Ποτε οι Έλληνες έγιναν ρατσιστες ;

Συμβολή στη συζήτηση

 για τον  υπό ψήφιση αντιρατσιστικό νόμο

                         ______________________________

metanastes

Α΄ ΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΟΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ

«Ο τάχιστος των λόγων». Αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα και υπέρτατη δημοκρατική κατάκτηση αποτελεί η ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης. Είναι, λοιπόν, ιδιαιτέρως ανησυχητικό το ότι το ανεκτίμητο αυτό αγαθό απειλείται άμεσα εξαιτίας κάποιων προβλέψεων του υπό ψήφιση αντιρατσιστικού νόμου που ποινικοποιούν τη δυνατότητα να εκφραστεί κανείς ελεύθερα, δηλαδή στην ουσία δεν επιτρέπουν ακόμη και να σκεφτεί κανείς σωστά, σύμφωνα με τον πασίγνωστο αφορισμό του Ρήγα. Πραγματικά, τι άλλο από εκμηδένιση της σκέψης και φίμωση της έκφρασης είναι η διάταξη που απειλεί με «φυλάκιση τριών μηνών έως τριών ετών και χρηματική ποινή 5.000-20.000 € όποιον προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις και μίσος κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων κτλ..;».

Το ερώτημα που γεννάται αμέσως είναι το ακόλουθο: μήπως παρακολουθούμε  θέατρο του παραλόγου; Όπως προκύπτει από το παραπάνω απόσπασμα, επιλήψιμη είναι η «διέγερση», η «πρόκληση» και η «προτροπή» όχι καθαυτές αλλά κατά το μέτρο που οδηγούν σε ορισμένες «πράξεις ή ενέργειες». Αλλά και αυτές, με τη σειρά τους, δεν είναι αυτοτελώς κολάσιμες, αλλά (μόνο) εφόσον οδηγούν «σε διακρίσεις και μίσος». Μέσα σε αυτό το αλλόκοτο και ομιχλώδες οδοιπορικό της ενοχής σε ποιο σημείο ακριβώς μπορεί άραγε να εντοπίσει κανείς το αληθινό αδίκημα;

Πιο συγκεκριμένα: α) οι λέξεις «προκαλεί» και «διεγείρει» είναι από νοηματική άποψη εξαιρετικά αόριστες και για το λόγο αυτό επικίνδυνες. Ποιος θα σύρει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον επιτρεπτό και τον ανεπίτρεπτο βαθμό της «πρόκλησης» και της «διέγερσης»; β) Η ποινικοποίηση της «διάκρισης», δηλαδή της διαφορετικότητας και της διαφοροποίησης, ισοδυναμεί με απόρριψη της ίδιας της πολιτιστικής ταυτότητας και ιδιοπροσωπίας ενός λαού (στην προκειμένη περίπτωση του ελληνικού), οι οποίες είναι αλληλένδετες με την έννοια της διάκρισης. Είναι άραγε αυτό στις προθέσεις του νομοθέτη; Αν ναι, καλό θα ήταν να δηλωθεί expressis verbis. γ)  Είναι καθαρός παραλογισμός  να αποσκοπεί κανείς στην τιμωρία του «μίσους», που όμως, ως συναίσθημα,  είναι ιδιαίτερα δύσκολο να διακριβωθεί και να σταθμιστεί και μάλιστα πριν ακόμη εκδηλωθεί!

Το συμπέρασμα είναι απλό: όταν έχουμε ξεκάθαρες και δρακόντειες ποινές που στοχεύουν αμφιλεγόμενα και απροσδιόριστα αδικήματα, τότε έχουμε αυτομάτως έναν εκκολαπτόμενο ολοκληρωτισμό, στον οποίο κυρίαρχο στοιχείο είναι η καθυπόταξη του πολίτη  με τη μέθοδο του προληπτικού εκφοβισμού. Δε χρειάζεται να είναι κανείς όχι συνταγματολόγος αλλά ούτε καν νομικός για να αντιληφθεί ότι η παραπάνω διάταξη νομοτεχνικώς είναι διάτρητη και συνταγματικώς απαράδεκτη.

Β΄ Η ΣΥΓΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Ωστόσο, εκείνο που προέχει είναι να δούμε το θέμα από την αρχή και στην ουσία του.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τα εξής αυτονόητα:

  1. Οι ειρηνικοί και φιλόξενοι Έλληνες, που πριν από μερικά χρόνια δεν ήξεραν καν τι θα πει «ρατσισμός», μήπως τρελάθηκαν απότομα;

Τι άλλαξε ξαφνικά, ώστε μέσα σε λίγα χρόνια να φουντώσει στην Ελλάδα ο δήθεν «ρατσισμός» και να χρειάζεται σήμερα ειδικός νόμος για την καταπολέμησή του; — Η απάντηση είναι απλή και πασίγνωστη:

  • Άλλαξε το ότι η χώρα μας πλημμύρισε από λαθρομετανάστες, που σε πολλές γειτονιές της Αθήνας και άλλων πόλεων έχουν μετατρέψει την ειρηνική καθημερινότητά μας σε αληθινή κόλαση.
  • Και, ακόμη, άλλαξε το ότι εμείς οι Έλληνες κινδυνεύουμε να καταντήσουμε μετανάστες στον ίδιο μας τον τόπο.
  1. Κάθε λογικός άνθρωπος θα περίμενε να χαρακτηριστεί η λαθρομετανάστευση ο υπ’ αριθμόν ένα εθνικός κίνδυνος, που μας απειλεί άμεσα και από κοινωνική, και από οικονομική, και από δημογραφική, και από εθνολογική, και από πολιτιστική, και από υγειονομική άποψη. Αντί, όμως, για αυτό, καταβάλλεται προσπάθεια…να κρυφτεί το πρόβλημα «κάτω από το χαλί», ώστε να μη φαίνεται. Λες και θα πάψει έτσι να υπάρχει…
  2. Είναι προφανές ότι κάποιοι –συνειδητά, εμπρόθετα και προσχεδιασμένα μπερδεύουν το αποτέλεσμα με το αίτιο.
  • Αντί, λοιπόν, να διαπιστωθεί το πασιφανές και το αυτονόητο,  ότι δηλαδή πηγή του κακού είναι η λαθρομετανάστευση, θεσπίζονται δρακόντειοι αντιρατσιστικοί νόμοι, που ποινικοποιούν τη διαμαρτυρία και την αγανάκτηση των γηγενών εξαιτίας της. Και τις ποινικοποιούν βαφτίζοντάς τες «ρατσισμό»!
  • Αντί να υπάρξει συστράτευση, ώστε να επαναπροωθηθούν οι λαθρομετανάστες στους τόπους προέλευσής τους, ανακαλύπτεται ξαφνικά ότι για όλα φταίνε τα θύματα της λαθρομετανάστευσης, δηλαδή οι  αναξιοπαθούντες Έλληνες.
  • Και φταίνε, επειδή…είναι «ρατσιστές»!
  1. Άρα με τον κυοφορούμενο «αντιρατσιστικό» νόμο το πρόβλημα λύνεται αυτομάτως, ή μάλλον καταργείται, με την έννοια ότι απαγορεύεται να υπάρχει! Για παράδειγμα:
  • Διαμαρτύρονται οι Ελληνίδες και οι Έλληνες επειδή κλείνουν τα μαγαζιά τους και χάνουν τις δουλειές τους εξαιτίας του παραεμπορίου των λαθρομεταναστών; — Φταίνε αυτοί που διαμαρτύρονται. Είναι «ρατσιστές», άρα πρέπει να τιμωρηθούν.
  • Φωνάζουν οι Ελληνίδες και Έλληνες, επειδή οι συνοικίες τους έχουν «γκετοποιηθεί» και οι ίδιοι δε διανοούνται καν να ξεμυτίσουν από τα κλειδαμπαρωμένα σπίτια τους τα βράδια λόγω του ότι τρέμουν τα στίφη  των λαθρομεταναστών; — Φταίνε αυτοί που φωνάζουν. Είναι «ρατσιστές», άρα πρέπει να τιμωρηθούν.
  • Αγανακτούν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες, επειδή οι λαθρομετανάστες τούς κλέβουν και κάποτε τους βιάζουν και τους δολοφονούν; — Φταίνε αυτοί που αγανακτούν. Είναι «ρατσιστές», άρα πρέπει να τιμωρηθούν!
  • Κάνουν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες καταγγελίες  ότι οι συμμορίες των λαθρομεταναστών δρουν ασύδοτες, με αποτέλεσμα να έχει ανεβεί κατακόρυφα ο δείκτης της κοινωνικής παθογένειας (εγκληματικότητα, πορνεία, διακίνηση ναρκωτικών) και να υπάρχει στις πόλεις μας ένα διάχυτο κλίμα μιζέριας, νοσηρότητας, εξαθλίωσης και φόβου; — Φταίνε αυτοί που καταγγέλλουν. Είναι «ρατσιστές», άρα πρέπει να τιμωρηθούν!

 

Γ΄  Η ΜΟΝΗ ΕΦΙΚΤΗ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ

  1. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό ρεσιτάλ παραλογισμού και στρουθοκαμηλισμού – αν όχι κακοπιστίας και υποκρισίας. Και εδώ γεννιέται το μεγάλο ερώτημα:
  • Ως πότε θα κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε;
  • Ως πότε θα παραμένουμε συνένοχοι με τη σιωπή μας;
  1. 6.       Με Νόμους Ραγκούση, με «Υπατίες» και με «αντιρατσιστικά» νομοσχέδια ο (δήθεν) «ρατσισμός» των Ελλήνων δεν καταστέλλεται. Αντίθετα, γιγαντώνεται και θεριεύει.

Αξιότιμοι κκ. πολιτικοί ταγοί της χώρας, είναι λάθος να χτυπά κανείς το κεφάλι του στον τοίχο για να βρει διέξοδο την ώρα μάλιστα που η πόρτα δίπλα του είναι ορθάνοιχτη.

Επομένως, η λύση δεν μπορεί παρά να  είναι μία και μόνο:

  • Δρομολογήστε την άμεση επαναπροώθηση των λαθρομεταναστών στους τόπους της προέλευσής τους.
  • Ποινικοποιήστε την άσκηση βίας αλλά και την υποκίνηση πράξεων βίας εναντίον των λαθρομεταναστών. Αυτό είναι και λογικό, και επιβεβλημένο, και σύμφωνο με τις αξίες του ανθρωπισμού και τις αρχές τις δημοκρατίας. Περιοριστείτε, όμως, αποκλειστικά και μόνο σ’ αυτό.
  • Ταυτόχρονα, εξαιρέστε από την ποινικοποίηση την ελεύθερη έκφραση της διαμαρτυρίας και της αγανάκτησης των Ελλήνων, οι οποίοι υποφέρουν τα πάνδεινα εξαιτίας της λαθρομετανάστευσης. Είναι το μόνο που τους έχει απομείνει!

Αθήνα, 4/11/2013

κυριακος κατσιμανης

(1898) αναγνώσεις

19 comments

  1. Ἡ ἐπαναπροώθηση προχωρεῖ μόνον ἐφ’ ὅσον ὑπάρχουν τὰ κέντρα φιλοξενίας λαθρομεταναστῶν. Μόνον ἐκεῖ μποροῦν νὰ ξαναβροῦν τὰ ταξιδιωτικὰ ἔγγραφα πού κατέστρεψαν ὅταν μπῆκαν στὴν χώρα παρανόμως. Ἀλλιῶς δὲν ξέρουμε ποῦ νὰ τοὺς ἐπαναπατρίσουμε. Συνεπῶς, τὸ ἕνα πρᾶγμα ποὺ ἔκαναν σωστὰ οὶ πολιτικοί μας ἡγέτες, ὁ ἀρθρογράφος τὸ ἀντιπαρέρχεται, προφανῶς λόγῳ ἀγνοίας. Ἐν τούτοις, θεωρεῖ ἑαυτὸν ἀρκούντως γνώστην τοῦ θέματος ὥστε νὰ γράφει βαρεῖς χαρακτηρισμούς : «κακοπιστία» καὶ «ὑποκρισία» διαγιγνώσκει, ἀλλά μᾶλλον κρίνων ἐξ ἰδίων τὰ ἀλλότρια.
    Μέ δεδομένο, λοιπόν, ὅτι θὰ ἔχουμε γιὰ κάποιον χρόνο ἀκόμη μετανάστες καὶ μὲ βάση τὴν προτροπὴ τοῦ ἀρθρογράφου, ἀντὶ νὰ γράφει τὸ νομοσχέδιο «προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις και μίσος … », πρέπει νὰ γράφει ἀπλῶς «ὑποκινεῖ σὲ πράξεις βίας … ». Ἀλλὰ μόνον οἱ πράξεις βίας εἶναι κολάσιμες ; Ἂν κάποιος ὑποκινεῖ, γιὰ παράδειγμα, ἕναν καταστηματάρχη νὰ μὴν πωλεῖ σὲ «μαύρους» ἢ ἕναν ἰδιοκτήτη νὰ μὴν ἐνοικιάζει χώρους σὲ «μαύρους» ἢ ἕναν ἐργοδότη νὰ μὴν ἀπασχολεῖ «μαύρους» ἢ τὸν παπὰ τῆς ἐνορίας νὰ μὴν δέχεται στὸ συσσίτιο «μαύρους», τί προτείνει ὁ ἀρθρογράφος ; Νά τὸν ἀφήσουμε νὰ ὑποκινεῖ ἐλευθέρως ; Καὶ ἂν οἱ ὑποκινούμενοι δὲν εἶναι δεκτικοί, νὰ τὸν ἀφήνουμε νὰ μαζεύει καὶ φίλους τους γιὰ νὰ εἶναι πιὸ πειστικὲς οἱ ὑποκινήσεις του ; Εἶναι ἀπολύτως βέβαιον ὅτι οἱ Χιτλερικοὶ στὴν Γερμανία τοῦ Μεσοπολέμου ἄρχισαν ἀπὸ ὑποκινήσεις σὲ διακρίσεις καὶ μόνον. Ἡ βία, μετά, ἦλθε ὡς φυσκικὴ συνέπεια. Τὸ θέλουμε ;
    Τρίτον, εἶναι θεμιτὸν νὰ ἀφήσουμε ἐλευθέρα τὴν διαμαρτυρία καὶ τὴν ἀγανάκτηση. Ἀλλὰ ἡ διαμαρτυρία καὶ ἡ ἀγανάκτηση δὲν ὑπάρχουν ποτὲ μόνες τους. Κάποιον ἢ κάτι ἔχουν ὡς ἀντικείμενό τους. Ἂς γράψει ὁ ἀρθρογράφος ρητῶς ποιό εἶναι τὸ ἀντικείμενο τῆς διαμαρτυρίας καὶ τῆς ἀγανακτήσεως γιὰ νὰ κρίνουμε. Καὶ πάλι, στὴν Γερμανία τοῦ Μεσοπολέμου, οἱ Χιτλερικοὶ ἀπὸ τὴν διαμαρτυρία καὶ τὴν ἀγανάκτηση κατὰ τῶν Ἰσραηλιτῶν ξεκίνησαν. ΟῚ βανδαλισμοὶ καὶ οἱ ἐμπρησμοί ἀκολούθησαν τὸ μποϋκοτάζ καὶ τὴν στοχοποίηση.
    Τέλος, τὸ νομοσχέδιο στηρίζεται καὶ στὴν πεῖρα ἄλλων χωρῶν μὲ ὁξέα προβλήματα μεταναστεύσεως καὶ ἐθνοφυλετισμοῦ. Οὔτε κι ἐκεῖ τὰ ἔχουν λύσει τὰ προβλήματα, ἀλλὰ γιατί νὰ μὴν μάθουμε τὸ λίγο πού μποροῦμε άπὸ τὰ παθήματά τους ; Εἶναι δυνατὸν τόσοι λαοὶ νὰ εἶναι ὑποκριτὲς καὶ κακόπιστοι καὶ νὰ διατηροῦν στὴν νομοθεσία τους ἐπὶ δεκαετίες ἀντιπαραγωγικοὺς νόμους ;
    Ἡ παράνομη μετανάστευση εἶναι τὸ μεγαλύτερο καὶ δυσκολώτερο πρόβλημα τῆς χώρας μας. Μέ ἰσοπεδωτικὰ καὶ καταγγελτικὰ ἄρθρα σὰν τὸ παραπάνω ὄχι μόνον δὲν τὸ λύνουμε, ἀλλὰ τὸ κάνουμε χειρότερο γιὰ μᾶς.

  2. Εκτός από της επαναπροώθηση υπάρχει και η απέλαση και αυτή υπάρχει και χωρίς τα ” κέντρα φιλοξενίας “.
    Χρειάζεται άραγε περιορισμός των ατομικών μας ελευθεριών (δικαίωμα λόγου, δικαίωμα γνώμης) για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος ?

  3. Όταν κάποιος πιαστεί με το μεταναστευτικό πρέπει απαραιτήτως να έχει στο μυαλό του την τρέχουσα ‘φιλοσοφική’ ατμόσφαιρα στην αριστερά.
    Όταν όλοι οι ‘φιλόσοφοί’ τους θεωρούν αυτή την ‘αόρατη τάξη’ των παράνομων μεταναστών ως το νέο προλεταριάτο που θα γεννήσει μια νέα δυναμική με απώτερο σκοπό μια κάποια νέα τάξη πραγμάτων πώς μετά οι ‘στρατιώτες’ της αριστεράς να μη πολεμούν με τέτοια λύσσα για τα δικαιώματα αυτής της ‘αόρατης τάξης’;
    Έχοντας αυτό υπόψιν αλλά και τους κλασσικούς καπιταλιστές που κάνουν τα πάντα για φτηνά χέρια τότε τα πράγματα γίνονται ευκολότερα. (Και αν δούμε ότι αυτοί οι δύο τελικά συγκλίνουν σε κοινό τόπο τότε τα πράγματα καταντούν οφθαλμοφανή)
    Π.χ. δεν απορούμε γιατί έχει γιγαντωθεί το κύμα μεταναστών.
    Όπως και γιατί δεν επαναπροωθούνται (τα άλλα περί απώλειας ταξιδιωτικών εγγράφων αν δεν είναι προφάσεις είναι απλές … αφέλειες).
    Ή γιατί όλοι ‘χτυπάνε’ προσοχή στην απαίτηση των ανωτέρων τους να συνεχίσει ως έχει το θέμα μετανάστευση (τα άλλα περί σωστών πολιτικών ηγετών ακούγονται …απίστευτα).
    Και τέλος δεν απορούμε πώς έγινε τα τελευταία χρόνια και είχαμε επικράτηση των μεν αλλά τρόπον τινά μέσα σε ένα ιδεολογικό κέλυφος των δε (αριστερών).

    Πολύ καλά, λοιπόν, ο Κ. Κατσιμάνης τα ‘έψαλε’ ολίγον. Αλλά ποιος τον ακούει; Ποιος να τον ακούσει όταν σχεδόν όλοι αντί να σκοτώσουν το φίδι το κράταγαν στον κόρφο τους!;
    Οι ευθύνες κρέμανται πάνω από τα κεφάλια όλων αυτών που τόσα χρόνια φλερτάρουν είτε με την αριστερά του υλισμού και της παραφροσύνης είτε με τους ‘φιλελεύθερους πολίτες του παγκόσμιου χωριού’! Δεν είχαν μάτια να δουν πως νυχθημερόν εργάζονται τα έργα τους με συνέπεια και πάθος!

    Κ. Γεωργάνα, εκτός των άλλων, συγκρίνετε τη Γερμανία του μεσοπολέμου και τους εβραίους που κατοικούσαν εκεί πάνω από 1.000 χρόνια με την σημερινή Ελλάδα και τους μετανάστες, παράνομους ή μη, που παραμόρφωσαν τη χώρα μέσα σε 2-3 δεκαετίες;; Τι να σας πω; Με εκπλήσσετε!!!
    Αν δεν φαινόταν ξεκάθαρα πως δεν είστε αριστερός θα μπορούσατε να με σύρετε σε λάθος διαπίστωση! Το δίχως άλλο είστε ένας μη αριστερός που πρέπει να διορθώσει τις απόψεις του για το μεταναστευτικό! Αν επιμείνετε στα δικά σας κάτι άλλο θα συμβαίνει, ελπίζω όχι σοβαρό. Ελπίζω να το … διαγνώσουμε εγκαίρως!
    Προσέξτε τις λέξεις κλειδιά: Πάθος αριστερών υπέρ των μεταναστών, ταχύτατη παραμόρφωση της χώρας, προσοχή γαλάζιων/πράσινων μπρος στις επιταγές της εσπερίας, κοινός τόπος αριστερών και κεφαλαίου…

  4. Πρακτικῶς, ποῦ ἐπαναπροωθεῖται κάποιος πού ἔχει σχίσει καὶ πετάξει στὴν θάλασσα, πρὶν συλληφθεῖ, τὰ ταξιδιωτικά του ἔγγραφα ; Ποῦ ; Ἀπολύτως καμμία χώρα δὲν ὑποχρεοῦται νὰ τὸν δεχθεῖ χωρὶς αὐτά. Μόνη λύση εἶναι νὰ φροντίζουν οἱ μυστικές μας ὑπηρεσίες νὰ τοὺς εἰσάγουν παρανόμως σὲ ἄλλα κράτη μὲ τὶς ἴδιες μεθόδους ποὺ εἰσάγουν τοὺς κατασκόπους. Αὐτὸ προτείνουν οἱ συσχολιαστές ;
    Τό θέμα δὲν ἐπιδέχεται ἐλαφρότητα καὶ ἐπιπολαιότητα, ὅταν τόσα καὶ τόσα κράτη τὸ ἀντιμετωπίζουν καὶ δὲν ἔχουν βρεῖ βιώσιμη λύση. Δέστε ἐδῶ :
    http://unofficialdimioannou.wordpress.com/2013/04/21/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BD%CF%8E%CE%BC%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AC%CE%BC%CF%85%CE%BD%CE%B1/
    μιὰ σοβαρὴ προσπάθεια.
    Προσέξτε καὶ τὴν λογικὴ ἀντίφαση στὴν ὁποία ὑποπίπτει στὸ ζήτημα τῶν ταυτοτήτων καὶ τῆς συγκρούσεως τῆς τότε κυβερνήσεως μὲ τὸν τότε Ἀρχιεπίσκοπο. Ἀπὸ τὴν μιὰ ἐπισημαίνει τὸ ἀβυσσαλέο χάσμα ἀξιῶν μεταξὺ (μουσουλμάνων κυρίως) μεταναστῶν καὶ γηγενῶν καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ἐπικροτεῖ τὴν ἀπάλειψη τοῦ θρησκεύματος ἀπὸ τὰ δημόσια ἔγγραφα. Ἐμ τότε, πῶς θὰ ξέρουμε ποιὸς ἔχεται τῶν ἰδίων ὐψηλῶν ἀξιῶν μὲ τοὺς γηγενεῖς, ἔστω γιὰ τὸ θεαθῆναι ; Αὐτὸ ἐπιβεβαιώνει τὴν ἐκτίμηση ὅτι τὸ ζήτημα δὲν ἔχει καθόλου εὔκολη λύση. Καὶ ὅτι ἡ πιστοποίηση τῶν στοιχείων τῆς ταυτότητος ἑνὸς ἑκάστου, ἀκόμη και σὲ διοικητικὸ ἐπίπεδο, δὲν εἶναι ἁπλῆ διαδικαστικὴ λεπτομέρεια.
    Πάντως, οἱ πρακτικὲς προτάσεις ποὺ προτείνει ἔχουν, πιστεύω, βάση :
    Πρῶτον, ἀποχώρηση τῆς Ἐλλάδος ἀπὸ τὴν συνθήκη Σένγκεν καὶ στεγανὴ φύλαξη τῶν δυτικῶν συνόρων, ὥστε νὰ μὴν θεωρεῖται ἡ Ἑλλάδα πύλη είσόδου στὴν ὑπόλοιπη Εὐρώπη.
    Δεύτερον, στρατόπεδα φιλοξενίας, ὅπου πολλοὶ θὰ πεισθοῦν, ἂν ὄχι ἀπὸ τὶποτε ἄλλο, τούλάχιστον ἀπὸ τὴν ἀνία, ὅτι ἡ γενέθλιος χώρα τους δὲν εἶναι καὶ τόσο βαρετή.
    Ἄλλωστε, τὶς μερικὲς λύσεις αὐτὲς ὑποδεικνύει εὐγλώττως ἡ συμπεριφορὰ τῶν ὑπολοίπων κρατῶν ὑποδοχῆς μεταναστῶν.
    Νομίζω ὅτι μιὰ τέτοια προσέγγιση εἶναι προτιμωτέρα ἀπὸ τὶς κραυγὲς ἀγανακτήσεως καί, κυρίως, προσφέρει κάποια ἀποτελέσματα καὶ κάποια διέξοδο. Ἐκτός καὶ ἂν δὲν μᾶς ἐνδιαφέρει νὰ λύσουμε τὸ πρόβλημα, ἀλλὰ ἁπλῶς τὸ χρησιμοποιοῦμε γιὰ νὰ κατακρίνουμε γιὰ κάτι ἀκόμη τὴν ἑκάστοτε ἐξουσία, τὸ ὅλον «πολιτικὸ σύστημα» (λὲς καὶ δὲν τὸ δημιουργήσαμε ἐμεῖς, ἀλλὰ μᾶς ἔπεσε ἀπὸ τὸν οὐρανό), τὸν καπιταλισμό, ντόπιο καὶ ξένο, τὰ μονοπώλια, τοὺς Εὐρωπαίους, τοὺς Ἑβραίους κλπ. Τότε, εἶναι λογικὸ νά μένουμε στὶς κραυγές καὶ στὶς κατάρες. Καὶ νὰ εἴμεθα ἀντικατοπτρισμὸς αὐτῶν πού καταγγέλουμε ὅτι θὰ χρησιμοποιήσουν τοὺς λαθρομετανάστες γιὰ νὰ καταλάβουν τὴν ἐξουσία.

  5. Κ. Γεωργάνα, αν οι υπάλληλοι της εξουσίας, την οποία τόσο πολύ προσέχετε μην τυχόν και μας πάθει κάτι, δε μπορούν να βρουν ποιοι είναι πακιστανοί, αφγανοί κτλ τότε πώς είναι δυνατόν να μιλάτε για σωστούς πολιτικούς κτλ κτλ αντί να τονίζετε αν μη τι άλλο την ανικανότητά τους να χωρίσουν τους πακιστανούς από τους αφγανούς;!
    Αλλά είμαι σίγουρος πως γνωρίζετε ότι μια χαρά τα καταφέρνουν στην αναγνώριση καθώς στα όποια κέντρα κράτησης τους προωθούν πάντα σύμφωνα με την εθνικότητά τους, όπως και στις φυλακές άλλωστε, όσους καταδικαστούν…
    Αφήστε τις προφάσεις , λοιπόν και ελάτε να μιλήσουμε σοβαρά!

    Μας μιλάτε για πρακτικές προτάσεις που έχουν βάση και μας προτείνετε ‘στεγανή φύλαξη’ συνόρων. Ε, και γιατί δεν έχουμε και τώρα στεγανή φύλαξη;; Ή μας λέτε, χωρίς να το καταλαβαίνετε, ότι τώρα, εν γνώσει τους, μπαίνει και βγαίνει όποιος θέλει;; Κενή η πρότασή σας, λοιπόν, αλλά και σημείο αναφοράς από όπου θα πρέπει να αρχίσετε να καταλαβαίνετε πως ό,τι γίνεται, γίνεται επειδή το θέλουν όλοι, αριστεροί και κεφάλαιο.

    Άλλα λέτε στο προηγούμενο σχόλιό σας και άλλα τώρα. Πριν μας λέγατε πως ούτε η διαμαρτυρία και η αγανάκτηση είναι σωστές αντιδράσεις γιατί θα φέρουν στοχοποίηση και μετά βία και τώρα μας λέτε να πάμε κατευθείαν στο μπουντρούμιασμα για να πεισθούν (αλήθεια με τραγούδια και χαρά θα τους μπουντρουμιάσετε;;;) ότι στην γενέθλιο χώρα τους είναι καλύτερα και να φύγουν οικειοθελώς!!
    Ο τρόπος σκέψης σας, κ.Γεωργάνα, έχει πολλά κενά!

    Τέλος, δείτε ένα μικρό αρθράκι http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_22/09/2010_415856
    που αλίευσα μόλις τώρα για να δείτε του λόγου το ασφαλές αλλά και το ότι δεν έχετε μελετήσει όσο θα έπρεπε το όλο θέμα. Κοινώς, αδιάβαστος!
    Αυτοί που με πάθος αμέτρητο πολεμούν για τα δικαιώματα των παράνομων μεταναστών είναι η Αριστερά, οι Πράσινοι και οι Φιλελεύθεροι.
    Αριστερός δεν είστε, για οικολόγος πολύ αμφιβάλλω, από εδώ και στο εξής θα σας έχω για φιλελεύθερο (νέο-, υπέρ-, βάλτε όποιο πρόθημα θέλετε) με παραδοσιακές προσμίξεις!
    Όποιες ενστάσεις, καλοδεχούμενες πλην όμως να είναι καλά δικαιολογημένες ειδάλλως εκτίθεστε στα μάτια μου! Όπως όταν μας λέτε πως είμαστε αντικατοπτρισμός των όσων καταγγέλλουμε χωρίς να το δικαιολογείτε!!

  6. Δέν εἴπαμε ὅτι τὸ ζήτημα θέλει ὐπευθυνότητα καὶ σοβαρότητα ; Πόση σημασία ἔχει γιὰ τὴν συζήτηση τὸ ἂν ὁ συνομιλητής μας εἶναι παλαιο- ἢ νεο-φιλελεύθερος ἢ ἀνένδοτος, σκοταδιστής, θρησκόληπτος, ἐθνικιστής, τουρκοφάγος ; (Πού εἶναι).
    Δέν θὰ ἦταν καλύτερο νὰ εἴχαμε διαβάσει, ἔστω διαγωνίως, τὸ κείμενο στὸ ὁποῖο μᾶς παρέπεμψε, ὥστε νὰ μὴν ἐκτιθέμεθα ἡμεῖς αὐτοὶ ὡς προχειρολόγοι καί ὀκνηροί ;
    Ἀπ’ ὅσο κατανοῶ, ἡ «ἀνικανότης» τῶν ἀνδρῶν καὶ τῶν γυναικῶν τοῦ Στρατοῦ, τῆς Ἀστυνομίας καὶ το Λιμενικοῦ νὰ πιστοποιήσουν τὴν ὑπηκοότητα τῶν λαθρομεταναστῶν πού συλλαμβάνουν συνίσταται στὴν ἀπροθυμία τους νὰ βασανίσουν μὲ ποικίλους τρόπους τοὺς συλλαμβανομένους ὥστε αὐτοὶ νὰ ὁμολογήσουν ἀπὸ ποιά χώρα προέρχονται. Κι ἐνῶ ἔχουν, πολλὲς φορές, τὴν δυνατότητα νὰ βασανίσουν καὶ τὰ παιδιὰ πού σέρνουν μαζί τους οἱ λαθρομετανάστες, ὥστε αὐτὰ νὰ ὀμολογήσουν πιό γρήγορα. (Ὑπάρχει καὶ τὸ ζητηματάκι, ἅν ἡ χώρα προελεύσεως θὰ δεχθεῖ ὠς ἀληθεῖς δηλώσεις ποὺ ἀπεσπάσθησαν μὲ βασανισμούς, ξυλοδαρμούς, χημικά κλπ. Ἐνῶ τὸ «μπουντρούμιασμα» τὸ ἔχει δεχθεῖ, διότι προστατεύει τοὺς λαθρομετανάστες καὶ ἀπὸ τοὺς ὀμοίους τους. Τέτοιους «μπουντρουμιασμένους» ἀφορᾶ καὶ ἡ συμφωνία ἐπαναπατρισμοῦ στὴν ὁποία παραπέμπει συσχολιαστής, οἱ ὁποῖοι ἔχουν αὐθορμήτως ἀποκαλύψει στὶς ἀρχές τὴν ὑπηκοότητά τους. Ἀπ’ αὐτοὺς ἔχουμε ἐπαναπροωθήσει κι ἐμεῖς : http://www.karfitsa.gr/2013/09/04/pano-apo-12-000-metanastes-epanaproothithik/ ). Εἶμαι διατεθειμένος, ἐν τούτοις, νὰ διαβάσω καὶ γιὰ ἄλλους τρόπους μὲ τοὺς ὁποίους μπορεῖ νὰ ἔλθει τὸ ἀποτέλεσμα αὐτό, τὸ τόσο ἁπλὸ γιὰ ὁρισμένους «ἱκανούς». Μυστήριον, πάντως, παραμένει τὸ ὅτι τόσο εὔκολη λύση, ὅπως αὐτὴ πού, ὑποτίθεται, ὑπάρχει, δὲν τὴν ἔχουν βρεῖ τόσα ὀργανωμένα, πειθαρχημένα καὶ εὔπορα κράτη καὶ ἐμεῖς τὴν ἔχουμε ἐδῶ στὸ «Ἀντίβαρο» καὶ τὴν κρύβουμε ἐπιμελῶς. Ποιός ξέρει, μπορεῖ νὰ τίθεται ζήτημα πνευματικῶν δικαιωμάτων …
    Τώρα, ὠς πρὸς τὴν θέση τῆς ἐκάστοτε ἐξουσίας σὲ μιὰν κοινωνία, ἀκόμη καὶ μὴ δημοκρατική, καλὸν εἶναι νὰ ὁμοφωνοῦμε μὲ ὅσους σοβαροὺς ἐξέτασαν τὸ θέμα, ἀπὸ τὸν Πλάτωνα μέχρι τὸν Ἕγελο, ὅτι ἡ διαφορὰ κοινωνίας καὶ ἀγέλης ἢ ὁρδῆς συνίσταται στὸ ὅτι ἡ πρώτη ἔχει κανόνες, νόμους ἀγράφους ἢ γραπτούς, θετοὺς ἢ ἐθιμικούς, οἱ ὁποῖοι δεσμεύουν καὶ τὴν κάθε εἴδους ἐξουσία στὸ ἐσωτερικό τῆς κοινωνίας αὐτῆς. Συνεπῶς, ἡ ἄκριτη καὶ ἀμελέτητη καταφορὰ κατὰ τῆς ἑκάστοτε ἐξουσίας γιὰ κάθε κακὸ καὶ ἄδικο δὲν δείχνει μόνον διανοητικὴ ὀκνηρία, ἀλλὰ ἀμνηστεύει, στὴν οὐσία, καὶ ὅσα πράγματι κακὰ καὶ ἄδικα πράττει ἡ ἐξουσία αὐτή. Ὁπότε, οἱ ἀκρίτως κραυγάζοντες κατὰ τῆς ἐξουσίας εἶναι, στὴν πραγματικότητα, αὐτοὶ πού τὴν διευκολύνουν στὶς καταχρήσεις της. Εἶναι αὐτοί πού, ἀπὸ ὀκνηρία, ἀμάθεια ἀλλὰ καί, κάποτε, ἀπὸ κακία, σπρώχνουν τὴν κοινωνία νὰ ξαναγίνει ὁρδὴ ἢ ἀγέλη.

  7. Ελάτε τώρα, κ. Γεωργάνα, είναι επιχείρημα αυτό για να μας κατηγορήσετε για προχειρότητα και οκνηρία; Το ‘κειμενάκι’ σας, αγαπητέ Χ-φιλελεύθερε, είναι 20 σελίδες στο word με μέγεθος γραμμάτων μόλις 12.
    Εκτός αυτού κρατάτε ένα μέτρο δι’υμάς κι ένα δι’ημάς! Εμ δεν μπαίνετε στον κόπο να διαβάσετε, έστω διαγωνίως, τα του Καζάκη (παρεμπιπτόντως ούτε εγώ θα έμπαινα), εμ ζητάτε από ημάς να διαβάσουμε ένα ….τεράστιο άρθρο κι όλα αυτά γιατί εσείς το θεωρείτε καίριο για την κατανόηση του προβλήματος αναγνώρισης των παράνομων μεταναστών. Οι υπάλληλοι του στρατού, της αστυνομίας και του λιμενικού αν έκαναν καλά τη δουλειά για την οποία συστάθηκαν τα τρία αυτά Σώματα δεν θα είχαμε προβλήματα ούτε στα σύνορα ούτε στις πόλεις! Αλλά για να το κάνουν αυτό πρέπει να έχουν και τις ανάλογες εντολές από ανώτερους υπαλλήλους, μην τυχόν βρεθούν αν και κάνουν το καθήκον …. απολυμένοι. Αν δεν το καταλαβαίνετε αυτό τότε γίνεται δωρεάν κουβέντα!
    (Προσωπικά θα πρότεινα να αλλάξουν ‘καταστατικό’ τα τρία αυτά Σώματα και να το προσαρμόσουν στις νέες συνθήκες. Να μην εξευτελίζονται τζάμπα οι άνθρωποι!!
    Φύλακες συνόρων και πόλεων, τάχα!)

    Αν το πρόβλημα επαναπροώθησης ήταν μόνο και μόνο θέμα πιστοποίησης υπηκοότητας τότε είμαστε για κλάματα! Στα κέντρα κράτησης προαυλίζονται ανά εθνικότητα! Στην ουσία δλδ όλοι οι παράνομοι, αργά ή γρήγορα, αποκαλύπτουν την εθνικότητά τους. Δεν είμαστε κακούργοι, κ. Γεωργάνα, να απαιτούμε να μας αποκαλύψουν την εθνικότητά τους μισολιπόθυμοι άρτι αφιχθέντες από την Μικρασία! Αν είναι δυνατόν.

    Εσείς για να μη κατακριθείτε για άκριτη και αμελέτητη καταφορά κατά της εξουσίας λέτε σε όλα ΝΑΙ; Τι να σας πω, μπράβο; Σίγουρα δεν σας το λέω! Υπάρχει βεβαίως και η μέση οδός: Να τηρούνται οι ήδη υπάρχοντες νόμοι κι όχι να νομοθετούμε άρον άρον και κατά πώς μας βολεύει στα άγρια μεσάνυχτα! Αυτό που γίνεται την σήμερον ημέρα νάστε σίγουρος πως και ο Πλάτων και όλοι θα το χαρακτήριζαν φασίζουσα νοοτροπία!

    Λοιπόν, κ. Γεωργάνα,
    α) «συγκρίνετε τη Γερμανία του μεσοπολέμου και τους εβραίους που κατοικούσαν εκεί πάνω από 1.000 χρόνια με την σημερινή Ελλάδα και τους μετανάστες, παράνομους ή μη, που παραμόρφωσαν τη χώρα μέσα σε 2-3 δεκαετίες;;»
    β) «γιατί δεν έχουμε και τώρα στεγανή φύλαξη συνόρων;; Ή μας λέτε, χωρίς να το καταλαβαίνετε, ότι τώρα, εν γνώσει τους, μπαίνει και βγαίνει όποιος θέλει;»

    Ποτέ δεν θέλω να γράφω εριστικά σχόλια. Όταν όμως ο συσχολιαστής μου αδιαφορεί συστηματικά και δεν απαντά σε απλά ερωτήματά μου, ε, τότε κι εγώ ξεφεύγω λίγο. Ας μου το συγχωρήσουν οι αναγνώστες της ιστοσελίδας αυτής!

  8. Κύριοι επιτρέψτε μου μια μικρή παρέμβαση . Θαρρώ πως αν αποσκοπούμε να εντοπίσουμε δυσκολίες στη λύση του μεταναστευτικού μπορούμε να επικαλεστούμε εκατοντάδες αλλά επί της ουσίας κάποιες φαντάζουν αστειότητες. Ένα οργανωμένο κράτος με σοβαρές υπηρεσίες μπορεί αν έχει θέληση και καλή πίστη να θεσπίσει άμεσα ένα νομοθετικό πλαίσιο, στεγανό και άνευ παραθύρων, όπου με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς παρεμβάσεις κρατικοδίαιτων και σκοτεινών συμφερόντων Μ.Κ.Ο., επιφανών εργοδοτών, μιζαδόρων διεκπεραιωτών, κερδοσκόπων συνηγόρων που για κάποιους μήνες παράτασης απομυζούν τα δεδουλευμένα ή παράνομα έσοδα των μεταναστών εγκλωβίζοντάς τους στα κέντρα επαναπροώθησης και μπλοκάροντας τις διαδικασίες απέλασης και παρά τις όποιες άλλες δυσκολίες να ξεπεράσει τα εμπόδια που αναφέρει ο κος Γεωργάνας. Με μία απλή συνέντευξη, με ελάχιστες ερωτήσεις, ένας έμπειρος εξεταστής μπορεί να διακρίνει αν έχει να κάνει με Ιρακινό ή Ιρανό, Πακιστανό ή Αφγανό. Και αν δε μπορεί ο εξεταστής δύνανται ακόμα πιο εύκολα οι πρεσβείες τους. Τα κέντρα επαναπροώθησης δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στους προσωρινά κρατούμενους προς διοικητική απέλαση αλλοδαπούς και για αποσυμφόρηση των κρατητηρίων και Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας. Όχι επειδή δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε την προέλευση των μεταναστών. Επίσης η Ελλάδα δε μπορεί να ακολουθήσει τα νομοθετικά πλαίσια της Δύσης ούτε να πτοηθεί από τις εκεί δυσκολίες απέλασης. Εμείς έχουμε το μεγαλύτερο πρόβλημα, εμείς είμαστε η πύλη εισόδου και απαιτείται να πρωτοτυπήσουμε με ένα καινοτόμο και αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Εμείς πρέπει να δείξουμε στη Δύση το δρόμο.Καιρός δεν είναι; Θέληση επομένως και καλή πίστη !!!

  9. Κύριε Κολέτη πολύ καλά τα λέτε.
    Μόνο επιτρέψτε μου ένα μικρό σχόλιο. Δεν χρειάζεται αγαπητέ νέα νομοθετική ρύθμιση (επειδή δεν είμαι ειδικός, αν γνωρίζετε γράψτε μας που χωλαίνει ο υπάρχων νόμος περί μετανάστευσης).
    Νομίζω πως το μόνο που πρέπει να γίνει είναι, με κάποιον τρόπο, να εκλείψουν όλες αυτές οι ‘παρεμβάσεις κρατικοδίαιτων και σκοτεινών συμφερόντων Μ.Κ.Ο., επιφανών εργοδοτών, μιζαδόρων διεκπεραιωτών, κερδοσκόπων συνηγόρων’ κτλ κτλ. Τίποτε άλλο!
    Θυμηθείτε παρακαλώ και τον Αριστοτέλη που μας τονίζει πως τα κάθε είδους ψηφίσματα(νομοθετικά πλαίσια, σήμερον) του δήμου τελικά καταλύουν την Δημοκρατία:
    “ἑκάτεροι παρ’ ἑκατέροις ἰσχύουσιν, οἱ μὲν κόλακες παρὰ τοῖς τυράννοις, οἱ δὲ δημαγωγοὶ παρὰ τοῖς δήμοις τοῖς τοιούτοις.

    αἴτιοι δέ εἰσι τοῦ εἶναι τὰ ψηφίσματα κύρια ἀλλὰ μὴ τοὺς νόμους οὗτοι, πάντα ἀνάγοντες εἰς τὸν δῆμον•

    συμβαίνει γὰρ αὐτοῖς γίνεσθαι μεγάλοις διὰ τὸ τὸν μὲν δῆμον πάντων εἶναι κύριον, τῆς δὲ τοῦ δήμου δόξης τούτους• πείθεται γὰρ τὸ πλῆθος τούτοις. ἔτι δ’ οἱ ταῖς ἀρχαῖς ἐγκαλοῦντες τὸν δῆμόν φασι δεῖν κρίνειν, ὁ δὲ ἀσμένως δέχεται τὴν πρόκλησιν• ὥστε καταλύονται πᾶσαι αἱ ἀρχαί. εὐλόγως δὲ ἂν δόξειεν ἐπιτιμᾶν ὁ φάσκων

    τὴν τοιαύτην εἶναι δημοκρατίαν οὐ πολιτείαν. ὅπου γὰρ μὴ νόμοι ἄρχουσιν, οὐκ ἔστι πολιτεία. δεῖ γὰρ τὸν μὲν νόμον ἄρχειν πάντων , τῶν δὲ καθ’ ἕκαστα τὰς ἀρχάς, καὶ ταύτην πολιτείαν κρίνειν”
    ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Πολιτικά 1291b30–1292a38

    Καταστροφή, λοιπόν, η για ψύλλου πήδημα νέα νομοθετική ρύθμιση σήμερα, αύριο η τροποποίησή της και μεθαύριο η τάχα αναβάθμισή της κοκ….

  10. Καὶ ὅμως, ἔκανα τὸν κόπο νὰ διαβάσω κάτι λίγα γιὰ τὸν Καζάκη. Ἡ διαφορά, ὅμως, εἶναι ὅτι ὁμολόγησα ἐκ τῶν προτέρων ὅτι δὲν τὸν παρηκολούθησα, ἐνῶ ἄλλος συσχολιαστὴς ὁμολόγησε μόνον ἀφοῦ ἐφωράθη ἀμελέτητος. Καί, δεύτερον, δὲν θὰ ἔστελνα ποτέ τοὺς συσχολιαστὲς σὲ κείμενο γνώμης πού νὰ μὴν ἔχει καὶ κάποια ἀξία, ἂς τὴν ποῦμε, λογοτεχνική, δηλαδὴ σὲ κείμενο πού διαβάζεται δύσκολα.
    Ἐπὶ τῆς ούσίας, οἱ συνεντεύξεις πού περιγράφει ἕτερος συσχολιαστὴς γίνονται ἀπὸ τὶς Ἑλληνικὲς ἀρχές, ἀλλὰ οἱ ἐξεταζόμενοι τηροῦν σιγὴν ἰχθύος. Θυμίζω ὅτι τὸ σχετικὸ δικαίωμα τὸ ἔχουν ἀπὸ τὸ Ἐλληνικὸ καὶ τὸ διεθνὲς δίκαιο, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τοὺς ἀγράφους νόμους τῶν Ἑλλήνων ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ὀμήρου. Ἐπαναλαμβάνω ὅτι , ἐὰν ἡ πιστοποίηση προελεύσεως μὴ συνεργαζομένων λαθρομεταναστῶν (undocumented immigrants) ἦταν τόσο ἁπλὸ πρᾶγμα, θὰ τὸ εἶχαν ἐπιτύχει καὶ ἀλλοῦ, ἀλλὰ τὴν ἐπισήμανση βλέπω ὅτι τὴν ἀντιπαρῆλθαν αἰδημόνως οἱ συσχολιασταί. Τὸ ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε πρόβλημα ἐθνικοῦ ἀφανισμοῦ μᾶς δικαιολογεῖ, λέτε, νὰ ἀρχίσουμε τὰ βασανιστήρια τῶν σιωπώντων ; Ἐμ τότε θὰ ἔχουμε ἀφανίσει ἐμεῖς μὲ τὰ χέρια μας τὸ ἔθνος μας καὶ ὅ,τι αὐτὸ ἐπέτυχε ἐδῶ καὶ 3500 καὶ βάλε χρόνια.
    Τὸ ὂτι τὰ κέντρα φιλοξενίας τῶν λαθρομεταναστῶν ἐπιτυγχάνουν καὶ τὸν διαχωρισμό τους ἀνὰ ἐθνικότητα ἐπιβεβαιώνει καὶ αὐξάνει τὴν ἀξία τῶν κέντρων αὐτῶν καὶ ἐπιβραβεύει τὴν ἐπιλογὴ τῆς ἐξουσίας (μισητῆς κατὰ τὰ ἄλλα) ἡ ὁποία τὰ ἵδρυσε. Ἀντί, λοιπόν, νὰ βρίζουμε καὶ γι’ αὐτὸ τὴν ἐξουσία, τὸ λογικὸ θὰ ἦταν νὰ ἀπαιτοῦμε νὰ ἱδρύσει καὶ ἄλλα κέντρα φιλοξενίας τῶν λαθρομεταναστῶν. Ἐκτὸς κι ἂν αὐτὸ πού κυρίως μᾶς ἐνδιαφέρει εἶναι ἡ ἀέναος ἀνατροπὴ τῶν ἑκάστοτε ἐξουσιῶν καὶ ὄχι ἡ λαθρομετανάστευση.

  11. Αγαπητέ κ. Γεωργάνα, τα συμπεράσματα που βγάζετε είναι και αυθαίρετα και λανθασμένα. Το ‘κειμενάκι σας’ ξεκίνησα να το διαβάζω κανονικά, συνέχισα διαγωνίως και κατέληξα να σκέφτομαι πως δεν ωφελούμαι στο ελάχιστο κι έτσι φυσικά σταμάτησα, πλην όμως, προσπάθησα. Η εξέλιξη στα σχόλιά μας μου έδωσε να καταλάβω πως έπραξα, άριστα!
    Την αξία των κειμένων στα οποία μας παραπέμπετε θα ήταν σωστόν και πρέπον να την παραδέχονται οι συσχολιαστές σας ειδάλλως το πιθανότερον είναι να …παρεξηγηθείτε!

    Αν πολλοί εις την Εσπερία το έχουν χάσει το παιχνίδι κατά το κοινώς λεγόμενο κι εσείς θέλετε να τους ακολουθείτε, καλώς. Εμείς λειτουργούμε αλλιώς και φυσικά, για να μην ξεχνιόμαστε, απαντούμε πάντοτε, έστω από ευγένεια και μόνο, σε όλα τα ερωτήματα των άλλων! Κι αν τύχει κάπου να κάναμε και κάποιο λάθος το παραδεχόμαστε και δεν λέμε ό,τι άλλο εκτός από αυτά που στα οποία δυσκολευόμαστε.
    Σεις βλέπω έχετε άλλους κανόνες… με ‘γεια σας με χαρά σας. Μόνο να ξέρετε πως εκτεθήκατε και πλέον θα σας διαβάζουμε στην καλύτερη των περιπτώσεων… διαγώνια.

    Το ότι μου μου φέρατε στη μνήμη την κ. Πιπιλή μου αρκεί για να σταματήσω εδώ την κουβέντα για το μεταναστευτικό.

  12. Γνωστὴ ἡ τακτική, ὅταν μᾶς στριμώχνουν τὰ γεγονότα, νὰ προσπαθοῦμε νὰ τὰ ἀντιπαρέλθουμε. Σημειώνω, μόνον γιὰ τὴν τρίτο συναναγνώστη, ὅτι στὸ θέμα τῆς πιστοποιήσεως τῆς προελεύσεως τῶν λαθρομεταναστῶν δὲν έχω, μέχρι στιγμῆς, λάβει ἀπάντηση. Καὶ ἐπειδὴ κάποιος δὲν ἔχει, ὡς φαίνεται, ἀπάντηση, ἀποφασίζει καὶ ἀνακοινώνει ἐπισήμως ὅτι δὲν θὰ διαβάζει πλέον αὐτὰ πού γράφω ! Λές κι ἔτσι θὰ πάψουν νὰ ἔρχονται στὴν Ἑλλάδα λαθρομετανάστες. Αὐτὸ ἀρκεῖ γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὸ ἀπαξιωτικὸ περιεχόμενο καὶ τῆς ἀπαραιτήτου, ὅπως φαίνεται, γαρνιτούρας. Διότι, ὅταν δὲν ὑπάρχει ψητό, προσπαθοῦμε νὰ μπουκώσουμε τὸν ἀναγνώστη, ὅπως, ὅπως, μὲ τὰ συνοδευτικὰ ἐδέσματα.
    Τὸ ἐπικίνδυνο γιὰ τὴν ἐθνική μας ὕπαρξη εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἐπιπολαιότης καὶ ὁ στρουθοκαμηλισμὸς ἐνώπιον τῶν πραγματικῶν καὶ σοβαρῶν μας προβλημάτων. Βαυκαλιζόμεθα νὰ πιστεύουμε ὅτι ἀρκεῖ νὰ ἀδιαφορήσουμε ἐμεῖς γι’ αὐτὰ καὶ αὐτὰ θὰ λυθοῦν, ἂν ὄχι ἀπὸ μόνα τους, ἀπὸ μιὰν ἄλλη κυβέρνηση, προφανῶς κυβέρνηση ἀγγέλων, ποὺ τὸ μόνο πού θέλει ἀπὸ ‘μᾶς εἶναι νὰ τὴν ψηφίσουμε. Κούνια ποὺ μᾶς κούναγε …

  13. Οι αναγνώστες μπορούν να κρίνουν ποιος στριμώχτηκε,
    ποιος είναι αμελέτητος,
    ποιος δεν απαντά σε απλούστατες ερωτήσεις,
    ποιος προφασίζεται ανύπαρκτα προβλήματα,
    ποιος δεν μπορεί να κατανοήσει πως πιστοποιημένοι λαθρομετανάστες σε κέντρα κράτησης χρονίζουν εκεί χωρίς να επαναπροωθούνται για λόγους που αναφέρθηκαν ήδη,
    ποιος ‘χαιρετίζει’ κάθε κίνηση της εξουσίας άκριτα και αμελέτητα και δεν ‘ακούει’ καν τον Αριστοτέλη που μας δηλώνει ευθέως ότι πολίτευμα με τα χαρακτηριστικά του σημερινού πολιτεύματος, πάντα σχετικά με την πολυνομία και την κατά το δοκούν αλλαγή νόμων εν ριπή οφθαλμού για το συμφέρον των υπαλλήλων της εκάστοτε εξουσίας, δεν είναι ούτε καν πολίτευμα,
    ποιος λέει πολλά αλλά τίποτα επί της ουσίας,
    ποιος εν τέλει απειλεί με τον λόγο του την εθνική μας και όχι μόνο υπόσταση…
    Αγαπητέ μου, αφήστε τους άλλους να κρίνουν …

  14. Θὰ τοὺς ἀφήσω ὅταν τοὺς ἀφήσουν καὶ οἱ ἄλλοι παύοντας νὰ γράφουν μὲ ὑπονοούμενα. Γιὰ παράδειγμα, ὅτι ἡ κυβέρνηση κρατᾶ τοὺς πιστοποιημένης προελεύσεως λαθρομετανάστες στὰ κέντρα φιλοξενίας ὥστε νὰ τοὺς χρησιμοποιήσουν οἱ ἀντίπαλοί της γιὰ νὰ κατακτήσουν τὴν ἐξουσία. Ἢ γιὰ νὰ δίνει ψήφους στὴν «Χρυσῆ Αύγή» ! Ἢ γιατὶ τῆς περισσσεύουν χρήματα καὶ θέλει νὰ τὰ ξοδεύει ἐκεῖ, ἀντὶ νὰ μειώνει λιγώτερο μισθοὺς καὶ συντάξεις. Καὶ μετὰ ἀπὸ τέτοιους παραλογισμοὺς νὰ ἐπικαλούμεθα καὶ τὸν Ἀριστοτέλη …
    Τελικῶς, τὸ ψευδωνύμως γράφειν βλάπτει σοβαρὰ τὴν λογικὴ τοῦ γράφοντος. Ἄλλο ὂτι ὠφελεῖ τοὺς ὑπολοίπους διότι ἀποκαλύπτει στοὺς συναναγνῶστες τὸν ταραγμένο διανοητικὸ κόσμο πολλών συμπολιτῶν μας. Πράγματι, πολιτεία στὴν ὁποία ἔστω καὶ λίγοι πολίτες πιστεύουν σὲ τόσο κραυγαλέους παραλογισμούς, δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι δημοκρατία. Εἶναι πολύ ἀμφίβολο ἂν εἶναι κἂν κοινωνία. Μόνον ποὺ αὐτοὶ πού φταῖνε, κυρίως, γιὰ τὸ κατάντημά της εἶναι αὐτοὶ ἀκριβῶς πού τὸ καταγγέλουν κραυγάζοντας δυνατώτερα.

  15. Τὸ ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε πρόβλημα ἐθνικοῦ ἀφανισμοῦ μᾶς δικαιολογεῖ, λέτε, νὰ ἀρχίσουμε τὰ βασανιστήρια τῶν σιωπώντων ; Ἐμ τότε θὰ ἔχουμε ἀφανίσει ἐμεῖς μὲ τὰ χέρια μας τὸ ἔθνος μας καὶ ὅ,τι αὐτὸ ἐπέτυχε ἐδῶ καὶ 3500 καὶ βάλε χρόνια.

    Προφανώς αστειεύστε κυριέ μου, όχι μόνο δκαιολογεί αλλά ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ η παραδοχή σας δράσεις πέραν της γελοίας πολιτικής ορθότητας. Και για ποιά βασανιστήρια μιλάς άνθρωπέ μου, πόσο αποκομμένος απο την πραγματικότητα της ζωής είσαι, τι αφασία είναι αυτή?
    Τέλος, ποιό ακριβώς επίτευγμα έχεις στο φαντασιακό σου κόσμο ως χαρακτηρίζον ΑΜΙΓΩΣ το Ελληνικό Έθνος, διότι αν είναι κάτι σύμφωνα με τα όσα υπονοείς, το Ελληνικό Έθνος δε θα κατόρθωνε να έχει, όχι 3500 αλλά ούτε 100 χρόνια ύπαρξης.

  16. Στο οπτικοακουστικό υλικό στο URL:
    http://www.youtube.com/watch?v=No1JTntYsJw&feature=related
    μπορούμε να δούμε μια συνέντευξη του G. Agamben στην ΕΤ3. Συγκεκριμένα από το 28ο λ. έως και το 36ο λεπτό λέγονται τα εξής (περίπου):

    « Για παράδειγμα, σε σχέση με τους μετανάστες, τους sans papiers, αυτή τη στιγμή υπάρχει στην Ελλάδα ένας αγώνας των sans papiers και η αριστερά οπωσδήποτε δείχνει την αλληλεγγύη της, στη βάση όμως του ότι είναι εργάτες, άρα Έλληνες και μετανάστες εργάτες είναι αδέλφια. Αλλά αυτό δεν φαίνεται να προχωρά. Ίσως πρέπει να επινοήσουμε μια απενεργοποίηση, μια άλλη σύνδεση. Οι χωρίς χαρτιά που είναι μια άλλη μορφή του homo sacer• δεν αναγνωρίζονται στην «έγκληση», όπως θα έλεγε ο Αλτουσέρ, του εργάτη. Πράγματι υπάρχει εδώ ένα κενό στην πολιτική της αριστεράς και των κινήσεων αλληλεγγύης. Θα μπορούσαμε να έχουμε μια ιδέα απενεργοποίησης αναφορικά με τους μετανάστες, γενικά αυτούς που είναι «χωρίς»;

    Εδώ υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα: δεν πρέπει να πιστέψουμε ότι μπορούμε να λύσουμε ένα πρόβλημα αναλαμβάνοντας μια άλλη ταυτότητα• δηλαδή ότι ο χωρίς χαρτιά πρέπει να γίνει ένας εργάτης με χαρτιά. Φυσικά δεν λέω ότι αυτό δεν χρειάζεται, είναι προφανές, αλλά στην σημερινή κατάσταση είναι αυτό η καρδιά του προβλήματος; Το ζήτημα δεν είναι να αποκτήσει μια ταυτότητα, η οποία μετά εγγράφει το σώμα του ανθρώπου αυτού μέσα σε αυτή τη δομή για την οποία μιλάμε. Οι διεκδικήσεις είναι σημαντικές από τακτική άποψη. Αν όμως γίνουν στρατηγική, όπως συμβαίνει εδώ, τότε προτιμώ όλος ο κόσμος να μην έχει χαρτιά• καλύτερα να είμαστε όλοι sans papiers, παρά να αποκτήσει χαρτιά ο εργάτης.
    Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στη μαρξιστική παράδοση που προέρχεται από την έννοια του προλετάριου, των τάξεων. Για τον Μαρξ η ιδέα του προλετάριου δεν είναι μια ειδική τάξη, αλλά μια μη-τάξη που επρόκειτο να ανατρέψει και να εξαλείψει όλες τις τάξεις. Σε αυτό ο Μπένγιαμιν έχει δίκιο: εδώ υπάρχει ένα μεσσιανικό θέμα. Ο Μπένγιαμιν λέει ότι αυτές οι ιδέες του Μαρξ είναι μια εκκοσμίκευση της χριστιανικής μεσσιανικής ιδέας. Είχε απόλυτο δίκιο: ξέρετε, η λέξη classe (τάξη) προέρχεται από τηναποστολή: κλήσις στον Απόστολο Παύλο• οι απόστολοι δέχθηκαν ένα κάλεσμα και έπρεπε να απαντήσουν σε αυτό το κάλεσμα. Άρα υπάρχει εδώ ένα μεσσιανικό περιεχόμενο, σε αυτή την ιδέα τού Beruf. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι πρόκειται για ένα πραγματικό πρόβλημα: ο προλετάριος στον Μαρξ, αν το διαβάσει κανείς καλά, δεν μπορεί να αποκτήσει μια ταυτότητα. Δεν πρέπει, όπως συνέβη στην ιστορία ίσως αναπόφευκτα, να ταυτίσουμε τον προλετάριο με τον εργάτη.

    Ο προλετάριος δεν είναι ο εργάτης, είναι μια φιγούρα σχεδόν μεταφυσική: κάποιος που δεν μπορεί να ταυτοποιηθεί και, ακριβώς χάρη σε αυτή την απουσία ταυτότητας, θα ανατρέψει και θα εξαλείψει όλες τις τάξεις.

    Αλλά αν ο προλετάριος αποκτήσει ο ίδιος μια ταξική ταυτότητα, αν γίνει «η εργατική τάξη», τότε ο εργάτης χάνει την προλεταριακή του λειτουργία, και σήμερα το βλέπουμε πολύ καλά, ενσωματώνεται στο καπιταλιστικό σύστημα και δεν θέλει πλέον να το αλλάξει. Γι’ αυτό δεν φταίει ο Μαρξ. Ο προλετάριος ήταν μια μεταφυσική λειτουργία, δεν ήταν μια ταυτότητα•…..» ***

    Όπως θα καταλάβει ο καθένας, αν έχει υπόψιν του τους Agamben, Badiou, Mπένγιαμιν κτλ(και δεν είναι αμελέτητος), από την μεριά της η ‘αριστερά’ έχει μια συγκεκριμένη τακτική στο θέμα της λαθρομετανάστευσης.
    Η τακτική των φιλελευθέρων/καπιταλιστών/’Δεξιών’ είναι γνωστή εδώ και αιώνες. Προς τι λοιπόν η ένσταση ορισμένων στην σκέψη πως ‘αριστερά’ και σημερινή ‘Δεξιά’ συγκλίνουν στο θέμα λαθρομετανάστευση(εκτός αυτού υπάρχουν και οι ‘παρεμβάσεις κρατικοδίαιτων και σκοτεινών συμφερόντων Μ.Κ.Ο., επιφανών εργοδοτών, μιζαδόρων διεκπεραιωτών, κερδοσκόπων συνηγόρων’ που αναφέρθηκαν ήδη δύο φορές σε προηγούμενα σχόλια αλλά μάλλον δεν συμφέρει να αφιερώσουμε λίγο από τον χρόνο μας, άσε που βγάζουν και μάτια και δη φιλεξουσιαστών!)

    Όσο δε για την απορία ορισμένων για το που βρίσκουν τα χρήματα οι υπάλληλοι της εξουσίας για να φιλοξενούν πάνω από ένα εκατομμύριο λαθραίους μετανάστες, Ε!, αυτό το γνωρίζουν και οι πέτρες! Ότι δλδ για κάθε λαθραίο παίρνουμε από την Εσπερία κι ένα μπόνους βρε παιδί, για την καλοσύνη που κάνουμε! Σιγά μη χαλούσαμε την χώρα … τζάμπα. Εμείς είμαστε Έλληνες κι έχουμε το εμπόριο στα γονίδιά μας!!!

    ***Πόσο ωραία το λέει:
    «Ο προλετάριος δεν είναι ο εργάτης, είναι μια φιγούρα σχεδόν μεταφυσική:
    κάποιος που δεν μπορεί να ταυτοποιηθεί και, ακριβώς χάρη σε αυτή την απουσία ταυτότητας, θα ανατρέψει και θα εξαλείψει όλες τις τάξεις.»

  17. Ὁ Ἀριστοτέλης, ἐξετασθείς ὡς μάρτυς, δὲν κατέθεσε τὰ άναμενόμενα, ὁπότε καλοῦνται οἱ ὀγκόλιθοι Agamben, Badiou, Mπένγιαμιν κλπ. … Εἶναι τριπλά χρήσιμοι, πρώτον ὡς ἄσχετοι, μὴ συγγράψαντες εἰδικῶς ἐπὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ προβλήματος ἐθνικοῦ ἀφανισμοῦ, δεύτερον, ὡς ἀφορήτως πληκτικοί καί, τρίτον, ὡς μαἴστορες τῆς κενολόγου ἀπεραντολογίας τῶν φοιτητικῶν ἀμφιθεάτρων. Ἔλα, ὅμως, ποὺ καλούμενοι μαρτυροῦν καὶ κάτι ἀκόμη : Ἂς φαντασθοῦμε συνέντευξη λαθρομετανάστη χωρὶς χαρτιά, ὁ ὁποῖος, ἀντ’ ἄλλης μαρτυρίας καταθέτει τὶς ὡς ἄνω παρατιθέμενες μπαροῦφες τοῦ Agamben αὐτούσιες. Προφανῶς ὁ ἀτυχὴς λιμενικὸς πού τὸν άκούει θὰ πρέπει, κατὰ τὴν γνώμη φωστῆρος συσχολιαστοῦ, νὰ διακρίνει άπὸ τὴν κατάθεσή του τὴν προέλευση τοῦ λαθρομετανάστη. Αὐτὸ ἀρκεῖ γιὰ νὰ δείξει τὸ μέγεθος τοῦ παραλογισμοῦ ὅποιου ξεκινᾶ άπὸ τὸ ζητούμενο, δηλαδὴ τὴν παντοῦ καὶ πάντοτε καταδίκη τῆς ἐκάστοτε ἐξουσίας καὶ κατόπιν ψάχνει ἀπελπισμένα νὰ τὸ στηρίξει. Περιπίπτει εἰς ἀντιφάσεις κινῶν ὀτέ μεν τὸν γέλωτα, ὁτέ δε τὸν οἶκτον εἰς τοὺς ἀναγιγνώσκοντας.

  18. Ὅποιος πάει σὲ τέτοια ἐκδήλωση καὶ ἀντέξει μέχρι τέλους τὶς μπαροῦφες πού θὰ ἀκούσει, θὰ βγεῖ σκληροπυρηνικὸς Χρυσαυγίτης !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *