Thursday 25 April 2024
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Μακεδονία Σκοπιανό

Ας χαθούν μαθήματα. Η Μακεδονία να μην χαθεί!!!

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός.

«Και ήρθαν τα παλληκάρια, χίλια, μύρια
ήρθαν από τα σχολεία κι από τα εργαστήρια»
Κωστής Παλαμάς

 

            Στην σελίδα 85 του βιβλίου Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού γ΄ τεύχος, φιλοξενείται μια αφίσα.  Με κόκκινα, πηχυαία γράμματα, καλείται, ο λαός, να πάρει μέρος, στις 15 Φλεβάρη, σε αντιπολεμικό συλλαλητήριο.  Στην επόμενη σελίδα, διαβάζουμε «Περπατώντας σε κάποιον κεντρικό δρόμο διαβάζετε αυτή την αφίσα.  Θα θέλατε να πάρετε μέρος σ’ αυτό το συλλαλητήριο;  Δικαιολογήστε την απάντησή σας».

Βεβαίως, όλα τα παιδιά, επειδή το ερώτημα είναι υποβολιμαίο, καθοδηγούμενο, απαντούν, ναι.  Ο σκοπός είναι «ιερός», η ειρήνη, το σταμάτημα του πολέμου. Και αν πέσουμε και σε κανένα δάσκαλο προοδευτικό, αντιφασίστα, αριστερόστροφο ντενεκέ, ο οποίος θα επιδοθεί σε κατήχηση και προσηλυτισμό, τότε αλλοίμονό μας.  Σε λίγα χρόνια το 11χρονο παιδί της Στ΄ Δημοτικού, θα φορέσει κουκούλα, θα ενταχθεί στις αναρχικές συλλογικότητες θα φοιτήσει στις παραγωγικές δομές του «Ρουβικώνα» και θα κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην κατασκευή και ρίψη «μολότωφ».  Οι δε γονείς του, οι καημένοι, αν είναι του ιδίου φυράματος, θα καμαρώνουν για την «επαναστατικότητα» του βλασταριού τους.  Θα νοσταλγούν τα νιάτα τους, τις πορείες, τα αμφιθέατρα, τα σφυροδρέπανα, τα ταγάρια και τις συναφείς αμφιέσεις, το ΠΑΣΟΚ, τον διορισμό.  Προοδευτικά πράγματα…  (Μέσα τους, ενδόμυχα, θα εύχονται να έχει το παιδί τους την τύχη του Αλέξη.  Από πρόεδρος του δεκαπενταμελούς, πρόεδρος της κυβερνήσεως).

Αν είναι, οι γονιοί, διαφορετικού φυράματος, συντηρητικής κοπής, καλοί, καθωσπρέπει άνθρωποι, θα αλληλοπετροβολούνται, αναζητώντας το τι πήγε στραβά σ’ αυτό το παιδί.

Αν είναι σκέτο φύραμα, θα συνεχίσουν να αγωνιούν για το ποια καλλίπυγος οδαλίσκη θα αναδειχθεί το επόμενο «top model».

Επιστροφή στο σχολείο.  Καταλήψεις και πορείες μαθητών είχαμε για χρόνια.  Και επαναλαμβάνω: Η αφίσα για συμμετοχή στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο, τον Φλεβάρη-όχι τον Φεβρουάριο- είναι το τελευταίο, το αποχαιρετιστήριο μάθημα για τα παιδιά του Δημοτικού, πριν διαβούν το κατώφλι του Γυμνασίου.  Το υπουργείο και τα σαϊνια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δεν ξεπροβοδίζουν τα παιδιά μ’ ένα κείμενο ή ποίημα ενός μεγάλου μας λογοτέχνη, για τα αγαθά της παιδείας, αλλά με ευχές και παροτρύνσεις για καλά… συλλαλητήρια (κάτι που να έχει σχέση με “αντί”-αντιφασιστικό, αντιρατσιστικό) και επιτυχημένες καταλήψεις.

