Η Μεγάλη Εκκλησία έν αιχμαλωσία …

Με το ανακοινωθέν του το Φανάρι έλυσε
την εκκωφαντική σιωπή του για την υπόθεση του Γέροντα Εφραίμ, που είναι υπόθεση
όλης της Εκκλησίας και της Χώρας.

Η έκφραση της λύπης στο ανακοινωθέν
είναι δικαιολογημένη, αλλά έχει πολυσήμαντη ερμηνεία …

Δεν υπάρχει όμως στο ανακοινωθέν η
παραμικρή συμπαράστασης στην Ιερά Κοινότητα στην διαμαρτυρία της για την
παραβίαση του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους!

Δεν υπάρχει καν η παραμικρή
διαμαρτυρία για την παραβίαση της πνευματικής δικαιοδοσίας του Οικουμενικού
Πατριάρχη στο Άγιον Όρος από το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών!

Ας σημειωθεί εδώ ότι το βούλευμα
διατάσσει την προφυλάκιση γιατί θεωρεί τον Γέροντα Εφραίμ ύποπτο τέλεσης και
άλλων αξιόποινων πράξεων, αφού, μεταξύ των άλλων, έχει παραβιάσει το μοναχικό
πολίτευμα και την πνευματική αποστολή του!

Το ανακοινωθέν αναφέρεται στην
δικογραφία που αφορά την ουσία της ποινικής δικής (την αθωότητα η ενοχή του
κατηγορουμένου) και όχι αν συντρέχουν οι αυστηρές προϋποθέσεις του νόμου για
την προφυλάκιση του κατηγορουμένου!

Τέλος, το ανακοινωθέν υπενθυμίζει στα
αλλά ομόδοξα πατριαρχεία ότι το Άγιον Όρος υπάγεται στην πνευματική δικαιοδοσία
του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά όχι στο ελληνικό Κράτος και στις ελληνικές
δικαστικές αρχές που την παραβιάζουν!

Με το ανακοινωθέν του, το Οικουμενικό
Πατριαρχείο επιβεβαίωσε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο ότι βρίσκεται εν
αιχμαλωσία και ότι ουσιαστικά κωλύεται στο να ασκήσει την δικαιοδοσία του άχρι
καιρού …

Νικηφόρος Φωκάς

(795) αναγνώσεις

2 comments

  1. “”
    Νὰ σημειωθεῖ τὸ ἑξῆς: τὸ ἀνακοινωθὲν χρησιμοποιεῖ τὴν λέξη “ἐπέμβαση”, ἡ ὁποία εἶναι ἀπολύτως βελούδινη, καὶ ἀποφεύγει συνειδητὰ νὰ χρησιμοποιήσει τὴ λέξη “εἰσπήδηση”.

    Ἡ “εἰσπήδηση” εἶναι ἐκκλησιαστικὸ ἀδίκημα βαρύτατα κανονιζόμενο ἀπὸ Οἰκουμενικὲς Συνόδους, καὶ ἀναφέρεται στὴν περίπτωση νὰ δράσει κάποιος ἐπίσκοπος (ἢ κάποια τοπικὴ ἐκκλησία) σὲ ἐπισκοπὴ δικαιοδοσίας ἄλλου ἐπισκόπου. Ἡ πάταξη τῆς “εἰσπηδήσεως” εἶναι βασική, συστατικὴ ἀρχὴ τοῦ οἰκοδομήματος τῆς ἐκκλησίας (ἀλλιῶς καήκαμε), καὶ στὴν ἀρχαία ἐκκλησία εἶχε γίνει τῆς τρελλῆς- ὁ Ἀντιοχείας δροῦσε ὡσὰν ἡ Κύπρος νὰ ἦταν τσιφλίκι του κλπ κλπ. Οἱ κανόνες εἶναι σαφεῖς καὶ σκληρώτατοι, δὲν τίθεται θέμα. Στὴ συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια ἔχουμε καραμπινάτη εἰσπήδηση, στὰ ἐδάφη τοῦ Πατριαρχείου κυρίως (Ἅγιον Ὅρος) καὶ στὰ ἐδάφη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (…Κορυδαλλός).

