Thursday 17 August 2023
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Σχολικά εγχειρίδια

Παιδεία για…χάχανα και λάχανα

Αν και διδάσκω σε μεγάλες τάξεις του δημοτικού σχολείου, εν τούτοις στρώθηκα και μελέτησα επισταμένως τα βιβλία γλώσσας των μικρότερων τάξεων -Α΄, Β΄, Γ΄- και κυρίως της Α’ δημοτικού. Θεωρώ την Α΄ δημοτικού την σπουδαιότερη τάξη του σχολείου. Στην πρώτη εντυπώνονται ανεξίτηλα στην μνήμη του παιδιού βασικές αρχές και δεξιότητες. Δραστικότατα επιπλέον επιδρούν στο παιδί της ηλικίας αυτής ο δάσκαλος και το «αναγνωστικό». Στα βιβλία γλώσσας αποτυπώνεται εναργέστατα το ποιόν της κοινωνίας στην οποία καλείται το μικρό παιδί να ενηλικιωθεί.

Ξεφυλλίζοντας τα γλωσσικά εγχειρίδια της Α΄ δημοτικού εντυπωσιάζεσαι από τον μεγάλο αριθμό δράσεων με ζώα διαφόρων ειδών: κατοικίδια, άγρια ζώα του δάσους, πτηνά, ερπετά, ζώα αγρίων τροπικών χωρών, ζώα της θάλασσας, ακόμα και ζωύφια. Η εκμάθηση των γραμμάτων της αλφαβήτας γίνεται μέσω κάποιων ολιγόστιχων ποιημάτων στα οποία πρωταγωνιστούν μόνο ζώα. Έχουμε, τρόπον τινά, μια «ζωοκεντρική» αντίληψη ως προς τον τρόπο πρόσκτησης της μητρικής γλώσσας.

Παραθέτω κάποια παραδείγματα. Ας προσεχθούν οι ευφάνταστοι και εξωπραγματικοί συνδυασμοί διαφορετικών ζώων σε κοινές δράσεις.

Σελ. 25. «Γλώσσα», Α΄ Δημοτικού: «Ταξιδεύω με το τρένο/ τρέχω, τρέχω δίχως φρένο./ Και ο αετός φωνάζει: /Ε, ε, Τιτίνα, πάτα γκάζι».

Σελ. 29. «Ένα μυστήριο ελικόπτερο είδα/ χθες στην εφημερίδα./ Είχε ελέφαντα πιλότο,/ για τιμόνι ένα μπισκότο».

Σελ. 31. «Σαλιγκάρι, σαλιγκάρι,/ μήπως να σε πω Σαλιάρη;/ Μήπως Τάσο; Μήπως Σούλη;/ Μήπως να σε πω Σπιτούλη».

Σελ. 33. «Τι να έχει το πακέτο;/ Μήπως κόκορα καρότα;/ Μήπως μια μεγάλη κότα;/ Κι άμα έχει καναρίνι;/ Ένα γλέντι που θα γίνει!

Σελ. 38. «Ρινόκερος και κόκορας/ κότα, αετός και κόρακας/ παρέα περπατάνε/ σε παραλία πάνε.

Σελ. 53. «Γιατί γελάνε οι ακρίδες,/ οι γορίλες κι οι γαρίδες;/ Γιατί η γάτα κάνει μάγια/ για να γίνει κουκουβάγια».

Σελ. 57. «Να ‘χανα, τι να ‘χανα,/ να ‘χανα τα λάχανα./ Αχ, με τόσα χάχανα/ έχασα τα λάχανα». (Εξαιρετική η έμπνευση, αντικατοπτρίζει εναργέστατα το «Νέο Σχολείο». Για χάχανα και λάχανα…).

Σελ. 63. «Τι ουρά να μου ταιριάζει/ φουντωτή ή πουπουλένια;/ Μια ουρά με μαύρες βούλες/ ή με κόκκινες καρδούλες;».

Σελ. 65. «Με ένα παπούτσι για καράβι/ ταξιδεύει το κουτάβι./ Κάνει τα χέρια του χωνί,/ βάζει δυνατή φωνή./- Το καράβι μου βουλιάζει/ κι όπου να ‘ναι σκοτεινιάζει».

Σελ. 67. «Δε φοβάμαι το σκοτάδι/ είμαι δυνατό κουτάβι./ Οι αστραπές δε με τρομάζουν/ κι οι βροντές με διασκεδάζουν».

Ολόκληρο το τεύχος της «Γλώσσας» κινείται σ’ αυτούς τους …εξωφρενικούς ρυθμούς. Ποιηματάκια, σαχλοειδή πολλές φορές, τα οποία σκαρφίστηκαν οι συγγραφείς και πρωταγωνιστές, σε απίθανους, εξωτικούς συνδυασμούς, μόνο ζώα. Φαίνεται ότι οι στιχοπλόκοι συγγραφείς των βιβλίων πάσχουν από άκρατη ζωοφιλία. Το βιβλίο συνοδεύεται από «Τετράδιο Εργασιών».

Στη σελ. 19, συμπληρώνοντας με τα σωστά γράμματα ορισμένα κενά, σε σχετική άσκηση, τα παιδιά μαθαίνουν πως «οι φίλοι της κότας Τιτίνας είναι ο αετός, ο βάτραχος και η νυχτερίδα(!), καλύτερος φίλος όμως ο αετός».

Στη σελ. 63, τα παιδιά πληροφορούνται ότι «στο χορό της νεράιδας πήγαν ζώα, όπως: το ελάφι και η φώκια, όπως και το φίδι(!), ενώ απουσίαζαν (άγνωστο για ποιο λόγο) η αλεπού, η αρκούδα και ο γάιδαρος».

Στη σελ. 29. Ο ποντικός προσκαλεί για φαγητό την οχιά, τον παπαγάλο και το άλογο. Στη σελ. 45 ο παπαγάλος χάθηκε και τον ψάχνουν ένας γορίλας, το άλογο και ο ιπποπόταμος.

Στη σελ. 49, το σκουλήκι, έμπλεον ποιητικού οίστρου, λέει στη γάτα: «χαλάλι σου τα λάχανα,/ για τόσα χάχανα».

Στο βιβλίο Γλώσσας, στο δεύτερο τεύχος, συνεχίζεται η λογοτεχνική περιδιάβαση στο βασίλειο των ζώων και λοιπών πλασμάτων του ματαίου τούτου κόσμου, «ερπετά ων ουκ εστιν αριθμός, ζώα μικρά μετά μεγάλων».

Σελ. 30-31. Στη συνέλευση των ζώων με θέμα «συζήτησης» την ανεύρεση ενός θησαυρού, μετέχουν η σαύρα, ο ταύρος, το μυρμήγκι, ο κόκορας, ο βάτραχος, ο σκύλος, ο ποντικός και η γάτα.

Στη σελ. 34, μετά από ένα ταξίδι που έκανε ο παπαγάλος στην Αφρική, καλεί με γραπτή πρόσκληση, το κείμενο της οποίας παρατίθεται στο βιβλίο, τους φίλους του, δηλαδή τον βάτραχο, τον ποντικό, την κότα, αλλά και τη γάτα, για να τους δώσει τα διάφορα δώρα που έχει φέρει.

Σελ. 45. Στη μεγάλη γιορτή γνωριμίας με τους νέους γείτονες της που έκανε η «καφετιά» αράχνη, παρευρέθησαν το ποντίκι, το κουτάβι, το παγώνι, δύο γάτες, το κουνούπι κα το φίδι.

Στη σελ. 46, διαβάζουμε ότι «η γειτόνισσα αράχνη και η οικογένειά της είναι ακροβάτες. Η καφετιά αράχνη πηδάει με αλεξίπτωτο. Ενώ η μαύρη τρέχει με ποδήλατο».

Στην επόμενη σελίδα (47) μαθαίνουμε τα επαγγελματικά όνειρα των «ζωντανών». «Ο σκύλος θέλει να γίνει κολυμβητής. Ο ποντικός γυμναστής. Ο παπαγάλος παλαιστής. Ο βάτραχος ποδηλάτης και ο κόκορας διαιτητής».

Σελ. 52. Κατά την επιστροφή του από την Αφρική το χελιδόνι δεν ξέχασε «να φέρει και μια φωτογραφία της ζέβρας», καλώντας τους φίλους του να το βοηθήσουν να φτιάξει τη φωλιά του.

Σελ. 68 πάλι προσκλητήρια ζώων. Ο Μολύβιος προσκαλεί για «λογοτεχνική βραδιά» τα ζώα: γάτα, βάτραχο, κουκουβάγια, νυχτερίδα, μυρμήγκι, χελώνα, λαγό, φίδι, παπαγάλο, σκαντζόχοιρο.

Και το δεύτερο τεύχος της «Γλώσσας», το οποίο περιέχει πεζά ως επί το πλείστον κείμενα, πρωταγωνιστούν ζώα. (Παγκόσμιος πρωτοτυπία και αυτή. «Νέο Σχολείο» με βιβλία που παραπέμπουν στην «φάρμα των ζώων»). Παντελής ανατροπή του παραδοσιακού για μας τους Έλληνες τρόπου Παιδείας, που ήθελε τις αξίες σαρκωμένες και βιωμένες σε πρόσωπα (προσωποκεντρική). Ελάχιστα, ανύπαρκτα τα κείμενα με ανθρωποκεντρική αναφορά. Πού πήγε η ανθρωποποιός αποστολή της Παιδείας; Και ποιείς άνθρωπο προβάλλοντας άνθρωπο και όλες τις τιμαλφείς αξίες που τον δορυφορούν. Ανύπαρκτη η οικογένεια, το ευλογημένο καταφύγιο και έσχατο κάστρο για διάπλαση χαρακτήρα. Προγραμμένες η φιλοπατρία, η πίστη, το φιλότιμο, η εργατικότητα και η εντιμότητα. Πώς να τις διδάξεις με οχιές και ποντίκια; Κείμενα ανόητα, άνευρα, φλύαρα, άψυχα, μια ακατάσχετη και κουραστική παράθεση συμβάντων από την υποτίθεται «ζωή των ζώων». Βιβλία – ντοκιμαντέρ. Τα παιδιά μας φωνάζουν «άνθρωπον ουκ έχω» και εμείς τους μαθαίνουμε τα πρώτα και κρισιμότερα «γράμματα» με βατράχια, φίδια και κουνούπια…

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς

.

52 comments

1971d1973c 21 September 2010 at 19:32

Mα τι λέτε τώρα? Πώς είναι δυνατόν να ασχολούμαστε με τέτοιες “ξεπερασμένες” ιδέες όπως οικογένεια, θρησκεία, πατρίδα? θα μας περάσουν για εθνικιστές, πράγμα που δεν αρμόζει σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, θα δημιουργήσουμε ψυχικά τραύματα στα παιδιά που τα έχουν διχοτομήσει οι γονείς τους με τη λεπίδα του διαζυγίου αν αναφέρουμε την έννοια της οικογένειας.Αφήνω πια που αρκετοί δάσκαλοι, ευτυχώς όχι όλοι, θα μας περάσουν για γραφικούς αν τολμήσουμε να κάνουμε μια σύσταση για τις ως άνω αξίες.
Με πληγώνει το σημερινό σύστημα παιδείας. Αλλά, όπως είπε ένας σεβάσμιος μητροπολίτης, πρέπει να είμαστε πεισματάρηδες. Να εμμένουμε στις αξίες με τις οποίες μεγαλώσαμε εμείς. Ε,ναι, θα διαβάζω στα παιδιά μου Παπαδιαμάντη, και ας τους φαίνεται λίγο δυσνόητος. Θα συνεχίσουν να πάνε κατηχητικό που τους αρέσει. Όσο μπορώ, θα προσπαθήσω να μεταδώσω Χριστό, και ας είμαι πολύ πλημμελής Χριστιανή.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ.

Reply
Eleftherios 21 September 2010 at 19:50

Παραβλέψατε κ. Νατσιέ, ότι είναι σημαντικό να συνδυάζονται ζώα διαφόρων ηπείρων
με έντομα, ερπετά κτλ. ώστε να αποτυπώνεται στο παιδί η σημαντικότητα της
πολυπολυτισμικότητας και κοινωνικής ανοχής. Είμαστε όλοι ίδιοι. Το ίδιο
μοτίβο έχει εφαρμοσθεί και στα σχολεία των ΗΠΑ απο τα μέσα-τέλη της δεκαετίας
του 60 ωστε μέσω της νέας γενιάς που διαπαιδαγωγήθηκε με αυτά τα βιβλία,
να βαλουν κάποιοι σε εφαρμογή τις αρχές του “Civil Rights
Movement” το οποίο δημιούργησε και το “Affirmative Action” δηλ. ένα
σύνολο νόμων που δίνει σε “μειονότητες” ειδικά δικαιώματα που οι “μη-μειονότητες”
δέν μπορούν να έχουν. Βεβαια όλα αυτά αποδείχθηκαν αποτυχημένα πειράματα. Βλέπω λοιπόν
ότι οι Ελληνες με καθυστέρηση 40 ετών αποφάσισαν να τα επαναλάβουν. Αναρωτιέμαι ποιός
απο τους υπεύθυνους του ΥΠ. διαπαιδαγωγήθηκε με τα παραπάνω βιβλία εκείνη τη δεκαετία; (ρητορική ερώτηση).

Καλά ξεμπερδέματα κ. Νατσιέ.

Reply
ΧΡΥΣΗ 22 September 2010 at 08:18

Το ίδιο κάνουν με τα κινούμε σχέδια και γενικά τις παιδικές ταινίες. Βάζουν ζώα να μιλάνε. Ζωοζωή δηλαδή. Και αυτοί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μάλλον ξέρουν πιο πολλά για ζώα και έτσι θέλουν να κάνουν και τα παιδιά μας. Πρέπει να προσέξουμε πολύ και να παιδαγωγούμε εμείς τα παιδιά μας με τον παλιό γνωστό τρόπο. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι στον πατέρα Μεταλλινό του είπαν πως εδώ στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είμαστε μασώνοι και χάρηκε πολύ ο πάτερ γιατί τώρα ξέρουμε με ποιούς έχουμε να κάνουμε. Ας λάβουμε λοιπόν τα μέτρα μας.

Ευχαριστώ τον Θεό που υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται και μας εμπνέουν και εμάς να κάνουμε το ίδιο.

Reply
Φιλανθρωπηνός 22 September 2010 at 11:00

Συγχαρητήρια, δάσκαλε, για μία ακόμη φορά για τις εύστοχες επισημάνσεις σου. Εκείνο που πρέπει να μας ανησυχεί και αρνούνται να συνειδητοποιήσουν οι ελληνόφωνοι “ινστρούχτορες” είναι ότι η χώρα μας βρίσκεται σε ανήσυχη, αν όχι επικίνδυνη, περιοχή και δεν έχει περιθώρια πειραματισμών, όπως θα είχε για παράδειγμα μία Σκανδιναβική χώρα. Με τις αξίες του φανταστικού κόσμου των ζώων είναι αδύνατο να δημιουργήσεις ψυχικά αποθέματα ώστε να αντισταθείς στις φανερά αδίστακτες προθέσεις των πραγματικών γειτόνων. Με τέτοια νοοτροπία καλό θα είναι οι ανωτέρω “φωστήρες” να μας υποδείξουν και τον δρόμο για το λιμάνι που θα “συνωστισθούμε” την επόμενη φορά. Ας μην ανησυχούν, δεν κινδυνεύουν από κανέναν. Άλλωστε, ήδη έχουν δρομολογήσει και την αναδρομική αθώωση των υπαιτίων του προηγούμενου “συνωστισμού”, για κάθε ενδεχόμενο.

Reply
Ανώνυμος 22 September 2010 at 18:46

Οι στιχοπλόκοι συγγραφείς των παραπανω στιχων μαλλον ειχαν καπνισει ληγμενα.
Τωρα γιατι παντελως ανομοια ζωα (παπαγαλος, γοριλας κλπ) συμβιωνουν ή γιατι ο καλυτερος φιλος της κότας ειναι ο αετος, ειναι για να εμπεδωσουμε απο την παιδικη ηλικια την πολυπολιτισμικοτητα που μας επιβαλλεται. Να περναει διπλα μας η κυρια με τη μπουργκα και να μην μας κανει εντυπωση, να εφαρμοζουν οι μουσουλμανοι στην Ελλαδα τον ισλαμικο νομο και να το θεωρουμε τελειως φυσικο.

Reply
Δέσποινα Στεφανίδου 23 September 2010 at 07:14

΄Οπως το είπατε δάσκαλε, πάσχουν από άκρατη ζωοφιλία.Εμείς όμως τι κάνουμε;Πόσο ακόμη θα ανεχόμαστε τις ανοησίες τους; Aς γίνει μια συλλογή υπογραφών διαδικτυακά ενάντια σ΄αυτά τα βιβλία.

Reply
Φιλανθρωπηνός 23 September 2010 at 10:03

Η συλλογή υπογραφών ενάντια σ’ αυτά τα βιβλία θα είχε νόημα εάν δεν υπήρχε ο κίνδυνος να αντικατασταθούν από ακόμη χειρότερα βιβλία, δεδομένου ότι οι εμπνευστές και η νοοτροπία τους θα παραμείνουν ίδια. Θα μπορούσε, όμως, κάλλιστα να υποβληθεί το αίτημα ώστε να επιτραπεί επιτέλους και στην χώρα μας η κατ’ οίκον εκπαίδευση, όπως συνέβη σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου όταν οι γονείς απηύδησαν με τα κρατικά μονοπώλια εξάπλωσης των νεοεποχίτικων ιδεοληψιών.

Reply
mengeorgiou 23 September 2010 at 20:00

“…να φυλάττουν Θερμοπύλες ποτέ από χρέος μη κινούντες..” ελπίζω να θυμάμαι καλά τους στίχους , αλλά έτσι κι αλλοιώς χαίρομαι που φύλακες υπάρχουν για να γρηγορούμε όλοι.Η προσπάθεια της αντικατάστασης του ανθρώπινου προσώπου από πάπιες,γουρούνια και σκυλιά επιχειρήθηκε παλαιότερα με τον καταιγισμό των μικιμάους ,πέρασε από την τρομολαγνία των ουφοπαιγνιδιών και εγκαταστάθηκε στην σκουπιδολαγνεία της τηλεόρασης.Τώρα οι κατεδαφιστές θεωρούν ότι η ελληνική οικογένεια δεν αντιδρά και εισβάλλουν και στα σχολικά βιβλία.

Reply
Δέσποινα Στεφανίδου 23 September 2010 at 21:37

Ακόμη και μ΄αυτή την κατάσταση δε θα επέλεγα την κατ΄οίκον εκπαίδευση για τα παιδιά μου.Μια πολύ σημαντική διάσταση του σχολείου είναι η κοινωνική.Το παιδί ζυμώνεται με πολλά και διαφορετικά πρόσωπα και προετοιμάζεται για να βγει στην κοινωνία. Η κατ΄οίκον εκπαίδευση με παραπέμπει σε γυάλινο κλουβί.
Πρέπει να διεκδικήσουμε τα σχολειά μας.Σωστή μόρφωση για όλα τα παιδιά όχι μόνο για λίγες εξαιρέσεις.

Reply
Ανώνυμος 24 September 2010 at 10:45

Θα έπρεπε όπως είπατε να επιτραπεί και στη χώρα μας η κατ’οίκον εκπαίδευση, διότι εκτός από το γνωστικό κατάντημα των σχολείων μας, υπάρχει και το κατάντημα το ηθικό που σιγά σιγά με τον συγχρωτισμό των παιδιών έχει επηρεάσει και τις πιο μικρές ηλικίες. Προσπαθείς να μάθεις μερικά πράγματα στα παιδιά σου στο σπίτι και πηγαίνοντας αυτά στο σχολείο αντιμετωπίζουν άλλες καταστάσεις και είτε μπαίνουν στο περιθώριο από τους συμμαθητές τους, είτε προσπαθώντας να μπουν κι αυτά σε μία κοινωνία γίνονται ίδια με τα παιδιά που εκτρέπονται. Δεν είναι όλα τα παιδιά δυνατά να μπορέσουν να επιβάλλουν και να κρατήσουν αυτά που μαθαίνουν στο σπίτι τους. Και στο κάτω κάτω γιατί πρέπει το παιδί μου να κοινωνικοποιηθεί σε έναν χώρο που δέν ξέρω τι μηνύματα θα του δώσει; Τουλάχιστον μέχρι κάποια ηλικία θα έπρεπε να έχεις τη δυνατότητα να το εκπαιδεύεις στο σπίτι και αφού ανδρωθεί στις αρχές που θέλεις εσύ να του δώσεις, να μπορέσει να έρθει αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα.

Reply
Φιλανθρωπηνός 24 September 2010 at 11:10

Συμφωνώ απολύτως με το προηγούμενο σχόλιο. Σε κάθε περίπτωση θα μπορούσαν γονείς που διαμένουν στην ίδια περιοχή και εμφορούνται από τις ίδιες αρχές να οργανωθούν και να δημιουργήσουν μικρές τάξεις στα πλαίσια του συστήματος, ώστε το παιδί να έχει μία κοινωνικοποίηση σε ελεγχόμενα πλαίσια. Οι διάφοροι προοδευτικοί κόπτονται για κάθε είδους ελευθερίες, ακόμη και για τις πλέον αμφιλεγόμενες, αλλά εσκεμμένα αδιαφορούν όταν το κράτος επίμονα αρνείται στον γονέα το δικαίωμα να εκπαιδεύσει το παιδί του όπως επιθυμεί. Δεν είναι νοητό να επιδιώκεται άκρατος φιλελευθερισμός στην οικονομία και στην κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα να επικρατεί στυγνό κρατικό μονοπώλιο στον πιο κρίσιμο τομέα, εκείνον της εκπαίδευσης. Οι επαγγελματίες “προωθητές” των ατομικών δικαιωμάτων ποτέ δεν πρόκειται να αγωνισθούν για το ζήτημα αυτό, διότι μέσω του κρατικού μονοπωλίου έχουν επιβληθεί στην εκπαίδευση για να σπείρουν τους ανέμους του μηδενισμού. Τις θύελλες είναι καταδικασμένες να θερίσουν οι επόμενες γενιές, βλέπουμε όμως από τώρα τα προμηνύματα.

Reply
Αλεξάνδρα Καλούδη 24 September 2010 at 13:01

Αυτή η ζωοφιλία δεν έχει πέσει στο κενό… Συγχωρείστε με για αυτό που θα πω αλλά οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να μιλάνε όλο και λιγότερο. Όποιος έχει βρεθεί σε μέσο μεταφοράς στην Αθήνα θα έχει διαπιστώσει ότι το “συγγνώμη” και το “παρακαλώ” έχουν καταργηθεί εδώ και πολύ καιρό. Εάν κάποιος θέλει να κατέβει θα σε σπρώξει, εάν θέλει να καθίσει στο κάθισμα που βρίσκεται στην μέσα μεριά θα σκαρφαλώσει επάνω σου χωρίς να κάνει το κόπο να σου ζητήσει συγγνώμη. Τα περισσότερα από τα νέα παιδιά, που υποτίθεται τους ενδιαφέρει η επαφή και η επικοινωνία με τους άλλους, στέκονται, πολλές φορές με το λεωφορείο άδειο, μπροστά στην πόρτα με τα ακουστικά στα αυτιά έτσι ώστε όσο και να τους μιλάς δεν σε ακούνε οπότε αναγκάζεσαι να επικοινωνήσεις μαζί τους με νοήματα. Και όχι μόνον αυτά. Δεν μου το βγάζει κανένας από το μυαλό ότι όλα αυτά σχετίζονται μεταξύ τους. Φαίνεται ότι δεν είναι μακρυά ο καιρός που θα γυρίσουμε πάλι στα μουγκρητά και τις κουτουλιές.

Reply
Ανώνυμος 24 September 2010 at 13:19

Κατ’ οίκον εκπαίδευση είπατε;
Αγώνας για την υπεράσπιση της κατ’ οίκον εκπαίδευσης, χωρίς ταυτόχρονο, μεγαλύτερο, αγώνα για την βελτίωση της δημόσιας παιδείας, είναι καταστρεπτικότατος, αφόρητα βάναυσος, αναιδέστατος, ανελέητα απάνθρωπος.

Reply
Αλεξάνδρα Καλούδη 24 September 2010 at 14:32

Επιτρέψτε μου να προσθέσω κάτι ακόμη και αυτό γιατί σε αρκετά σχόλια γίνεται λόγος για την τηλεόραση. Είναι φανερό ότι η τηλεόραση έχει πιάσει πάτο όπως και άλλοι τομείς της ζωής μας. Δεν είναι τυχαίο, βέβαια, αφού σε όλους τους τομείς τον πρώτο λόγο έχουν άνθρωποι που ασχολούνται με κάτι όχι γιατί τους αρέσει αλλά γιατί αυτό σπούδασαν. Είναι φυσικό, λοιπόν, όταν κάποιος κάνει κάτι επειδή είναι η δουλειά του και όχι από αγάπη για το αντικείμενο να μην το κάνει καλά, να μην προσπαθεί να το εξελίξει. Πριν από λίγο καιρό άκουσα την συνέντευξη ενός διευθυντή μεγάλου καναλιού στην οποία έλεγε ότι δεν αγαπάει αυτό που κάνει και αν μπορούσε να έκανε κάτι άλλο, όμως κάνει αυτό γιατί είναι η δουλειά του. Είναι φανερό το γιατί η τηλεόραση έχει πάρει την κάτω βόλτα. Κάποιοι άνθρωποι κάποια στιγμή πείστηκαν να σπουδάσουν κάτι που θα είχε χλιδή και πολλά λεφτά. Το αποτέλεσμα είναι ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος που μπορεί να έχει το οποιοδήποτε κανάλι και όχι η ποιότητα του υλικού που προβάλλεται. Κατά την διάρκεια αυτής της πορείας, της καθοδικής, βρήκαν κάποιους ανθρώπους που αντιμετώπιζαν τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο και τους έχρισαν “βασιλιάδες της τάδε ζώνης”, ένας χαρακτηρισμός που είναι περισσότερο για εσωτερική κατανάλωση περισσότερο και που δεν αντικατοπτρίζει την άποψη του κόσμου.
Ο κόσμος στην αρχή δέχθηκε την χλιδή γιατί ξεγελάστηκε και νόμισε ότι θα τον έκανε να φαίνεται πιο προοδευτικός, λέξη τσίχλα. Όμως σιγά-σιγά άρχισε να βαριέται την σαβούρα που του πετούσαν κατάμουτρα τόσον καιρό. Θα έλεγα ότι μία μορφή διαμαρτυρίας κάποιων ανθρώπων, των φανατικών τηλεθεατών και είναι σοφό να μην κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει και αυτή η μερίδα, είναι κατά την γνώμη μου η μεγάλη τηλεθέαση που έχει ένα τούρκικο σήριαλ που παίζεται. Το σήριαλ αυτό δεν το είχα δει ποτέ γιατί δεν μου αρέσουν τα σήριαλ και εξακολουθώ να μην το βλέπω. Το καλοκαίρι που βρέθηκα στο χωριό ψιλοτσακώθηκα με την μάνα μου γιατί δεν μας επέτρεπε να αλλάξουμε κανάλι την ώρα που παιζόταν το συγκεκριμένο σήριαλ. Από περιέργεια κάθισα να δω λίγο για να διαπιστώσω γιατί επιμένει τόσο. Μετά το πρώτο επισόδειο, ένα πραγματικό μαρτύριο γιατί δεν το είχα παρακολουθήσει και δεν ήξερα τί γινόταν, την ρώτησα γιατί της αρέσει. Κατόπιν ρώτησα και άλλους ανθρώπους. Και όλοι μου είπαν επειδή δείχνει καθημερινές σκηνές από την ζωή κάποιων οικογενειών χωρίς να χρειάζεται να δείχνουν σκηνές ξεφτίλας, συγγνώμη για την λέξη αλλά μου την είπε κάποιο από τα άτομα που ρώτησα, όπως κάποια δικά μας σήριαλ. Είναι κάτι ανάλογο που συμβαίνει με τις παλιές καλές ελληνικές ταινίες που όσες φορές και αν παίζονται τις βλέπουμε ευχάριστα. Είπε και άλλα που θέλω να πιστεύω ότι εννοούνται και δεν χρειάζεται να μπω σε λεπτομέρειες. Και τότε σκέφθηκα ότι αυτοί οι άνθρωποι ίσως έχουν δίκιο. Κάποιες από τις υπόλοιπες σειρές που προβάλλονται εξευτελίζουν κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Και απορώ πώς κάποιοι από τους ανθρώπους που συμμετέχουν σε τέτοιες σκηνές απαιτούν να αποκαλούνται “ηθοποιοί” δηλαδή άνθρωποι που ποιούν ήθος και μετά έχουν το θράσος να παίζουν και στην Επίδαυρο.
Πολύ φοβάμαι ότι ο κόσμος πολλές φορές προσπαθεί να στείλει το μήνυμά του, και όχι μόνον για τα τηλεοπτικά πράγματα, αλλά οι αρμόδιοι είτε δεν έχουν την οξυδέρκεια για να το αντιληφθούν είτε δεν τους ενδιαφέρει.

Reply
Δημήτρης07 25 September 2010 at 23:12

Τίποτα δε γίνεται τυχαία κύριε Νατσιέ. Με τρόπο συστηματικό και ύπουλο ετοιμάζουν τους ανθρώπους-ζόμπι του μέλλοντος. Η κάθε οικογένεια ας κάνει ό,τι μπορεί για να θωρακίσει τα παιδιά της απέναντι στην καταστροφική επίδραση του …σχολείου. Δυστυχώς εκεί καταντήσαμε. Κι ακόμη είμαστε στην αρχή.

Reply
jmakryn 26 September 2010 at 03:29

για σενα αν δεν εχει θρησκεια ολα ειναι βλακωδη.
Παντως το κρυφο σχολειο εχει περασει. Ευτυχως.

Reply
Ιωαννης Τσαλτουμης 26 September 2010 at 05:56

Το ερώτημα που έχω, εδώ και καιρό, είναι, γιατί δεν εξεγείρονται οι Ακαδημαϊκοί, οι Πανεπιστημιακοί, οι Καθηγητές & Δάσκαλοι, ο τύπος, μήπως είναι όλοι αυτοί βολεμένοι και δεν αντιλαμβάνονται ότι δεν είναι θέμα η παιδεία – εκπαίδευση. Κάποιος δάσκαλος μου έδωσε μια αιτιολόγηση, ότι δηλαδή, για τον καθένα από αυτούς υπάρχει ένα πάτρωνας που τον πατρονάρει, πολύ πιθανό να είναι έτσι , αν αναλογιστώ τους πανεπιστημιακούς μου δασκάλους.
Μήπως όλοι αυτοί δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και καλύτεροι ή ότι κάνουν το παν ώστε να μη δημιουργήσουν νέους αντάξιους ή γιατί όχι καλύτερους από αυτούς, με μόνο γνώμονα να μη χάσουν τη καρέκλα τους.
Σήμερα η παιδεία είναι το φροντιστήριο, με ότι αυτό συνεπάγεται, και η ανεξέλεγκτη εκπαίδευση στα σχολεία όπου ο κάθε δάσκαλος κάνει ότι θέλει αγνοώντας την ύπαρξη και λοιπών μαθημάτων, με βιβλία ακαταλαβίστικα και μη στοιχειοθετημένα για την αντίστοιχη ηλικία των παιδιών. Κανείς δεν εξετάζει αν η διδασκαλία στη τάξει βοηθά τους μαθητές να βελτιώσουν ή να ανεβάσουν το γνωστικό τους επίπεδο.
Όλη η εκπαίδευση στηρίζεται στη παπαγαλία και δεν αξιοποιεί την κρίση, την συνδυαστική πληροφόρηση και αξιολόγηση των πληροφοριών.
Κ.ο.κ. για να μη σας κουράσω.

Reply
Μιχαλης 26 September 2010 at 08:54

Τρελοι ειστε? Τα παιδακια στις πρωτες ταξεις του δημοτικου μαθαινουν να διαβαζουν και ο πιο ευκολος τροπος να τους απευθυνθεις ειναι με τα ζωακια. Και αγαπώντας τα ζωάκια αγαπάνε και τους ανθρωπους. Τοσο απλα. Τι μαλ.. και ΣΥΝΟΜΩΣΙΕΣ αναλυετε εδω? Εδω στην ψωροκώσταινα μας εφαγαν οι μεγαλομανιες κι οτι ταχα μου ειμαστε περιουσιος λαος και κουραφεξαλα. Ενα τιποτα ειμαστε. Ενω οι ευρωπαίοι που τα ξεπερασαν αυτα τα κομπλεξ και προκοψαν και καλύτερες κοινωνίες καναν και ποιότητα ζωης- μην πάτε μακριά, μια απλή βόλτα θέλει στο κέντρο μιας δυτικής πόλης και στο κέντρο μιας ελληνικής για να καταλάβεις πόσο πιο μπροστα είναι οι άνθρωποι. Εκει λουλουδια και πράσινο και ταξη εδώ λακούβες και καυσαερια και κατα τα άλλα “οι πρόγονοι μας οι σπουδαίοι”. Εγώ παντως ετσι κι αλλιώς ντρεπόμουνα που είμαι ελληνας, διάβασα και τις παραπάνω μπούρδες για τις συνομωσίες με τα ζωάκια και λέω “εεε όχι αυτός ο λαός είναι εντελώς καθυστερημένος”

Reply
Nικολαος Μπαλτατζης 26 September 2010 at 13:23

Φεβρουαριε,Φεβρουαριε,εμεινες στην παγωνια του μηνα σου.Δικαιολογημενα το πλατυ αρχηγικο μυαλο σου να μην μπορει να μετρηση τιποτε παραπανω απο το 2 (ΔΥΟ).Εισαι πισω δεκα ολοκληρους μηνες αρα το μυαλο σου δουλευει με χρονια καθυστερηση ομως προοδευτικες εικονες της μεταναστευσης σου.Αφου πιστευεις οτι με τα ζωα λυνεις το προβλημα και μιας και ντρεπεσαι που εισαι Ελληνας τοτε δεν εχεις παρα να πας σε ενα ΖΟΟ με τα ζα και να ζησεις εσυ καλα και εμεις καλυτερα.
Τωρα για το ποσο εντελως καθυστερημενος και κομπλεξικος ειναι τουτος ο υπεροχος λαος, δεν εχεις παρα να βγης απο το κλουβι σου να μαθεις ελληνικα,να διαβασεις Ιστορια……..και μετα τα ξαναλεμε.

Reply
giorgis_H 26 September 2010 at 17:14

Το κρυφό σχολειό* μπορεί να πέρασε, καθώς εξέλιπαν οι λόγοι ύπαρξής του, αλλά οσωνούπω ξαναζωντανεύει, διότι αυτοί οι ίδιοι λόγοι επανέρχονται. Μην παραξενευτείτε αν κατά τόπους “κρυφά σχολειά”, φροντιστήρια πατριδογνωσίας αρχίζουν και ξεφυτρωνουν σαν τα μανιτάρια ανά την χώρα, από Έλληνες που δεν θέλουν να παραδώσουν τα παιδάκια του γενίτσαρους στην νέα τάξη. “Ευτυχώς”!

(* και μην μου αρχίσετε τα συνήθη περί τάχα μου φαντασιώσεων για το κρυφό σχολειό. Οι μαρτυρίες των παππούδων μας εδώ στην Μακεδονία είναι πλέον νωπές)

Reply
Χατζηνικ 26 September 2010 at 18:33

Διαβάζω σε Ορθόδοξο-Χριστιανικό περιοδικό(Βοανεργές) ‘ Η τεχνική της παγκόσμιας εξαπάτησης με την κοινωνική μηχανική-τεχνικές χειρισμού των μαζών. .Έλεγχο του κοινού με σκοπό να είναι συγχυσμένο ,αποδιοργανωμένο και διασπασμένο με ζητήματα που δεν έχουν πραγματική σημασία.
Το επιτυγχάνουν α) Παρέχοντας μια χαμηλού επιπέδου δημόσια παιδεία και υψηλή γνώση μόνο για την ελίτ.β) κατευθύνοντας τα αισθήματά μας, αυξάνοντας την μαλθακότητά μας(πνευματική και φυσική) μέσα από συνεχή βομβαρδισμό με φτηνό σέξ , βία και τρομοκρατία στα ΜΜΕ , ξαναγράφοντας την ιστορία και τους νόμους και υποβάλλοντας τους πολίτες σε αποκλίνουσα συμπεριφορά , ώστε να μπορούν να μεταστρέψουν την σκέψη τους , από τις πραγματικές τους ανάγκες , σε μη απαραίτητες προτεραιότητες .
Όσο περισσότερη η σύγχυση , τόσο μεγαλύτερο το κέρδος ‘ΜΜΕ: Απομακρύνουν την προσοχή του ενήλικου κοινού από τά πραγματικά κοινωνικά ζητήματα και την στρέφουν σε ανούσια ριάλιτι .
Σχολεία: Διατηρούν αστοιχείωτα τα νεαρά παιδιά σε τομείς όπως τα μαθηματικά ,τα οικονομικά ,το δίκαιο , την φιλοσοφία και την ιστορία .
Διασκέδαση:Κρατάνε σε χαμηλό επίπεδο την ψυχαγωγία του κοινού και τον πολιτισμό.
Αποσιώπηση(φιλτραρισμένες ειδήσεις) , γελοιοποίηση(γραφικοί) ,κατασκευή ειδικών(πανεπιστημιακοί κ.ά.) , Προβοκάτσια(δικό τους άνθρωπο ή κίνημα) , διάσπαση της προσοχής με την υπερπληροφόρηση(άχρηστες λεπτομέρειες ,απόσπαση προσοχής του κοινού )…

Ναί λοιπόν , να κάνουμε κρυφό σχολειό κ.ά. σε κάθε πόλη και χωριό ,το κάνουν ήδη πάμπολλοι πατριώτες δασκάλοι ,θα το προσπαθήσω και στα Μουδανιά Χαλκ/κής.

Reply
Μητέρα τριών παιδιών 26 September 2010 at 19:30

πού θα μπορούσα να μάθω περισσότερα γι’αυτά τα “φροντιστήρια πατριδογνωσίας” που αναφέρατε;

Reply
Ανώνυμος 27 September 2010 at 00:11

Αν είναι ποτε δυνατόν, δεν πιστεύω αυτά που διαβάζω, μεγαλώνετε παιδιά και θα τα κάνετε εσείς ζώα με αυτά που λέτε, όχι τα βιβλία… Είστε επικίνδυνοι, απλά ελπίζω σε μια καταστροφική εφηβεία των “ελληνόπουλών” σας ούτως ώστε να σας αμφισβητήσουν και ύστερα, να σας ακυρώσουν. Εσάς και τα σκατά που κουβαλάτε στα κεφάλια σας. Έχετε ευθύνη απέναντι στην κοινωνία για τα μελλοντικά μέλη που διαμορφώνετε και αυτό σας κάνει καταραμένους. Αλλά άδικα εκνευρίζομαι, η κοινωνία μας οσο προβληματική και αν είναι, παραμένει ζωντανή και εξελίσσεται, δεν θα αργήσει η ώρα που θα σας φτύσει απο πάνω της, παράσιτα, αναχρονιστικά σκουπίδια.

Reply
Φαέθων 27 September 2010 at 10:36

”Τα παιδακια στις πρωτες ταξεις του δημοτικου μαθαινουν να διαβαζουν και ο πιο ευκολος τροπος να τους απευθυνθεις ειναι με τα ζωακια. Και αγαπώντας τα ζωάκια αγαπάνε και τους ανθρωπους. Τοσο απλα.”
Συμφωνώ Φεβρουάριε με την ρηχή σου άποψη. Τα ζώα χρειάζονται για να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν διάφορα πράγματα.
Μέχρι εκεί όμως.
Δεν είναι αυτά – τα ζώα – , που θα κάνουν τα παιδιά να κατανοήσουν τι σημαίνει άνθρωπος. Με την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης σε σχέση με τα ζώα, τις τεράστιες κοινωνικές διαφορές στο τρόπο ζωής ανθρώπων – ζώων, με τις αφηρημένες έννοιες που υπάρχουν στην ανθρώπινη φύση, δεν νομίζω ότι είναι ποτέ δυνατόν μέσω των ζώων να διδαχτούν άνθρωποι.Να βοηθήσουν κάπου να κατανοηθούν κάποια πράγματα μόνο, αλλά όχι κι έτσι όπως το ξεφτιλίσανε στο βιβλίο.
Οι ευρωπαίοι, οι ευρωπαίοι….έλεος!! Έχεις ζήσει στην Ευρώπη με τους ευρωπαίους ποτέ;; Τα τελευταία 10 χρόνια ζώντας μόνιμα στο εξωτερικό, ταξιδεύοντας συνεχώς σε όλη την Ευρώπη είδα και κατάλαβα άλλα πράγματα.
Ναι έχουν πράσινο και λουλούδια στους δρόμους,πρώτα γιατί ο καιρός το επιτρέπει – είναι κατα πολύ υγρότερος όλο το χρόνο – δεν έχει καύσωνες το λιγοστό τους καλοκαίρι και γιατί αν τα πειράξεις θα σου κόψουνε τα χέρια,έχουν τάξη γιατί πέφτει πέλεκυς βαρύς απο το νόμο,και έτσι πρέπει.Σ’αυτό τους παραδέχομαι. Αυτή είναι η διαφορά.Δεν είναι οι πολίτες που είναι έτσι απο τη φύση τους αλλά οι όποιες κυβερνήσεις έχουνε, είναι πολύ σκληρές στην τήρηση των νόμων κάτι που δεν γίνεται στην Ελλάδα.
Συμπεριφορά στη καθημερινή τους ζωή στις χώρες τους;; ψυχροί,αντικοινωνικοί,συμφεροντολόγοι,όλα μετριούνται με το χρήμα.Δεν υπάρχει φιλότιμο, δεν υπάρχει αγνή φιλία,δεν υπάρχει αλληλεγύη.Εξαιρέσεις ελάχιστες. Να μου λείπουν οι Ευρωπαίοι, τους ζω τόσα χρόνια και μου φτάνει.
Ασφαλώς και διαφέρουν απο χώρα σε χώρα οι άνθρωποι δεν είναι παντού ίδιοι. Όσοι είναι στη μεσόγειο είναι ασφαλέστατα καλύτεροι άνθρωποι.Πιο ζεστοί και πιο φιλικοί. Ο καιρός φτιάχνει τον άνθρωπο.
Έχεις δει Γερμανούς, Αυστριακούς, Γάλλους, Εγγλέζους που ζουν στην Ελλάδα να δεις τη συμπεριφορά τους;; απο τα πιο γουρούνια που έχω δεί.Γιατί αυτή η αλλάγή;; Απλούστατα στις χώρες τους τηρούνται οι νόμοι, τίποτα περισσότερο.Τόσο απλά.Αυτή η καραμέλα με τους Ευρωπαίους καιρός να πάψει.
Είναι μπροστά οι Ευρωπαίοι σε τί;; Στα χρέη στις τράπεζες;; πόσοι μέσοι Ευρωπαίοι πολίτες συγκρινόμενοι με την Ελλάδα έχουν ιδιοκτησίες, κάποιο πατρικό σπίτι, κάποιο κομπόδεμα;; Ελάχιστοι..! Η πλειονότητα είναι χρεωμένοι στις τράπεζες και ζούν μια τυποποιημένη ζωή γιατί έτσι τους μάθανε να μην διεκδικούν τίποτα περισσότερο απ’ότι τους δίνει η κυβέρνησή τους και να το βουλώνουν για να τα βγάλουν πέρα στη τυποποιημένη ζωή τους. Γιατί κι αυτοί μεγαλώσανε στα σχολεία τους μαθαίνοντας για τα ζώα αντί για τις ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις και την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης.
Και τα παιδιά μας αν συνεχίσουν έτσι θα γίνουν το ίδιο ρομπότ και θα ζούν τις ίδιες μονότονες ζωές των Ευρωπαίων σε λίγα χρόνια.
Όχι αγαπητέ Φεβρουάριε, προτιμώ να είναι Έλληνες και να αγωνίζονται για ν’αλλάξουν τα πάντα στη ζωή τους. Αυτό είναι πρόοδος και όχι τα σαλιγκάρια και τα πάρκα με λουλούδια, που αν δεν μπορείς ν’αντιληφθείς την πραγματική αξία τους, αν δεν μπορείς να γράψεις ένα απλό παιδικό ποίημα για αυτά τα λουλούδια, αλλά τα βλέπεις απλά σαν διακόσμηση, τότε έχεις χαμένο το παιχνίδι, είσαι ανθρωποειδές χωρίς ψυχή.
Και η ψυχή διαμορφώνεται μέσα απο τη διδαχή των ανθρώπων και των σχέσεών τους και όχι με τη διδαχή των ζώων.

Reply
ΨΗΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 27 September 2010 at 11:33

Με πολύ προβληματισμό ανέβασα κι’ εγώ μέσα από το blog την σπουδαία επισήμανση του Δάσκαλου κ. Δημήτρη Νατσιού.
Θαύμασα κι’ εγώ από τα γραφόμενα την προχειρότητα και την ελαφρότητα των βιβλίων!
Απορώ ποια μυαλά γράφουν παρόμοια βιβλία. Οι γράφοντες δεν υπήρξαν ποτέ μαθητές, δεν διδάχτηκαν τίποτε από τους δάσκαλους των, δεν απέμεινε τίποτε από την δική τους εκπαίδευση στο Δημοτικό;
Βέβαια και η νέα εποχή έχει βάλει το χέρι της που προσπαθεί τον άνθρωπο ως πρόσωπο να τον εξοστρακίσει ακόμη και μέσα από τα βιβλία, ώστε να είναι εύκολα διαχειρίσιμος!
Καλό απόγευμα.

Reply
Anarchista 27 September 2010 at 12:03

ΕΧΩ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΠΩΣ ΠΑΡΕΘΕΣΑ ΠΡΙΝ 2 ΜΕΡΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ
ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΟΙ!

Reply
takis.papa 27 September 2010 at 13:13

Πολύ αργά για κλάματα…
Το κακό έπρεπε να χτυπηθεί στην ρίζα και στην αρχή, αρχές του ’82 μέχρι την λεγομένη “ριζοσπαστική” μεταρρύθμιση των επομένων τριών ετών…
Κυριες – κύριοι, το παιχνίδι χάθηκε, και αυτό το λέγει ένας εκ πεποιθήσεως οπτιμιστής, που όμως δεν έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα.

Reply
takis.papa 27 September 2010 at 13:16

Σε ποιούς αναφέρεσαι;
Για να γνωρίζω αν θα συμφωνήσω ή αν θα σε βρίσω με την σειρά μου.

Reply
takis.papa 27 September 2010 at 13:20

Δηλαδή, θέλεις τα παιδιά σου να διαβάζουν τέτοιες βλακείες με αυτές που το βιβλίο της πρώτης δημοτικού περιέχει; Το θέμα θρησκεία είναι άσχετο με το άρθρο του εκπαιδευτικού.

Reply
Μιχαλης 27 September 2010 at 19:37

Και οι δυο απαντησεις, του Ν. Μπ. και του Φαεθωνα, μ’ αρεσαν πολύ,

ομως,

οσο βαθύτερα πηγαίνω στην ιστορία μας κ. Νικολαε, τόσο σκοντάφτω στους υστεροβυζαντινούς χρόνους και μετά σκοτάδι, κάπου εκεί τελειώνουν (ή αρχίζουν) οι ρίζες μας, όσο κι αν το ζορίζουμε να βρούμε μακρινούς προγόνους.

κ. Φαεθωνα, σχεδόν συμφωνώ ότι “Δεν είναι αυτά – τα ζώα – , που θα κάνουν τα παιδιά να κατανοήσουν τι σημαίνει άνθρωπος. Με την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης σε σχέση με τα ζώα, τις τεράστιες κοινωνικές διαφορές στο τρόπο ζωής ανθρώπων – ζώων, με τις αφηρημένες έννοιες που υπάρχουν στην ανθρώπινη φύση, δεν νομίζω ότι είναι ποτέ δυνατόν μέσω των ζώων να διδαχτούν άνθρωποι…” αν και τα ζωάκια δίνουν ένα καλό παράδειγμα για τη ζωή και τον κόσμο με την απλοική και “φυσική” σκέψη τους,
αλλα επαναλαμβανω πως τα παιδακια απλώς μαθαίνουν να διαβάζουν. Όπως μαθαίνουν αριθμητική πρώρα κι όχι ολοκληρώματα.

Για την Ευρώπη,
δεν εζησα τόσα χρόνια αναμεσα σε …”Ευρωπαίους”, αλλά έζησα πολλά ανάμεσα σε άλλους Βαλκάνιους, αρκετά για να καταλάβω πόσο μοιάζουμε οι Βαλκάνιοι και πόσο διαφέρουμε από τους λοιπούς ευρωπαίους. Και πόσο καλύτερη θα ήταν η καθημερινότητα μας αν, με την ταπεινοφροσύνη του έξυπνου κι όχι τις ψευτοπερηφάνειες του ανόητου, δεχόμασταν να μάθουμε πέντε πραματάκια.
Όχι, όχι, δεν έχουμε “φιλοτιμο”, είναι ένας μύθος. Η πραγματικότητα είναι πως είμαστε “γουμάρια” και εγωιστές.
Η δε “ζεστασια” και η “φιλοξενία” των μεσόγειων είναι διαφημιστικό τρικ. Η πικρή αλήθεια: κουτοπονηριά, λαμογιά και αρπαχτή.

Θα μου πεις, έτσι μας κατάντησαν. Τι να σου κάνει ένας φτωχός κι αγράμματος λαός, πεταμένος στη μοίρα του, που κανένα οργανωμένο κράτος δεν έσκυψε πάνω του να τον καθοδηγήσει ή να τον βοηθήσει, κανείς δε νοιάστηκε. Ένας λαός που μια ζωή προσπαθούσε να τα βγάλει πέρα μόνος του απέναντι σ’ ένα εχθρικό και παράλογο και δοσίλογο κράτος.

Τα ευρωπαικά κράτη νοιάστηκαν. Αυτή είναι ουσιαστικά η διαφορά μας, γιατί όπως και να το κάνουμε, όλοι οι άνθρωποι ίδιοι γεννιούνται.
Γιατί τα “λουλουδάκια” δεν κοστίζουν τίποτα, κι όμως κανείς δήμαρχος στην Ελλάδα δεν σκέφτηκε να ομορφύνει την πόλη του.

Όσο για τον “αγωνιστή” Έλληνα… σιγα! Ολοκληρο ΔΝΤ μας κάθησε στο σβερκο και δεν είπαμε κιχ. Το χαψαμε το παραμύθι ότι “όλοι έχουμε ευθύνη” και μπλα μπλα μπλα

Reply
Eleftherios 28 September 2010 at 03:20

Ρε αναρχικέ, δεν μπορεί όλοι όσοι διαφωνούν μαζί σου
να είναι φασίστες και θρησκόληπτοι. Θα σου συνίστούσα
να ξαναδιαβάσεις (κάποια από)τα παραπάνω σχόλια προσεκτικά.

Reply
Χαλκιδέος 28 September 2010 at 06:10

Ένα έχω να πω. Τα τελευταία 10 χρόνια, τα σχολικά βιβλία όλων των βαθμίδων (από Α’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου) πάνε από το κακό στο χειρότερο. Σαφώς και η ζωοφιλία εντάσεται σ’ αυτό που λέμε “ανθρωπιά”, στο να είσαι φιλεύσπαχνος και ευαίσθητος, ευαισθητοποιημένος.

Αλλά πείτε μου, εμείς που μεγαλώσαμε με πιο “εθνικιστικά” πρότυπα τι γίναμε; Κακοποιοί; Αλήτες; Το να θες να μεγαλώσεις το παιδί σου με τα υγειή πρότυπα που έχεις στο μυαλό σου δεν σημαίνει ότι το χαλάς. Εμένα ο γιός μου είναι 2 χρονών και τρέμω με την ιδέα ότι σε 5 χρόνια που θα πάει Δημοτικό, θα αναγκάζεται να διαβάζεις αυτές τις βλακείες! Πρώτα μαθαίνεις τους ανθρώπους, αποκτάς ανθρωπιά και μετά αγαπάς τα ζώα. Έτσι όπως το πάμε, στο τέλος θα κλαίμε περισσότερο αν δούμε ένα σκοτωμένο γατάκι στο δρόμο παρά έναν σκοτωμένο άνθρωπο. Εκεί θέλουμε να καταντήσουμε; Τώρα για όσους ντρέπονται που είναι Έλληνες, υπάρχει και ο δρόμος της ξενιτιάς. Πηγαίνετε να γίνετε πολίτες άλλης χώρας. Αλλά εκεί που θα πάτε, κι εφόσον το κράτος αυτό είναι σοβαρό (π.χ. Γερμανία, Γαλλία, Ιταλίας κλπ), το κράτος αυτό για να σας εντάξει στο περιβάλλον του θα απαιτήσει να υπάρχει κι εθνική συνείδηση. Ρωτήστε τους Γάλλους γι’ αυτό, τους πιο άκρατους εθνικιστές της Ευρώπης.

Σ’ ευχαριστούμε πάντως δάσκαλε για τις αναλύσεις σου. Είναι πολύ διαφωτιστικές για το τι περιμένει τα παιδιά μας…

Reply
Οδυσσέας 28 September 2010 at 08:48

Μα ποια εθνικιστικά πρότυπα, παλιότερα για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών υπήρχαν περιοδικά όπως η Διάπλαση των Παίδων. Τα παιδιά μεγάλωναν με Ξενόπουλο, Παπαντωνίου, Παπαδιαμάντη, Καρκαβίτσα κοκ., αυτά ήσαν παιδικά αναγνώσματα όχι βαριά λογοτεχνία που θεωρούνται σήμερα.
Όταν ένα παιδι το τρέφεις με τέτοια ερεθίσματα θα έχει και ανάλογα ενδιαφέροντα αργότερα, αν του δίνεις περιττώματα και χάχανα θα έχεις τα σημερινά αποτελέσματα. Οι “προοδευτικοί” εγκέφαλοι της μεταπολίτευσης κατάφεραν να κάνουν τα δικά τους ανώμαλα πρότυπα κανόνα εκπαίδευσης.
Μόνη πραγματική εναλλακτική πλέον είναι η κατ’οίκον εκπαίδευση, γι’αυτό όλες οι κυβερνήσεις την εχθρεύονται και στη Γερμανία την έχουν απαγορεύσει. Γιατί παράγει πολίτες των οποίων τη σκέψη δεν θα έχουν καταφέρει να ελέγξουν. Αυτό φοβούνται μόνο, τίποτε άλλο.

Reply
Φιλανθρωπηνός 28 September 2010 at 10:15

Συμφωνώ απόλυτα, Οδυσσέα. Η ειδοποιός διαφορά του σημερινού σχολείου είναι ότι δεν είναι πλέον Ελληνικό, δηλαδή τα παιδιά ακόμη και μετά το Λύκειο δεν έχουν καμμία περηφάνια για την καταγωγή τους, κανένα φρόνημα, κανένα λόγο να αντισταθούν. Όμως, η ιστορία αυτού του έθνους είναι ακριβώς μία ιστορία αντίστασης. Ξεχνούν οι διάφοροι “τσάμπα-προοδευτικοί” ότι εάν ακόμη σήμερα υπάρχει Ελληνικό γένος οφείλεται σε κάποιους “φανατικούς και ξεροκέφαλους” προγόνους μας, που επί αιώνες αρνούνταν να φραγκέψουν ή να τουρκέψουν, παρά τα αξιώματα, τα χρήματα και την δόξα που απολάμβαναν όσοι δέχονταν – και ήταν πάρα πολλοί αυτοί που τελικά δέχθηκαν και χάθηκαν οριστικά για τον Ελληνισμό (μην πάτε μακριά, δείτε στα απέναντι παράλια του Αιγαίου). Τα παιδιά μας στην επόμενη δοκιμασία με τι φρόνημα και βάσει ποιών προτύπων θα αντισταθούν, του κουνουπιού και του περιστεριού; Όσοι, πάλι, δεν θέλουν τα παιδιά μας να αντισταθούν, αλλά να φερθούν “ρεαλιστικά” και να πάνε με το “ρεύμα”, ας μας το πούνε από τώρα για να καταλάβουμε. Εάν κανείς δεν αισθάνεται Έλληνας, δεν είναι υποχρεωμένος και να παραμείνει. Dεν μπορεί όμως να υποχρεώνει τους υπόλοιπους να τον ακολουθήσουν. Ας αφεθούν οι “φανατικοί” να συνεχίσουν μόνοι τους. Πάντα έτσι γινόταν και πάντα κάτι έμενε, έτσι επιβίωσε τούτο το γένος.

Reply
anti 28 September 2010 at 10:31

τι θα γινει με την μπολσεβικικη διεθνιστικη προπαγανδα στα σχολεια που μετατρεπει τα παιδια μας σε απατριδες αριστεριστες διεθνιστες μισελληνες γενιτσαρους???
οι αριστεροι διεθνιστες μισελληνες ειναι το 90% των εκπαιδευτικων.
στο νομο αττικης αν δεις στις εκλογες των δασκαλων,η ακρα αριστερα παιρνει 65% των ψηφων.
μισουν καθε τι εθνικο και ελληνικο και κανουν πλυση εγκεφαλου στα παιδια, σε απολυτη ταυτιση με τις επιταγες του ανθελληνικου καθεστωτος.
αυτο ειναι το υπαριθμον ενα προβλημα της εκπαιδευσης και μετα ολα ταλλα…
παραθετω ενα αρθρο απτον ελεθυερο κοσμο σημερινο.

Καλώς ήρθατε στο… αντιρατσιστικό σχολείο!

Είναι παραδοσιακό, τον Σεπτέμβρη, όταν αρχίζουν τα σχολεία, τα media να ασχολούνται με κάποιο ζήτημα, σχετικό με αυτά. Τα τελευταία χρόνια η ειδησεογραφία σχετικά με τα σχολεία ξεκινάει από τους… διορισμούς εκπαιδευτικών, τις ακριβές τιμές για τις μαθητικές τσάντες και εξαντλείται στην τέλεση του αγιασμού, την ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Δυστυχώς φέτος, ταυτόχρονα σχεδόν με τον αγιασμό είχαμε διάφορα περιστατικά, όπως αυτό με την άρνηση των μουσουλμάνων μαθητών να εισέλθουν στις τάξεις εάν δεν αποκαθηλώνονταν οι θρησκευτικές εικόνες, σε σχολείο του κέντρου της Αθήνας. Είχαμε ακόμη περιστατικά βίας σε σχολείο στο ελληνικό, όταν «εξωσχολικοί» – μαζί με αλλοδαπούς μαθητές σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες – προσπάθησαν να κατεβάσουν την ελληνική σημαία.
Την προηγούμενη εβδομάδα, είχαμε ένα ακόμη περιστατικό σε σχολείο στο κέντρο των Αθηνών. Σε σχολείο κοντά στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, υπήρξε εισβολή Αφγανού, οπλισμένου με μαχαίρι. Αφορμή ήταν επεισόδια που έλαβαν χώρα στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα. Ο Αφγανός προφανώς ήθελε να «ξεκαθαρίσει» κάτι με κάποιον μαθητή, τον οποίο και έψαχνε να βρει. Ευτυχώς το παιδί δεν ήταν παρών. Και επίσης ευτυχώς ένας καθηγητής φρόντισε και απομάκρυνε από τον σχολικό χώρο τον Αφγανό, που τυγχάνει λίγο μόλις μεγαλύτερος από τα παιδιά του σχολείου.
Περιστατικά τέτοιου είδους βίας, έχουμε ολοένα και συχνότερα στα σχολεία όλης της Ελλάδας. Περιστατικά όπου συνήθως οι έλληνες μαθητές πέφτουν θύματα συμμοριών μικρο-εγκληματικότητας αλλοδαπών, ακόμη και έξω από τα ίδια τους τα σχολεία. Αυτό είναι όμως κάτι στο οποίο θα πρέπει να συνηθίσουμε, καθώς το ελληνικό κράτος δεν κάνει τίποτε για να αντιμετωπίσει το ζήτημα. Και δεν κάνει, διότι το ελληνικό κράτος, αλωμένο από τους θεωρητικούς του μαρξιστικού counter culture και της Σχολής της Φρανκφούρτης, ασχολείται με άλλα πράγματα στο Σχολείο.

ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Αναμφισβήτητα το σχολείο είναι ο κατάλληλος χώρος για την ανάπτυξη αυτής της προσπάθειας. Μέσα στο σχολείο μπορούν όχι μόνο να καλλιεργηθούν συμπεριφορές και να διαμορφωθούν – στο μέτρο του δυνατού – στάσεις και συνειδήσεις νέων, αλλά να γίνει παρέμβαση και σε ένα μεγάλο τμήμα ενηλίκων.
Κ. Ν.
Δάσκαλος 3ου Δημ. Σχ. Ζωγράφου

Τα παραπάνω λόγια, που περιγράφουν μια ξεκάθαρη διαδικασία πλύσης εγκεφάλου, είναι λόγια ενός δασκάλου δημοτικού. Είναι λόγια που έχουν γραφεί από τον ίδιο, σε ένα κείμενο που έχει τίτλο «Για μια Αντιρατσιστική Εκπαίδευση» που φιλοξενείται στο ιστολόγιο του 3ου Δημοτικού Σχολείου του Ζωγράφου.
Παρουσιάζεται τόσο φυσιολογικά, η «διαμόρφωση συνειδήσεων» και η καλλιέργεια «συμπεριφορών», για ένα καθαρά πολιτικό ζήτημα όπως το μεταναστευτικό, που θυμίζει Σοβιετική Ένωση. Και σημειωτέον ότι μιλάμε για δημοτικό, όπου πηγαίνουν παιδάκια, ηλικίας 6 μέχρι 12 ετών. Αυτών των ηλικιών τις συνειδήσεις θέλουν να διαμορφώσουν οι κύριοι αυτοί. Δεν πρόκειται όμως για «μεμονωμένες» περιπτώσεις.
Πρόκειται για μια διαδικασία που ξεκινά στην χώρα μας, περίπου το 1996 και κορυφώνεται αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες, με την εκπόνηση μιας σειράς προγραμμάτων, ημερίδων, σεμιναρίων σε καθηγητές και σεμιναρίων σε σχολεία. Μέχρι και διαγωνισμοί με θέματα όπως: ««Η Ελλάδα ως μια Πολυπολιτισμική χώρα και τα οφέλη της Διαφορετικότητας» λαμβάνουν χώρα.

Με την έλευση του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, αναθερμάνθηκε αυτού του είδους η προπαγάνδα στα ελληνικά σχολεία. Η οργάνωση – υποκατάστημα του ΠΑΣΟΚ «Ενωμένοι ενάντια στον ρατσισμό και τον φασισμό», (θυμίζουμε η πρώτη οργάνωση της οποίας μέλη συναντήθηκαν με τον κ. Χρυσοχοίδη, όταν αυτός ανέλαβε το υπουργείο ΠΡΟ.ΠΟ.) πραγματοποιεί με την άδεια του ελληνικού κράτους εκδηλώσεις πλύσης εγκεφάλου στα ελληνικά σχολεία.
Τα μέσα που χρησιμοποιούνται πολλά: όπως οι ίδιοι επιχαίρουν, ομιλίες, εκθέσεις φωτογραφίας, συναυλίες και λοιπά. Αποφεύγουν όμως να μιλήσουν για την χρήση απειλών κατά μαθητών που δεν θέλουν να παραστούν στα καρναβάλια αυτά.
Η ΕΛΜΕ, υπενθυμίζουμε ότι τα αρχικά σημαίνουν Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, έχουν μετατραπεί σε ανοιχτά μαγαζάκια προώθησης των αριστερόστροφων ιδεών και συμβάλλουν όπως μπορούν ώστε τα παιδιά, ακόμη και του δημοτικού να «διαπαιδαγωγούνται» σύμφωνα με τις θεωρίες του «αντιρατσισμού».

Παραδείγματα τέτοιου είδους δραστηριοτήτων υπάρχουν πάρα πολλά. Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε σελίδες. Όλα αυτά, όπως προείπαμε δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για μια διαδικασία, η οποία έχει θεωρητικοποιηθεί στους κύκλους της αριστερής διανόησης και έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν, προκειμένου να «παράγει» με μια σοβιετική αντίληψη, πολίτες συμβατούς στην σκέψη με την ιδεολογική επικυριαρχία της αριστεράς.
Φτάνουν δε στο σημείο κάποιοι να πιστεύουν ότι ο αντιμεταναστευτικός ή εθνοκεντρικός λόγος, αποτελεί δείγμα ψυχικής νόσου. Φανταστείτε λοιπόν ότι υπάρχει αντιμετώπιση παιδιών, που ίσως έχουν κάποια διαφορετική άποψη, ως «ψυχασθενείς». Συγκεκριμένες καταγγελίες για διαφορετική συμπεριφορά καθηγητών κατά μαθητών που δηλώνουν πατριώτες ή εθνικιστές, υπάρχουν ήδη αρκετές.
Ενώ λοιπόν η παιδεία στην χώρα μας στενάζει το επίσημο κράτος συνεχίζει να επιδοτεί πολιτικά περιθωριακές ομάδες ακροαριστερών (οι Ενωμένοι ενάντια μπλά μπλά, είναι απλά ένα «μέτωπο συνεργασίας» ομάδων της άκρας αριστεράς και μεταναστευτικών οργανώσεων που τελούν υπό την πολιτική τους κηδεμονία).

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Reply
anti 28 September 2010 at 10:37

εξω απο τα σχολεια μας σταλινικα αποβρασματα, σοβιετικα κτηνη, ψυχοπαθεις μπολσεβικοι εγκληματιες!!!!
ισα στα ψυχιατρεια της σιβηριας. εκει ειναι η θεση σας σχιζοφρενεις!!!!!

αριστεροι γουρουνια δολοφονοι εγκυων γυναικων!!!!
βια στη βια της αριστερας!!!
μισος στο μισος της αριστερας!!!!

Reply
anti 28 September 2010 at 10:42

ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΑΝΟΥΚΛΑ!!!!!
ΞΕΡΙΖΩΣΤΕ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!!

Η χρησιμότητα της αριστεράς στα αφεντικά της παγκοσμιοποίησης

Posted by xryshaygh στο Σεπτεμβρίου 28, 2010

Αλήθεια έχετε δει ποτέ κάποιο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ (της σήμερον δηλαδή αποκαλουμένης κεντροαριστεράς) να απολογείται για το κομμουνιστικό (από «ορθόδοξο» μέχρι αριστερίστικο ή αναρχικό) παρελθόν του; Όχι, βέβαια! Μήπως σε κάποια περίπτωση, που εγώ αγνοώ, μίλησε ποτέ ο Θεόδωρος Πάγκαλος και είπε γιατί μέχρι την ηλικία των τριάντα και… ετών ήταν κομμουνιστής και μάλιστα «καθοδηγητής» στο «κόμμα του λαού»; Όχι, βέβαια! Μήπως είδατε ποτέ κανένα στέλεχος της λεγομένης «ανανεωτικής» αριστεράς να απολογείται (ΝΑΙ, να απολογείται!) γιατί ο πολιτικός χώρος, στον οποίο ανήκει, δεχόνταν πρόθυμα βοήθεια και στήριξη από το αιματοβαμμένο καθεστώς του μπολσεβίκου δικτάτορα Τσαουσέσκου; Ασφαλώς και όχι!Ουδείς, λοιπόν, από τον χώρο της αριστεράς δεν έχει να απολογηθεί για τίποτε και γιατί να το πράξει άλλωστε, αφού κανείς δεν του του ζητά. Και ποιος να του το ζητήσει; Τα «συντρόφια» της δημοσιογραφίας, παλαιά στελέχη των διαφόρων ΕΚΚΕ και ΚΚΕ-ΜΛ, που σήμερα φορώντας «σινιέ κοστουμάκια» παραιστάνουν τους καθωσπρέπει «αντικειμενικούς» κριτές των πάντων;

Αποτελεί δεδομένο και γεγονός, λοιπόν, η Ιδεολογική «κηδεμονία» (βλέπε ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ) της αριστεράς και όποιος τολμήσει να αντιταχθεί σε αυτήν είναι αντιδραστικός, ακροδεξιός και φασίστας, σύμφωνα πάντοτε με τη κυριαρχούσα στα ΜΜΕ άποψη. Όμως δεν πρέπει να λησμονούμε ότι αυτή η Ιδεολογία τρομοκρατία στηρίχθηκε στο ματωμένο υπόβαθρο της κυριολεκτικής τρομοκρατίας της αριστεράς, που επιτεύχθηκε πριν ακόμη από το 1981 με την ένοχη ανοχή του Κερένσκι Καραμανλή.

Πως είναι δυνατόν, όμως, δέκα ολόκληρα χρόνια μετά την κατάρρευση των σοβιετικών καθεστώτων, μέσα στην εποχή της «παγκοσμιοποίησης», να υπάρχει η ιδεολογική κηδεμονία της αριστεράς, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά στις περισσότερες χώρες της δύσεως; Η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή: Η αριστερά είναι ακόμη χρήσιμη στα μεγάλα αφεντικά του κόσμου, γιατί δρώντας εχθρικά και διαλυτικά απέναντι σε ΕΘΝΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ προσφέρει μία μεγάλη υπηρεσία στην «παγκοσμιοποίηση».

Reply
Αλεξάνδρα Καλούδη 28 September 2010 at 11:21

Μήπως η λέξη ρατσισμός που χρησιμοποιείται τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά ένα κόλπο για να τρομοκρατούνται οι άνθρωποι και να παύσουν με αυτόν τον τρόπο να εκφράζουν την γνώμη τους; Γιατί έχω την αίσθηση ότι δεν χρησιμοποιείται σωστά. Όπως τόσες λέξεις έχουν παραποιηθεί τα τελευταία χρόνια έτσι και αυτή, ανάλογα με το τί βολεύει αυτούς που την χρησιμοποιούν.
Θα ήθελα επίσης να σταθώ σε μία είδηση στην οποία έπεσε το μάτι μου σήμερα σε κάποιο περίπτερο. Ας μου συγχωρεθεί το ότι δεν θυμάμαι το ποιά εφημερίδα ήταν. Αναφερόταν λοιπόν ότι οι Αμερικανοί εκφράζουν φόβους για πραξικόπημα στην Ελλάδα. Επειδή τελευταία ακούστηκαν και φήμες για πόλεμο αναρωτιέμα μήπως όλα αυτά είναι ένα κακογραμμένο και κακοσκηνοθετημένο σενάριο, τώρα που πέφτουν οι μετοχές του ΓΑΠ σύμφωνα με τελευταίες μετρήσεις, και προσπαθήσουν οι προστάτες του να δημιουργήσουν προβλήματα στην χώρα για να τον παρουσιάσουν μετά ως αντιστασιακό που αγωνίστηκε για την απελευθέρωση της πατρίδας από τον εχθρό και προσπαθήσουν με αυτόν το τρόπο να τον παρουσιάσουν ως ήρωα και να μας τον φορτώσουν στην πλάτη μας για την υπόλοιπη ζωή μας. Όλα είναι πιθανά.

Reply
Μιχαλης 28 September 2010 at 11:25

Μεγάλη κούβεντα άνοιξαν τα λαχανα και τα χαχανα (μα δεν ειναι καταπληκτικη ριμα;! Μεγαλείο η ελληνική γλώσσα) και μ’αρεσει πολύ…

Ο σύντροφος χαλκιδέος επαναλαμβάνει ένα στερεότυπο επιχείρημα “Τώρα για όσους ντρέπονται που είναι Έλληνες, υπάρχει και ο δρόμος της ξενιτιάς.”
Μπα; Τι μας λες; Μας διώχνεις; Είναι δική σου η χωρα;
Να παίξουμε την κολοκυθιά: να φύγεις εσύ από τη χώρα!
Τι ορίζει ποιος είναι ο πιο έλληνας; Η περιουσία του; Αν, δηλαδή, έχει πολλά κτήματα… Οι απόψεις του; Αν, δηλαδή, πιστευει ότι καλώς έπραξε η κυβέρνηση στο τάδε θεμα κτλ Τα γούστα του; Αν, δλδ, του αρέσει περισσότερο ο Νταλάρας από τον Αζναβούρ… Η καταγωγή του; Το αίμα του; Η κριτική του; Το μπόι του; Το δεξί του αυτί;

Ο σύντροφος Δημήτρης Παπαγεωργίου λεει πως “οι αριστεροι διεθνιστες μισελληνες ειναι το 90% των εκπαιδευτικων”. Μήπως τελικά να “πάρουν το δρόμο της ξενιτιάς” όσοι λενε μπούρδες;;;

Το σίγουρο είναι πως το 90% των νεων εκπαιδευτικών είναι ωρομίσθιοι και πληρώνονται με ψίχουλα. Μη μου πείτε ότι ο δασκαλος “επιτελεί λειτούργημα”, κι ότι τάχα-μου κάποτε οι δάσκαλοι “οργώναν τα χωριά” και άλλα γραφικά, γιατί είμαστε στο 2010 και είναι μεγάλη ντροπή να μην πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί και γεμίζουν χρήμα οι τσέπες των μεγιστάνων της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Όσο για τα ζωάκια που είναι και το κυριως θέμα, συμφωνώ ότι πρέπει να διδάσκεται πρώτα η “ανθρωπιά”, όμως πόση ανθρωπιά έχει κάποιος που βασανίζει ένα σκυλάκι; Πως θα συμπεριφερθεί στον συνάνθρωπο του; Κι αν έχετε παρατηρήσει ότι πολλά παιδιά βγάζουν τα κατώτερα ανθρώπινα ένστικτα στα ανυπεράσπιστα ζωάκια. Πως θα μεγαλώσει ένα παιδί που βασανίζει γατάκια; Θέλω να πω πως, η σχεση ανθρώπου-ζώων είναι πάρα πολύ διαδακτική για την αθώα ψυχη του παιδιού.

Αν και επαναλαμβάνω ότι πρώτα απ’ όλα το θέμα είναι πρακτικό. Οπως το “λόλα να ένα μήλο” δεν κρύβει καμμιά ιδεολογία. Μην τρελλαθούμε κιόλας!

Σύντροφε Οδυσσέα: ο Ξενόπουλος, ο Παπαντωνίου, ο Παπαδιαμάντης και ο Καρκαβίτσας δεν έχουν καμμία σχέση με τον εθνικισμό. Ίσα-ίσα…

Όσο για τον “αιμοσταγή” Τσαουσέσκου κτλ που αναφερθηκαν… πολύ απλά αν ήταν έλληνας ο τσαουσέσκου θα ήταν μάλλον χρυσαυγίτης!

Reply
Φιλανθρωπηνός 28 September 2010 at 13:18

Φεβρουάριε, χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι “ο Ξενόπουλος, ο Παπαντωνίου, ο Παπαδιαμάντης και ο Καρκαβίτσας δεν έχουν καμμία σχέση με τον εθνικισμό. Ίσα-ίσα…”. Κι έχουμε δεκάδες άλλους τέτοιους ή και σπουδαιότερους. Δεν σου κάνει, λοιπόν, εντύπωση που όλοι αυτοί οι άσχετοι με τον εθνικισμό, αλλά πολύ σχετικοί με τον Ελληνικό πολιτισμό, στα σχολεία μας διδάσκονται ελάχιστα; Ας αφήσουμε στην άκρη τα περί εθνικισμού, Αριστεράς, διεθνούς συνωμοσίας, Τσαουσέσκου κ.ο.κ., γιατί έτσι αποπροσανατολιζόμαστε και συνεχίζουμε την ανώφελη και ανόητη διχόνοια. Μπορούμε να συμφωνήσουμε τουλάχιστον σε κάτι : ότι τα βιβλία που διδάσκονται τα παιδιά μας πόρρω απέχουν από τον Ελληνικό πολιτισμό; Εν πάση περιπτώσει, πώς περιμένουμε τα παιδιά μας να φτιάξουν καλύτερη Ελλάδα όταν δεν μαθαίνουν τίποτε για την χώρα μας, τον πολιτισμό, την ιστορία της κλπ., αλλά εξαντλούνται σε ανέξοδα κηρύγματα ανεκτικότητας, αντίστασης, αντιρατσισμού και όλων συναφών. Για να αντισταθείς σε μία δύναμη πρέπει να έχεις βάση, αλλιώς σύντομα θα παρασυρθείς. Ποιά βάση, ποιό θεμέλιο δίνει στα παιδιά μας το δημόσιο σχολείο; Εάν τα παιδιά μας δεν μπορούν να αγαπήσουν την χώρα όπου ζούν, το έθνος όπου ανήκουν, τους ανθρώπους που συναντούν, πώς περιμένουμε να αγαπήσουν τις ξένες χώρες και τους ξένους λαούς; Λέω πολύ απλά : όπως το κράτος θεωρεί εμένα υπεύθυνο για την ανατροφή, την συντήρηση και τις πράξεις των παιδιών μου (και με διώκει εάν τα παραμελήσω), είναι ειρωνία να μου στερεί το δικαίωμα να επιλέξω τον τρόπο εκπαίδευσής τους, όποιον θεωρώ καλύτερο για αυτά. Δεν είναι αυτό αναφαίρετο δικαίωμά μου; Όποιες αρχές και αν πρεσβεύετε, θεωρείτε σωστό να εμπιστεύεται κανείς την εκπαίδευση των παιδιών του σε ένα σύστημα που δεν τυγχάνει της αποδοχής ούτε καν της πολιτικής του προϊσταμένης (η οποία κάτι ξέρει περισσότερο και στέλνει αλλού τα δικά της παιδιά, όπως και πολλοί άλλοι του ιδίου επιπέδου);

Reply
imago 28 September 2010 at 13:19

“Είναι δική σου η χωρα;”

αυτή την ερώτηση να την κάμετε στην κα. Ρεπούση η οποία αφού έκρινε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως αναρμόδιο να κρίνει την δουλειά της και έβγαλε τους μισούς τουλάχιστο Έλληνες ρατσιστές και εθνικιστές, αποφάσισε και διέταξε να γραφτεί η ιστορία από την αρχή.
Την ερώτηση αυτή να την κάμετε επίσης στις ορδές των νεοταξιτών αντιρατσιστών, οι οποίοι έτρεξαν να πάνε στην Πάτρα και στον Αγ. Παντελεήμονα για να υποδείξουνε στους εκεί διαμένοντες πολίτες πώς πρέπει να ζούνε, οσάν η χώρα αυτή να ήταν το χωράφι τους.

Reply
admin 28 September 2010 at 15:46

Να απαντήσω στο σχόλιο του Anarchista (not verified) on Mon, 27/09/2010 – 14:03

Εδώ δεν διαγράφεται τίποτα, εκτός από τα spam. Εφαρμόζεται καθεστώς αυτο-οργάνωσης. Όποιος υπερβαίνει τα όρια, τον αγνοούν οι υπόλοιποι και συνεχίζουν ήρεμα την συζήτηση. Μάλλον το σχόλιό σου δεν είχε αναρτηθεί ποτέ.

Ανδρέας.

Reply
Γεώργιος Ζ.Ζ. 28 September 2010 at 20:13

Αλλού το έχει αναρτήσει Ανδρέα. Στο “Η Πρώτη Μέρα στο Σχολείο”. Τόσο προσεκτικά διαβάζει το θέμα και τα σχόλια.

Reply
Επισκέπτης 29 September 2010 at 16:37

Ευτυχώς, δηλαδή, που έχει κι εσένα, Γιώργο, και του βρίσκεις τα σχόλιά του! 🙂

Καλό και τούτο.

Reply
Αλεξάνδρα Καλούδη 30 September 2010 at 09:15

Κύριε Φιλανθρωπηνέ,
συμφωνώ με αυτά που λέτε εκτός από ένα σημείο. Το γεγονός ότι το σχολείο όπως το έχουν καταντήσει αυτοί που κυβερνούν, για τους δικούς τους γνωστούς λόγους, είναι στην ουσία για τα μπάζα δεν σημαίνει ότι θα πρέπει εμείς να κάνουμε πίσω και να το αφήσουμε βορά στα χέρια κάποιων περίεργων καταστάσεων. Δεν σας φαίνεται περίεργο που γίνεται αυτό στα σχολεία; Μήπως αυτός είναι ο σκοπός; Να πάρουν τα παιδιά τους οι έλληνες γονείς από εκεί, να πάψουν έτσι τα παιδιά να κοινωνικοποιούνται, και να παραμείνουν μόνον συγκεκριμένες ομάδες μαθητών με αποτέλεσμα η δημόσια εκπαίδευση να γίνει όχι μόνον ανθελληνική αλλά και, αποκλειστικά, αλλόγλωση. Και σιγά-σιγά νομίζω ότι αυτό θα γίνει γιατί απ’ ότι ξέρω από εφέτος θα διδάσκονται τα αγγλικά από την πρώτη δημοτικού. Καταλαβαίνετε τί σημαίνει αυτό; Και εμείς δεν κάνουμε τίποτα. Κατά την γνώμη μου η κατ’ οίκον εκπαίδευση δεν είναι ότι καλύτερο για να λυθεί το πρόβλημα. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν υπάρχει συναγωνισμός. Όταν είναι μόνα τους αδρανούν μετά από ένα διάστημα. Το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να αγωνιστούμε ΟΛΟΙ για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και να μην αφήνουμε τον κάθε έναν να εφαρμόζει προγράμματα άσχετα με τις ανάγκες τις χώρας.

Reply
Συγγραφέας 30 September 2010 at 16:21

Πάλι καλά, που κάποιοι φρόντισαν να μας μάθουν έννοιες, όπως ελευθερία σκέψης, αγάπη του πλησίον, ελληνική φιλοξενία, σεβασμός, υποχρεώσεις αλλά και δικαώματα. Γονέας σε πρωτάκι κι εγώ ενοχλήθηκα αφάνταστα ξεφυλλίζοντας τα βιβλία του παιδιού όπου το κάθε γράμμα της αλφαβήτου “παίρνει τη θέση του” πρώτα στο πληκτρολόγιο κι έπειτα ως αντικείμενο γραφής!Παρεμπιπτόντως με όλα όσα προαναφέρθησαν, νοιώθω την ανάγκη να καταθέσω την εξής συνομιλία που είχα μόλις χθες με μαθήτρια Α΄γυμνασίου, η οποία με χαρά μου ανακοίνωσε πως σύντομα θα εφαρμοστεί κάποιος παλιός νόμος ο οποίος θέτει στις τάξεις του γυμνασίου ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ την εκμάθηση της Τουρκικής γλώσσας!!! Προς στιγμήν τα χασα! Δεν ήξερα αν έπρεπε να κλάψω ή να γελάσω, όταν η μικρή με τσαχπινιά μου είπε: “Ωραία, τώρα θα καταλαβαίνουμε τι λέει η Σεχραζάτ στο σήριαλ, γιατί δεν προλαβαίνω πάντα να διαβάζω τα γράμματα από κάτω”!!! Σε σύγχηση βάλθηκα να ψάχνω για τον “παλιό νόμο”. Όντως κύριοι 10/07/2006 (μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού) κυκλοφόρησε το ΦΕΚ με αριθμό 867, που περιγράφει ακριβώς όσα προανέφερα!!! Ακόμη όμως (ευτυχώς) δεν εχεί τεθεί ως θέμα… επισήμως τουλάχιστον! Τα ΜΜΕ άχνα φυσικά όπως και για κάθε τι σημαντικό! Προβληματίστηκα όμως πάρα πολύ με το έφηβο κορίτσι, που ελαφρά τη καρδία αδυμονεί να διδαχθεί την τουρκική, απροβλημάτιστη για την εκτουρκοποίησή της, αφού ούτε καν περνά απο το σκοτισμένο νου της και επιπλέον απροβλημάτιστη που σε αυτή την ηλικία με ήδη επτά σχολικά έτη στην πλάτη της δεν καταφέρνει να προλάβει τους ελληνικούς υπότιτλους!!! Ιδού το επίτευγμα της ζωοεκπαίδευσης!

Reply
Αλεξάνδρα Καλούδη 1 October 2010 at 15:42

Ο μόνος που έχει θίξει το συγκεκριμένο θέμα σχετικά με την διδασκαλία της Τουρκικής γλώσσας είναι ο Χαρδαβέλας, αν θυμάμαι καλά την περασμένη ή την προπερασμένη εβδομάδα. Όλοι οι άλλοι όπως πάντα τηρούν σιγήν ιχθύος. Ποιος ξέρει γιατί;
Όσον αφορά την χρονική στιγμή που πάρθηκε η συγκεκριμένη απόφαση, καλοκαίρι, γιατί σας κάνει εντύπωση; Όλες οι σημαντικές αποφάσεις που πάρθηκαν για την γλώσσα τα τελευταία χρόνια, κατάργηση του πολυτονικού, πάρθηκαν σε περίεργη χρονική στιγμή. Αν θυμάμαι καλά για την κατάργηση του πολυτονικού πάρθηκε μεταμεσονύχτια ώρα χωρίς να καταλάβει κανένας τίποτα. Σχετικά με το σχόλιο της μικρής μαθήτριας θα είχα να πω το εξής: δεν έχετε καταλάβει ότι η εξωτερική πολιτική των τελευταίων χρόνων είναι θέμα τηλεοπτικών εφέ και αέρινων φιγούρων κακοχορεμένων ζεϊμπέκικων;

Reply
Επισκέπτης 1 October 2010 at 18:38

To έχουν θίξει πολλοί από το 2006 που βγήκε η απόφαση από τον τότε ΥφΠΕΠΘ, Καλο (βάλτε τον τόνο όπου θέλετε). Ο Χαρδαβέλλας έχει ασχοληθεί περισσότερο με την μειονότητα, το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής και ασφαλώς την παρουσίαση της Χαράς Νικοπούλου, το έργο και τις διώξεις που έχει υποστεί εξ αιτίας του όχι μόνον από τους εγκάθετους του εκεί (Κομοτηνή) τουρκικού προξενείου, αλλά και από την ίδια την αθηναϊκή κυβέρνηση, μέσω Δραγώνας.

Στην Θράκη, κάνουμε τώρα εισαγωγή δασκάλων από την Τουρκία για τα μειονοτικά σχολεία, τα οποία θα έπρεπε να έχουν καταργηθεί. Πληρώνουμε αμαρτίες πολλών χρόνων, τουλάχιστον από την δεκαετία του ’50, οπότε λόγω ΝΑΤΟ (δεν γνωρίζω ακριβώς το σκεπτικό), στείλαμε υποχρεωτικώς όλους τους μουσουλμάνους, τουρκογενείς και μη, σε τουρκόφωνα σχολεία.

Εδώ μπορείτε να διαβάστε μερικά ενδιαφέροντα, τα οποία δείχνουν πού φθάσαμε.

Reply
imago 3 October 2010 at 00:50

Το σκεπτικό ήτανε ότι οι Πομάκοι και άλλοι μουσουλμανικοί πληθυσμοί έπρεπε να απομακρυνθούνε από την Βουλγαρία.

Reply
Νικολαος Μπαλτατζης 3 October 2010 at 19:51

Φεβρουαριε,Φεβρουαριε,οσα δικα σου διαβασα παραπανω δηλωνουν ακριβως αυτα που εδηλωνες στην πρωτη σου απαντηση δηλ περι Ταπεινοφροσυνης του εξυπνου και οχι ψευτοπερηφανεια του Ανοητου….και επειδη απο οτι φαινεται εσυ ανηκεις στα μυαλα της ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ και της ΠΛΑΤΙΑΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ….
βγες απο την Βαλκανικη σου καταχνια διοτι ομιλουμε για Ελλαδα,διαβασε λιγο Μεγα Παπαδιαμαντη,Μακρυγιαννη και τοσους αλλους σπουδαιους Ελληνες, δεν γνωριζω πως ειναι τα Αρχαια σου και ασε τα απαξιωτικα τυπου (φτωχος αγραμματος και πεταμενος στην μοιρα του λαος )και αμα εισαι τοσο τολμηρος και σπουδαιος και οπως λες οτι ολοι εχουμε ευθυνη τοτε μπες μπροστα απο τον αγωνιστη Ελληνα που καποιοι αμφισβητιες σαν και σενα τον φερανε σε τοσο δυσκολη θεση.
Κουραγιο αγορι μου,μεινε ενθαδε και μεχρις βαθεως γηρατος ισως κατι αισθανθεις.

Reply
Χαλκιδέος 4 October 2010 at 08:30

@Φεβρουάριο:

Δεν σε διώχνει κανείς σύντροφε, απλά αν δεν νιώθεις Έλληνας, μπορείς να πας σε άλλη χώρα. Επιλογή σου είναι. Μπορεί να νιώθεις Αλβανός, Βούλγαρος, Γάλλος ή ότι άλλο θέλεις. Αλλά αν δεν νιώθεις Έλληνας, τι ζητάς στην Ελλάδα;

Στο ερώτημα “αν η χώρα είναι δική μου”, ναι αγαπητέ μου. Απ’ τη στιγμή που πληρώνω τους φόρους μου για να πηγαίνουν (οι μισοί, γιατί οι άλλοι μισοί πάνε στην τσέπη κάθε λαμόγιο πολιτικάντη) σε ΜΚΟ που έχουν το θράσσος να με λένε “ρατσίστα” χωρίς να είμαι (λεξικό έχουν στα γραφεία τους αυτοί;) τότε ναι, ένα κομμάτι της μου ανήκει. Άσε με εμένα να νιώθω Έλληνας κι εσύ μπορείς να νιώθεις ότι σου αρέσει. Εκεί θα τα χαλάσουμε;

Reply
drummerhellas 1 March 2011 at 00:38

Το ευτυχέστερο είναι οτι υπήρξε κρυφό σχολειό με τη μία ή την άλλη μορφή.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.