Παρένθεση: Ένας γνήσιος αριστερός ποτέ δεν λέει “Φεβρουάριος”. Για να μην στιγματιστεί σαν αντιδραστικός αυτολογοκρίνεται, θεωρεί καθήκον του αγωνιστικό να αποστειρώνει αυστηρά τη «γλώσσα του λαού» από κάθε λογιότροπο στοιχείο.   Έτσι φαγώθηκε και η κατάληξη-έως, π.χ. της πόλεως, και ακούμε κάτι συριγμούς-από το ρήμα “συρίζω” και γιατί όχι …συρρίζω-του τύπου η ψύξη, της ψύξης.  Θυμάμαι μια αφίσα που καλούσε για συλλαλητήριο στις 12 Ιούνη.  Διαβάζεται και στις 12… οι Ούννοι.

Εξάλλου ένα από τα συνθήματα που σφυροκόπησαν την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είναι και το «σχολείο ανοιχτό στη ζωή».  Ο κάθε κολοκύθας, “υπεύθυνος” για την Παιδεία, υπουργοί, γραμματείς, σύμβουλοι, επιμορφωτές και λοιποί ηχηροί, με νεανική ευδιαθεσία, έλεγαν και λένε: «σχολείο ανοιχτό στη ζωή».  Τι εννοούν;  Σε ποια ζωή αναφέρονται;  Τι είναι η ζωή;  Κοκκινοσκουφίτσες που μαζεύουν χαζοχαρούμενες αγριολούλουδα;  Στην πραγματική ζωή το παιδί συναντά δόλο, χυδαιότητα, απάτη, βία και βλακεία.

Μήπως εννοούν τις καταλήψεις;  Ναι, αυτό το άνοιγμα έγινε.  (Ένα από τα … μεγάλα ανοίγματα του σχολείου είναι και ο εξοβελισμός από τις αίθουσες διδασκαλίας των κάδρων με ήρωες ή με ρητά αρχαίων φιλοσόφων-θα θυμούνται οι παλαιότεροι και το απαραίτητο βάθρο με την προτομή του Μ. Αλεξάνδρου-και αντικατάστασή τους με αφίσες ηθοποιών, τραγουδιστών, με γατάκια και σκυλάκια, αυτοκίνητα.  Αίθουσα διδασκαλίας, προέκταση, δηλαδή, του παιδικού ή εφηβικού δωματίου).  Το σχολείο, επί ποινή αυτοκαταργήσεώς του ως παιδευτικού θεσμού πρέπει να κλείσει στη «ζωή», σ’ αυτήν την ζωή».  (Και τα βιβλία «άνοιξαν στη ζωή» και κατάντησαν «περιοδικά ποικίλης ύλης».  Από τότε που ανοίχθηκαν τα σχολεία, έκλεισαν οι θύρες της Παιδείας.  Οι εκλογές, για παράδειγμα, για το λεγόμενο «δεκαπενταμελές» δεν φύτευσαν τους σπόρους του κομματισμού στα σχολεία;  Έτσι δεν ξεκίνησαν και οι καταλήψεις;  «Είναι απόφαση του δεκαπενταμελούς» λένε οι μαθητές, πράγμα που ισοδυναμεί με θέση ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου. Όλα αυτά ξεκίνησαν την δεκαετία του ΄80, την δεκαετία της φρίκης).

Στα τωρινά…..

Σήμερα, για πρώτη φορά, γίνονται καταλήψεις και πορείες μαθητών όχι για κάτι «αντί», βαμμένο «κόκκινο», έναν «Φλεβάρη» ή «Ιούνη», αλλά πορείες «γαλανόλευκες», υπερασπιζόμενοι την πατρίδα τους, καταδικάζοντας τους προδότες της Μακεδονίας.  Ποτάμια ζωής ξεχύθηκαν στους δρόμους των πόλεων, ξυπνώντας ναρκωμένους είλωτες, προκαλώντας κατεστημένες λωποδυσίες, ελέγχοντας ποικιλώνυμες ξεσκονίστρες της εξουσίας, όπως κάποιους-ες διευθυντές σχολείων και διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μετά τα συλλαλητήρια είναι το δεύτερο μεγάλο γεγονός που μας θυμίζει ότι υπάρχει ακόμη «η μαγιά του Μακρυγιάννη» στον λαό μας.  Βλέποντας, προχτές, τους μαθητές να περνούν μπροστά από το σχολείο μας εδώ στο Κιλκίς κρατώντας ελληνικές σημαίες, παιδιά που κάποτε κάποια απ’ αυτά υπήρξαν μαθητές μου, χάρηκα χαράν μεγάλη.  Δόξα τω Θεώ, υπάρχει ακόμη πατρίδα και ελπίδα.

Θυμήθηκα ένα κείμενο του Γ. Θεοτοκά, για την ημέρα που κηρύχτηκε ο πόλεμος του ΄40, τότε που λαός μας, δεν “έτρεχε να κρυφτεί στα υπόγεια”, όπως γράφει το τρισάθλιο ρυπαρογράφημα της Ε΄ Δημοτικού, αλλά που εν μια νυκτί, μεταβαλλόταν σε έθνος, ανίκητο.

«Σιγά σιγά η Αθηνά παίρνει το ύφος των μεγάλων εθνικών εορτών, κάτι που θυμίζει λ.χ. τα εκατόχρονα της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά πιο αυθόρμητα και πιο νεανικά.  Καιρός θαυμάσιος, καταγάλανος ουρανός.  Πλήθη νέων […] έχουν χυθεί στους κεντρικούς δρόμους, λάβαρα, σημαίες, δάφνες, μουσικές […]  Ο κόσμος συμμετέχει σ’ αυτές τις εκδηλώσεις, χειροκροτεί ζητωκραυγάζει.  Είχα πολλά, πάρα πολλά χρόνια να δω τέτοιον ενθουσιασμό στην Αθήνα.  Αισθάνεται κανείς ένα πάθος μες στον αέρα, ένα φανατισμό, μία λεβεντιά.  Ξύπνησε το ελληνικό φιλότιμο, είναι κάτι ωραίο.  Και μία τέλεια εθνική ενότητα.  Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που αισθάνομαι τέτοιαν ομόνοια να βασιλεύει στον τόπο.  (Γ. Θεοτοκάς,  Τετράδια Ημερολογίου 1939-1953, Βιβλιοπωλείον της Εστίας)

Οι αντιδράσεις επιβεβαίωσαν την γνησιότητα και τον αυθορμητισμό των παιδιών. Κυβέρνηση, κανάλια, η «εφημερίδα των συντακτών, οι «αντίφα» και λοιπές… συλλογικότητες και συνιστώσες λύσσαξαν και, ως συνήθως, ανέμισαν το βολικό μορμολύκειο:  «Χρυσή Αυγή». Τα συλλαλητήρια των κουκουλοφλώρων είναι δημοκρατικά. Τα συλλαλητήρια για τα δίκαια της πατρίδας είναι χρυσαυγίτικα, φασιστικά.  Κάποιοι, “ρεβόμενοι αστακομακαρονάδες” που λέει και ο ποιητής, θρηνούν για την απώλεια μαθημάτων.  Απάντηση:  Ας χαθούν μαθήματα, η Μακεδονία να μην χαθεί…

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς

1 comment

Eλληνας 27 December 2018 at 16:55

Είναι απορίας άξιο οτι ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει αναφερθεί και δεν έχει ακουστεί η πιο τρανή απόδειξη ότι η Μακεδονια ειναι Ελλαδα και ο Μεγας Αλεξανδρος Ελληνας .

Τουλάχιστον οι κληρικοί μας θα έπρεπε να εγείρουν φωνή, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά , και να βρωντοφωναξουν προς απαντες τους κωφευοντας και στους μη γνωρίζοντας ότι η απόδειξη που ζητάμε για να αποκαλύψουμε την απάτη και την προπαγάνδα των Ψευτομακεδονων Σκοπιανών βρίσκεται στην Αγία Γραφή, στην Παλαιά Διαθήκη στο βιβλίο του προφήτη Δανιήλ το οποίο εγραφη 500 και πλέον χρόνια π.Χ.

Ιδού τι μας λέει ο προφήτης :

Δανιήλ Κεφάλαιο : 8

1 ΚΑΤΑ τον τρίτο χρόνο τής βασιλείας τού βασιλιά Βαλτάσαρ, φάνηκε σε μένα όραση, σε μένα, τον Δανιήλ, ύστερα από εκείνη που φάνηκε σε μένα πρωτύτερα.
2 Και είδα στην όραση· και όταν είδα, ήμουν στα Σούσα, τη βασιλική πόλη, που είναι στην επαρχία τού Ελάμ· και είδα στην όραση, και εγώ ήμουν κοντά στον ποταμό Ουλαϊ.

4 Είδα το κριάρι να κερατίζει προς τη δύση, και προς τον βορρά, και προς τον νότο· και κανένα θηρίο δεν μπορούσε να σταθεί μπροστά του, και δεν υπήρχε κάποιος που να ελευθερώνει από το χέρι του· αλλά, έκανε σύμφωνα με τη θέλησή του, και μεγαλύνθηκε
5 Κι ενώ εγώ σκεπτόμουν, ξάφνου, ένας τράγος ερχόταν από τη δύση επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης, και δεν άγγιζε το έδαφος· και ο τράγος είχε ένα κέρας περίβλεπτο ανάμεσα στα μάτια του.
6 Και ήρθε μέχρι το κριάρι, που είχε τα δύο κέρατα, που είχα δει να στέκεται μπροστά στον ποταμό, και έτρεξε προς αυτό με την ορμή τής δύναμής του.
7 Και τον είδα ότι πλησίασε στο κριάρι, και εξαγριώθηκε εναντίον του, και χτύπησε το κριάρι, και σύντριψε τα δύο του κέρατα· και δεν υπήρχε δύναμη στο κριάρι να σηκωθεί μπροστά του, αλλά το έρριξε καταγής, και το καταπάτησε· και δεν υπήρχε κάποιος να ελευθερώσει το κριάρι από το χέρι του.
8 Γι’ αυτό, ο τράγος μεγαλύνθηκε υπερβολικά· και όταν δυνάμωσε, συντρίφτηκε το μεγάλο του κέρας· και αντ’ αυτού ανέβηκαν άλλα τέσσερα περίβλεπτα κέρατα προς τους τέσσερις ανέμους τού ουρανού.

15 Και όταν εγώ ο Δανιήλ είδα την όραση, και ζητούσα την έννοια, τότε, ξάφνου, στάθηκε μπροστά μου σαν θέα ανθρώπου·
16 και άκουσα φωνή ανθρώπου στο μέσον τού Ουλαϊ, που έκραξε και είπε: Γαβριήλ, κάνε αυτό τον άνθρωπο να εννοήσει την όραση.

19 Και είπε: Δες, εγώ θα σε κάνω να γνωρίσεις τι θα συμβεί στους έσχατους καιρούς τής οργής· επειδή, στον ορισμένο καιρό θα είναι το τέλος.

20 Το κριάρι που είδες, που έχει δύο κέρατα, είναι οι βασιλιάδες τής Μηδίας και της Περσίας.
21 Και ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλιάς τής Ελλάδας· και το μεγάλο κέρας, που είναι ανάμεσα στα μάτια του, αυτός είναι ο πρώτος βασιλιάς.
22 Το ότι συντρίφτηκε, και ανέβηκαν τέσσερις αντ’ αυτού, σημαίνει ότι τέσσερα βασίλεια θα σηκωθούν από το έθνος αυτό· όμως, όχι σύμφωνα με τη δική του δύναμη.

……………………………..

α ) Ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλιάς τής Ελλάδας·

β ) και το μεγάλο κέρας είναι ο Μεγας Αλεξανδρος

γ ) Το κριάρι που έχει δύο κέρατα είναι οι βασιλιάδες τής Μηδίας και της Περσίας.

δ ) Τα τέσσερα περίβλεπτα κέρατα ειναι τα τέσσερα βασίλεια μετα το θανατο το Μ. Αλεξανδρου:
το βασίλειο της Αιγύπτου με τον Πτολεμαίο, της Συρίας με το Σέλευκο, της Μακεδονίας με τον Κάσσανδρο και της Θράκης με το Λυσίμαχο .

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.