    Τὸ Πατριαρχεῖο σοφὰ πράττει καὶ θέτει τὸ ζήτημα, ἀλλὰ χωρὶς νὰ κατηγορεῖ εὐθέως γιὰ “εἰσπήδηση” (τόσους αἰῶνες φαναριώτικη διπλωματία, ἔχω ψήσει…). Ἡ “εἰσπήδηση” κανονίζεται σὲ ἀρκετὲς περιπτώσεις μὲ… καθαίρεση, ὁπότε ὅπως καταλαβαίνετε δύσκολα τίθεται θέμα καθαίρεσης τοῦ… Μόσχας καὶ πασῶν τῶν Ρωσιῶν! (χαρὰ ποὺ θὰ ἔκανε ὁ Ἰλαρίων Βολοκολάμσκ)

    Κανόνες σχετικοὶ μὲ τὴν εἰσπήδηση:
    -ΛΕ’ τῆς Ἀποστολικῆς Συνόδου
    -Β’ τῆς Β’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
    -Η’ τῆς Πενθέκτης “ἐν Τρούλλῳ” Οἰκουμενικῆς
    -ΙΓ’ & ΚΒ’ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου
    -Γ’ & ΙΑ’ τῆς ἐν Σαρδικῇ Συνόδου
    -Κ’ (ΚΗ’) τῆς ἐν Καρθαγένῃ Συνόδου
    κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ
    “”
    http://www.antinews.gr/2012/01/11/142566/#comment-884653

  2. Ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να στηρίζει αυτή την άποψη. Τουναντίον, το Πατριαρχείο Μόσχας και τα άλλα Πατριαρχεία (συμπεριλαμβανομένης της Εκκλησίας της Κύπρου, αλλα και Ιεραρχών του σεπτού Οικουμενικού Θρόνου) έδειξαν το οφειλόμενο και δικαιολογημένο ενδιαφέρον και έτσι στήριξαν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδος. Δεν έκαναν καμία παρέμβαση, ούτε και εισπήδηση.

    Αλλά, κατά την άποψη μου, το θέμα δεν είναι εκεί. Το ανακοινωθέν δείχνει οτι το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν το απασχολεί ούτε η τυχόν παρέμβαση ούτε η δήθεν εισπήδηση, γιατί τότε θα διαμαρτυρόταν (όπως έκανε η Ιερά Κοινότητα) για την παρέμβαση, εισπήδηση και παραβίαση του Καταστατικού του Αγίου Όρους από τις ελληνικές αστυνομικές, εισαγγελικές και δικαστικές αρχές (παράλειψη ενημέρωσης και συνεργασίας με τον Διοικητή και την Ιερά Επιστασία, παραβίαση της δικαιοδοσίας των αρμοδίων για Αγιορείτες δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης, εισπηδηση στην πνευματική δικαιοδοσία του Πατριάρχη από το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών το οποίο ελέγχει τον κατηγορούμενο Αγιορείτη για παράβαση της πνευματικής αποστολής του μοναχικού πολιτεύματος)!

    Το θέμα, θεωρώ, είναι ότι με το το ανακοινωθέν του το Οικουμενικό Πατριαρχείο επιβεβαιώνει ότι ευρίσκεται εν αιχμαλωσία (όπως και η Ελλάς). Ας αναρωτηθεί κάθε καλόπιστος παρατηρητής. Θα ήταν το ανακοινωθέν του Πατριαρχείου (η το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών) το ίδιο, αν ο Γέροντας Εφραίμ επέστρεφε στην Ελλάδα, όχι από την Ρωσία, αλλά από την Αμερική, αφού είχε γίνει δεκτός με τιμές, όχι από τον Πρόεδρο Πούτιν, αλλά από τον Πρόεδρο Ομπάμα μετά από οποιαδήποτε πραγματική παρέμβαση η εισπήδηση (με πραγματική και αναμφισβήτητη παραβίαση όλων των κανόνων που αναφέρονται στο σχόλιο) από αλλόδοξους η και αλλόθρησκους από την Αμερική!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *