Tuesday 30 April 2024
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Παιδεία

Περί του νέου συστήματος επιλογής διευθυντών στα σχολεία

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός.

paideia-paidia

Το καλό πρέπει να λέγεται και να επαινείται.

«Κι αν είναι πλήθος τ’ άσχημα /κι αν είναι τ’ άδεια αφέντες» που λέει κι ο Παλαμάς, συμβαίνουν και πράγματα στην σάπια πολιτεία που μοιάζουν με ρωγμές από τις οποίες τρυπώνει και μια «στάλα ηλιαχτίδας».

Φέτος για πρώτη φορά είχαμε επιλογές στελεχών της Εκπαίδευσης με ψηφοφορία. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων αναδείχτηκαν μέσω ψηφοφορίας των εκπαιδευτικών.

Κάθε σχολείο, με μυστική ψηφοφορία, επέλεξε τον άνθρωπο που έκρινε ικανό να αναλάβει την διευθυντική του καθοδήγηση και εποπτεία. Τα προηγούμενα χρόνια η επιλογή γινόταν δι’ απευθείας αναθέσεως από ένα υπηρεσιακό συμβούλιο, με κριτήριο τους τίτλους σπουδών και την κοινωνική του, εν γένει, προσφορά. Βεβαίως, ως είθισται σε τούτο τον τόπο, ο κομίζων πιστοποιητικό κομματικής αφοσιώσεως και υποταγής και μάλιστα του κυβερνώντος σχηματισμού, κατείχε όπλον δύσμαχον και πανσθενές. Μία υψηλή (κομματική) βαθμολογία εξουδετέρωνε και καθήλωνε τον άξιο και ικανό, ο οποίος συνήθως αποστρέφεται μετά βδελυγμίας τα κομματικά ποιμνιοστάσια.

Προς άρσιν παρεξηγήσεων σπεύδω και εξηγώ ότι πολλοί άξιοι και εργατικοί εκπαιδευτικοί τα προηγούμενα χρόνια, αναρριχήθηκαν σε θέσεις διευθυντών, οι οποίοι κυριολεκτικά «έλιωναν» για το καλό του σχολείου. Ήταν όμως το λαμπρό «λείμμα», η εξαίρεση που ξεντροπιάζει και το σεσηπός υπόλοιπο. (Για να μην μου καταλογιστεί μνησικακία και εκδικητικό μένος δηλώνω ότι εδώ και 26-27 χρόνια είμαι μάχιμος δάσκαλος, «με την κιμωλία στο χέρι» και, συν Θεώ, έτσι θέλω να αποχωρήσω από τον στίβο της εκπαίδευσης).

Ποια είναι τώρα τα καλά κι ευοίωνα του νέου συστήματος επιλογής στελεχών;

Πρώτον: Ο κάθε διευθυντής από δω και στο εξής μπορεί να καυχάται ότι είναι εκλεγμένος δημοκρατικά από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του. Αυτό προσπορίζει κύρος και σεβασμό, τιμητικότατες και πολύτιμες συνοδείες για ένα διευθυντή. Αίρονται οι υποψίες και οι ψιθυρισμοί για τον τρόπο ανάδειξής του. Όχι ότι το παρόν σύστημα είναι άτρωτο, όμως η ευθύνη μετατοπίστηκε στους ώμους των δασκάλων. Κυρίαρχο όργανο πια ο σύλλογος διδασκόντων και όχι τα μυστικοσυμβούλια του βαθέος κομματικού κράτους. Όπως προσφυώς ειπώθηκε το κράτος… παρακράτησε.

Δεύτερον: Επειδή ο απύθμενος κομματικός απόπατος, όπου απλώνει το μακρύ χέρι του, αφήνει πίσω του στάχτες και αποκαΐδια, το νέο σύστημα, τον εκπαραθυρώνει από τον κρισιμότερο δημόσιο τομέα: την πολύπαθη Παιδεία.

Τρίτον: Παραπέμπω, εν πρώτοις, στο θαυμάσιο δοκίμιο του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «ΕΡΗΜΗΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»: «Ο άνθρωπος που κουρταλεί (=κρούει εντόνως), καθώς θα έλεγε ο Σολωμός, όλες τις πόρτες και μεταβάλλει τη σπονδυλική του στήλη σε λαστιχένιο σωλήνα, για να κατορθώσει να πάρει μία θέση, μόλις πάρει τη θέση, μόλις καθήσει σε μία καρέκλα, μόλις αποκτήσει – αυτό πια είναι το απίστευτο όνειρο – ένα ιδιαίτερο γραφείο και τηλέφωνο, μερικά κιλά φακέλους γεμάτους έγγραφα που σπανιότατα εξυπηρετούν πρακτικούς σκοπούς, δηλαδή μόλις γίνει εξουσία, χάνει και όση αρετή κατείχε και γίνεται βασανιστής, μόνο βασανιστής και τίποτε άλλο». («Οι εκδόσεις των φίλων», σελ. 55, Αθήνα 1974). Όλοι οι συνάδελφοί μου έχουν να διηγηθούν και από μία τέτοια περίπτωση. Ανεπρόκοποι, ακατάρτιστοι και ανίκανοι κηφήνες, δάσκαλοι αποτυχημένοι, οι οποίοι δεν μπορούσαν να σταθούν ούτε λεπτό μες στην τάξη – οι μαθητές οσμίζονται την ανθυπομετριότητα και τότε αλλοίμονό σου – προσκολλήθηκαν στο κόμμα, διάγοντας τον βίο τους παρασιτικώς σε κάποια διεύθυνση ή σε κομματικό γραφείο, συνάζοντας χαρτιά» για μόρια και, όταν έφτανε το πλήρωμα του χρόνου, ο… προστάτης τους, φρόντιζε για τα περαιτέρω. Το κέλυφος της διευθυντικής θέσης απέκρυπτε την αναξιότητά τους. Έτσι νόμιζαν, διότι, κατά την αείχλωρη λαϊκή παροιμία, «όσο ψηλότερα πηδάει η μαϊμού τόσο περισσότερο φαίνεται ο κώλος της».

Θρηνούν και οδύρονται, κάποια λαμόγια τώρα που οι συνάδελφοι τους γύρισαν την πλάτη. Έχασαν την όποια εξουσία και κατάντησαν «αμελητέες ποσότητες». Τα «μαρμαρένια αλώνια» της τάξης τους περιμένουν…

Τέταρτον: Επιρρωστικό του προαναφερομένου. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να επιβάλει την διαβόητη αξιολόγηση, την οποία παραχώρησε κυρίως στην δικαιοδοσία του διευθυντή του σχολείου. Να πω παρενθετικά πως όποιος δάσκαλος πατάει γερά στα πόδια του, δεν φοβάται καμμιά αξιολόγηση, γιατί καθημερινώς αξιολογείται πρωτίστως από την συνείδησή του και, κατά δεύτερον, από τους μαθητές του. Οι ράθυμοι και ανεπαρκείς την τρέμουν. Το θέμα είναι ποιός αξιολογεί; Με την περιρρέουσα αναξιοκρατία και καχυποψία ουδείς έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς…. θεσμούς. Αν το μέτρο δημοκρατικής εκλογής επεκταθεί και στους σχολικούς συμβούλους, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Θα ήταν πολύ σπουδαίο να ψηφίζονται και οι σχολικοί σύμβουλοι. Θα σταματήσει έτσι το πολλές φορές νοσηρό φαινόμενο, να μας «φορτώνονται» σύμβουλοι άγνωστοι μας παντελώς, από άλλες περιφέρειες. (Και πάλι με λαμπρές, επαναλαμβάνω, εξαιρέσεις).

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί πραγματικά διαμάντια, που με τον νυν τρόπο επιλογής συμβούλων ούτε καν δοκιμάζουν να υποστούν την διαδικασία. Χωρίς κομματικά καρυκεύματα στα υπουργικά μαγειρεία δεν έχεις καμμιά τύχη. Για να επανέλθω. Όσο αιωρούνταν η αξιολόγηση συνέβησαν αρκετά αξιοδάκρυτα και αξιογέλαστα πράγματα. «Ψήλωσε ο νους» κάποιων διευθυντών (και διευθυντριών) και ένιωσαν αίφνης πανίσχυροι. Ξεβράστηκαν ελαττώματα και απωθημένες κακοήθειες. Αυταρχισμοί, ασέβεια προς τους συναδέλφους, απειλές, υπονοούμενα, γελοίες επιδείξεις εξουσίας και λοιπές ασημαντότητες. Δυστυχώς και κάποιοι υφιστάμενοι συνάδελφοι, επιστράτευσαν τις κολακείες και την συνήθη γλοιώδη συμπεριφορά των δειλών και ξεφτιλισμένων. Με την κατάργηση της αξιολόγησης και με τις εκλογές επανήλθαν χαμόγελα, αγάπες και λουλούδια. (Αθάνατη Ελλάδα!! «Το πονηρότερον και το μάλλον ευκόλως εξαπατώμενον ζώον του κόσμου είναι ο Έλλην» έγραφε ο Μητσάκης, όχι ο τραγουδοποιός, αλλά ο πεζογράφος και δημοσιογράφος από την Σπάρτη 1863-1916).

Κλείνοντας προστρέχω στον Αίσωπο σ’ έναν λαμπρό του μύθο, τον οποίο αφιερώνω σ’ όσους διευθυντές (και διευθύντριες)-κομματικά απολειφάδια, δεν εξελέγησαν με το τωρινό σύστημα, διότι όπως έστρωσαν έτσι και κοιμήθηκαν! Τίτλος «Σκώληξ και δράκων», σκουλήκι και μεγάλο φίδι.

«Συκέα παρ’ οδόν ήν, σκώληξ δε θεασαμένη δράκοντα κοιμώμενον εζήλωσεν αυτού το μήκος, βουλομένη δε αυτώ εξισωθήναι παραναπεσούσα επειράτο εαυτήν εκτείνειν, μέχρις ου υπερβιαζομένη έλαθε ραγείσα. Τούτο πάσχουσιν οι τοις κρείττοσιν ανθαμιλλώμενοι, θάττον γάρ αυτοί διαρρήγνυνται ή εκείνων εφικέσθαι δύνανται». Μετάφραση:

«Μία συκιά ήταν πλάι σ’ έναν δρόμο. Ένα σκουλήκι που είδε ένα μεγάλο φίδι να κοιμάται, ζήλεψε το μήκος του. Θέλοντας να το φτάσει, ξάπλωσε και προσπαθούσε να τεντωθεί, ώσπου απ’ το πολύ ζόρι την πάτησε και κόπηκε στα δύο.

Αυτό παθαίνουν όσοι συναγωνίζονται τους καλύτερούς τους, γρηγορότερα κόβονται στα δύο παρά τους φτάνουν».

8 comments

Κ.Ι. 20 June 2015 at 16:56

Αγαπητέ κ. Νάτσιε δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, διαβάστε την απόφαση της διδασκαλικής ομοσπονδίας, και αυτήν που θα βγει από τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών Δ.Ε. Τα αποτελέσματα λοιπόν λένε πως σε ένα ποσοστό 80% επανεκλέγησαν οι υπάρχοντες διευθυντές, άρα ποιός ο λόγος να αλλάξεις ένα σύστημα επιλογής που έδινε τα ίδια αποτελέσματα αλλά τουλάχιστον μετρούσε περισσότερο τα προσόντα, μιλάμε για καταγγελίες και εκβιασμούς και τελικά συστρατέυσεις ΝΔ_ΠΑΣΟΚ προκειμένου να προωθηθούν οι δικοί τους δηλαδή βγάλαμε τους ίδιους ακολουθώντας απλά άλλες διαδικασίες

Reply
ΧΑΡΗΣ 21 June 2015 at 00:58

ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ κ. ΝΑΤΣΤΙΕ

Ποιος Δάσκαλος ή καθηγητης θα εκλέξει τον Διευθυντη που τους βάζει να δουλεύουν
και να μην τεμπελιάζουν ???

Μάλλον θα ψηφίζουν τον παρεχοντα ρουσφέτια και εξυπηρετήσεις Διευθυντή !!
Μάλλον ο φαύλος συνδικαλισμός των δημοσίων Υπαλλήλων πάλι
επεβλήθη με τον νέον Νόμο εκλογής Διευθυντών από τον ΣΥΡΙΖΑ !!!
Μάλλον γυρίσαμε πίσω πολλές δεκαετίες με τον ΣΥΡΙΖΑ που καταστρέφει την Παιδεία!!!
Μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ είναι ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ !!!

Μην ξεχνάμε ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι μαζί με τους Πολιτικούς ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ !!

Reply
Kostas Dimopoulos 21 June 2015 at 09:43

Δάσκαλε, θεωρώ πως το άρθρο είναι υπεραισιόδοξο.
Οι συνήθειες οι κακές δεν κόβονται. Οι βολεμένοι ή/και αυτοί που ψάχνουν την βολή είναι ακόμα εκεί….Εάν δεν επανέλθει η αυστηρή αξιολόγηση με την μορφή των Επιθεωρητών (και όχι μόνο) δεν βλέπουμε φως….

Reply
καροτάκιας 21 June 2015 at 09:51

αγαπητε συναδελφε νατσιε ερχονται πολυ δυσκολες εποχες….. αυτα ολα ειναι αναξια λογου πλεον….αυτα που βλεπουμε εις τας σαπιας και τρυπιας ευρωπας ερχονται ταχιστα και εδω…..αυτα δεν λυνονται πλεον με ολονυκτιες και αγρυπνιες αλλα με ποταμους αιματος….επιβαλλουν την ομοφυλοφυλια στα δημοτικα οπως και στη σαπια σουηδια και ολλανδια….διαβαστε και φριξτε….

http://ethnikismos.net/2015/06/20/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%83-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B7/

Reply
Δ. Ε. Ευαγγελίδης 21 June 2015 at 11:16

Φίλε Δημήτρη, δυστυχώς η πράξη και η σκληρή πραγματικότητα διαψεύδουν κατά κανόνα τις θεωρίες όσο ωραίες, ελκυστικές και καλοπροαίρετες κι αν είναι. Τρανή απόδειξη το προηγούμενο σύστημα. Τι ποιό λογικό (στην θεωρία πάντα) να γίνονται διευθυντές αυτές/αυτοί που διέθεταν τίτλους σπουδών (δηλ. προσόντα) και κοινωνική, εν γένει, προσφορά. Όπως περιέγραψες πολύ γλαφυρά το σύστημα αυτό δεν πέτυχε διότι “…Με την περιρρέουσα αναξιοκρατία και καχυποψία ουδείς έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς…. θεσμούς…”. Πολύ σωστά.
Αποδείχθηκε όμως ότι το νέο “δημοκρατικό” σύστημα είναι ακόμη χειρότερο, όπως έδειξαν τα γεγονότα. Ο κομματισμός επανήλθε θριαμβευτικά και επίσημα πλέον (όχι ότι είχε εκλείψει), οι σύλλογοι διασπάσθηκαν σε αλληλομισούμενες φατρίες, οι υποσχέσεις και τα ρουσφέτια αποκορυφώθηκαν, δημιουργήθηκαν προεκλογικά κλίκες υποστηρικτών και αντιπάλων και το χειρότερο: Η νέα σχολική χρονιά θα βρει τους συλλόγους διαιρεμένους, αυτές/αυτοί που τάχθηκαν με τους νεοεκλεγέντες θα απαιτούν “ιδιαίτερη” μεταχείριση (το γνωστό επιχείρημα “εγώ που σε ψήφισα”) και οι υπόλοιποι θα σαμποτάρουν συστηματικά τους εκλεγέντες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εκλογές σε ένα Λύκειο που έτυχε να παρακολουθήσω όλο το παρασκήνιο. Υπήρξαν τρεις υποψήφιοι: Ένας ήδη Διευθυντής σε Λύκειο γειτονικής κωμόπολης, με 27 χρόνια προϋπηρεσία και με εξαιρετικά προσόντα, η νυν υποδιευθύντρια επίσης με σπουδαία προσόντα και 25 χρόνια προϋπ. και ένας χωρίς καθόλου προσόντα και με 15 χρόνια προϋπ. και εξωσχολική …δραστηριότητα. Μάντεψε ποιος εκλέχθηκε! Στα υπόλοιπα σχολεία εκλέχθηκαν οι παλιοί!
Οι μύθοι και οι θεωρίες είναι ωραία πράγματα και μας χαϊδεύουν ευχάριστα τα αυτιά, αλλά η σκληρή πραγματικότητα, όπως προανέφερα, μας προσγειώνει συνήθως ανώμαλα. Όσο για τα σχετικά με την άρνηση αξιολόγησης φοβάμαι ότι τα επιχειρήματά σου δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική και είναι της αυτής συνομοταξίας με το κίνημα “δεν πληρώνω”.
Το πρόβλημα τελικώς αγαπητέ Δημήτρη δεν είναι οι θεωρητικές κατασκευές. Σε μια κοινωνία άρρωστη και διεφθαρμένη το τελειότερο θεωρητικά σύστημα και αν επιχειρηθεί να εφαρμοστεί, θα αποτύχει παταγωδώς…
Έρρωσο!

Reply
ΤΜ 21 June 2015 at 18:44

ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΒΑΤΟ

Σε απόλυτο θρίαμβο της συντεχνιακής λογικής εξελίχθηκαν οι εκλογές διευθυντών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ψηφίστηκε ο «δικός μας» και διασφαλίστηκε ότι πλέον κανένας εκτός της «συντεχνίας των Συλλόγων Διδασκόντων» δεν θα τολμήσει να έχει λόγο για όσα γίνονται ή δεν γίνονται εκεί. Η κυρίαρχη «κλίκα» με μόνο προσόν και επιχείρημα την οργανική θέση και την λογική της παρέας διασφάλισε το δικαίωμά της στην αυτονομία, στην αυτοδιοίκηση και στο ανεξέλεγκτο.
Κανένας πλέον, ούτε προϊστάμενος ούτε σύμβουλος ούτε διευθυντής ούτε μαθητής ούτε γονέας ούτε καν νόμος δεν θα έχει τύχη μπροστά στους Γηγενείς και Αυτόχθονες του Συλλόγου Διδασκόντων. Το κάστρο οχυρώθηκε, το άβατο ξεκίνησε, κανείς δεν θα τολμήσει ποτέ να τους ελέγξει.
Άτομα που ποτέ δεν τόλμησαν να αξιολογηθούν, με δεδομένη την ανεπάρκειά των περισσοτέρων, άτομα που πολέμησαν λυσσαλέα τη δική τους αξιολόγηση ως απειλή απόλυσης τους, άτομα που η πρώτη και τελευταία φορά που τους απασχόλησε η επιστήμη τους ήταν το πτυχίο διορισμού τους, αξιολογούν τους μαθητές τους αλλά και τους διευθυντές τους. Αξιολογούν χωρίς να αξιολογούνται ποτέ από κανένα.
Το παραμυθάκι της καθημερινής τους αξιολόγησης στην τάξη και της αποδοχής από την κοινωνία δεν ευσταθεί, αφού ποτέ δεν μετρήθηκε αυτό. Ποτέ δεν μετρήθηκε η φωνή του μαθητή που θα τελειώσει το καθημερινό επτάωρο για να πάει στο φροντιστήριο ή στα ιδιαίτερα για να μάθει όσα χρειάζεται. Ποτέ δεν ακούστηκε η φωνή του γονέα για την ποιότητα της διδασκαλίας, για τις αδικίες μέσα στην τάξη, για τη σχολική βία που με απάθεια παρακολουθούν να εξελίσσεται μπροστά τους.
Στο κάτω κάτω αυτό που ενδιαφέρει είναι να πέφτει το μηνιάτικο και να μην χαλά η διάθεσή μας. Όλοι μαζί ευχαριστημένοι στο δημόσιο μαγαζάκι μας με την εξασφαλισμένη πελατεία, την απόλυτη ανεξαρτησία και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε να μην αμφισβητούνται από κανένα. Να δουλεύουμε όποτε και όσο θέλουμε χωρίς ο διευθυντής μας, που εξαρτάται από μας για να επανεκλεγεί, να τολμά να θίξει τον επαγγελματισμό ή την απόδοσή μας. Αυτός μπορεί να είναι εμπαθής, ενώ η δική μας ηθική ανωτερότητα είναι δεδομένη και οι συναλλαγές για να βολευτούμε αδιανόητες.
Αν πραγματικά ενδιαφέρει κάτι περισσότερο, αν υπάρχει δικαιοσύνη και λογική σε αυτές τις αρχαιρεσίες, αν θέλουν το σχολείο ανοικτό και όχι κλειστό στην κοινωνία, αν το σύνθημά τους δεν είναι ΠΡΩΤΑ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, αλλά ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ, ας δεχτούν και τη δική τους αξιολόγηση. Ας δεχτούν σε ένα ποσοστό και αυτοί να ψηφίζονται από τους μαθητές και από τους γονείς.
Το άβατο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνο δημοκρατικό και δίκαιο δεν είναι και ο συντεχνιακός θρίαμβος για άλλη μια φορά επιβεβαιώνει την ανωριμότητα και την πολιτική σκοπιμότητα των εκπαιδευτικών μας συστημάτων.
Ας μην ξανανικήσει «το σπλάχνο του συλλόγου», αλλά ο καλύτερος αποδεδειγμένα από πολλές πλευρές. Γιατί υπάρχει και μια κοινωνία και ένας λαός εκεί έξω από το απομονωμένο και καλά οχυρωμένο φρούριό μας.

Reply
Beriev 21 June 2015 at 23:40

“ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ”.
Η συμπαθητική μπουρδίτσα προς εσωτερικην κατανάλωσιν της αλήστου μνήμης κΕνοτόμου φωτοτυπατζούς.

Ναι αγαπητέ, να ψηφίζουν τα πόδια το κεφάλι.
Να μπαίνουν τα εικοσάρια με το κιλό για να νομίζουν οι γονείς ότι είναι τζιμάνια τα τέκνα τους και με τον αζημίωτο ψήφο στον εκάστοτε διευθυντή, εκπαιδευτικό κλπ.

Δεν είναι στην εκπαίδευση όλα τόσο απλά φίλε μου. Και αν δεν γνωρίζουμε καλά είναι να μην βγάζουμε τα απωθημένα της εφηβίας μας όπου βρούμε…

Reply
ΝΗ 22 June 2015 at 21:44

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ “ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ”.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ, ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΑΠΟ ΤΗΝ “ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΠΑΡΕΟΥΛΑ” Ή ΑΛΛΙΩΣ “ΚΛΙΚΑ” ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
ΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΙΣΑΙ ΕΚΤΟΣ, ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ ΑΠΕΞΩ.
Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ Ο ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ!
ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.