Tuesday 26 March 2024
Αντίβαρο
Γιώργος Παπαθανασόπουλος Τύπος

Η ΕΡΤ καταργεί τη Θεία Λειτουργία!

Η κατάργηση της ΕΤ1 από την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Μόσιαλο παρασύρει σε κατάργηση τη μετάδοση της Θείας Λειτουργίας και άλλων λατρευτικών εκδηλώσεων της Εκκλησίας! Πρόκειται για πολύ σοβαρή εξέλιξη γιατί για πρώτη φορά από την ίδρυση της η ΕΡΤ καταργεί την εκπομπή που έχει απήχηση μεταξύ των Ελλήνων σε όλο τον κόσμο και είναι η παρηγοριά χιλιάδων πιστών που δεν μπορούν για διαφόρους λόγους να βρίσκονται στην Εκκλησία.

Όπως είναι γνωστό η ΕΤ1 κάθε Κυριακή από τις 8 έως τις 10.30 το πρωί μεταδίδει τη Θεία Λειτουργία από τον Καθεδρικό Ναό των Αθηνών έως το κλείσιμο του για την επισκευή που χρονίζει και στη συνέχεια από τον Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου της οδού Σκουφά, στο Κολωνάκι. Επίσης μεταδίδει ποικίλες λατρευτικές εκδηλώσεις και από άλλα μέρη της Ελλάδος. Με την κατάργηση της ΕΤ1 όλα αυτά επίσης καταργούνται μαζί με όλες τις υπόλοιπες εκπομπές, οι οποίες δεν μπορούν να βρουν στέγη στη ΝΕΤ, που διατηρεί τον ενημερωτικό της χαρακτήρα. Η μη μεταφορά της Θείας Λειτουργίας την Κυριακή το πρωί στη ΝΕΤ γίνεται ακριβώς με το αιτιολογικό ότι η ΝΕΤ την Κυριακή το πρωί δεν μπορεί να καταργήσει τη δημοσιογραφική εκπομπή που μεταδίδεται την ίδια ώρα και βρίσκεται απέναντι από τις ανάλογες ενημερωτικές εκπομπές των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών! Βεβαίως πρόκειται περί αβάσιμης δικαιολογίας, δεδομένου ότι η μετάδοση της Θείας Λειτουργίας έχει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, ανταγωνιστικά των ενημερωτικών εκπομπών και επί πλέον ικανοποιείται το θρησκευτικό συναίσθημα των τηλεθεατών, που πληρώνουν την ΕΡΤ για να έχουν και εκπομπές που δεν βάζουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας θα παραμείνει η μετάδοση της Θείας Λειτουργίας από την ΕΤ3 της Συμπρωτεύουσας και τους Ναούς όπου ιερουργεί ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος. Και στην περίπτωση αυτή πάντως υπάρχει σε κυβερνητικά στελέχη δυσφορία για τα όσα αναφέρει ο κ. Άνθιμος στα κηρύγματα του και αν δεν υπολόγιζαν το συνολικό κόστος σε περίοδο γενικότερης κοινωνικής κρίσης θα καταργούσαν και αυτή τη μετάδοση.

Η κίνηση αυτή της ΕΡΤ είναι σε συνέχεια και πιο σοβαρή από την κατάργηση της εκπομπής “Αρχονταρίκι”, την οποία παρουσίαζε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Προφανώς η ΕΡΤ πήρε τη σκυτάλη της περιθωριοποίησης της Εκκλησίας και περιορίζει σε σημαντικό βαθμό την παρουσία της στα τηλεοπτικά προγράμματα. Είναι άγνωστο το αν και πώς θα αντιδράσει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος στη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη. Έως τώρα σε όσα η Κυβέρνηση πράττει κατά της Εκκλησίας περιορίζεται σε επιστολές, σε δελτία Τύπου και σε προσωπικές επαφές επιτροπών με τους υπευθύνους κυβερνητικούς παράγοντες. Φυσικά όλα αυτά είναι για τα μάτια του κόσμου και δεν έχουν κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο. Και βέβαια η επωδός είναι το ρητορικό ερώτημα “επανάσταση θα κάνουμε;”, η απάντηση είναι πως όχι και το συμπέρασμα ότι δέχεται κάθε μέτρο που λαμβάνεται σε βάρος του πληρώματος ουσιαστικά χωρίς κανένα κόστος για την κυβέρνηση.-

8 comments

Eleftherios 10 September 2011 at 13:13

Ευπρόσδεκτες όλες αυτές οι διώξεις. Στην απουσία τους, δεν μπορούσε να αφυπνισθεί ο Λαός. Πόσο καιρό θα ανεχθεί ο Λαός αντίθεους και απάτριδες να έχουν την εκτελεστική και νομοθετική εξουσία στην Ελλάδα;

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 12 September 2011 at 09:24

@ Eleftherios
Άτοπος η διερώτησίς σας κύριε. Ο ίδιος λαός που τους εψήφισε και τους στηρίζει 30+ χρόνια τώρα. Ο ελληνικός λαός απέδειξε περιτράνως ότι διαμαρτύρεται-ΔΕΝ αφυπνίζεται-ΜΟΝΟΝ ενώπιον οικονομικών χαρατσιών (χρησιμοποιώ επί σκοπώ τουρκικήν λέξιν, ώστε να γίνη κατανοητή υπό της πλειοψηφίας) και καταργήσεως παραλόγων προνομίων.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 12 September 2011 at 11:36

Ὁ Παῦλος Καλλιγᾶς ἐτυμολογεῖ τὸ χαράτσι άπὸ τὸ «χάραγμα», δηλαδὴ τὴν ἐγγραφὴ στὸ κτηματολόγιο τῶν κτημάτων ἐπὶ Ρωμαϊκῆς κυριαρχίας. Παρατηρεῖ δέ, ὅτι ἀναθεώρηση καὶ ἐνημέρωση τοῦ βιβλίου αὐτοῦ δὲν γινόταν. Φυσικά, μὲ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου, ἡ φορολογία αὐτὴ ἔχασε κάθε νομιμοποίηση διότι εἶχε καταντήσει αὐθαίρετος καὶ ἄσχετος πρὸς τὴν οἰκονομικὴ πραγματικότητα. Προφανῶς καὶ τότε ἦταν δύσκολο νὰ λειτουργήσει ἡ δημοσία διοίκησις. Ὁ Ὁθωμανικὴ κατάκτησις (καὶ τὸ διάδοχον Ἐλληνικὸν αὐτοαποκαλούμενον κράτος αὐτοαποκαλούμενον) μᾶλλον διετήρησε τὴν εὑρεθεῖσαν … Φρίσσω ὅταν σκέπτομαι τί ἔχουν νὰ πάθουν οἱ Γερμανοὶ ἐλεγκτὲς ἀπὸ τὴν ἀφομοιωτικὴ δύναμη τοῦ Ἑλληνισμοῦ.

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 18 September 2011 at 15:20

Το σχόλιον κατηργήθη τη πρωτοβουλία του συντάκτου

Reply
ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ 18 September 2011 at 15:23

κ. Κατσαρέ, αυτός ο λαός διαμαρτυρεται με ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ .

Reply
ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ 18 September 2011 at 15:31

Στάθη , ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ανθρωποι ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ που θελουμε να κρατιομαστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗς ΣΚΛΑΒΙΑ, εχουμε χρεος να αρνηθουμε να πληρωσουμε το ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ χαρατσι που μας επεβαλαν !

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 19 September 2011 at 09:03

Κα. Καλαμπάκα, η συζήτησις έχει εκφύγει παντελώς του θέματος του αρχικού άρθρου. Χαίρομαι όμως που επαναλαμβάνετε, διαφορετικώς εκπεφρασμένον, αυτό το οποίον ισχυρίσθην αρχικώς: Οι Έλληνες διαμαρτυρόμεθα μαζικώς μόνον ενώπιον πληρωμών. Δεν υπήρξε μαζική αντίδρασις εις την καταβαράθρωσιν της παιδείας, της γλώσσης, της οικονομίας, της αριστορατίας (αξιοκρατίας εις την πασοκικήν διάλεκτον), της κομματοκρατίας, της μίζας και άλλων, ών ουκ έστιν αριθμός, που μας ωδήγησαν εις το δημόσιον χρέος. Υπάρχει όμως, η διαμαρτυρία, εν όψει πληρωμών και μάλιστα εσείς την αποκαλείτε “χρέος”, ενδιαφέρων ο παραλληλισμός όν επινοήσατε. Η οδός της απωλείας, ήτινα ασμένως ακολουθήσαμεν χειροκροτούντες και άδοντες, μας ωδήγησε ου ανεμένετο και νυν δυστροπούμεν. Η έννοια του αξιοπρεπούς επαίτου συνιστά λογικήν παραδοξότητα και όστις δεν επιθυμεί να καταστή επαίτης, με την συνακολουθούσαν απώλειαν της αξιοπρεπείας του, μεριμνά ώστε να μην περιέλθει εις την θέσιν αυτήν. Όλα τα υπόλοιπα είναι φιλολογικές πιρουέτες συμπεριλαμβανομένου του Συντάγματος το οποίον πρώτοι ημείς καταργήσαμεν προς κομματικήν εκμετάλλευσιν.

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 21 September 2011 at 15:00

Νομίζω ότι ήμουν πλέον του δέοντος οξύς, εις τα όρια της αναιδείας, με την Κα. Καλαμπάκα. Ζητώ ταπεινώς συγνώμην.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.