Πόση αλήθεια του Δ. Σολωμού χωράει στην αλήθεια του Νίκου Δήμου;

Δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο Νίκος Δήμου λατρεύει μία φράση. Πιο συχνά τον ακούς να λέει ή να γράφει ότι «το έθνος θα πρέπει να θεωρεί εθνικό, ό,τι είναι αληθές» παρά τον παπά της γειτονιάς να λέει «Κύριε ελέησον».

Ας δούμε βιαστικά μία λίστα άρθρων κατά τη διάρκεια των περασμένων ετών που επαναλαμβάνει αυτή τη ρήση. Συνήθως το κάνει γύρω στις 25 Μαρτίου. Οπωσδήποτε αυτή η λίστα είναι ένα ελάχιστο μέρος των πολυπληθών αναφορών του.
 
  • 1992: να θεωρήσει εθνικόν μόνο το αληθές
  • 1996. Το έθνος πρέπει να ταυτίσει το εθνικό με το αληθές
  • 22/11/1998Το Έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές
  • Μάρτιος 2004Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές
  • 2004, Tο έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές
  • 24 Μαρτίου 2006, Εθνικόν… το αληθές!
  • 29 Απριλίου 2006, Η φράση του Σολωμού ότι το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ότι είναι αληθές – είναι το ακριβές αντίδοτο του λαϊκισμού
  • 19 Φεβρουαρίου 2009, η σκέψη του Σολωμού ότι κάθε τι αληθές πρέπει να θεωρείται εθνικό
  • Απρίλιος 2009, “Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές
  • 10/2/2011, Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές
  • Μάρτιος 2011, Το αληθές = εθνικόν του Σολωμού αποτελεί τον γνώμονα και το κριτήριο της σκέψης και της δράσης μου
  • 22 Μαρτίου 2012‎ , Εθνικό το αληθές
  • 25 Μαρτίου 2014, Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το ’21. Τελευταία φράση του άρθρου: Έτσι θα πραγματώσουμε το Σολωμικό ρήμα, που ταυτίζει το αληθές με το εθνικό.
 
Θα με ρωτήσει ο αναγνώστης: ε και;
διαφωνείς με τη ρήση; όχι, καθόλου. Απεναντίας!
διαφωνείς με τον Σολωμό; όχι, καθόλου, απεναντίας!
διαφωνείς με τη συχνή χρήση; όχι καθόλου, απεναντίας!
τότε λοιπόν ποια είναι η ένσταση;
 
Πριν απαντήσω, ένα σχόλιο για τη λέξη «αληθές».
 
Δεν πιστεύω στην αλήθεια. Δηλαδή στη μία και μοναδική αλήθεια. Στην απόλυτη αλήθεια. Άρα δεν πιστεύω ούτε και στην κατοχή της αλήθειας. Ούτε στην αντικειμενικότητα.
 
Όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ένα πορτοκάλι, το ίδιο πορτοκάλι, δεν βλέπουν το ίδιο πράγμα. Ακόμη κι αν είναι τέλεια σφαίρα, με πλήρως ομαλή επιφάνεια και εκπέμπει το ίδιο μονοχρωματικό πορτοκαλί φως από όλες του τις πλευρές (κατά το δυνατόν). Όσο ίδιο κι αν μας φαίνεται, εκ πρώτης ή δεύτερης όψης, ο καθένας έχει την οπτική του. Βλέπει μόνο εκείνο το μέρος του πορτοκαλιού από το σημείο στο οποίο βρίσκεται, με τις αντανακλάσεις του φωτός από το περιβάλλον γύρω κλπ. Βλέπει και συγκρίνει με όσα έχει ήδη δει αλλού, χρώματα, σχήματα, περιβάλλοντα κλπ.
 
Ας φανταστούμε ότι δεν πρόκειται για ένα απλό πορτοκάλι, αλλά για ένα γεγονός, μία αλληλεπίδραση ανθρώπων. Κάτι που το ζούμε σήμερα όλοι μας: πόσο διαφορετική οπτική γωνία, και άρα, άποψη μπορούμε να έχουμε;
 
Ας φανταστούμε τώρα να μιλάμε για ένα γεγονός ή μάλλον για μία σειρά γεγονότων 200 χρόνια πριν!
 
Έχει λοιπόν ο Νίκος Δήμου την «αλήθεια του». Την άποψή του. Την οπτική του γωνία. Δεν είναι ούτε η «αντικειμενική αλήθεια», ούτε η «απόλυτη αλήθεια». Δε σημαίνει ότι είναι «λάθος». Είναι αυτό που έχει αποκομίσει ο ίδιος με τον κόπο του.
 
Σε όλα τα παραπάνω άρθρα, ο Νίκος Δήμου συνόδευε τη ρήση του Σολωμού με τη δική του οπτική των πραγμάτων. Μοιραία ο αναγνώστης απέδιδε μία κάποια αυθεντία στα κείμενα. Δηλαδή: αφού ο συγκεκριμένος συγγραφέας περιλαμβάνει τη ρήση για το αληθές, δεν μπορεί παρά όσα λέει να είναι τα πραγματικά και αντικειμενικά αληθή.
 
Αντιπαρέρχομαι αυτήν την πιθανή παρερμηνεία, διότι δεν έγκειται εδώ η ένστασή μου.
 
Η ένστασή μου είναι η εξής: εκτός από την αλήθεια, την άποψη, την οπτική του Νίκου Δήμου, υπάρχει και η αλήθεια, η άποψη, η οπτική του Διονύσιου Σολωμού. Αυτού δηλαδή ο οποίος είπε πρώτος τη συγκεκριμένη ρήση. Την είπε βέβαια μία φορά. Δεν την επαναλάμβανε επετειακά κάθε χρόνο σαν χαλασμένο γραμμόφωνο.
 
Dionysios-Solwmos
Παραθέτω εδώ 8 στροφές από τον Ύμνο Εις την Ελευθερίαν, του Διονυσίου Σολωμού. Είναι οι στροφές 131-138 και αναφέρονται στον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε. Θυμίζω ότι το ποίημα ξεκίνησε να το γράφει το 1822 και το ολοκλήρωσε τον Μάϊο του 1823. Πρωτοδημοσιεύθηκε το 1824 στο Μεσολόγγι και κυκλοφόρησε ευρύτερα το 1825. Θυμίζω ότι την ημέρα του Πάσχα του 1821, στις 10 Απριλίου 1821, ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε απαγχονίστηκε από τον Σουλτάνο στην Κωνσταντινούπολη με την κατηγορία του υποκινητή της εξέγερσης. Η σωρός του ρίφθηκε στη θάλασσα.
 
Αυτά είδε, αυτά βίωσε, αυτά διάλεξε, αυτά έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός στον Ύμνο του. Ας τα θυμηθούμε.
 
 
131
Πιάνει, αὐξαίνει, κοκκινίζει
καὶ σηκώνει μία βροντή,
καὶ τὸ πέλαο χρωματίζει
μὲ αἱματόχροη βαφή.
 
132
Πνίγοντ᾿ ὅλοι οἱ πολεμάρχοι
καὶ δὲν μνέσκει ἕνα κορμί·
χάρου, σκιὰ τοῦ Πατριάρχη,
ποῦ σ᾿ ἐπέταξεν ἐκεῖ.
 
133
Ἐκρυφόσμιγαν οἱ φίλοι
μὲ τ᾿ς ἐχθρούς τους τὴ Λαμπρή,
καὶ τοὺς ἔτρεμαν τὰ χείλη
δίνοντάς τα εἰς τὸ φιλί.
 
134
Κειὲς τὲς δάφνες ποὺ ἐσκορπίστε
τώρα πλέον δὲν τὲς πατεῖ,
καὶ τὸ χέρι ὅπου ἐφιλῆστε
πλέον, ἅ! πλέον δὲν εὐλογεῖ.
 
135
Ὅλοι κλαῦστε· ἀποθαμένος
ὁ ἀρχηγὸς τῆς Ἐκκλησιᾶς·
κλαῦστε, κλαῦστε κρεμασμένος
ὡσὰν νἄτανε φονιάς.
 
136
Ἔχει ὁλάνοιχτο τὸ στόμα
π᾿ ὦρες πρῶτα εἶχε γευθεῖ
τ᾿ Ἅγιον Αἷμα, τ᾿ Ἅγιον Σῶμα·
λὲς πὼς θενὰ ξαναβγῇ
 
137
ἡ κατάρα ποὺ εἶχε ἀφήσει
λίγο πρὶν νὰ ἀδικηθῇ
εἰς ὁποῖον δὲν πολεμήσῃ
καὶ ἠμπορεῖ νὰ πολεμῇ.
 
138
Τὴν ἀκούω, βροντάει, δὲν παύει
εἰς τὸ πέλαγο, εἰς τὴ γῆ,
καὶ μουγκρίζοντας ἀνάβει
τὴν αἰώνιαν ἀστραπή.
 
Η ένστασή μου λοιπόν συνοψίζεται σε μία απλή ερώτηση:
 
Πόση από την «αλήθεια» του Διονυσίου Σολωμού χωράει στην «αλήθεια» του Νίκου Δήμου;
 
Ας απαντήσει ο αναγνώστης.
 

(2564) αναγνώσεις

25 comments

  1. Μην χαλάτε τα λόγια σας με τον πρώην χουντικό Δήμου. Τον “πήρε το ποτάμι τον πήρε ο ποταμός” που λέει και το δημώδες τραγουδάκι. “Η αλήθειά” του είναι να ανταγωνίζεται τη Ρεπούση σε ανοησίες

    Καημένη πατρίδα που σε κατάντησαν “οι σπουδαγμένοι” σου.

    Δήμος Γράφον

  2. Ελάτε τώρα κ. Σταλίδη, εκπέμπει το πορτοκάλι μονοχρωματική ακτινοβολία;
    Πείτε μας και σε πόσα nm ακριβώς και θα μας αφήσετε άφωνους!!!
    Αλλά δεν είναι αυτό το απίστευτο που είπατε που με άφησε … άφωνο!
    Το εξαιρετικά ‘επαναστατικό’ εκ μέρους σας είναι το γεγονός ότι παραδέχεστε έτσι σα να είναι ό,τι πιο φυσιολογικό ώστε να το λέτε με τόση άνεση το ‘Δεν πιστεύω στην αλήθεια. Δηλαδή στη μία και μοναδική αλήθεια. Στην απόλυτη αλήθεια. Άρα δεν πιστεύω ούτε και στην κατοχή της αλήθειας. Ούτε στην αντικειμενικότητα.’

    Αν από τη μια είναι κάποιοι σαν τον Ν. Δήμου, από την άλλη εσείς και τα πιστεύω σας και στην μέση ο κ. Νατσιός που θεωρεί τον Ελύτη ….Τροπαιοφόρο!
    Ε, δε μπορεί να περιμένει κανείς πολλά και εξαιρετικά γεγονότα να συμβούν στον Ελληνισμό μ’αυτά τα δεδομένα;;;!

  3. Προφανώς είστε εκτός μήκος κύματος, αγαπητέ. Καμιά φορά το νόημα μίας φράσης ξεπερνά αυτό των λέξεων.

    Ανδρέας.

  4. Ενώ εσύ Γραικοβλάχε, τέκνον μου, τόχεις λύσει το πρόβλημα άπαξ δια παντός. Ο Θεός είναι η Απόλυτη Αλήθεια. Μόνο που δεν πρόκειται ποτέ να την προσεγγίσεις και πολύ περισσότερο να τη γνωρίσεις!

  5. Αγαπητέ, δεν δίνω τόσο βάρος στα πορτοκάλια και στο χρώμα που εκπέμπουν το οποίο φυσικά και δεν είναι μονοχρωματικό. Θέλατε ένα παράδειγμα και σας φάνηκε καλό το συγκεκριμένο! Εντάξει, δεν θα μαλώσουμε και για το πορτοκαλί του πορτοκαλιού!
    Βαρύ μου ήρθε το άλλο!
    Ή είμαι εκτός μήκος κύματος και γι’αυτό; Μήπως κι εδώ έχουμε μια κάποια άλλη θεώρηση εκ μέρους σας;
    Λίγο δύσκολο γιατί τα λέτε τόσο ξεκάθαρα!!
    Κρίμα…

  6. Κατ’ αρχάς να σας πω ότι έχω σπουδάσει Φυσική στο ΑΠΘ οπότε κάτι γνωρίζω από φάσματα. Απορώ πάντως που δεν σας πείραξε η τέλεια σφαίρα..

    Το άλλο είναι σαφές ναι. Η εκτίμηση για τα πράγματα είναι πάντα υποκειμενική. Απ-οψη στα ελληνικά. Ασφαλώς αυτό είναι η δική μου απ-οψη! Ποιο είναι το πρόβλημα; κατέχετε εσείς την απόλυτη αλήθεια; Διαφωτίστε μας!

    Επανέρχομαι στο θέμα με την κατάρα του Γρηγορίου κατά Σολωμό:

    κατάρα ποὺ εἶχε ἀφήσει λίγο πρὶν νὰ ἀδικηθῇ
    εἰς ὁποῖον δὲν πολεμήσῃ καὶ ἠμπορεῖ νὰ πολεμῇ.

  7. Μπορεί η κάθε εκτίμηση να είναι υποκειμενική αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι για το πορτοκάλι δεν συμβαίνει ένα γεγονός απόλυτα αληθινό και μοναδικό:
    Άλλες συχνότητες τις απορροφά κι άλλες όχι και φυσικά είναι πάντα ένα σφαιρικό αντικείμενο και αδιαφορεί πλήρως αν κάποιος το κοιτά έτσι κι άλλος αλλιώς!
    Κοντολογίς η ύπαρξη του πορτοκαλιού (αληθούς) είναι ανεξάρτητη των παρατηρητών! Τόσο απλό. Ό,τι άλλο έχετε στο νου σας απλώς ρίχνει σκιές στο αληθές! Μη θέλετε λοιπόν αυτές τις σκιές να τις δίνουμε περισσότερη αξία απ’όσο πρέπει!
    Είτε αυτό γίνεται ακουσίως είτε εσκεμμένα, κακώς γίνεται!
    Βρείτε την αλήθεια και θα ελευθερωθείτε, αγαπητέ!
    Ήδη είπαμε κανα δυο αλήθειες. Αν έχετε καλή διάθεση θα πούμε κι άλλες.

    Νομίζω αγαπητέ πως κατάρες δεν αφήνουν οι χριστιανοί! Επανήλθατε μεν άστοχα δε….

    Τι κι αν τελείωσα κι εγώ το Φυσικό στο ΑΠΘ πριν από εσάς; Να το θεωρώ αβαντάζ;!

  8. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν μας ζητηθεί να περιγράψουμε αυτό που βλέπουμε, θα το περιγράψουμε ενδεχομένως διαφορετικά. Επειδή βλέπουμε διαφορετικά πράγματα. Θέλετε άλλο σχήμα, αλλο χρώμα, άλλη αντανάκλαση, άλλη ορολογία, άλλη σύγκριση με παρόμοια αντικείμενα που έχουμε δει και περιγράψει στο παρελθόν, άλλα πράγματα στη σκέψη μας όταν περιγράφουμε αυτό που βλέπουμε, άλλη αντίληψη της ερώτησης “να περιγράψουμε το αντικείμενο”, χιλια-δυο διαφορετικά πράγματα. Φανταστείτε να μην είναι κατι τόσο απλό, αλλά πολύπλοκο, που να αφορά σε ανθρώπινες πράξεις, αξιολογήσεις κλπ ή να είναι σχετικό με γεγονότα στα οποία η πρόσβασή μας ειναι μόνο έμμεση. Μύλος. Αυτό θέλω να πω . όποιος ισχυρίζεται ότι κατέχει την απόλυτη αλήθεια στην οπτική τ8υ προς τέτοια πράγματα είναι απλώς δογματικός.

    Κατά τα άλλα, το νόημα είναι ότι όσοι έζησαν τότε, αδιαφορησαν για τον αφορισμό και γελούσαν, επειδή γνώριζαν οτι επρόκειτο για στάχτη στα μάτια, την οποία πλήρωσε ο ίδιος λίγες μέρες μετά, αλλά έσωσε μαζικές σφαγές Ελλήνων στην Πόλη. Το να έρχονται λοιπόν διάφοροι, 200 χρόνια μετά και να επιβάλλουν/προβάλλουν τη δική τους ετεροχρονισμενη οπτική ως τη μόνη αλήθεια, είναι τουλάχιστον άστοχο.
    Ποιητική αδεία, ο Σολωμός έγραψε για κατάρα. (Όχι εγώ). Το νόημα δεν αλλάζει.

    Ανδρέας.

  9. Εμένα μ’ενδιαφέρει πως πάντα υπάρχει το απόλυτα αληθινό γεγονός (πορτοκάλι αν θες) όπως κι αν το περιγράφουν οι παρατηρητές. Το να μαλώνουν οι παρατηρητές για το πώς βλέπουν το γεγονός μερικές φορές καταντά γραφικό αλλά κι επικίνδυνο.
    Το σωστό λοιπόν είναι να λες οτι δέχεσαι πως μπορεί να υπάρξουν πολλές ερμηνείες ενός αληθινού γεγονότος και άρα πρέπει να αναιρέσεις την άποψή σου περί μη ύπαρξης απόλυτης αλήθειας..

    Σχετικά δε με την Επανάσταση, όπως έχω γράψει κι άλλη φορά εδώ, δεν πρέπει να ξεχνάμε την άποψη του Αγίου Αθανασίου του Πάριου και με γνώμονα αυτή να ψάξουμε και να βρούμε την αλήθεια των όσων έλαβαν χώρα από το ’21 και μετά.
    Αυτά και συγγνώμη αν ήμουν λίγο απότομος.
    Χαίρετε.

  10. Το απόλυτα αληθές γεγονός είναι ένα, πράγματι. Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο συνέβη αυτό είναι και πάλι ένας. Επειδή, όμως, δεν μιλάμε για φυσική αλλά για ιστορία, και επειδή στην ιστορία παίζουν ρόλο οι αποφάσεις των ανθρώπων (την ψυχοσύνθεση των οποίων κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει με απόλυτη βεβαιότητα), είναι λογικό να υπάρχουν διάφορες απόψεις για το ποιός είναι αυτός ο λόγος.

  11. Γιατί πρέπει να ασχολούμαστε με τον Δήμου κάθε φορά που γράφει κάποιες απόψεις του περί ιστορίας;

    Ο άνθρωπος έχει σπουδάσει ολίγο από γαλλική και ολίγο από αγγλική φιλολογία καθώς και ολίγη από φιλοσοφία. Επίσης στο τέλος βιοπορίστηκε κυρίως ασχολούμενος με την διαφήμιση. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να μας απασχολεί, η νιοστή επανάληψη, των απόψεών του περί τουρκοκρατίας και επανάστασης του ’21;

    Ο Δήμου γράφει ωραία. Έχει ταλέντο που λέμε. Όχι μόνο στο γράψιμο αλλά και στην πάρλα.
    Τεχνίτης παρλαπίπας-ξερόλας. Π.χ. παλιά έγραφε διάφορα “χαριτωμένα” ακόμα και σε τεχνολογικά έτνυπα όπως οι 4 τροχοί ή περιοδικά υπολογιστών.

    Όποτε ξέφευγε και δεν έμενε σε γενικότητες αλλά έμπαινε σε τεχνικές λεπτομέρειες κάποιος που είχε πραγματικές γνώσεις πάνω σε αυτά τα θέματα έβλεπε αμέσως ότι ο άνθρωπος είναι άσχετος. Ο απλός αναγνώστης όμως δεν έχει αυτή τη δυνατότητα. Οπότε πλασαρίζόταν στον casual (Έλληνα αδαή-επιπόλαιο) reader ως άσσος “κομπιουτεράς”, “μηχανολόγος”, “ραλίστας”, “φιλόσοφος”, “ιστορικός”, …”εραστής” κλπ. κλπ.

    Ο Δήμου το μόνον πρακτικά που ξέρει (λόγω του διαφημιστικού του background) είναι την τέχνη της επικοινωνίας ή ακριβέστερα του λεκτικού ξελογιάσματος αδαών “γραικών”.

    Βασικά το μόνο που πρέπει να κάνουμε με τον Δήμου είναι το να είμαστε δυστυχείς που είναι συμπατριώτης μας…

  12. Ο Αθανάσιος Πάριος στον λίβελo “Νέος Ραψάκης” καταγγέλλει την “αντίθεον σκευωρία” του Ρήγα και των συντρόφων του και χαιρετίζοντας την παράδοση “εις το πύρ” των επαναστατικών κειμένων επιχαίρει διότι “μάχαιραν εύρον μισθόν του παραλόγου ζήλου αυτών”

    Σε αυτή την κατάντια, την ανοικτή εθελοδουλεία και προσχώρηση στο στρατόπεδο του Τυράννου, έφθασε η αγιότης του!

  13. Ο Ζουράρις έχει απόλυτα δίκιο και η σφαγή της Θεσ/νίκης είναι μια περίπτωση που δεν την διηγείται κανείς και πρέπει να την ξεθάψεις διαβάζοντας για να την βρεις.

    Η σφαγή αυτή ακολούθησε τις πρώτες εχθροπραξίες υπό την ηγεσία του Εμμανουήλ Παπά στην Μακεδονία, μόνο που όντως, στη Θεσ/νίκη δεν υπήρξε εξέγερση. Κι όμως, ο όχλος έμπαινε μέσα στα σπίτια των χριστιανών και έσφαζε όποιον έβρισκε μπροστά του…

    Μάλιστα, ο Ζουράρις θα έλυνε και την άλλη απορία, που αφορά τους Εβραίους που σφαγιάστηκαν στην Τριπολιτσά, αν έλεγε ότι στην οχλοκρατική σφαγή της Θεσ/νίκης, συμμετείχαν και οι Εβραίοι της πόλης… Άλλωστε, από την αρχή της Τουρκοκρατίας, οι Εβραίοι λόγο των όσων καταπιέσεων είχαν υποστεί και αυτοί στο παρελθόν, είχαν συμμαχήσει με τους κατακτητές.

    Είναι προφανές ότι η ιστορική εξαφάνιση μιας τόσο μεγάλης και σκληρής σφαγής λίγο πριν την Τριπολιτσά, οφείλεται στο ότι δημιουργεί προφανές άλλοθι και μάλιστα τόσο κοντινό, ώστε η Τριπολιτσά να αναδεικνύεται πλέον ως αντίποινα για τη σφαγή της Θεσ/νίκης. Κι όμως, στις αναφορές τους πάντα μα πάντα “ξεχνούν” ν’ αναφέρουν αυτή τη μεγάλη σφαγή.

    Επίσης, πάντα ξεχνούν ν’ αναφέρουν πως η μερίδα των Ευρωπαίων που περισσότερο απ’ όλους εναντιώθηκαν στη σφαγή της Τριπολιτσάς, ήταν οι Άγγλοι, που ήθελαν η ελληνική επανάσταση να σβήσει λόγω συμφερόντων.

    Και όπως θα δούμε και στη Βικιπαίδεια που παραμένει ένα ανοιχτό εργαλείο, στο οποίο όμως η νοοτροπία των διαχειριστών ταυτίζεται με το στιλ Νίκου Δήμου, πλήθος επικριτικών μαρτυριών από Άγγλους και άλλους Ευρωπαίους για την Τριπολιτσά παρατίθενται, λες και οι Άγγλοι και οι άλλοι που κατέσφαξαν αμάχους σε όλες τις αποικίες τους δικαιούνταν να ομιλούν.

    Μιλάμε για ιστορία με συγκεκριμένη ιδεολογική κατεύθυνση που αδιαφορεί προκλητικά για την αλήθεια και τη σχέση αιτίας αποτελέσματος.

  14. Μην ξεχνάμε να συνδέουμε συνεχώς τον Δήμου με το “Ποτάμι”, αυτό το κομματίδιο-φραγκενστάιν των ψυχαρομπομπολοβαρδινογιανναίων που έχει ως διαχειριστή τον υπάλληλο αυτού του νταβατζοκογκλόμερεητ ονόματι Θεοδωράκη.

    Λογικά οι ανοησίες του Δήμου θα έχουν αρνητικό πρόσημο στα ποσοστά του “ποταμιού”.

    Αν και το αρχικό σκεπτικό ήταν το μάντρωμα κάποιων “προοδευτικών” από το ΣΥΡΙΖΑ και εν γένει την υπόλοιπη “αριστερά” στο “ποτάμι”, το σκεπτικό αυτό θα αποτύχει.

    Ακόμα και οι “προοδευτικοί” έχουν σιχαθεί πια τον τόσο …”προοδευτισμό”.
    Οπότε οι “παραδοσιακότεροι” που θα την κοπανίσουν από το “ποτάμι” λόγω Δήμου θα είναι περισσότεροι από τους “προοδευτικούς” που θα εισέλθουν σε αυτό.

    ΥΓ
    1) Ήδη φαίνεται ότι τα σχόλια στο εν λόγω άρθρο του Δήμου στο protagon έχουν “κλείσει” λόγω της γενικής κατακραυγής…

    2) Και μην ξεχνάμε, η σκλαβιά της χώρας μας είναι πολυεπίπεδη.

    Στο πάνω επίπεδο είναι η σκλαβιά μας στους “συμμάχους” του εξωτερικού η οποία συντηρεί την σκλαβιά μας στους νταβατζήδες εσωτερικού στο κατώτερο επίπεδο.

    Η ελπίδα ελευθερίας προυποθέτει την συνειδητοποίηση της δομής της σκλαβιάς μας από το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του απλού λαού.

  15. Μα καλά ρε παιδιά αλήθεια λέτε? Ασχολείστε με τον συγκεκριμένο Κύριο και τα γραπτά του? Ας τα γράψει και καλή του τύχη. Έκανα το λάθος κάποτε και του έστειλα έμπα γράμμα για κάποια παρόμοια μπούρδα που είχε γράψει και οι απαντήσεις που έλαβα με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπο η δε στέκει η έχει αναλάβει κάποια εργολαβία!

    Επιχειρείται τα τελυταία χρονια μια συντονισμένη προσπάθεια να μάθουμε την “αλήθεια” να μας διαφωτίσουν οι διαφωτιστές! Αν θέλουν να μας διαφωτίσουν σε κάτι να μας διαφωτίσουν στο πως γίνεται οι πρώην αντί-Αμερικανοι να στρατεύονται με την πρεσβεία, πως γίνεται οι “αγωνιστές” του Πολυτεχνείου να έχουν προσληφθεί από τα καπιταλιστικά κέντρα και πως γίνεται να βραβεύουν Αμερικανους μυθιστοριογράφους σαν τον Mazower, γιατί στην Αμερική δε χαίρει και ιδιαίτερης εκτίμησης, αλλα εδώ έχει αναλάβει συγκεριμένο ρολο για τα Βαλκάνια και οι ιστορίες του έχουν γίνει και βιβλία προς εξέταση για να μπει κανεις στη διπλωματική σχολη, πρέπει δηλαδή κάποιος να δώσει εξετάσεις στα Άρλεκιν της ιστορίας!

    Βεβαια δεν είναι τυχαίο που προωθούνται και παρόμοιοι ιστορικοί Έλληνες, οι οποιοι κατέχουν την ιστορική αλήθεια, που εμείς οι βλάκες δεν την ξέραμε τόσα χρονια, άσε που επιτέλους πρέπει να αναγνωρίσουμε και τη σφαγή της Τριπολιτσάς και να καταδικάσουμε τον τρομοκράτη Κολοκοτρώνη που προέβη σε τέτοια εθνοκάθαρση, το ότι 400 χρονια σφάζανε, ληστεύανε, απαγάγανε, βασανίζανε, εξανάγκαζαν τους ανθρώπους να αλλαξοπιστήσουν, τους διώχνανε μέσα σε μια μέρα και τους στέλνανε όπου γουστάρανε εντός της αυτοκρατορίας αφού τους παίρνανε το βίος τους και τους κάνανε σκλάβους, δε μετράει! Αυτά γίνονται…..

    Άλλωστε δεν ξέρω αν το ξέρατε οι Έλληνες έχαιραν μεγάλης εκτίμησης από τον πολυχρονεμένο, ο οποιος μας είχε κάτι σαν κατοικίδια, μας αγαπούσε απλά μας έκοβε το κεφάλι άμα το σηκώναμε και μας είχε δώσει και προνόμια, αφού πρώτα εξαφάνισε την πλειοψηφία και την Τούρκεψε για 300 χρονια, μετά μας έδωσε προνόμια για να μην εξαφανιστούμε κιόλας, γιατί άμα εξαφανιζόμασταν ποιον θα είχε να κλέβει, βλέπετε του τον είχαν κόψει τον βήχα οι Ευρωπαίοι και εκεί δε μπορούσε να πάει….

    Βεβαια στο κείμενο έχουμε και την απαραίτητη αναφορά στους Εβραίους, οι οποιοι σφαγιάστηκαν στην Τρίπολη, για να δείξουμε πως ο Κολοκοτρώνης ήταν παλιοχρυσαυγιτης, και να πάρουμε και το thumbs up από συγκεκριμένα άτομα και μαζί και κάνα σακουλάκι με τα τριάντα αργύρια, βεβαια ξεχνάει να γράψει και κάτι άλλο ο Κύριος αυτός ότι στην Τρίπολη δε σφαγιάστηκαν μόνον Τούρκοι, Αλβανοί και Εβραίοι, σφαγιάστηκαν και Έλληνες, Έλληνες μονο στο όνομα βεβαια, ήταν κάτι σαν τους σημερινούς γραικύλους, αυτούς τους κοσμοπολίτες, διεθνιστές, ούτε ξέρουν τι είναι, πάντως σίγουρα είναι απάτριδες, οι οποιοι συνεργάζονταν με τον κατακτητή, αυτό προς γνώση και συμμόρφωση!

    Όσο και να προσπαθούν μερικοί να ταυτίσουν τον πατριωτισμό με τον Ναζισμό, δεν θα τους περάσει! Όσοι προσπαθούν να ενοχοποιήσουν το θύμα, δε θα τα καταφέρουν! Όσοι προσπαθούν να σβήσουν τον Ελληνισμό δε θα τα καταφέρουν! Θα είμαστε εδώ λίγοι, η μαγια και θα επιστρέφουμε και θα τους στοιχειώνουμε! Αυτοί είναι οι φασίστες, αυτοί οι Ναζιστές, δικά τους τα εγκλήματα, τα δικά μας τα χερια είναι καθαρά!

    Εις οιωνός Άριστος αμύνεσθε περί Πατρίς!

  16. «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος, ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης»

    Γιατί η μηχανή μετατροπής από greeklish σε greek έκανε λάθος και αυτό πρέπει να είναι γραμμένο σωστά

  17. Α-λήθεια, τουτέστιν απουσία λήθης, σημαίνει μνήμη. Επομένως ο αμνήμων, ο ατάλαντος, ο αχάριστος και αλλοι πολλοί, πρώην και νυν διαφημιστές της ένδειας των ιδεών, καθορίζονται από το στερητικό σύνδρομο, είτε αυτό οφείλεται σε παθολογικά αίτια πχ. άνοια, εξ ου και η ανοησία είτε σε ψυχική καχεξία, αποτέλεσμα έλλειψης αγάπης, είτε σε ιδοτέλεια.
    Εμείς ας συνεχίσουμε να πίνουμε απ’ τ’ αθάνατο κρασί του ’21 μήπως και βιώσουμε την μέθη της ελευθερίας εκείνων.
    Και να μην λησμονούμε ότι στα εξι χρόνια της επανάστασης του ’21 περί το 1.000.000 έλληνες εξοντώθησαν. Στο ζύγι της τίμιας κρίσης βαραίνουν πολύ περισσότερο από τους 30.000 της Τριπολιτσάς, γ’ αυτό και ο Θεός δεν πήρε πίσω την υπογραφή Του.
    Καλό Πάσχα και καλή επ-Ανάσταση.
    Ι.Σ

  18. ΑΣΧΟΛΕΙΣΘΕ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΥ …ΧΑΡΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ … Ο ΚΑΥΜΕΝΟΣ ΕΙΔΕ ΦΩΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΕ ΟΤΙ ΧΩΡΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ….. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΑΣ ΨΕΚΑΖΟΥΝ !!!!!! ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΥΠΟΥ … ΔΗΜΟΥ …ΠΟΥ ΤΟ ΡΟΥΦΑΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΟΥΚΑΛΑ !!!!!!!!! ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ … ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΝΑΥΛΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΘΕΛΕΙ !!!!!!!!!!!

  19. ΕΛΕΥΘΕΡΙΕ ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΕ , ΤΑ ΝΑΥΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΛΛΗΤΟ ΣΟΥ ΕΚΛΑΜΠΡΟΤΑΤΟ κκ Δ Η Μ Ο Υ !!!!!!!!! ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ,ΟΙ ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ,ΛΥΠΟΥΜΑΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΜΕ ΙΔΙΑ ΕΞΟΔΑ !!!!!!!!!!!

  20. A εντάξει τότε κύριε Μπαλτατζή, σας παρεξήγησα. Μήπως μπορείτε τουλάχιστον να μου κάνετε τα ναύλα για τον κάτω κόσμο να πάω και να γυρίσω να πως σε σας και τον κ. Δήμου τι καιρό κάνει να σας προετοιμάσω;

  21. ΚΑΛΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ …ΤΕΡΗ , ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ !!!! ΦΤΑΝΕΙ … ΤΕΛΟΣ !!!

  22. Το μόνο πράμα για το οποίο είμαι πεισμένος είναι η ματαιότητα του εγχειρήματος να πείσω τον οποιονδήποτε, πολύ δε περισσότερο αυτούς που θεωρούν την Ελλάδα ιδιοκτησία τους. Αυτοί μπορούν να επαναπαύονται στις δάφνες τους, όπως μπορούν σιγά σιγά να ετοιμάζουν τα μπογαλάκια τους. Είναι λίγο υγρά εκεί κάτω αλλά έτσι είναι φτιαγμένη η ζωή.. ο σπόρος για να καρπίσει πρέπει να πεθάνει!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *