Monday 22 April 2024
Αντίβαρο
11 Ιουνίου 2014.
Οι κανόνες διαλόγου είναι δύο, απλοί, σαφείς και αυτονόητοι.
1. Σχόλια απαξιωτικά προς συγγραφείς ή άλλα πρόσωπα, και
2. Σχόλια εκτός θέματος, δηλαδή εκτός του περιεχομένου του κειμένου κάτω από το οποίο αναρτώνται,
 
δεν είναι ευπρόσδεκτα.
Τα παραπάνω θα αναφέρονται ως κανόνας 1 και κανόνας 2 αντίστοιχα.
===ακολουθεί το αρχικό κείμενο και σκέψεις περί του διαλόγου, όπως αναρτήθηκε τον Φεβρουάριο του 2014=====
Μετά από αρκετές αντιδικίες με ορισμένους σχολιαστές, κρίθηκε αναγκαίο να ξεκαθαριστεί σε ένα κείμενο τι αναμένεται από τους αναγνώστες του Αντίβαρου σε σχέση με τον σχολιασμό της αρθρογραφίας.
dialogue-300x300
Οι διαχειριστές
1. δεν σβήνουν ή διορθώνουν (edit) σχόλια. Για να μην είμαστε απόλυτοι, σε περιπτώσεις ύβρεων ή συστηματικής συκοφαντίας, η επιλογή της παρέμβασης προς αυτήν την κατεύθυνση είναι πάντοτε διαθέσιμη.
2. σε ιδανικές συνθήκες δεν θα περίμεναν να τους ζητείται πυροσβεστική παρέμβαση ή να «λάβουν θέση»
3. είναι σε θέση να γνωρίζουν την ip διεύθυνση του κάθε σχολίου, συνεπώς μπορούν να ταυτοποιούν ψευδώνυμα με χρήστες.
3α. η περίπτωση πολλαπλών ψευδωνύμων από τον ίδιο χρήστη δεν γίνεται δεκτή. Ανάλογα με την περίσταση, θα λαμβάνεται δράση.
Η κοινότητα των αναγνωστών/σχολιαστών του Αντίβαρου
1. από την κοινότητα αυτή αναμένεται ωριμότητα δράσης και αυτο-οργάνωση. Αυτό σημαίνει ότι παρασιτικά φαινόμενα (συστηματική χρήση απαξιωτικών χαρακτηρισμών, «τρολλάρισμα», εριστική συμπεριφορά, συκοφαντία), είναι σε θέση η ίδια η κοινότητα να τα απομονώνει μόνη της δια της αδιαφορίας. Σε ιδανικές συνθήκες, αυτό μπορεί να συμβαίνει χωρίς την παρέμβαση διαχειριστή.
Σχολιαστές/Αναγνώστες
1. Από τους σχολιαστές αναμένεται να γίνεται σχολιασμός επί τού θέματος, δηλαδή επί του συγκεκριμένου άρθρου
2. Επίσης, αναμένεται κόσμια συμπεριφορά, χωρίς ύβρεις, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, χωρίς «τρολλάρισμα», χωρίς δυναμίτισμα ή εκτροπή της συζήτησης σε άσχετα θέματα κλπ.
3. Οι χρήστες προτιμότερο είναι να χρησιμοποιούν το πραγματικό τους όνομα
Τεχνικά θέματα
1. Ενθαρρύνεται η επωνυμία, δηλαδή η συμμετοχή με το πραγματικό ονοματεπώνυμο (ή έστω όνομα) του χρήστη. Εν τούτοις, δεν αποκλείεται η χρήση ψευδωνύμου.
2. Η αξιοπιστία ενός χρήστη κρίνεται (από την κοινότητα των χρηστών) με βάση το εν γένει ύφος, το περιεχόμενο, τη συλλογιστική, τη συνέπεια και το ήθος που εκπέμπει ο λόγος του σχολιαστή.
3. Βάσει του (2), ενθαρρύνεται η χρήση συγκεκριμένου ψευδωνύμου για όσο διάστημα κανείς συμμετέχει στον διάλογο.
4. Ο σχολιασμός είναι ελεύθερος. Δεν είναι απαραίτητο να εγγραφτεί κανείς χρήστης (μέλος) του ιστοχώρου για να σχολιάσει. όμως ο σχολιασμός ανωνύμων μελών δεν ενθαρρύνεται για τους παρακάτω λόγους
4α. ένας εγγεγραμμένος χρήστης «κλειδώνει» τη χρήση του ονόματός του. Ειδάλλως, αν κάποιος υπογράψει ένα σχόλιο ως «Κώστας», είναι πιθανόν κάποιος άλλος επισκέπτης (δηλαδή μη εγγεγραμμένο μέλος) να χρησιμοποιήσει κάποτε το ίδιο ψευδώνυμο
4β. η ανάρτηση σχολιασμού εγγεγραμμένου χρήστη γίνεται απ’ ευθείας, δηλαδή χωρίς την πρότερη έγκρισή του από διαχειριστή. Ενώ η ανάρτηση ανώνυμου χρήστη μπορεί να καθυστερήσει λόγω της απαραίτητης έγκρισης.
5. Εξαίρεση στο (4β) αποτελεί το ΠΡΩΤΟ σχόλιο ενός εγγεγραμμένου χρήστη. Το πρώτο αυτό σχόλιο απαιτεί έγκριση του διαχειριστή. Κανένα από τα επόμενα.
6. Δεύτερη εξαίρεση στο (4β) αποτελούν σχόλια με περισσότερα των 4 συνδέσμων. Οποιοδήποτε σχόλιο περιέχει περισσότερους από 4 συνδέσμους, πρέπει να εγκριθεί από διαχειριστή πριν δημοσιευθεί.
Γενικά
Αναμένεται από τους σχολιαστές να μην βγάζουν εύκολα και γρήγορα συμπεράσματα. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική ή ατζέντα από τους διαχειριστές. Όποιος καταλήγει σε τέτοιου είδους συμπεράσματα, προκαταβολικά του λέμε ότι κάνει λάθος και θα πρέπει να επανεκτιμήσει το συμπέρασμά του.
Ενθαρρύνεται ο κόσμιος διάλογος. Πιστεύουμε ότι ένας κόσμιος διάλογος έχει δύο καταλήξεις.
1. συμφωνία επί της ουσίας του διαλόγου,
2. συμφωνία επί του ποια ακριβώς είναι η διαφωνία, η οποία (διαφωνία) αποτελεί απλώς διαφορετική οπτική προς το ίδιο πράγμα, δηλαδή διαφορετική άπ-οψη ή θέαση των πραγμάτων.
Ευελπιστούμε ότι όλοι οι διάλογοι καταλήγουν σε μία από τις δύο αυτές καταλήξεις.
Για να συμβεί αυτό, επαφιόμαστε στην καλή πίστη των σχολιαστών, στην κοινή λογική, στην επί της ουσίας αντιπαράθεση επιχειρημάτων/πηγών/οπτικής.

13 Μαΐου 2014: όλα τα σχόλια στις αναρτήσεις του Αντίβαρου απενεργοποιήθηκαν.

Πρόκειται για προσωρινό μέτρο.

Όταν τα σχόλια επανέλθουν, θα γίνεται συστηματικότερος έλεγχος των σχολίων και όσα σχόλια

1. είναι εκτός θέματος, δηλαδή είναι άσχετα με το κείμενο κάτω από το οποίο αναρτώνται
2. εμπεριέχουν απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, είτε εναντίον του συγγραφέα, είτε εναντίον άλλων χρηστών (απαξιωτικός χαρακτηρισμός δεν είναι μόνο ύβρεις)

θα υπόκεινται σε διαγραφή μόλις γίνονται αντιληπτά από τη διαχείριση.

Το εκφυλιστικό φαινόμενο που επικράτησε στον σχολιασμό τους τελευταίους μήνες θα παταχθεί.

Η απόπειρα να αυτο-οργανωθεί η κοινότητα των σχολιαστών απέτυχε, και μοιραία προκάλεσε αυτήν την παρέμβαση.

Το Αντίβαρο σε λίγες ημέρες (21 Μαΐου 2014) κλείνει 13 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας. Δεν μπορεί να υποπέσει στην παρακμή λόγω της ελευθερίας σχολιασμού που για τόσα χρόνια υιοθέτησε.
Η σελίδα αυτή παραμένει ανοιχτή σε σχόλια επί της διαδικασίας. Και εδώ όμως θα εφαρμόζεται η διαγραφή σχολίων, ανάλογα με τις περιστάσεις.

Μην στέλνετε προσωπικά μηνύματα στους διαχειριστές για αυτό το θέμα. Μπορείτε να καταθέτετε τις απόψεις σας δημόσια, εδώ.

Ανδρέας Στ.