Wednesday 24 April 2024
Αντίβαρο
Ανδρέας Σταλίδης Μακεδονία Νικόλαος Ι. Μέρτζος Σκοπιανό

Απάντηση στο άρθρο του Νίκου Μέρτζου περί Συμφωνίας των Πρεσπών. [και ανταπάντηση του Ν. Μέρτζου!]

Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.

Δημοσίευσε εχθές η Καθημερινή ένα άρθρο του γνωστού Νίκου Μέρτζου, ο οποίος ακόμη μία φορά υπερασπίζεται την Συμφωνία, τον συμβιβασμό, την παραχώρηση του όρου Μακεδονία σε Σλάβους. Απαντώ στο άρθρο του με έξι συγκεκριμένες απορίες στο κείμενό του.

 

Αξιότιμε κύριε Μέρτζο,

Έχετε τον σεβασμό μου. Το πρώτο βιβλίο που διάβασα μετά το σχολείο ήταν το βιβλίο σας «Εμείς οι Μακεδόνες». Δεν μπορώ να πιστέψω στα μάτια μου διαβάζοντας τα άρθρα σας από τον Ιανουάριο του 2018 και μετά.

Ερωτήσεις σχετικά με το πρόσφατο άρθρο σας

  1. Γιατί βάζετε έξι φορές στο κείμενο τη λέξη «Μακεδόνες» και «μακεδονικός» σε εισαγωγικά; Δεν υποτίθεται ότι αυτή η Συμφωνία είναι λύση; Λύση τελική; Λύση χωρίς παρεξηγήσεις και παρερμηνείες; Λύση χωρίς αμφισβήτηση εννοιών; Λύση χωρίς την προσθήκη «λεγόμενη»/«λεγόμενοι» κλπ; Ποια ανάγκη επιβάλει τα εισαγωγικά; Μήπως παραδέχεστε εμμέσως την μόνιμη βλάβη στα εθνικά συμφέροντα;
  2. Γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα την φρικαλεότητα του κειμένου της ΑΣΝΟΜ το 1944 στο οποίο υπάρχει παραπομπή στο Σύνταγμα των Σκοπίων. Γράφετε στο άρθρο σας «Τώρα αφαιρέθηκε η φράση «απόφαση του ASNOM» και αντικαταστάθηκε με τη λέξη «ανακοίνωση της απόφασης»». Το ότι η έγινε αυτή η αντικατάσταση της λέξης, παύει την παραπομπή; Αλλάζει την ουσία του κειμένου της διακήρυξης της ΑΣΝΟΜ; Αλλοιώνει το περιεχόμενο στο οποίο παραπέμπει το νέο Σύνταγμα των Σκοπίων, το οποίο μιλάει ευθέως για ένωση όλων των Μακεδόνων της Ελλάδας, Βουλγαρίας και Σερβίας σε μία μεγάλη Μακεδονία;
  3. Γράφετε «Αναμενόταν να ψηφιστεί μία από τις εξής προτάσεις των Αλβανών: α) αφαίρεση της λέξης «μακεδονική», β) «ιθαγένεια πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας» και γ) «οι πολίτες έχουν την ιθαγένεια της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας». Δεν ξέρω αν το πληροφορηθήκατε, αλλά τελικά αυτό που «αναμενόταν» δεν υλοποιήθηκε. Η ιθαγένεια παραμένει ως ήταν, δηλαδή «Μακεδόνας / υπήκοος της Βόρειας Μακεδονίας». Γιατί μπαίνουν δύο απαντήσεις στην ιθαγένεια; Φαίνεται ότι δέχεστε ότι αυτό είναι προβληματικό και πράγματι οι τρεις αυτές προτάσεις θα ήταν στη θετική κατεύθυνση. Δεν σας απασχολεί που αυτό δεν έγινε;
  4. Γράφετε: «Το προοίμιο και το άρθρο 36 του συντάγματος περιείχαν έως προχθές το κρατικό ιδεολόγημα του αλυτρωτικού «Μακεδονισμού», σύμφωνα με το οποίο η ενιαία Μακεδονία το 1913 διαμελίστηκε και υποτάχθηκε στους κατακτητές Ελληνες, Βουλγάρους και Σέρβους.». Δεν ξέρω αν ενημερωθήκατε, αλλά η αλλαγή στο επίμαχο άρθρο 36 έκανε μόνο την εξής τροποποίηση: το «Μακεδόνες που ζουν σε γειτονικές χώρες» έγινε «Μακεδόνες σε χώρες του εξωτερικού». Μειώνει αυτό τον αλυτρωτισμό; Το «γειτονικές» μας ενοχλούσε ή η φροντίδα στους «Μακεδόνες» που δεν είναι πολίτες της χώρας, αλλά πολίτες «χωρών του εξωτερικού» και οι δεσμοί τους με την «μητέρα πατρίδα»;
  5. Γράφετε: «Η συμφωνία βελτιώνει το σημείο αυτό, διότι ρητά αναφέρει ότι η μακεδονική είναι σλαβική και ανήκει στον κλάδο των νοτίων σλαβικών γλωσσών». Αφού την αναφέρει ως σλαβική, γιατί –με βάση το σκεπτικό σας – δεν την αναφέρει ως «σλαβομακεδονική» ή «μακεδονοσλαβική» ή «βορειομακεδονική» ή κάτι τέτοιο; Γιατί σκέτο «μακεδονική»; Αυτό δεν είναι βλαβερό για τα εθνικά μας συμφέροντα;
  6. Κλείνετε με το εξής: «Πλέον απομένει να το διαβάσουμε σύντομα και να το συγκρίνουμε με τη Συμφωνία των Πρεσπών ώστε να εκφέρουμε τελική γνώμη.». Δε νομίζετε ότι μία ημέρα μετά τις Συνταγματικές αλλαγές στα Σκόπια και ελάχιστες ημέρες πριν την κύρωση στην Βουλή, δεν επιτρέπεται να λέμε ότι δεν διαβάσαμε τις αλλαγές ώστε να εκφέρουμε γνώμη, αφού το άρθρο σας αυτό ακριβώς επιχειρεί να εκφέρει γνώμη; Θα μας τρελάνετε;

Με τιμή,

Ανδρέας Σταλίδης.

Αντίβαρο.

 

«Μακεδονία. Αντίβαρο στην ηττοπάθεια» 1.0. Δωρεάν βιβλίο σε pdf.

 

Απάντηση του κ. Μέρτζου στην επιστολή:

Αγαπητέ μου Κύριε Σταλίδη,

Ευχαριστώ θερμά για τις αναλυτικές παρατηρήσεις σας.
Καλή Χρονιά!
Με θερμές ευχές,
Ν.Ι.Μέρτζος



6 comments

Ελευθέριος 14 January 2019 at 22:05

Αγαπητέ Ανδρέα,

φιλότιμη η προσπάθεια, αλλά απευθύνεσαι σε άνθρωπο που θεωρεί ότι οι Σκοπιανοί σλάβοι έχουν δικαίωμα να ονομάζονται Μακεδόνες και η χώρα τους Μακεδονία και αναπιπιλίζει και αυτός την καραμέλα της κυβερνητικής προπαγάνδας, να τελειώνουμε με το θέμα για ν’ασχοληθούμε με τον εξ’ανατολών σοβαρό κίνδυνο. Τι να του πεις, εδώ ταιριάζει το “Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι”. Χάρι σε κάτι τέτοιους ευπατρίδηδες θα τρέχουμε να ψάχνουμε τη μάνα μας Μακεδονία και σαν άλλοι Βέγγοι θα φωνάζουμε “Ξέρεις από Πρέσπα”;

Reply
Ανωνύμως, Έλλην επώνυμος 15 January 2019 at 06:12

Με “τύπους” όπως ο Μέρτζος, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Δεν καταλαβαίνουν αυτοί, είναι πουλημένοι, τομάρια. Ο Θοδωρής ο Κολοκοτρώνης είχε την λύση και έδειξε τον δρόμο: “Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους”. Απλά είναι τα πράγματα. Ακονίζουμε το τσεκούρι και έχουμε την δάδα έτοιμη. Και αναμένουμε να δούμε ποιοί είναι αυτοί που θα προσκυνήσουν. Πλέον οι διαφορές μας δεν είναι απλώς ιδεολογικές σαχλαμάρες, φληναφήματα του στύλ δεξιός-αριστερός. Εδώ έχουμε εσχάτη προδοσία εις βάρος της Πατρίδας ΚΑΙ του Ελληνικού Έθνους και μάλιστα εν καιρώ πολέμου. Καμμία αμφιβολία να μην έχετε! Για να ξεπλυθεί όλη αυτή η βρόμα θέλει να τρέξει πολύ αίμα! Γι’ αυτό οι προδότες και οι δωσίλογοι θα εκτελούνται με συνοπτικές διαδικασίες.

Reply
admin 15 January 2019 at 11:19

Ψυχραιμία παρακαλώ. Ούτε φωτιά, ούτε τσεκούρι.

Reply
Ανωνύμως, Έλλην επώνυμος 18 January 2019 at 05:56

Μα δεν γίνεται όμως να έχουμε απέναντί μας “Νενέκους” και εμείς να τους φερόμαστε με το γάντι. Και φωτιά και τσεκούρι, εκεί που χρειάζεται. Είμαστε σε πόλεμο και οι αβρότητες μας τελείωσαν. Εκεί που δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος και στην τελική για παραδειγματισμό θα πέσουν μερικές φάπες και να στρώσουν και οι υπόλοιποι. Με τον πληθυντικό και τα σεις και τα σας χαΐρι δεν βρίσκουμε, πάρτε το απόφαση. Ευχαριστώ για την δημοσίευση αλλά αν είναι να ενοχλείστε με τα κάπως “ακραία” που λέω καλύτερα να μην σας ενοχλώ. Με το ζόρι τίποτα, αγενής δεν είμαι απλώς αγανακτισμένος πατριώτης και αποφασισμένος εθνικιστής, αλλά και η Δημοκρατία της Αρχαίας Αθήνα και με την φοβέρα είχε τα όποια αποτελέσματα είχε.

Reply
Βλάχος Έλλην 18 January 2019 at 20:24

Ο πατήρ του κυρίου Μέρτζου, Τζιοβάνι Μέρτζος, φέρεται, να πρωτοστάτησε στην απόπειρα δημιουργίας ανεξάρτητου βλαχικού κράτους στην βόρειον Ελλάδα, με την στήριξη των κατακτητών, υπό την επωνυμίαν, “ΠΡΓΚΗΠΑΤΟ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ”, με την σύνταξη του μανιφέστου του “πριγκηπάτου”, προς στήριξη της αποκαλούμενης ρωμαϊκής λεγεώνας (ένοπλον σώμα πρπδοτών, βλαχικής καταγωγής), μαζί με άλλους τυχοδιώκτες.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alcibiades_Diamandi
Στο τέλος του άρθρου, το όνομα του Τζιοβάνι Μέρτζου.
Το άρθρο τούτο υφίσταται επί σειρά ετών στον ίδιο σύνδεσμο.

Υ.Γ. Από έναν Βλάχο, απόγονο αγωνιστών σε όλες τις μάχες του Έθνους.

Reply
Βλάχος Έλλην 19 January 2019 at 00:31

Ο πατήρ του κυρίου Μέρτζου, Τζιοβάνι Μέρτζος, φέρεται, να πρωτοστάτησε στην απόπειρα δημιουργίας ανεξάρτητου βλαχικού κράτους στην βόρειον Ελλάδα, με την στήριξη των κατακτητών, υπό την επωνυμίαν, “ΠΡΙΓΚΗΠΑΤΟ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ”, με την σύνταξη του μανιφέστου του “πριγκηπάτου”, προς στήριξη της αποκαλούμενης ρωμαϊκής λεγεώνας (ένοπλον σώμα πρoδοτών, βλαχικής καταγωγής), μαζί με άλλους τυχοδιώκτες.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alcibiades_Diamandi
Στο τέλος του άρθρου, το όνομα του Τζιοβάνι Μέρτζου.
Το άρθρο τούτο υφίσταται επί σειρά ετών στον ίδιο σύνδεσμο.

Υ.Γ. Από έναν Βλάχο, απόγονο αγωνιστών σε όλες τις μάχες του Έθνους.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.