν υπέρμετρη επιρροή τών φοιτητών στήν εκλογή Πρυτανικών αρχών καί θά καταργήσει τήν Βουλή τών εφήβων, βάσει τού εκπαιδευτικού δόγματος, ότι οι έφηβοι δέν χρειάζονται Βουλή γιά νά οικοδομήσουν καριέρα στόν 21 αιώνα, αλλά εντατική διδασκαλία καί άριστη επίδοση στά Μαθηματικά καί τίς Βασικές Επιστήμες. Θά βελτιώσει τήν Μέση εκπαίδευση, καί θά σταματήσει προσπάθειες αποκατασκευής της, από μερικούς καλοθελητές, πού προσπαθούν νά ξαναγράψουν τήν Ιστορία τού έθνους, μέ σκοπό τήν μείωση σημαντικών ιστορικών γεγονότων, μέ αποτέλεσμα τόν αφελληνισμό τής νεολαίας καί ελάττωση τής αυτογνωσίας τους.

3. Θά ενδυναμώσει σημαντικά τίς Ενοπλες Δυνάμεις καί τό κύρος τών αξιωματικών πού είναι απαραίτητα γιά τήν άμυνα τής χώρας, γιά τόν ουσιώδη ρόλο της στό ΝΑΤΟ καί αντιμετώπιση τής Τουρκικής απειλής, ειδικά στό Αιγαίο. Ο Πρόεδρος θά διατηρήσει τήν 12 μηνών θητεία τών νεοσυλλέκτων ανδρών καί γυναικών, κατά τό πρότυπο τού Ισραήλ, καί θά αναπτύξει επίσης ειδικές δυνάμεις επαγγελματικού στρατού γιά χρήση προκεχωρημένης τεχνολογίας καί ρομποτικών οπλικών συστημάτων.

4. Ο Πρόεδρος θά βελτιώσει δραματικά τήν φθίνουσα εσωτερική ασφάλεια στήν Ελλάδα, όπου πολλοί φοβούνται νά περπατήσουν έξω από τό σπίτι τους τήν νύχτα, καί χρησιμοποούν διπλές κλειδαριές στίς πόρτες. Θά ελαττώσει τίς συχνές διαρρήξεις τραπεζών από συμμορίες, τήν καταστροφή περιουσίας μετά από ποδοσφαιρικούς αγώνες, καί τόν εμπρησμό αυτοκινήτων καί καταστημάτων από κουκουλοφόρους αναρχικούς πού παραδόξως δέν συλλαμβάνονται καί δέν φυλακίζονται μέ σοβαρές ποινές. Θά λύσει επίσης τό πρόβλημα πού προβάλλουν διεθνείς συμμορίες τού υποκόσμου, φαινόμενο αποκρουστικό γιά τήν Ελλάδα σάν μέλος τής ΕΕ.

5. Ο Πρόεδρος, σάν τόν Μ. Πέτρο, θά αντιμετωπίσει ανελέητα τήν λερναία ύδρα τής διαφθοράς εντός καί εκτός Κυβερνητικών υπηρεσιών. Θά ενεργήσει αμέσως μετά από αποκαλύψεις στά ΜΜΕ γιά διεφθαρμένους επισήμους ανεξαρτήτως κοινωνικού επιπέδου καί οικογενειακής διασύνδεσης, συμπεριλαμβανομένων τών ελάχιστων δικαστικών λειτουργών πού ενισχύουν τήν εικόνα μιάς διεφθαρμένης κοινωνίας. Θά καταπολεμήσει τό εμπόριο ναρκωτικών καί ανθρώπινης σάρκας, καί επίσης τό οργανωμένο έγκλημα όπου μερικά εστιατόρια, αντιπροσωπίες αυτοκινήτων καί άλλες επιχειρήσεις πληρώνουν προστασία.

6. Θά δράσει αποφασιστικά στό Δημογραφικό Πρόβλημα τής υπογεννητικότητας καί τόν τεράστιο αριθμό μεταναστών. Θα δώσει υψίστη προτεραιότητα σέ ένα κατάλληλο πρόγραμμα γιά αύξηση τής γεννητικότητας.

Πρόσφατη μελέτη τού Γραφείου Ερεύνης Πληθυσμού (PRB) στήν Γουάσινγτον, αναφέρει ότι πολλά ανεπτυγμένα κράτη έχουν αναπτύξει ή έχουν ενισχύσει διάφορα μέτρα – όπως χρηματικά ποσά, φορολογικές μειώσεις, καί ηυξημένες άδειες μητρότητας – γιά νά βοθήσουν τίς γυναίκες νά κάνουν παιδιά. Από τόν Μάρτιο 2006, 16 κράτη από τήν Βουλγαρία μέχρι τήν Φορμόζα (Ταιουάν), έχουν αυξήσει τίς επιδοτήσεις αυτές. Θά προωθήσει σθεναρά τόν επαναπατρισμό Ελλήνων τής διασποράς μέ παροχή οικονομικής βοήθειας, στέγης, ασφάλεια υγείας καί επίδομα εκπαίδευσης τών παιδιών τους.

Επί πλέον, θά εφαρμόσει ισχυρότατο πρόγραμμα, γιά αφομοίωση καί προσαρμογή τών νόμιμων μεταναστών στήν Ελλάδα, μέ σκοπό νά αποκτήσουν ιθαγένεια σέ 10 χρόνια, νά μάθουν Ελληνικά, νά στέλνουν τά παιδιά τους σέ Ελληνικά σχολεία καί νά τούς εμποδίσει νά φέρουν τίς νύφες τους (από τήν χώρα προέλευσης) καί τούς συγγενείς στήν Ελλάδα.

Γιά νά σταματήσει τήν περαιτέρω αθρόα είσοδο λαθρομεταναστών θά ενισχύσει τήν Συνοροφρουρά, η οποία, μαζί μέ τόν τακτικό Στρατό, Ναυτικό καί Λιμενικό σώμα θά κλείσει τά σύνορα στούς λαθρομετανάστες καί εμπόρους ναρκωτικών καί ανθρώπινης σάρκας, σέ στεριά καί θάλασσα. Σημαντικώτατα, θά ιδρύσει χωριστό Υπουργείο Δημογραφίας καί Αποδήμου Ελληνισμού, μέ έναν διακεκριμένο καί αητονύχη Υπουργό, σάν φορέα λύσης τού Δημογραφικού καί αναζωπύρωσης τών σχέσεων μέ τήν Διασπορά.

7. Ο Πρόεδρος θά προωθήσει επειγόντως νέα νομοθεσία γιά ρύθμιση τών μή κερδοσκοπικών Οργανισμών (ΜΚΟ). Η παρούσα κατάσταση τών ΜΚΟ στήν Ελλάδα είνα χαώδης καί χωρίς σαφείς κανονισμούς ρύθμισης καί εποπτείας.

Οι ΜΚΟ έχουν προωθήσει ωρισμένα θέματα στόν τοπικό, τόν εθνικό καί επίσης στόν διεθνή στίβο. Μερικοί μπορεί νά θεωρηθούν πολιτικοί οργανισμοί, εάν αυτός ο ορισμός περιλαμβάνει, υπεράνω κομμάτων κοινωνικά ζητήματα, ανθρώπινα δικαώματα γιά ακαθόριστες εθνικές καί εθνογλωσσικές μειονότητες, καί όταν σέ συνεργασία μέ ξένους ΜΚΟ έχουν κατηγορήσει τό Ελληνικό λαό, τά ΜΜΕ, ακόμη καί τήν Εκκλησία, γιά φυλετική διάκριση καί παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέ κατασπίλωση της διεθνούς εικόνας τής Ελλάδος.

Ειδικά ένα από τούς ΜΚΟ, τό ΕΛΙΑΜΕΠ, παίζει σχεδόν μονοπωλιακό ρόλο σέ ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, διατηρεί εκτεταμένη λίστα χορηγών καί δημοσιεύει πολύ συχνά στόν τύπο, άρθρα-συστάσεις σέ σοβαρά θέματα εξωτερικής πολιτικής. Επίσης, οργανώνει ετήσιο κλειστό συνέδριο καί προτείνει συμβιβασμό μέ παραχωρήσεις πρόςτήν Τουρκία γενικά καί ειδικά στό θέμα τού Αιγαίου, μέ τόση έμφαση καί επιμονή, πού μερικοί ειδήμονες τό θεωρούν αδικαιολόγητη υποχώρηση στίς Τουρκικές απαιτήσεις. Τό ΕΛΙΑΜΕΠ έχει δείξει επίσης ισχυρότατη καί εν πολλοίς ανεξήγητη υποστήριξη στό σχέδιο Αννάν γιά τήν Κύπρο, παρά τήν ευρεία αντίσταση κατά τού σχεδίου στήν Κύπρο, στήν Ελλάδα καί τήν Διασπορά.

Ο Πρόεδρος θά απαιτήσει νομοθεσία πού θά υποχρεώνει όλα τά ΜΚΟ στήν Ελλάδα νά απογραφούν ξανά από τήν Κυβέρνηση, νά αποκαλύψουν λεπτομερώς τούς χορηγούς των, καί νά υποβληθούν σέ λεπτομερή ετήσιο λογιστικό έλεγχο από μιά αδέκαστη Κυβερνητική επιτροπή, καί νά ανοίξουν τά κλειστά συνέδριά τους σέ ενδιαφερόμενους διανοουμένους από τήν Ελλάδα καί τήν Διασπορά.

8. Θά κάνει υπεράνθρωπη προσπάθεια στό πρόβλημα τής Οδικής ασφάλειας, γιά δραστική ελάττωση τού αριθμού θανάτων καί τραυματιών πού προκαλούν ανείπωτο πόνο καί μιζέρια στό λαό τής Ελλάδος. Θά υποστηρίξει μετεκπαίδευση τών αξιωματικών Τροχαίας στό εξωτερικό καί αυστηρότατη επιτήρηση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων. Θά απαιτήσει τεκμητιωμένη εκπαίδευση οδηγών, τήν αυστηρή ανανέωση άδειας οδήγησης κάθε τέσσερα χρόνια καί έπειτα από εξετάσεις, καί αυστηρή επιτήρηση οδικής κυκλοφορίας, μέ αμετάκλητη κλήση γιά παραβάτες πού θά παραπέμπονται αυτομάτως στό δικαστήριο. Θά κάνει επί πλέον σοβαρή προσπάθεια, γιά δραστική βελτίωση τού οδικού δικτύου, ειδικά τών δευτερογενών οδών πού χρειάζονται επείγουσα επισκευή διότι ευθύνονται σέ μεγάλο βαθμό γιά τήν αιματοχυσία τής ασφάλτου.

9. Ο Πρόεδρος, θά προωθήσει σθεναρά τό εμπόριο σέ διεθνές επίπεδο καί ταυτόχρονα θά προστατεύσει τήν απομένουσα Ελληνική Βιομηχανία από διάλυση, λόγω μετατόπισης σέ γειτονικά κράτη μέ χαμηλό εργατικό κόστος.

Θά αναζωπυρώσει τόν Ελληνικό Τουρισμό πανγκοσμίως, καί ιδιαίτερα μέ στόχο τούς Αμερικανούς τουριστάς, μέ ειδική φροντίδα στόν Τουρισμό τών νησιών τής Ελλάδος καί μέ μεγάλη επιμέλεια στήν παράκτιο ναυσιπλοία. Θά ενδιαφερθεί τά μέγιστα στά ζητήματα “τής Xρυσής Εμπορικής Ναυτιλίας” τής χώρας γιά νά αυξήσει τόν αριθμό πλοίων μέ Ελληνική σημαία.

10. Θά αναζωογονήσει τήν επιστημονική έρευνα ειδικά στήν μοντέρνα τεχνολογία καί άλλους κλάδους καί θά καλέσει διακεκριμένους επιστήμονες τής Διασποράς νά επανέλθουν στή Ελλάδα προσφέροντάς τους ειδικά προνόμια, γεναία ερευνητικά κονδύλια καί μοντέρνα εργαστήρια. Επί πλέον, η σταθερή αναβάθμιση τού Πανεπιστημιακού συστήματος καί η πλούσια χρηματοδότηση τής έρευνας θά αυξήσουν δραματικά τήν επιστημονική παραγωγή τής χώρας. Θά προσκαλέσει ξένες εταιρείες νά αναπτύξουν θυγατρικές μονάδες έρευνας στήν Ελλάδα κατά τό πρότυπο τής Ιρλανδίας, πού αποτελεί ερευνητικό κέντρο γιά πολλές ξένες εταιρείες μοντέρνας τεχνολογίας από την ΕΕ καί Αμερική.

11. Ο Πρόεδρος θά ενημερώνεται συχνά σέ ζητήματ τεχνολογικής έρευνας στό εξωτερικό διά μέσου ομάδας διακεκριμένων εμπειρογνωμόνων τής Διασποράς από τήν Αμερική καί ΕΕ, πού θά παράσχουν πολύτιμες συμβουλές χωρίς τούς δικαιολογημένους περιορισμούς τών γηγενών συναδέλφων τους.

Θά αναζητήσει ενθουσιωδώς τήν δυναμική υποστήριξη τής Ομογένειας τής Αμερικής στά δίκαια ζητήματα τής Ελλάδος, στό Κογκρέσο καί στόν Λευκό Οίκο. Πρός τούτο θά περιοδεύσει τίς μεγάλες πόλεις τής Αμερικής καί θά μιλήσει σέ μεγάλα ακροατήρια Ομογενών καί Φιλελλήνων μέ ειδική ανάλυση τών θεμάτων πού αφορούν τήν Ελλάδα καί τήν Διασπορά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τό σύστημα Πρωθυπουργικής Κυβέρησης στήν Ελλάδα μέ τελετουργικό Πρόεδρο τής Δημοκρατίας καί μέλη τής Βουλής πού υπηρετούν ώς Υπουργοί, είναι εκ τών πραγμάτων ανεπαρκές, ανεξαρτήτως τής εξαιρετικής θέλησης καί οξύνοιας τών μελών τής Κυβερνήσεως. Τό Προεδρικό σύστημα θά είναι κατά πολύ ανώτερο καί αποτελεσματικό σέ πολλά ζωτικά ζητήματα τής χώρας, όπως:

α) στή λύση περίπλοκων εσωτερικών προβλημάτων από Υπουργούς πού είναι κορυφαίοι τεχνικοί στήν ειδικότητά τους,

β) στήν άσκηση δυναμικού ρόλου στήν ΕΕ καί τήν ανάπτυξη κατάλληλης εξωτερικής πολιτικής πρός τήν Αμερική καί τήν διαρκώς επιθετική Τουρκία, καί

γ) στόν αποτελεσματικό χειρισμό τού δυναμικού τής παραμελημένης Ομογένειας στήν Αμερική, πρός όφελος τής Ελλάδος.

Επιπροσθέτως, σέ αυτή τήν εποχή τών συχνών δημοσκοπήσεων καί τόν πρωταρχικό ρόλο τών ΜΜΕ στήν διαμόρφωση τής κοινής γνώμης, πού μεταφράζεται σέ πολιτική επιρροή, καί τόν σημαντικό αριθμό ΜΚΟ πού εργάζονται ανεξάρτητα καί προβάλλουν ισχυρές γνώμες σέ κοινωνικά καί πολιτικά ζητήματα, τό σημερινό Κυβερνητικό σύστημα, (πού επιβαρύνεται επί πλέον από τήν περιβόητη, περικεχαρακωμένη καί αλύγιστη γραφειοκρατεία), εμφανίζεται αδύναμο καί μερικές φορές αμήχανο καί ξεπερασμένο από τά καλπάζοντα γεγονότα στήν διεθνή σκηνή.

Επί πλέον, η συχνή εμφάνιση τού Πρωθυπουργού στό βήμα τής Βουλής, γιά νά αντικρούσει τήν ακατάπαυστη κριτική τής αντιπολίτευσης, ανεξαρτήτως εάν είναι ουσιώδης η ασήμαντη, είναι διαβρωτική καί απαξιωτική τής θέσεώς του.

Σημαντικότατα, ο Πρωθυπουργός καί η Κυβέρνησή του μπορεί νά αναγκασθούν σέ παραίτηση, από συνδυασμό γεγονότων, όπως: σειρά σκανδάλων, χειροτερεύουσα οικονομία, σοβαρή ανεργία, συνεχείς απεργίες εργατικών καί επαγγελματικών ενώσεων, καί αρνητικές δημοσκοπήσεις, τά οποία αθροιστικά, θά υποχρεώσουν τόν Πρωθυπουργό νά κηρύξει πρόωρες εκλογές, μέ κουραστική προεκλογική καμπάνια καί περαιτέρω μείωση τής Κυβερνητικής αποδοτικότητας.

Οταν στήν σημερινή εποχή γενικής εξειδίκευσης, μέλη τής Βουλής υπηρετούν ώς Υπουργοί, η πιθανότητα ανεπάρκειας, εξ αιτίας έλλειψης ειδικών προσόντων καί τήν σπατάλη χρόνου γιά πελατειακή καί προεκλογική εργασία, είναι σημαντική.

Σέ δραματική αντίθεση, μή εκλεγμένοι Υπουργοί, διορισμένοι από τόν Πρόεδρο γιά τά ειδικά προσόντα τους, θά είναι ήδη γενικά πεπειραμένοι καί τεχνικά εκπαιδευμένοι γιά τά Υπουργεία τους. Επομένως, Υπουργοί μέ τεχνική δεξιοτεχνία, χωρίς εκλογικές περιοχές νά ικανοποιήσουν μέ ρουσφέτια καί χωρίς υποχρέωση γιά προεκλογική καμπάνια, θά εχουν τεράστια πλεονεκτήματα γιά αποδοτικότητα σάν μέλη τής Κυβερνήσεως. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, ένας πεπειραμένος, γλωσσομαθής, καί μελίρρυτος καθηγητής Πανεπιστημίου τής Νομικής, τών Πολιτικών επιστημών η τών Διεθνών σχέσεων, θά είναι απαράμιλλος ώς Υπουργός Εξωτερικών. Ένας διακεκριμένος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου η Δημόσιας Διοίκησης, μέ διοικητικές ικανότητες καί ελευθεροστομία, θά είναι εξαιρετικός γιά τό δύσκολο Υπουργείο Εσωτερικών. Ενας διακεκριμένος καθηγητής Ιατρικής η Δημόσιας Υγείας μέ σπουδές στό εξωτερικό καί διοικητική πείρα, θά είναι ιδεώδης γιά τό Υπουργείο Υγείας.

Επομένως, ο Πρόεδρος, ένας ηγέτης μέ περισσή εγκεφαλική δύναμη (high IQ) καί διοικητική μαεστρία, μαζί μέ αυτό πού σήμερα αποκαλείται, “εξυπνάδα μέ ευαισθησία” (Emotional Intelligence), θά προωθήσει μέ τήν δεξιοτεχνία καί τό πνεύμα υπερμοντέρνου Μ. Πέτρου, τήν απαιτούμενη κουλτουριστική καί οργανωτική επανάσταση στήν Ελλάδα. Υπάρχουν μερικά κουλτουριστικά χαρακτηριστικά πού κάνουν ζημιά στούς πανέξυπνους καί δαιμόνιους Έλληνες. Ιδού πώς προσαρμόζονται καί μεγαλουργούν στήν Βόρειο Αμερική, στήν ΕΕ καί στήν Αυστραλία.

Αναμφιβόλως, ο Πρόεδρος θά ενισχύσει τήν στσθερή εδραίωση τής αστικής κοινωνίας, θά μετατρέψει τήν γλεντζέδικη κουλτούρα καί θά επιμείνει στήν αποδοχή προσωπικής υπευθυνότητας. Θά καταργήσει τόν διάχυτο νεποτισμό (από συγγένεια, κουμπαριό, ή ιδεολογία) πού αποθαρρύνει καί απογητεύει τούς νέους καί τούς φυγαδεύει στό εξωτερικό. Θά τροποποιήσει τήν δύναμη τών εργατικών συνδικάτων (όπως έκανε η Margaret Thatcher στήν Αγγλία) καί άλλων επαγγελματικών ενώσεων καί τήν υπέρμετρη τάση γιά απεργίες, πού αποθαρρύνει τίς ξένες εταιρείες καί δίνει στήν Ελλάδα τό απαίσιο παρατσούκλι “χώρα απεργών”.

Ο Πρόεδρος θά μετριάσει συστηματικά τήν ασύμμετρη και επιζήμια επικυριαρχία τής Αριστεράς στήν Ελλάδα, καί τόν γνωστό σφικτό εναγκαλισμό μερίδας τών ΜΜΕ από τό μεγάλο χρήμα. Ο Πρόεδρος θά αποκεφαλίσει, χωρίς έλεος, τήν διαφθορά καί τό εμπόριο σαρκός καί ναρκωτικών καί θά πείσει τό λαό ότι, καλή εξυπηρέτηση είναι απαραίτητη γιά τουριστική ανάπτυξη καί ότι δέν ταυτίζεται μέ δουλοπρέπεια.

Επί πλέον θά φωνάξει βροντερά καί επίμονα ότι, ο δρόμος τής υπογεννητικότητας καί τών κατά βούλησην εκτρώσεων, είναι ο δρόμος αυτοκτονίας τής Ελλάδος καί θά επιμείνει σέ ένα ισχυρό καί δαπανηρό προνειταλιστικό πρόγραμμα, στηρίζοντας είς τό έπακρον τίς Ελληνίδες Μητέρες, πού κρατούν στήν παλάμη τους τό μέλλον τής Ελλάδος. Θά ελαττώσει στό ελάχιστο τήν μετανάστευση στήν Ελλάδα καί θά αναπτύξει ουσιώδη καί εκλεπτυσμένα προγράμματα γιά αφομοίωση τών νόμιμων μεταναστών καί θά κάνει υπεράνθρωπη προσπάθεια γιά παλινόστηση Ελλήνων τής Διασποράς.Ο Πρόεδρος σάν τόν Μ. Πέτρο θά ενισχύσει τίς ένοπλες δυνάμεις καί τήν παραγωγή καί αγορά μοντέρνων όπλων καί μεθοδικά θά κλείσει τά σύνορα στή στεριά καί θάλασσα γιά διακοπή τής εισροής παράνομων μεταναστών.

Θά αναδιοργανώσει μέ επιμονή τό διπλωματικό σώμα τής Ελλάδος, διορίζοντας σάν Πρεσβευτάς διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στίς Πρεσβείες κλειδιά, ειδικά στήν Γουάσινγτον καί αλλαχού όπως κάνει τό Ισραήλ. Τελικά, ο Πρόεδρος θά αγκαλιάσει καί θά γαλβανίσει τήν Ομογένεια τής Αμερικής ζητώντας υποστήριξη εναντίον τής Τουρκικής επιθετικότητας στό Αιγαίο, τήν αδιαλλαξία στήν Κύπρο καί τήν πίεση στό Πατριαρχείο. Η Ελλάδα χρειάζεται σήμερα τό Προεδρικό σύστημα διακυβέρνησης, τόσο επειγόντως, όπως η Σαχάρα χρειάζεται τήν βροχή.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Είμαστε υπερκομματικοί ως προς τήν Ελλάδα, μέ μοναδικό διακαές ενδιαφέρον τήν αιώνια επιβίωση τής Ελλάδος καί τής Διασποράς. Αναμένουμε δέ τήν αναπόφευκτη ερώτηση από τούς αναγνώστες τής βραχείας διατριβής μας: Ποιός από τήν Κυβερνητική παράταξη καί τήν Αντιπολίτευση μπορεί νά αναδειχθεί αντάξιος ώς υπερμοντέρνος Μεγάλος Πέτρος γιά τήν Ελλάδα;

Η απάντησή μας είναι η εξής: Ακόμη καί εάν ένας τέτοιος ηγέτης υπήρχε σήμερα, θά ήταν εντελώς αδύνατο νά παίξει τόν ρόλο τού υπερμοντέρνου Μ. Πέτρου, μέ τό παρόν σύστημα διακυβέρνησης. Μόνον μέ τό Προεδρικό σύστημα θά καταστεί δυνατόν γιά έναν τέτοιο μοναδικό ηγέτη νά εμφανισθεί. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τό Προεδρικό σύστημα γιά τήν Ελλάδα είναι τό πάν.

Μετά από τήν αναγκαία αναθεώρηση τού Συντάγματος καί τή υιοθέτηση τού Προεδρικού συστήματος, προβλέπουμε μιά δυναμική καί ηλεκτρικά φορτισμένη αλλαγή στήν πολιτική σκηνή τής Ελλάδος.

Αυτό τό γεγονός θά αποτελέσει τόν σπινθήρα γιά ένα ισχυρό, καί μαγνητικό ηγέτη νά εμφανισθεί στήν πολιτική αρένα, νά ψηφισθεί κατευθείαν από τόν λαό καί νά εγκατασταθεί ώς πρώτος Πρόεδρος τής χώρας, γιά τήν σωτηρία τής Ελλάδος καί τό καλό τής Διασποράς.

16 Οκτωβρίου, 2006

ΠΗΓΕΣ

1.Robert K. Massie: Peter the Great. His Life and World. Alfred A. Knoff, New York 1980.
2.Peter Brock Putnam: Peter, The Revolutionary Tsar. Harper and Row,1973.
3. Arnold Toynbee.The World and The West(Reith Lecture) New York 1953
4.Presidential System-Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_system
5. Presidential System.Answers.com http://answers.com/topic/presidential-system
6. Turkish Media: Washington No Longer Trusts AKP Government. THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE. Special Dispatch Series-No. 1145, April 24, 2006.
7. Michael C. Geokas: The European Union and the Specter of Uncontrolled In-Migration. Journal of Political and Military Sociology 25(Winter)353-362,1997.
8. Michael C. Geokas. The New Gordian knot for the Greeks: The twin Demographic Problem. The National Herald (NY)November 9-10, 2002.
9. M. Hakan Yavouz Turkey’s Fault Lines and the Crisis of Kemalism. Current History Vol 99, No 633, January 2000.
10. Michael C. Geokas and A.T. Papathanasis. The Turkish-Israeli Alliance is a new Destabilizing Factor in the Middle East and Southern Europe. The Washington Report on Middle East Affairs, April 2000.A longer version available at:
http://www.demokritos.org  under Turkish-Israeli Axis.
11. Michael C. Geokas. Mr. Actuna’s Escapades. The Greek American, May 27-June 2,1995. Available at:
http://www.demokritos.org  under Greece and Turkey.
12. Michael C. Geokas. Mrs. Ciller Goes to Washington. The Greek American, April 22-28, 1995. Available at:
http://www.demokritos.org  under Greece and Turkey.
13. Michael C. Geokas. Earthquake Pseudodiplomacy and the illusions of the Greeks. The National Herald,October 25-26,1999(In Greek). Available at:
http://www.demokritos.org  under Greece and Turkey.
14. Michael C. Geokas, Stathis Papanicolaou and Chuck Kidder. Introducing California-Style Highway Safety in Greece. The National Herald, October 18-19, 2003. Available at:
http://www.demokritos.org  under Traffic Safety.
15. Daniel Coleman: What Makes a Leader? Harvard Business Review , November-December 1998,PP. 93-102.
16. Anatoly Medetsky: Putin Warns Politically Active NGO’s. The Moscow Times.com http://www.themoscowtimes.com/stories/2005/07/21/001.html
17. Alexander Livshin and Richard Weitz. Civil Society and Philanthropy under Putin. International Journal of Non-for-Profit Law Vol 8,No3/May 2006/6.
18. Elizabeth Rosenthal. European Union’s Plunging Birthrates Spread Eastward. The New York Times September 4, 2006.
19. R. Butler. The concept of a tourism area cycle of evolution. Canadian Geographer 24:5-12, 1980. –
20. Michael C. Geokas. Strategic Demography and the Revolution in Warfare. The National Herald(NY) Nov30-Dec 1,1996. Available at:
http://www.demokritos.org
under: Fertility-National Defense.

NOTE: PUBLISHED IN KATHIMERINI ONLINE OCTOBER 20, 2006

 

Αναδημοσίευση από το παλιό Αντίβαρο

http://palio.antibaro.gr/society/megalos_petros_ellados.php

(605) αναγνώσεις

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *