Monday 25 March 2024
Αντίβαρο
Ιωάννης Αμπατζόγλου Μακεδονία Σκοπιανό

Η Συμφωνία των Πρεσπών και ο Αγώνας των απλών Ελλήνων πατριωτών

Γράφει ο Ιωάννης Αμπατζόγλου*

Σε λίγες ώρες τα Σκόπια θα λάβουν πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ ως «Βόρεια Μακεδονία». Αυτό θα σημάνει την de facto αναγνώρισή τους και την δημιουργία καταστάσεων νομικά μη αναστρέψιμων. Θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου… ή μάλλον αυτός άνοιξε στις 17 Ιουνίου στους Ψαράδες Πρεσπών με την ενεργή συμμετοχή Τσίπρα-Κοτζιά-Παυλόπουλου-Καμμένου και με την συμφωνία που υπογράφηκε εκεί. Κάθε δράση όμως έχει και την αντίδρασή της. Την ίδια ώρα, τριάντα χιλιόμετρα από το σημείο της υπογραφής, στο Πισοδέρι, άνοιγε ένα άλλο κεφάλαιο στη νεότερη ιστορία της Ελλάδος. Ο Ανένδοτος Αγώνας για την Μακεδονία. Με αίμα και αυτός ο αγώνας. Με αίμα Ελλήνων, το οποίο πότισε την Ελληνική σημαία… και έγινε Σύμβολό μας.

Στην υπογραφή των Πρεσπών συνυπεύθυνοι και συνυπογράφοντες υπήρξαν όσοι πολιτικοί στήριξαν την κυβέρνηση. Σε αυτούς συγκαταλέγονται και ορισμένοι, οι οποίοι θεωρούνται άνθρωποι με πατριωτική συνείδηση ανεξαρτήτως της ιδεολογικής τους τοποθέτησης. Δύο τέτοια παραδείγματα είναι από την μία πλευρά η ανήκουσα στον Δεξιό πολιτικό χώρο κ. Κόλλια-Τσαρουχά βουλευτής Σερρών των ΑΝΕΛ και Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης και από την άλλη ο Κομμουνιστής και Κρητομακεδών κ. Κώστας Ζουράρις, συνεργαζόμενος με τους ΑΝΕΛ. Μεγάλη η ευθύνη τους, βαριά σκιά στο όνομά τους…

Με τον κ. Ζουράρι μάλιστα είχα αρκετές τηλεφωνικές επικοινωνίες τις τελευταίες ημέρες και ήλπιζα ότι ίσως τελικά τολμήσει την ρήξη και σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Μάταια. Σε μία από τις συνομιλίες μας του είπα το εξής: «κ. Ζουράρι, είστε κομμουνιστής και Κρητομακεδόνας, εάν χρειαστεί να επιλέξετε μεταξύ των δύο εύχομαι να επικρατήσει το δεύτερο». Μου απάντησε ότι δεν θα επικρατήσει κανένα, επειδή στον Ελληνικό πολιτισμό υπάρχει το «συναμφότερον», επομένως δεν είναι ανάγκη να επικρατήσει κάποιο από τα δύο. Ο Ελληνικός πολιτισμός όπως μου είπε, του δίνει το δικαίωμα να υποστηρίζει και τα δύο ταυτόχρονα. Τότε του θύμισα την φράση που υπάρχει στον Πλάτωνα, Κρίτων 51β: «Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η πατρίς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρά θεοίς και παρ’ ανθρώποις τοις νουν έχουσιν». Επομένως του είπα, ο Ελληνικός πολιτισμός, μάς επιτρέπει να βάζουμε δύο πράγματα στη ζυγαριά και να υπερισχύει το ένα εξ αυτών. Έτσι, όταν υπάρχει η παράμετρος «Πατρίδα» θα υπερισχύσει έναντι των άλλων. Ο κ. Ζουράρις μου απάντησε «Γιάννη συμφωνώ μαζί σου». Μπορεί να συμφώνησε μαζί μου, όμως σε λίγες ώρες το γειτονικό σλαβικό κρατίδιο θα πετύχει την πρώτη διεθνή του αναγνώριση. Θα έχει πάρει από την Ελλάδα, τον όρο «Μακεδονία» και ό,τι αυτό συνεπάγεται και μάλιστα με υπογραφή της Ελληνικής κυβέρνησης. Επίσης ανέφερα στον κ. Ζουράρι ότι κατά την γνώμη μου η Συμφωνία των Πρεσπών είναι πρώτα και πάνω από όλα αντιεπιστημονική, επειδή βαφτίζει «Μακεδόνες» ανθρώπους με Σλαβική και Αλβανική καταγωγή. Του είπα ότι, ακόμα και να ξεχάσουμε το εθνικό μας θέμα και να δούμε την περίπτωση αυτή καθαρά επιστημονικά, η συμφωνία αυτή είναι απαράδεκτη. Πάλι ο κ. Ζουράρις συμφώνησε μαζί μου, όμως σε λίγες ώρες το γειτονικό σλαβικό κρατίδιο θα έχει πολλούς λόγους να χαίρεται για αυτή την παραχάραξη της ιστορίας εις βάρος της Ελλάδος. Το να συμφωνείς με μία τοποθέτηση δεν βοηθάει στην σωστή εξέλιξη των πραγμάτων εάν δεν κάνεις πράξη αυτό με το οποίο συμφώνησες. Γιατί εάν δεν το κάνεις πράξη, τότε όλη η συζήτηση γίνεται για «να’ χαμε να λέγαμε και να’ χαμε να πούμε» που λέει και ο λαός.

Εάν λοιπόν δεν αντιδρούν, με πράξεις όχι με λόγια, πολιτικοί, οι οποίοι φέρονται να έχουν ρίζες μέσα στην παράδοση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, τότε ποιοί θα αντιδράσουν; Αυτοί οι οποίοι θεωρούν ότι δεν υπάρχει συνέχεια στο Ελληνικό έθνος; Η μερίδα εκείνη των Αριστερών στους οποίους προκαλεί τάση για εμετό το άκουσμα και μόνον των λέξεων «Ελλάς», «Ορθοδοξία», «Έθνος»;

Αλλά δεν είναι μόνον οι πολιτικοί που θάβουν την Μακεδονία.

Πού είναι οι διάφορες συλλογικότητες να διαμαρτυρηθούν για το έγκλημα που διαπράττεται;

Και μιλώ για συλλογικότητες, για μαζικές αντιδράσεις.

Πού είναι οι συλλογικότητες όπως, οι αγρότες, οι καλλιτέχνες, τα αθλητικά σωματεία της Θεσσαλονίκης, οι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, οι επιχειρηματίες, οι επιστήμονες;

Υπογράφηκε μία συμφωνία με την οποία βαφτίζονται ως «Μακεδόνες» κάποιοι άνθρωποι Σλαβικής και Αλβανικής καταγωγής. Όπως προανέφερα, ακόμα και να ξεχάσουμε ότι είμαστε Έλληνες και ότι έχουμε εθνικό ενδιαφέρον για αυτή την υπόθεση, τελείως αντικειμενικά με γνώμονα μόνον την επιστημονική αλήθεια, η συμφωνία αυτή είναι άκρως αντιεπιστημονική και άθλια.

Ποιοι όμως βγήκαν στους δρόμους αντιδρώντας σε αυτή την αδικία; Ποιοι πήγαν στο Πισοδέρι και εισέπραξαν ξύλο και χημικά από τα ΜΑΤ των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ; Οι απλοί Έλληνες πατριώτες. Μπορεί σε κάποιες από αυτές τις δράσεις και τα συλλαλητήρια να εισήλθαν και ορισμένοι θερμοκέφαλοι ή ακόμα και προβοκάτορες, όμως αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων που συμμετέχουν σε αυτά είναι απλοί Έλληνες πατριώτες που τους πνίγει το δίκιο.

Η επιστημονική και οικονομική ελίτ της χώρας μας; Απλοί παρατηρητές. Δείχνουν να μη νοιάζονται.

Οι κ.κ. Καθηγητάδες των Πανεπιστημίων μας; Μούγκα! Κάτι ήξερε ο Μπίσμαρκ όταν έλεγε «καθηγητές τρεις και εχάθη η πατρίς», Γερμανιστί «drei professoren vaterland verloren».

Δεν πειράζει. Οι αγώνες ξεκινούν από λίγους και ταπεινούς.

Ο Παύλος Μελάς όταν ξεκίνησε τον Μακεδονικό αγώνα είχε μαζί του μόνον 35 άνδρες, Μακεδόνες, Μανιάτες και Κρητικούς.

Σήμερα, αυτοί που έχουν ενεργοποιηθεί είναι πολλοί περισσότεροι. Είμαστε χιλιάδες.

Οι υπόλοιποι, που δεν θέλουν ούτε να συμμετέχουν, αλλά ούτε καν συμφωνούν με τις διαμαρτυρίες κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών, ας κάτσουν στα αυγά τους. Ίσως κάποτε ξυπνήσουν.

Και μιας και αναφέρθηκα στον Παύλο Μελά, ας θυμηθούμε τι έγραψε για αυτόν ο Ίων Δραγούμης στον πρόλογο του βιβλίου του «Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα».

«Ο Παύλος Μελάς σκοτώθηκε στη Στάτιστα της Μακεδονίας ένα βράδυ το φθινόπωρο του 1904. Και οι Έλληνες ξύπνησαν. Γιατί ξύπνησαν τώρα μόνο; Επειδή είναι τυφλοί οι άνθρωποι και οι περισσότεροι γεννήθηκαν για να είναι και μικροί. Σπίθες κοντές είναι οι στιγμές που ξυπνούν και νοιώθουν τη μετριότητα που βαρύνει επάνω τους… Τέτοια μιά σπίθα τους άναψε ο Παύλος Μελάς. Όσοι συνηθίζουν να συλλογίζονται, ας στοχασθούν πόσο μεγαλύτερος από τους άλλους Έλληνες έπρεπε να είναι ο Παύλος Μελάς για να καταφέρει να τους ανάψει… Σε σας στρέφομαι, παιδιά του Ελληνισμού, αγαπημένα Ελληνόπουλα, και σας εξορκίζω – αν έχετε να ξοδέψετε ενέργεια ας είναι και μέτρια, αν έχετε να κάψετε τίποτε περισσότερο από σπίθες απλές ενθουσιασμού – μη λησμονείτε ποτέ το θάνατο του Παλληκαριού, αλλά προπάντων μη λησμονείτε τη ζωή του, τον ενθουσιασμό του δηλαδή και τη δύναμη και την τόλμη, μη λησμονείτε και την ιδέα που για εκείνη δούλεψε και υπέφερε, ούτε την πανώρια χώρα όπου εσκοτώθη, γιατί και η ιδέα εκείνη και η χώρα θέλουν πολλούς ακόμα Ήρωες. Να ξέρετε πως αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, η Μακεδονία θα μας σώσει… Αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, εμείς θα σωθούμε».

Προφητικός και διαχρονικός ο Ίων Δραγούμης, «γιατί και η ιδέα εκείνη και η χώρα θέλουν πολλούς ακόμα Ήρωες». Πράγματι, μάλλον θα χρειαστούν και άλλες θυσίες Ελλήνων για την Μακεδονία. Ας είναι… αξίζει τον κόπο…

*Ο Ιωάννης Αμπατζόγλου είναι Ακτινοφυσικός Ιατρικής, διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του ΔΠΘ και Επιστημονικά Υπεύθυνος του Τμήματος Ιατρικής Φυσικής του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης. Συμμετείχε στις διαμαρτυρίες στο Πισοδέρι στις 17 Ιουνίου 2018. Ήταν αυτός που βιντεοσκόπησε με το κινητό του τον αιμόφυρτο διαδηλωτή ο οποίος τυλιγμένος με την αιματοβαμμένη σημαία των Μακεδονικών Συνταγμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έγινε viral και ευαισθητοποίησε την Ελληνική και Διεθνή κοινή γνώμη. Έχει δημιουργήσει ομάδα στο Facebook με τίτλο «Πισοδέρι 2018 Επιτροπή Αγώνα»

15 comments

Πατριώτης 11 July 2018 at 17:07

Πολύ καλό το άρθρο σας κι έχετε δίκιο να αγανακτείτε. Σχετικά, όμως, με το μη αναστρέψιμο, έχω κάποιες αμφιβολίες. Οι Σκοπιανοί δεν έχουν εκπληρώσει καμμία υποχρέωσή των.
Το κοινοβούλιό των κύρωσε δύο φορές την συμφωνία, αλλά ο πρόεδρος Ιβανώφ αρνείται ακόμη να την υπογράψει. Δυστυχώς, αγνοώ μέχρι πού φθάνουν οι συνταγματικές του αρμοδιότητες.
Δημοψήφισμα δεν έχουν κάνει. Το προβλέπουν Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και κύρωσή του μέχρι τον … Ιανουάριο 2019. Σύνταγμα (αφού δεν έγινε δημοψήφισμα) δεν έχουν αλλάξει. Άρα, κατά την γνώμη μου, είναι όλα στον αέρα.
Για να μην σάς κουράζω, έχω γράψει μερικές σκέψεις και πληροφορίες εδώ. Το θέμα είναι ποιος κι αν θα την αναστρέψει. Νομίζω κανείς εκ των νυν πολιτικών/κομμάτων.

“Στην υπογραφή των Πρεσπών συνυπεύθυνοι και συνυπογράφοντες υπήρξαν όσοι πολιτικοί στήριξαν την κυβέρνηση”, κι αυτοί οι οποίοι άνοιξαν τον Σεπτέμβριο τού 2007 την Κερκόπορτα, εισηγούμενοι ως νέα αποδεκτή λύση την σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes, που επεκυρώθη απ’ όλα τα κόμματα τής τότε βουλής (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ), πλην ΛαΟΣ. Συνυπεύθυνοι στην συνέχεια και όσοι μπορούσαν να την αλλάξουν αυτή την γραμμή και να έλθουν στην εθνική θέση τού 1992 (π.χ. Σαμαράς 2012-2014), αλλά δεν το έκαναν, βασιζόμενοι στην αδιαλλαξία τού Γκρουέφσκι, που μάς είχε γλιτώσει έως τότε.
Ας μην ξεχνούμε κανέναν, διότι η Ιστορία πρέπει να γραφεί σωστά.

Reply
admin 11 July 2018 at 17:34

Πατριώτη, να προσθέσω τα εξής
Ο Ζάεφ κάνει δημοψήφισμα επειδή το υποσχέθηκε προεκλογικά. Βέβαια, κυβερνάει με 2 Αλβανικά κόμματα, τα οποία δεν βρίσκουν λόγο για δημοψήφισμα. Έτσι, θα μπορούσε να το παρακάμψει. Δεν το κάνει. Γιατί; Ακριβώς επειδή ο Πρόεδρος των Σκοπίων είναι Κομιτατζής του VMRO, δηλαδή του κόμματος του Γκρουέφσκι. Αν προσέξεις τις διατυπώσεις του, αυτό που θέλει να πετύχει είναι να πάει την συμφωνία στον Πρόεδρο ΑΦΟΥ έχει περάσει από το δημοψήφισμα. Τότε, ο Πρόεδρος δεν θα μπορεί να το αρνηθεί, διότι θα είναι σαν να αρνείται την ψήφο του λαού. Δεν «τον παίρνει» να το κάνει.
Οπότε το ερώτημα είναι αν θα περάσει από το δημοψήφισμα. Θα περάσει. Εκτός του ότι έχει το όπλο του ερωτήματος (πχ «συμφωνείτε να μπούμε σε ΝΑΤΟ και ΕΕ με το όνομα Βόρεια Μακεδονία;») που δεν γνωρίζω πώς θα το χρησιμοποιήσει, υπάρχει και το παιχνίδι κάτω από το τραπέζι με υπουργούς του VMRO που βρίσκονται στην φυλακή. Θα μπορούσε να γίνει ανταλλαγή δικαστικής εύνοιας με χαλάρωση των αντιδράσεων, ειδικά στο δημοψήφισμα. Αυτό θα διευκολύνει και την αλλαγή της Συνταγματικής ονομασίας στην Βουλή.
Η ουσία όμως είναι αλλού. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει αν θα απορριφθεί από εκείνους. Ίσα ίσα που η ντροπή θα είναι μεγαλύτερη αυτό το αίσχος να απορριφθεί από εκεί και να έχει εγκριθεί, έστω και επί της αρχής, από την ελληνική κυβέρνηση. Η ουσία είναι ότι το ΝΑΤΟ δεν θα μας ξαναζητήσει τον λόγο για τη ένταξή τους εκεί. Μία φορά ρωτάει. Σήμερα. Μετά τέλος. Οι προϋποθέσεις επαφίονται μόνο στην άλλη πευρά. Το βέτο παραδίδεται σήμερα και αυτό είναι οριστικό και αμετάκλητο.
Ανδρέας.

Reply
Πατριώτης 11 July 2018 at 18:47

1) To NATO πάει ν’ αρχίσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις, πριν καν (εκ)πληρωθεί έστω και μία προϋπόθεση (δες τα σχόλιά μου στο άλλο νήμα). Δεν κρατούν ούτε τα προσχήματα κι εμείς … συμφωνούμε, όπως κάναμε και με την Τουρκία το 2004. Δεν φέραμε αντίρρηση ούτε εμείς, ούτε η Κύπρος, την οποία και κατέχει κατά ~ 50% και δεν αναγνωρίζει.

2) Όμως, όπως η Κύπρος είχε μπλοκάρει το άνοιγμα περαιτέρω κεφαλαίων για κάμποσο καιρό, έτσι κι εμείς (υπόθεση εργασίας, διότι, όπως είπα και μετ’ επιτάσεως επαναλαμβάνω, δεν πρόκειται να γίνει ποτέ από το παρόν πολιτικό προσωπικό) μπορούμε να διακόψομε την ενταξιακή των πορεία. Τι πάει να πει “το ΝΑΤΟ δεν θα μας ξαναζητήσει τον λόγο για τη ένταξή τους εκεί” και “Το βέτο παραδίδεται σήμερα και αυτό είναι οριστικό και αμετάκλητο”; Δεν το βλέπω έτσι εγώ. Εκτός κι αν η διαδικασία εντάξεως στο ΝΑΤΟ είναι διαφορετική απ’ αυτήν τής ΕΕ, δηλαδή είναι μια κι έξω. Και πάλι, για να μπουν στο ΝΑΤΟ ως “Β. Μακεδονία”, πρέπει ν’ αναγνωρισθούν από τον ΟΗΕ, άλλως δεν έχουν επίσημο και μόνιμο όνομα. Αν δεν (εκ)πληρώσουν τις προϋποθέσεις, θ’ αναγνωρισθούν από τον ΟΗΕ; Θ’ αποκτήσουν, τέλος πάντων, επίσημο και μόνιμο όνομα erga omnes;

Reply
admin 11 July 2018 at 20:10

Η διαδικασία ένταξης στο ΝΑΤΟ είναι διαφορετική. Δεν έχει κεφάλαια. Εάν δοθεί πρόσκληση ένταξης, τελειώνει. Δεν ξαναρωτάει τα μέλη για τίποτα. Πόσο πιο καθαρά να γραφτεί;

Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπουν 2 προϋποθέσεις, αλλά από την πλευρά των Σκοπίων. Στη δίκη μας δεν γίνεται να μπουν για αυτόν τον λόγο.

Έτσι και πάρεις πρόσκληση, μπαίνεις στο νατο.

Ανδρέας.

Reply
Πατριώτης 12 July 2018 at 13:04

Ανδρέα,

1) “Η διαδικασία ένταξης στο ΝΑΤΟ είναι διαφορετική. Δεν έχει κεφάλαια”. Αυτό επιβεβαιώνει τούς φόβους τού παραπάνω σχολίου μου (“Εκτός κι αν η διαδικασία εντάξεως στο ΝΑΤΟ είναι διαφορετική απ’ αυτήν τής ΕΕ, δηλαδή είναι μια κι έξω”).

2) “Πόσο πιο καθαρά να γραφτεί;” Χρειάζεται εν πρώτοις να έχει γραφεί. Γράφτηκε πουθενά και δεν το είδα;

3) “Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπουν 2 προϋποθέσεις, αλλά από την πλευρά των Σκοπίων. Στη δίκη μας δεν γίνεται να μπουν για αυτόν τον λόγο.” Τώρα “σ’ έχασα”. Ποιος ποιες προϋποθέσεις θα βάλει, που “Στη δίκη μας δεν γίνεται να μπουν για αυτόν τον λόγο.”; Γίνε πιο σαφής, σε παρακαλώ.

4) “Έτσι και πάρεις πρόσκληση, μπαίνεις στο νατο”. Τότε οι Σκοπιανοί μπήκαν στο ΝΑΤΟ, οπότε άδικα συζητούμε(*).

Να δούμε ποιος θα μπλοκάρει την ένταξη στην ΕΕ. Επίσης, τι θα γίνει με την Β. Ήπειρο. Είναι η δεύτερη φορά που το γράφω. Δεν βλέπω καθόλου αντιδράσεις γι αυτό.

(*) Είναι η δεύτερη χώρα, μετά την Αλβανία, που μπαίνει στο ΝΑΤΟ με την συγκατάθεσή μας. Για την Αλβανία, όμως, είχαν γίνει δύο συνεδριάσεις στην Βουλή το 2008. Μία για το ΝΑΤΟ και μία για την ΕΕ. Πήραν το πράσινο φως και στις δύο από ΝΔ, ΠαΣοΚ και ΣΥΡΙΖΑ και κατεψήφισαν και τις δύο φορές ΛαΟΣ και ΚΚΕ, γι άλλους λόγους το κάθε κόμμα.

Reply
admin 12 July 2018 at 17:51

Οι προϋποθέσεις είναι
1. Να αλλάξουν Συνταγματικό όνομα και
2. Να εγκριθεί αυτό από το δημοψήφισμα

Δεν υπάρχει καμία προϋπόθεση να κυρωθεί η Συμφωνία των Πρεσπών από το ελληνικό κοινοβούλιο.

Οι χώρες του ΝΑΤΟ ρωτούνται ΠΡΙΝ την αποστολή της πρόσκλησης ένταξης. Όχι μετά.

Πρόσκληση δεν σημαίνει άμεση ένταξη. Όχι μόνο επειδή εκκρεμούν οι προϋποθέσεις, αλλά επειδή εκκρεμούν και άλλα πράγματα. Αλλά η ένταξη είναι βεβαία, αφού τηρηθούν οι συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Να το πω αλλιώς. Η ένταξη στο ΝΑΤΟ των Σκοπίων είναι πλέον αναπόφευκτη. Το βέτο παραδόθηκε. Εάν τα Σκόπια τηρήσουν τις 2 προϋποθέσεις, είναι θέμα χρόνου να ενταχθούν ως «Βόρεια Μακεδονία». Εάν δεν τηρηθούν, θα ενταχθούν ως πΓΔΜ.

Το στοιχειωδώς απαραίτητο που θα μπορούσε να ζητήσει η ελληνική πλευρά θα ήταν να πει ότι θα γίνει δήλωση προθυμίας για πρόσκληση με βάση τις δύο προϋποθέσεις. Και εάν τηρηθούν οι δύο προϋποθέσεις, τότε θα σταλθεί η πρόσκληση ένταξης, δηλαδή τότε θα ρωτηθούν τα μέλη του ΝΑΤΟ. Εάν γινόταν αυτό, θα είχε την τελική έγκριση η Ελλάδα ΑΦΟΥ ικανοποιούσαν τις προϋποθέσεις τα Σκόπια.

Ούτε αυτό δεν ήταν ικανοί να ζητήσουν οι ηγέτες μας..

Reply
NF 12 July 2018 at 19:52

Προσεκληθησαν επισημως οι γυφτοσκοπιανοι στο ΝΑΤΟ. Αν νομιζουν οτι το ΝΑΤΟ θα τους σταθεροποιησει, ειναι πολυ γελασμενοι. Για να δουμε τι θα κανει το ΝΑΤΟ οταν ξεσηκωθουν παλι οι Αλβανοι.

Reply
NF 12 July 2018 at 19:54

Προσεκληθησαν επισημως οι Σκοπιανοι στο ΝΑΤΟ. Αν νομιζουν οτι το ΝΑΤΟ θα τους σταθεροποιησει, ειναι μαλλον υπεραισιοδοξοι. Για να δουμε τι θα κανει το ΝΑΤΟ οταν ξεσηκωθουν παλι οι Αλβανοι.

Reply
Πατριώτης 13 July 2018 at 15:15

Ανδρέα,

“Ούτε αυτό δεν ήταν ικανοί να ζητήσουν οι ηγέτες μας..”

Ικανοί ήσαν. Απλώς δεν ήθελαν. Οι άνθρωποι (οι ΣΥΡΙΖΑίοι εννοώ) είχαν ανέκαθεν δηλώσει ότι συμφωνούν με το “Δημοκρατία τής Μακεδονίας”. Δεν μπορούμε να τούς έχομε παράπονο. Ας ψαχτούν όσοι τούς ψήφισαν, μη λαμβάνοντας τίποτε απ’ αυτά υπ’ όψιν.

“Εάν δεν τηρηθούν, θα ενταχθούν ως πΓΔΜ.”

Αυτό από πού το βγάζεις; Εγώ άλλα διαβάζω εδώ:

“Στόλτενμπεργκ: Χωρίς αλλαγή ονόματος, δεν υπάρχει ένταξη στο ΝΑΤΟ

Στις δηλώσεις του, ο γ.γ. του ΝΑΤΟ υπογράμμισε ότι η ΠΓΔΜ δεν μπορεί να γίνει μέλος της Συμμαχίας, αν δεν αλλάξει την ονομασία της, με την επικύρωση της συμφωνίας με την Ελλάδα.

«Είναι μια μοναδική ευκαιρία για τον λαό της ΠΓΔΜ και είναι δική τους η απόφαση», δήλωσε ο Γενς Στόλτενμπεργκ, ξεκαθαρίζοντας ότι αν ο λαός της ΠΓΔΜ δεν στηρίξει τη συμφωνία για το όνομα, η χώρα δεν θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ.

«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος από το να αλλάξει το όνομά της η χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γ.γ. της Συμμαχίας”

Άρα δεν μπορούν, όπως γράφεις, να γίνουν δεκτοί σαν ΠΓΔΜ. Καθαρά το λέει.

Reply
admin 13 July 2018 at 15:22

Σωστά. Κλειδί είναι η πρώτη φράση

««Στη Σύνοδο Κορυφής του Βουκουρεστίου αποφασίσαμε ότι το ΝΑΤΟ θα μεταθέσει την πρόσκληση στην ΠΓΔΜ για να μπει στη Συμμαχία, μόλις βρεθεί μια αμοιβαία αποδεκτή λύση στο ζήτημα της ονομασίας, στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών.»

Άρα, τυπικά έγινε αυτό που έλεγα πριν ότι δεν έγινε. Δεν υπήρξε πρόσκληση. Υπήρξε υπόσχεση πρόσκλησης εάν τηρηθούν οι προϋποθέσεις.

Όλες οι πληροφορίες μέχρι τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ έδειχναν στο αντίθετο. Βρήκα, για παράδειγμα, αυτό, του Άγγελου Συρίγου.

http://www.kathimerini.gr/973806/opinion/epikairothta/politikh/h-vevaia-eisodos-twn-skopiwn-sto-nato

Φαίνεται ότι τελευταία στιγμή, έβαλε μυαλό η ελληνική πλευρά και γλυτώσαμε.

Αυτό σημαίνει ότι κερδίζουμε χρόνο. Θετικό νέο.

Ανδρέας.

Reply
Πατριώτης 13 July 2018 at 15:46

Κι εδώ, Ανδρέα, ολοκάθαρα το λέει:

https://www.youtube.com/watch?v=dTmo0agOTPk

Πώς μπορώ να ανεβάσω video, ή εικόνα; Αλλού αρκεί να βάλεις τον σύνδεσμο.

Reply
admin 13 July 2018 at 17:09

Δεν είναι ολοκάθαρο.

Εδώ λέει ότι η προϋπόθεση να αλλαχθεί το Συνταγματικό όνομα είναι αυστηρή προϋπόθεση και χωρίς αυτήν δεν μπορεί να υπάρξει ένταξη.

Αυτό ήταν γνωστό.

Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο, είναι εάν ερωτηθεί ξανά η Ελλάδα.

Η άποψή μου, μέχρι να γίνει η Σύνοδος, ήταν ότι εφόσον προσκληθεί επισήμως, τότε αυτό που απομένει είναι οι δύο προϋποθέσεις (αλλαγή ονόματος και έγκριση στο δημοψήφισμα). Δηλαδή, αν όντως αλλάξουν όνομα, τότε θα μπει στο ΝΑΤΟ ως ΒΜ χωρίς να ξαναρωτηθεί η Ελλάδα. Δηλαδή ακόμα και αν δεν κυρώσει την ΣτΠρεσπών η Ελλάδα στο κοινοβούλιο.

Στο βίντεο δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει εάν τα Σκόπια όντως αλλάξουν όνομα και η Ελλάδα δεν κυρώσει την συμφωνία.

Ίσα ίσα που στο βίντεο λέγεται ότι εάν αλλάξουν όνομα, τότε μπαίνουν ως ΒΜ, χωρίς άλλη συζήτηση.

Η Συμφωνία των Πρεσπών όμως προβλέπει ότι θα ισχύσει εάν στο τέλος κυρωθεί και από την Ελλάδα.

Εάν λοιπόν γίνουν οι αλλαγές στα Σκόπια και δεν κυρωθεί από την Ελλάδα, σύμφωνα με όσα έλεγα πριν την Σύνοδο, πίστευα ότι θα μπουν ως ΒΜ στο ΝΑΤΟ, και αυτό θα έχει δυσάρεστα επακόλουθα (πχ de facto αναγνώριση από διεθνή οργανισμό, κλπ κλπ).

Ισχύει αυτό ή όχι; μου είναι ασαφές. Εάν η πρόσκληση ένταξης δεν στάλθηκε, αλλά «μετατέθηκε» η αποσοτλή της για όταν ισχύσει η Συμφωνία, άρα ΑΦΟΥ κυρωθεί και από την ΕΛληνική Βουλή, τότε το θεωρώ θετικό νέο.

Reply
Πατριώτης 13 July 2018 at 17:29

Ως σαφές χαρακτήρισα ότι δεν μπορεί να μπει στο ΝΑΤΟ, αν δεν αλλάξει όνομα. Ότι, δηλαδή, αυτό που έγραψες, “Εάν δεν τηρηθούν, θα ενταχθούν ως πΓΔΜ.”, είναι λάθος.

Ασαφές όντως παραμένει αν θα ερωτηθεί η Ελλάδα ξανά. Όμως, αν η ελληνική Βουλή δεν κυρώσει την Συμφωνία των Πρεσπών, τότε δεν υπάρχει τέτοια Συμφωνία. Αυτό πρέπει να διευκρινισθεί.

Reply
admin 13 July 2018 at 17:46

Ναι. Αυτό το είχα δει στον Συρίγο.

Reply
Ανδρέας Λαρεντζάκης 14 July 2018 at 01:41

Η Μακεδονία είναι Ελλάδα

Οι υπογραφές των Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδος και Σκοπίων στις Πρέσπες είναι μία κίνηση ιδεολογίας κομματικής ενάντια στην Ιστορία, τον Πολιτισμό, την Ελλάδα.

Στο link http://www.macedonia.org.gr/index.html

διαβάστε το κείμενο που υπέγραψαν οι Υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδος και Σκοπίων, για να κατανοήσετε ότι:

– πρόκειται για ένα Προσύμφωνο και ΟΧΙ για μία τελική συμφωνία όπως τιτλοφορείται, ακούγεται, προπαγανδίζεται

– θα έχει ισχύ μόνο αν και οι δύο χώρες το κυρώσουν στα κοινοβούλιά τους.

– διακυβεύονται πολύ περισσότερα πέραν του ονόματος.

______________________________________________________________________________________

Ζητάμε από τη Βουλή των Ελλήνων την καταψήφιση του Προσυμφώνου που υπεγράφη από τους Υπουργούς Εξωτερικών Ελλάδος και Σκοπίων, στις Πρέσπες, την 17η Ιουνίου 2018.

Υπογράψτε ενάντια στη Συμφωνία για τη Μακεδονία
https://www.ipetitions.com/petition/makedonia

Με αυτές τις υπογραφές του ελληνικού λαού, θέλουμε να δείξουμε σε όλους τους πολιτικούς φορείς και ειδικά στη Βουλή των Ελλήνων, όπου το Προσύμφωνο αυτό θα τεθεί προς κύρωση εντός των επομένων μηνών, ότι ο καθένας μας ζητά την καταψήφιση αυτού του Προσυμφώνου από την Βουλή των Ελλήνων.

Με σεβασμό στην Ιστορία και την Μνήμη.

ΥΓ: ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ Η ΕΥΘΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.