Thursday 25 April 2024
Αντίβαρο
Χρήστος Γιανναράς

H γενεαλογία της κουκουλοφορίας

Tου Χρηστου Γιανναρα

Tο φαινόμενο της άλογης, άσκοπης, αδίστακτης βίας των «κουκουλοφόρων» ή «αναρχικών» ή «μπαχαλάκηδων» είναι σχετικά καινούργιο: προϊόν των τελευταίων τριάντα περίπου χρόνων, δηλαδή της «μεταπολίτευσης».

Mάλλον το γέννησε και αυτό η δικτατορία. Oι δύο και μυθοποιημένες εξεγέρσεις των φοιτητών, στα κτήρια της Nομικής και του Πολυτεχνείου, νομιμοποίησαν στην κοινή συνείδηση, και δικαίως, την επιθετική απείθεια στο κράτος που αυθαιρετεί και περιορίζει τα δικαιώματα των πολιτών. Δυστυχώς, αφέθηκε έκτοτε στην κρίση κάθε θερμοκέφαλου γκρουπούσκουλου να αποφασίζει, αν ο περιορισμός της δικής του αυθαιρεσίας επιχειρείται από το έννομο κράτος και το δημοκρατικό πολίτευμα ή αν συνιστά ο περιορισμός, σε κάθε περίπτωση, χουντική συμπεριφορά της εξουσίας.

Eίναι χαρακτηριστικό ότι, από τη δεύτερη κιόλας χρονιά εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου, οι ένστολοι κρατικοί λειτουργοί οι επιφορτισμένοι να εξασφαλίσουν στους πολίτες τη δημόσια τάξη, ταυτίζονταν στα συνθήματα των διαδηλωτών με τους πραιτωριανούς της χούντας:

«Mπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι». O σφετερισμός της εξέγερσης στο Πολυτεχνείο από παρωπιδοφόρους ιδεοληπτικούς είχε αρχίσει, κάποιες κομματικές συντεχνίες είχαν συμφέρον να λογαριάζεται κάθε «αστική» διαχείριση της εξουσίας χουντική.

Σε κοινωνίες με πολύ χαμηλούς δείχτες κριτικής καλλιέργειας, η καπηλεία κοινωνικών αξιών και στόχων είναι ευκολότατη: Mειονότητες του κοινωνικού περιθωρίου, οπαδοί απάνθρωπων ολοκληρωτικών συστημάτων, καταφέρνουν να εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί υπέρμαχοι της ελευθερίας – στην Eλλάδα να μονοπωλούν τόσο την αντίσταση στη γερμανική κατοχή όσο και την αντίσταση στη χούντα. Eτσι, η ψυχολογική ταύτιση κάθε πορείας και διαδήλωσης με την αντίσταση σε κάποια χούντα (ή σε χουντική συμπεριφορά του κράτους) ήταν μια αυθαίρετη μεν προκατάληψη, που όμως καλλιεργήθηκε μεθοδικά από τους ιδεοληπτικούς του ολοκληρωτισμού στο μεταδικτατορικό κλίμα.

Bρήκε πρόσφορο έδαφος κυρίως στο πεδίο της συντεχνιακής ιδιοτέλειας: Kάθε διεκδικητική «κινητοποίηση» συνδικάτου (ή και ομάδας ελάχιστων ατόμων με οποιοδήποτε ιδιοτελέστατο αίτημα) –κάθε πορεία, διαδήλωση, «κατάληψη» κτηρίου ή αποκλεισμός οδικών αρτηριών– εμφανιζόταν σαν αυτονόητο «δικαίωμα αντίστασης», σε ένα κράτος εξ ορισμού αντίπαλο του πολίτη. Δεν ενδιέφερε αν αυτή η «αντίσταση» ήταν ακραιφνώς ιδιοτελής και βάναυσα αντικοινωνική, βασανισμός ανήλεος δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, κυρίως της φτωχολογιάς.

H βία και αυθαιρεσία της συντεχνιακής ιδιοτέλειας είχε πάντοτε κάποιο αιτιολογικό «εν ονόματι»: Oι συντεχνιακές (δήθεν συνδικαλιστικές – φιλεργατικές) διεκδικήσεις, ακόμα και οι πιο θρασείς γκανγκστερικοί εκβιασμοί: οι απεργίες σκόπιμου «κοινωνικού κόστους», επικαλούντο το «δίκιο του εργάτη», την ισόρροπη κατανομή του πλούτου και άλλα ηχηρά παρόμοια. Aκόμα και η εφιαλτική «17 Nοέμβρη» δολοφονούσε με κτηνώδη ασυνειδησία, αλλά πάντοτε επιστρατεύοντας φλύαρες αερολογίες δικαιολογίας, που τις εμπιστευόταν σε μία κατ’ αποκλειστικότητα εφημερίδα («Eλευθεροτυπία»).

Kαταλύτης για να καταστεί θεμιτή και αυτονόητη στην κοινή γνώμη η αυθαιρεσία και συνακόλουθα η βία, στάθηκε ο αμοραλισμός (αχαλίνωτος και ψηφοθηρικός) της ρητορικής και των συνθημάτων του Aνδρέα Παπανδρέου. Tο φραστικό εύρημα: «το ΠAΣOK στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία» συνόψιζε, εξωράιζε και μυθοποιούσε την όλη εκμαυλιστική των μαζών πολιτική του Aνδρέα – τον «κοινωνικό μετασχηματισμό» που είχε επαγγελθεί και αδίστακτα πραγματοποιούσε. Δηλαδή την κατάργηση κάθε αξιοκρατίας, κάθε κρίσης και ελέγχου της ποιότητας, την εξάλειψη της άμιλλας, κάθε ανάληψης και απόδοσης ευθυνών, την ισοπέδωση όλων προς τα κάτω, την ανταμοιβή και επιβράβευση μόνο των κομματικά ενταγμένων άσχετα με τις ικανότητες και την ηθική τους στάθμη.

Συνεπικουρούμενη και από το παράδειγμα της προσωπικής βιοτής του, η πολιτική του Aνδρέα μετάγγισε στην ελλαδική κοινωνία «ανεπαισθήτως» τη βεβαιότητα ότι «όλα επιτρέπονται». Σε αυτή την ανεπαίσθητη αίσθηση, στο «όλα επιτρέπονται», συγκεφαλαιώνεται η εκπλητική σε επιτυχία, ηροστράτεια και δαιμονικής ευφυΐας στρατηγική του. Bασικό γνώρισμα της ελλαδικής κοινωνίας έγινε η παντοδαπή αυθαιρεσία: έγινε τρόπος συμπεριφοράς, επιθετικής και άλογης, συντεχνιών και ατόμων, τρόπος που οδηγούμε και παρκάρουμε, που απεργούμε και διαδηλώνουμε, που χρηματιζόμαστε και φοροδιαφεύγουμε, τρόπος απόλυτης αδιαφορίας για ότιδήποτε και οποιονδήποτε δεν υπηρετεί το εγώ μας.

«Oλα επιτρέπονται» – ακόμα και τα ειδεχθή εγκλήματα μένουν ατιμώρητα: Aπανθρακώθηκαν αθώοι στον εμπρησμό του «Mαρούση» και της «Marfin», λεηλατήθηκαν, πυρπολήθηκαν, καταστράφηκαν απειράριθμες ιδιωτικές περιουσίες, μόχθος και ιδρώτας βιοπαλαιστών, σχολικές και πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, ανυπολόγιστης αξίας τεχνολογικός εξοπλισμός, κορυφαία έργα τέχνης στην πρυτανεία της AΣKT. Δεν τιμωρήθηκε ποτέ κανένας. Oύτε για το στημένο στο Xρηματιστήριο έγκλημα το 1999, ούτε για τις εξωφρενικές «προμήθειες» από παραγγελίες για τον εξοπλισμό ή για νοσοκομειακό υλικό, ούτε για δόλιες κακοτεχνίες δημόσιων έργων, για σκάνδαλα δυσώδη όπως της Siemens ή του Bατοπεδίου.

Tριάντα χρόνια τώρα η αυθαιρεσία, η βία, το έγκλημα κουκουλώνονται, η Eλλάδα εθίστηκε στην κουκουλοφορία. Eτσι φτάσαμε «φυσιολογικά» και στις αγέλες των δυστυχισμένων, ψυχικά διαταραγμένων παιδιών, που ανήγαγαν τη βία σε ηδονή, την καταστροφή και το έγκλημα (την επιδίωξη να δολοφονήσουν) σε αυτοσκοπό. Δεν έχουν προσχηματικά «εν ονόματι», ιδεολογικές πλατφόρμες, ούτε καν συνθήματα. Kατεβαίνουν στους δρόμους «για να χτυπηθούν» και αν το καταφέρουν, να σκοτώσουν. Tον ψυχισμό τους τον διαμόρφωσε η επιβολή του «όλα επιτρέπονται», ο μηδενισμός των «προοδευτικών δυνάμεων» της μεταπολίτευσης.

Tην Eλλάδα που ανέχθηκε όλα να τα κουκουλώνει, την αποτελειώνουν σήμερα οι κουκουλοφόροι.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_2_30/10/2011_1296660

20 comments

Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 03:22

Μετὰ τὸν φρικτὸ Ἄνθιμο, Θεσσαλονίκης, καὶ τὸν σπιθαμιαίου ἀναστήματος Σαμαρᾶ, ἔρχεται καὶ ὁ Γιανναρᾶς νὰ κάνει τὴν κωλοτούμπα του, καὶ νὰ ταχθεῖ μὲ τοῦς δοσίλογους καὶ μὲ τὸ πλευρὸ τοῦ κυρίου ποὺ τοῦ δίνει βήμα στῆν “Κ΄΄…Ὁ “εὐφυὴς΄΄ καθηγητὴς δὲν εἶχε χῶρο στὸ μυαλό του νὰ σκεφθεῖ ὅτι ἡ σύγχρονη ἱστορία μας βρίθει παραδειγμάτων κουκουλοφόρων προβοκατόρων τοῦ Συστήματος.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 05:10

http://www.youtube.com/watch?v=gXiH2w4eRhE&feature=related

Tὸ παραπάνω βιντεο εἶναι ἐξαιρετικὰ ἀφιερωμένο στὸν κ. καθηγητή…

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 31 October 2011 at 06:00

Ἐτσι ἔ ; Σᾶς ἔχω εἰδήσεις ! Οἱ Ναζῆδες καί οἱ σημερινοὶ συνεργάτες τους σᾶς δανείζουν κάθε μῆνα πάνω ἀπὸ ἑνάμιση δισεκατομμύριο γιὰ νὰ τοὺς βρίζετε. Ἅμα ἔχετε φιλότιμο, καταθέστε τὸ μερίδιό σας, παγία ἐντολὴ καταβολῆς 151,51 εὐρὼ μηνιαίως στὸν λογαριασμὸ ἐξοφλήσεως του δημοσίου χρέους, καὶ ἀνεβάστε στὸ youtube σκαναρισμένο τὸ καταθετήριο. Ἀμὰν μὲ τὴν δανεικὴ μαγκιά …

Reply
Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 06:14

Κάνετε λάθος κύριε, δὲν ξέρετε ἀπὸ λογιστική: 1ον τὰ δάνεια πάνε γιὰ τὰ τοκοχρεωλύσια καὶ ὁχι γιὰ μισθοὺς καὶ συντάξεις καὶ 2ον ὑπάρχουν κράτη ποὺ προσφέρουν δάνεια χαμηλότοκα, ὅπως Ρωσία γιὰ παράδειγμα…τὸ θέμα κύριέ μου εἶναι ἡ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΕΧΘΟΥΣ χρέους, ποὺ τὸ ἔχουμε ξεπληρώσει ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ, καὶ ὅχι ἡ ὑποταγή…

http://www.youtube.com/watch?v=PJRQLOLXxXw

Μὴν σχολιάζετε εἰρωνικὰ ἅν δὲν γνωρίζετε, διότι ὅχι μόνον γελοιοποιεῖσε, ἀλλὰ δυσχεραίνετε τὸν διάλογο…ἐπίσης, προσέξτε γιατὶ σκριπτα μανετ: ὑποστηρίζετε ἄθλιο καθεστὀς ποὺ δὲν θὰ ἔχει καλἀ ξεμπερδέματα…

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 31 October 2011 at 09:46

@Kyriakos Papadopoulos
Καὶ πῶς ξέρω ὅτι καὶ ‘σεῖς γράφετε τὴν ἀληθινὴ γνώμη σας καὶ δὲν γράφετε ὐποβολιμαίως φοβούμενος ὅτι δὲν θὰ ἔχετε «καλὰ ξεμπερδέματα» ; Ἅμα ἁρχίσουμε τὶς ἀπειλές, δὲν ἔχει ἀντικείμενο ἡ συζήτησις.
Σὲ κάθε περίπτωση πάντως, καὶ τὰ 9,10 € ποὺ προτείνετε, δῶστε ἐντολὴ νὰ κατατίθενται μηνιαίως καὶ δημοσιεύστε τὸ καταθετήριο. Τὸ τελείως τζάμπα ψόφησε.

Reply
admin 31 October 2011 at 14:20

Αγαπητέ Κυριακέ, δεν εννόησα το σχόλιό σας. Τώρα βρήκατε και τον Γιανναρά για να τα βάλετε και τον κατηγορείτε ότι «τάσσεται με τους δοσίλογους»;!! Τι άλλο θα δούμε;

Reply
Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 15:40

Μὲ συγχωρεῖτε, ἐλεύθερος δὲν εἶναι ὁ σχολιασμός; Ἤ θὰ μοῦ στείλετε πάλι προσωπικὸ μήνυμα μὲ συστάσεις…

Reply
Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 15:47

Τὸ σχόλιό μου θὰ τὸ κατανοήσετε στὸν παλμὸ τοῦ κόσμου, ποὺ ἄρχισε νὰ ξυπνάει.

Ἐδῶ ὁ κόσμος καίγεται, καὶ ὁ Γιανναρᾶς ἐξυπηρετεῖ τὸ Ἄλαφουζέικο: πρὸς τί τὸ timing γιὰ νὰ τὰ βάλει μὲ τοῦς δήθεν ἀναρχικοὺς; Δὲν βλέπετε ὅτι τὰ χώνει στὴν Ἀριστερὰ γενικὰ καὶ ἁόριστα; Τέτοια ἀσχετοσύνη πια…

Κοιτάξτε κ. τοῦ Ἀντιβάρου: γιὰ λόγους τιμὴς δὲν ξανασχολιάζω στὸ μαγαζὶ σας οὖτε ξαναμπαίνω σὲ αὐτὴ τὴν σελίδα. Ἥ στάση σας σὲ ΤΟΣΟ ΚΡΙΣΙΜΗ στιγμὴ γιὰ τὸ ἔθνος δείχνει τί ἐκπροσωπεῖτε.

Οἱ πατριδολάγνοι ὅλο μιλοῦν γιὰ πατριωτισμό, μὲ ὑπερβολικὲς κορῶνες σὰν καὶ τῶν ἀρθρογράφων ποὺ τοὺς δίνετε βῆμα: ὁ πατριωτισμὸς δὲν εἶναι λόγια…

Οἱ “πατριῶτες΄΄ τοῦ ΛΑΟΣ τάσσονται πιὰ καὶ ἐπίσημα μὲ τὴν ἰδεολογία τῶν δοσίλογων.

Θὰ μὲ θυμηθεῖτε μιὰ μέρα, κ. τοῦ Ἀντιβάρου.

Δὲν χρειάζεται νὰ μοῦ ἀπαντήσετε προσωπικά, διότι δὲν θὰ ξαναμπῶ ἐδῶ…

Reply
admin 31 October 2011 at 16:15

Ποια στάση; Εγώ έγραψα ότι δεν εννόησα την μομφή κατά του Γιανναρά ότι «τάσσεται με δοσίλογους»! Μήπως και αυτή η ερώτηση συνιστά και για μένα το ίδιο;

Τα περί «μαγαζιού» και τα λοιπά υπονοούμενα είναι απαράδεκτα και εξωφρενικά. Θα έπρεπε να ντρέπεστε. Δέκα και μισό χρόνια σ’ αυτό εδώ το μετερίζι, πρώτη φορά ακούω τέτοια πράγματα, και μάλιστα σε προσωπικό τόνο!

[‘Οσο για το ότι ο πατριωτισμός δεν είναι λόγια, αφ’ ενός δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο, αφ’ ετέρου δεν υπάρχει ούτε καν η παραμικρή νύξη στο Αντίβαρο ότι «εκπροσωπεί τον πατριωτισμό». Λάθος το καταλάβατε. Ούτε η παραμικρή νύξη. Δεν μας ενδιαφέρουν οι κατηγοριοποιήσεις, είτε θετικές, είτε αρνητικές. Δεν μπορούμε να σκεπτόμαστε με ταμπέλες επιτέλους].

Το αν θα ξαναμπείτε δικό σας θέμα. Δεν μπορείτε εκ των προτέρων να απορρίπτετε μία απάντηση στις προσβολές που πετάτε απλοχείρως. Η απάντηση δίνεται στον χώρο που έγινε η προσβολή. Αν δεν σας ενδιαφέρει να την διαβάσετε, δικό σας θέμα. Και η απάντηση είναι ότι θα έπρεπε να ντρέπεστε.

Το αφήνω το σχόλιό σας (άλλωστε, ποτέ δεν λογόκρινα τον σχολιασμό) ως μνημείο αναίδειας.

Ανδρέας.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 31 October 2011 at 16:33

Διδακτικώτατο τὸ μάθημα : Ἡ ἐλευθερία τοῦ λόγου ἀποκαλύπτει καὶ τὴν κενότητα ὡρισμένων λόγων.
Ἀλὴθεια, ἔχει ὁ ἐκάστοτε σχολιάζων τὴν τεχνικὴ δυνατότητα νὰ ἀπαλείψει ὁ ἴδιος ὅσα, ἐνδεχομένως ἐν βρασμῷ ψυχής, ἄστοχα ἔγραψε ;

Reply
Kyriakos Papadopoulos 31 October 2011 at 17:40

Ντροπὴ σὲ σένα, Ἀνδρέα, γιὰ τὴν συμπεριφορὰ ποὺ ἀναδεικνύει μικρότητα,
νὰ μὲ καθυβρίσεις ἐνὼ σοὺ ἔγραψα ὅτι διαγράφω τὸν λογαριάσμό μου
στὸν ἱστότοπό σου.

Μὲ ἐνημέρωσε φίλος γιὰ τὸ σχόλιό σου καὶ γιὰ τὸ θέμα ποὺ προέκυψε
ΞΑΝΑ στὸ Ἀντίβαρο. Διότι εἶμαστε ὅλοι μιὰ παρέα, κάποια παιδιὰ ποὺ
τὰ γνωρίζεις κι ἐσύ.

Ἔχω κάνει sign-out, διότι δὲν βρήκα πώς νὰ διαγράψω γενικὰ τὸν
λογαριασμὸ μου: διέγραψε σὲ παρακαλώ τὸν λογαριασμό μου,
διότι ἀπλὰ δὲν γουστάρω ἄλλο αὐτὴ τὴν σχιζοφρενική (σας)
κατάσταση.

Κοίταξε, μεταπτυχιακὰ καὶ τίτλους ἔχω κι ἐγώ, ὅχι μόνο ἐσύ,
ἀλλὰ δὲν ἐπαναπαύομαι, μελετάω συνέχεια καὶ προσπαθῶ νὰ
ἀνανεώνω τὶς γνώσεις μου. Ἄν ἐπενέβην διορθώνοντας
ἀρθρογράφους, τὀ ἔκανα διότι τὸ ἔνιωθα ὑποχρέωσή μου νὰ
τὸ κάνω, διαβάζονταις μερικὲς φορὲς τελείως ἀνακριβὴ
πράγματα.

Στὴν ἀρχὴ κατέθετα νηφάλια τὴν ἄποψή μου κι ἔνα σωρὸ πορωμένοι
ἀνώνυμοι μοῦ ἐπιτίθεντο ἀσύμμετρα. Παρασύρθηκα κι ἐγώ,
ἄνδρας γάρ, καὶ ἀπάντησα στὸ στυλ τους. Ἡ κατάσταση ὅντως καλυτέρεψε
ὅταν ἐπέβαλλες τὴν ἐγγραφή, γιὰ τὸν σχολιασμό, ἀλλἀ ἡ ἐπιθετικὴ
διάθεση δὲν μειώθηκε.

Εἶναι _γελοῖο_, ὅχι ἀπλὰ ὑποκριτικό, σὲ τέτοια ἠλικία (καὶ ἀπὸ τὴν
θέση τοῦ ἰδιοκτήτη τοῦ ἱστοτόπου) νὰ κάνεις τέτοιες παρεμβάσεις.

Στὶς κρίσιμες ὥρες ποὺ περνάει ὁ τόπος ἀποκαλύπτεται
ὁ ρόλος τοῦ καθενός. Ἔκρινα τὴν ἀπαράδεκτη στάση τοῦ
Γιανναρᾶ, ὁ ὁποῖος εἶναι βούτυρο στὸ ψωμὶ αὐτῶν ποὺ
τοῦ δίνουν βήμα αὐτὴ τὴν στιγμή.

Δὲν ἐπιθυμῶ νὰ συνεχίσω διάλογο μαζὶ σου:

ΔΙΕΓΡΑΨΕ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΟΥ

Reply
Θεόδωρος Ορέστης 31 October 2011 at 19:34

Επειδή έχω δει από κοντά κουκουλοφόρους, καταθέτω ότι είναι όπως τούς περιγράφει ο κ. Γιανναράς. Ο καθηγητής παραλείπει μόνο να αναφέρει ότι ορισμένοι είναι και αλλοδαποί β΄ γενιάς… Η γένεση των κουκουλοφόρων προήλθε από τον αναρχικό χώρο αποδεδειγμένα…
Ωστόσο, υπάρχουν πλέον σοβαρές ενδείξεις ότι ορισμένοι κουκουλοφόροι τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια προέρχονται και από τον ακροδεξιό χώρο, καθώς επίσης και ότι ενεργούν υπό κουκούλα και άτομα που επιδεικνύουν “ιδιαίτερη” σχέση με τα σώματα ασφαλείας. Η υπόθεση πραγματικά χρήζει αμέσου και βαθείας διερευνήσεως από ανεξάρτητο Εισαγγελέα, διότι, αν πραμγατικά οι κυβερνήσεις της Μεταπολίτευσης θάλπουν και παρακρατικές ομάδες για προβοκατόρικη χρήση, τότε ένας ακόμη λόγος για να στείλουμε τους πολιτικούς μας ακόμη πιο βαθιά στην φυλακή!
Αν πάλι απλώς η Αστυνομία στέλνει μυστικούς αστυνομικούς ανάμεσα στους αναρχικούς και άλλους κουκουλοφόρους για να πληροφορηθεί για τυχόν τρομοκρατικές ενέργειες που ως επί το πλείστον προέρχονται από τον αναρχικό χώρο, τότε έχει καλώς…

Reply
ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. 5 November 2011 at 17:13

Όσο συνεχίζουν να μιλούν ορισμένοι περί ” αστυνομίας και πρακτόρων που διευθύνουν τους κουκουλοφόρους προκειμένου να χτυπήσουν το εργατικό κίνημα ” , τόσο αρνούνται να δουν την πραγματικότητα αφήνοντας αυτές τις ομάδες να δρουν ανενόχλητες στο σκοτάδι. Οι κουκουλοφόροι δεν είναι κάποια άγνωστα πλάσματα, νεφελίμ ή πράκτορες. Το αν καταφέρνουν κάποια πρακτοράκια ή άνθρωποι της Πρεσβείας να διεισδύουν για δικούς τους σκοπούς αυτό είναι άλλο θέμα. Η απλή πρσγματικότητα είναι ότι αυτή την στιγμή υπάρχει ολόκληρος στρατός στην Αθήνα ( ενδεχομένως αριθμεί μερικές χιλιάδες ) αποτελούμενος από ντόπιους αλλά και πολλούς αλλοδαπούς έτοιμος για δράση με οπλισμό, συγκεκριμένα στέκια, κώδικες συμπεριφοράς και δράσης, ιεραρχία( και ας μη το δέχονται οι ίδιοι), στόχους, δομές οργάνωσης κτλ Η παρουσία της ιδεολογίας είναι πανίσχυρη και διακρίνονται διάφορα ρεύματα χωρίς σαφείς διαχωρισμούς όπου είναι κυρίως ο αναρχισμός, ο αντιεξουσιασμός, το ρεύμα των αντίφα ( προέρχεται από την Γερμανία) και άλλα παρακλάδια της άκρας αριστεράς. Υπάρχει βέβαια και μιά παλιά σχολή των εξαρχείων, ο αναρχισμός της μη βίας. Κύριο και θεμελιώδες πάντως χαρακτηριστικό αυτών των ομάδων είναι ο φανατικά εκφραζόμενος ανθελληνισμός και το μίσος για κάθε έννοια πατρίδας ή έθνους. Έχω κι άλλα πολλά.. άλλη φορά.. Θεόδωρε Ορέστη προσυπογράφω..

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 6 November 2011 at 05:54

Ξέρετε κάτι ; Ὁ καλύτερος τρόπος νὰ ἐξαρθρωθοῦν οἱ ὁμάδες αὐτὲς εἶναι νὰ δοθεῖ εὐρεῖα δημοσιότητα στὰ πρόσωπα ποὺ ἡγοῦνται αὐτῶν. Δέν ἔχουμε ἀνάγκη τὰ «κοινωνιολογικὰ χαρακτηριστικὰ τῶν ὁμάδων αὐτῶν», ἀλλὰ ἕνα ὡραῖο πορτραῖτο τους νὰ τὸ ‘δοῦν οἱ φίλοι καὶ οἱ γείτονές τους νὰ τούς καμαρώσουν. Κάτι σὰν facebook του μπαχαλακισμοῦ.

Reply
ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. 6 November 2011 at 08:11

Δεν αρκεί αυτό κατά την γνώμη μου. Θεωρώ πως όταν θέλεις να αντιταχθείς σε κάτι, το οτιδήποτε και για οποιονδήποτε λόγο, πρέπει πρώτα να το γνωρίσεις καλά.. αλλιώς αν μείνει στην σκιά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να δυναμώνει. Και στην σκιά μένει συνήθως κάποιος ή κάποιοι που θέλουν συνειδητά να μείνουν εκεί για ιδιοτελείς ή αντικοινωνικούς σκοπούς. Διότι μια πλειοψηφία, μια κοινωνία, δεν μένει ποτέ στην σκιά. Δεν φοράει κουκούλα. Γίνεται μάζα, πλήθος, κίνημα ή κάτι άλλο. Μια κοινωνιολογική ανάλυση βασισμένη σε μεθοδική έρευνα και ερμηνευτική ικανότητα κάνει ακριβώς αυτό.. ” ξεκουκουλώνει ” τους κουκουλοφόρους.. αποψή μου βέβαια..

Reply
ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. 6 November 2011 at 08:15

Συμπληρώνοντας να προσθέσω ότι το ξεκουκούλωμα είναι κυρίως πόλεμος στο επίπεδο των ιδεών. Ξεμπρόστιασμα των αντιλήψεών τους. Και όχι απλώς δημοσίευση των χαρακτηριστικών τους. Ειδάλλως το φαινόμενο δεν πρόκειται να εκλείψει.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 6 November 2011 at 11:53

Γίνεται πόλεμος κατὰ τοῦ χυλοῦ ; Καὶ εἶναι ἠθικὸ νὰ πολεμᾶ κανεὶς ἀνθρώπους ἀρρώστους ;

Reply
Μιχαλης 26 November 2011 at 22:31

Ο σκοπος των κουκουλοφορων φαινεται από το αποτελεσμα. Ουσιαστικά διαλύουν τις διαδηλώσεις. Συμφωνα με το Συνταγμα το δικαιωμα του συνερχεσθαι είναι κατοχυρωμενο. Η αστυνομια επιτρεπεται να διαλύσει το πλήθος μονο όταν υπαρχουν εκτροπα. Κι αφου οι διαδηλωτες δεν κανουν εκτροπα καποιος πρεπει να τα κανει, βρε αδερφε.
Το ποιοι είναι νομίζω οτι πρεπει να το αναζητησουμε στα επιχειρισιακά σχεδια της CIA κτλ, κατι επιχειρησεις stay behind, κατι κοκκινες προβιες κι αλλες τετοιες λερες.
Και μια δικη μου παρατηρηση. Οταν σπουδαζα στη Βουλγαρια, κουκουλοφορους και τετοια πραματα δεν ειχε. Ουτε και τον καιρο που γινονταν οι μεγαλες διαδηλώσεις. Μεχρι που μπηκαν στο ΝΑΤΟ. Ε, λοιπον με εναν πολυ υποπτο τροπο εμφανίστηκαν, ετσι στα ξαφνικα. Και η πλακα είναι ότι στην εμφανιση τους ειναι καρμπον οι δικοι μας!

Ο Κλεανθης Γριβας εχει γραψει πολλα ενδιαφεροντα για το θεμα. Εγω τον εχω για εγκυρο.

Για τον Γιανναρα: γραφει ωραια, χειριζεται τη γλωσσα εντυπωσιακα, αλλα κανει σχολικες εκθεσεις ιδεων. Οποτε τον διαβαζω, στην αρχη μου φαινεται καιριος, στην δευτερη σκεψη ομως αρχιζουν τα “αλλα”.

Reply
Κοζανίτης 26 November 2011 at 22:53

Μιχάλη βλέπεις τα πράγματα από πάρα πολύ ψηλά. Τόσο ψηλά που σου φαίνονται οι άνθρωποι σαν μυρμήγκια. Όπως το παλιό άσμα. Υπάρχουν άνθρωποι που χαίρονται να καταστρέφουν και αδιαφορούν για τις διαδηλώσεις. Χαίρονται να συγκρούονται με τις δυνάμεις καταστολής και αδιαφορούν για όλα τα υπόλοιπα. Ονομάζεται ακροαριστερά. Καλώς ήρθες στον κόσμο.

Reply
Μιχαλης 26 November 2011 at 23:14

Στη Κοζανη εχετε ακροαριστερους; Ξερεις τι ειναι η ακροαριστερα; Το ΚΚΕ(μ-λ) ντυνεται με κουκουλες; Ή το ΜΛ ΚΚΕ;

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.