Βιβλία: σάβανα του Γένους μας

«Τα άθεα γράμματα υφαίνουνε το σάβανο του Γένους μας»
Κωστή Μπαστιά «ο Παπουλάκος»

Έχω σε πολλά κείμενα ασχοληθεί με τα βιβλία γλώσσας του δημοτικού σχολείου, τα απελέκητα «περιοδικά ποικίλης ύλης», όπως πρέπει να ονομαστούν. Εδώ και λίγο καιρό στρώθηκα και μελέτησα τα γλωσσικά βιβλία του Γυμνασίου. (Σε κάθε τάξη, πλην των αρχαίων Ελληνικών διανέμονται στους μαθητές τρία εγχειρίδια. Ένα βιβλίο «Νεοελληνικής Γλώσσας», συνοδευόμενο από το «Τετράδιο Εργασιών» και ένα τρίτο που τιτλοφορείται «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας». Επιπροσθέτως παρέχεται και μια «Ιστορία Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» κοινή και για τις τρεις τάξεις). Πρώτα παραθέτω το συμπέρασμα και κατόπιν η τεκμηρίωσή του: Αν τα βιβλία του δημοτικού συνιστούν άχρωμα, άγευστα και άοσμα περιοδικά, προπαιδεία καταναλωτισμού και αμορφωσιάς, του Γυμνασίου προετοιμάζουν και εκπαιδεύουν τον αυριανό ανθέλληνα και εκκλησιομάχο. Θα τα αποκαλούσα, χωρίς φόβο και πάθος, εγχειρίδια γενιτσαρισμού. ( Εξαιρετική κριτική άσκησε στα βιβλία του Γυμνασίου η συνάδελφος, φιλόλογος και θεολόγος κ. Ευδοξία Αυγουστίνου).

Στο παρόν άρθρο θα καταπιαστώ μ’ ένα μόνο «βιβλίο», την «Νεοελληνική Γλώσσα» Γ΄ Γυμνασίου. Να έχουμε πάντοτε υπ’ όψιν ότι τα νυν σχολικά βιβλία χρηματοδοτούνται κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και 25% από εθνικούς πόρους («εθνικοί πόροι»; τι είναι αυτό; τρώγεται;).

Ανάδοχος συγγραφέας, ο «νονός», είναι το «ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ», εκδοτικός οίκος, ο οποίος μαζί με τον «ΠΑΤΑΚΗ», εξέδωσαν τα πανάκριβα βοηθήματα, πριν ακόμα φτάσουν τα μαθητικά βιβλία στα σχολεία. (Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για εισαγγελείς).

Αρχίζω το ξεφύλλισμα του βιβλίου. Παραθέτω τους τίτλους των ενοτήτων.

1η. Η Ελλάδα στον κόσμο. 2η. Γλώσσα – Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου. 3η. Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί. 4η. Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες. 5η. Ειρήνη – Πόλεμος. 6η. Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών. 7η. Τέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές. 8η. Μπροστά στο μέλλον.

Από τους τίτλους διαπιστώνουμε ότι μάλλον πρόκειται για κομματικό φυλλάδιο της προοδοαριστεράς, παρά για σχολικό βιβλίο. Εισερχόμαστε στα ενδότερα του νεοταξικού κουρελουργήματος.

Σελίδα 10. Ποίημα του Οδ. Ελύτη, όχι βέβαια από το «άσμα ηρωικό και πένθιμο» ούτε από το «Άξιον Εστί», αλλά κάποιο που τιτλοφορείται «η Alfa Romeo».

Ο ηρωισμός είναι «μικροαστική προκατάληψη» και «είναι μεγάλη ανάγκη να βρεθούν τρόποι, ώστε να απαλλαγεί ο κόσμος από τη βάρβαρη αξία του ηρωισμού», όπως δηλώνει η αρχηγέτης του γραικυλισμού Άννα Φραγκουδάκη.

Σελ.11. Κείμενο με τίτλο: «Η ελληνική κοινωνία αλλάζει», συγγραφέας Χριστίνα Κουλούρη, της γνωστής πολυπολιτισμικής συμμωρίας (= συν+μωρίας). Το γνωστό αξιολύπητο παραλήρημα περί αφομοίωσης και συνύπαρξης «διαφορετικών εθνοπολιτισμικών ομάδων» και λοιπές αερογεμείς φυσαλίδες. Διαβάζοντας την 3η ενότητα, έχεις την εντύπωση ότι γράφτηκε για ανθρώπους που βαρύνονται με ρατσιστικά εγκλήματα.

Σελ. 46. «Ο ρατσισμός όπως τον εξήγησα στην κόρη μου».

Σελ. 50. Ερωτήσεις του τύπου «υπάρχει σήμερα ρατσισμός στην Ελλάδα;».

Σελ. 52. «Πολυεθνικές τάξεις στο σχολείο», του Π. Τσίμα, του γνωστού μεγαλοδημοσιογράφου του ΔΟΛ.

Σελ. 54. Ερωτηματολόγιο στο οποίο οι μαθητές καλούνται να αποδείξουν τα αντιρατσιστικά τους αισθήματα.

Σελ. 55. Ερώτηση: «Είναι οι Έλληνες ρατσιστές;» και από κάτω φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά του ρατσισμού.

Σελ. 57. Κείμενο: «Η γενετική είναι …αντιρατσίστρια». (Αξιοσημείωτο: σχεδόν όλα τα κείμενα είναι αποκόμματα από το «ΒΗΜΑ» και τα «ΝΕΑ»).

Με λίγα λόγια πρέπει τα παιδιά να νιώσουν ενοχές, να ομολογήσουν το ρατσισμό τους, το κακό που τους βρήκε γιατί είναι Έλληνες, να εξομολογηθούν το ανόμημά τους και να δηλώσουν ότι εφεξής θα προσπαθούν να αποδείξουν τον αντιρατσισμό τους καταστρέφοντας ενίοτε και πυρπολώντας την ρατσιστική αυτή χώρα που τους γέννησε, την Ελλάδα.

Σελ. 65. Κείμενο: «Ευρωπαϊκή Ένωση και ελληνική ταυτότητα». Διαβάζω μια αριστουργηματική πρόταση. «Είμαστε όλοι εκτεθειμένοι σε αληθινό βομβαρδισμό πολιτιστικών προϊόντων που διαμορφώνονται σύμφωνα με τη διεθνή διαφημιστική προβολή. Τα κράτη – έθνη δεν ανέκοψαν αλλά αδιαφόρησαν γι’ αυτήν την εξέλιξη. Η Ελλάδα την ενίσχυσε μάλιστα έμμεσα με ιδεολογικό προσανατολισμό σε μια διαστρεβλωμένη και γι’ αυτό χωρίς απήχηση ελληνική και χριστιανική παράδοση…». Υπογραφή: Κ. Σημίτης, ο εκσυγχρονιστής τιποτάνθρωπος.

Σελ. 72. Κείμενο: «Μετανάστες, οι είλωτες της Ευρώπης» (και πάλι η αντιρατσιστική υστερία). Από τα «ΝΕΑ», όπου ο σ
υγγραφέας Γκαζμέτ Καπλάνι, Αλβανός μετανάστης, εγκαλεί την Ελλάδα για την μη απόδοση ιθαγένειας στους καταπιεζόμενους επήλυδες. (το 2003). Ο αγώνας του βεβαίως δικαιώθηκε…

Σελ. 106. Κείμενο: «Ο νεανικός ιδεαλισμός». Εδώ τα παιδιά μαθαίνουν ότι «το πιο σημαντικό στη ζωή τους είναι να προστατεύουν τα τροπικά δάση, να σώσουν τις θαλάσσιες χελώνες…». Συγγραφέας κάποιος Dalglish, ακτιβιστής, οικολόγος, φιλόζωος και τα συναφή, παρδαλοειδή μπουρδολογήματα. Σαφές το μήνυμα. Δώστε νόημα στη ζωή σας, σώστε την Καρέτα – Καρέτα.

Σελ. 113. Κείμενο επαινετικό για τους Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς (ΜΚΟ).

Σελ. 116. Πάλι κείμενο εξυμνητικό για τους Δούρειους Ίππους που λέγονται «Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις». Συγγραφέας; Ο άνθρωπος που αισθάνεται δυστυχής που είναι Έλληνας, ο Νίκος Δήμου, η γνωστή «ανθρωποκάμπια» (Κόντογλου), που δήλωσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα «Schooligans» πως στην ταφόπλακά του επιθυμεί να γραφτεί το εξής υβριστικό: «Άντε και γ… Δεν ντρέπεστε να είστε εσείς ζωντανοί και εγώ να μην υπάρχω». Γράφει στο έντυπο…λύμα του ότι είναι υπερήφανος που ανήκει στις περισσότερες ΜΚΟ (οι οποίες μισθοδοτούνται με 500.000.000 ευρώ από το Δημόσιο κατ’ έτος, όπως αποκάλυψε ο «Στάθης» στην Ελευθεροτυπία), και ότι εμείς οι κακοί Έλληνες αντιδρούμε, όταν οι ΜΚΟ «διαμαρτύρονται για καταπίεση των Μαρτύρων του Ιεχωβά, των Σλαβόφωνων ή των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα».

(Γι’ αυτόν τον «καντιποτένιο» όπως θα έλεγε ο Μακρυγιάννης, βρήκαν θέση στα σχολικά βιβλία. Παλαμάς, Κάλβος, Σολωμός, Σεφέρης, και άλλοι και άλλοι «ωραίοι Έλληνες» είναι προγραμμένοι. Μάλιστα οι συγγραφείς του γυμνασιακού βιβλίου παραπέμπουν και στην ιστοσελίδα του νεογραικύλου, για να εντρυφήσουν και να εμπεδώσουν οι μαθητές τις «εθνοσωτήριες» και «παιδαγωγικότατες» σάχλες του).

Σελ. 148. Διαβάζω το αρμόζον, σε οινόφλυγες χασομέρηδες ξενυχτάδικου και όχι σε 14χρονους ή 15χρονους μαθητές, κείμενο. «Άμα ξυπνήσεις και έχεις βγάλει ουρά/ αν κοιταχτείς και έχεις βγάλει βυζιά/ Don’t worry be happy…». Κλείνω το βιβλίο, πιάνω την μύτη μου, δεν αντέχω άλλο τις αναθυμιάσεις.

Ας μην απορούμε, λοιπόν, και ας μη πέφτουμε από τα σύννεφα, γιατί το αθώο και γελαστό παιδί του Δημοτικού, μεταμορφώνεται σε 5-6 χρόνια, σε κουκουλοφόρο που πυρπολεί καταστήματα και ανθρώπους. Χωρίς Θεό, χωρίς φιλοπατρία, σέβας, φιλοτιμία, αξίες που δεν αντικρίζει πουθενά στα ρυπαρογραφήματα που του φορτώσαμε, μαθαίνει πως όλα επιτρέπονται.

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς

Το άρθρο αυτό σε πολυτονική μορφή

.

(1060) αναγνώσεις

30 comments

  1. Δημήτρη,

    Επισκέφθηκα τήν Ελλάδα μετά από αρκετά χρόνια και
    με οικογένεια και γνωστούς προσπάθησα να συζητήσω
    τα εθνικά και άλλα συναφή θέματα.
    Είναι για εμένα προφανές ότι κανείς δεν καταλαβαίνει
    τίποτα. Ο Ελληνας δεν μαθαίνει από τα παθήματα του
    τις κακουχίες και γενοκτονίες που έχει υποστεί.

    Είναι ένας άρρωστος οργανισμός. Η καταρευσή του
    είναι φυσιολογική. Ο Βρυώνης (Βυζαντινολόγος του
    UCLA) έγραψε γιά την συρρίκνωση του Ελληνισμού της
    Μ.Α. (υπήρχαν 34 εκ.(?) Ελληνες στην Μ.Α. τον 8ο αιώνα).
    Τώρα χρειάζεται κάποιος Ελληνολόγος να γράψει
    για την συρρίκνωση του Ελληνισμού της Ελλάδας
    (Υπήρχαν 9 εκ. Ελληνες στην Ελλάδα).

    Τελικά, ο Θεός πήρε την υπογραφή του πίσω.
    Μας αξίζει.

    Ε.Κ.

    Παρακαλώ συνέχισε το έργο σου.

  2. Να προσθέσουμε στο εξαιρετικό άρθρο του Δασκάλου το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη που επέλεξαν για το σχολικό εγχειρίδιο, προφανώς για να μην κατηγορηθούν ότι αγνόησαν τελείως έναν Έλληνα Νομπελίστα.

    Η ALFA ROMEO

    Θαύμασα τον Παρθενώνα
    και στην κάθε του κολόνα
    βρήκα τον χρυσό κανόνα

    Όμως σήμερα το λεω
    βρίσκω το καλό κι ωραίο
    σε μια σπορ Alfa Romeo

    Καλοκαίρια και χειμώνες
    να ‘ναι γύρω μου ελαιώνες
    πίσω μου όλ’ οι αιώνες

    Κι όπου μπρος μου ο δρόμος βγάζει
    και σε πειρασμό με βάζει
    δώσ’ του να πατάω το γκάζι

    Με τη δύναμη του λιόντα
    και με του πουλιού τα φόντα
    πιάνω τα εκατόν ογδόντα

    Γεια σας θάλασσες και όρη
    γεια σας κι έχω βάλει πλώρη
    για της Αστραπής την Κόρη.

  3. Εαν το αντιβαρο παίρνει θέση θεωρώντας εξαιρετικό αυτό το αρθρο τοτε να μην γράφω καλύτερα εδω γιατί ενοχλητικός δεν μπορώ να είμαι. Χάρηκα πολύ και ευχαριστώ για την φιλοξενία μερικών σχολιων μου.

  4. Με το όνομα χρήστη «antibaro» γράφω μόνον εγώ. Συνήθως στα σχόλια που κάνω βάζω και το όνομά μου («Ανδρέας»). Εδώ δεν το έκανα. Θεωρώ ότι είναι λίγο-πολύ γνωστό. Ο χαρακτηρισμός λοιπόν είναι προσωπικός.

    Το Αντίβαρο, από την άλλη, είναι κάτι γενικότερο από οποιονδήποτε πρόσωπο και ασφαλώς με χαρά φιλοξενεί και δημοσιεύει απόψεις οι οποίες εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους, όπως αναγράφεται σε κάθε σελίδα στο κάτω μέρος. Αυτές, μπορεί προφανώς να είναι και αποκλίνουσες ή «ενοχλητικές» (αν και δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο).

    Ανδρέας.

  5. Η πρώτη γενιά παθαίνει. Η δεύτερη προσπαθεί να ξαναστήσει το καμμένο σπίτι αλλά με την πάροδο το πολύ 10 ετών, στην πλειοψηφεία της σπρώχνει στην άκρη του μυαλού της το κακό και επιτρέπει εκπτώσεις στην ιστορική μνήμη (οι λόγοι άσχετοι, ίσως τέτοιοι είμαστε). Η τρίτη, χωρίς ιδιαίτερες πλέον αντιστάσεις αρχίζει τις φιλίες με τους αίτιους της συμφοράς. Πρίν παραδώσει καλά καλά τα σκήπτρα στην τέταρτη γενιά είναι μοιραίο να ξαναζήσει όσα έπαθε η πρώτη.
    Θαυμάζω το Ισραήλ για ένα λόγο. Έχει μια (μόνο?) υπηρεσία, η οποία στους προσκυνημένους φυλάσσειιδιαίτερη περιποίηση. Για να μην αποξεχνούνται οι γενιές.

  6. Ευτυχώς που οι καλοί μας δάσκαλοι , στην πλειονότητά τους , αντιστέκονται ακόμα και συνεχίζουν να διδάσκουν στα παιδιά μας τα πρέποντα . Διαβάζουν -ίσως – από υπηρεσιακή υποχρέωση τα προτεινόμενα κείμενα , αλλά μέσα στην τάξη φροντίζουν να προσφέρουν τα αρώματα της δικής τους καρδιάς και όχι τις δυσωδίες της ξενόφερτης υποκουλτούρας . Διαφορετικά , με τόση σαπίλα που προσφέρεται εδώ και πολλά χρόνια μέσα από τα σχολικά μας βιβλία , δεν θα έμενε ούτε ένα παιδί όρθιο . Δεν θα πρόκοβε ούτε ένας μαθητής .
    Είναι ολοφάνερο ότι έχουν λυσσάξει κάποιοι να μας ξεκάνουν , αλλά τελικά δεν τους βγαίνει ! Υπάρχουν ακόμα ρωμαλέοι και φιλότιμοι γονείς και παππούδες … Αυτοί δεν καταλαβαίνουν από αφελληνισμένα αναλυτικά προγράμματα , ούτε από υποταγμένα παιδαγωγικά ινστιτούτα . Καταλαβαίνουν μονάχα από τη φωνή της καρδιάς τους , από το βλέμμα του δικού τους παλιού δασκάλου …
    Δημήτρη , συνέχισε σε παρακαλώ . Και μη σκεφτείς ποτέ ότι είσαι μονάχος . Σε ακολουθούν σιωπηλά οι περισσότεροι δάσκαλοι . Δεν εξηγείται αλλιώς η λύσσα των επιβούλων !

  7. Εξαιρετική η προσέγγιση του κ. Νατσιού σχετικά με το πρόβλημα των σχολικών βιβλίων. Μακάρι να υπήρχανε μόνον τέτοιοι δάσκαλοι για τα παιδιά μας και τότε τα βιβλία αυτά θα ήταν μόνο ένα γύμνασμα για τα παιδιά, ώστε να μαθαίνουν και να αποστρέφονται τα νεοταξικά τερτίπια.

    Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία δείχνει ότι εκτελεί εντολές ξένων κέντρων και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στα σχολικά βιβλία και προγράμματα. Η αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας γίνεται με όλα τα μέσα από τις πιο τρυφερές ηλικίες.

    Κατά την άποψή μου θα πρέπει να προσανατολισθούμε όχι μόνο στην αντίσταση των δασκάλων μέσα στα σχολεία ή έξω από αυτά (κρυφά σχολεία). Ας εξετάσουμε και μία δυνατότητα που υπάρχει στις ΗΠΑ, δηλαδή οι γονείς να αναλαμβάνουν στο σπίτι την εκπαίδευση των παιδιών τους και να μην είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση στα σχολεία. Και ας περνούν εξετάσεις για να πάρουν απολυτήρια. Νομίζω ότι πολλοί γονείς πλέον έχουν την δυνατότητα να μορφώσουν οι ίδιοι τα παιδιά τους ή να βρούν άλλους τρόπους πιό πρόσφορους.

    Με αυτόν τον τρόπο επιτυχγάνουμε:
    -να παρακάμψουμε την προπαγάνδα πολιτικής και ‘πνευματικής’ ηγεσίας,
    -να δώσουμε υγιή μόρφωση και παιδεία

    Για πρακτικούς λόγους θα βοηθούσε στο ‘κατ’ οίκον σχολείο’ η ομαδοποίηση οικογενειών που ενδιαφέρονται για την υλοποίησή του.

    Βέβαια σήμερα εδώ στην Ελλάδα η εκπαίδευση στα σχολεία είναι υποχρεωτική από τον νόμο, κάθε νόμος όμως μπορεί να βελτιωθεί με καινούριο.

    Θα χαιρόμασταν πολύ να ακούσουμε προτάσεις επ’ αυτού.

  8. Μπράβο δάσκαλε!!!Ν’αγιάσει το στόμα σου κι η πένα σου….και βέβαια δεν είσαι μόνος…είναι πολλοί οι αγανακτισμένοι δάσκαλοι και καθηγητές για την κατάντια των σχολικων εγχειριδίων.Το μονο βέβειο γεγονος και βασικος θα έλεγα στοχος ειναι η επίτευξη της αγραμματοσύνης των παιδιών μας …είμαι μάνα δύο μικρων κοριτσιων αλλα και καθηγήτρια και θλίβομαι καθημερινά για την κατάντια των βιβλιών …και σκέφτομαι πως τα πράγματα συνέχεια χειροτερεύουν….Μακάρι να μπορούσα να μην τα στείλω στο σχολιό και να τους μάθαινα εγώ τα ”γράμματα σπουδάματα ,του θεου τα πράματα απ το σπίτι!Ακούγεται τραβηγμένο αλλα και κάτι καλό να φέρεις απο το σπίτι ΣΗΜΕΡΑ στο σχολείο το χάνεις….λυπάμαι….Σωτηρία Μ.

  9. Γιατὶ στά τσακίδια ;
    Ἀφῆστε νὰ δοῦμε ἂν ἔχει νὰ γράψει κάτι ἐπί τῆς οὐσίας.
    Τὰ στοιχεῖα ποὺ δίδει ὁ ἀρθρογράφος εἶναι, προφανῶς, ἀληθῆ. Ἡ μόνη κρίση του ἀφορᾶ τὸ ἂν ἡ κακὴ ἐκπαίδευση ποὺ δίδει τὸ κράτος στά παιδιὰ τὰ κάνει πράγματι κουκουλοφόρους.

  10. @ Arctic

    Εάν εσύ δεν συμφωνείς με το “Αντίβαρο” (=> Α. Σταλίδη), δεν μπορείς, όμως, να του απαγορεύσεις να έχει γνώμη στο ίδιο του το σπίτι που σε φιλοξενεί, έτσι δεν είναι;

    Εάν εσύ δεν συμφωνείς, ποιος σε εμποδίζει να εκφράσεις την γνώμη σου; Αν δεν έχεις επιχειρήματα και γι αυτό “την κάνεις με ελαφρά πηδηματάκια”, αυτό είναι άλλο.

    Η αγενέστατη τοποθέτησή σου 13/05/2010 – 12:13 μάλλον αυτό δείχνει.

  11. Κοίτα Γιώργο υπαρχουν τρείς τρόποι να συζητάνε οι άνθρωποι. Ο πρώτος είναι εριστικά. Αυτές οι συζητήσεις εαν δεν εξελιχθούν σε “διαλεκτικό δράμα” έχουν στο τέλος νικητή. Ο δεύτερος είναι να συζητάνε ανταλάσοντας απόψεις και εξετάζοντας το θέμα. Ο τρίτος είναι να συζητάνε μεταξύ τους για να την βρούνε. Σε αυτη την περίπτωση τα συμπεράσματα είναι προαποφασισμένα στην πραγματικότητα.

    Σεβαστός κάθε τρόπος.
    Είμαι ενας που συνηδητοποιεί πιο καλά τώρα.

  12. Σε ποιό αρθρο ? Για βοηθα με λίγο να το βρω εαν θές.
    Γιώργο και κάτι άλλο. Ο ιμαγκο αυτή τη στιγμή δεν είναι ενα είδος κουκουλοφόρου? Το αντιβαρο τον γεννάει? Η θρησκεία ? ο δάσκαλος? το εθνος? ποιός τον γεννάει?Για πες μου ρε Γιώργο…
    Με ελαφρά πηδηματάκια όχι σε καμία περίπτωση αλλα θέλει λίγη ανάλυση να πω μερικά πράγματα ακόμα εαν θέλετε.
    Αυτός που τα είπε όλα στο συγκεκριμένο θέμα για εμένα είναι ο Λουκιανός στο φιλοψευδή. Ενας τσαρλατάνος μάγος έλεγε πως ότι κάνει το κάνει με την βοήθεια του θεού. Κάποιος του είπε πως είναι τσαρλατάνος απατεωνας και πως κάνει τρικ.
    -ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ? τον ρωτησε ο μάγος
    -Μπορεί και θεοί να υπάρχουν και εσύ να είσαι τσαρλατάνος του είπε ηρεμα…
    Δάσκαλε ντασιο μπορεί και θεός να υπάρχει και να επιτρέπει την κριτική σκέψη.
    Μπορεί και θεός να υπάρχει και να θέλει την πρόοδο.
    Το οτι υπαρχει θεός δεν σημαίνει οτι πρέπει να είναι ολημερίς και ολονυχτίς σημείο της σκέψης. Ενα σχολίο πρέπει να μορφωσει δεν πρέπει να κανει χριστιανόπουλα η ελληνόπουλα η δεν ξέρω και εγω τι. Αυτά γίνονται μόνα τους. Εγω ειμαι Ελληνας οχι γιατί μου το είπε ο λυκειάρχης.
    Υπάρχουν πράγματα τα οποία δεν μπορεί να αγνοείς. Δεν είναι υποχρεωτικό να τα ακολουθείς. Το να τα αγνοείς όμως είναι βαρβαρο και κτηνωδες. Η Ελληνική σκέψη είναι ένα απο αυτά.
    Αυτό το ποιημα του Ελλυτη είναι αλλήθεια. Αυτό κάνουμε δεν γνωρίζουμε Σόλωνα γνωρίζουμε φερραρι και αλφα ρομεο. Γιατί εξεγείρεστε? Αυτοί είμαστε. Σας ενοχλεί αυτός που το εγραψε?
    Τωρα στο δικαίωμα του Ανδρεα να γράφει στο σπίτι του ούτε λόγος. Να μην γίνω ενοχλητικός θέλω αν και αποτι φαίνεται δεν είμαι.
    Πολλά χαιρετίσματα στο τρελλο μας εθνος απο την φιλική ιορδανία.

  13. @artctic

    μάλλον κουκουλοφόρους γεννάει και συντηρεί αυτός ο πολιτικός χώρος που κατήργησε την απαγόρευση της κουκούλας. Από πρακτικής τουλάχιστον απόψεως. Θεωρητικά, άστο…έχουμε πήξει στις αναλύσεις.

  14. “Ἀφῆστε νὰ δοῦμε ἂν ἔχει νὰ γράψει κάτι ἐπί τῆς οὐσίας.”

    αξιότιμε κε. Γεωργάνα,

    εάν είχε να γράψει κάτι επί της ουσίας, δεν θα έπερνε από εμένα και αυτή την απάντηση.
    Όσο για την διάθεσή μου για διάλογο, πρέπει να έχουμε υπόψην μας τα εξής δεδομένα:

    1ον τα βιβλία στα οποία αναφέρετε ο αξιότιμος κ. Νατσιός, έχουνε τυπωθεί και διδάσκονται, άρα για σοβαρό διάλογο, επί ειλλημένων αποφάσεων, δεν μπορεί να γίνεται λόγος. Ο διάλογος για να είναι δημοκρατικός οφείλει να προηγήται αποφάσεων, ειδικά τέτοιων οι οποίοι αφορούνε την Εθνική Παιδεία και όχι να έπεται. Τα κείμενα τα οποία σχολιάζονται, έχουνε συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση και σκοπιμότητα, η οποία ποτέ δεν τέθηκε σε διάλογο. Άρα πριν κάποιοι ντεμέκ προοδευτικοί κατηγορήσουνε εμένα ή τον κ. Νατσιό, ή την ιστοσελίδα γενικότερα, για αντιδημοκρατική συμπεριφορά, οφείλουνε να μας πούνε πόσο δημοκρατικό το θεωρούνε, ο οφειλόμενος, στα πλαίσια μιας πραγματικής Δημο-Κρατίας διάλογος για το κρισιμώτατο θέμα της Εθικής Παιδείας, να αποφεύγετε πεισματικά και να μεταφέρεται ως υλικό πλύσης εγκεφάλου και προπαγάνδας γκεμπελικής, φασιστικής έμπνευσης στις μαθητικές τάξεις.

    2ον τα σημεία στα κείμενα τα οποία σχολιάζονται, και αποτελούνε για τον σαχλαμάρα που παριστάνει τον αντιρατσιστή εδώ στο φόρουμ, θέσεις υπεράνω κριτικής, όπως και τα συνθήματα με τα οποία οι πραγματικοί κουκουλοφόροι έχουνε ταξιδέψει από τον Άγιο Παντελεήμονα μέχρι και την Πάτρα, για να συζητήσουνε εντελώς…δημοκρατικά με τους εκεί κατοίκους για το πώς οφείλουνε να ζούνε οι τελευταίοι με τους λαθρομετανάστες στα πλαίσια μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας, είναι ακριβώς τα ίδια. Δεν ξέρω λοιπόν εάν ο καραγκιόζης με το ψευδώνυμο Arctic είναι κουκουλοφόρος, πάντως μοιράζεται σίγουρα τις ίδιες ιδέες με αυτούς οι οποίοι προτιμούνε το σπάσιμο και κάψιμο, όπως και την ρήψη μολότοφ έναντι ζωντανών στόχων παρά τον σοβαρό διαλόγο, χωρίς δηλαδή προπολιτικά καθορισμένα, ευκταία συμπεράσματα.

    3ον όπως είστε σίγουρα σε θέση να γνωρίζετε, από αυτή την ιστοσελίδα αλλά και τους Νατσιό και Σταλίδη προσωπικά, έγιναν ειλικρινείς προσπάθειες να γίνει διάλογος πριν τυπωθεί το περιβόητο βιβλίο ιστορίας. Η αντιμετώπιση από τους αντιρατσιστές, κουκουλοφόρυς συνειδήσεων, ήτανε μονότονη, και όπως διαπιστώνει κανείς αμέσως διαβάζοντας την σχετική αλληλογραφία, σε καμία περίπτωση επί της ουσίας. Έχουμε λοιπόν τις εμπειρίες μας με τον τρόπο με τον οποίο οι πάσης φύσεως αντιρατσιστές, προοδευτικοί και κουκουλοφόροι συνειδήσεων, συνηθίζουνε να κάμουνε…διάλογο με οποιονδήποτε δεν είναι διατεθιμένος να δεχθεί ασυζητητί τις πεποιθήσεις των.

    Ελπίζω να κατανοήσετε και εσείς την μηδενική μου διάθεση για διάλογο, με όσους είτε με το αζημίωτο, είτε μέσα από την περιορισμένη πνευματική των δυνατότητα, προσπαθούνε νε επιβάλλουνε τις αρρωστημένες των πεποιθήσεις στην ελληνική κοινωνία, αλλά και να υπερασπιστούνε τέτοιες φασιστικές νοοτροπίες, επικαλούμενοι, εντελώς ξεδιάντροπα, δημοκρατικές συνήθειες!

  15. “Ανωνυμε κάνε και εσυ καμιά ανάλυση”

    εννοείς σαν τις δικές σου “αναλύσεις”;

  16. Ανωνυμε κάνε και εσυ καμιά ανάλυση αντι να τις σνομπάρεις φίλε μου γιατί πιο χαμηλά δεν μπορούμε να πάμε. Τωρα πρέπει να μιλήσουμε.
    Βοηθάτε χριστιανοί !!!! να το πω αλλα ντασιο και εγω!!!

  17. Εμένα ρωτάς ??? εσύ το γραψες!!!
    Δεν ξέρω ρε ανωνυμε σε τετοιες εποχες σαν την σημερινη δεν ξέρεις τι να κανεις… Δεν ειναι και λύση αυτή που προτείνεις εσυ.. Το μόνο εύκολο να πείς μουτζωστα όλα παω να δω μπάλλα. Αλλά κάπου σε τρωει ας πούμε. Η Ελλάδα εχει βρεθεί σε πολύ δυσκολη θέση. Οτι εχει να πει κανείς να το πεί τωρα παρακαλώ. Εχω εγω όρεξη νομίζεις να με βρίζει ο κάθε ένας για τις απόψεις μου? Είναι πραγματικά μια πολυ δυσκολη στιγμή. Ολα μοιάζουν λογικοφανή όλα παράλογα όλα μοιάζουν αλλήθεια όλα ψέμματα. Χρειαζόμαστε πνευματικούς ανθρωπους να δείξουν το δρόμο. Εδω στο σαιτ έχετε την τιμή να εχετε τον Γιανναρά.
    Τωρα απο εκεί και πέρα ο καθε ανθρωπος πρέπει να λέει τα πράγματα κατα πως του φαίνονται τι να κάνουμε τωρα…Και πρέπει να είναι ετσι ξέρεις. Σκεφτόμουνα το τεράστιο λάθος που λέγεται ολυμπιάδα 2004. Επειδή δουλεύω στις κατασκευες έζησα απο μεσα όλη την αγωνία της προετοιμασίας να τελειώσουν όλα στην ωρα τους. Τοτε την δύσκολη ωρα που δουλεύαμε και βράδια όταν κάποιος ηταν κατά της ολυμπιάδας σκεφτόμουνα οτι ήταν τουλάχιστον ψιλοπροδότης. Και να τωρα που δικαιωθηκανε.Ηταν παραλογο να δανειστούμε για να κανουμε ολυμπιακούς. Εφερα αυτό σαν παραδειγμα μιας κατάστασης η οποία εδειξε οτι οι ευκολες κρίσεις δεν βοηθάνε.
    Γενικά εχω την εντυπωση πως κάποιος κόσμος πρέπει να βγει απο τα καβούκια του. Οι ακραίοι λένε κάψτε λένε επαναστατήστε λένε σκοτωστε μερικές φορές. Εγω λέω μιλήστε. Μην κουνατε απλά το κεφάλι απέναντι στα στραβά. Αυτό κάνουμε μια ζωή.
    Ετσι και εγω την συγκεκριμένη ωρα δεν μπορώ να μην “αναλύω” ανωνυμε.
    Δυστηχως όλη μου την ζωή σκληρή δουλειά και διάβασμα δεν ξέρω να κάνω και πολλά περισσότερα απο το να αναλυω με περιορισμένο τρόπο.
    Τέλος πάντων σέβομαι την κατάσταση του κόσμου εδω που εχει αγανακτήσει δικαίως με κάποια πράγματα. Καταλαβαίνω οτι μιλάμε απο άλλη σκοπιά.

  18. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η οικονομική και πνευματική ελίτ διαμορφώνουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα πλάθει πολίτες αδιάφορους ως πρός τα εθνικά θέματα και
    εχθρικούς ως πρός την παράδοση.
    Μόνο μ’αυτό τον τρόπο θα επιβληθεί μιά πολυφυλετική καταναλωτική κοινωνία όπου μόνοι
    κερδισμένες θα είναι οι πολυεθνικές με τους πραιτοριανούς τους(πολιτικούς συμμάχους).
    `Οσο για τους `Ελληνες,μη έχοντας τη σωστή παιδεία,δεν θα διαθετούν και τα σωστά
    αντανακλαστικά να αντιδράσουν στη καταπάτηση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
    Νεκτάριος Κατσιλιώτης
    Ιστορικός-Εκδότης

  19. Οἱ ἀνοησίες τῶν σχολικῶν βιβλίων ποὺ ἐξεθείαζαν τὴν Ἑλληνοχριστιανικὴ ἐθνικοφροσύνη ἦταν σαφῶς λιγότερες ἀπὸ αὐτὲς τῶν σημερινῶν σχολικῶν βιβλίων. Ἀλλὰ ὑπῆρχαν καὶ δὲν ἔχουν μικρὸ μερίδιο στὴν σημερινὴ ἐπικράτηση τῶν ἀντιθέτων ἀνοησιῶν. Διότι μπορεῖς νὰ ἐκθειάζεις τὴν Ἑλληνοχριστιανικὴ ἐθνικοφροσύνη ἢ τὸν ἀπάτριδα διεθνισμό, ἀλλὰ πρέπει νὰ τὸ κάνεις ἔξυπνα, ὄχι τεμπέλικα καί, συνεπῶς ἀνόητα. Τὸ πρόβλημα μὲ τὰ σημερινὰ βιβλία δὲν εἶναι τόσο οἱ ἰδέες ποὺ θέλουν νὰ προβάλλουν, ἀλλὰ τὸ ὅτι τὶς προβάλλουν τόσο ἄσχημα ποὺ τὶς ἀπαξιώνουν. Φυσικὸ εἶναι, ἀφοῦ γράφηκαν μὲ τὴν λογικὴ τῆς ἁρπαχτῆς. Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι, μεταξὺ τηλεοράσεως καὶ αὐτῶν τῶν σχολικῶν βιβλίων, τὰ σημερινὰ παιδιὰ δὲν ἔχουν χρόνο νὰ διαβάσουν κάτι διαφορετικό. Ἀποστηθίζουν, λοιπόν, τὶς ἀνοησίες αὐτὲς μέχρι νά περάσουν στό ΑΣΕΠ καὶ μετὰ τὶς ξεχνοῦν. Ἀποτέλεσμα τῆς διαδικασίας τῆς ἐκπαιδεύσεως εἶναι ὅτι δὲν μαθαίνουν τὰ παιδιὰ νὰ σκέπτονται. Τὸ πρακτικὸ συμπέρασμα, βασισμένο καὶ στὴν δική μου ἐμπειρία τοῦ πατέρα παιδιῶν τοῦ δημοτικοῦ : Δέν βάζουμε τηλεόραση στό σπίτι καὶ μιλᾶμε μὲ τὰ παιδιά μας. Σὲ ὅσα ἀρέσει τὸ διάβασμα, δίνουμε ἐξωσχολικὰ βιβλία. Ὑποδεικνύουμε καὶ τὶς κραυγαλέες άνοησίες στὰ σχολικὰ βιβλία. Δὲν μπορεῖτε νὰ φαντασθεῖτε πόσο χαίρονται τά παιδιὰ πού βλέπουν τοὺς γονεῖς νὰ ἀμφισβητοῦν μέ συλλογισμοὺς ποὺ καὶ τὰ ἴδια συμμερίζονται τά, ὑποτίθεται, παραδεδεγμένα.

  20. @imago
    Ἀφοῦ ἔχετε, ὅπως γράφετε, «μηδενικὴ διάθεση γιὰ διάλογο», δὲν εἶναι λογικῶς συνεπὲς νὰ γράφετε ὁτιδήποτε ἄλλο. Ἔτσι ἀποτρέπετε ὀποιονδήποτε σκέπτεται λογικῶς καὶ θὰ ἐπιθυμοῦσε, ἴσως, νὰ διαβάσει τὰ γραφόμενά σας. Ὅταν ξαναγράψετε πρέπει νὰ δηλώσετε πρῶτα ὅτι σᾶς ξανάρθε ἡ διάθεση γιὰ διάλογο. Ἐκτὸς, ἂν σᾶς ἀρέσει νὰ γράφετε μὴ άναγιγνωσκόμενος.

    ΥΓ «Ὁμιλεῖ μὴ ἀκουόμενος» ἦταν ἡ συνήθης διατύπωση στὰ πρακτικὰ τῆς Βουλῆς γιὰ ὅσους βουλευτὲς λόγῳ ἀμαθείας δὲν τολμοῦσαν νὰ άνεβοῦν στὸ βῆμα, ἀλλὰ περιορίζονταν νὰ θορυβοῦν άπὸ τὰ ἕδρανα. Ἐξελέγοντο λόγῳ οἰκογενειακοῦ ὀνόματος καὶ ἐπανεξελέγοντο χάρη στὰ ρουσφέτια τὰ ὁποῖα εἶχαν χρόνο νὰ κάνουν.

  21. κε. Γεωργάνα,

    πριν σας ακολουθήσω στην πρακτική των παρομοιώσεων και ανταποδώσω τις αντίστοιχες, σας παρακαλώ πολύ να ξαναδιαβάσετε την αναλυτική μου αναφορά στους λόγους για τους οποίου απορρίπτω τον διάλογο με συγκεκριμένα άτομα, συγκεκριμένων πεποιθήσεων, στην συνέχεια να την συγκρίνετε με τον δικό σας ισχυρισμό, ότι από τα λεγόμενά μου προκύπτει ότι δεν επιθυμώ γενικά (και αόριστα) τον διάλογο με οποιονδήποτε σκέπτεται “λογικώς” και εάν εξακολουθείτε να επιμένετε σε αυτόν, να θεωρήσετε την συγκατάθεσή μου στην πρότασή σας, να μην συνεχίσουμε τον δικό μας διάλογο, ως δεδομένη.

  22. < <...ισως εσεις οι μεταγενεστεροι,σαν ιδητε την αρετη μας,θα ειστε "λικρινωτεροι δια την πατριδα.Γλυκωτερον πραμα δεν ειναι αλλο απο την πατριδα και την θρησκεια.Οταν διαυτα τον ανθρωπον δεν τον τυπτη η συνειδηση του,αλλα τα δουλευη ως τιμιος και τα προσκυνη,ειναι ο πλεον ευτυχης και ο πλεον πλουσιος....>>.

    …..και τρωγονταν σαν τα σκυλια, πιο κομμα τους να μπει να διορθωσουνε την Πατριδα…

    Ξεκινησα με δυο αποσπασματα απο τα Απομνημονευματα του Μεγα Στρατηγου
    Μακρυγιαννη,θεωρωντας τα,επικαιρα μεν απομακρα δε απο την σημερινη αθλια Ελληνικη πραγματικοτητα.
    Διαβαζοντας τα σχολια ολων και δειχνοντας τον δεοντα σεβασμο για τις θεσεις και τις αποψεις του καθενος μας,πιστευω οτι χρησιμοποιωντας την μεγαλη ευκαιρια του βηματος στο Αντιβαρο και προσπαθωντας να φανουμε εξυπνοτεροι,πολυπολυτισμικοτεροι και πλεον διανοουμενοι των αλλων φθανουμε σε ανταγωνιστικες συμπεριφορες που πολλες φορες μας οδηγουν σε ατραπους εκτος θεματος.Αν συνεχισουμε ετσι το πιστευω ακραδαντως πως ενα χρονο μετα θα εχουμε γεμισει σελιδες επι σελιδων και το αποτελεσμα θα ειναι να λειτουργουν οπως λειτουργουν οι απατριδες εκπαιδευτικοι εις βαρος της πατριδος μας,της φιλτατης Ελλαδος μας και να συνεχιζουν να λειωνουν τα μυαλα των νεων γενεων ,δινοντας τους ονειρα μεταξυ φραπεδιας και ευκολου πλουτισμου.
    Απο τα παλια βιβλια κανενα δεν εξεθειαζε την κατα φαντασιαν καποιων, Ελληνοχριστιανικη Εθνικοφροσυνη,γιατι η ΠΑΤΡΙΣ η ΘΡΗΣΚΕΙΑ και η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ειναι το αιμα των Ελληνων.Βεβαιως κανεις δεν μπορει να αμφισβητησει οτι καποτε οι μαθηται ενας εξ αυτων ειμαι και εγω,μαθαιναν γραμματα,και βεβαια πολυ παλιοι αποφοιτοι 6ταξιου Δημοτικου σχολειου γνωριζαν και γνωριζουν πολλα περισσοτερα Ελληνικα γραμματα απο σημερινους μεταπτυχιακου επιπεδου.Ασφαλως δεν θελω να δωσω αφορμη σε κανεναν να μου επιτεθει < οτι δεν ειναι ολοι ιδιοι> και στο ιδιο επιπεδο μορφωμενοι και οπωσδηποτε δεν συμβαινει κατι τετοιο .
    Και τωρα κλεινοντας θελω να πω και να εκφρασω¨ α)Συγχαρητηρια στον κο Δημητριο Νατσιο,μαχιμο Δημοδιδασκαλον για την προσωπικη του προσπαθεια τοσο στην αναλυση και επεξεργασια των κειμενων τοσο στο ξεμπροστιασμα ολων των των τιποτενιων πατριδοκαπηλων οσο και στο ξεκινημα ενημερωσεως του κοσμου.
    β)Νομιζω οτι πρεπει να σταματηση το πολυ Μπλα-Μπλα και να ξεκινηση προγραμματισμενα η επιχειρησιακη επικοινωνια ολων των Νεοελληνων που πιστευουν στην απομακρυνση ολων αυτων των αθλιοτητων και των ρυπαρων δημιουργων τους.
    Δημητρη,και συγγνωμη για τον ενικο ,ομως συνεχισε δυναμικα αυτο το οποιο ξεκινησες και θα ειμεθα διπλα σου και μονον στην πρωτη γραμμη.

  23. Καλά, ἔχει ἐπισημανθεῖ καὶ στὸ παρελθὸν αὐτὸ τὸ βιβλίο [*]. Ἐὰν ἡ ρεπούσεια ψευτοϊστορία ἦταν ὕπουλος ἐθνικὸς ἀποχρωματισμός, τὸ βιβλίο τῆς «γλώσσας» εἶναι ἀπροκάλυπτη καὶ χυδαία προπαγανδιστικὴ μπροσούρα τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἢ μᾶλλον τῆς ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Ἀπροκάλυπτα. Δὲν χρειάζεται κἂν νὰ συζητοῦμε. (Δηλαδή, ὅταν ἀντὶ γιὰ Σολωμό, Παλαμᾶ, Παπαδιαμάντη, διδάσκονται… Σημίτης, Κουλούρη, Δήμου καὶ Καπλάνι, ἔ, ἔλεος!)

    [*] Εἶχα γράψει καὶ ἐγώ:
    Ωμή και χυδαία νεοταξική προπαγάνδα στην “Νεοελληνική Γλώσσα” της Γ’ Γυμνασίου

    Οι συγγραφείς του σχολικού βιβλίου ομολογούν απροκάλυπτα και χυδαία την πολιτική τους στράτευση

    Βιβλίο Εκπαιδευτικού, για την “Νεοελληνική Γλώσσα” της Γ’ Γυμνασίου (συγγραφείς: Ελένη Κατσαρού, Αναστασία Μαγγανά, Αικατερίνη Σκιά, Βασιλική Τσέλιου), σελ. 47 (σχετικώς με το “αντιρατσιστικό” κεφάλαιο “Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί”):

    «Περιλαμβάνονται δύο δημοσιογραφικά κείμενα, ένα απόσπασμα από θεατρικό έργο, ένα ερευνητικό ερωτηματολόγιο, δύο αφίσες, ένα κόμικς και τέσσερα κείμενα έκφρασης ιδεών, “στρατευμένα” θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε, εκ των οποίων το ένα είναι πολιτική ομιλία που εκφωνήθηκε σε ακροατήριο.»

    Στρατευμένα. I rest my case, ποὺ λέγουν καὶ οἱ ἀγγλοσάξωνες.

  24. Με τέτοια βιβλία που προσφέρουμε στα παιδιά δεν χρειάζεται πολύς κόπος για να εξηγήσουμε τη βαρεμάρα τους και την πλήξη που προκαλεί το σχολείο σήμερα. Απόψεις για κοινωνικά θέματα μπορούν οι νέοι να βρουν έύκολα και αλλού. Άρθρα εφημερίδων μπορούν να διαβάσουν από την εφημερίδα του πατέρα τους. Κάποιος όμως πρέπει να μιλήσει για το παρελθόν αυτού του τόπου και τις αξίες του. Μπορεί κι αυτό να φαίνεται βαρετό στα σημερινά παιδιά που είναι μπουκωμένα με φαί και διασκέδαση. Αν όμως δεν το κάνει η επίσημη Παιδεία ποιός θα το κάνει; Νομίζω ότι εκεί εστιάζει την κριτική του ο Δημήτρης και όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα. Όσο θα πιστεύουμε ότι είναι παρωχημένο να προσφέρουμε κείμενα με αξίες στους μαθητές μας δεν υπάρχει ελπίδα να βγούμε από τον εξευτελισμό της σημερινής παρακμής.
    Το μεγάλο μου ερώτημα είναι: Οι εκπαιδευτικοί – φιλόλογοι πώς αντέχουν τέτοια αφασιακή μονομέρεια στα κείμενα που διδάσκουν; Υπάρχει κάποια φωνή από την πλευρά τους που να εντοπίζει το πρόβλημα και να αντιστέκεται; Με ενδιαφέρει πολύ να το μάθω…

  25. Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία για το ποιο κόμμα κυβερνάει την Ελλάδα εδώ και 30 χρόνια. Και όχι, δεν είναι μεγάλο σε ψήφους

  26. Έχω λόγους να πιστεύω ότι τα παιδιά δεν θα βαριόνταν όσο προσπαθούν να μας πείσουν κάποιοι να μαθαίνουν για το παρελθόν τους και για πολλά άλλα πράγματα και να πηγαίνουν σε ένα σχολείο που δεν θα είναι μία συνέχεια της τηλεόρασης και της ξεφτίλας που την συνοδεύει, μιλάω για τα εγχειρίδια και όχι για τους εκπαιδευτικούς. Αυτά λέγονται από όσους τους βολεύει να μην μαθαίνουν τα παιδιά.

  27. Συγχαρητήρια κ Νατσιέ για ακόμα μία φορά. Να γνωρίζετε ότι υπάρχουν πολλοί οι οποίοι παίρνουν δύναμη και θάρρος από τη στάση σας και υποστηρίζουν το έργο σας με πολλούς και διάφορους φανερούς και αφανείς τρόπους. Ανάμεσά τους είμαστε και αρκετοί νέοι επιστήμονες αυτής της ταλαιπωρημένης χώρας, οι οποίοι έχουμε δίψα, δύναμη και ικανότητες για να βοηθήσουμε αντιστεκόμενοι στον αφελληνισμό της πατρίδας μας. Και πάλι συγχαρητήρια!

    Π.Ν. Φιλόλογος-Ιστορικός

  28. Καικάτι από τον Γέροντα Παΐσιο, επίκαιρο όσο ποτέ:
    -Αλλά σκοπός τους τώρα είναι νά απομακρύνουν τά παιδιά από τήν ‘Εκκλησία.
    Τά δηλητηριάζουν, τά μολύνουν μέ διάφορες θεωρίες, κλονίζουν τήν πίστη τους.
    Τά έμποδίζουν άπό τό καλό, για νά τά αχρηστέψουν. Τά καταστρέφουν άπό μικρά. Καί τά παιδάκια, φυσικά, από άρνάκια γίνονται κατσικάκια. Άρχίζουν μετα νά χτυπούν άσχημα καί τούς γονείς τους καί τούς δασκάλους καί αύτούς πού τά κυβερνούν.
    Τά κάνουν όλο άνω-κάτω: συλλα­λητήρια, καταλήψεις, άποχή από τά μαθήματα. Καί τελικά όταν θα φθάσουν νά ξεκοιλιάσουν αύτούς πού τά κυβερνούν, τότε θα βάλουν καί αυτοί μυαλό.

    (Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 299-301)

    – Γέροντα, τά μικρά παιδιά πού μεγαλώνουν τώρα χωρίς πει­θαρχία, τί θα γίνουν;- ‘Έχουν λίγα έλαφρυντικά. Οί γονείς πού δέν καταλάβαιναν τήν πειθαρχία άφηνουν τώρα τά παιδιά τους μέ μιά έλευθερία καί τά κάνουν τελείως άλητάκια. Μιά κουβέντα λές, πέντε σού λένε, καί μέ μιά άναίδεια! Αύτά μπορεί νά γίνουν έγκληματίες. Σήμερα τα ξεβιδώνουν τελείως τά παιδιά. ‘Ελευθερία! «Μήν τά έγγίζετε τά Παιδιά!» Καί τά παιδιά λένε: «Πού θά βρούμε άλλού τέτοιο καθεστώς;» Έπιδιώκουν, δηλαδή, νά τά κάνουν άνταρτά­κια, νά μή θέλουν τούς γονείς, νά μή θέλουν τούς δασκάλους, νά μή θέλουν τίποτε, νά μήν ακούν κανέναν. Αύτό τούς διευκο­λύνει στόν σκοπό τους.
    “Αν δέν τά κάνουν άνταρτάκια, πως με­τά τά παιδιά θά τά κάνουν όλα κομμάτια;
    Καί βλέπεις, τά καημέ­να είναι σχεδόν δαιμονισμένα.

    (Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 247π.)

  29. Αν πάντως, μετά τον Ελύτη, θέλετε να ασχοληθείτε κι εσείς ή άλλοι αναγνώστες, υπάρχει το (μόνο) ελληνικό βιβλίο ιστορίας της Alfa Romeo (με ελληνικό κεφάλαιο κι ένα -εισαγωγικό- … μη Ελυτικό ποίημα), σε καλά ελληνικά, που απέσπασε μάλιστα κολακευτικά σχόλια από το περιοδικό “4ΤΡΟΧΟΙ”:

    “Η ιστορία της Alfa Romeo”-2003 του Δ. Ρέκκα!
    Διατίθεται, απ’ ό,τι ξέρω, στο βιβλιοπωλείο Α. Παπαδημητρίου, στην Ηλιούπολη (λ. Δημοκρατίας 86, τηλ. 210.9768896)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *